Gelukkig maar! 18 februari ben ik bevallen van onze twee knul, Samuel ( met trema, maar die kan ik niet vinden..) Levi is zijn grote broer, hij is van juli 2006 en trekt zich van het hele babycircus weinig aan..een heerlijke boef die dol is op boeken en alles wat beweegt op tv. Ik geef flesvoeding...puur omdat ik echt helemaal niets heb met borstvoedig, en zo de zorg taak een beetje verdeeld kan worden. Levi is er hollands welvaart mee geworden dus ik vertrouw erop dat het met Samuel ook helemaal goed komt... Samuel is nu al dik een week strontverkouden..bijna zijn hele leven dus al..! Erg sneu en de zoutoplossing doet ook zijn werk niet meer... @mieke.. Boaz was mijn eerste keus als naam..! kon alleen manlief niet overtuigen...
Eindelijk allemaal mamma! Ik ben ook weer terug op aarde. Moest erg wennen aan twee kindertjes, helemaal omdat mijn zoontje al 7 is en erg zelfstandig. Gelukkig doet mijn meisje het erg goed. Dit topic is net begonnen en ga meteen proberen om elke dag weer te reageren, het is nu wat makkelijker mee te lezen als bij het andere topic. Mikki heeft ook nog steeds maat 50, ze was ook maar 48 cm met geboorte. Ze begint nu wel lekker te vullen in haar gezicht en op haar lijfje. Wij hebben ook de easyfix en vinden het superhandig! Hier een beetje hetzelfde ritme als de andere beebjes. Om de drie uur ongeveer een voeding en na de laatste voeding ( tussen 22.00 en 1.00) nog een keer een nachtvoeding rond 4.00 of 5.00 en dan 's morgens vroeg weer 1. Overdag is ze 'smorgens vaak lekker wakker, daarna veel slapen en 's avonds weer wakkerder en dan heeft ze ook wat meer last van krampjes. Ze kunnen dan ook wat onrustiger zijn omdat ze voor zichzelf een beetje de dag aan het verwerken zijn. Ze heeft bijna twee weken bij ons in bed gelegen en ze ligt nu in haar eigen bedje in haar eigen kamertje en dat gaat erg goed. Ze had de eerste week de hele dag een mutsje op en de tweede week nog 's nachts, maar nu alleen nog als we naar buiten gaan. Een kruikje heeft ze maar 1 dag nodig gehad, daarna hield ze zich al goed op temperatuur. Ik heb voor Mikki aan het einde van de maand een afspraak met de manueel therapeut. Mijn zoontje was met de tang geboren en had een nekwervelschijf die verschoven was. Dit wisten we niet en hij heeft 17 maanden lang erg veel gehuild. Wij dachten dat we een huilbaby hadden, wat dus achteraf niet waar was, maar hij had het KISS syndroom. Na 17 maanden kwamen we bij de manueel therapeut en die heeft hem in 5 behandelingen van alles af geholpen. We kregen een compleet ander kind terug. Nu laten we ons meisje voor de zekerhied goed checken. Zo, nu ga ik eerst mijn banner aanpassen en dan lekker naar mijn bedje. Welterusten allemaal!
@ axioma, ja, dat is van natusan met lavendel. Ook vanavond is Sanne weer lekker in bad gegaan, ze vindt het nu echt leuk en was daarna heerlijk rustig, alleen toen ze net naar bedje ging had ze toch nog wat krampjes. Maar ja het is geen wondermiddel natuurlijk. Maar wilde zelf toch al het badje naar de avond verschuiven ivm werken straks. Enne, over slapen van de man. Mijn mannetje slaapt ook overal doorheen. Maar ik maak hem regelmatig wakker en dan doet hij het verschonen en haalt haar op of brengt haar terug naar bedje. Dat vindt hij geen probleem en we vinden het allebei niet meer dan normaal. Je doet het toch samen. Ik zou het persoonlijk niet doen, op de bank slapen! Hoop niet dat je me verkeerd begrijpt maar dan zou ik nog eerder mijn man naar de bank sturen, jij bent nog maar pas bevallen en moet goed voor jezelf zorgen hoor. @ kleertjes, ik lees bij jullie ook over de maten, Sanne draagt nu nog voornamelijk maat 50 maar daar hadden we maar een paar dingen van. Een shirtje maat 56 past ze wel maar de broekjes zijn echt veel te groot. Het valt me ook op dat de meeste broekjes heel wijd zijn bij de voetjes en bij het middeltje, daar is ons dametje veel te dun voor. Ik doe ook vaak sokjes over de pijpen heen, anders heb ik het idee dat ze het toch koud krijgt. Maar qua lengte wordt 50 al wel iets aan de kleine kant. Dus maar even tussen de pakjes zoeken wat we nu het beste kunnen gaan aantrekken. Ieder merk valt ook anders volgens mij. Nou ik ga even verzinnen wat ik ga doen, deze tijd is zo rot. Wachten op de nachtvoeding of nog een uurtje slapen?
