en ow ja ik geef hem nu de fles maar hij zat heel ''gek'' te doen wilde niet zuigen niet gek maar steeds metr zijn tong spelen in plaats van zuigen ik dacht echt dat er iets was gebeurd tijdens die ene saturatie daling van buiten, pffff wanneer houdt dit op. (hoewel ik tuurlijk blij ben hoe of wat dan ook dat ik hem nog steeds heb
Thije heeft de hele middag niet geslapen , ook heeft ie bij mn schoonzus maar een half flesje op en thuis wilde hij bij mij ook niet drinken. Slapen was ook niet de bedoeling, maar jengelig zijn wel.. pff.. toch maar in bed gelegd, krijsen op een gegeven moment: luier en romper vol met poep, daarna helemaal vrolijk, dus maar even mee naar beneden. Toen ie jengelig werd weer naar boven, tiet hoefde meneer nog steeds niet, maar slapen ook niet. Stond net op het punt hem er toch maar uit te halen.. is ie toch in slaap gevallen, op zijn buik! Gekkie! Hoop dat ie ff een uurtje ofzo tukt, anders komen we vanavond weer in de knoop. De crematie was zoals verwacht heel erg heftig, maar het was een mooie dienst. Mijn vriendin heeft ook wat gezegd, toen hield ik het uiteraard al helemaal niet droog. Zal nog even wat proberen te reageren vanaf gister. @ Noppie, ik herken het hoor, ik zit ook meestal binnen nu. Wij hebben geen gras in de tuin, dus met Thije buiten is hier niet zo'n succes. Vind het ook veels te heet en ben veels te bang dat ie verbrand. Dus ook ik zit meer binnen dan buiten, terwijl ik altijd een enorme zonnebader was. Balen van je werk! Ik mail solli's ook gewoon hoor, dan printen ze het daar maar uit als ze dat graag willen Lekkere salade, ik eet graag mee, hihi.. wij BBQ, ook zin in! @ Maka, sneu van de shampoo, gelukkig is het nu weer over! Ik gebruik toch ook wel een aantal zwitsal dingetjes moet ik bekennen, oa de goedemorgen vochtige washandjes, heel handige dingen! Vind 1,5 uur slapen netjes hoor! @ Suske, ik moest echt even 2x lezen, ik dacht dat je bellen met een telefoon bedoelde, haha @ Deesje, wow, wat heb je een knappe meid zeg!!!!!! @ Tirti, jemig meid wat ontzettend eng zeg! Heb je het ziekenhuis gebeld, of is dit 'normaal' bij wat hij heeft? Hele dikke knuff voor jullie, wat heb je toch een hoop te verduren!!!!!!!!!!!! @ Angela, sterkte met Dani zijn tandje(s)! En veel plezier in Londen? Wanneer ben je van plan te gaan? @ Axioma, wow 8 kilo kleding! Ik bewaar alles, hihi, maar heb ook niet veel tweedehands gekregen eigenlijk, niks volgens mij. @ martientje, hoe was het in het ziekenhuis? @ Mieke, Bopas, hihi.. fijn dat de letters in de smaak vielen! Ben weer bij geloof ik, sorry als ik mensen vergeten ben of een beetje kortaf ben vandaag!
married ja ws is het een combi geweest met zijn reflux, warm weer, benauwd een beetje inelkaar gezakt zitten in de maxi want nu is het weer helemaal goed.
Tir, oeh wat akelig zeg bah bah bah, gelukkig kwam die mevrouw snel om je te helpen zeg, zij zal ook wel flink geschrokken zijn. Hmm, je weet de oorzaak wel, dat is fijn zodat je het een volgende keer anders kunt doen. Maar het is ook zo verdomde warm in eens weer he. Sterkte hoor, geef Batuhan maar een dikke knuffel van mij en Boaz. Married, kan me voorstellen dat je het niet droog houdt hoor, zou ik ook niet kunnen. Ben ook zo'n emo-muts. Hihihi ja Bopas. Ons andere nichtje (ruim 2 jaar) zeg meestal baby Bo, maar Boaz lukt al aardig. Leuk hoor dat kleine spul. Goh, Thij niet helemaal in zijn hum dus met slapen en drinken, raar hoor. Misschien heeft hij wat last van de warmte. Boaz had ook niet veel geslapen, mede door de verjaardag en toen ik thuis kwam had ik hem in bed gelegd, maar hij wilde helemaal niet slapen. Dus dan nog maar even spelen, flesje en dan naar bed. Dan voed ik hem ook wel wat eerder hoor, ga ik niet wachten tot het 'tijd' is. Martine, nieuwe avatar zie ik, leuk weer!
