Voor maka : Naomi vandaag (6 maanden en 1 dag) 6975 gram en 64 cm! Ze is maar 1 cm gegroeid in een maand, is dat wel goed? En die vrouw zei dat ze nog maar 3 flesjes per dag mag, dus 1 fles vervangen door groentehapje. Ik dacht dat je nog geen voedingen mocht vervangen, hooguit bijvoeden. En ze zei dat beleg op brood pas vanaf 7 maanden mag en diksap vanaf 9 maanden (terwijl op het diksap flesje staat vanaf 6 maanden). Ze zei dat ze dat erop zetten om meer te verkopen. Wat vinden jullie daarvan? Ik vond het voor de rest een aardige en vooral nuchtere vrouw, erg prettig. Maar ze zegt nu zoveel dingen die ik toch echt anders zag. Ach, ik ga het maar proberen, dan zie ik wel. @Imsala, jee meid wat een gedoe! Ik lees dit nu voor het eerst en schrik daar echt van. Zoals al werd geopperd lijkt me opnemen heel goed! Dan kan je laten zien aan iedereen wat hij jou en je kinderen aandoet. Wat dit is gewoon pure kindermishandeling (verbaal geweld is ook geweld!). Ik heb voor de rest niks gelezen, dus weet niet heel veel van de situatie, maar kan je niet naar een opvanghuis gaan? Dan kan je van daaruit procederen om de volledige voordij te krijgen. En dan zouden die filmopnames erg goed uitkomen. Geen idee of dit was is, maar ik probeer wel mee te denken want dit kan echt niet zo. Voor jou niet, maar al helemaal voor je kinderen niet. Door al dat gescheld krijgen ze een flinke minderwaardigheidsgevoel en wat allemaal niet meer. Doe dit jezelf en je kinderen niet aan! Heel veel sterkte ermee!
@Maka ik zie dat de gegevens van Naomi niet zijn bijgewerkt op je curvelijsten. Zou je dat please willen doen? Als het niet teveel moeite is natuurlijk . Onderaan mijn berichtje staan alle gegevens . Thanks alvast als je het wilt!
O oeps maka! Lees net dat je het al wilde gaan bijwerken. Sorry sorry voor mijn te snelle (en ongeduldige ) reactie!
Zoo, ben me een partij druk vandaag! Heb oa een hele muur geschilderd, niks voor mij! haha @ Maka, toppie dat Vera zo lekker groeit! En het klopt idd wel dat BV-baby's dikkere baby's zijn denk ik, als ik tenminste naar Vera en Thije kijk Verhoudingen bij hun zijn redelijk gelijk volgens mij. Ah en Rapley dus niet helemaal bekend daar? Raar hoor, vind toch wel dat ze iig moeten weten wat het is.. Ik heb maandagochtend weer zo'n moederochtend van het CB, daar is mijn eigen wijk-vpk, dan leg ik het haar eens voor. Volgende week vrijdag moet ik voor de 6-mnd afspraak naar het CB, maar we hebben dan de arts. Op BV.com staat ook dit over Rapley & CB: http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/faqs-bijvoedingsforum/faq-4.html Zei ze verder nog iets over de BV? Dat je zou moeten minderen of weet ik veel? Ze geven soms vreemde adviezen namelijk.. @ Dayenne, Naomi ook al bijna 7 kilo joh, gaat lekker! Thije groeit qua lengte ook niet meer zo hard als in het begin hoor!!! Eerst was het wel een cm per week, maar nu idd iets van een cm per maand denk ik. Vind het trouwens nog steeds superknap van je hoe goed je voor iedereen zorgt! @ tegenstrijdige adviezen, vind het ook best lastig wat nou wel en niet. Maar ik hou het BV-introductieschema en mn gezonde verstand aan, met eventueel nog CB-adviezen als ik me daarin kan vinden. @ Imsala, heeeeeeeeeeeeeeeeeel snel wegwezen daar!!! Hoe durft ie dat soort taal uit te slaan tegen een kindje (tegen een mens uberhaupt)!! De kinderen kunnen er wel een trauma van krijgen. Hoop dat je ver ver weg kan bij hem! @ Noppie, klinkt goed hoor je zzp'plan!!! @ kinderwagen, hier al vanaf 4,5 mnd in de kinderwagen. In de bak was het brullen en ik vond hem er niet meer lekker in liggen. Heb hem nog wel steeds helemaal in de ligstand. @ Suske, dat was een vroegertje! Vervelend dat nou nog niet duidelijk is wat Silje precies heeft. Sneu voor die oude mensjes, maar zoals Maka al zegt idd wel fijn dat ze nog samen zijn. @ Esther, fijn dat je zo'n leuke verjaardag hebt gehad! @ Angela, Dani ook lekker gegroeid zeg!!!
