Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Kan bijna niet anders ;)
    Maar ja, jullie kennen me inmiddels wel beter.......

2. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Gewéldig! Die pannekoekendiscussie! Mn vrouw en ik hebben hier liggen rollen van het lachen om dat stuk over janken bij de goosteen omdat er melk wordt weggegooid! Neueueueueujjjj! Maak dr chocopasta van, offeueueuehhh... moederkaas!! Met het keurmerk; 'Langer Houdbaar Moedermelkproduct'. Bescheurd heb ik me!

:D:D:D:D

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Married, hihi! Suske, moedermelkkaas, gatverrrrr!
    Maar ik vind t ook best zonde om mijn gekolfde melk door de gootsteen te gooien ;). Ik vind dat kolven toch altijd een gedoe hoor. Uitkoken, tussen 2 voedingen in liefst 's ochtends, Vera moet slapen, want als ik tussendoor moet stoppen, stopt de melkstroom vaak, hopen dat ik er genoeg uitkrijg...

Angela, lijkt me juist ook geweldig zo'n kletskous!

Bbelly, ik hoor graag je therapeutische adviezen/kennis over ontwikkelingen. Je leest en hoort zoveel tegenstrijdigheden dat ik t wel erg prettig vind om t van een deskundige te horen!!

Haha Noppie, gewoon de url kopieren, en dan zet het forum zelf de titel van de pagina mooi als link neer!! Maar je kan idd ook gaan pielen in de code. Klik maar eens op mijn banner ;)

Ik had trouwens nog wat handige tips voor de bijvoeding/Rapley gevonden op t bijvoedingsforum:
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Voedselintroductie - FAQ's bijvoedingsforum

Ik ga mijn tandjes poetsen en dan hoop ik dat Vera zo wakker wordt, ze ligt al vanaf half 9 te tukken, zonder huilen :)

4. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    #7504 Mieke8, 30 jul 2009
    Laatst bewerkt: 30 jul 2009
    Uh, ik schaam me een beetje dat mijn vorige berichtje zo kort was en weinig reacties bevatte. Maar soms vind ik het zo veel om op te reageren en soms weet ik het echt niet meer. En dan wordt er zo keurig netjes door anderen gereageerd, ook op mij :) sorry dames.
    Meestal lukt het me wel en soms is het me wat te veel werk 8)

Bbelly, ik denk dat Boaz dan meer een denker is, dat ben ik namelijk ook, hihihi. We hebben wel vanavond even geoefend, maar ik denk dat dat nog even te veel van het goede was zo na de paar dagen koorts, hij was bekaf. Lekker suf van mij, hij is lichamelijk natuurlijk nog even niet de oude, maar omdat het zo goed ging vandaag was ik dat even vergeten :)

Hahaha Susan, grappig!

Martine, ik hoop ook heel erg dat de AB goed en snel zal aanslaan bij Fuad.

Kuona, komen er nu allergieen bij jullie voor... dan zou ik eigenlijk toch hypo allergene voeding van bijv. nutrilon als bijvoeding geven en niet de standaard. Op het cb adviseerde ze mij om door te gaan met de HA voeding tot zijn eerste jaar. Ik ben trouwens nu begonnen met de opvolgmelk nr.2 dus die zou je dan kunnen nemen. Wat Noppie zei is wel zo, nutrilon vinden ze meestal lekkerder. Boaz vond de andere geen succes toen ik hem vast liet wennen aan de kv. En misschien kan het ook aan het flesje liggen.
    Ik zou iedere dag een klein beetje maken en dit voor de bv aanbieden omdat hij dan honger heeft, misschien lukt het dan weer om beter uit een flesje te drinken, niet te snel opgeven ;)

He heb ik nou gister en de vriend van Kuona gemist en de vriend van Dayenne, wat jammer zeg.

Married, ben jij februaribaby om het bv-forum??
    Hihihi..... zag ook al de optie 'chocolademelk' voorbij komen :(
    Of zelfs zelf opdrinken omdat het zonde is om weg te gooien *schut-met-haar-hoofd-smiley*

Goed, genoeg voor vandaag! Bedjes tijd.

Uk, bedankt voor je pb, kom er op terug hoor!

5. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    whahahaha moedermelkkaas, gadverdegadver!!! Tja dat witte goud he. Maar ik moet zeggen dat ik het ook wel balen vind als Morris de gekolfde melk laat staan hoor!
    Hoe ik het met een avondje weg doe: Ik zorg dat ik hem om 19.00 zelf nog voed en in bed leg. De bedoeling is dat hij dan tot een uur of 23.00 slaapt. Meestal wordt hij bij de oppas wel wakker maar dan is het dus verder geen etenstijd. Ik zorg dat ik om 23.00 weer terug ben. Soms ben ik ook later maar meestal ligt hij tegen die tijd wel weer in bed en slaapt dan nog. Ik laat dus ook geen voeding achter. Dat heb ik wel een tijdje gedaan maar dan stond dat flesje er nog als ik weer terug kwam. Toen heb ik er nog kaas van staan draaien maar dat vond Morris toch nog niet zo lekker.... ;)

Ik heb net nog eventjes geprobeerd met wat gekolfde melk en biobim. Morris sliep nog en slokte wel een paar slokken weg. Werd toen wakker, ja dáááág...maak je me daar voor wakker. Tiet zal ik hebben!!! Zucht...morgen nog maar eens pogen. Misschien dat ik nog eens zo'n Tommie fles aan ga schaffen.

@Married: Hihihi Morris en Thije op elkaar lijken? Tja... ze hebben wel allebei lekker bolle wangen. Maar verder zie ik de gelijkenis niet echt ;)

Ik ga nu snel mijn nestje opzoeken. Morgen écht de laatste keer babyzwemmen (denk ik al 3 weken). En 's middags gezellig doen met mijn moeder.

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Married, haha Mieke en ik zusjes? Dan zijn Boaz en Vera neef en nicht ;) hihi
    Nou, ik zie idd wel wat kleine overeenkomsten tussen Thije en Morris hoor!

Mieke, joh daar moet je je niet schuldig om voelen hoor! Ik reageer ook niet iedere keer even uitgebreid. En ik verwacht ook echt niet dat iedereen altijd op mij reageert hoor!!

Ah, ik geloof dat er boven iemand wakker wordt :D :D

7. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    Goede morgen allemaal!

Hier heeft Tijsje wat onrustig geslapen, gisteren overdag had hij ook al weinig geslapen dus zal vandaag wel moe zijn!

Vandaag gaan we aan de brocoli, ben benieuwd wat hij ervan vindt!

Fijne dag allemaal, mijn hoofd is nogal leeg dus weet niets meer

8. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Goedemorgen!

Vanochtend komt de Ziggo monteur eindelijk! Tussen 8-13 uur, handige tijd, not!
    We hebben nl interactieve en digitale tv, maar het werkt niet.. en aan de telefoon kunnen ze me niet helpen.

@ Noppie, ik kopieer en plak de link gewoon eigenlijk...

@ Suske, hahahaha, moederkaas, ik vind het een goeie hoor :D

@ Maka, snap wel dat het kolven voor jou een gedoe is hoor. Ik ben er inmiddels zo aan gewend, vind het echt geen probleem. Ik steriliseer alles na gebruik, dus dan kan ik het de volgende keer zo gebruiken.
    Thanx voor de link!

@ Mieke, yep februaribaby is me :D
    Denk dat ik zo maar een glaasje eigen melk neem, haha (ieeeehhhhhhh)

@ Kuona, zo kan het natuurlijk ook, precies tussen de voedingen door weg. Ik heb hier altijd wel een flesje reservemelk in de koelkast staan eigenlijk.
    Ik vind ze ook niet super op elkaar lijken, alleen op 1 foto hebben ze wel wat van elkaar weg, de blik in hun ogen denk ik?!

@ Twinkle, veel plezier met de broccoli!

Tot later!
    Ga Thije even badderen, hopelijk staat meneer Ziggo dan niet voor de deur!

9. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Goedemorgen!!

Ik betwijfel of het aan die paar slokken rijstepap lag(pap was het overigens echt niet hoor, was echt nog super dun terwijl ik er zelfs iets te veel in gedaan had), maar Morris heeft lekker geslapen tot kwart over 7. Om 4 uur werd hij wel nog wakker en heeft mijn vriend hem zijn tutje nog gegeven. Ik lag al helemaal klaar om te gaan voeden om 4 uur maar dat was dus toch niet nodig.

