Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    D weet het wel en ik denk zijn ouders ook wel..

2. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    #7982 Kuona, 6 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 aug 2009
    @Sjors: Wat een stoere zoon hebben jullie. En wat naar dat jullie ook al relatieproblemen hebben :(

Morris heeft zojuist een sperzieboontjesprakje gehad en hij vond het maar zozo. Fruit gaat er duidelijk beter in maar hij heeft er wel wat van op. Hebben jullie allemaal braaf een paar dagen achter elkaar hetzelfde gegeven of maakt dat niet zoveel uit?

Ik kwam nog een leuke site tegen:
    De Keukenkikker

Wij gaan zo lasagne eten. Ik ben benieuwd want het is voor het eerst dat ik dat maak :)

3. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    zo de snijbonen gaan er heerlijk in !!! pfff vreetzakje

sjors jeetje meid wat erg voor je.... pffff hoop dat jullie eruit kunnen komen
    waar woonde je ook alweer???

4. sjors75

sjors75 Niet meer actief

5. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    klote als ik het even zo mag zeggen
    maarre volg je hart en je geluk....

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Imsala, jeetje wat een verhaal zeg. Arme M :$
    Ik zou qua kleding ook laagjes doen. Romper zonder mouwen, t-shirtje en vestje, en dan een maat te groot...

Sjors, leuke foto en film :D (Daan vindt er zelf niet echt veel aan zo te zien!!)
    Wat vervelend dat het niet zo goed gaat met jou, en idd ook nog zo ver weg van iedereen. Sterkte, hopelijk komen jullie er toch samen uit...

Pff, volgens mij heeft Vera vandaag een regeldagje er bovenop, bedacht ik me net. Zit al op de 8 of 9 voedingen vandaag :$:$:$:$.

7. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    Hoi meiden,

Wat was het vandaag toch vreselijk warm zeg. Hou echt van mooi weer maar vandaag heb ik de deuren zelfs dichtgelaten zodat het beetje koel bleef in huis.

Sanne ligt nu in alleen haar luier op haar speelkleed. Zijn eind van de middag zelfs in het zwembad bij de buren geweest, was wel een beetje koud maar goed te doen.

Hier nog niks van een sprongetje te merken maar Sanne is nog iets jonger. Ga wel zo mijn boek er eens bijpakken, kijken wat er dit keer in de planning ligt??? Sanne is nog wel een beetje hangerig maar vannacht zelfs weer doorgeslapen dus ze is nu echt bijna helemaal beter na haar verkoudheidje.

@ maka, 8/9 voedingen, dat is wel veel ja. Ik zit standaard op 5 met uitzonderingen naar 6... Maar Sanne krijgt wel iedere dag groente of fruit en soms zelfs allebei. Ondanks dat dit nog niet een voeding vervangt is Sanne wel sindsdien overgegaan naar om de 4 uur (ongeveer) drinken.

@ imsala, 3 setjes, jeetje dat is echt heel weinig ja. Maar wat de andere meiden al zeiden, zou ook iets met laagjes doen, daar heb je het meeste aan! Sterkte meid.

@ sjors, ook voor jou sterkte, wat vervelend dat het tussen jou en je man niet goed gaat en dan zit je ook nog eens daar!

Nou, ik ga de laptop weer wegzetten, heb het warm!!
    Misschien nog tot laterr en anders tot morgen.

8. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    jeetje heb pillen voor benauwdheid en hoesten gekregen en die werken echt super hahaha alleen ik word er zo sloom van... nu las ik het doosje en gele sticker kan reactievermogen verminderen...
    doe levi een schone luier om en 5 tellen later sta ik het zo nog een keer te doen hihihi ga maar veilig zo mijn bedje in en neem levi lekker mee in zijn eigen bedje naast me.... laptopje mee

9. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hello!

