Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Thanx Miireii! Gaan het gewoon maar proberen he .. de flessen van overdag hogen we dan wat op (2 ervan). Ben benieuwd!

2. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    pfff wat is hetw arm zeg... lekker wezen wandelen met Levi en halverwege viel hij zo als een blok in slaap!!! hihihi lekker ventje!!!

3. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    lekker op pad met mama geweest

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    #7204 Arevinol, 26 jul 2009
    Laatst bewerkt: 26 jul 2009
    Angela, leuke foto's hoor!

Mieke, hahaha jinglebells! Nog een slee erachter spannen en klaar!
    Ik zie bij Vera rechtsonder ook een wit puntje. Maar dat zag ik een paar weken geleden geloof ik ook al, nu ietsie duidelijker. Maar geen bobbeltje.
    Lief hoe jij Boaz je apie noemt ;)

En Uk heeft een piraatje :D Ik zie Ferry al met een ooglapje voor me!!

Miireii, fijn dat de uitslag weg is gegaan met de zinkzalf!
    Soraya misschien ook een tandje dus!
    Het spugen van Vera is niet heel erg veel. Maar gewoon weer wat vaker dan eerder. Ik baal er niet van hoor, hoort gewoon bij beebjes toch.

Ow, Vera heeft vanmorgen juist prima geslapen! Van 10-1230 ofzo :D. Vandaag doet ze t trouwens weer normaal, zoals voorheen overdag, gewoon om de 4 uur. Misschien omdat ze vannacht weer een voeding heeft gehad.

Deesje, ik denk dat dat een goed idee is voor de papfles. Als ze steeds in slaap valt om 22u, dan gaat ze die voeding w.s. binnenkort laten vallen, geloof ik...?

We zijn vanmiddag naar de Prenatal geweest voor de kinderstoelen. Eentje vonden we allebei leuk, het was een soort 'nep'-bloom van fresco. Maar we vonden die poot daarvan niet mooi.
    Ik ben helemaal blij, want ik wilde de bloom van fresco, maar een half jaar geleden vond mijn vriend m nog 'lelijk'. En nu gaan we die dus bestellen (de echte bloom) :D
    Ik geloof dat Mieke en Married die ook hebben? Bevalt goed toch?!

5. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    maka ik vind hem erg mooi en wat zit vera der wijs in!!! hahaha echt een wijze meid hoor!!!

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ze pakte t prijskaartje en wilde m opeten ;)

7. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    hahaha alles etertje

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    hihi leuk dat petje Iggy!

9. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Deesje, klinkt als.... die fles gewoon laten vervallen hoor! Ben benieuwd hoe ze het dan gaat doen.

Maka, leuk dat jullie ook voor de bloom gaan enne welke kleur?
    Bij Babydump kun je hem heel makkelijk online bestellen en met een dag of 3-4 heb je hem in huis. Vera zat wel goed in die stoel zeg, leuk. Is dat die nepperd.

10. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

Vannacht beter geslapen, we hebben de bench in de woonkamer gezet, ze heeft 2 minuten heel zacht gepiept en daarna was het over, zelfs vanmorgen toen ik om 7 uur met martijn beneden kwam om de fles te geven, heeft ze geen kik gegeven, na de fles zijn we weer naar boven gegaan en hebben we toch nog heerlijk uit kunnen slapen tot 9 uur, toen werden jildou en martijn wakker.

Martijn gaat smorgens na de eerste fles meteen weer op bed, en dan slaapt ie meestal 1a2 uurtjes nog en dit gaat prima,
    Ook het slapen zonder bakerzak gaat helemaal goed, hoef nu helemaal niet meer naar boven om de speen er een keer in te doen, leg hem neer en hij geeft zich meteen toe tot slapen. Echt lekker om van de bakerzak af te zijn.