zo! ben ik de eerste deze ochtend ja? haha goede morgen dan! @Slapen man: die van mij klaagt ook over te weinig slaap! naja hij moet ook werken overdag, dus hij blijft 'snachts gewoon liggen. meestal hoort hij haar niet als ze wakker wordt, maar Soraya begint altijd weer te huilen zodra ik haar in bed leg. meestal zegt mijn man dan: 'zul je haar niet wat te eten geven?" en dan valt hij weer in slaap hahaha! @Kleertjes: hier begint maatje 50 te passen! sommige broekjes zijn nog wat groot, maar ik vind de shirtjes echt al goed zitten.. heb ik eindelijk wat meer kleertjes die ik haar aan kan doen hahaha! @Chez dre: gezellig! leuk dat je mee komt kletsen! @Mutsje: gebruik ik hier ook niet meer.. ook niet als we naar buiten gaan. ja ligt er natuurlijk aan hoe koud het is. gisteren scheen de zon lekker en vond ik het niet echt heel koud buiten, dus heb ik haar geen mutsje op gedaan.. @voorkeurshouding: Soraya draait de hele tijd met haar hoofdje in haar slaap, dus ze wisselt zelf al af hahah! wel handig moet ik zeggen.. @Martientje: sterkte met je knobbel en de ontsteking! beterschap! Laatst hadden we het er nog over dat het goed was voor de beebjes om de nekspieren te trainen door ze op de buik te leggen.. nou die tijd is hier voorbij! ik hoef haar maar op de buik te leggen, of ze rolt zichzelf al terug op de rug...... heeft ze ook wel snel door moet ik zeggen... vind het wel knap voor zo'n klein kindje Ook krijgt ze als ik haar 's ochtends uit bed haal, een ontzettende grote smile op haar gezicht, zoooo schattig! hahaha!
Goedemorgen allemaal! Vannacht een rotnacht gehad, heb maar 3 uur geslapen in totaal Als Ferry straks gaat slapen, ga ik ook nog wel ff liggen Vandaag is Ferry alweer 3 maanden oud Zo de wijkverpleegkundige is hier geweest en ze had niets nieuws te vertellen. Een hoop vragen, maar we waren zo klaar. Wij hadden alleen een vraag over de voorkeurshouding. Ferry heeft deze ontwikkeld in het ziekenhuis, omdat hij na de operatie niet op de zere kant werd gelegd. Voorkeurshouding: Je moet de 'slechte' kant aantrekkelijk maken. Dus dat hij bv. in bed naar het licht kijkt (de gang, nachtlampje) en in de box, de leuke speeltjes aan die kant en ook naar het licht toe. En als je hem voedt ook aan die kant neerlegt. Dus als de slechte kant rechts is, leg je je kindje in je linkerarm. Ze vond het niet zo erg, en zei dat het makkelijk weer goed zou komen. Oja, Ferry is ook weer flink gegroeid! 350 gram in 1 week. Hij weegt nu 4460 gram Ben zo trots op mijn kanjer! @ Chez Dre: Welkom bij de mama's Volgens mij had je je toen ook bij de zwangerschap aangemeld of niet? Anyway: gefeliciteerd met je zoontje Samuël vind ik een prachtige naam! @ slapen man: Mijn vent klaagt helemaal niet! Af en toe vraagt hij of ik de nacht wil doen en andersom. Ik ben er achter gekomen dat ik het voor 02:30 uur niet erg vind, maar daarna kan ik er toch niet zo goed tegen dus dan gaat manlief. @ kleertjes: Maatje 56 truitjes zitten nog net goed, maar dat zal niet lang meer duren Maatje 50 broekjes is nu eigenlijk voorbij, maar ik moet nog maar even maat 56 kopen, want aan broekjes heb ik daar bijna niets van @ mutsje: die doe ik wel op als we naar buiten gaan. Ik dacht eigenlijk dat dat gewoon moest... Ferry is lekker warmbloedig, dus of hij nodig heeft betwijfel ik
