hallo... ferro drinken is niet echt lekker hoor hahaha zit echt een ijzer smaak aan. ik heb op advies toen floradix gehaaldt bij een kruiden winkeltje of zoiets. is gemaakt van kruiden en planten extraxten. dit is speciaal voor ijzer tekort. en je krijgt er geen obsipatie van. voedingschema.... ik volg gewoon een beetje mijn gevoel op en wat royenna aan geeft. ze zit nu op 2 flesjes nutrilon van 240 cc. potje groente, fruit maar een beetje want daar vindt ze nog niet veel aan. om half 8 krijgt ze haar papflesje/pyamapapje van 220 cc. daarna slaapt ze tot 8 uur smorgens door!! hier is ze wel een buik slaper...ze slaapt echt in op haar buikje. vindt het wel eng en draai haar dan terug op haar rug...heeft iemand dat bij jullie ook??? ik krijg hier geen foto geplaats..snap niet wat ik verkeerd doe!
Married, ik zou floradix kopen bij de drogist, is denk ik beter dan de Ferro roosvice, vind het wel oke maar niet echt heel lekker. Leuk grijze muur, balen dat ie niet gedekt heeft, dus nog een keertje doen. Thije dus een regeldagje, lekker toch dat ie wat meer slaapt vandaag heb jij je handen een beetje vrij. Oja, Gooische Vrouwen en Julia's Tango, ook gekeken. Tja, ik probeer het goed te doen en doe ook maar wat, totdat ik er echt een soort van schema/ritme in heb met al die verschillende voedingen die nu mogen. Ach Boaz zal niks te kort komen lijkt me. Hij is altijd lekker vrolijk, dus dat zit wel goed. Lovelycr, krijgt Royenna nog maar 2 flessen + 1 papfles. Oh wat gaat het toch bij iedereen ander he. Tja je kunt het moeilijk allemaal hetzelfde doen, maar je zoekt toch bij elkaar om te kijken of je het wel goed doet Hier pannenkoeken vanavond, ga nu weer een fles maken voor die dikke.
Meiden, mijn onzekerheid speelt een beetje op vwb de dagelijkse invulling van de voedingen, help. Boaz wordt ongeveer rond 8.00-8.30 wakker 's ochtends en ik wil hem rond 20.30-21.00 in bed hebben. Hoe kan ik het nu het beste invullen als ik uit zou moeten gaan van minder flesvoedingen, alleen de groentehap is nog niet heel veel 's avonds, een paar happen. Ben bang dat hij of te veel binnen krijgt of misschien niet genoeg van het één.
Hoi meiden, Zo heb er weer 3 dagen opzitten. Het was wel lekker om weer te werken! Ben wel helemaal kapot nu. Ga er ook lekker vroeg in met een boek. Ferry is supervrolijk, volgens mij is hij nog nooit zo blij geweest als de laatste week! Het is echt helemaal gezellig hier Schema: Ik word ook helemaal gek van al die dingen die iedereen opschrijft hoor! Ferry zit nog steeds op 4 flessen, een flinke fruithap en hij eet 3/4 boterham een beetje diksap. Soms wat yoghurt en de avondmaaltijd is (nog steeds) niet zo'n succes. 1-2 keer in de week krijgt hij een halve liga en dat vindt hij echt heel erg lekker! Hij wordt echt kwaad als hij er niet meer bij kan of als hij op is Hij blijft ook steeds langer wakker. Morgen reageer ik op jullie, ben echt heullll moe!