Vandaag zijn we als gezinnetje bij de opendag van SC Heerenveen geweest, het was erg druk, en we vonden het minder als vorig jaar, hebben dus binnen 1 uur alles bekeken en zijn toen gezellig langs de mac donalds gegaan, waar jildou de yogi over haar heen gooide, dus die zat de terugweg in de onderbroek in de auto. Het was een gezellig middagje, na thuiskomst martijn lekker op bed gebracht, en jildou heeft de buurvrouw geholpen in de tuin, papa is aan het verven gegaan en mama heeft de auto gezogen en opgeruimd. We gaan morgen om een andere auto kijken, onze auto heeft kuren, en we vinden het niet vertrouwd meer, dus zien om een andere, we hebben al 1 op het oog, dus morgen even kijken.

@maka123:
    hier hebben zowel jildou al martijn vaak de hik als ze erg veel lol hebben, of moeten lachen, zo leuk om te zien, en het is op zich snel weer over, en ze hebben er geen last van.
    Wijs meisje is vera in de kinderstoel, wij hebben hier een kubus stoel, martijn vind het super om er in te zitten, alleen bij het eten.

@angela21:
    leuke foto’s van de doop.

@babyfoon mee op je slaapkamer:
    lees dat velen van jullie de babyfoon mee nemen naar jullie slaapkamer, horen jullie anders de kinderen niet, heb hier nog nooit de babyfoon mee genomen naar onze kamer, hij staat standaard naast de televisie, en nooit mee naar boven als wij gaan slapen.

@uk80:
    fijn dat ferry nu alle dingen ineenkeer wel wil pakken, komt allemaal met de tijd wel,

@iggy:
    mooie foto van levi, met het petje, heb het bij martijn nog niet geprobeerd,
    onze hond heeft indd er veel last van, maar vannacht ging goed. 2 minuten zacht gepiept en toen was het over, maar weet nu dat als ie begint, ik hem gewoon lekker mee naar boven neem, ben er geen voorstander van, maar wil mijn nachtrust ook. Maar denk dan aan de andere kant weer, als je haar 1 keer mee neemt wil ze elke keer. Das eigenlijk niet de bedoeling.

11. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Boehoeee Morris is alweer vergeten hoe hij moet doorslapen. Vannacht werd hij om 1 uur wakker, en daarna rond 5 uur en toen wilde hij echt niet meer gaan slapen. Uiteindelijk dus toch maar weer in slaap gevoed. Pffff en ´s nachts krijg ik dan ook altijd van die doemgedachtes. Zoals: Zal ik misschien toch maar af gaan bouwen. Alle kindjes met flesvoeding slapen zoveel beter.... Mja uiteindelijk doe ik dat dan waarschijnlijk niet.

@Mieke: Is Boaz overdag ook beter gaan slapen met de fv? Of sliep hij altijd al goed?
    Hihi leuk je reactie op mijn filmpje :) Ik vond het erg leuk om te maken. Ik ben benieuwd wat je binnenkort in elkaar knutselt van Boaz.
    Wow een hoektandje op komst voor Boaz. Spannend hoor! Wel sneu dat hij er zo'n last van lijkt te hebben. Daar zie ik wel tegenop moet ik zeggen. Morris is nu al een slechte slaper...laat staan als hij tandjes gaat krijgen.

@Suske: Leuke foto's. Mooie draagdoek ook. Is je vrouw toch overstag gegaan of had je deze al? Knap dat je haar op je rug hebt gekregen. Nog een tip: Je zou de banden nog iets verder uit kunnen spreiden over haar ruggetje zodat de doek goed in haar knieholtes komt. Het is namelijk belangrijk dat haar knietjes even hoog, of zelfs hoger dan haar billen komt. (Ik hoop dat ik niet te belerend over kom, het is iig bedoeld als positieve feedback ;))
    Die speen staat je erg goed, haha.
    En dat kuiltje in Siljes wang is zo schattig.