Thije was vandaag een voorbeeldig mannetje bij oma. Hij heeft vanochtend lekker op zn buikje geslapen en beide flessen (in gedeelten) opgedronken, ik had ze best vol gedaan, dus in totaal heeft ie iets van 470 cc op! Meestal drinkt ie op werkdagen zo'n 350-400 cc. Zeker dorst door de warmte.
    Om 18 uur wilde hij ook weer bij mij drinken en daarna is ie in slaap gevallen. Nu slaapt ie nog, vind het ff moeilijk wat te doen.. Normaal gaat ie rond 20.00 uur slapen voor de nacht zeg maar. Nja, ik zie het zo wel ff.

@ Suske, lekker gegroeid die Silje van jou! Enne, als je haar al een paar grammetjes te zwaar voor dr lengte vindt, wil ik al helemaal niet weten wat je dan van Boeddha Thije vindt, hahaha :p :D
    En ik ben het Tokkie-technisch helemaal met je eens hoor, haha

@ pop, sorry hoor, maar moest de link gewoon even plaatsen :p Vind het aan de ene kant heel goed dat BV hierdoor normaler wordt gemaakt, er bestaan tenslotte ook poppen met flesjes. Maar het heeft ook wel iets heel mafs! Het topje vind ik too much hoor.

@ Iggy, leuke foto!
    Eng zeg al die dingen die in jouw buurt gebeuren! :$
    Gefeliciteerd met Levi zijn 5 maanden!
    Enne, beterschap sloompie ;)

@ Maka, wat goed dat Vera al een beetje zelf zit!!! Thije valt echt nog om hoor. Die pakt ook geen tiet met zn handjes, maar die valt met open mond aan, haha.. Hij pakt trouwens wel vaak de andere borst, daar legt ie dan zn handje op als ie aan het drinken is. Een echte man, volgens mijn man.. dussss
    Owjaaa, regeldagen kunnen ook nog eens natuurlijk ja!!! Succes!

@ Angela, wat leuk zeg dat je naar Londen gaat met je nichtje! Wat een speciaal cadeautje!

@ Imsala, :$ :$ :$ ook al zo'n eng verhaal zeg!!! Gats!

@ Sjors, jemig meid.. ik dacht 'leuk weer wat zonnig nieuws uit Portugal', maar helaas gaat het dus minder met je. Wat vervelend meid!! Ik hoop dat jullie er samen uitkomen! Dikke knuff!
    Wel een superfoto van Daan zeg! Wat is ie veranderd t.o.v. de meeting!

10. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
  11. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Angela, leuk om voor die prijs eens naar Londen te gaan. Veel plezier in ieder geval!

Iggy je moet wel oppassen dan he. Dikke knuf

Maka, dat klopt Daan vond het niet zo leuk meer, hij moest constant lachen, maar toen de trekker stil stond en de deur los ging kon er geen lachje meer af. En zodra de trekker weer reed begon hij weer te lachen.

married, het kan inderdaad zijn dat Thije door de warmte meer gaat drinken. Hier drinkt Daan ook meer, alleen dan geen grote hoeveelheden in 1 keer maar meerdere kleinere flessen op 1 dag. normaal 180/6 in 1 fles, dan maximaal 120/4 in een fles. maar dan zeker 1 fles melk meer, en meer water en thee.

Dames geniet nog van het mooie weer. Ik hoop dat het zo blijft bij jullie, dan wordt het hier namelijk niet zo warm. 35 graden is genoeg namelijk (hihi)

12. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Imsala: ah jij bent het, heel goed dat je er weer bent meid. Ik durf nou niks meer aan je te vragen, omdat ik dan misschien teveel info geef. Maar de plannen die je laatst nog had zullen wel weer drastisch gewijzigd zijn denk ik.
    Ja, dus. Doe nou maar gewoon wat ze adviserenvan bvmlh. Die kleertjes komen wel, helpen ze je wel. Neem het stap voor stap. Onwijs veel sterkte, ongelofelijk allemaal. Toch niet die vakantie dus, of was je nou al geweest?
    Wat erg voor M. Maar zoals Iggy al zei, focus vooral op jezelf. Je s-familie heeft nu gelukkig minder oog voor jou hoop ik.