@ Imsala: dank voor het meedenken. Maar in mijn schema van het CB staat vanaf 6 maanden maximaal 800 en niet maximaal 1000. Ook staat er dat je pas met opvolgmelk kan beginnen als ze niet meer dan 700 cc drinken.... Heb haar vanmorgen na het fruithapje dan maar hele slappe thee gegeven, dronk ze wel 30 cc van, dus toch weer wat vocht. Nu lukte het om tussen eerste en tweede fles 5 te halen... Maar dan was het fruithapje dus wel een hele banaan. Is toch ook weer anders dan een nectarine, is veel minder vullend. Ik vind dat de vader van jouw kinderen zeer onverantwoordelijk omgaat met al zijn kinderen. Bovendien toont hij echt tekenen van agressie. Je moet als de donder wegwezen daar voordat het echt mis gaat (in zekere zin gaat het al mis). Ook vind ik je twijfels over de kinderen een weekend aan hem meegeven in dit geval terecht. Als je wegbent zou ik overwegen stappen te zetten om hem het gezag af te nemen. Ik zou dat gevecht niet op dit moment al met hem aangaan en ook niet in een boze bui nu al aangeven. Dan heb je de poppen helemaal aan het dansen. Kan je nou echt helemaal bij niemand terecht Ims? Het is zelfs op dit moment zo dat ik me afvraag m.b.t. zijn oudste: heeft dat kind inderdaad zelf stoornissen waarvoor het zo nodig Ritalin moet hebben (kindfactoren) of zit het hem meer in zijn idiote vader die niet voor hem zorgt (omgevingsfactoren) waardoor hij moeilijk gedrag vertoont. Voor je het weet hebben jouw kinderen ook een 'stoornis', terwijl het grote kans is dat het dan aan de thuissituatie ligt. Oftewel: je wanhoop is meer dan terecht. Wegwezen daar. Enne, een zeer waardevolle aanvulling van Axioma: leg zijn gedrag vast met video en/of telefoonopnames. Ik vind dit schadelijk voor de ontwikkeling van je kinderen. @ Eppie: fijn dat je zo'n gezellig weekend had. Ben benieuwd hoe het flessen afbouwen bij jullie gaat. Hier gaat dat nogal wisselend, maar aan 600 heeft Ebbie zeer beslist niet genoeg.... @ Angela: wat heerlijk dat Dani zich zo goed ontwikkelt! @ Daffie: dan duurt het vast niet lang meer voordat ze gaat draaien hoor. Misschien kan jet het draaien stimuleren door een speeltje net buiten haar bereik naast haar te leggen, soms helpt dat weleens. Over die richtlijnen enzo: ik vind het soms ook weleens wat overdreven allemaal, ik ga er vrij losjes mee om moet ik zeggen hoor. Ik probeer wel de grote lijn aan te houden en soms denk ik weleens, oei mocht dat nou wel. Maar dan ga ik me niet uren schuldig lopen voelen als ik iets 'verkeerds' heb gedaan, dan lach ik er maar gewoon om. @ Suske: als die bultjes van Silje niet gauw weg zijn zou ik toch om de paar dagen even een heeeeel dun laagje van die hormoonzalf doen hoor. Werkt als een tierelier bij mezelf in elk geval. Jammer dat je nu nog niet precies weet wat het is. Wat leuk een naaimachine! Maakt dat nou uit de je een leren motorjas hebt en 'een pot' bent, als je er maar lol in hebt toch! Poeh, wat een verdriet voor die 2 oude besjes he... @ Axi: ohoh, Josanne liep