@Uk: Hihi, leuk dat je het filmpje zo leuk vond. Ik heb hem zelf ook al een keer of 100 bekeken :D
    Morris wordt tegenwoordig ook weer wakker 's nachts. Vermoeiend is dat he?
    Ik herken die slaapcyclussen wel. Morris slaapt overdag meestal maar 1 slaapcyclus. Veel te kort voor mijn gevoel. Meestal is hij daarna ook echt ruim 2 uur wakker voor hij weer naar bed gaat. En 's middags vaak nóg langer. Ik krijg het maar niet voor elkaar om hem overdag langer te laten slapen.

@Married: Morris heeft hier ook dagen dat hij meer spuugt dan andere dagen. Dan boert hij ineens en dan weet je al dat het gaat komen. De ene keer meer dan de andere.

@Lief: Fijn dat het nu wel goed gaat met de zwangerschap van je vriendin.

@Angela: Mooie foto's van de doop. Ik vond dat vroeger, tijdens de doop van mijn neefjes en nichtjes, altijd zo leuk om dan naar voren te mogen komen met zo'n kaars :D

@Deesje: Ja dat was ik van die krulletjes. Misschien dat het dan over een tijdje nog wel gaat krullen dan?
    En ik zou het gewoon eens proberen om die late voeding te laten vallen. Werkt het niet dan weet je dat ook weer toch?

@Dinkie: Jammer dat je niet meer lekker kunt kroelen met Sanne. Hier kan het ook niet meer zoals toen hij nog een stuk kleiner was. Maar toevallig hebben we vanmorgen nog even lekker samen geslapen. Daar is dan wel een tiet voor nodig hoor :D

@Maka: Ja haha, die hand was net zo lekker ja. Hij zuigt ook echt op die banaan alsof hij uit mijn tet drinkt :D
    Je s.moeder klinkt zo wel een beetje geforceerd ja. Jouw moeder klinkt idd als de ideale oma. Hier is het gedrag van mijn ouders en mijn s.ouders ook heel verschillend. Mijn ouders vliegen er het liefst bovenop zegmaar. Die zijn er helemaal gek mee en willen het liefst de hele tijd kroelen. Mijn s.ouders zijn wel wat terughoudender. Maar die zijn er natuurlijk ook gek op.
    Wat grappig dat rollen van jouw schoot. Morris heeft dat ook een tijdje gedaan. Dat was dan echt een spelletje. Iedere keer als ik hem terug legde op mijn buik dan rolde hij er weer vanaf.
    Ik heb ook geen mac hoor ;) Ik gebruik Adobe Premiere. Volgens mijn vriend kun je daar gewoon windows moviemaker voor gebruiken.
    Wat zit Vera al goed in die stoel zeg!

@Anita: Fijn dat jullie nu van de bakerzak af zijn!

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Kuona, met bv sliep Boaz overdag meestal toch wel 2-3 uurtjes en eigenlijk doet hij dat op de fv ook zo. Per dag verschillen de slaapcyclussen wel hoor. Normaal gesproken breng ik hem ± 1-1,5 uur na zijn ochtend fles naar bedje en dan slaapt hij dus 2-3 uurtjes.
    Daarna weer een fles en meestal is hij dan wel iets langer wakker en slaapt hij weer iets korter en als hij wel moe is gaat hij gewoon weer naar bedje. 's Avonds is hij meestal iets langer wakker, maar nu ligt hij bijvoorbeeld wel al vanaf 18.30 te slapen maar is het nu wel tijd voor zijn flesje. En ik denk dat hij na zijn flesje straks toch wel sneller weer in zijn bedje ligt.

Ik was even aan het kijken in mijn Adobe CS pakket en daar zit ook Flash Video en Adobe Media Encoder in, kun je daar ook iets mee doen? Heb het nog nooit gebruikt eigenlijk. Weet dat de gewone Flash versie voor websites zijn en animaties voor op websites is.

Mijn moeder is overigens ook altijd heel erg van het doorvoeren zoals haar dochters het doen met hun kindjes hoor! Vind ze heel belangrijk, dus niet haar eigen weg zeg maar. En die doet dat ook wel zoals bij Maka haar moeder. Vind het altijd zo'n leuk gezicht hoe de opa's en oma's met Boaz om gaan, vooral van mijn eigen ouders natuurlijk.

