Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

goedemorgen allemaal,

heb gisteren even een filmpje gemaakt van een lachende martijn, zal nu even proberen om hem hier te plaatsen.

2. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Leintje: Leuk weer wat van je te lezen. Wat leuk dat jullie al over een tweede denken! Mik is wel een schatje zeg, een erg mooi mannetje! Fijn dat alles zo goed met hem gaat.
    Een korte draagdoek... je zou een ringsling kunnen aanschaffen. Dat hoeft niet al te duur te zijn. Ik heb er zelf één gemaakt mbv een ringslingpakket van ringslingshop.nl. Maar ik kan me voorstellen dat je daar geen zin/tijd voor hebt.

@Bbelly: Oja daar was ik vergeten op te reageren maar ik meost zo lachen om je berichtje van Robins grasactie. Hahaha wat een slimmerd!
    En Morris slaapt overdag (meestal) ook niet lang hoor! Vaak komen we niet verder dan 2 x een uurtje. Maar hij maakt 's avonds en 's nachts meestal wel een lange ruk. Hij gaat om 19.00 naar bed en ligt er meestal tot 8.00/9.00 in. Wel met een voeding om 23.00 en ergens tussen 5.00 en 8.00 ;)
    En als Robin het goed doet op die slaapjes is het prima toch? Zolang hij overdag gewoon nog lekker vrolijk is? Ik ben het even kwijt...krijgt Robin fv of bv?

@Arme Uk: Wat een nacht heb je achter de rug. En net nu je man nachtdienst had...pffff heftig hoor! Ik kan me je gedachte over geen kinderen wel even voorstellen. Het is al niet gemakkelijk geweest en dan ook nog zulke nachten erbij...
    Ik heb het overigens ook vaak geroepen in het begin van mijn zwangerschap toen ik zo misselijk was ;)

@Daffie: Nou mooi dat Myrthe weer over haar sprongetje heen is. Het is idd wel een makkelijke meid volgens mij. En dat rollen komt idd vanzelf. Goed dat je je daar niet druk om maakt.

@Mieke: Ah jij bent er dus wel een paar keer uit gemoeten vanmorgen. Jammer is dat dan he ;)
    En misschien heb ik het gemist hoor, maar wat zou er dan moeten 'knappen' bij oorontsteking?

@Anita: Nou ben benieuwd naar je filmpje ;)

Morris heeft daarstraks lekker een geprakt banaantje op. Of iig...dat was de bedoeling haha. Het had geen overbodige luxe geweest om zelf ook een schort aan te trekken. Ik dacht: Ik voer het nu met een lepeltje dus de knoeiboel zal wel meevallen. Niet dus...Morris vindt het erg leuk om te prfftrrftpfprrefttttttten als hij iets in zijn mond krijgt :D Hij blaast het eten er dus weer uit. Naja, hij vond het iig wel leuk. En hij heeft er wel iets van binnengekregen. Straks ga ik bloemkool voor hem maken en die krijgt hij dan weer op z'n rapleys :p

3. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    haha heb er weer lekker veel ;) in staan ;) :p

4. Zeilboot

5. Zeilboot

ja hij doet het, hihi

6. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

famveenstra; ik kom alleen op de algemene site van youtube

7. Zeilboot

8. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    ik kan hem nog niet zien helaas

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Kuona, jazeker :D Ik heb haar om 2345u de laatste voeding gegeven en tot 8u niet gehoord :D
    Mijn tieten begrijpen er ook niets van, maar ach, liever stuwing dan . 's nachts mijn bed uit. Was trouwens ook niet hele erge stuwing.
    Vera en Morris allebei doorgeslapen, hoera!! :D
    O, lekker rondvliegende banaan!