te spoken en was niet helemaal lekker. Dat zijn pittige nachten dan he. Hopelijk gaat het vannacht weer beter. @ Twinkle: ik zou beslist wel doorgaan met bijvoeden, probeer dan ook 'vochtige' fruit en groente te geven: zoals nectarine en tomaat, dan krijgt hij inderdaad gelijk ook vocht binnen. Verder inderdaad vaak kleine beetjes flesjes aanbieden, bijvoorbeeld als hij wakker is elk uur of elke 45 minuten even wat aanbieden. Dat lepeltjes gedoe: lastig zeg, dat hij de lepel niet goed wil. Hier geen last van. De aanhouder wint misschien? Sterkte meid, hopelijk krijg je goed advies van het CB. @ Maka: wauw wat doet die kleine/grote Vera het toch ongelofelijk goed op jouw bv, fijn dat ze zo goed groeit. Apart dat zo'n CB-figuur dan niks weet van Rapley. Kijk, dat ik het dan nog nooit heb gehoord, okay, maar ze zouden toch moeten weten wat er speelt zo onder jonge moeders.... Inderdaad: zou er ook niet teveel aandacht aan besteden als je daar bent en lekker je eigen plan trekken. Absurd om het ergens niet mee eens te zijn waar je je niet eens in verdiept hebt. Ebbie zwerft ook daar hele bedje heen. Ik laat haar tegenwoordig gewoon liggen waar ze ligt, tenzij ze er ongemak van heeft. Ik vind het altijd wel lollig als ik dan even bij haar ga kijken. Zo van 'waar zou ze nu weer eens liggen', hihi. @ Dayenne: bij mij staat dat ze 4 flesvoedingen mogen (CB-schema Utrecht). Ik zou zelf nog wachten met diksap en zeker nooit afgaan op de producent/fabrikant van de producten, die willen alleen maar verkopen. Ik ben zelf begonnen met slappe kruidenthee, zoals rooibos. Je kan dan van 1 flesvoeding bijvoorbeeld pap maken. Vanmorgen ging het wat makkelijker dan de afgelopen 2 dagen met Ebbie (maar ja, mama is er ook om voor d'r te zorgen). 06.15 eerste fles door mijn vriend, daarna spelen op bed met mama. Van 08.00-09.00 een uurtje geslapen. Dan lekker een banaan gegeten en 30 cc superslappe rooibosthee. Dan naar 2 vriendinnen van mama waar 3 kleine kindjes waren. Dat vindt ze erg leuk, kijken naar spelende kinderen. Om 11.10 de tweede fles. Nu ligt ze lekker te maffen. Mijn 2 vriendinnen van vandaag denken dat er absoluut markt is voor mijn business plan, yes!!!! Was dodelijk vermoeid vanmorgen. Erg diep geslapen, pijn in mijn nek bij wakker worden en ook wat hoofdpijn. Had ik trouwens al verteld dat mijn auto gister panne had? Nadat ik van de snelweg afkwam, op de terugweg van werk naar huis, trok de auto niet meer goed op, alsof hij steeds bijna ging afslaan en rook ik een hele vieze lucht. Heb meteen de ANWB-aan-huis-service gebeld (thank god dat ik dat abonnement heb), want ben dan meteen zenuwachtig dat ik Ebbie niet meer mee kan nemen in de auto, want ik wil niet ergens voor paal staan met haar. De ANWB was er al na een uur ofzo: kapotte bobine o.i.d.: dan werkt er uiteindelijk 1 cilinder niet meer. Is meteeen vervangen door een nieuwe. Voor 100 euro waren we dus dezelfde avond nog klaar. Hij reedt weer prima vandaag. Hulde aan de ANWB!