@Mieke misschien dat mijn schema jou helpt. Ik zal hem hier opschrijven... 08.00: flesvoeding 180/6 of 210/7 tussendoor: fruit zoveel naomi wilt 12.00: flesvoeding 180/6 tussendoor: stukjes bruin brood 16.00: groentepotje 6+ 20.00: flesvoeding 180/6 met rijstebloem Dit schema heb ik vandaag samen met de arts van het CB samengesteld. Morgen beginnen we met dit schema dus ik kan je nog niet zeggen of dit werkt maar ik voel me er wel goed bij. Naomi ligt soms ook laat in bed, en wordt 's nachts vaak wakker. Volgens de arts zou dit nu beter moeten gaan, vooral met de rijstebloem in de laatste fles. Bespreek het anders met het CB, ik was voordat ik dit had besproken vandaag erg onzeker en wist niet wat ik moest doen. Succes ermee!
8.00 eerste fles 9.30 fruithapje 11.30 fles 13.30 liga in rosivicee soppen 15.30 fles 17.30 groentehapje 18.30 frutapura kuipje 20.00 laatste fles hij wil nog wel eens een fles wat minder drinken, alleen de eerste en de laatste gaan helemaal leeg maarre levi is echt een vreetzakje hoor als de groente, fruit of de liga op is dan is het echt even snikken geblazen hoor...
@Mieke over de groentehap nog....Naomi eet ook nauwelijk de groente, paar happen en dan vind ze het weer genoeg. Volgens de arts kwam dit omdat ze gewoon vol zit door de flesvoeding. Met 3 flessen per dag zou ze meer honger moeten krijgen en dus de groente beter eten. Ik gaf haar de groente als tussendoortje, ipv als 'echte maaltijd'. Ik weet niet wanneer jij de groente aanbied, maar wellicht moet je het proberen ipv een fles.
Ik word ook echt helemaal lijp er van hoor! Hoe krijg ik er nou een fles af?! Zijn maaltijd is niet af zonder een fles te hebben gehad. 06:30 180/6 of 210/7 08:30 fruithap 10:30 180/6 14:00 broodje met beleg en slokje diksap 14:30 150/5 18:00 groenten 18:30 laatste fles 180/6 Dit is elke dag (ongeveer) hetzelfde. En dan krijgt hij ook wel eens een liga of yoghurt tussendoor.
ja zal wel aan mij liggen maar ik ben der juist erg relax onder soms eet ie een uurtje later en dan valt die dag een fles af... of ik heb voor jan ... een fles gemaakt... ben der heel relax in hoor .... misschien is het wel beter om niet helemaal een schema op te bouwen maar gewoon kijken hoe het loopt, gewoon wat losser eronder zijn
Thanks meiden, merk dat ik het toch wel fijn vind om die schema's even zo te lezen. Ik denk, door een beetje één lijn te kunnen trekken over de dag, dat ik Boaz gewoon om 8.00 wakker maak als hij nog niet wakker is en dan zal ik beter uitkomen. Dayenne, omdat het niet elke dag goed uitkomt kom ik soms niet aan de groente toe, dus is het ook soms een tussendoortje. Misschien klopt het ook wel dat hij dan nog niet echt trek heeft. Het gekke is dat ik helemaal niets van een echt schema via het cb heb meegekregen, alleen wat achterin het boekje staat. Ik zit nu dus op 4 flessen + bordje pap. En rijstebloem ben ik nu gaan vervangen voor nutrilon goede nacht. Iggy, hihi leuke foto's weer, vind Levi echt een clowntje! Uk, het is idd een idee om zijn fles voor de groente minder te doen. Maar hoe doen jullie dat dan met de slaapjes, Boaz slaapt altijd wel verschillend? Dan kom je misschien net niet uit, of als je even weg gaat.