Vera leg ik nu ook wel wat vaker op t kleed op de grond dan eerst. Maar ze ligt ook nog wel 2x per dag in de box hoor. Ik heb heel veel speeltjes erin liggen en zo'n bord aan de zijkant. Vermaakt ze zich prima mee. En dan een beetje rollen en ronddraaien, gaat nog prima.
    Ik vind t ook wel fijner als ze in de box ligt, want ze rolt nu vaak van t kleed af en dan ligt ze op de vloer. Die vloer kan ik niet heel goed schoonmaken, want t is een grindvloer. En dat vind ik dan weer minder, omdat de katten er rondbanjeren (en nog wel eens wat meeslepen - al gaat t al veel beter sinds de poes t belletje omheeft :) (*afklopsmiley*)). Maar ja, ze moet strax sowieso toch kunnen rondkruipen natuurlijk.

Mamavanstefentijs, ja dat zou natuurlijk ook wel kunnen, het is natuurlijk een flink heftige periode voor hem geweest...

Twinkle, heel erg rot dat je hem niet mag kussen! Ik heb dat gehad toen Vera 2-3 weken was, toen leek het alsof ik een koortslip kreeg. Vond t vreselijk! Maar in principe is hij wel beschermd toch tegen kinkhoest (dktp)?

Leintje, wij gaan in september naar Menorca. Schijnt een leuk eiland te zijn om met kindjes heen te gaan ('buggy-eiland').
    Fijn dat het zo goed gaat met Mik en met jou! Het is ook al een grote jongen zo te zien!! Hij kan ook al goed zitten hoor!
    Getsie, de hele speen in zijn mond! Vera zat ook altijd met de speen te spelen en van alle kanten in haar mond te stoppen. Ik zag t ook al gebeuren dat ze m er helemaal in zou stoppen. Maar zij krijgt nu ook gewoon geen speen meer. Ze wordt er niet rustig van,alleen maar wilder en eigenlijk heeft ze m ook niet nodig. HOef ik m ook niet af te leren!

Uk, OMG :$ de hele nacht niet geslapen!! Zucht, dan heb jij weer een week nodig om een beetje bij te komen waarschijnlijk...
    Ach gossie, heeft hij ook al een oorontsteking gehad?
    Nou hup, jij ook snel je bed in dus!
    Ik ben nu zelf wel redelijk uitgerust, maar eigenlijk hetzelfde als wanneer ik haar 1x voedt. Ik ben ook wel een paar keer even wakker geweest. Maar dit is wel veel lekkerder natuurlijk :D.

Daffie, het ligt denk ik ook wel een beetje al aan haar karaktertje. Ze is gewoon een lekker rustige meid, dat is ook wel heel erg lekker. Ze doet gewoon alles op dr gemakje :)

Vera vindt aandacht ook heerlijk hoor, van iedereen! Ze vindt t prima bij anderen op schoot. Ik ben erg benieuwd hoe t gaat, als ze strax eenkennig wordt...
    Ik heb wel t idee dat t hoogtepunt van het sprongetje bij Vera nog moet komen. Meestal slaapt ze dan overdag een paar dagen moeilijk in en dan 1 dag een huildag!!

Getver, kom er net achter dat op t boek over Rapley 2-3 weken levertijd zit!! Dus ik heb m maar geannuleerd... IK doe t wel met de tips van de site dan.

MIeke, er hoeft toch ook niet perse iets te knappen? Hij had koorts en een rood trommelvlies, dus ontstoken is t zeker geweest ;)!

Anita, heb je t filmpje voor iedereen zichtbaar gemaakt?

IK heb net Vera weer eens in t grote bad gedaan. Vond ze toch heerlijk! Lekker op haar buikje rondzwemmen, wat leuk zeg! Nu krijg ik helemaal zin in t babyzwemmen. Wij beginnen 20 augustus. Joepie!

10. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    reageer later op iedereen als ik straks in mijn bed lig
    voel me beroerd

hier levi in de kinderstoel bij opa en oma alleen ff voor de foto hoor... durf hem zelf nog niet erin te laten zitten
    wanneer mag hij eigelijk in de kinderstoel???

11. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    hier nog een

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Anita, ik kom op de algemene site van youtube dus kan je filmpje niet zien. Heb je de link gekopieerd rechts ergens??

