Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede

tnx! :D Noralien heeft die banner voor mij gemaakt.. Ik zou niet weten hoe dat moet hahah!

2. Leintje1

Leintje1 Actief lid

7 jan 2009
    143
    0
    0
    tja...dat gewicht...ik mag niet klagen..was 21 kg aangekomen en nu nog 3 kg te gaan tot mijn oude gewicht. Maar....wil eigenlijk meer afvallen, want ben eigenlijk gewoon te zwaar...we zullen zien.

Even een vraagje voor jullie allemaal;
    Waar slaapt jullie kleintje?

Mik slaapt bij ons op de kamer in een wiegje, maar ik wordt wakker als hij alleen al ligt te murmelen. Dan lig ik te wachten tot hij gaat huilen en echt moet eten...(anders drinkt hij zijn fles niet leeg...). Daarnaast wordt hij s ochtends dan weer wakker van de wekker van manlief terwijl hij lekker ligt te slapen. Denk erover om hem op zijn eigen kamer te leggen met de deuren open, zodat ik hem goed hoor. Maar er wordt geadviseerd om beebjes tot 6 maanden op je kamer te laten slapen ivm preventie van de wiegendood....lastig vind ik dit...

Liefs, Leintje

3. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Soraya ligt ook in een wiegje bij ons op de kamer. maar ik moet zeggen dat ik er niet zoveel last van heb. ik slaap echt door totdat ze begint te huilen. daarvoor hoor ik haar helemaal niet. ook wordt Soraya niet wakker van de wekker van mijn man.. (ik ook niet trouwens :) )

ik wil haar bewust nog niet in haar ledikantje doen want dat bed is zo ontzettend groot voor haar. ben bang dat ze zichzelf niet goed warm kan houden en ik weer met kruiken aan het klungelen kom...

liefs!

4. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    He dames,
    Bij ons slapen beide jongens op hun eigen kamer. We hebben Lex 1 nacht op onze kamer gehad, maar daarvan werden wij helemaal gek. We reageerden op elk zuchtje en hij werd de hele tijd wakker door geluiden die wij maakten in onze slaap. Snel op zijn eigen kamer gelegd, babyfoon op de gevoeligste stand. Hij slaat niet aan bij zuchtjes, maar wel als een van de jongens wakker begint te worden. Wij vinden het super.
    Ik snap trouwens niet helemaal waarom er werd gezegd dat een kindje bij je op de kamer moet slapen ter preventie van wiegendood. Dat kun je toch ook niet voorkomen als je zelf slaapt?
    Volgens mij gaat het om het gevoel niet alleen te zijn voor het kind. Nou, dat zit bij ons wel goed, haha!

Ik moet straks voor het eerst met de twee knakkers naar het consultatiebureau. Ben echt heel benieuwd. Krijgen ze ook hun eerste pneumokokken injecties. Sneu hoor.

Wat is Batuhan een mooi jongetje, Tir! Ik duim voor jullie dat alles goed gaat met het badje.

5. Leintje1

Leintje1 Actief lid

7 jan 2009
    143
    0
    0
    HOi, ja, bereid je even voor...ze krijgen 2 prikjes...DKTP-Hib en pneumococcen....sterkte!

6. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen!

Heb heerlijk wat bijgeslapen. Gister om 20.45 naar bed gegaan, nog even GA gekeken wat ik had opgenomen en om 22 uur gaan slapen.
    Boaz lag vanaf 20.00 al te slapen en heeft tot 01.00 geslapen zeg :confused:
    Toen werd hij wakker, uit zijn ledikantje gehaald en mee naar boven genomen voor de voeding. Daarnain wiegje gelegd en kwam hij weer om 5 uur. Dus erg netjes al zeg ik het zelf.
    Heb dus van 22 - 01 3 uurtjes gepakt, daarna ook 3 uurtjes en 2 tot 7 uur vanmorgen.

Hij is zo schattig in zijn slaap. Heb net stiekem even met de camcorder gefilmd en ook nog wat foto's gemaakt dat hij ligt te slapen in zijn ledikantje, zal ik ook even plaatsen straks, hihi zo dol zijn we op onze kleintjes met al die foto's :D

Tir, wat is Batuhan een prachtig ventje zeg, hij gaat het vast goed doen want ik weet zeker dat hij ook heel graag met papa en mama mee naar huis wil.

Afvallen: meiden ik wens jullie heel veel succes met de afvalrace!
    Ik heb nog 2 kg te gaan tot begin gewicht zwangerschap, maar dan mag er nog wel 3 af hoor! Gek genoeg let ik niet echt op en snoep ik best, heb wel heel veel dorst.

Iggy, Levi is ook een knapperd hoor!

Wiegendood preventie: idd wel vreemd, want overdag in zijn ledikantje kijk ik ook niet altijd om te checken of hij nog wel goed ligt.
    En in je slaap merk je ook niet heel veel toch?

Babyfoon, moet idd eens de gebr.aanw. gaan bestuderen (ben ik altijd erg laks in).
    Want als je hem zo kunt instellen dat je niet ieder zuchtje hoort zou dat wel fijn zijn want daar word ik ook al wakker van.