@ Maka: ja, het pleintje is echt super. Zit hier echt elke dag met allemaal jonge moeders en babys. Twee keer per week gaat het huisje met allemaal speelgoed open enzo. Helemaal super, wil hier voorlopig niet weg.
    Ben het eens met je nuancering over dat opvoeden hoor, is een beetje mijn stokpaardje, komt door wat ik allemaal weet uit de psychiatrie, dus mijn blik is niet helemaal objectief meer inmiddels. Misschien had Vera last van de warmte vannacht?
    Wat een leukig jurkje joh, super!

@ Dinkie: gelukkig voel je je weer beter.

@ Suske: goh, wat heb jij toch belangrijk werk. Moet je ook aardig stressbestendig voor zijn lijkt me. Fijn dat er mensen zoals jij zijn! Ben benieuwd wat de ha over de bultjes van Silje gaat vertellen. Hahaha, geitenwollensokje! Vind ik juist erg goede initiatieven allemaal van je.
    Zou inderdaad geweldig zijn als je vrouw ook bv kon geven ja. Ik zou zeggen: flink veel aanleggen :p! (is weleens gelukt ook nog volgens mij...)

@ Deesje: geestig dat we dezelfde kinderstoel en bekleding hebben :).

@ Kuona: ja, ik snap je wel hoor ;). Wat ontstellend vervelend dat je door het slaapgebrek zo verdrietig wordt. Is ook heel lastig, want geen mens kan goed tegen slaapgebrek! Wat dat betreft dus ook zo moeilijk dat Morris de fles niet goed wil, anders zou je vriend eens de 'nachtdienst' van je kunnen overnemen. Dat je eventjes zou kunnen bijtanken. Hopelijk gaat het vannacht wel weer beter!
    Heb 2 verschillende adviezen gelezen in mijn bijbels over die gordijnen. Voor mij werkte deze het beste: wel verduisteren overdag, want slaaptijd is nachttijd voor beebjes (bron; rust en regelmaat van Ria Blom). Sinds ik dat heb gelezen doe ik zowel luik als gordijn dicht. Werkt hardstikke goed. Eerst deed ik dit dus niet...

@ Tir: lijkt me erg moeilijk dat er niet een superduidelijke diagnose is. Ik hoop dat die MKR binnenkort positieve info gaat opleveren en vooral dat Batuhan beter leert ademhalen. Krijgt ie er therapie voor ofzo?

@ Married: nou, Thije had kennelijk even wat in te halen dat ie vanmorgen zolang dronk. Gisteravond vond ik Ebbie ook 180 graden gedraaid, volledig met haar rug tegen 1 kant van d'r bedje aan, volledig in slaap, zooooooo schattig. Maar Thije begint nu dus ook lekker te draaien en zijn koppie zo op te houden. Gaat ie vast even heel veel doen nu en dan straks vast op zijn buikje slapen. Althans, zo ging het hier in elk geval. Ah, zie net dat ie dat ook al doet.
    Wij kregen trouwens vandaag ook een mailtje van Hoofd Bedrijfsbureau ivm mexicaanse griep: hygiene maatregelen gaan omhoog. Extra desinfecterende zeepspul en weggooihanddoekjes bij de toiletten e.d.
    Hahaha, jij hebt lekker hard zitten werken vandaag gezien alle linkjes die je plaatst 8).

@ Iggy: hopelijk gaat het kuurtje gauw helpen. Hihihi, beetje stoned van de pillen dus. Mensen oordelen veel te hard ja, zo dom, ons kan allemaal iets vreselijks gebeuren. Ze zullen er nooit meer overheen komen, litteken voor het leven, vreselijk.