Daffie, nou ja ons wakker gehouden... lees: mij wakker gehouden.
    Die vriend van mij hoort niks!!!
    Boaz is over het algemeen ook een lekker makkelijk mannetje en vindt veel best. Fijn is dat wel. Geniet van je niks-doen-dagje samen met Myrthe. Lekker zulke dagen ;)

Kuona, vaak bij oorontsteking zit de ontsteking dus achter het trommelvlies en zou dit kunnen 'knappen' en dan komt dus de viezigheid er uit wat dus de druk geeft op het oor en dus pijnlijk is.
    Dan is gelijk de druk weg en doet het minder pijn.
    Hihi nooit denken dat het kliederen bij baby's mee valt tijdens het eten, hahaha. Dat heb ik al opgegeven. Grappig he hoe ze het eten ontdekken en proeven.

Maka, lekker he zo'n nachtje, hopelijk volgen er nu weer meer!
    Ah jij ook lekker babyzwemmen straks, ik heb er ook weer zin in samen met Patriessie. Oh en lekker aftellen naar jullie vakantie, heerlijk zeg. Ik ben ook aan het aftellen, ondanks dat het maar een midweekje CP is.
    Is ook zo hoor, een de ontsteking hoeft niet perse te knappen.
    het zal wel in verschillende gradaties zijn.
    Misschien is er een andere site waar je het boek kunt bestellen en anders misschien bij de boekenwinkel bij jou in de buurt, als ze deze bestellen is het er misschien sneller??

Iggy, hihi schattig zoals hij in de stoel zit, de stoel is nog een tikje groter dan Levi...
    Als ze goed kunnen zitten dan mogen ze er volgens mij in, anders is het denk ik nog niet goed voor het ruggetje? Maar ik weet het niet precies hoor. Beterschap, duik maar lekker je bedje in.

Nou Boaz net na zijn fles in bedje gelegd, hij was duidelijk weer moe zeg. En hij heeft al zoveel geslapen vanmorgen. Hij viel als een blok in slaap, lekker hoor geen gezeur voor het slapen gaan.

Slaapjes: Boaz doet gemiddeld slaapjes van 2-3 uurtjes overdag. Best lang dus, wat ik hier lees is dat over het algemeen dus wat korter.
    Nou ga mezelf prepareren voor de film. Tot later ladies.

13. Zeilboot

14. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi meiden,

daar ben ik weer.
    Heb nog niet bijgeslapen, want telkens als ik net in slaap viel, maakte Ferry weer allerlei geluidjes/ huiltjes. Maar hij heeft toch anderhalf uur geslapen! Hij heeft een zetpilletje gehad en zijn temp was nu 38.4. Ben benieuwd of het nog oploopt. HIj werd ook heel zielig wakker, maar toen hij eenmaal zijn fles ophad (hij drinkt nu alsof zijn leven er vanaf hangt)
    werd hij goed en alert wakker. Hij ging zelfs spelen in de box! Goed teken.
    Oh zie nu dat hij in slaap wil vallen in de box, even op bed leggen...
    Hij heeft ook zelfs nog wat gelachen, gelukkig maar!

Ben wel benieuwd waar hij nu echt last van heeft. Zijn oortje? Tandjes?
    Nou ja, belangrijkste is dat het snel over gaat!

Manlief ligt lekker te slapen, hij moet vandaag waarschijn weer 12 uur werken van 16:00 - 04:00 uur. Hoop maar dat Ferry vannacht wél slaapt ;)

Anita: Yes, ik zie hem! Leuk fimpje en wat een lekker koppie heeft Martijn!! En wat leuk, een stabijtje!! Hier hebben we een kruising stabij ;)

Slaapjes: Ferry doet normaal gesproken 3 slaapjes overdag. 2 van 3 kwartier - anderhalf uur en 1 lange van 2 uur.

15. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    leuk filmpje Anita!

Uk: als hij aan het spelen is, is inderdaad een goed teken!
    Hopelijk voelt hij zich snel beter!

Iggylover:
    wat een leuke foto's zeg!!!!