hoi meiden! Vandaag weer een dagje gewerkt. Wel tussendoor beetje bij kunnen lezen, maar niet kunnen reageren (sta dan ook ineens niet meer ingelogd, ach ja ...). Maar al die schema's idd, word er gek van!! En we zijn allemaal al zo onzeker, hihi. Hier komt de mijne van Naomi: 7.30 fles 180/6 10.00 fruithapje 11.30 fles 180/6 soms stukje liga tussendoor 15.30 fles 180/6 18.00 groentehapje (paar lepeltjes maar, ze vindt het niet echt lekker, hihi) 20.00 papfles 180/6 Kan wel es wat tijdverschil in zitten, ligt een beetje aan de slaapjes. Maar meeste dagen is het zo. Nu dus beetje meer gaan experimenteren met andere dingetjes. @Mieke, doe jij door goede nacht geen bambix meer? Dat kan toch gewoon wel??! Heb het wel gedaan nl, ga nu weer twijfelen, zucht ... @Imsala, wat goed, Vlissingen! Ken het wel. Vind het echt belachelijk hoe hij reageert tegen de kinderne (en jou!). Vreselijke situatie gewoon ... Oh, Naomi gaat ff aandacht vragen, hihi. Probeer alles nog es op het gemakje terug te lezen en te reageren.
ja mieke ik laat hem slapen wanneer hij moe is en ga hem niet wakker maken omdat ie bijv hapje moet dan doen we dat toch iets later en mooie is iedere dag wordt ie rond de klok van half 8 vanzelf moe
Hoi meiden Maka: schattige foto van Vera die zit in de kinderwagen. Imsala: wat een vader is D kan me voor stellen dat je zo snel mogelijk daar weg wil, duim voor je dat er snel een plekje vrij komt. Denk je wel dat D de kinderen straks in het weekend wil hebben dan? Al ik zo hoor dan heeft hij niet veel over voor zijn kinderen Heel veel sterkte de komende tijd als je naar Vlissingen mag. Suske :wij gebruiken nu ook de cortisonen crème na 2 keer smeren is alles weg, ze zeggen dat het niet zo heel veel kwaad kan, maar als ze er geen last van heeft zou ik het ook eerst zo proberen. Twinkel: Heeft Thijs misschien zijn longen vol zitten, lijkt veel op wat Fuad vorige week had, mijn dochter heeft dit ook vaak gehad en dronk erg slecht dan, vooral de melk ging er niet in omdat melk slijmt. Ik gaf haar altijd diksap. Fruithap met diksap er door, liga hap met diksap er door, zo kreeg ze toch haar vocht binnen, zal wel even na vragen of ze zijn longetjes luistern. Sterkte er mee. Mieke: tot nu toe gaat het goed vandaag bloemkool gegeven vond hij niet zo lekker als de worteltjes. Zou ook in de war raken van alle adviezen. Ben blij dat ik het de diëtist kan vragen (al duurt dit nog 2 weken) Denk dat Dayenne haar schema wel goed zou werken, dit zie ik ook veel bij kindjes op mijn werk. Uk: misschien de hoeveelheid van de fles wat minder 120 cc of zo, dan heeft hij toch zijn flesje gehad maar krijgt hij niet teveel. Schema: merk ook dat Fuad misschien wel toe is aan 3 flessen hij valt meestal tegen 18:30 in slaap ik moet hem dan echt wakker maken voor zijn laatste fles. Maar goed denk niet dat ik al kan minderen na 3 flessen de 25 gram bloemkool die hij vandaag mocht vervangt vast geen fles, ben blij dit ik het aan de diëtist kan vragen.