Iggy, das wel een hele keukenmachine bij elkaar!! Ik ga denk ik ook gewoon voor die van de hema, als t Rapley-en niet zo lekker blijkt aan te slaan Noppie, ehh ja das ook niet Rapley-en he, kleine stukjes door een prakje !! Als t goed is gaan ze met Rapley-en juist kokhalzen, om verslikken te voorkomen (ook lekker ). Mieke, ja vind je? Ik heb sinds de zwangerschap alleen nog maar het oei ik groei boek gelezen (tot de 26wk sprong dan) en dan nu deze... Maarrr tijdens de zwangerschap heb ik idd wel wat meer gelezen... (had toch niet veel anders te doen ) Hoe gaan jullie t nu precies doen met die voogden? Toch alleen je schoonzus/zwager...? Hihi schattig, Bopas Tirtilisko, jeemig zeg wat eng. Kan me je angsten helemaal voorstellen... Maar wat moet je nu toch met die dalingen...? Gewoon blijven opletten en afwachten tot ze ooit weggaan? En zijn er trouwens geen andere methoden om hem bij te brengen dan om hem door elkaar te schudden? Bijvoorbeeld een pijnprikkel geven? Hoe deden ze dat in t zkh? En werkt die monitor thuis nu wel goed dan, want ik kan me herinneren dat je een tijd terug vertelde dat die t niet zo goed deed? Dan zou ik dus echt geen oog dicht doen 's nachts... pfff! Married, ik gebruik ook de zwitsal gel en lotion, daar heeft ze nooit zoiets van gehad verder (al heb ik die de laatste tijd niet meer zo vaak gebruikt). Vanmiddag met Vera in Utrecht wezen shoppen. Ik heb een jurkje gekocht van Esprit. Ik had ook nog een hele hele mooie gezien, maar dat was meer een avondjurk, vond ik net iets té... Vera heeft nog een half uurtje geslapen tijdens t shoppen en nu ligt ze alweer een half uur op bed. Goed zo!
ja maka roy vond het ook beetje overbodig omdat we net een keukenmachine hadden gekocht met tig verschillende assoires erbij
Hoi meiden, Heb vanmiddag maar het stadsbusje genomen was ook erg warm maar hoefde ik me niet in het zweet te werken. Fuad weegt nu 8935 kg en is 70,5 cm. Zijn longen waren nog niet schoon, moet nu 6 keer per dag 2 pufjes geven, en heb een andere neusspray gekregen die wat beter helpen moet. Volgens de kinderarts was de uitslag op zijn buik geen reactie op de AB maar ook eczeem. Verder heb ik een verklaring voor 2 maand gekregen voor de voeding, ze blijft het raar vinden waarom Fuad niet tegen de Nurtimigen kan. En moest even gaan vragen of ze op de crèche wel op 60 graden wassen zou heel goed kunnen dat hij daar door daar ook steeds ziek word. Oorontsteking en Brongitus dit ontstaat door dat er overal slijm zit dat op een gegevenmoment gaat ontsteken. Een verkoudheid kan besmettelijk zijn als dit te lang duurt kunnen ze dus ontstekingen krijgen. Uk en Mieke: wij moeten nu de xilometazolinr HCI 0,025% dit kun je bij de apotheek kopen en mag je maar een week gebruiken dit werkt veel beter dan de zoutoplossing en helpt oorontsteking tegen oorontsteking en verstopte neus. Tir: meid wat schrikken vreselijk, had hij de laatste tijd nog veel dalingen dan? Mieke: dankje Make: lekker geshopt dus.
