Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ foto-gedoe: dank voor al jullie meedenken. Het is mijn vriend op zijn werk wel in 1x gelukt om alle foto's te uploaden bij dat Webprint. De laptop schiet hier steeds op standby namelijk, dat zal wel 1 van de redenen zijn geweest. Mieke, wij hebben ook bij elkaar al zoveel laten afdrukken van het eerste halfjaar ja.

@ campingbedje: mijn moeder heeft zo'n goedkoop Kruidvat-ding gekocht. Op zich prima, maar we gaan er dus nog echt wel een matrasje voor bijkopen want dit zit er gewoon niet echt bij en dat doet iedereen (ook al staat er op de beschrijving dat dit niet de bedoeling is). Maar nu ik dit opschrijf: Ebbie rolt natuurlijk zo vreselijk veel. Mieke/Daffie: wat is jullie ervaring met dat extra matrasje in dat bedje? Rollen de beebjes dan niet tussen dan gaas en het matrasje in?

@ pap: wij geven de laatste fles tegenwoordig met 3 lepels rijstebloem, maar dat zijn dus geen granen (euh, maar volgens Wikipedia wel, maar in elk geval geen gluten dan ;)). Mijn moeder noemt dit lammetjespap.

@ Mieke: haha, leuk, Boaz en zijn lepeltje!

@ Suske: ook zo'n schattig filpmje van Silje, sneu die muggenbultjes he.

@ Hummel: ook weer hele leuke foto;s zeg. Balen van de buren. Zijn ze inmiddels al klaar?

@ Kuona: gecondoleerd met je oom.

@ Tir: gut, dat je oma nou is overleden, wat naar voor je. Ik zou toch gewoon het CB bellen hoor meid, ook al zijn jullie er nog niet geweest. Jullie hebben gewoon recht op advies en ondersteuning. Soms komen ze in bijzondere gevallen ook naar je huisadres, vraag je dat toch gewoon.

@ Uk; fijn dat het zo;n goede vervangende ha was. Heeft de AB geholpen? Ja, dus mooi!

@ Martientje: ook al een ziek beebje. Wat sneu toch. Ah, maar het gaat al weer beter en met jou ook, fijn hoor.

@ Iggy: arme ziel. Ik heb 1x in mijn leven echte griep gehad, dus niet 'grieperig'. Heb toen 3 weken lang hele hoge koorts gehad, geijld en was niet meer aanspreekbaar. Inclusief snotkop en spugen en alles echt. Toen is de ha 2x thuisgeweest, zetpillen weet ik veel. ben toen extreem afgevallen ook. Maar wel overleefd. Toen had ik niet achter een pc-tje kunnen zitten by the way. Ik hoop dat jij je gauw beter voelt en dat het niet mex. griep is (vast niet Ig).

@ voeden op verzoek: doe ik ook met fv, maar dan wel maar 4 voedingen, maar ik ga niet meer zitten kijken op een uurtje, soms 4 uur, vaak maar 3 uur en soms 5 uur ertussen.

@ Mireii: het is bij wet geregeld dat je werknemers maar 3x een bepaalde tijd contract mag aanbieden. Daarna is de werkgever verplicht om je een vast contract aan te bieden, of minimaal 3 maanden te wachten alvorens weer een tijdelijk contract aan te bieden. De wet is ervoor bedoeld om de werknemer te beschermen en werkgevers te pushen om mensen een vast contract te bieden. Helaas durven sommige werkgevers het niet aan en gaan dan weer verder met ander personeel (en ontslaan dus de mensen die ze een vast contract zouden moeten aanbieden). Klinkt verder als een leuke vorm van 'afpoeierpraatjes' zoals die werkgever van jullie daar mee bezig is. Balen.

@ Kuona: banaantje kan je ook gewoon prakken hoor, gaat echt prima, probeer maar eens.

@ Married: fijn dat je werk vandaag leuk was.

@ Maka: arme Vera, hopelijk is de uitslag gauw weg. Zou best van de shampoo kunnen komen denk ik.