@ Eppie: jij ook al verkouden, het heerst als een gek he? Ik heb 2 weken met keelpijn rondgelopen en ook snotterig snachts, overdag gaat het dan wel. Doe maar rustig aan met al dat gepoets enzo. Je kan beter poetsen als het bezoek weg is :). Ik hoop dat je morgen fit genoeg bent om van je verjaardag te genieten.

@ Axi: fijn dat Josanne zo goed gaat en dat ze de complimenten kreeg op het CB.

@ Mink: jemig, wat een rotbericht voor je, ontslagen. En nu? Ww-uitkering aanvragen neem ik aan? Gaat het per direct in. Heel veel sterkte. Dit is waardeloos natuurlijk.

@ slaapjes overdag: gemiddeld 3-4 uur bij Ebbie, maar gister bijvoorbeeld wel 5-6 uur en soms ook wel minder.

@ Mieke: wat leuk dat je naar je oma ging met Bopas 8).

@ Angela: hahahahahahaha, 5 euro voor vliegen naar London 'viel jou nogal mee', dat is gewoon bespottelijk goedkoop. Daar kan je met de trein nog niet eens mee van Utrecht Lunetten naar Utrecht Overvecht volgens mij!!! Goeie deal hoor, gefeliciteerd.

@ Sjors: zag je al weleens meelezen en dacht dan 'waarom reageert ze niet'. Trouble in paradise dus. Ik wens je veel sterkte en hoop dat jullie er wel uit zullen komen. Je kan hier altijd je hart luchten hoor.

Vannacht zelf slecht geslapen. heb een briljant idee om zelfstandig ondernemer te worden. Van de gekkigheid kon ik niet slapen, ben doodmoe, maar nog steeds een soort van adrenaline-achtige positieve vibe van het idee. Hopelijk word ik niet manisch ofzo...

Belde daarstraks Mieke even. Zat Ebbie gepureerde rauwe tomaat te voeren, omdat het zo warm is en dacht ineens 'MAG DAT WEL?". Dus ik denk dat zal mijn buddy wel weten. Ze wist het ook niet zeker. Toen dacht ik: CB-boekje zegt geen rauwkost tot 1 jaar. En tomaat is natuurlijk ook rauwkost. Stomme noppie! Onmiddellijk het voederen gestaakt en het prutje gekookt. Daarna heeft Ebbie het lekker opgepeuzeld. Lief meisje.

13. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Pffffffff meidenl, wat is het warm vandaag he, jeetje!

@Married, was het te doen bij jou op het werk, airco?? Bij ons niet, alleen zo'n grote blower, maar ja, blaast ook alleen maar warme wind. Was errug pittig. Maar we hebben het weer gehad! En weekend tot volg wk woensdag, vervelend :D
    Fijn dat Thije het voorbeeldig deed! En nu een slaapje? Altijd rottig op dat tijdstip he? Vind ik ook altijd lastig als Naomi heel moe is net een uur of anderhalf voordat het bedtijd is.
    Ik werk trouwens als secretaresse bij een psychiatrische instelling waar clienten dagbehandeling krijgen. Errug leuk, maak ook van alles mee ...

@Iggy, beterschap nog meis! Niet te loom worden he, hihi.

@Sjors, jeetje, das niet zo'n leuk nieuws vanuit Portugal :( Hopelijk komen jullie er saampjes nog uit, sterkte ermee! Wel een leuke foto!! Hebben zelf ook een boerenbedrijf, maar Naomi heeft nog niet op een trekker gezeten, hihi.

@Ismala, jeetje, wat een verhaal zeg! En ik zou hetzelfde doen wat de andere meiden zeggen, een maatje groter en dan idd een broekje, truitje en vestje. Succes met alles.