goedemorgen meiden! @slapen man, die van mij kan ook niet tegen te weinig slaap! Maar vooralsnog gaat het heel goed. Hij pakt Naomi meestal uit bed, verschoont haar en ik ga haar dan voeden en leg haar weer terug. Soms wordt ie slecht wakker en doe ik het hele ritueel. Of hij wordt wakker en valt daarna weer in slaap zodat ie dezelfde reactie doet als de jouwe Miireii! Heb ook wel een xtje op de bank geslapen, hij had het zo ontzettend druk en Naomi wou echt niet slapen, heb toen met haar op de bank gezeten/gelegen en vielen toen in slaap. @voorkeursligging, thanx voor de tips! Had het ook wel gelezen overal, maar toch ... nu hebben we Eeyore aan een kant vh bedje gezet, zit ze nu tegen aan te murmelen, zo lief! @kleertjes, heb ook al een aantal pakjes die te klein beginnen te worden. Echt jammer ... maar heb ook kleertjes van Lief! en die vallen weer hartstikke groot qua 50-56. Verschilt zo erg per merk! @Chez dre, gezellig dat je mee komt kletsen! Iedereen is hier welkom, ben zelf ook pas er laat bijgekomen. @Martientje, sterkte met je keel/voorhoofdholtontsteking. Hopelijk ben je er snel vanaf! @Mirreii, wat goed dat ze zich al omrolt! En schattig he, zo'n big smile! Begint bij Naomi ook steeds meer, zooooooo leuk, dan smelt je gewoon! @knuffelen met je beebje: IK DOE NIET ANDERS! Heerlijk vind ik het als ze wakker is! Manlief zegt wel es: zit je dat poppetje nou alweer te knuffelen en kusjes te geven!?!? Eh, JA! @maatje: Naomi slaapt ook zoveel overdag. Dan kan je bij wijze van spreken een bom naast haar bedje afschieten, ze wordt er niet wakker van! Helaas is het 's avonds en 's nachts soms andersom. Vannacht onze eerste echte ramp-nacht gehad om het maar zo te zeggen. Naomi was oververmoeid, dus kon niet in slaap komen. Alleen maar huilen, pffffffff. En sliep ze net een paar minuten, werd ze weer wakker van iets en begon het weer! Haar een paar x aangelegd, ze dronk dan wel, maar das ook doodvermoeiend op gegeven moment! Midden in de nacht ook nog een poepluier gehad, heeeeeeeeerlijk, hihi! Uiteindelijk kwam ze rond half 5, nog een x gevoed en toen viel ze heeeeeeeeerlijk in slaap tot half 10 ongeveer. Maar ja, daarvoor dus lopen spoken, pff. Herkenbaar voor sommige meiden? Hopelijk slaapt ze vannacht weer wel gewoon met haar ritme mee. Vind het wel moeilijk hoor, op gegeven moment weer je gewoon niet meer wat er nu is, luier is verschoond, net gedronken, geknuffeld ... LASTIG! Nou, ik ga me maar es aankleden, loop nog in mijn pyama, hihi. Naomi ligt nu weer in haar bedje, beetje met zeurhuiltje, hopelijk valt ze strax weer in slaap. Gaan jullie nog leuke dingen doen vandaag?
@Matta, ik wilde bv geven maar dat is niet gelukt, ik kolf nu net genoeg voor 1 flesje per dag. en de rest dus flesvoeding! En wij hebben een x adventure kinderwagen.. @Maatje, van harte gefeliciteerd met je 31ste verjaardag! Veel plezier vandaag! @enna, veel plezier bij je ouders! @Iloiza, hihi wij hebben gelukkig een heel comfortabele brede bank, dus ik slaap prima hoor. Ook wel practisch hoef ik niet telkens naar beneden om een flesje klaar te maken. Hihi ja schone luiers poepen het lekkerst geloof ik! @Jantie, he dan hebben Mikki en josanne hetzelfde ritme qua voedingen! tjonge kan me voorstellen dat je nu preventief naar de therapeut wil! @Dinkie, Ik begrijp je niet verkeerd hoor ik snap je reactie wel. Maar onze bank ligt erg comfortabel Dus ik slaap goed, en als mn man maar goed slaapt dan kan hij na zn werk ook nog van zn dochter genieten! @Maten kleertjes, ik vind dat zo verschillen! Broekje mt 50 van de prenatal past goed, truitjes en broekjes maat 56 van hema zijn weer veel te groot. Maar gisteren had ze een jurkje aan maat 62!? @martientje, en ben je al bij de huisarts geweest? @Miireii, tjonge dat heeft soraya dan snel voor elkaar! Knap hoor dat ze al kan omdraaien! OH heerlijk en al bewust lachen @Uk, balen van je slechte nacht! Zo maar ferry is flink gegroeid zeg! Knap hoor! Zo vandaag ga ik naar t inloop spreekuur van t cb, De laatste keer dat Josanne gewogen is was 26 februari,en toen was ze 10 gram afgevallen n(volgens de kraamzorg dan,was het er zelf niet mee eens)... ben erg benieuwd hoeveel ze nu weegt?!