Thije is bezig aan zijn 2e slaapje, vanochtend al geslapen van 08.50-10.30 uur en nu ligt ie al vanaf 13.15 uur weer te tukken. Tis wel een enorme lieverd, mn man kwam tussen de middag thuis eten en Thije zat maar te schaterlachen tegen hem, zo cute! Straks nog even boodschapjes doen als ie wakker is. Morgen en vrijdag zijn we alleen, manlief moet voor werk 2 dagen naar Zweden. @ Noppie, wat fijn dat Ebbie het zo lekker doet vandaag, mammie is the best he, hihi Goed om te horen dat deze vriendinnen wel achter je plan staan!!! En balen van je auto zeg! Maar goed dat je lid bent van de anwb en dat het zo snel weer was opgelost.
Ben net gebeld! Vlissingen heeft waarschijnlijk plek! Moet vanavond nog even terug bellen en dan gaan ze me vertellen of ze me op willen vangen....
Groeicurven zijn weer up to date voor Fuad, Josanne, Yannique, Naomi 2x en Vera!! Als ik iemand vergeten ben, let me know! Dayenne, wat t diksap/verkoop betreft ben ik t eens met dat advies en dat fabrikanten willen verkopen. We hebben hier al ondervonden dat over voeding vreselijk veel tegenstrijdige adviezen worden gegeven. Ikzelf ben van mening dat je beter een beetje voorzichtig kunt introduceren, dus beter te laat dan te vroeg. Over bijvoeding en flesvoeding/vervangen durf ik geen uitspraken te doen, heb me er niet in verdiept. Met borstvoeding maakt het iig niet uit, dan kun je het gewoon zelf laten aangeven. Die lengtemetingen van het CB is wel een beetje natte-vinger werk hoor. Een cm in een maand lijkt meniet echt te weinig hoor. Je curve ziet er prima uit. En de groei verloopt geloof ik ook in sprongetjes. Married, ik ben benieuwd hoe ze er bij jou op t CB over Rapley denken. Ja, ik had dat idd ook gelezen, maar ik heb gewoon niet zo'n zin om daarover in discussie te gaan met de CB arts . Maar zij ook niet met mij geloof ik . Haha nee hoor, ze had geen commentaar op de BV. Ze vond het heel goed dat ik nog steeds BV gaf. Ook over t aantal voedingen zei ze verder niets. Ik heb t alleen gevraagd dus of t niet erg was, maar dat was dus niet zo. Weet ik zelf ook wel, maar toch ook wel prettig als ze t daarmee eens zijn Noppie, fijn dat je andere vriendinnen je plan wel goed vinden. Dat geeft de burger weer moed he Gelukkig dat de ANWB je auto weer snel gefixt had! Ik haaaat problemen met auto's, die moeten t gewoon doen (net als computers).
Imsala, jeetje Vlissingen! Maar zou wel geweldig zijn als je zsm gewoon weg kunt daar. Heel veel succes en sterkte vast als we je voorlopig niet meer zien hier...