@Married: Ik heb nog een keer naar de foto's gekeken en ik snap nu wel wat ze bedoelen dat Thije en Morris op elkaar lijken. Op die foto van Morris lijkt het ook of hij donkere ogen heeft. En verder hebben ze dezelfde soort wenkbrauwen en neus en de bolle wangen natuurlijk.

@Mieke: Ik heb er echt geen verstand van hoor, maar ik had altijd begrepen dat het geen nut meer had om hypoallergene voeding te geven nadat je bent begonnen met bijvoeding?

10. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    #7510 Miireii, 31 jul 2009
    Laatst bewerkt: 31 jul 2009
    Ik kan de foto's niet zien :( hij maakt er geen slideshow van en blijft hangen op de 1e foto......

edit: het is inmiddels gelukt.. Die foto van Soraya is idd erg mooi! De rest vond ik ook super hoor, Naomi van Dayenne staat er ook errug leuk op :D

11. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    De vader van een goede vriendin van mij (degene die laatst haar verjaardag vierde) is vannacht overleden :(. Hij had de ziekte van Crohn en was eigenlijk net na 7 mnd ziekenhuis weer thuis. Zij en haar man waren op vakantie in Italie en zijn gisteravond halsoverkop terug gaan rijden, maar hij is vannacht overleden.
    Echt zo erg.

12. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Och jeetje Married, dat is idd heel erg! Sterkte hoor!

Knuff!

13. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Ik vind dat jullie veel hebben gekletst sinds gisteravond :p Heb weer gewerkt maar het viel echt tegen. Had gigantische koppijn en nu nog trouwens. Voel me niet optimaal. Maar het lijkt me niet goed om al 3 dagen met dezelfde hoofdpijn te zitten...... Ik kijk het nog even aan.

Vanmorgen sliep Soraya wéér tot 9 uur. Jemig! Ik weet neit wat ze heeft de laatste tijd. Maar goed, laat ik niet te hard schreeuwen want het kan zo anders worden. Ik heb wel vanmorgen gelijk een flesje gemaakt zonder JHBPM erin.... ben benieuwd. Tot nu toe spuugd ze niet!

@Martientje: goh Fuad ook aan de AB. Hoop dat het snel gaat werken!

@Febr21: moooooie foto's :D hihi, das niet handig dat jullie veel te vroeg op het vliegveld waren....Goede reis alvast!

@Mieke: fijn dat het met Boaz weer goed gaat. Is toch altijd ff schrikken hé. Gelukkig doet de AB zn werk!

@Uk: functies? heb ik wat gemist?

@Married: hihi, ja we hadden beiden bijna dezelfde kleur shirtje aan he :p
    Nogmaals heel veel sterkte hoor.....

@Bbelly: samen rijden zal dan wel lukken aangezien je uit Hengelo komt toch, dat is wel weer wat prettiger :p

Nou volgens mij ben ik weer een beetje bij..
    Ga ff Soraya weer in bed doen want die zit gigantisch te gapen hier :p

Tot later Meiden!

Liefs, Mireille

14. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Oohw! Het knopje wat Soraya gister heeft ingedrukt. Ik weet niet hoe ze het voorelkaar heeft gekregen, maar kennelijk heeft ze de ctrl-toets samen met de -toets ingedrukt, en dan wordt je beeld dus kleiner :p Gelukkig is ie nu weer normaal en voorlopig blijft ze uit de buurt van de laptop :D

15. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Goodmorning Ladies :D

Ik las gisterenavond in bed (23:00) en Ferry lag al vanaf 19 uur te slapen. Ik was een boek aan het lezen en ineens hoor ik een heel raar geluid uit zijn kamertje komen. Dus ik sprong mijn bed uit en rende naar hem toe. Hij maakte een diep snurkend geluid, hij wilde namelijk duimen, maar ineens zat zijn neus dicht :( Dus hij kon niet ademen door zijn neus, maar moest het door zijn mond doen. Gelukkig gaat dat helemaal automatisch ;)
    Ik heb hem dus wakker gemaakt om zijn neus te sprayen en er kwam een hele grote snottebel uit. Daarna ging hij natuurlijk niet slapen, dus maar een flesje gemaakt. Daarna ging hij gelukkig wel slapen ;)

Hij doet trouwens ook weer raar met drinken :( Drinkt zijn flessen niet meer leeg. Drinkt steeds maar 70 cc ofzo. Nou ja, zo lang hij de rest eet, zal het wel meevallen.

