@ rollen, applausje hier voor Sanne want ze heeft vanochtend zelf omgerold van rug naar buik (afgelopen weekend al in ons waterbed en nu gewoon op de grond!) Nu lukt het alleen nog niet weer dus ze is nu beetje boos, ik ga maar even helpen :-D
Married en Mireii; thanx Mireii; Soraya kan weer andere dingen toch....maar moet zeggen het is wel heerlijk zo op schema hihi. Heel soms is ze om 8:30 nog niet wakker en dan maak ik haar wakker. Dinkie; hoera voor Sanne!! Zo, de 3e was zit erin, 2 hangen, vouwgoed is gedaan, vaatwasser uitgeruimd en tas voor het werk staat klaar. Belt mij man net dat hij het waarschijnlijk niet gaat redden om om 15:00 thuis te zijn:x Dan moet ik dus weg voor mijn werk. Heb gevraagd of hij om kwart voor drie nog even wil bellen, want anders moet ik mijn werk bellen dat het iets later wordt...Leuk hoor, elkaar afwisselen.
Zo te lezen (en op t filmpje te zien) was het erg leuk gisteren! Jammer dat ik dr niet bij was, maar wie weet, volgende keer! Hebben gister wel een hele leuke dag gehad. Bij de kapper een ander model laten knippen. Lekker vh weer genoten en 's avonds ge-bbqed met vriendinnen met een januari beeb. De twee kabouters kunnen het helemaal met elkaar vinden en dat is enorm leuk om te zien. Vandaag voor t eerst op t werk gekolfd. Ging eigenlijk erg goed (200ml) dus dat ga ik denk ikwel nog ff doorzetten. Vanmorgen ng gewoon gevoed en daardoor een half uur later op t werk dan gepland dus ik denk dat ik daar meer tijd voor uit moet trekken of dat ik 's morgens ook beter kan kolven. Ik miste Silje wel erg, maar gelukkig hoefde ik maar n half dagje. Zaterdag begin ik pas echt met een late dienst dus dan wordt t waarschijnlijk pas echt moeilijk Vooral omdat ze dan allang in dr bedje ligt te slapen als ik thuis kom. Maarja... heb wel bijna een half jaar 24/7 van dr kunnen genieten! Gelukkig wordt dat bij ons 75% doorbetaald. @Maka Mijn haar valt ook nog steeds enorm uit. Heb gelukkig heel veel haar dus kan wel wat missen maar word af en toe gek van t haar overal. Vooral op mn kussen. @Miireii Haha! Had Soraya op n knoppie geduwd? Ik doe dat zelf vaak per ongeluk en ben dan altijd n tijd aan t klungelen om t weer goed te krijgen. Dat lukt dan ook altijd per ongeluk dus geen idee hoe het moet. @Mink Hier gister ook tijdens de bbq rapley uitgeprobeerd met n stukje meloen. Silje sabbelde t zo weg! Zag er erg leuk uit, maar t is wel n bunkeraar want ze wilde alsmaar meer. Dat heeft ze niet van mij hoor... *onschuldigkijkendeennetdoenofzenooitteveelsnoept-smiley* Silje kreeg dr fruit tot nu toe zo tussen 10 en 11, maar aangezien ze nogal wat bultjes en vlekjes heeft (waarschijnlijk niet van t fruit/de groente maar toch, gaan we ff wat minderen/stoppen met de bijvoeding tot we hebben overlegd met de HA. @Kuona Wij hebben Silje gister "geholpen" met vast houden want ze kneep zo hard in de meloen dat t snot werd of weg glibberbibberde van de schrik. Mag ik eventueel ook komen naar de meeting of wordt t dan te druk? Silje wil persé NU drinken dus ik ben ff voeden...
@ Suske, wat fijn dat het kolven op je werk goed ging! Is een hele geruststelling he? Dat vond ik iig wel. Ik kolfde in het begin 3x en nu 2x per werkdag (maar kolf nog bijna evenveel totaal ) Ik zet mn wekker 's ochtends op tijd en neem dan nog de tijd om Thije te voeden voordat ik naar mn werk ga. Als ie niet zelf wakker is, maak ik hem ervoor wakker. Succes alvast zaterdag! Lekker dat je 75% doorbetaald kreeg zeg, luxe!
