Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

De pasta was heerlijk Married haha. Had met spinazie en ricotta mmmm.....

Uk; goed van je dat je je man gevraagd hebt niet over te werken. Nog zo'n nacht erachteraan is voor jou ook niet goed. Hoop dat Ferry straks toch lekker gaat slapen (even in bad doen nog, om te ontspannen of wandelen?)

2. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Maka: volgens mijn vriend geen hoge resolutie nee.

@ Uk; ow, jij ook al, we kunnen ze niet vinden ergens onderin een balk nee.

@ Married: heb net die software van de HEMA gedownload omdat ik na 1 jaar een album voor Ebbie wil gaan maken, naast het 'gewone' plakalbum wat ik al aan het maken ben. Maar kan je daarmee dan ook gewoon 'los' foto's bestellen?

3. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Voor alle moeders met zieke beebjes: heel veel sterkte vannacht, ik hoop dat iedereen morgen weer beter is.

4. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Noppie, vreemd... ik heb vorige week ruim 150 foto's geupload en geen problemen gehad. Maak je dan een nieuw mapje aan en als je dan op dat mapje hebt geklikt dan klik je op nieuwe foto's uploaden...
    Het duurt wel even maar bij mij is het met ongeveer 15 min wel klaar met uploaden. Daarna alle foto's selecteren op het juiste formaat en de bestelling afronden. Bij mij gaat het altijd wel goed.
    Oh zie dat Uk ook al zoiets aangeeft.
    Hier ook wel droog hoor, maar vroeg het me gewoon af. Ik ben soms ook iets te weinig met hem buiten naar mijn zin.

Foto's: uhm ik heb nu al denk ik ruim 250-300 foto's laten afdrukken.
    En dat is nog maar van het eerste half jaar... kun je nagaan hoeveel foto's we straks hebben. Misschien toch maar iets selectiever uitzoeken welke ik laat afdrukken.

Uk, balen voor jou dat het weer niet lekker gaat in bedje met Ferry. Heel goed dat je je man hebt opgebeld. Hoop dat hij op de zetpil beter zal gaan slapen. Bij Boaz niet echt problemen mee gehad van de week, een enkel keertje misschien. Hij vond het juist heerlijk wanneer ik hem in zijn bedje legde. En op het moment dat hij zijn speen kreeg sloot hij gelijk zijn oogjes. Ik denk dat Ferry dan wel erge last heeft van zijn oortje wanneer hij ligt. Zei jij niet tegen mij om zijn bedje iets omhoog te zetten bij het hoofdeind, misschien helpt dat. Succes.

Dinkie, Sanne jou aangestoken, bah! Voor jullie veel beterschap hoor. Hoop dat zowel Sanne als jij snel opknappen.

Maka, oeps, hihi tja kun je ook niet weten he. Gekke Vera die zo in haar bedje aan het draaien is.

Joppies luieres: heb even een berekening gemaakt om te vergelijken met de pampers.

Pak pampers maatje 4: 36 stuks à 9,99 = 0,28 ct. p/st
    Pak joppies maatje 4: 70 stuks à 16,25 = 0,23 ct. p/st
    Pampers: 70 x 0,28 = 19,60 per pak
    Joppies: 70 x 0,23 = 16,25 per pak
    Actie verpakking Joppies: 3 pakken = 0,22 ct. p/st = 15,40 per pak
    Dus zo'n actie verpakking van Joppies scheelt 4,20 alleen dus jammer dat je verzendkosten moet betalen, maar ja wel beter voor het milieu dus.

Hier vanavond weer worteltjes geprobeerd, groente is nog niet zo'n succes. Hij pfffffrrrrrrttttte het er zo uit, mijn vriend zat helemaal onder hahahaha!

Wanneer merk je wanneer je 1 fles kunt afbouwen? Dat zal pas zijn wanneer ze volledig op de bijvoeding over zijn toch?
    Dus bijv. 's ochtends fruit, misschien nog pap en dan 's avonds groente.

Emo: ik heb trouwens een nummer wat ik veel hoorde en daardoor speciaal vond en relateerde aan mijn zwanger zijn en de geboorte van Boaz.... Miracle van Ilse DeLange/ Wanneer ik dit nummer hoor word ik ook al emo. Omdat Boaz mijn 'miracle' is.

Ik wilde nog iets vertellen maar weet het niet meer. Misschien later weer.

5. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Iggy: Geen pizza? Ik hou daar wel van op zijn tijd. Misschien komt het omdat de combinatie met appelmoes niet lekker is? haha nee hoor zit je maar een beetje te plagen :p Vind je niet erg toch?

@Noppie: Poe ik moet nog foto's van de afgelopen 6 maanden af laten drukken. Ik heb laatst al wel een selectie gemaakt maar moet ze nog steeds af laten drukken.

@Maka: Oeps, ik dacht ook dat dat wel even zou duren voor Morris kon draaien in de slaapzak maar hij kon dat ook al gelijk.

@Dinkie: Ahhh arme Sanne. En arme jullie. Zwaar hoor, zo'n ziekig kindje. Beterschap!

@Married: Nou, nu je over die koemelk begint. De echte bv-maffia is dus ook erg tegen koemelk. Ik voelde me op een gegeven moment gewoon schuldig en dom dat ik melk voor kalfjes dronk. Pfffff die zijn wel erg extreem hoor. Ik drink gewoon lekker melk hoor. (koemelk dus)

@Mieke: Maar hoe hoog zijn die verzendkosten dan? Ik las ergens 1,5 euro, maar dat lijkt me vrij weinig dus dat zal wel niet kloppen. Ik heb het alleen ff vluchtig doorgekeken.

Ahum ik ben me weer lekker populair aan het maken op het forum. Normaal kom ik nooit ergens anders dan hier maar vanmiddag verveelde ik me en kwam ik in dit topic terecht. Pfffff, heel gezellig topic.
    http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/156504-ja-lief-he-mijn-baby-maar-kijken-de-oogjes.html
    (mijn vriend dacht trouwens dat ik in dit topic aan het rellen was en vond al dat ik het maar even goed moest maken want hij vond het zo leuk dat we het zo gezellig hebben hier :D)

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Zielige liedjes, dat had ik wel tijdens de zwangerschap heel erg! En nu krijg ik gewoon een brok in mijn keel enzo ;).
    Mijn kijk op t leven is nu best veranderd. Het besef van het afsluiten en beginnen van levensfases. Gisteren zat ik Vera te voeden en toen zag ik allemaal beelden uit mijn jeugd voor me. Toen dacht ik eraan dat Vera dat allemaal nog gaat meemaken en haar hele leven nog voor zich heeft etc... Aan de andere kant ga ik dan ook weer nadenken over de volgende levensfase (nee!!) en hoe betrekkelijk het leven dan eigenlijk ook is. Fijn ook dat oudere mensen je daar altijd op wijzen, ik hoor zo vaak iemand zeggen 'voor je t weet is ze 18 en t huis uit' (slik!).
    Bah, emodoos! Ik hou helemaal niet van dat gemijmer :).

Ferry en Sanne, snel beter worden hoor!!

Noppie, ik doe t idd ook net als Married met die offline software van de Hema...

Mieke, wat zijn de verzendkosten dan nog voor die Joppies? En kun je ze misschien niet ook ergens afhalen?
    Wij kopen ze altijd bij de makro, is t ook wel wat goedkoper.
    Hihi wat grappig die pfffrrrttt-ende kindjes met hun groenten! Haha, ik ben zoooooo benieuwd!!
    Miracle is idd ook een prachtig nummer. Volgens mij is er ook zo'n baby-in-baarmoeder-ontwikkelingsfilmpje met Miracle op de achtergrond. Zo mooi!

7. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hahaha Kuona, ben meestal niet zo van reageren op andere topics, eigenlijk zoek ik ze ook niet echt op, maar kon het niet laten om een reactie te plaatsten ;)

Maka, de verzending gaat via selektvracht, maar ik kan niet echt vinden wat de kosten daarvan zijn... ik denk 4,50 maar zeker weet ik het niet. Ze geven aan dat je dat op de site van Welkom bij SELEKTVRACHT kunt opzoeken, maar kan daar dus niets over vinden?

8. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

nou dan hoef ik ze al niet als het met Selektvracht wordt verzonden!! wat een kl*te-organisatie is dat zeg! :x

Zit nog steeds met Ferry op schoot :(

9. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Jemig Kuona, wat een discussie en jij laat het natuurlijk escaleren:D:D Met je sociale opvoeding whahahahaha. Sorry hoor, maar moet altijd heel hard lachen om dit soort topics!!

Ik ga lekker naar bed, mijn boek mee en daarna slapen...tot morgen!

10. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Kuona: 'fijne reller' :D:D;) Tja, waar je je allemaal druk om kunt maken he?