@Iloiza: wordt daar alleen zo onzeker van. Had nog meer vragen omtrent BV dus heb het antwoordapparaat van de lactatiekundige ingesproken, dus ik hoop dat ze vandaag terug bellen. Jou mannetje maakt het zich wel heel gemakkelijk met drinken niet! @Married: dus goed geslaagd met shoppen! Het is idd een hele volksverhuizing, maar dat went wel volgens mij. Hele leuke foto's van Thije! @Leintje: fijn dat het nu beter gaat met Mik. Je zult wel blij zijn met je boek. @Maka: dat is de site waar je ook de Lilypadz kan kopen! @Amor: misschien je banner ook nog even aanpassen ? @Maatje: thanx voor de updat van Tirtilisko! gefeliciteerd met je verjaardag! @Axioma: ja stil zitten is niks voor mij hoor! Jammer dat je moeder toch nog zo benauwd is nu de prednison wordt afgebouwd! Wat een schattig jurkje! @Mieke: wat zielig dat Boaz zo tobt met zijn ontlasting! En wat groit hij goed zeg. Nu al maatje 62! En je raakt je zwangerschapskilo's ook lekker kwijt zie ik! O maar die opmerking van die kelner was niet echt tof ! Yannique heeft alleen 's nachts haar mutsje nog op en als we naar buiten gaan natuurlijk. @Kraamvisite: de meeste moeten hier nog langs komen hoor. @Wendy: niet echt tof dat de kindjes zo op elkaar reageren. Kan je er helaas niet mee helpen! @Chez dre: welkom hier hoor. Natuurlijk mag je gewoon lekker mee kletsen. @Daffie: heerlijk he als je even je kindje kunt showen aan iedereen die het maar zien wil. Hoezo trotse mama's? @Caro: dat noem ik nog eens lekker doorslapen! @Deesje: probeer toch iedere keer haar hoofdje te draaien, maar ja, als je zelf slaapt kun je er toch niks aan doen als ze haar hoofdje terug draait! @Martine: beterschap meid. @minder slaap partner: nou wij liggen 's avonds gewoon op tijd in bed en mijn man slaapt 's nachts gewoon lekker door. Hij kan nu toch niks doen nu ik nog BV geef. @Uk: ik blijf ook opruimen, poetsen en wassen hoor. Vraag me iedere dag dan weer af wat ik dan precies gedaan heb! Neuspompje moet je inknijpen voor je hem in een neusgat inbrengt en dan loslaten in het neusgat (snappie het nog?)! Jammerdat je zo'n rot nacht hebt gehad. En wat is Ferry weer lekker gegroied! @Noppie: sohee, had Ebbie een nachtje van 10 uur? Nou ben die 5 pagina's ook weer door. Zo direct maar even naar de AH lopen, want mijn mannetje wil vanavond verse tomaten soep. Gisteren naar mijn schoonzusje geweest en Yannique heeft echt de hele middag liggen slapen en prompt toen we thuis kwamen werd ze wakker! X Esther @Enna: groot gelijk dat je naar je ouders gaat! Kunnen die misschien ook het een en ander van je overnemen!
Goedemorgen Meiden, Allereerst wil ik de laatste nieuwe mama's nog even feliciteren met de geboorte van hun kleintjes. Ik ben erg druk geweest zowel met onze Daan als weer op ons bedrijf. Ik heb weinig last van de wond en doe eigenlijk sinds een week of 4 al weer alles. Pas wel op , maar het voelt wel fijn. Mijn ouders zijn hier nu nog, maar gaan vrijdag weer naar huis. Zal wel kaal zijn, maar het is ook wel fijn om weer even met zijn 3-en te zijn. Kleertjes: Daan draagt nu broekjes maat 56 en t-shirts 56 en 62. Hij weegt nu 4050 gram en is al 55 cm lang. Hij zit nu met 3 flesvoedingen en de rest borstvoeding. En dat bevalt goed. Slapen man: Ik laat mijn man 's nachts slapen, daar hij er iedere ochtend om 5 uur uit moet. Wij voeden Daan 's avonds om 9 uur en daarna 's nachts tussen 3 en 4 en daarna weer om half 9 's morgens. Mutsje, Daan draagt zijn mustje alleen als er veel wind staat. Wij zijn veel met hem buiten daar het hier momenteel ruim 22 graden is overdag. Hij geniet er echt van om buiten in de kinderwagen of maxicosi te liggen. Ik ga proberen om weer meer mee te kletsen, want nu mijn ouders er nog zijn heb je toch minder tijd. Fijne dag allemaal
Deesje, wij maken het bed de ene keer aan het voeteneind op en de andere keer aan het hoofdeind. Jort heeft een voorkeur om een bepaalde richting in de kamer te kijken. Misschien heeft Naomie dat ook? Axioma, mijn vriend gaat er wel goed mee om. Jort slaapt ook lekker door dus daar hebben we geen last van. Maar hij valt 's avonds altijd wel in slaap in ons bed. Dan moeten we hem voorzichtig naar zijn bedje tillen 'snachts. De taken zijn nu zo verdeeld dat hij de alles rondom het nieuwe huis en de verkoop van het huis doet (en daarnaast ook werkt). En ik doe alles in huis (muv de dingen waarbij ik te zwaar moet tillen). En hij heeft het vaak drukker dan ik. Married, lieve foto's van Thije. Uk, zielig voor Ferry dat hij zo'n last had. Sinds wij Infacol (zorgt ervoor dat de baby ontlucht) gebruiken voor Jort gaat het een stuk beter met hem. Na het voeden laat ik hem nog even voldaan liggen voordat ik