Sofie: Bedoel je niet een mamafiets? Een omafiets is denk ik niet geschikt voor met beeb te fietsen nog niemand hier fietst met haar kindje, want je kindje moet zelfstandig kunnen zitten. En met zelfstandig bedoelen ze dat je kindje vanuit liggen zelf naar zitten gaat en dan lekker kan zitten en spelen. Meestal is dit rond de 9 maanden. Soms eerder, soms later
Hallo meiden, Zo vandaag een iets rustiger dagje gehad maar nog niet optimaal. Sanne is weer een stukje beter dan gisteren dus dat is wel erg fijn. Nog wel een beetje verkouden dus we blijven nog even met de neusspray en luuf aan de gang zodat het allemaal los komt. Ook heeft ze veel geslapen vandaag maar ja, ze moet ook inhalen natuurlijk. Helaas ben ik wel echt snipverkouden geworden dus voel me niet echt heel happy maar ja, hoort erbij. Ben vandaag thuis gebleven en heb wel een beetje kunnen uitrusten en vanmiddag een dutje gedaan dus dat is wel fijn. Heb net wel alles bijgelezen maar het lukt me niet om op iedereen te reageren. @ uk, wat sneu dat ferry oorontsteking heeft maar gelukkig krijgt hij nu wel medicijnen. Hopelijk gaat het snel beter met hem en kun je ook beter slapen de aankomende nacht. @ foto's en filmpjes, wat een heerlijke kindjes zijn het toch allemaal zeg, super! Wat is het toch heerlijk genieten met die kindjes, om te zien wat ze telkens bijleren en doen. Ook merk ik nu ons ukkie ziek is geweest hoeveel je om zo'n kleintje geeft. Mijn mannetje en ik hebben haar echt vertroeteld! Onze kleine lieve schat, was niet fijn om haar ziek te zien. Fijne avond nog iedereen en slaap lekker. Morgen ben ik nog thuis dus probeer ik weer langs te komen.
Wat is het hier rustig!! Ik ben alweer vanaf 6 uur wakker Morris wilde echt niet meer slapen, ook niet bij mij in bed. Helaas... Ik heb er zware koppijn van gekregen. (werd er lichtelijk geïrriteerd van) Straks maar proberen een beetje bij te slapen tijdens een van de hazenslaapjes @Maka: Ja haha maar ik weet eigenlijk helemaal niet hoe een miniatuur muggenbult eruit ziet Of een miniatuurwrat. En ik denk dat ik, al is het maar tijdelijk, ook maar gewoon wat vaker ga voeden om Morris te laten slapen. Misschien scheelt dat al een hoop frustratie. @Tir: Pfffff wat heb jij al veel meegemaakt zeg, jeetje! @Uk: Agos, dus toch een oorontsteking! Gaat het vandaag alweer een beetje beter? En Ferry dus ook een bultje op zijn wang. Vaag he. Het zal idd vanzelf ook wel weer weggaan. @Iggy: Succes bij de ha vandaag. Ik hoop dat het 'gewoon' een griepje is! @Martientje: Fuad ook al een oorontsteking? Arm ding! @Dinkie: Gelukkig gaat het weer wat beter met Sanne. En nu heeft ze jou aangestoken, beterschap hoor!
NEE MAG NIET LANGSKOMEN oh sorry caps aan... moet het afwachten tot donderdag als het dan nog zo heftig allemaal is dan moet ik weer bellen en gaat de ha kijken hoe en wat
@ iggy, hoorde gisteren op het nieuws ook al dat de huisartsen voorzichtiger gaan doen met eventueel mexicaanse griep, je mag dan juist niet langs komen en ze proberen telefonisch te helpen voor besmettingsgevaar.... Wel balen zeg, voel je je al iets beter of niet? Hier gelukkig goed geslapen vannacht, Sanne is wel 1 x gekomen maar dat was om 1 uur en ze had om half 8 de laatste voeding gehad dus was ook wel te verwachten. Nu de komende dagen maar weer proberen het ritme terug te vinden wat we hadden. Is er een beetje bij in geschoten omdat ze niet lekker was. Ik voel me ook al stukkie beter. Ga nog wel ff op de bank met de wij jonge ouders, meissie slaapt dus nu heb ik nog ff rust. Kom zo wel weer ff langs haha
jawel hoor het is echt een super goede dokter maar tis afwachten zei hij hij kan nu nog niets doen.... loop nu al 3 dagen te tobben dus moet nog 2 dagen afwachten.... hopelijk is het dan minder
@ iggy, wel vervelend zeg, hopelijk knap je snel op ja. En voor nu dan maar heel veel beterschap en sterkte!