Was net weer zo onzeker geworden, omdat Ferry alleen maar stil was als hij rechtop in mijn armen zat, dat ik toch weer de huisartsenpost heb gebeld. Maar ja, zij kunnen ook niets doen.. Niet vaker dan elke 6 uur een paracetamol. Veel drinken, maar liever vaker kleinere beetjes dan in 1 keer een hele fles. Dat wist ik niet, dus ik heb hem net 120 met 3 schepjes gegeven. Als hij over 2-3 uurtjes ook weer wakker is geef ik hem dat weer enz.
    Zijn kamertje moest lekker koel zijn, dus ik heb de deur open gezet, want het was toch alweer 25 graden daar ;)
    Om 22 uur een zetpil gegeven en die is nu ingewerkt dus heb ik hem lekker op bed gelegd. Nou hoop ik voor hem dat hij even kan slapen. Manlief is rond half 1 thuis, dus dan ga ik even slapen en kan hij even met Ferry bezig zijn als hij wakker is. Dan gaan we er wel ploegendiensten van maken ;)

11. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    hahahaha ja ik vond mijn reactie niet echt heel hard ofzo. Maar mijn vriend zei al dat het niet echt heel subtiel was. Ik moet wel op mijn handen zitten nu om niet terug te reageren. Maar ik heb het idee dat ik toch niet begrepen wordt.
    Ik reageer dus normaal ook niet op andere topics maar ik was echt heel verbaasd over de reacties van iedereen. Stel je voor dat er iemand lief doet tegen je kind. Daar moet je ze wel tegen beschermen hoor! Ik zal het in mijn achterhoofd houden :D (Maar benen kussen en dat soort dingen gaan natuurlijk te ver he :$)

En nog even een knuffel voor Uk en Ferry!

Ik duik mijn bedje in. Trusten dames!

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Uk, hoezo slechte ervaring met selektvracht?
    Enne, ferry ligt niet te warm aangekleed in zijn bedje he ;)
    Vervelend hoor dat Ferry niet lekker is en daardoor je zo bezig houdt.
    Je kunt ook een klein flesje water op zijn kamertje zetten en als hij wakker wordt of troost nodig heeft hem wat wat aanbieden ipv kleine hoeveelheden melk verspreiden. Dat deed ik ook omdat ze toch wat dorstiger zijn omdat ze met zweten veel vocht verliezen.

Hihi Kuona, idd weet ook wel dat hoe je het opschrijft dat je dat niet zo bedoeld, maar anderen pikken dat weer zo anders op. Het is altijd zo lastig om iets duidelijk te omschrijven omdat het zo anders geintepreteerd kan worden he.

Oeps, het boeklezen schiet er nog steeds bij in :)
    Heb me ook ingeschreven voor het buzzeren, mij benieuwe.

13. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Kuona: Nou, ik vond je behoorlijk duidelijk hoor :p Ah nee, grapje! Ik snap wat je bedoelt en ik vind het net zo ;) bedankt voor je knuffel!

Mieke: Ohh heb nu al 3 x iets via Selektvracht gestuurd gekregen. Nou ja eigenlijk 2 x , want 1 keer waren ze het kwijt. Een andere keer zeiden ze tot 3 x toe dat ze aan de deur waren geweest, maar ik was gewoon thuis en heb geen bel gehoord ;) Geloof me, de bel is heel hard!
    En de laatste keer had ik iets besteld bij Wehkamp. Je weet wel, voor 17 uur besteld, morgen in huis. Yeah right! Ik had het op vrijdag besteld en dinsdag kwamen ze eens langs om het te bezorgen ;) Heb al geen eens moeite gedaan om ze te bellen, want die 2e keer werd ik gewoon voor rotte vis uitgemaakt door de telefoon! :$ Onbeschoftheid ten top!

Water is een beetje lastig voor Ferry, want hij verslikt zich zo snel en door de reflux ligt dan al het water in zijn bedje ;) Daarom heb ik het net geprobeerd om 120/ 3 te geven ipv 90/3. En zo ga ik dat langzaamaan proberen te minderen tot ik weet bij welk aantal schepjes/ water hij het er weer uit gooit.
    Hij heeft trouwens alleen een rompertje (korte mouw) en een katoenen slaapzak zonder voering aan.

Gelukkig heeft hij net nog even gepoept, want dat zat ook nog dwars denk ik.