HJ, sterkte bij het CB met je mannen! hopelijk krijgen ze er niet al te veel last van.

Leintje, 's nachts slaapt Boaz nog bij ons op de kamer in het wiegje, maar dat zal niet lang meer duren want hij wordt echt te groot en past dan niet meer.
    Maar voor nu vind ik het nog wel handig met het geven van de bv dat ik niet helemaal de trap af hoef (slapen op zolder) om hem te halen.
    Overdag slaapt hij op zijn eigen kamertje. Gaat echt heel goed.

Axioma, 2,5 uur wandelen. Dan ben ik daarna dagen aan het herstellen aan mijn onderkantje hoor, die kan dat nog echt niet hebben!

Esther, huisje al weer schoon? ben benieuwd naar de kolf-bijeenkomst.

Seyla, rustig aan hoor, voel je niet verplicht alles steeds te moeten lezen en antwoorden.
    Ik heb ook soms het idee dat Boaz ligt te giechelen in zijn slaap, dan hoor ik door de babyfoon iets van hiehiehie :)

Uk, fijn dat jullie toch weer even gerustgesteld zijn. Goed dat jullie gewoon hebben gebeld hoor!
    Enne, ik heb via Canon in Haarlem een cursus gedaan voor het toestel.
    En in Amsterdam ook nog een keer bij een fotografe. Maar helaas gebruik hetgeen ik geleerd heb te weinig in de praktijk dus het blijft niet helemaal hangen.

7. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Boaz in zijn ledikantje! vers van de pers ;)

8. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ahhhhhhhh boaz is echt een droppie

levi slaapt op onze kamer want zijn eigen verwarming doet het niet en omdat we in begin zoveel problemen hadden met levi dat hij zichzelf niet op goede temp kon houden hebben we zoiets van laat hem maar bij ons op de kamer

de man van de verwarming zou afgelopen maandag komen maar hij kreeg een voorhoofdholtontsteking dus tis een tijdje uitgesteld... vind mama echt niet erg

9. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Myrthe heeft alleen de eerste week bij ons op de kamer gelegen, maar maakte zoveel geluid in haar slaap, dat wij zelf niet aan onze rust toekwamen. Toen hebben we haar in haar wiegje op haar eigen kamertje gelegd en dat gaat prima. Snap ook niet zo goed waarom het preventie wiegendood is als ze op de ouders kamer slapen....wij hebben allebei de deuren op een kier staan, zodat we haar goed kunnen horen.
    Over een week of 3/4 zal ze wrs niet meer in haar wiegje passen en moet ze in het ledikantje, maar die moet eerst nog in elkaar gezet worden.
    Ik denk dat je moet doen waar je jezelf prettig bij voelt!

Daffie

10. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Wat zijn ze dan weer klein in hun ledikantje he Mieke....In het wiegje lijkt Myrthe al zo groot, maar ik denk dat ze als ze straks overgaat naar het ledikantje er weer in verzuipt :)

xxx Daffie

11. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    yes! ik heb haar lachend op de foto gekregen ! :D:D:D:D

12. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Hummel: ja rot, die hoofdpijn. Stond er vanmorgen weeeer mee op. Ben gister ook gewoon te laat gaan slapen. Moet eigenlijk als Ebbie haar lange slaap heeft gewoon om 21.30 naar bed, maar zat een duffe film te kijken....

@ Mieke: er staat geen merknaam op die draagzak die wij hebben en we hebben hem van mijn zwager gekregen, 2dehands dus. Tis een beetje een slaapzakachtige stof met een hele brede band voor over de schouders en 2 koordjes waarmee je de boel 'aantrekt'. Werkt hier heel goed, maar voel me dan wel weer onzeker over 'nou slaapt ze weer niet uit zichzelf in haar wiegje in'.... Ja, heb absoluut last van mijn schouders, maar komt ook door spanning tijdens het voeden volgens mij. Volgens mij komt mijn hoofdpijn daar ook vandaan.
    Enne, hahahaha, Ebbie die boert echt als een bouwvakker, hahahaha!
    Wat n geinige knuffeltjes in Boaz z'n bedje zeg, schattig allemaal.

@ Iggy: wat n schattig ventje heb je zeg!

@ Mireii: wow wat n big smile!

Ben doodop dames. Ga zo weer n voedingsronde doen en dan hopen dat Ebbie wel wil slapen zodat ik ook nog even kan gaan bijtanken....

@ ooievaarsbeetje: nooit van gehoord, maar Ebbie heeft ook op 1 ooglid een rode vlek. Zal dus ook wel zo'n ooievaarsbeetje zijn? Dacht eerst ook dat t van het krabben kwam, maar dat is dus toch niet zo. Heb gister voor t eerst Ebbies nageltjes geknipt toen ze aan het soezen was op mijn buik. Het zweet stond me op de rug, maar ze heeft nu nog steeds 10 vingertjes... Mission accomplished!