Hi hi heb als kraam kadootje een nijntje gekregen als je er op drukt gaat hij zingen, Fuad heeft dit nu ontdekt hoor de heletijd " nijntje lief klein konijntje""
@ Mieke: wat geinig dat je nichtje zo dol op 'Bopas' is, hihihi. @ Tir: wat een vreselijk nare ervaring voor je, je bent je voor de zoveelste keer weer rotgeschrokken. Is er nu al bekend waarom Batuhan deze saturatiedalingen steeds heeft? @ Married: kan me helemaal voorstellen dat je het niet droog kon houden inderdaad. @ sollicitatiebrieven: zit ik net met mijn vriend nog naar die brief te kijken die ik al verstuurd heb, zie ik ineens dat Word 'zelf' de datum nog achter mijn geschreven datum had gezet . Had ik dus niet gezien, dus dat was dan alvast 1 fout. Verder moest je iets weten van Web 2.0 (nee, niet lachen dames, ik snap zelf ook wel dat ik never nooit niet aangenomen zal worden) en ik iets geschreven over het ontwikkelen van 'open source' modules op onze site, blijkt dat het niet 'open source' was, maar 'crowd sourcing'. Dus 2 lekkere fouten..... Toch weer te snel verstuurd, volgende keer wachten tot mijn vriend thuis is. @ Maka: nee, maar ik had Ebbie ook een stukje in haar handen gegeven en daar had ze dus wat afgehapt... Daarna inderdaad ook wat stukjes door de prak heen ja. Leuk dat je een nieuw jurkje hebt! @ Martientje: fijn dat Fuad toch zo goed groeit ondanks alle ellende met die allergieen. Hopelijk is ie snel weer overal bovenop. Wat een schetige foto weer zeg. Nou, de salade smaakte hier voortreffelijk al zeg ik het zelf. We hebben lekker nog even onder de bomen op ons pleintje gelegen. Heel gezellig, want een hoop buurtbewoners die er ook gezellig bij komen, vaak met kleine kindjes ook. Echt een prima buurtje waar we wonen! Ff nieuws kijken nu.
@Axi: Zo dat is wel fijn ja, als je alles in één keer kan verkopen. Ik heb niks tweedehands gekregen en kan het dan ook echt niet over mijn hart verkrijgen om dingen te verkopen. Wie weet krijgen we nog wel een jongetje Al is het dan natuurlijk ook wel weer leuk om dingen te kopen. @Maka: hihi nee onze beebjes doen het volgens mij nog best redelijk. Ik zou het hoogstens overwegen als hij echt heel vaak wakker werd 's nachts en dan niet meer zou kunnen slapen. Maar goed, dat is nooit aan de orde geweest. Het wordt overigens ook door huisartsen aangeraden in sommige gevallen, mja...die zijn ook niet heilig natuurlijk. Ik maak Morris wel wakker voor een laatste voeding voor ik naar bed ga. Normaal is dat dus rond 23 uur, maar gisteren werd hij al om half 10 wakker. Toen heb ik hem gevoed en ben ik zelf ook naar bed gegaan (om 22 uur dus) maar goed, toen kwam hij dus om 23.30 alsnog, haha. Hmmm als slaapjes korter dan een uur niet meetellen dat slaapt Morris overdag momenteel niet En heeft ze dan ook nog tips om die slaapjes langer te krijgen? Ik wilde het boek lenen bij de bieb maar het is alweer uitgeleend... Vanmorgen stond er nog dat hij aanwezig was in de bieb, ik had hem gereserveerd maar dat heeft dus niet geholpen :x @Iggy: Hahaha dat is idd een hele keukenmachine. Goed