hem laat boeren. Soms als hij aan het huilen is hang ik hem ook even over mijn schouder en komt er vaak een flinke boer uit. Mieke, superveel knuffels en kusjes. Matta, dank! Wij hebben een Bugaboo Cameleon. Ik geef 50% bv en 50% fles, ivm met tepelschade aan mijn borsten (bv is na keizersnede moeilijk op gang gekomen). Enna, slim dat je even bij je ouders zit. Is ook wel druk helemaal in je eentje. Hopelijk kunnen ze bij het cb helpen met de ontlasting van Katie. Jantie, ach wat sneu dat je zoon zo lang last heeft gehad van zijn nekje. Slim dat je het nu zo vroeg laat checken bij Mikki. Mirrei, oh wat leuk dat je 's ochtends een smile krijgt! Daar zit ik ook op te wachten. Hier geeft Jort af en toe een onwillekeurige smile als hij net gevoed is en voldaan met zijn oogjes dicht op mijn schoot ligt. Lijkt me super om er eentje te krijgen met ogen open. Hier wordt ik steeds fitter. Mijn litteken wordt ook steeds platter. Volgens mij gaat het er straks heel netjes uitzien. Nu nog de laatste vetrol erboven weg. Volgens mij moet ik nog 5 kilo. De taakjes in het huis gaan nu ook steeds efficienter. Voorheen had ik allemaal van die halfafgeronde dingen liggen omdat Jort steeds om aandacht vroeg tussendoor. Nu krijg ik er steeds meer handigheid in en hou ik steeds meer tijd over voor andere dingen. Het helpt natuurlijk ook wel dat ik zelf steeds fitter wordt. Ik stap nu even snel onder de douche. Dat haal ik denk ik net tot de volgende voeding
Leuke foto's Axioma en Married! Ik heb er ook weer een paar geupload, ook een met jurkje, zo schattig Mieke, wow zit Boaz al in maatje 62?! Vera heeft wel al een paar te kleine rompers en een pakje mt 50, maar verder zit ze nog prima in 50/56. Terwijl ze toch ook al ruim over de 4kg is en iedereen zegt dat ze lang is (nog nooit officieel gemeten). *Een echt ritme heb ik ook nog niet. Het voeden is grotendeels op verzoek, al probeer ik t zeker overdag wel te sturen op om de 2,5 a 4 uur. Maar ik heb nog geen vaststaande tijden. *Mutsje heb ik alleen de eerste week gebruikt. Vera heeft ook zo'n bos haar en voelt altijd warm aan. Naar buiten ligt ze zonder jasje in de lodger shelter, die heeft een soort cappuchon, en dan heeft ze soms nog een rood koppie. *Knuffelen en kusjes? He bah! Hahaaaaa! Nee geintje, maar toen ik dacht dat ik een koortslip zou krijgen (die nooit is doorgebroken) heb ik een aantal dagen niet geknuffeld en gekust en gevoed met een mondkapje voor. Nou, ik vond t verschrikkelijk! Maar heerlijk dat ik dat nu weer de hele dag kan doen . Noppie, 10 uur geslapen? Halleluja, applaus voor Ebbie! Uk, de intake van t CB is wat uitleg over wat ze doen, je kan vragen stellen, ze geven tips/adviezen en wegen m nog als je wilt. Matta, wij hebben een Maxi Cosi Mura 4 kinderwagen. En ik geef BV. Married, thx, dat shirt wil ik ook gaan bestellen. Vitamine-druppels, soms kijkt ze een beetje moeilijk en loopt t wat uit dr mondje, maar ze likt de lepel wel altijd af, dus t zal wel meevallen. Ik ben trouwens wel van plan om maar 5 druppels D te gaan geven ipv 10. Ik heb er t een en ander over gelezen en we komen toch ook vrijwel iedere dag buiten. Mijn vriend heeft ook veel slaap nodig en wordt 's nachts niet echt wakker. Maar soms, als ik helemaal kapot ben, vraag ik hem toch wel eens om even de luier te verschonen of als ze huilt ff op te staan. Miirerii, wat knap van Soraya dat ze al kan terugrollen van buik naar rug! Voorkeurshouding heeft Vera geloof ik ook niet. Steeds als ik denk, heeft ze nu alweer dr koppie naar links? Draait ze m zelf alweer naar rechts. Of andersom. Zo... ben weer bijgelezen! Gisteren verjaardag van mijn vriend gevierd, druk dagje dus. Hij heeft een heleboel pannen gekregen, bak en kook, alles is nu vervangen! Gek verjaardagscadeau misschien, maar hij is een echte keukenprins, dus is er superblij mee (en ik ook )! En vanmorgen ben ik zooooo stom geweest! Ik dacht dat ik om 910u een afspraak had bij t CB. Had t zelfs in mijn telefoon zo gezet. Dus ik stond daar vanmorgen netjes op tijd (pff, vroeg opstaan zeg). Nee hoor mevrouw, ze staat niet op de lijst. . Wat? Ze staat op de 12e, om 950u. Ik snapte er niets van, ik had toch een paar keer naar die brief gekeken. Nou ja, ben maar naar de AH gegaan, die zit ernaast. Thuis aangekomen, blijkt idd op die brief 12 maart, 950u te staan . Hoe kom ik dan aan deze dag en tijd? Gek hoor, de zwangerschapsdementie zit er nog goed in blijkbaar. Shame shame
Mieke, hier ook een aantal pakjes van 62 vanwege de lengte. Maar Jort heeft ook nog truitjes aan van 50. Het verschilt dus heel erg. Jort lijkt nu erg lang vind ik. Hij heeft al we iets bollere wangen, maar nog niet dat echte babyvet.