Anita, gelukkig een beter nachtje dus! Lekker gezindsdagje gehad dus vandaag.

Heb wel zin in woensdag! Twijfel of ik de buggy meeneem omdat ik deze wel mee naar boven kan tillen of dat ik Boaz in de Mei Tai mee zal nemen.

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mieke, we hebben de witte (coconut white) besteld. We hebben nl zelf ook wit-leren stoelen, dus staat er t mooist bij.
    Die foto is idd in de nepperd!
    We hebben m bij Baby Max besteld, als t goed is binnen 48 uur geleverd...

Anita, fijn dat t beter is gegaan vannacht en dat Martijn nu ook zonder bakerzak kan slapen!
    Ik neem de babyfoon mee, ik weet sowieso niet of ik anders wakker wordt, want beide deuren zijn dicht ivm de katten. Maar ik vind t dus prettig om af en toe te luisteren naar een zuchtje :)

Kuona, kom op, hang in there! Misschien heeft Morris ook last van een tandje, het sprongetje of hij moet de nieuwe belevenissen van t eten even verwerken. Hij heeft t een hele tijd weer hardstikke goed gedaan, komt vast snel weer goed, meis!
    En ik heb gelezen dat bij BV kindjes het slapen 's nachts tussen 3 en 6 maanden vaak slechter gaat, daarna weer (langzaam) beter.
    En misschien kun je anders eens biobim pap door je melk doen bij de laatste voeding? Ga ik over een tijdje ook eens proberen.

Windows moviemaker, ok, ga es kijken of ik die heb of kan installeren.
    Flash Video. Ik kan wel een beetje met flash werken, misschien helpt dat...
    Waarschijnlijk krijg ik binnenkort een nieuwe laptop, dus dan heb ik weer ruimte ;) (en wat meer snelheid, want ik werk nu op een behoorlijk oud lijk)

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Bbelly, ik heb de groeicurven aangepast met de gegevens van Robin!!

15. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Maka, leuk. Wij hebben ook de witte met wit zitje, maar als extra zitje de limited silver edition er bij gekocht.

16. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    meisjes weltruste en ik ga mannetje uitzwaaien en lekker slapen... levietje slaapt al hihihi mijn kanjertje ben echt zo dankbaar dat ik zijn mama mag zijn

17. mink

mink Fanatiek lid

22 nov 2007
    1.996
    0
    0
    Married Girl; ik begeleid gesprekken tussen daders en slachtoffers vanuit Slachtoffer in Beeld. Een heel leuke baan. Dit doe ik al een aantal jaren.

Uk 80 bedankt voor je tip, idd slim om dat op americaanse sites te doen. Misschien hebben ze in de bibliotheek wel de knipmode..voor kids

Iggy, volgens mij kan dit nog prima hoor! Zoe ligt ook zo in haar bak, zolang hij er zelf niks om doet, kan dit mooi toch? Zoe ligt sinds dit weekend in de buggy, dit wil echt super goed! ze vind het helemaal geweldig..

eppie; complimenten voor je mams knap hoor!

18. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Het is nu wel weer een tijd geleden dat ik wat van me heb laten horen. Er is in die tussen tijd veel gebeurd. Mounia heeft er al een deel van laten weten. BAtuhan heeft ook de laatste dagen weer zuurstof dalingen terwijl hij er helemaal geen 1 meer had ze zitten nu steeds rond de 70 soms zelfs 60 :( dus erg vaak met hem naar het zh geweest. Ik heb waarschijnlijk een kleine maagbloeding gehad. En had 2 jaar geleden een maagband laten plaatsen om aftevallen (geen 1 kilo mee afgevallen maar ja) en dat ding is ook nog eens geslipt door het vele spugen het heeft nu de ingang van mijn maag helemaal geblokkeerd dus ik kan helaas niets! meer eten gelukkig wel hele kleine slokjes drinken met veel tijd ertussen. Ben daar erg blij mee want drinken ging ook niet vorige week was uitgedroogd. Gelukkig functioneren mijn nieren nog wel goed. Zolang ik niet meer uitgedroogd raak en mijn nieren goed blijven functioneren wil ik de operatie uitstellen in de hoop dat ik kan afvallen. (heb ik tenminste ietsss aan die maagband :( ) Ik moet om de dag bloedprikken om te kijken hoe het mij mijn vochtgehalte en nieren staat. BAtuhan heeft ook veel last van zijn reflux dus ik zit haast niet meer achter de computer. Ik voel me echts chuldig had zo beloofd -een keer- mee te schrijven :$ als ik tijd heb lees ik gelijk wat er is getypt en dan is meneertje alweer wakker :S zoals nu hij ligt nog maar een kwartiertje te slapen (komt door zijn reflux :( omdat hij zoveel pijn heeft kan hij niet eens normaal slapen.