Meiden, ik word echt een beetje kriegel van al die verschillende adviezen die ik hier lees Bij mijn 6 maanden bezoek aan de arts van het cb heeft ze helemaal niet gezegd dat ik een fles moet minderen of dat Boaz max. .... cc mag hebben op een dag. Dus ik reken nog steeds de 1000cc voor een dag. Daarbij eet hij nog niet een volledige portie groente 's avonds. Fruit gaat steeds iets beter en nu ben ik dus wel al 2 dagen bezig met een bordje pap als vervanging van 1 fles, maar hierbij hield ik dan toch nog rekening met de 1000cc, zucht wat nu? Snap er echt geen pap meer van hoor. Zoals ik het nu probeer te doen: 8.00-8.30 fles 200cc 11.00 bordje pap (van 130cc water + pap) 14.00 fles 200cc 15.30 fruit 17.00 fles 200cc 18.30 indien lukt groente 21.00 laatste fles 200cc Boaz is nu ook zijn 2e tukje bezig. We zijn even naar Hoofddorp geweest om naar de loungeset te kijken welke we op internet hebben gezien en die dus wel in de smaak valt. Erg mooi en in allerlei kleuren te kiezen. Daarna zijn we naar de appie geweest om weer even boodjes te halen voor de komende 3 dagen. Imsala, wat ik me gewoon even afvraag in deze hele situatie. Hoe was D. voordat L. geboren was? Ik bedoel, jullie hebben in goede harmonie neem ik aan besloten voor nog een kindje te gaan. Ik mag aannemen dat hij bij T. ook niet zo deed en dat dit iets van de laatste tijd is. Je hebt hem pas nog de formulieren laten tekenen zodat hij zeggenschap krijgt ivm eventuele allimentatie voor de toekomst. Maar zodra jij volledige voogdij zou opeisen moet hij dan nog steeds allimentatie betalen? Hoop dat er een plekje voor jullie vrij is in Vlissingen. Suske, lekker rustig bijlezen zo gedurende de nacht... niemand die ondertussen weer berichtjes erbij plaatst Jammer dat ze in Nijmegen geen diagnose konden stellen voor de bultjes. Ik zou ook 3 dagen smeren met dat spul. Boaz heeft ook een hormoonzalf gekregen voor zijn eczeem, als het echt heel vurig is mag ik dit gebruiken gedurende 3 dagen en 2x daags. Maar meer is niet zo goed voor het dunne babyhuidje. Wat aandoenlijk van het oudere echtpaar zeg, heel lief. Enne hihi wat geef je weer een leuke zelfspot over je zelf Enne ach joh lekker die cursus naaien doen, wie weet wat je straks allemaal voor moois gaat maken, in jou geval zeker weten een impuls aankoop dus, hahaha. Noppie, dus jouw werk is in Osdorp? Dat is zeker een nare verbinding voor jou vanuit Utrecht zeg. Kan me voorstellen dat de reistijd icm je baan je nu deze negatieve fibes geeft. Vind je plan echt top, dat laat ik je nog wel even weten. Fijn dat deze 2 vriendinnen het een goed plan vinden. Ik denk ook dat er best animo naar is hoor. Mijn beste vriendin heeft een p.dep. gehad en nooit hulp. Na 8 jaar is ze in een erg diep dal terecht gekomen. En tuurlijk is het bij mama veel leuker en beter dan waar dan ook, dus zijn de beebjes dan ook veeeeel liever. Oh wat gedoe met je auto, gelukkig was het een kleine reparatie en doet ie het weer gewoon. Married, hoe gaat het met hond zijn piem? Enne ik ben morgenavond ook alleen. Werkuitje naar de parade. Heb net al een stoommaaltijd ingeslagen. Hihi leuk is dat toch he, dat schaterlachen, daar hebben wij hier ook altijd zo'n lol om. Enne heb je nu pas Grey's ontdekt?? Ik had het voorheen ook nooit gevolgd. Mijn schoonzusje had toen al 2 seizoenen op DVD gekocht, dus die heb ik 's avondslaat in bed liggen kijken heerlijk. En sindsdien volg ik het dus op TV, vind het een fijne serie. Zo ook Private