Oh, Naomi krijgt dorst, moet nu de papfles geven, voorlezen en dan naar bedje! Hoop dat ze een beetje slaapt met die warmte. Maar de hele dag gaat het al supergoed, dus zal vast wel. De avondfles geef ik dan vanavond niet, komt niet uit nu (ze gooit lekker haar ritme om), dus es kijken of ze het volhoudt tot morgenochtend:)

Lees strax nog verder als het lukt!

14. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Ben nog steeds af en toe hardstikke dement. Kom ik vanmorgen bij mijn auto, stap ik in, denk ik, goh frisjes hier. Heb ik gewoon 2 dagen lang 1 raam (bijrijderskant) helemaal naar beneden open gehad. Niet dichtgedaan na laatste warme ritje (heb geen airco).
    Kom ik daarna op mijn werk: hangt mijn jas daar nog. Dacht: die moet ik echt ff meenemen straks. Ben nu thuis and guess what: geen jas meegenomen :(.

Moet ik me nou zorgen gaan maken?

15. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi meiden,

Heb een leuke hete dag gehad ;)

Married: Die link van de pop, ik snap het probleem eigenlijk niet zo... En waarom roepen alle tegenhangers 'laat een kind een kind zijn' :( Kinderen spelen toch met poppen? Dat is toch normaal?
    Je hebt wel meer van die huilende poppen.
    Wat vind jij er zelf eigenlijk van?

@ oorbellen: Ik ben het met Kuona eens. Hoog tokkiegehalte. Sorry als ik hier iemand mee beledig, maar vind het echt niet mooi en nog zielig ook.

Noppie: Die dementie gaat nooit meer over, zeggen mijn collega-mama's ;)

16. martientje

martientje Actief lid

8 mrt 2009
    298
    0
    0
    Tir: ja de neusspray zou ik zeker kopen voor Batuhan je moet wel de laagste dosering hebben en je mag het niet langer dan een week gebruiken, het helpt bij Fuad nu al.

Imsala: neem aan dat de 3 paar kleertjes voor de eerste dagen zijn, dat je dan wel wat geld krijgt om iets te kopen, als dit niet zo is mag je me je adres mailen dan stuur ik je wat kleertjes van mijn dochter, ik wil ze op marktplaats verkopen maar kan de arme Kim (hihi) toch niet zonder kleertjes laten zitten. (of word het lastig een adres te geven, dat zien we dan wel weer)
    Voor warm weer kunnen ze de romertjes wel aan dus zal wat warmere kleding inpakken.

Wat sneu voor M, moet ook niet gekker worden tegenwoordig.

Maka: mooi jurkje

AXi: zo te lezen doet Josanne het heel goed.
    Fuad deed gister bij de kinderarts ook iets schattigs, ze gaf mij een hand toen ze weg ging steek meneertje ook zijn handje uit om haar een handje te geven, ze gaf hem ook een handje denk maar niet dat hij weer los liet.

Kuano: ik zou zijn kamer niet verduisteren, nu weet hij het dag en nacht ritme, als alles donker is snapt hij dit waarschijnlijk niet.

Suske: wat gek van de vlekjes, is het niet gewoon eczeem dan?

Oorbellen: hen ook een jongetje van 2 op de groep met mega grote nep diamanten in zijn oren, nu wil je ook niet weten wat voor ouders hij heeft.

Angela: voor 5 euro per persoon, waar heb je dat geboekt, we hebben familie in Londen maar vind het met een heel gezin altijd best prijzig.

Sjors: wat vervelend dat het niet zo lekker loopt tussen jullie, wel een schattige foto.

Noppie: waarschijnlijk heb je te veel om over na te denken zodat je de simpele dingen vergeet, maar inderdaad volgens min collega’s gaat de dementie nooit meer over.

Jasmin is dus ook allergisch.
    Koemelk, lactose, soya, haver, muggen en huisstofmijt.

Veel dingen wisten we al alleen de Soya ze drinkt veel soya melk, heb haar al duidelijk gemaakt dat dit niet meer kan, vandaag accepteerde ze het wel, zal een op zoek gaan naar geiten melk.
    En dan maar hopen dat ze niet telkens weer zo benauwd word.