Vanmiddag met Tijs op controle bij de kinderarts geweest! Tijs was enorm gegroeid. Weegt nu 8795 gram en is 75 cm. Waarschijnlijk houdt hij wel littekens over aan zijn waterpokken, kan best ene paar jaar duren voordat deze helemaal weggetrokken zijn. Normaal gesproken zouden ze met 6 maanden stoppen met de Nexium, maar omdat Tijs het nog zo kort gebruikt, mogen we met 9 maanden proberen te stoppen Het is namelijk zo'n verbetering, voorheen moest Tijs 8 schepjes Nutriton in zijn voeding en nu maar 3. Ook speelt Tijs veel meer op zijn rug en buik, zonder te huilen. Hij eet super goed, zelfs zo goed dat hij het met zijn voedingen niet altijd haalt! gossie Tisj slaapt vandaag wel erg slecht pfffff telkens als ik ergens aan begint hoor ik hem...
Oei Suske, ben ik de leukste van het stel vergeten? Foei!Tuurlijk moet je ook komen!! En Uk ook want die was ik ook vergeten. Schaam!! Dit wil Morris nog even tegen jullie zeggen: blnmb m;ç n ccccccccc
Daffie, nou ik ben vooral jaloers op jullie 'schema' 's nachts!!! Overdag maakt t me niet zoveel uit. Strax met de bijvoeding lijkt t me ook geen probleem worden (zeg ik nu ?) Vera kan nog niet terugrollen van buik naar rug (alleen als haar armpje goed ligt), dat kan Myrthe toch wel?! Goed bezig met je wasjes! Ik was vanmorgen ook begonnen, maar de eerste was zit nog steeds in de machine. Ga ik er ook maar eens uithalen... Zeg, maar hoe zit dat nou met die groenten en fruit? Hebben de FV-kindjes dat dan echt nodig vanaf 6 maanden??? Haar, Suske zelfs op je kussen? Dat heb ik dan weer niet gehad. Het uitvallen is ook al wat minder dan eerst hoor, maar wat er nu over is van mijn haar... Wordt ik niet erg blij van. Natuurlijk mag je de volgende meeting ook komen, gezellig! Balen dat je zaterdag weer vol aan de bak moet! Hopelijk gaat t goed met kolven. Married, goh maar 2x kolven! Dat is te doen. HOeveel kolf je dan per keer? Miireii, hihi Soraya heeft een onbekende toetsenbordcombi ingedrukt... Ben je er al achter wat t was? Vera heeft ook wel eens een c-cedille (hoe schrijf je dat?) gemaakt! Geen idee hoe je dat doet (ja, in word met symbols). Kuona, wat goed van Morris en zijn meloen!! Das ook wel erg lekker! Vond Morris t níet leuk dat Vera hem vastpakte??? Dinkie, jeeej voor Sanne! Net ff naar de supermarkt geweest en Vera heeft weer een nieuw geluidje hoor. Een hele rare lage schreeuwerige keelklank en dan Jaaaa of Haaaaa roepen, soort van Sid Vicious achtig, als je begrijpt wat ik bedoel... En dan in combinatie met gillen. Hm, dan vind ik dat gillen toch nog iets charmanter
Hoi meiden Fuad kreeg in het begin van de middag weer verhoging en ging erger piepen, dus maar weer naar de dokter. nu heeft hij en AB kuur gekregen omdat de doketer denkt dat het bronchitus is. Hoop dat het gaat helpen. Kuano: waar woon je ook al weer? in belgie toch das voor mij 4 uur rijden, weet niet of ik dan kom ben niet zo'n held in de auto en lijkt me voor Fuad ook erg lang 8 uur opeen dag in de auto, we gaan expres dit jaar op vakantie in Drenthe omdat we niet zo ver willen rijden.