Practice, Lipstick Jungle, Despie (volgende week weer) en nog wel meer denk ik. Een muur geschilderd... leuk kleurtje? Maka, dat klinkt als een prima strategie (A, B, C). Denk dat ik het ook zo zou hebben gedaan hoor! Vond Vera het niet vreemd dat je haar bedje omlaag had gedaan? Fijn dat je nare zwangerschap al iets positiever wordt. Hopelijk verdwijnt het een beetje naar de achtergrond en hoef je er niet veel meer aan te denken. Ach je hoeft maar naar Vera te kijken he. Zou fijn zijn wanneer je wist dat een tweede zwangerschap heel anders zou verlopen he. Leuke foto trouwens zo met de boodschappentas. Mijn Mutsy heeft een heel handig boodschappenmandje, maar die past er helaas niet meer onder als het zitje erop zit. Dus zolang Boaz in de MC past, doe ik boodschappen met de MC er op. Hihi ik vond Boaz ook wat dikker toen ik nog bv gaf, maar Vera en Thije doen het er echt goed op he gezien hun gewicht en lengte, toch wel boven gemiddeld denk ik. Dinkie, nog een keuze kunnen maken? twijfelkont 8) Dayenne, he daar ben je weer even tussendoor! September komt al dichterbij hoor Naomi doet het lekker he. Heb even op jullie babiesite gekeken, leuk. Lekker ding hoor Naomi, one happy family. Martine, hoe gaat de bijvoeding bij Fuad, geen last van rare uitspattingen in eens? Iggy, hihi die Levi heeft er ook altijd lekker veel lol in he. Leuk die romper. Axioma, wat vervelend voor jullie en Josanne dat je vannacht zo bezig bent geweest. Hopelijk gaat het snel beter. Twinkle, ik ga mee met de eerder gegeven adviezen van de andere mama's. Probeer toch bijvoeding te blijven geven en dan vooral waar veel vocht in zit. Succes en sterkte. Arme Tijs en arme jullie, zwaar hoor. Nanni, Djayson groeit mooi op het gemiddelde, lekker ventje hoor! Moet altijd zo glimlachen als ik je banner zie. Esther, ik (we) ben het helemaal niet van je gewend dat je er zo weinig bent, mis je echt hoor Lekker verjaardagsweekend gehad dus, gelukkig dat het weer toch nog goed genoeg is gebleven om lekker buiten te zitten. Controle op cb dus ook weer goed doorgekomen. Angela, ook al naar het cb geweest, hihi kan wel weer merken dat de beebjes 6 maanden zijn/worden. Dani ook al een beetje staan, goh wat zijn ze er toch vroeg bij. Voor mijn gevoel is Boaz echt zo'n luiwammes, hihi. Zoooo volgens mij weer een ellelang bericht, maar ben weer bij.
@ Mieke: die papieren voor gezag waren dus terug gekomen omdat mijn handtekening niet klopte.. ZIjn woorden nu: je hebt t expres gedaan! Niet dus , maar ja.. Ik heb dus ALLEEN het ouderlijk gezag Alimentatie moet je ook betalen als je alleen het kind erkend hebt, maar vanwege de schulden zal hij geen ali gaan betalen als hij in de sanering beland..
Imsala, hoef je geen alimentatie te betalen dan als je in de schuldsanering zit? Mooi, dat jij alleen het gezag hebt!! Ik vroeg me dat idd ook al af, hoe het ging tussen jullie en met T., voordat je zwanger raakte van L. Is er echt opeens een omslag gekomen?
Imsala, oke dat is dan mooi dat bij toeval de papieren niet in orde waren. Geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen Maar ik dacht dat je dit nog ging regelen zodat hij wel alimentatie zou moeten betalen? Maar dat moet hij dus evengoed omdat hij de vrucht al erkend heeft destijds. Hmmm... ik hoop maar dat zijn schulden niet ook op jouw naam staan dan. Vind het maar een rare omslag hoor, hoe kan iemand in eens zo veranderlijk zijn tov je gezin. Dan ben je toch wel onverantwoord bezig en heb je 3 kinderen.