Kuona, gecondoleerd met je oom, nooit leuk om iemand uit de familie te moeten missen. Klopt, heb eerst de letters geschilderd. Eerst de letters op stof in spiegelbeeld omgetrokken en daarna uitgeknipt en op de geverfde letters geplakt met speciale lijm. Het zijn dus allemaal stofjes hoor, heb niet zelf zitten tekenen. Jammer dat je zo slecht hebt geslapen, misschien helpt het idd om Morris wat vaker te voeden, misschien is hij dan meer tevreden en slaapt hij wat langer overdag. Maar ja dat merk je snel genoeg, of het is gewoon zijn ritme of hopen dat hij wat langer slaapt. Ondanks dit alles vind ik het toch knap dat je overweegt door te gaan tot eind van het jaar. Toen ik Boaz aan kv wilde laten wennen, maakte ik eerst een klein flesje half bv en half kv. En dan steeds wat minder bv, gewoon kleine beetjes hoor en het zo opbouwen naar alleen een klein beetje kv. Zo kan hij langzaam aan de smaak wennen. Je hebt bij de drogist of supermarkt ook pakjes kant en klare voeding, hier zit dan een halve liter in. Dit zou je ook kunnen proberen, dan hoef je niet gelijk een heel groot pak te kopen. Tir, je hebt heel wat meegemaakt meid. Wat rotziekte is het toch he. Dinkie, fijn dat het al beter gaat met Sanne, alleen nu jij heel erg verkouden, sterkte. Iggy, hmmm nog een paar dagen aankijken dus. Beterschap, lekker in je bedje blijven dus. Maka, ik heb nog 4 proefzakjes nutrilon standaard 2 liggen, die ga ik vandaag gebruiken om te kijken hoe Boaz er op reageert. Heb met mijn vriend er over gehad en als dat goed gaat gaan we toch over op de standaard voeding. Ze adviseren toch ook niet om na 6 maanden door te gaan met de bv tot je baby een jaar is. En bij nutrilon zei ze toen ik vroeg over de hypo allergene werking van de voeding icm pap dat dit niet goed was en de ha doorbreekt en op het pak pap staat weer van niet. Vind alles zo tegenstrijdig dat ik maar eens mijn eigen gevoel ga volgen. Hoe heeft Vera het vannacht gedaan? Uk, arme Ferry ook een flinke oorontsteking dus. Goed dat je gelijk begint met de AB, deden wij ook, al was het 's nachts. Ze adviseerde ons de AB gelijk te geven met de zetpil als reminder zeg maar. Raar dan eigenlijk dat ze eigenlijk geen AB krijgen voor een oorontsteking? De arts die Boaz onderzocht dacht eerst dat Boaz ouder dan 6 mnd was en wilde daarom geen AB voorschrijven. Welke AB heb je gekregen voor Ferry? Ik mag ook meedoen met Buzzer en de dreumesmelk, maar twijfel of ik dit moet doen gezien Boaz nu HA voeding krijgt en ik nu uittest hoe de standaard gaat. Dus ik denk dat ik dit pakketje maar oversla. Martine, ach jee Fuad ook al een oorontsteking. Iemand op het kdv zei al dat het aan de tijd van het jaar lag, weersomslag van weer warm en dan weer koeler. Arme Fuad, beterschap. Sofie, hihi omafiets, nee zou ik niet doen hoor! zou voor een mooie mamafiets oid gaan. Moet je maar even op internet zoeken. Lili ook al tandjes! gaat het toch snel allemaal he. Deesje, fijn dat het met Naomi ook weer wat beter gaat! Daffie, lekker dat je man nu de schuur aan het opruimen is... eindelijk Heerlijk he zo saampjes met je dochter op de bank. Nou als ik iemand vergeten ben.... sorry! Hier wordt het huisje lekker gepoetst. Boaz en ik zitten verplicht even in mijn werkkamer. Hij is 3x wakker geworden steeds een uur na elkaar. Wilde er niet aan toegeven om naar hem toe te gaan, maar hij begon wel heel hard te roepen om zijn speen, hihih. Hmmm hoe ga ik dit nu weer oplossen. Meiden het wordt gewoon heerlijk weer de komende dagen, dat wordt weer genieten.