OW jaaa wel goed nieuws (waar je allemaal blij mee kunt zijn hihi :D Batuhan maakt brabbel geluiden :D hij kan het :D net een weekje. We zijn zo trots hij doet zo zijn best om zich te ontwikkelen het is echt een kanjer! na alles wat hij heeft meegemaakt we zijn echt super trots op hem

Kuona? was het volgens mij het filmpje van Morris echt super leuk filmpje hoop dat de dag dat batuhan dat kan ook komt :D

19. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    ow ja wat ik wilde vragen dat is wel aan me ontgaan gaan jullie woensdag ergens heen? als dat zo is genietse meiden :D hoop dat het een super dagje wordt zal vast wel :D

20. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Goedemorgen deze wederom vroege morgen

Gisterenavond ben ik vroeg naar bed gegaan, ik sliep om 21 uur al. Maar vanmorgen hoorde ik in mijn droom ons piraatje kletsen en langzaam drong het tot me door, dat ik wakker moest worden. Dus ik doe mijn ogen open, kijk op mijn telefoon hoe laat het is, want het is zelfs nog een beetje donker... 05:28 uur. *zucht*
    Ik lag zo heerlijk te slapen, maar was nog lang niet uitgeslapen. Ik ben nog steeds heel erg moe en ben druk bezig om alle vermoeidheid eruit te slapen, maar dat is best lastig als manlief nachtdienst heeft.

Ferry heeft net een flesje gehad en heb hem gewoon weer even in bed gelegd in de hoop dat hij nog eventjes gaat slapen. Ik denk het niet, want hij ligt onwijs te kletsen! Dan moet ik maar weer wachten tot manlief thuis is zodat ik nog een uurtje kan slapen en daarna gaat hij slapen.

Vanmiddag naar het cb voor een controle-afspraak met de verpleegkundige. Ben benieuwd wat hij weegt nu. Ik vind hem nu écht zwaar worden. Verder zullen we het wel over eten gaan hebben?

Tirtilisko: Hey meis, daar ben je weer! Wat een verhaal over je maagbloeding. Wat ontzettend jammer dat Batuhan nu weer dalingen heeft! Hoe kan dat nou? Heeft hij iets onder de leden ofzo?
    Anyway, heel veel sterkte en als je wil kletsen, je weet me te vinden he? *knuf*

Mink: Hihi, naar de bibliotheek ben ik al niet meer geweest sinds ik op de middelbare school zat. Ik denk ook niet dat je dat daar kunt lenen, want je zult toch moeten knippen of niet? Nou ja, in ieder geval lief dat je meedenkt. Ik ga gewoon een knippie kopen ;)

Maka: Jeetje wat zit Vera leuk in die stoel zeg! En ik vind de nepperd ook niet verkeerd hoor. Weet je toevallig hoe die heet? En wat kostte de nepperd?
    Windows moviemaker staat als het goed is gewoon op je pc/lappie hoor.

Kuona: Ik denk niet dat Morris overdag meer gaat slapen van de fv hoor. Dit is gewoon zijn ritme, helaas pindakaas... Hij slaapt toch in principe de nachten wel door nu?

Deel Deze Pagina