Mieke:
    Zo lekker lange slaapjes, wel erg fijn lijkt me!

Tijs slaapt meestal zo'n 1,5 per slaapje

16. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Daffie: goed idee, ik ga zo ook ff een eitje koken. Enne, ik zit ook nog in mijn joggingbroek hiero.

@ Kuona: ja, lekker he, die smeerboel met die hapjes. Ebbie kan er ook wat van ja.

@ Anita: wat leuk, dat lachen van Martijn. Kan je ook mooi zijn ondertandje zien zitten zo, hihihi.

@ Uk: ow lekker zeg, naar Menorca. Gaan jullie naar een hotel of een appartement ofzo iets?

@ Iggy: wij hebben de tripp trapp kinderstoel van Stokke. Daar wordt gezegd dat babytjes vanaf 6 maanden erin mogen. Maar ik heb Ebbie er straks toch maar meteen al een appeltje gevoerd toen ze erin zat. Ik vind namelijk dat ze voor geen meter in die wipstoel zit. Toen het appeltje op was heb ik haar wel meteen eruit gevist.

@ Mieke: Ebbie slaapt ook nog zo'n 3-6 uur overdag in totaal hoor.

Ebbie heeft een beetje een gek ritme vandaag:
    07.00 eerste fles
    08.30-10.35 slapen
    11.00 appeltje eten
    12.00 tweede fles (heeeeeel laat voor Ebbie)
    13.00 slapen

Ben benieuwd hoe het verder zal lopen. Net toch een sollicitatiebrief de deur uitgedaan bij dat onderzoeksbureau in Utrecht. Heb geschreven dat ik graag een orienterend gesprek wil. Zal wel niks worden weer, te weinig ervaring met het onderwijs-veld. Maar ja, niet geschoten is altijd mis natuurlijk.

17. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

famveenstra; heb hem nu ook gezien en wat een leuk filmpje hahaha. Hij heeft de grootste lol:D

Uk; hoop ook dat de koorts niet verder oploopt, gelukkig drinkt ie wel goed. Ga je nog wel even proberen bij te tanken. Wat draait je man lange diensten zeg...kan hij niet zeggen dat vannacht niet kan ivm Ferry?? Dan kan jij ook even bijtanken.

Maka; ze is inderdaad rustig ja hihi, al zal mijn man dat ontkennen, want ze lag daarnet toch te schreeuwen in haar box (niet huilen, maar gewoon zeer hard kletsen). Hij werd er wakker van whahaha.
    Heb haar net weer in bed gelegd na een paar stukjes brood en een fles.

Ik moet eigenlijk wat opruimen, maar heb totaal geen zin. Iemand zin om het te komen doen:p:p

18. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Noppie; Ebbie gaat misschien wel naar een fles minder nu...hoeveel flessen kreeg ze nog?
    Jij ook lekker in jogginbroek...heerlijk soms he!! Geniet van je eitje ;)

Myrthe slaapt ook best veel overdag hoor, denk 2 x 1,5 uur, 1 x 2 uur en 's nachts het klokje rond. Ze wordt ook altijd heel humeurig als ze moe wordt; in haar ogen wrijven, schreeuwen en geeuwen. Dan gaat ze meteen naar bed ;)

19. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Noppie: Heb je een reis naar Menorca voor me in gedachten :(:p Ik weet niet meer wie, maar ik was het niet ;)
    Hier ook joggingbroek hoor, blijft ook aan vandaag ;)
    Oh en spannend een soll. brief verstuurd. Ach, inderdaad, niet geschoten is altijd mis.
    En Ebbie's schema ziet er prima uit zo toch?

Daffie: Normaal draait hij gewoon 8 uur hoor, maar er zijn er nu een hoop op vakantie. En ze hebben wel invallers, maar die zijn allebei ziek :( Ja, daar heb je natuurlijk ook niets aan! Dat bedrijf hoort dan toch gewoon andere mensen te leveren?
    Ach, we zullen wel zien, het is ook nog niet zeker.

Deel Deze Pagina