Hoi meiden: Heb vanmorgen de huisarts gebeld, kan pas morgen langs komen, de assistente zei dat het heel normaal is als je hoofd en oor pijn hebt dat er dan klieren in je hals of achter je oor opzetten, het voelt ook echt als een opgezette klier, even afwachten dus wat de huisarts morgen zegt, word lekker rezen dan moet eerst met Fuad naar het bureau en dan gelijkt door naar de huisarts. Lietje:ideaal he dat inbakeren heb ik met mijn oudste ook gedaan. Chez dre: welkom Deesje: als ze echt een voorkeurs houding ontwikkeld dan zijn er speciale kussentjes te koop zodat ze wel op de andere zei moet liggen. Enna: veel plezier bij je ouders, laat je maar lekker verwennen. Moet ook nog schoonmaken, morgen komen mijn collega's op kraamvisite, moet me er echt even toe zetten om wat te gaan doen nu ik meniet zo fit voel, wil de visite ook niet afzeggen had me er juist zo op verheugd. Tijd voor Fuad zijn flesje, goetjes Martine
Maatje, gefeliciteerd met je verjaardag! fijne dag vandaag. Ooit hebben 2 dames die al ruim in de 30 tegen mij gezegd.... na je 30e wordt het alleen maar leuker Nou en ze hebben echt gelijk gehad! dus komt goed meid. Leuk dat Justin lekker aan het knutselen is voor mama. Miireii, jeempie, draait Soraya zich al om, wat knap zeg. Voorkeurshouding: Boaz heeft duidelijk voorkeur. Als ik zijn hoofdje de andere kant op draai, draait ie gewoon weer terug. Ik draai het wiegje ook om. Enna, goed idee om lekker naar je ouders te gaan, word je even een paar dagen lekker geholpen. Haha Maka, dat is wel heel suf zeg. Ach ja we geven gewoon de hormonen de schuld! Caro, fijn dat je wond goed geneest en je weer wat meer kunt doen hoor. Sjors, je bent er weer. Oh wat heerlijk al 22 graden zeg. Esther, lekker tomatensoep hmmmm. Ja ben blij dat ik nog maar 3-4 kg te gaan heb. Maar vraag me af hoe ik die rol overtollig vel wat uitgerekt is weer terug in vorm krijg. Axioma, Josanne zal vast lekker aangekomen zijn, ben benieuwd. deesje, wat naar dat jullie zo'n rommelige nacht hebben gehad. Hopelijk blijft het bij die nacht. Hoe vaak verschonen jullie het bedje? Ik heb niet het idee dat het heel vies wordt doordat ze natuurlijk in hun kleertjes slapen en ik leg een hydrofieldoek onder het hoofdje voor het spugen. Uk, ook jullie al een nare nacht, bah! Jantie, hopelijk heeft Mikki geen afwijking. Maar wat jammer dat het bij jullie zoontje pas na 17 maanden is ontdekt zeg. Chez dre, nou dat is ook toevallig van de naam, Samuël is ook erg mooi hoor. Iloiza, oke dan is dat ook weer duidelijk, dacht het wel hoor van de uitspraak, maar was toch benieuwd. Matta, wij hebben de Mutsy 4Rider Single Spoke en geef BV. Ik ga een spiegel aanschaffen voor in de auto zodat ik via de achteruitkijkspiegel Boaz in de maxicosi kan zien zitten en in de gaten kan houden, misschien ook iets voor jullie? http://www.babyspiegel.nl Maka, hoezo 10 druppels? het is toch 5 D en 5 K?
goede morgen allemaal... Tijs had net alles onder gespuugd, het zat zelfs in zijn haar. dus even lekker gebadderd.. Toch blijft Tijs niet zo goed eten, weer maar 80 ml op en hij mag/moet er 150 .. Kan dit kwaad? Ik kan he took niet dwingen... Gisteravond om 22.00 moest hij zijn laatste voeding en hij kwam pas om 22.45, maar dronk maar 50 ml... Zo komt hij dus bij lange niet aan de voeding die hij op een dag moet krijgen... Even reageren op de onderwerpen: kleertjes: Tijs heeft erg lange armen benen en voeten. Maat 50 is echt te kort. Van pakjes past 56 al niet meer en ik heb gisteren ook een bloesje maat 56 weg gelegd die te kort was. Qua sokjes en slofjes is het ook moielijk. tijs heeft lange voeten, de sokjes van 0-3 maanden zijn veel te klein, maar 3-6 maanden zijn weer te wijd.. hahaha! Lang dun meneertje heb ik! Dank je wel voor de link die ik kreeg voor de kleertjes, stond veel leuks op zeg! Slapen man: Casper en ik doen het om ste beurt. De ene nacht gaat de ene naat Tijs en verschoond hem, ondertussen maakt de ander de fles. en om de beurt geven we die. Vaak komt Tijs 1x soms 2x. Voorkeurshouding: Tijs heeft ook een echte voorkeur, wissel zijn bedje met opmaken ook af, dan zijn hoofd aan de ene kant dan aan de andere kant. Tijs kijkt namelijk graag naar het licht... Mutsje: Tijs krijgt een mutsje op als we naar buiten gaan Kruikje: Tijs zijn bedje verwam ik voor savonds met een kruikje. Knuffelen: Heerlijk, Tijs is zo heelrijk zacht... En samen met Stef en Tijs vind ik helemaal heerlijk! Ontlasting: Tijs heeft de laatste dagen alleen savonds VEEEEEEEL ontlasting, echt super veel en Tijs heeft er een handje van om als zijn luier uit is ook nog eens heelrijk te poepen! Kraamvisite: Er is best veel geweest toen casper vakantie had, nu is het rustiger. Van de week komen mijn collega's. Vind het wel lekker eigenlijk! Ow hoor Tijs alweer, hij is onrustig gisteren en vandaag, eet slecht, en slaapt weinig...