Jeeeeemig, wat een hoop bij te lezen weer :$. Heb het erg druk gehad met werk: lees me druk gemaakt over mijn werk. Vandaag tegen mijn baas gezegd: 'je wipt dat bestuur eruit of ik moet er misschien maar mee stoppen. Lekker professioneel van mij ;):(. Zitten uithuilen bij 1 collega, lekker professioneel :(;).
    Er is overigens al weer een andere collega die haar baan bij ons heeft opgezegd (na 10 jaar dat wel) omdat ze de organisatie niet langer werkbaar vind. Zij is niet afhankelijk van haar inkomen dat scheelt. Maar het zegt wel weer wat over onze organisatie (hebben maar 50 werknemers en zij is niet de eerste). Vanmiddag maar weer braaf achter een sollicitatiebrief aangebeld: of ie was aangekomen. En morgen ga ik weer op een vacature reagere (in Den Haag of all places, waarom is er nooit wat in Utrecht...).

Ebbie gaat lekker, mijn lieve meisje.

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Suske, wat doe jij precies voor werk dan? Volgens mij had je t al een keer verteld, maar ik ben t weer vergeten ;)
    Hihi, lekker zitten bellen met je nieuwe fiets :D

Daffie, lekker het strand. Sneu is dat, als ze opeens uit t niets gaan huilen. Vera doet dat wel eens als ze moe is en vind dat ze te weinig aandacht krijgt. Nou, wie weet een tandje!!

3. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    hahaha zit niet achter een pctje heb de laptop mee naar bed genomen verveel me rot... en ik zweet me dood....

ik ijl ook gelukkig niet dus hopelijk ben ik er snel weer vanaf.... mijn holtes in mijn neus zitten vol en dat voelt beurs aan

4. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Hoi meiden!
    Moet weer ff bijlezen, maar wilde ff mijn pebbles spammen :D

5. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Deesje: ow schattig zeg, jouw Naomi.

@ Maka: Suske is volgens mij politie-agente, maar weet het niet helemaal zeker, maar wel zoiets-achtigs bij de politie.

@ Iggy: misschien gaan stomen, gekookt water in een pan, beetje Dampo erbij en dan met een handdoek over je hoofd erover heen hangen. Of een ui in stukjes op een schoteltje naast je bed. Schijnt te helpen? Sterkte hoor meid.

6. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Noppie; Myrthe draait niet in bed, dus die ligt zekers niet tussen het matrasje en het gaas in. Lijkt me ook niet kunnen hoor, want het sluit wel goed aan.

Ik ga naar bed, de wekker gaat weer om 6:10.

7. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    `Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :D hier een trotse moeder! :D Batuhan heeft voor het eerst ECHT ECHT naar een speelgoedje gegrepen. eerst dacht ik ja hoor het zal wel toeval zijn hij wappert heel vaak met zijn armen. Maar nee hoor eerst sloeg hij steeds tegen het knuffeltje aan en later hield hij hem vast en draaide zich om, om het boekje te kunnen pakken DAT IS ECHT EEN WONDER EN EEN GROTE VOORUITGANG :D hoop dat het zich uitbreid en hij net zo veel dingen kan als de rest van feb wondertjes. Owwww ben zo blij kwam aleen ff om dat te melden nu hij slaapt :D reageren doe ik morgen weer. Heb een paar fotos kijken of ik ze kan uploaden

8. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Kijk dat gezicht nou hahah volgens mij dacht hij huhh waar ben ik mee bezig wat is dit:D

9. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    #7870 KanjerB, 4 aug 2009
    Laatst bewerkt: 4 aug 2009
    ...

10. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    ....

11. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    En probeerde of beter gezegt :D draaide hij zich naar het boekje

12. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

tir:

leuke foto's

de ontwikkeling komt wel, voor je het weet draait ie helemaal rondom.

iedereen een fijne dag,
    zal de was ophangen.
    ik ga vandaag samen met een vriendin en onze kindjes een dagje naar de camping.

kom vanavond weer bijlezen.

kus anita

13. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Morning!

Vanmiddag hebben we de crematie van de vader van mijn vriendin, pfff.... gaat een heftige middag worden!

Was gister nog even bij haar om wat af te geven. Zwangerschapsvitamines, want die kan ze nu wel gebruiken. Maar haar vader ligt dus in de woonkamer opgebaard, gelukkig stond er wel (gedeeltelijk) een scherm omheen. Ik heb expres niet die kant opgekeken en later ook gezegd dat ik dat heel moeilijk vond en niet wilde kijken, hoop dat ik niet al te respectloos overkwam.

Mijn schoonzusje past vanmiddag op Thije. Ik heb geen idee hoe lang zoiets duurt, hoop maar dat ik niet al te erge stuwing krijg.

Ik ga zo eerst ff douchen en aankleden, zal straks nog proberen te reageren. Sorry voor het egoverhaal.