Kuona, ja ik merk ook dat als ik gewoon voedt op verzoek dat Vera dan veel tevredener is. Eerst was ik ook te vaak bezig met rekken. Daar wordt je gewoon niet zo vrolijk van. Ik kijk nu nog wel een beetje op de klok, maar eigenlijk tel ik t aantal voedingen vaak niet eens meer. Iggy, vervelend zeg... bahbah Maar wanneer is t dan de bedoeling dat mensen die de mex griep hebben tamiflu gaan krijgen...? Vera werd vanmorgen om kwart voor 5 alweer wakker. Daarna doorgeslapen tot 8u. O, en zo te horen is t eerste hazeslaapje ook alweer bijna voorbij... :S
Mieke, ja zo ontzettend vervelend die tegenstrijdige adviezen. Men weet gewoon niet wat t beste is... Dus dan maar je eigen gevoel volgen!
Nou meiden eindelijk ben ik er dan ik ga proberen om vanaf vandaag actief mee te typen. (lezen deed ik al) Kuona: Ik hoop dat je nog even wat slaap kunt pakken. Vervelend je hoofdpijn Hoe gaat het verder met je? Iggylover: Meid beterschap hoop dat het snel overgaat en je, je zelf weer snel als de oude voelt ziek zijn is al niet fijn en nu al helemaal lastig omdat je toch ook voor levi zorgt. Ik hoop dat het snel over is en je de huisarts niet eens nodig meer hebt. Dinkie: op de bank hangen met een blad lekker hoor heb ik vandaag ook even een uurtje gedaan even een uurtje voor de TV. En fijn dat het nu een stuk beter gaat met je. Hoop dat jullie het ritme ook snel terug hebben Mieke: heerlijk lekker schoon huisje. Pfff moet hier ook nodig gebeueren alleen ik heb echt geen puf en geen zin om het te doen. Het is opzich wel netjes wil alleen graag 2 kamers en kasten allemaal omver gooien en dingen die ik niet nodig heb weggooien. En alle ramen lappen. Achh komt wel een keer hihi Maka: ik krijg ook zoveel verschillende adviezen wordt er niet goed van. Gisteren bijvoorbeeld batuhan werd keihard krijsend wakker en normaal huilt hij echt bijna NOOIT. Ik merkte gewoon dat hij ergens pijn had want hij overstrekte zich heel erg. En opeens begon hij weer keihard te huilen enz. Dus heb ik het zh gebeld om te vragen of ik hem beter toch een zetpil kon geven hij had geen koorts ze zeiden dat, dat niet zo een goed idee was dat ik hem niet zomaar een zetpil moest geven. (nou hij heeft de hele nacht gemopperd) en vorige keer zei een arts een zetpil is niet alleen voor koorts zodra jij denkt dat hij pijn heeft kijk het aan en geef hem voor de nacht een zetpil. Nu zit ik dus heel erg te twijfelen wat ik moet doen als hij vandaag weer zo is Gister avond voor het eerst batuhan zijn laatste fles om 21:00 uur gegeven in plaats van 00:00-01:00 en hij sliep al mopperend tot 08:30 door toenw eer een fles en daarna sliep hij weer ja gisteren bijna 13! uur achterelkaar wakker geweest met 2 hazenslaapjes van max 10 min. Maar omdat Miirei en Uk in de club zeiden dat 5 uur tussen de voedingen overdag wel veel is wilde ik dat advies volgen. Maar dan zou hij om 12:30 al zijn volgende fles moeten maar hij slaapt nog steeds moet ik hem dan wakker maken. Of door laten slapen omdat hij zo moe is van gisteren. Wij lopen ivm batuhan zelf niet bij het CB dus soms weet ik echt niet wat ik moet doen waar ik om advies moet vragen. Want ja de KA kan ik ook niet steeds lastig vallen om advies.