Boaz heeft net lekker zijn fruithapje op en daarna mocht hij knagen en sabbelen aan een klein liga koekje, wel er bij blijven want als er een brokje afbreekt.... En nu heeft hij water in een tuitbeker gekregen. Hij snapt gelukkig dat hij er aan moet zuigen, alleen moet ik hem een beetje schuin voor hem houden, hihi. Maar hij wordt er helemaal wild van al die nieuwe dingen
@Married thanks! Ik was al bang dat Naomi wat achterliep ofzo. @Noppie lang leve ANWB inderdaad! Mijn nicht was laatst ook gestrand ergers....Ik moet nodig es lid worden zit ik net te bedenken.... Fijn dat Ebbie het zo goed deed! @Imsala goed dat jij alleen het gezag hebt! Scheelt een hoop gedonder denk ik. Ik hoop echt voor je dat ze in Vlissingen plek hebben! Knap dat je deze stap durft te zetten. @Mieke tja die adviezen zijn inderdaad erg tegenstrijdig. Ik houd me ook niet strak aan het schema dat CB heeft gegeven. Ik haal eruit wat ik goed vind klinken hoor . Jij bent nog steeds de mama he, dus alleen jij weet wat het beste is voor hem. Volg je gevoel, dat is het beste advies denk ik. Thanks! We zijn inderdaad ook errug happy. Nu snel Naomi de fles geven!
imsala ik wou dat ik wat voor je kon doen.... wat erg voor je meid... en die gozer spoort niet als je zo tegen je vrouw of vriendin doet dan ben je niet wijs maar tegen je eigen kinderen oh dat is echt vreselijk kom net bij tandarts vandaan en heb helemaal niets en dat na 2 jaar niet durven te gaan hihihi
Vandaag heeft Thije een regeldagje volgens mij, zit nu al op 5 voedingsmomenten! (0730/1100/1300/1510/1700) Had zelf sinds gister ook het idee minder melk te hebben, dus wat dat betreft is het juist wel ff goed. Hij ligt nu alweer in bed, ook een beetje een tukjesdagje dus. @ Imsala, zou fijn zijn als je daadwerkelijk een plekje hebt!! Je moet echt wegwezen daar waar je nu zit! Goed dat jij het gezag hebt. @ Maka, ben idd ook erg benieuwd hoe mijn CB over Rapley denkt. Ben het ook met je eens hoor, ik ga ook niet in discussie. Dat is toch een gebed zonder end denk ik. Ik pik uit de adviezen van het CB datgene waar ik achter sta en nuttig vind en voor de rest volg ik mijn eigen gevoel. @ Mieke, vind ook dat je zoveel verschillende adviezen hoort. Iedereen moet gewoon doen waar ze zich het beste bij voelt. Voor de een is dat het advies van het eigen CB, voor de ander bijv. het Kleintjes/BV.com-schema. Ikzelf hou het introductieschema van Kleintjes/BV.com aan, vind het fijn om een leidraad te hebben en ik sta hier achter. Het is allemaal heel geleidelijk en dat vind ik prettig. Met de hond gaat het goed, heeft er zelf geen last van gelukkig, alleen wij waren erg geschrokken want we hadden die plek nog niet eerder gezien. Oww, begint Despie volgende week weer?! Jeee! Hoe was het ook alweer geeindigd vorige keer? Heb GA nu pas ontdekt ja, schandalig he.. kende het uiteraard wel van naam, maar had het nog nooit gezien. Ben sowieso ook echt een seriemens, Despie (zoals jij het noemt, haha), Friends, SatC, Gooische Vrouwen, Julia's Tango, de Co-assistent, alle afleveringen ken ik, hihi De muur is lichtgrijs geworden, maar zag net dat t niet 100% gedekt heeft, beetje jammer weer. Nu maar weer een nieuwe poging voor een kopje thee doen, net was mn stroopwafel erin gevallen, haha, hoezo lomp he Iemand ervaring met Roosvicee Ferro? Heb het idee dat mn ijzer laag is namelijk, ben steeds licht in mn hoofd. Dus wil dat gaan drinken, maar krijg ik dan niet weer veel meer last van mn obstipatie?
@Maka ik weet niet of ik goed kijk, maar ik zie Naomi maar tot week 18 staan. Of heeft ze een andere kleur gekregen?