Ga maar lekker lezen! ;)

Slaap lekker allemaal

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Uk, dat is ook zo ferry heeft reflux, dat was ik even vergeten of tenminste dat hij sneller spuugt. Snorry :)
    Ik ga lekker slapen ;) zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ahh arme Ferry en Uk... Heel erg veel sterkte vannacht. Hopelijk krijg je nog een beetje slaap. Fijn dat je man wel vroeger naar huis kan komen. HUG!!

16. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap! Zit in de nachtdienst en ik ben het duidelijk niet meer gewend. Ik ben kei-moe!!! Lezen op t forum houdt me nog n klein btje wakker. Heb dan ook met smaak de discussie 'kijken met de oogjes' gelezen. Die reactie van Kuona werd behoorlijk uit zn verband getrokken. ;)

@Iggy
    Appelmoesverslaafde! Zelf gebruik ik bij veel gerechten ketchup, maar ik ga proberen daarmee te minderen. Wil Silje daarin niet het slechte voorbeeld geven. Kzou dan denk ik ook niet die frutanogwat bij Levi zn groente doen, maar tis jouw keuze natuurlijk!

@Uk
    Hoe is t nu met Ferry?? Ik hoop dat hij zich weer wat beter voelt!

@Mieke
    Wij gebruiken uitwasbare luiers en zoeken eigenlijk voor de enkele keren dat we wegwerp gebruiken nog een milieuvriendelijk alternatief dus misschien dat die luiers wel wat voor ons zijn. Ik ga ns ff op die site kijken.

Voor de lezers had ik trouwens nog n tip. 'Krijg nou tieten' van Claudia de Breij. Heb me dr om bescheurd. Had ik graag tijdens de zwangerschap gelezen, maar ook achteraf is t lachen. Ook leuk voor hetero's trouwens! ;):D

Kga maar weer verder dommelen hier achter mn computertjes... Nog 3 uurtjes en dan zit t er gelukkig weer op.

17. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Goedemorgen forumvriendinnetjes :D

Manlief heeft me lekker laten slapen vannacht van 00:30 - 06:30.
    Ik heb Ferry wel een paar keer gehoord, maar heb me er over heen weten te zetten.
    Manlief heeft de hele nacht met Ferry op zijn borst gezeten. Door het horen van zijn hartslag werd Ferry lekker rustig en heeft hij ook nog geslapen op zijn borst *verliefdopmijn2kerelssmiley*
    Net heb ik hem getempt en hij had 37.7 :) Wel met paracetamol natuurlijk, maar dan nog is het super!
    Ik ben benieuwd wat de dag gaat brengen. Heb Ferry net lekker een flesje gegeven en toen begon hij te kakken dus ook nog een schone broek (had ik voor het flesje ook al gedaan ;) )
    Heb hem net in bed gelegd en ben benieuwd of hij gaat slapen. Als hij in slaap valt ga ik nog even een tukje op de bank doen ;)

Suske: Hahaha, had er echt niet bij stilgestaan dat Claudia de Breij een lesbienne is hoor :D Eens kijken of ik dat boek ergens op de kop kan tikken! Ik vind haar op tv ook erg leuk ;)
    Lekker gewerkt?

18. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Oja, we hadden ook nog goed nieuws! We krijgen 363 euro terug van de stookkosten! :D

19. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ja hoor kuona vind ik alleen maar leuk beetje pesten...

lig nog in bed en voel me echt beroerd.... slecht geslapen...
    ben zo bang dat ik levi aansteek

20. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    #7720 Deurtje, 3 aug 2009
    Laatst bewerkt: 3 aug 2009
    Goedemorgen!

@ Kuona, haha jij rellerd! :D Ik reageer wel vaker in andere topics en heb al meerdere malen 'ruzie' gehad. Ach ja... meningen worden vaak verkeerd opgevat.
    Ik stond er idd ook van de kijken dat koemelk blijkbaar alleen voor kalfjes is :D.. zo had ik het nooit bekeken en vind ik ook errug ver gaan. Hier gewoon halfvolle koemelk in de koelkast hoor!

@ Suske, ik zag Claudia de Breij laatst liggen, maar dacht dat het niet meer leuk was omdat ik niet meer zwanger was. Maar wel dus zeg jij, ik hou het in gedachten!

@ Uk, wat fijn van je 2 kerels!!! Top dat jij even wat slaap hebt kunnen inhalen.
    Ik hoop dat het vandaag weer goed gaat met Ferry.
    Goed nieuws van je stookkosten!

@ Iggy, beterschap!

Heeft iemand nog een tip voor een goed campingbedje?

Deel Deze Pagina