@Kuona, gecondoleerd! Inderdaad wel moeilijk zo, ook al zag je hem niet vaak blijft het toch moeilijk! He weer zo vroeg wakker, nou ik hoop dat je de kans krijgt om bij te slapen!! @Mieke, erg leuke letters zeg!! wow @Miireii, en heb je al wat gehoord van dat gesprek? @Suske, leuk filmpje!! @iggy, he sterkte meid! Hopenlijk gaat het snel beter!! @Hummelke sofie, nou daar ben je klaar mee zulke buren @Mieke, geweldig dat filmpje, en dan je vriend zingen @Tirt, meid wat een heftige verhalen zeg! Jij hebt t ook niet makkelijk gehad zeg!!! Mooie banner, wat een mooi mannetje is Batuhan zeg!! Hoe gaat t nu met je maagbloeding? @Uk, fijn dat je toch AB gekregen hebt van de ha. Hoe is het nu met Ferry. Wat veranderd Ferry toch in zn koppie! Echt een mooi jongentje!! @Martientje, ach ook al zo'n pijn. Wat sneu voor die kleintjes! Hoe gaat het nu met Fuad? Hopenlijk knapt hij snel op!! @Deesje, hihi pebbles Geniet van je vrije dag! @Dinkie, fijn dat he weer wat beter ging met sanne! En jij ziek... nou beterschap hoor!! @Mieke, inderdaad goed om je eigen gevoel te volgen hoor! Al die verschillende adviezen helpen ook niet! Oeh lekker zo'n schoon huis! Zucht ik hoop dat de pakket dienst snel komt, zit te wachten op een pakket wat mn man besteld heeft. wil juist graag ff gaan wandelen... Josanne heeft momenteel ook moeite met lange slaapjes doen, telkens een minuut of 20, en dan weer een hele poos niet vrolijk om weer ff in slaap te vallen... handig
Axioma: Idd een hoop te verduren gehad. Nu is het alleen als het voor de rest maar goed gaat met batuhan en als we alle drie maar gezond zijn. Dat is echt mijn enige wens voor ons gezinnetje. Ik heb volgens de chirurg ws een kleine maagbloeding gehad en dat bloed wordt vanzelf weer opgenomen. Want ik had geen heftige bloedarmoede vandaar dat er nu niks aan gedaan is ik ben nog wel onder controle en moet elke week bloed prikken tot het weer helemaal goed gaat. Maar ik moet geopereerd worden omdat door het vele spugen het maagbandje wat ik heb is gaan slippen en erg strak om de ingang van mijn maag zit waardoor alles wat ik eet in mijn slokdarm blijft hangen en er met heel veel pijn weer uitkomt. Gelukkig gaat het nu iets beter, maar een paar weken terug heb ik gewoon echt 2! weken niks gegeten en gedronken en was ik uitgedroogd. ja had wel gedronken maar 3/4 kwam er weer uit omdat de opening naar mijn maag heel erg klein was/is
EN ow ja bedankt hihi wij zijn ook helemaal trots op ons mannetje. Na zoveel wat hij heeft meegemaakt
@Tirt, oh gelukkig dat je nu wel weer iets kunt eten... anders kun je het nooit volhouden. Is er al bekend wanneer je geopereerd moet worden? Fijn dat ze je in elk geval goed in de gaten houden! Tuurlijk moet je trots zijn op je mooie mannetje!!!! hij heeft ook een flinke bos haar he