dat je temp weer gezakt is. Het zal dus wel een gewone Hollandse griep zijn dan. @Noppie: Stukjes in geprakt eten is juist niet Rapley, omdat kindjes dan niet weten of ze moeten kauwen of zuigen. O, zie nu dat Maka er ook al iets over zegt. Kindival is volgens mij geen slaapmedicatie hoor. Het is een homeopathisch middel wat kindjes net wat meer rust geeft waardoor ze makkelijker toegeven aan hun slaap. Zoiets denk ik. Geen slaappillen iig! Maar goed, ook dat wil ik dus niet gebruiken hoor Maaruh... ik heb hier dus nog steeds problemen met slapen overdag. Leren omgaan met hun baby's vind ik dus wel een beetje kort door de bocht. (niet vervelend bedoelt hoor ) @Mieke: Fijn dat het cadeau in de smaak viel. En Bopas, schattig hoor @Tir: Jeetje wat een schrik weer zeg...pffff ik zou echt ter plekke een zenuwinzinking krijgen. Ik krijg iedere keer weer kippevel van die enge verhalen! Wat een geluk dat die vrouw zo snel handelde. Al klinkt het schudden van Butahan ook wel eng... gelukkig had het wel het juiste effect. @Married: He, Thije is dus helemaal van slag. Past je schoonzus vaker op? @Martientje: Zo die Fuad is dus weer lekker gegroeid, flinke kerel alweer hoor! Echt een schattig ventje! @Buzzeren: Ik heb me ook maar ingeschreven om te buzzeren, hihi. Ik ben benieuwd! Nou ik heb me maar eens verdiept in staafmixer-land en heb mijn dure staafmixer teruggebracht. Ben toch maar naar de stad gereden en heb daar bij de V&D/Dixons een Braun staafmixer gekocht voor 20,- Heb ik toch maar mooi 25 euro uitgespaard.
Nou, hij werd net om half 7 alweer wakker, 3 kwartier geslapen dus.. nou nou... Bij de BBQ heeft ie er lekker bij gezeten, maar toen was het weer jengelen, oftewel eet- en slaaptijd. Wilde hij weer niet goed drinken!!! Grrr... ben er maar weer boven gaan hangen en heb er zo nog wel wat in gekregen, maar optimaal is het niet. Volgens mij slaapt ie nu wel. @ Maka, leuk een nieuw jurkje! @ martientje, Fuad lekker gegroeid dus! Leuke foto ook zeg! Vervelend dat zijn longen nog niet schoon zijn. Wat wassen ze op het KDV dan? Sorry ben een leek wat dat betreft. @ Noppie, oei balen van die fouten in je brief! Ik had laatst ook zoiets, had net mn brief verstuurd en zie ineens 'vakgebeid' staan ipv 'vakgebied', ook lekker slordig. En waarom de spellingcontrole dat goed rekent??!! @ Kuona, mijn schoonzusje heeft al wel vaker opgepast, meestal komt ze hier. Nu had ik Thije bij haar gebracht omdat ze net een puppy heeft en daar ook bij moest blijven. Maar Thije deed voordat we weggingen al een beetje raar, denk dus dat ik zelf ook een rare middag met hem gehad zou hebben. Jee, lekker 25 euri uitgespaard dus! Ik heb een hele uitgebreide keukenmachine, maar weet nog niet hoe die werkt (alleen het blendergedeelte snap ik, hihi)... oeps! Dus geen staafmixer hier, eerst me maar eens in de gebruiksaanwijzing van die machine verdiepen Ga zo ff lekker douchen, 'de dag van me af spoelen'. Morgen weer werken, mn moeder past dan hier op (altijd hoor), dus Thije heeft lekker een hele dag in zijn eigen omgeving.