@ Eppie: hier lukt het nog niet echt met wakker-in-wieg-leggen van Ebbie. Als ze wakker is blijft toch gewoon huilen. Ook na 2x een kwartier huilen valt ze toch echt niet in slaap. Ik weet niet goed hoe ik vermoeidheid kan herkennen bij Ebbie. Hoe zie jij dat nou bij Yannique dan? Ik vraag me af of ik Ebbie soms te vroeg wegleg steeds? Tis nog maar 2x gelukt dat ze in slaap viel toen ze wakker werd weggelegd. 1x savonds toen het al donker was....

@ Angela: heel goed dat je meer tijd voor jezelf gaat maken meid!

@ Kuona: ik doe altijd minimaal 2 uur tussen de voedingen. Anders gaat Ebbie steeds kleine slokjes nemen enzo. Dus ook na een hazeslaapje probeer ik nog van alles om het voeden uit te stellen. Vaak huilt ze dan ook toch niet vanwege honger heb ik ontdekt.
    Huilt Morris ook tijdens/na het korte drinken? Dan heeft ie misschien spruw? Zou je even kunnen laten checken door n lactatiedeskundige!

@ Tir: aaaagh wat n goeierd die Batuhan!

@ waar slaapt de beeb: nu nog bij ons op de slaapkamer. Wij gaan haar vanaf 2 maanden in haar eigen kamertje in haar wiegje leggen.

13. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Miireii, wat een fantastische foto! :D
    Het is mij nog niet gelukt.

Noppie, volgens mij zijn de kleintje moe wanneer ze heel erg bewegelijk zijn, dus een beetje vechten tegen de slaap.
    Armpjes en beentjes die continu de lucht in gaan. Tenminste dat merk ik hier dan hoor! Ik heb dus net zijn luier verschoont en hem wat gewassen met een washandje en hem aangekleed, dus hij was toch wel klaar wakker de box ingegaan. Na veel spartelen is hij nu (bijna) in slaap gevallen.

Gelukkig valt Boaz wel in slaap als ik hem wakker in bedje leg, soms wel met heel wat gepruttel en gejengel, maar de aanhouder wint zullen we maar zeggen (niet altijd hoor ;) )

Enne misschien kun je voor het ontspannender voeden misschien lekker liggend voeden, kun jij direct daarna je tukje doen en Ebbie hopelijk een beetje versuft van de voeding in haar wiegje leggen.
    Dat is ook mijn trucje wanneer Boaz wat moeilijk doet.

Nageltjes knippen: kh had gezegd dat je ze nu nog niet mag knippen, maar moest vijlen met een kartonnen vijltje?
    Nou ook dat lukt niet goed, want de nageltjes zijn zo zacht dat ze alleen maar breken en scheuren en dan zijn ze dus nog scherper.
    Dus mijn vraag dan weer, hoe doen jullie dat?
    Vind het knippen ook nog wat eng eigenlijk. (dat moet dan wel met dat speciale knippertje he niet met een schaartje).

14. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @nageltjes knippen: ooh dat durf ik echt niet! vijlen lukt idd ook niet.. en niet omdat ze zo zacht zijn, maar omdat Soraya altijd haar vuistjes stijf houd. probeer die vingertjes maar eens los te krijgen!

15. Ik heb ook gehoord dat het wel een half jaar kan duren. Hij heeft er in elk geval geen last van gelukkig.

16. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Oja, hier ook een kleine ooievaarsbeet op zijn ooglid.

Soraya, dat vijlen heb ik geprobeerd tijdens het voeden, dan ligt hij compleet ontspannen bij me.
    Maar ja jij moet een fles vasthouden, misschien wanneer je man de fles vast houdt.

17. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Bedankt meiden eindelijk heb ik Batuhan ook aan jullie kunnen laten zien :D En nu nog zo een super mooie banner :D

Nou pffff het zweet brak me uit tijdens het badderen want ik heb hem als laatst zelf in bad gedaan toen hij 3 dagen was en vandaag weer. Het badderen ging goed daarna heeft hij ook keurig zijn flesje gedronken en ligt nu (als het goed is :D ) heerlijk te slapen owww ik hoop zo dat het goed gaat ik hoop echt zoooooooooo dat zijn zuurstof niet daalt. Nog 36 uur te gaan pfff echt spannend Hij heeft sinds zondag tot nu toe dan maar 2 dalingen gehad. Dus over 36 uur als alles hoop ik goed gaat want die 48 uur is vannacht ingegaan mogen we zaterdag naar huis. Als we het willen mag ik een dagje extra blijven zegmaar zaterdag tot zondag en hier slapen op een aparte kamer voor even te wennen wat zouden jullie doen. Ik heb eigenlijk zoiets nee genoeg geweest in het zh we willen lekker naar huis

18. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    haha zelfs dan houd ze haar vuistjes.. misschien moet ik dat doen als ze slaapt :)

19. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Meiden even snel een berichtje.

WIJ ZIJN THUIS.

Het gaat super met Zoey.
    Even nog druk thuis klets van de week weer mee.

Tir meid nog even en dan is Batuhan lekker bij jullie thuis.

20. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede

jeeej maatje wat fijn! geniet ervan! :D

Deel Deze Pagina