Zoo meiden, daar was ik weer! Heb vanmorgen al het gesprek gehad. Nu blijkt dat er één of ander beleid is gekomen waardoor hij mensen die 3x een contract hebben gehad, helemaal niet meer mag aannemen.. Zooo vaag! Maar goed. Officieel was ik al uit dienst en heb ik al ander werk dus voor mij is het geen enkel probleem. Voor anderen weer wel. Er werkt daar een jongen die al 9 jaar in dienst is. Maar voor hem geldt hetzelfde. Hij moet er vanaf 1 september uit en hij is er helemaal kapot van. Is ook logisch... hij is nu 29.. Maar goed. Al met al viel het wel mee! @Tir: het maakt toch niet zo heel veel uit als je een uurtje later met de fles uit komt? Dan krijgt hij om 22 uur zijn laatste fles.. geeft toch niet? Kennelijk heeft hij gewoon die slaap nodig. Mocht hij nou om 2 uur nog slapen dan zou ik hem wel wekken ja. @Axioma: hé wat balen van dat pakketje hé. zul je altijd zien. Moet je er eeuwen op wachten terwijl je weg wil, ga je weg, dan komen ze optijd. Stomme mensen haha! @Mieke: ik baal ook altijd van die tegenstrijdige adviezen. Ik luister ook nergens meer naar Doe het gewoon zelf, en nu gaat het goed! @Iggy: ik hoop dat je gauw beter bent hoor! @Sofie: hmm, lekkere buren zeg! Maar je komt ook naar de meeting? Gezellig! Nou, ik ga ff gauw naar de winkel en dan wordt het de hoogste tijd dat ik ga opruimen hier ! hahahaha! Liefs, Mireille
Tir, fijn dat het goed met jullie gaat en dat het 'maar' een kleine maagbloeding was. Hopelijk kun je snel terecht voor je maagband want niet eten en drinken is zo slecht voor je lijf. Tja dat jullie niet bij het cb lopen voor controles hoeft toch niet te zeggen dat je ze niet zou kunnen bellen lijkt me. Er is een algemeen nummer dat je altijd kunt bellen voor vragen, dus dat zou ik gewoon doen hoor. Kan me voorstellen dat je de KA niet altijd 'lastig' wilt vallen. Axi, postbode al geweest? Lastig he als je er op zit te wachten. Misschien kun je een briefje op de deur hangen of ze het bij 1 van de buren kunnen afgeven, kun jij lekker even aan de wandel. Miireii, raar hoor. Ik geloof dat dat wel zo is idd dat je niet meer dan een x aantal keer een contract mag verlengen. Maar iemand die al 9 jaar daar werkt op deze manier de deur te moeten wijzen is wel heel cru. Gelukkig heb je al lekker ander werk. Hoe gaat het met de opvang voor Soraya... heb je je nog ingeschreven voor kinderopvang? Zo heb net ook gewandeld en even naar het kruidvat geweest en een pak nieuwe voeding gehaald. Het is al behoorlijk warm buiten zeg. Ga zo lekker in mijn boek lezen, jaja ben gisteravond begonnen hoor (uk) Kuona, balen dat de super zo ver weg is, geldt dat voor alle winkeltjes? Dus als je gaat wandelen is het niet voor een boodschap, dat is juist altijd zo lekker even tussendoor.
@Miireii, tjonge wat vaag zeg! rare regeling hoor. gelukkig dat jij al ander werk gevonden hebt! Succes met opruimen @Mieke, hij is net eindelijk geweest!! Maar blijkbaar is t vakantie tijd want onze postbode was ook al veel later dan normaal.. wij hebben er 1 die altijd stipt om half 1 deze straat loopt, en nu was hij er pas rond kwart over 2! Wat voor voeding geef jij nu aan Boaz dan? Welk boek ben je aan t lezen?