Miireii: Jaaaaa dat wilde ik gisteren nog typen! Controltoets + scrollen en dan wordt je beeld groter en kleiner :D
    Ik heb woensdag op mijn werk meegekeken met 2 verschillende functies, in de hoop dat ik dan overdag kan werken en we niet met het rooster zitten te klooien ;)
    He bah, hoofdpijn! Dat is helemaal niet leuk.

Married: Gecondoleerd :( Is hij overleden aan Crohn?
    Hoop dat Ziggomeneer snel komt. Dat wachten op die mensen vind ik altijd zo irritant!

Kuona: Jeetje Morris heeft dus heerlijk liggen tukken! Lekker hoor!
    Je zult het niet weten of het aan de pap lag. Maar ondanks dat het dun bleef kan het toch goed vullen hoor.

Noppie: Je kunt de link gewoon kopieren en dan plakken. Dan maakt hij er vanzelf zo'n mooie link van ;)

16. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Hihi, Uk, had het dus zelf al uitgevonden :p
    Maar bevielen de functies dan?

17. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Maka/Married/Uk: ja, had ik ook gedaan hoor, de url kopieren, maar bij jullie komt ie dan veel mooier eruit. Kijk dit is dan hoe ik het doe: Rumoer rond Rorschach-vlekken op Wikipedia - Wetenschap - de Volkskrant
    Dus bij jullie ziet het er veel mooier uit. Er staan dan geen slashes meer in enzo. Wat kan ik erdan allemaal uitknippen vraag ik me dan af?

@ Married: wat erg voor je vriendin. En dan helemaal dat ze waarschijnlijk dus geen afscheid meer heeft kunnen nemen?

@ Mireii: wat vervelend dat je nog steeds hoofdpijn hebt. Gaat het wel goed met je schildklier? Ik voel me ook niet goed sinds woensdag. Ben een beetje verkouden steeds: snotterig, snachts keelpijn (overdag weer niet), ook een beetje hoofdpijn en wat rillerig. Bleeegh. Jij ook sterkte.

@ Uk: ik vergeet alsmaar wat je dan nu van beroep bent. Verpleegkundige?

18. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Miireii: Ja hoor, ze bevielen wel :D Zit alleen wat maars aan. Beetje irritant wel ;)

19. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Noppie: je link ziet er goed uit hoor!
    En mijn schildklier, tjah, dat is een goeie.. ben er zo laks in geworden. Moet nog steeds een nieuwe afspraak maken. gewoon té erg!

@Uk: tjah, die maars.. dat ken ik. Heb ik nu ook weer met mijn nieuwe werk..

Mijn oude baas belde me gister nog op. heel vreemd gesprek. Hij zei dat hij graag een afspraak met mij wilde maken omdat er 'iets' aan de hand was en dat ging hij toch liever niet door de telefoon bespreken. Heel vaag. Maar het is toch een vage gast geweest altijd al hahaha. Ik ga em zo maar even mailen om een afspraak te maken. Ben zeer benieuwd.

20. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Goeiemorgen meiden,

hier ook weer een rustige nacht en ik heb lekker uitgeslapen tot 9:30. Mijn man was er al uitgegaan en ik ben weer in slaap gesukkeld hihi.

Uk; straks heb jij nog eerder een regelmatige baan als ik hahaha. Hoe gaan jullie het dan doen met oppas, want ik heb wel bedacht dat ik dan meer oppas overdag nodig ga hebben...

Manlief moet vanavond de nachtdienst weer in en ik heb late dienst, dus mijn vader komt vanavond oppassen. Ik ben namelijk pas om 00:15 thuis en mijn man is al vanf 21:00 weg. Mijn vader gaat toch altijd laat slapen en vindt het totaal geen probleem gelukkig....
    Nog één avondje werken en dan ben ik er weer 4 vrij.....heerlijk! Ga ik weer eens effies wat aan mijn huishouden doen.

Mieke; gaat het alweer wat beter met Boaz??

Deel Deze Pagina