Hey dames, Ik schrijf af en toe een kort berichtje mee, maar nu liggen de heren gezellig in de doomooseat en heb ik even weer wat tijd. Ten eerste iedereen die bevallen is gefeliciteerd! Erg leuk dat we nu eindelijk allemaal moeder zijn. Grappig om te zien welke namen we allemaal hebben gekozen. Ze zijn behoorlijk uiteenlopend. Hier gaat alles lekker. Het is wel even aanpoten op het moment omdat Lex op een ander voedingsschema zit als Midas. Lex komt om de 4 uur, Midas vaak na drie uur al weer. Hij heeft het ook gewoon nodig want hij is nog best klein. Lex krijgt Friso Comfort en heeft van de arts wat Forlax junior voorgeschreven gekregen om zijn ontlasting op gang te krijgen. Ik kan iedereen wiens kind last heeft met ontlasting aanraden om om Forlax te vragen. We hebben eerst aangeklooit met lactulose, maar daar kreeg hij alleen maar meer gasvorming en diarree van. Ook bleef er naar ons idee een prop dikke poep zitten waarde dunne poep alleen maar langs stroomde. Met Forlax kreeg hij mooie poep die hij goed naar buiten kon werken en nu heeft hij het niet meer nodig. Doet de Comfort zijn werk. Wij hebben er een heel ander kind voor terug gekregen! Hij is veel tevredener. Midas krijgt prematurenfriso. Echt krachtvoer. Sinds een paar dagen doen we bij hem de helft ook met Comfort, omdat we bij hem ook het idee hadden dat hij last had van zijn darmen. Zijn poep werd ook erg dik en hij had er moeite mee het naar buiten te krijgen. Gaat nu ook veel beter. Vorige week ben ik met de jongens op controle geweest bij de kinderarts. Lex is nu een gezonde zevenponder en Midas groeit ook lekker met zijn bijna 5 pond. Wel een hele onderneming hoor, met twee baby's naar het ziekenhuis. Elke keer twee kindjes aan- en uitkleden, wandelwagen moest mee anders moest ik met twee maxi-cosi's slepen en aan het einde van de ochtend ( ze hadden een heel programma met fysiotherapie, bloed prikken en echo's maken) presteerde Midas het nog even om zijn hele romper nat te piesen en Lex om zijn romper onder te spugen, haha! Berry, mijn man, helpt echt supergoed mee. Hij ziet het ook niet als helpen, maar meer als gewoon. Het zijn tenslotte ook zijn kinderen. We beginnen nu een beetje een ritme te krijgen. 's Avonds spreken we gewoon af hoe we de nachtvoedingen gaan doen. Ik doe meestal de eerste voedingen (ongeveer 00.00 uur en 3/4 uur) en hij die van 's ochtends vroeg (6.30 uur), voordat hij naar zijn werk gaat. Zo kan ik mooi nog even doorslapen. Vanmorgen waren de jongens om 9.45 pas wakker! Heerlijk, want ik heb ook zo lang geslapen. Vandaag moet ik zelf naar het ziekenhuis voor controle van de wond van de keizersnede. Ik ben heel benieuwd. Soms voel ik hem nog wel wat prikken aan de binnenkant, maar aan de buitenkant is hij niet meer gevoelig. Hoe is dat bij de andere dames die een keizersnede hebben gehad? Ik las ergens dat het herstel tegenviel? Het valt mij namelijk alleszins mee. Voorkeurshouding: Midas heeft dat ook gehad in het ziekenhuis. Gelukkig is hij er al weer af, maar we moeten er wel alert op blijven. We draaien zijn hoofdje na elke voeding. De fysio zei dat dit moet omdat zijn hoofd vrij groot is en nog heel zacht. Als je dit niet doet is er een kans dat zijn hoofdje scheef groeit en dat zou erg zielig zijn. Gelukkig hebben we hier bijna alle kraamvisite gehad. Tsjonge wat een gedoe zeg. In het begin had ik me er erg op verheugd, maar uiteindelijk kan ik de visite nu wel wegkijken, haha! Elke keer de jongens op hoera door de drukte en wij de hele avond met ze bezig om weer een beetje rust in de tent te krijgen. We hebben ook tegen iedereen gezegd dat we niet meer willen dat ze 's avonds even om het hoekje komen kijken. Onbewust proberen ook de opa's en oma een reactie te ontlokken aan de kinderen en dat is 's avonds gewoon niet handig. Vooral Midas wordt er erg onrustig van. Daarbij willen we ook wel eens een avondje voor ons zelf en dat was er echt niet meer bij. Interesse is heel leuk, maar het kan ook behoorlijk verstikkend werken. Nou, dat was weer een heel verhaal. Ik schrijf ook mee bij de tweelingmoeders. Daar zal ik vaker te vinden zijn omdat ik daar nu eenmaal meer aan/mee heb zoals jullie zullen begrijpen. Ik vind het wel heel leuk om jullie te blijven volgen. Ik hoop Tir hier ook snel weer te zien schrijven met een gezonde zoon thuis op haar schoot. Groetjes, Ellen