@ Married: ben ik weer eens vergeten wat je man nou ook alweer voor eigen zaak heeft. Hij moet wel vaker naar het buitenland he? Vind je dat vervelend of gaat dat wel? Foei Married: je moet dus gewoon echt meer gaan eten. Je bent te dun denk ik. Vooral spinazie enzo, zit lekker veel ijzer in! Maar ook gewoon lekker brood en pasta enzo hoor. Meid, je moet genoeg binnen krijgen met die bv hoor. Vandaar ook dat je minder melk hebt misschien? @ Imsala: goed dat jij het gezag hebt in elk geval! Ik hoop dat het wat wordt in Vlissingen (kan je misschien lekker uitwaaien daar op de boulevard?). @ Mieke: ik word er ook simpel van hoor, van hoeveel cc je nou mag geven. In elk geval keek ik net op de bus Nutrilon standaard 2 (opvolgmelk): daar staat helaas voor onze beebjes ook 3-4 flessen op 1 dag van 200 cc.... In mijn babybijbel die t/m 24 weken gaat staat bij week 24 800-1000 cc. In mijn CB-schema staat: maximaal 800 cc en alleen opvolgmelk geven als je niet meer dan 700 cc geeft . Nou ja, voor wat het waard is vandaag heb ik dus zo gedaan: 06.15 flesje 200 cc 09.15 banaan + 30-40 cc slappe rooibosthee 11.10 flesje 200 cc 15.00 flesje 200 cc 16.45 groentehap (aardappel+broccoli+bloemkool) + slappe rooibosthee 18.10 flesje 200 cc + 4 scheppen rijstebloem Vandaag is het me dus wel gelukt om me aan 800 cc te houden. De thee vond ze wel lekker. De beebjes moeten namelijk wel in totaal 1000 cc vocht binnen krijgen.... Dus ik moet haar maar aan andere drankjes laten wennen. Thee ging beter dan water moet ik zeggen. Pas anders dit 'ongeveer' schema toe voor Boaz, maar dan startend om 08.00? Kom je aardig uit denk ik? Ik denk dat Ebbie ongeveer 100 gram groente eet. En 1 heel stuk fruit. @ schema;s enzo: ik houd me ook niet echt heel erg met de tijd bezig. Lukt mij sowieso niet om Ebbie tot 19.00 wakker te houden. Maar ja, ze is ook meestal om 06.15 wakker. Dus dat is dan wel weer logisch I guess... Ik vind het ook wel lekker om de hele avond voor ons zelf te hebben eigenlijk. @ Dayenne/september: heb ik ff gemist. Wat is erin september dat Dayenne dan weer meer tijd heeft? @ Iggy: gelukkig dat je niks had bij de tandarts! @ lovelycr: hier ook een buikslaper. Goh jouw beebje dus in totaal nog maar 640 cc, doe je goed dus!
@ Mieke, zou ook simpel worden van al die schema's hoor! Tis ook best lastig dat de CB's niet 1 landelijk advies aanhouden denk ik. En we maken elkaar ook wel een beetje gek natuurlijk... dit mag wel, nee dat mag niet... mijn CB zegt dit, maar die van mij zegt dat, oww maar Kleintjes zegt weer zus... pffff.... Ik blijf gewoon BV geven, ook een beetje uit gemakzucht eigenlijk, vind die fles-schema's er maar lastig uitzien, helemaal omdat ik daar 0 ervaring mee heb. Ik wil vanaf eind volgende week ergens in de ochtend fruit geven en bij ons avondeten of eventueel iets eerder groente. Ik zie wel of dat handig is. Ik probeer de dag overigens ook altijd rond dezelfde tijd te beginnen, meestal 07.30 uur. Thije is tegenwoordig vaak wel eerder wakker, maar heeft dan nog niet echt trek. Toch geen pannenkoeken van wit goud he? Sorry, kan gewoon niet meer normaal aan een pannenkoek denken @ lovelycr, Thije slaapt de laatste tijd ook vaker op zijn zij/buik. Ik laat hem meestal gewoon liggen. Thanx voor de Floradix tip! @ Iggy, leuke foto's! @ Noppie, geloof me, ik eet echt goed. Ik eet halverwege de ochtend een extra broodje en ook bij de lunch eet ik veel