@ Tirti, mooie foto's!! En supergoed van Batuhan!

14. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Noppie: ik wist het wel van die wettelijke bepaling. Die jongen heeft idd 3x 3jaar contracten gehad. Maar ik weet ook dat mijn oude werkgever hier helemaal niets mee te maken heeft.. Het zijn van die hoge pietjes die ergens in een hokje zitten en denken dat ze zomaar even alles kunnen veranderen wat er in hun hoofd komt. Mijn oude werkgever baalt hier zelf echt als een stekker van, want hij verliest echt goede krachten.. en tjah, vind die maar eens weer......

Ik werkte bij de Losserhof, een instelling voor verstandelijk gehandicapten, maar dan werkte ik in de keuken daar. Maaltijden portioneren. Was erg leuk!

Maar helaas! haha!

15. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Meiden, wat schrijven jullie toch veel.....

HEb een paar pgina's teruggelezen en heb een paar leuke filmpjes en foto's voorbij zien komen!

Tir, leuk weer van je te horen en fijn dat het zo goed gaat met jullie!! En de ontwikkeling komt vanzelf wel hoor!!!

Married, veel sterkte vanmiddag! En ik vind niet dat het respectloos overkomt als je niet naar de overledene wilt kijken, dat is echt iets wat de een wel wilt en de ander niet. Ik neem aan dat ze daar wel begrip voor hebben.

Hier gaat alles zijn gangetje. Dani krijgt volgens mij een tandje. Hij was gisteren heel hangerig en had helte rode wangetjes. Vannacht kwam hij ook al om 4 uur...... Hij ligt nu iig weer lekker te slapen.

Weet iemand van jullie trouwens waar je die goedkope vluchten naar London en zo kunt boeken voor een paar tientjes?? Ik heb gezocht maar ik kom iedere keer uit op vluchten van 80 of 90 euro.......

16. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Angela, wij zijn ook naar londen geweest, en zijn met easyjet gegaan, als je niet aan een bepaalde datum vast zit, en je zit ook niet aan een bepaalde vertrektijd vast zit, kun je redelijk goedkope vluchten boeken....

17. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Axioma, bedankt, dan zal ik daar eens gaan kijken. Vanaf waar zijn jullie vertrokken dan?

18. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Kuna, nee die shampoo prikt idd niet als t goed is. Mar zo'n glibberig sopje in je oog en neus is denk ik ook niet zo prettig. Ze zag er iig uit alsof ze t helemaal niet leuk vond ... ;)

Deesje, ahhhhh wat een scheeeetje is Naomi!! Pebbles, hihi!
    Mijn vriend vind dat Vera soms een beetje lijkt op het baby'tje van die serie Dinosaurs ;)

Tir, jeeeeeeej wat goed van Batuhan!! Leuke foto's!

Married, dat is helemaal niet respectloos hoor dat je hem niet wilde zien. Veel mensen houden liever het beeld wat ze van iemand hadden in gedachten.

Angela, sterkte met de tandjes van Dani!!
    Of Ryanair, vertrekt geloof ik ook van Eindhoven...

Vera was vanmorgen weer om 5u, precies dezelfde tijd op mijn wekker als gisteren ;) Even gevoed en schone luier, want ik had t idee dat die een beetje begon door te lekken. Toen wakker terug gelegd in bed. Heeft ze nog zeker een kwartier lopen kwebbelen, toen eventjes gehuild en vervolgens weer in slaap gevallen. Vanmorgen om 8u werd ze weer wakker, maar ik ben niet meteen opgestaan. Kennelijk is ze weer in slaap gevallen,want om 9u werd ik weer wakker ;)

Ik ben gisteren begonnen in het boek 'Lekker slapen zonder huilen' van Elizabeth Pantley. Ben benieuwd of ik daar nog wat uit kan halen om haar de hele nacht te laten doorslapen, tot nu toe ken ik alle tips wel.
    Maar ik begrijp al dat het eigenlijk heel goed gaat zo, 1x per nacht wakker is eigenlijk heel erg normaal. BOvendien heeft een baby pas vanaf een maand of 10 een 24 uurs ritme, dus dat ze iedere dag op dezelfde tijd wakker worden. Sommige natuurlijk eerder, anderen pas veel later.

19. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    Easyjet vliegt zover ik weet alleen vanaf schiphol, wij zijn vandaar naar londen luton gevlogen maar easyjet vliegt naar alle vliegvelden bij londen

Deel Deze Pagina