Hoi meiden! Ik leef nog hoor! Maar heb het zoals iedereen hier druk druk druk met de kleine en het huishouden, visite............. Isa doet het goed! Vandaag moesten we voor de tweede keer de gehoortest ondergaan bij cb omdat vorige week maandag haar rechteroortje niet reageerde! Ze is verkouden dus heb haar afgelopen week zoutoplossing gegeven en het heeft gewerkt! Meteen geslaagd voor de test vandaag! Wat was ik opgelucht, heb mij de afgelopen week toch zorgen gemaakt...... Borstvoeding werd bij mij een groot fiasco: Isa is in de eerste paar daagjes van haar leven 15% afgevallen waardoor we bij moesten voeden met een spuitje en ik moest kolven, alleen dat was zodanig pijnlijk dat er op gegeven moment alleen nog bloed uit mijn tepels kwam ipv melk! Kromme tenen, dikke tranen, niet slapen en het niet meer zien zitten heeft ons ertoe besloten om na een kleine week over te gaan op flesvoeding! Wat een verademing was dat......... Isa heeft qua voedingstijden een beetje het schema van de meeste kindjes hier, om de 4 uur ongeveer en s'nachts soms een uurtje langer tussen de voedingen Mutsje krijgt ze alleen nog op als we naar buiten gaan Vitamine D en K krijgt Isa niet ivm flesvoeding Voorkeurhouding heeft onze dame al wel: naar rechts gaat haar koppie iedere keer...met de eerder genoemde tips en advies van de wijkvk gaat het nu steeds beter en slaapt ze met een beetje hulp nu ook met haar hoofdje naar links Man geeft de voeding van 23.00-01.00 uur en ik doe de nachtvoeding van rond de 05.00-06.00 uur. Ik ben ten slotte nog vrij en hij moet er vroeg uit! Wagen: wij hebben een Mutsy 4-rider kleertjes: Isa heeft nog maat 50 aan maar qua truitjes past 56 ook zo goed als! Broekjes maat 56 zijn hier ook nog veel te groot! Zo ik ga even iemand eten geven..... Tot gauw weer, groetjes Kelly
Ja, die spiegel zag ik ook staan in de Wij! Wil ik ook! Zo irritant dat ik haar niet kan zien anders. Mij is verteld door de kraamvz en CB dat het advies tegenwoordig 10 druppels D is. Maar ik kwam een topic tegen op zw-pag hierover en ben er wat over gaan lezen, dus vandaar. Bedje verschonen: het lakentje doe ik om de 3 dagen en hoeslaken ongeveer 1x per week als t verder schoon blijft. Ik gebruik wel véél hydrofiele luiers en spuugdoekjes onder dr hoofdje, maar soms lekt t alsnog door. Dekentje heb ik nu 1x gewassen, dat wordt in principe helemaal niet vies.
Ah zit het zo Maka... hmmm ik hou gewoon de verpakking aan en wat de kraamhulp gezegd heeft. HJ, leuk dat je weer even langs komt. Jullie jongens doen het goed. Heerlijk zeg! en tuurlijk begrijpelijk dat je meer bij de 2-ling mama's te vinden bent. Het is ook wel heel bijzonder een 2-ling (vind ik). Kelly, och arme jij kan me voorstellen dat je dan bent overgestapt op FV hoor. Gelukkig gaat alles goed. Wij moeten vanmiddag naar de kinderarts voor Boaz, gewoon controle. Nog een algemeen vraagje, nemen jullie bij een uitstapje wandelen/shoppen de luiertas helemaal mee, of hangt dat helemaal af van wat je doet en hoelang je weg bent?
Hoi allemaal, Heb even niet zoveel tijd om te reageren... Maaar...inbakerdoeken kun je kopen bij de thuiszorgwinkel. Wel is het aan te raden te overleggen met het CB. Soms mag een kindje niet worden ingebakerd... Daarnaast is het boekje inbakeren brengt rust van ria blom een aanrader voor de veiligheid van het inbakeren. Jantie; Wat een leuke naam Mikki...! Wij gaan ook naar de chiropractor volgende week. Mik zit af en toe niet lekker in zijn vel en heeft moeite met slikken, poepen en kleertjes over zijn hoofd aantrekken...dus het is het proberen waard! Groetjes allemaal en geniet van de kleintjes! Liefs, Leintje