meer dan ik normaal deed. Ook snaai ik veel slechte dingen Bij het avondeten laad ik mn bord helemaal vol en eet vaak zelfs meer dan mn man. Dat lichte in mn hoofd gaat ook niet altijd weg als ik eet, denk echt dat het wellicht met mn ijzergehalte te maken heeft. Manlief heeft een bedrijf in produkten voor de vloer (plinten, lijm, onderhoudsmiddelen etc). Ze leveren aan parketzaken, ikea etc, niet aan particulieren. Hij moet niet supervaak weg hoor, eens in de zoveel tijd (toevallig ook paar wk voor mn bevalling ). Vind het niet heel vervelend, het is nu maar 1 nachtje. Het broertje van dayenne gaat in september weer naar school, dus dan heeft ze meer tijd voor ons
Ik denk dat ik dan maar uitga van 800cc melk per dag en de rest aanvul met water of thee, dat lust hij beide. En wil hem lekker laten oefenen met de tuitbeker. Dan zou ik het zo kunnen doen denk ik. ± 8.00-8.30 fles 200cc ± 10.30-11.00 fruit ± 12.00-12.30 pap of fles tussendoor liga oid ± 16.00-16.30 fles ± 17.30 groente ± 20.30-21.00 fles Deesje, ik wilde even aankijken hoe Boaz zou slapen op alleen Goede Nacht. De rijstebloem is op, als het niet goed gaat dan ga ik dat gewoon weer toevoegen hoor. Dus gewoon doen als je dat wilt. Married, drink je wel voldoende? Kan me wel voorstellen dat je nog even doorgaat met de bv zolang het goed gaat en je er goed bij voelt. Ik ben overigens heel blij en tevreden dat we overgestapt zijn naar de standaard voeding. Boaz heeft bijna geen eczeem meer, alleen wat ruwe plekjes op zijn knietjes. Kijk wat dat betreft mijn eigen gevoel gevolgd, de rest komt vanzelf wel denk ook dat het makkelijker is wanneer hij het meeste goed gaat eten, vooral de groente. Zoals ik vandaag met het schema uitgekomen ben vind ik dus 3x niks. Moet hem zo wakker gaan maken voor zijn laatste fles rond 21.30, wil niet dat hij wakker wordt, fles er in en dan gelijk weer naar bed, dat werkt rond deze tijd niet echt. Vind het prettiger wanneer hij rond deze tijd gaat slapen en zijn laatste fles heeft gehad. Ik had trouwens rijstewafeltjes gekocht, maar niet goed gekeken want op de zak staat dat het vanaf 8 maanden is. Maar dan lees ik hier weer dat sommige kleintjes het ook krijgen. Iggy, wat is frutapura?? Oja fijn dat je niks had bij de tandarts.
kuipjes frutapura, dat zijn kleine kuipjes fruit, diverse smaken heb je... ze zitten per 4 verpakt als levi de verpakking ziet wordt ie helemaal dol, tis voor hem zijn toetje zeg maar
ik heb ook het schema. rond 8 uur..fles 210 cc en 7 schepjes half 11 fruit half 1 fles 210 cc en 7 schepjes...en paar hapjes brood. half 5 heel potje groente 6 mnd en danoontje voor baby,s half 8 pyjamapapje van 210 cc brood is hier nog niet echt een succes. de 4e fles heeft ze zelf afgebouwdt..ze dronk namelijk slechter. toen ben ik die fles gaan laten vervallen en in de andere 3 dus wat meer te doen. zat eerst ook op 18cc en 6 schepjes. gewoon kijken hoe je kleintje er op reageert. hier is het vanzelf gegaan..
@Mieke, wij zitten op hetzelfde schema ongeveer. Ik loop alleen een halfuurtje voor, maar dat komt omdat Naomi ook meestal vroeg wakker is, hihi. Heb net gewoon Bambix erbij gedaan, nu ligt ze op bed. Kan nu dus snel ff de hondjes laten plassen/poepen! Sorry, nog niet kunnen bijlezen! Oh ja, hebben meerdere beebjes last op dit moment van het niet leeg drinken van de flesjes?? Naomi laat soms wel 50 cc staan ofzo. Ben ik helemaal niet gewend van haar!