@staafmixer gebruik: hier word de staafmixer ook bijna dagelijks gebruikt, fruit wil martijn nog niet vers hebben, maar de groenten vind ie heerlijk. Wij hebben de staafmixer van de blokker, 18.00 euro. Prima ding. @maka123: gaat lekker he met de poepexplosies. Fijn dat de uitslag zo goed als weg is. @martientje: faud is lekker gegroeid, al bijna 9 kilo, en over de 70 cm heen, ben ook erg benieuwd hoeveel martijn nu weegt, komen er 21 augustus achter in het umcg, we hoeven pas in september weer naar het cb. Fijn dat jullie nu een verklaring voor 2 maanden hebben gekregen voor de voeding, moeten jullie nu elke keer nieuwe verklaringen krijgen? Waarom is dat? Of heb ik dat gemist? ------------------------------------------------------------------ vandaag dus lekker gezellig met een vriendin en haar zoontje naar de comping in bakkeveen geweest. de kids hebben zich heerlijk vermaakt in het ijskoude water. het was echt koud, maar goed jildou is een waterrat. ben nog gezellig met haar in het grote bad geweest, en 4 keer van de glijbaan. ben wel een beetje verbrand, op de rug, en begint nu pijn te doen. martijn heeft vandaag zijn 2de tandje gekregen, hij heeft er niet last van, alleen een beetje veel flieberen, maar dat deed ie ook al. ga nu onder de wol, ben helemaal uitgeput. knuff anita
Er staat een foto van Ebbie in d'r nieuwe Stokke-stoel in mijn foto-album! Wat een gedoe: er staat dat het album het formaat automatisch aanpast, deed ie dus niet, dus moest ik hem weer ergens gaan verkleinen . Lukt me ook nog niet om hem hier rechtstreeks te plaatsen.
@ Kuona: ow, ik wist niet dat dat een homeopathisch middel was. Maar ik ben wel van mening dat mensen echt moeten leren om met hun kinderen om te gaan in den algemeenheid (helemaal los van jou en Morris!): je ziet zo'n sterke tendens om in de maatschappij kinderen 'stoornissen' op te plakken en dan er maar psychofarmaca inpompen om ze handelbaar te maken. Vind ik van de zotte. Het probleem is namelijk vaak dat ouders niet goed weten hoe ze moeten omgaan met opvoeding e.d. en te weinig tijd maken/hebben om aan de opvoeding e.d. willen besteden. Niet gek dat kinderen dan allerlei gedragsproblemen krijgen. Zie alle 'Supernanny' programma's e.d. heel duidelijk dat als ouders de juiste handvatten krijgen het probleem als sneeuw voor de zon verdwijnt. Daarmee bedoel ik niet dat iemand van ons hier nou slecht bezig is ofzo. Juist niet. Volgens mij zijn er hier heel toegewijde moeders bezig met het leren kennen van hun beebjes en hoe ermee om te gaan, ik wel en jij ook denk ik. Dat Morris nu nog niet goed slaapt overdag: daar moeten jij en je man dan toch een weg in zien te vinden? Zelf vind je ook dat je er geen middeltjes voor wil geven toch? Vind ik dus niet zo heel erg kort door de bocht eigenlijk . @ Married: ohoh, Thije heeft gewoon zijn dagje niet. Vervelend dat ie zoveel jengelde. Misschien dat ie dan ook wel oppikt dat jij een emo-dag hebt gehad. Of zou dat nog niet gelden voor onze kleintjes. Ik weet het eigenlijk niet. Hmm, jij ook al een foutje in je brief, balen is dat dan he?
Hallo allemaal, Jullie kennen mij wel, maar onder een andere naam en ik probeer mee te kletsen hier, maar dat lukt me niet altijd vanwege de situatie.. Ik heb 2 kindertjes en als het goed is weten jullie wel wie ik ben
mocht ik niet in de gelegenheid zijn om te reageren hier, kunnen jullie altijd Rootje79 een pb sturen die is van een ander topic bij de mama's en die zal ik ook telefonisch op de hoogte houden als ik zelf niet online kan komen...
@ Noppie, gave foto's! Vind Ebbie echt zo'n leuk meisje! Geen idee of Thije het merkt dat ik zelf van slag ben vandaag, zou best kunnen. Hij werd net (half 10) zelfs huilend wakker, gebeurt echt nooit 's avonds! @ famveenstra, vervelend dat je verbrand bent! Wat is flieberen? @ Imsala, hey meid, ik weet wie je bent hoor Heel veel sterkte met je situatie en met alles wat komen gaat!!! Knuff! Ik check uit voor vandaag... welterusten dames!