Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ja mieke hier is er ook een beebje die giga harde scheten laat...
    heb behoorlijk last van mijn vagina pffff hechtingen zijn er wel uit en volgens vk was het genezen maar ik heb nog echt een beetje brandend en jeukend gevoel...
    bleghhhh want ik durf der ook niet verder aan te zitten en kijken durf ik al helemaal niet, straks schrik ik me apezuur

2. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ja mieke hier is er ook een beebje die giga harde scheten laat...
    heb behoorlijk last van mijn vagina pffff hechtingen zijn er wel uit en volgens vk was het genezen maar ik heb nog echt een beetje brandend en jeukend gevoel...
    bleghhhh want ik durf der ook niet verder aan te zitten en kijken durf ik al helemaal niet, straks schrik ik me apezuur

3. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi meiden,

heb even tijd om te typen :D
    Ben al onwijs productief geweest vanmorgen. Manlief is er vannacht uitgegaan dus ik kon doorslapen (min of meer). Ben toen hij Ferry weer in bed legde wel nog een paar keer gaan kijken. Manlief heeft dagdienst dus die zie ik vanavond weer.
    Maar goed, had vanmorgen dus flink wat energie en heb er ook goed gebruik van gemaakt ;)
    Ik heb gestofzuigd, de afwas van 2 dagen gedaan, de was in machine, de was in de droger, de was opgevouwen en opgeruimd. Ferry's bedje verschoond, de wc gesopt.
    Heb net ook alvast de pastasalade gemaakt voor vanavond. :D

Ferry slaapt nu in de box, sinds een paar dagen wil hij overdag niet meer in zijn bedje slapen. Hij blijft huilen, ook na 10 minuten... Niet echt overstuur, maar ik vind het al knap dat ik eerst het stofzuigen heb afgemaakt :oops:
    Dus ik heb hem opgepakt en even in de box neergelegd zodat ik een broodje voor mezelf kon maken. Draai ik me om, ligt ie gelijk te slapen :(
    Nou, als hij zo lekker slaapt in de box, dan laat ik hem maar. Dan slaapt hij in ieder geval toch? De vorige dagen heb ik hem weer in zijn bedje gelegd, maar na een paar minuten is het dan weer krijsen geblazen...

Ik heb onwijs schattige babyfoto's voorbij zien komen hier! Wat een mooie beebjes allemaal zeg! :D

Sofie: gecondoleerd met het verlies van Fabrice's nichtje. Kan me voorstellen dat jullie erg geschrokken zijn.

Kuona: Welkom hier, en natuurlijk gefeliciteerd met Morris! Erg leuke naam :D
    Ik heb voor Ferry maandag een afspraak staan bij de osteopaat en ben erg benieuwd! Hoeveel behandelingen denken ze nodig te hebben?

Leintje: Pfff wat heftig van je zus. Je hebt het hier al eens verteld of niet? Het verhaal staat me nog bij...

Eppie: ik vermijd winkelen met Ferry eigenlijk nog :oops: Vind het een hele onderneming in mijn eentje, maar ja, scheelt ook weer geld :)

Enna: Wij hebben wel een nachtlampje voor Ferry. Ferry heeft in het ziekenhuis ook nooit in het pikkedonker en in de stilte gelegen. Hij is de geluiden en het licht gewend. Ik denk dat je het even moet uit proberen wat Katie het prettigst vindt. Ik weet niet hoe het bij Katie in het ziekenhuis was? En het zou idd haar 5-weken sprong kunnen zijn hoor! Ferry heeft deze vorige week gehad :( Die tijden lopen dus niet gelijk met de echte leeftijd, maar ook niet met de gecorrigeerde. Tenminste hier niet. Maar de dingen die in het boek staan herken ik wel, dus vandaar dat ik weet hoe en wat.
    Ferry en Katie kunnen bepaalde dingen al langer als de andere beebjes. Bijv. kijken. Zij zien al een tijdje scherp en kunnen dus ook verder kijken. Ook kan de spierontwikkeling wat vooruit lopen. Maar andere dingen zoals bijv. motoriek daar lopen ze dan wel achter in (gecorrigeerde leeftijd). Het is een beetje zoeken wat dat betreft. Ik vind het best wel lastig hoor, maar het is nu eenmaal zo. En heb me altijd voorgenomen om niet te gaan vergelijken, maar ik doe het toch...

Mobiel: Pff spruw was dus nog niet helemaal weg. Succes ermee!

Iloiza: ahhh wat leuk die foto van Dyon en zijn papa :D

Daffie: Terug naar 6 flessen? Dat is dan toch om de 4 uur? Misschien een beetje laten wennen om te rekken en dat je het eerst 3,5 uur doet en tussendoor rekt met speentje, liedjes zingen, gezelligheid?
    Balen van het exceem, maar als het vanzelf weg gaat is het natuurlijk prima ;) Enneuh, mooi beebje hoor die Myrthe!
    Zit met net te bedenken, we hadden toch nog een Mirthe? Van wie is ze?

Mieke: Ja Ferry kan ook heel hard boeren hoor :confused:

Axioma: Ik heb zelf geen hechtingen, maar Ferry wel op zijn hoofd. En begin me toch steeds meer af te vragen of het wel oplosbare hechtingen zijn? Het duurt dan toch wel erg lang?

Miireii: Ik heb normaal nooit last gehad van mijn menstruatie, maar heb er nu toch wel krampen van en een onwijs bloedbad :( (lekker verhaal, maar ja). De 1e menstruatie was nog veel oud bloed, echt donkerbruin, zwart. :(

Martientje: ahhh die foto is ook erg lief!

4. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @uk: fijn is dat he als je de dingen thuis lekker hebt afgewerkt? ik probeer hier zoveel mogelijk te doen als Soraya slaapt!

ik heb op dit moment alleen nog maar last van krampen dus ik weet niet of het mijn menstruatie is... ik wacht wel af. ik heb de afgelopen 2 dagen al last van lichte krampen in de onderbuik maar het is vandaag wat extremer en het trekt ook door naar mijn rug. maar nog geen bloed gezien..

5. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Nieuws van tirtilisko:

Batuhan moet 48 uur saturatiedipvrij zijn en dan mag hij naar huis. Ze hoopt dat hij zaterdag naar huis mag, want dan is Batuhan precies een maand oud. Dat zou dubbel feest zijn ;)

Einde nieuws

Ik blijf duimen voor de knappe Batuhan!

6. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Uk, ze slaapt nu nog, dus hoop eigenlijk dat ik het wel op 5 flessen kan houden hihi, heb te vroeg geroepen denk ik. Ik hoop dat ze het nog zeker een half uur uithoudt ;)

En de andere Mirthe...ik weet het ook niet meer, zal de lijst er op na moeten slaan...

Daffie

7. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ik ben ook erg benieuwd hoe het nu met Zoey van Maatje is. Hoop dat het RS-virus nu gezakt is (of hoe zeg je dat? )
    Ik duim dat de beebjes snel allemaal thuis zijn uit het ziekenhuis!

8. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Tirtilisko; mijn duimen draaien hoor voor Batuhan! Hoop dat hij het weekend naar huis mag... :D

Dikke knuf Daffie

9. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hey, wat leuk! Welkom hier, naamgenootje en bekende van een ander forum! ;)

10. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Heb ik al even gedaan. ;)
    22 januari 2009: Daantje78: Mirthe Sofie (38wk4dg) 3190 gram - 46 cm

11. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hummelke Sofie: Heb jij nog eens wat van Scoobje gehoord?

12. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    oh Soraya is de laatste tijd zo ontevreden na haar fles! ze bijft happen, en een speentje wil ze echt niet.. ik kan haar echt niet meer gaan geven.. ze krijgt nu al 6x 120+4 schepjes.. en ze weegt nog geen 3500 gram!

13. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Mirreii: die kindjes van ons zijn een giga-inhaalslag aan het maken... Constant honger, Ferry hapt ook vaak na zijn fles.. Wij zeggen altijd: "Ja daaag!" Maar als hij dat doet houdt hij het echt geen 4 uur vol hoor. Dan krijgt hij vaak na een krappe 3 uur weer...
    Ik moet zeggen dat sinds we Nutrilon Forte geven (= voor hongerige baby's) dat het echt wel scheelt! Eerst kwam Ferry elke 2-2,5 uur. Nu komt hij elke 3,5-4 uur ;)

14. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Wat een ontzettend leuke foto's van alle beebjes zeg! Geweldig! wat zijn ze toch allemaal knap he! :D

@ Sofie, wat erg! :confused: Sterkte!

@ Leintje, wat heftig zeg om je zus te moeten missen. :(

@ kledingkast, ik heb vanaf het begin af aan alles al gesorteerd op maat hangen en liggen in de kast. Wat hij niet meer past heb ik er inmiddels tussenuit gehaald.

@ Iggy, dat vestje wat Levi aan heeft op de foto heeft Thije ook.. alleen zit het bij Thije een heel stuk krapper, haha.. is dan ook maatje 50 bij ons.

@ paccodoek, gaan we vanavond echt gebruiken, hij moest eerst 3x :confused: gewassen worden, vandaar dat ik hem gister nog niet heb gebruikt.

@ enna, onzekere momenten hebben we allemaal zo te lezen. Je doet het hartstikke goed!

@ eppie/winkelen, dat doe ik (direct) nadat ik hem gevoed heb, dan heb ik wat meer de tijd zeg maar en hoef ik hem niet wakker te maken om boodschapjes te doen.

@ Maka, wat lekker dat Vera het doorslapen begint te leren!

@ mobiel, sterkte met de spruw!

@ Iloiza, gaaaaf die foto van je vriend en Dyon samen!

@ Mieke, ja vooral scheten.. echte grote-mensen-scheten :)
    Ik verlies trouwens ook niet echt bloed meer, wel 'wondvocht'.

@ Bbelly, ik pb je mn emailadres zo gelijk!

Vanochtend visite gehad van vriendin met baby Joep (nu ruim 2 mnd), echt zo leuk om het verschil tussen die 2 te zien. Joep is sowieso echt een flinkerd, hij woog 5020 gram bij zn geboorte. Heb een foto van Thije en Joep in mn album gezet!

Vanmiddag weer visite: mijn collega's! Jawel dé leidinggevende dus.. ben benieuwd!

Liefs van mij!

15. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    hmm.. maar Soraya krijgt nu nutrilon omneo.. voor haar ontlasting. ik kan toch niet zo overstappen?

16. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    @Uk: nee, nou je t zegt.. Zal dr eens smssen!

17. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    nou het heeft toch doorgezet. had al zo'n gevoel vanmorgen.

maar eerst kreeg ik net bij het afvegen dik, gelig slijm met een beetje bloed (sorry!:oops: ) en nu bloed ik gewoon, en het is helder..

vind het wel een beetje vreemd..

18. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    @ married vestje is van prenetal, ook maatje 50, en is voor levi nog te groot!

19. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

wat een hongerlapje hihihi....Lastig he! :(

20. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Grappig om dat verschil zo te zien dan zeg! Bij Thije was het vestje in het begin precies pas :) en nu dus echt te klein. Wel een leuk en lekker zacht vestje he! Vind het echt zonde dat ie het maar 1 keer aan heeft gehad.

Deel Deze Pagina