Ga nu naar mijn bedje moet morgen weer werken.

Belt mijn zus net, dat de koorts heeft nu denkt ze aan de Mexicaanse griep, ik hoop het niet want ze is dit weekend bij ons wezen logeren,
    Weet iemand hoe lang de incubatie tijd is?

17. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    martientje de zomergriep heerst ook paar dagen koorts en keelpijn spierpijn, hoofdpijn en dan daarna ga je over op hoesten en snotterbel ben nu dus ook de pineut

18. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    #7998 Miireii, 6 aug 2009
    Laatst bewerkt: 6 aug 2009
    Oh meiden, sorry dat ik ff niet geweest ben, heb het zoo druk!

Moet heel veel werken deze week, buiten werk ben ik bezig met oppas zoeken en dan hebben we Soraya nog die volgens mij midden in een sprongetje zit. Ze ligt nu net een uur op bed, en ze ligt nu alweer te krijsen :( gisteravond ook al! Ik ben kapot en manlief is de deur uit... Wil slapen!!! Ga even bij mijn meisje kijken hoor. Het is ook heel erg warm op haar kamertje, misschien ligt het daar wel aan. Ze wil liever niet liggen, dan begint ze gauw te huilen, maar ze heeft geen koorts :( Ze strekt haar armpjes veel en dan helemaal omhoog, (een hoera-idee, alleen niet vrolijk :p ) en gooit haar hoofd een beetje in haar nek. Heel vreemd. weet iemand wat dit kan zijn?

(ze gooit haar hoofd in haar nek hahahaha! ze gooit haar hoofd naar achteren dus! :p )

19. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Noppie: Echt dingen verraden kan je niet hoor ;) Zolang mijn naam of die van me kids maar niet genoemd worden.. Als we het gewoon bij voorletters houden wordt het erg moeilijk google-en voor de mensen ;) De meesten ( als ze al willen controleren) zullen op mijn oude nickname zoeken en niet op mijn nieuwe omdat die dus bij niemand, behalve bij jullie op het forum ( en de sept2007mama's) bekend is ;)
    verder waren we al weekendje weg geweest hoor ;) Maar waar ik eerst op me gemakkie op zoek zou gaan naar een huis is nu dus veranderd in bvmlhuis ;)
    Oja en die dementie? zal ik je vertellen dat ik daar al vanaf januari 2007 last van heb? vanaf het moment dat ik zwanger was van T. als je kind 9 maanden is schijnt het minder te moeten worden, maar ja toen was ik alweer zwanger van L. meestal staat er 9 maanden tot een jaar voor, alhoewel ik betwijfel of dat ooit weer goed gaat komen met mij :) Ben nu namelijk al bijna 2,5 jaar dement :)

@ Martientje: Dank je, voor alsnog heb ik nog geen foon gehad van bvmlhuis, dus zit ik nog thuis.. Wat ik zo weet krijg ik een postbusadres daar zodat ik wel post kan ontvangen ;) Die 3 setjes is denk ik ook omdat ik aangegeven heb geen auto of rijbewijs te hebben, en dat ik dus de spullen met de kinderwagen mee moet nemen.. Om de wagen niet te zwaar te beladen en mij niet teveel te laten sjouwen hebben ze denk ik gezegd: 3 setjes is voldoende, moest desnoods later maar iemand langs me huis sturen om spullen te halen voor mij en de kinderen werd er gezegd...

Over geitenmelk, ik weet dat er ook babyvoeding bestaat van geitenmelk, heb zelfs een proefpakketje daarvan gehad, eens even kijken of ik een linkje heb voor je ;) NANNYcare geitenmelk - ht alternatief voor koemelk

20. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    wordt je zomaar toegelaten in bvmlhuis??? hoop zo voor je dat er snel huisje op je pad komt

Deel Deze Pagina