@ Maka, op een werkdag kom ik meestal met zo'n 600 cc thuis . Vanochtend rond 11 uur heb ik 350 cc gekolfd (komt omdat Thije 's ochtends meestal maar 1 tiet drinkt, dus de andere zit dan nog overvol) en net (15.00 uur) 250 cc . Niet slecht al zeg ik het zelf. haha, dat geluidje van Vera zal mooi klinken zeg @ Kuona, heb al helemaal zin in de meeting bij jou! Maar duurt nog zo lang! @ haaruitval, hier ook op mn kussen idd.. ik kan er een tapijtje van maken. @ martientje, Fuad ook al aan de AB. Ik hoop en duim voor je dat het aanslaat! Beterschap voor je mannetje! Hoe is het nu met Jasmin? @ Dinkie, hands up voor Sanne! @ Mieke, hoe is het nu met Boaz? Hebben jullie dit gelezen: http://www.zwangerschapspagina.nl/na-de-bevalling/156264-thuisbevalling-volgens-boekje.html Met oude bekende Sucre gaat het dus allemaal goed! Ik ga nog snel even het eea wegwerken en dan zo naar huis, naar mn mannetje!
@ marriedgirl, wat drinkt Thije thuis per fles als ik vragen mag? En hoeveel flessen per dag? Ik kolf nu ook 2 x per dag voor Sanne (en in het begin 3 x per dag). Ze drinkt thuis 150 cc en dat is nu ook wat ik kolf op werk. Eerst kolfde ik 3 x 150 cc op werk maar ze dronk altijd maar 100 cc per fles dus ik heb inmiddels zo'n voorraad in de vriezer dat ik nu precies kolf wat ze drinkt. Heb ik tenminste ook geen last meer van stuwing op de dagen dat ik thuis ben. Soms merkte ik het best wel namelijk.
@ Dinkie, ik doe iets van 210 cc flesje momenteel, maar dat gaat niet altijd op hoor! 2x per dag drinkt ie, rond 11 en rond 15 uur, vandaar dat ik ook op die tijden kolf. Ik heb ook wel een liter of 5 voorraad denk ik zo, maar dat komt wel op als ik ga afbouwen. Heb op de dagen dat ik niet werk overdag niet heel erg stuwing, alleen 's ochtends als ik wakker wordt vrijwel altijd.
Hoi meiden, effe snel van mij ook een berichtje. sta opnieuw op het punt om weg te gaan na vanmorgen op schiphol te zijn aangekomen voor niks, had am en pm door de war gehaald. vreselijk he.... half zeven op pad om vervolgens daar voor jan L aan te komen.... Maar ja, eigen schuld. beginnen gewoon opnieuw Even snel wat foto's online gezet. hoop dat de link werkt. stuur anders even een pb-tje want wanneer ik online sta weet ik nu nog niet. Picasa-webalbums - edith - Amersfoort 29... Het was super dat jullie er allemaal waren en geweldig om de kleintjes te kunnen zien. Bedankt! verder nog even snel, mieke ben al begonnen met lezen, vlg mij heb ik er inderdaad wel een hoop aan, maar ik mail je na aankomst op de boot weer. tot later!
Febr, goeie reis terug! Thx voor de foto's, ze zijn heel erg mooi! Idd die van Soraya is echt Wauwie!! Married, wow 600cc van 2x kolven is echt veel! Kun je altijd 2 boobs kolven? Dat kan ik dus lang niet altijd. Maar goed, jij bent meer geoefend!
Maka; met bijvoeding maakt het niet uit of ze BV of FV krijgen....ze hebben allemaal vanaf 6 maanden meer nodig. En inderdaad Myrthe draait wel van buik naar rug hihi.
Hoi allemaal, Na een druk dagje alles weer bijgelezen even snel een berichtje, ga zo koken. Met Boaz gaat het GOED!!! ben zo opgelucht. Vanmorgen na zijn ochtendslaapje had hij 37,7 en hij was lekker vrolijk. De AB doet dus goed zijn werk. Vraag me toch af in wat voor een mate hij een oorontsteking heeft, want zo te lezen en horen kan het dus veel erger. Bij hem was het vooral dus de koorts denk ik. Er is nog niets geknapt. Dus ik wilde wel even vandaag naar buiten met Boaz, mocht van de dokter. Dus samen met mijn vriendin en Boaz even naar het WC geweest. Ging echt super goed en hij vermaakte zich weer als van ouds in de wagen (heb de wandelwagen omgebouwd). Thuisgekomen weer getempt en toen was het 37,8. Dus mooi. Hij ligt nu lekker te slapen, denk dat hij wel bekaf was. Febr. mooie foto's alleen die van mij zijn niet zo charmant en fotogeniek geloof ik, bah hahaha. Verder zijn ze erg leuk. Goede reis en spreek je snel over de mail. Uk, hoe is het gister nou gegaan en wat zijn het voor functies?? Married, zo hee dat kolven gaat dus als een tierelier. Ja met Sucre gaat het goed, had haar een beetje gevolgd en af en toe hebben we elkaar even een pb gestuurd. Omrollen: zijn er nog beebjes die nog niet kunnen rollen, hier namelijk wel eentje Ojee... ben het nu al kwijt Daffie, je bent er ook weer Jammer dat de meeting niet vandaag was, dan had Boaz wel mee gekund Goh, ik kan beter ophouden want het lukt me niet meer hihihi. We hebben ook trek, dus ga lekker pasta koken. Oja, kapper vanmiddag... belde ze vanmorgen op om het maar te verzetten omdat ik niet wist hoe mijn dag zou gaan met Boaz. Stond ik er niet eens in de agenda :x nu ga ik zaterdag vroeg, kan papa oppassen. Maar goed dat probleempje loste zichzelf dus zo op. Vandaag was eigenlijk Boaz zijn laatste dagje kdv, maar ja heb hem niet gebracht, loop volgende week dus wel even langs om zijn spulletjes op te halen. Dan over 1,5 maand mag hij er weer. He lekker morgen vrijdag en dan weer weekend. Morgen maar eens kijken of het me gaat lukken om eens te beginnen aan de geboortekaarten in te plakken.
Mieke: Ahhh gelukkig! Was al bezorgd over Boaz. Ben heel blij dat het nu weer goed gaat! 37.8 is super! Wat zul je opgelucht zijn zeg! Over de functies stuur ik je even een pbtje
gelukkig is BOAz weer opogeknapt zeg! Wat kunnen ze ineens ziek zijn he? Omrollen: Tijs was aan het omrollen voor zijn zieknhuisopname, hij was druk aan het oefenen en het lukte hem ook wel eens... Alleenm nu dus al weken niet meer.... bijvoeding: tijs eet dus echt amper wat, spuugt alles meteen weer uit als hij al zijn mond open doet, want meneer houdt vaak zijn lippen stijf op elkaar! Dus het is zeer minimaal wat hij binnen krijgt, is dat erg? Febr 21: Goede reis! En balen dat je de tijd in de war hebt gehaald, gelukkig was het niet andersom anders had je je vliegtuig gemist! Ben de rest vergeten sorry! Tijs heeft de hele dag amper geslapen, die ligt er dus nu al in... Na een paar minuten echt even heel erg boos is het stil! Tijs huilt normaal nooit als ik hem op bed leg. Hij moppert wel, maar zodra ik de deur dichttrek is hij stil (of hij zit te kletsen) Was bij stef wel anders, die heeft wat afgekrijst! Waarom kletsen we niet gewoon helemala bij de club, of kan dat niet? Kun je mooi op onderwerp kletsen en evt ene algemeen hoekje... Lijkt mij makkleijker om bij te houden, je leest alleen het onderwerp waar je op dat moment op wilt reageren/ wilt lezen.. Of kan dat niet? Is maar een idee hoor?
@ married, wow al 210 per flesje dus maar niet helemaal op. Dan drinkt hij echt goed. Zit jij nu ook op 5 voedingen per dag of niet? Hier wel maar wat ik al zei dus 150 cc per flesje dus waarschijnlijk ook zoiets per borstvoeding. Maar gelukkig gaat alles prima hier. Na de nachten trouwens geen stuwing, wel toen ze af en toe nog s'nachts kwam maar nu ze dat nooit meer doet gaat het helemaal goed en geen stuwing meer. @ meiden, wat een geweldige foto's van jullie met de beebjes. Als ik de volgende keer ook kom wat ik wel van plan ben moet ik wel een hoop gezichten leren kennen hoor. Ondanks dat ik de beebjes wel eens voorbij zie komen kan ik ze zo niet allemaal herkennen op de foto.... Moet ik toch nog maar beter gaan oefenen.