Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Scoobje: tuurlijk vergeten we niet ook al heb je nu niet veel tijd om hier mee te kletsen. We leven hier erg met elkaar mee en het doet mij altijd goed om te horen hoe het met iedereen en de beebjes gaat. Jullie hebben wel al een moeilijke tijd met Kaylee achter de rug!

Fijn dat je het filmpje leuk vond!

X Esther

2. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    @ eppie, ja het logeren is supergoed gegaan, ze heeft van gisterenavond half 9 (8 uur gevoed) tot vanochtend 7 uur geslapen en toen van 8 tot half 12 weer geslapen!! Wat een slaapkoppie....

Filmpjes, ik ga van de week even met mijn oude fototoestel aan de slag en zal mijn mannetje dan even vragen hoe ik het op internet krijg.

@ kuona, wat voor bmw heeft jou mannetje trouwens (vroeg die van mij)

Ik ga nog ff naar buiten, mannetje gaat fietsstoeltje monteren!

3. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    Hierbij een filmpje van Yannique in het loopwagentje.
    Loopwagentje!

X Esther

4. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Maka: En heeft ze nog lang geslapen? Hier ging het slapen overdag gelukkig best goed. Een keer 's ochtends een uur en 's middags 1,5 uur en nu ligt hij er ook alweer in. En dat iedere keer zonder te mopperen.
    Ik geef Morris nu fruit in stukjes. Meestal eet hij iets van 10-15 stukjes. Soms pureer ik het daarna nog en eet hij dat (met lichte tegenzin) ook nog wel op en soms eet ik de rest op. Hier komt het dus eerder op een half stuk fruit dan 2 stuks :$ Gepureerd gaat natuurlijk wel makkelijker, maar ik vind het kauwen ook wel belangrijk.

@Suske: Oei jullie dus ook een nachtelijke verschoning. Morris was, op zijn zachtst gezegd, ook not amused... Maarja, ik kon hem moeilijk in zijn volle luier laten liggen ;) Omdat hij tegenwoordig zulke lange nachten maakt wil ik hem om 23 uur ook vaak verschonen en dit doe ik nu, mits hij niet gepoept heeft, heel snel zonder doekjes :)->) in zijn bedje zodat hij niet helemaal mee naar de badkamer (daar verschonen we) in het licht hoeft. Vindt hij ook niet prettig maar is wel het snelst.
    Ik vind houten speelgoed ook veel leuker dan al dat plastic gebeuren. Ik zal het zelf ook niet zo snel kopen.

@Nanni: Wat een leuk ventje is Djayson. Zit hij nu helemaal zelf? Of duurde dat maar 1 sec?

@Angela: Ja er is niks vervelenders dan op je werk zitten terwijl er niks te doen is. Dan duurt de tijd laaaaaang!

@Eppie: Wat een leuk filmpje van Yannique! Haha mijn vriend snapte maar niet wat dat geluid was :D

@Dinkie: Wow slaapt Sanne altijd zo goed door? Jij gaf toch ook bv? (sorry ik kan het maar neit onthouden en je hebt het volgens mij al een keer of 100 gezegd :D)
    En jouw man is er dan wel op tijd bij met het fietsstoeltje! Of kan Sanne al zo goed zitten?
    Mijn vriend heeft een BMW E21 uit 1981 een saffierblauwe (haha dat is voor de kenners). Hij is er vd winter toen het zo glad was mee tegen een paaltje gereden en had behoorlijke schade aan zijn bumper enzo en dat heeft hij vorige week met een vriend weer helemaal opgeknapt. Nu kan hij zich er weer mee vertonen ;)

@Uk: Morris kreeg vorige week van verlate kraamvisite een houten kraanwagen met magneetblokjes van Ikea. Hij is eigenlijk vanaf een jaar maar Morris vindt hem nu al erg leuk!

Verder heb ik niks meer te melden eigenlijk :D Morris ligt lekker te slapen. Ik ga nog even snel de was vouwen en dan komt mijn ma gezellig thee drinken.
    Tot morgen!!

5. martientje

martientje Actief lid

8 mrt 2009
    298
    0
    0
    Hoi meiden:

heb er net weer 2 drukke dagen op zitten,

oh mijn zusje belt sorry reageer morgen weer verder.

druk druk druk

6. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Thije heeft het vandaag weer naar zijn zin gehad bij oma!

Thanx voor al jullie lieve reacties op het feit of Thije al dan niet te dik zou zijn. Doet me goed! Hij is ook echt mijn lieverdje hoor! En ben meestal ook erg trots dat ie zo goed groeit op mijn BV, maar soms slaat de twijfel toch weer toe door dat soort opmerkingen.

@ Noppie, owww wat slecht van ons, maar idd.. nog van harte met Ebbie haar halve verjaardag!!!!
    Jij zei trouwens toch laatst dat je het campingbedje als buitenbox gebruikte? Doen wij nu ook, wat ideaal zeg! Dat ding heeft zijn geld nu al opgebracht!
    Lekker vergaderd?

@ Daffie, fijn dat je zo lekker gegeten hebt!
    Hoe gaat het nu met je arm?

@ Mieke, hoe voel je je nu?
    4+ gaat het worden, ik vertrouw op jou :D. Ga er morgen even op uit denk ik.

@ Maka, nog een nieuwe papfles kunnen scoren? Ben erg benieuwd of het werkt.

@ Kuona, volgens mij nemen de voedingen 'vanzelf' af wanneer de beebjes meer fruit binnen krijgen.
    Veel plezier met je mams en de thee :D

@ Suske, hoe is het met het Nijntje?
    Jij bent wel goed bio en eco verantwoord bezig he! Vind het wel goed dat je overal zo bij nadenkt. Ik probeer qua eten wel heel bewust en verantwoord bezig te zijn, maar qua speelgoed ben ik geloof ik niet zo heel erg verantwoord dan.

@ Nanni, gelukt met KPN?
    Leuke foto!

@ Angela, leuk dat je ouders weer terug zijn!
    Veel plezier met ophalen!

@ Uk, jaja donderdag is Ferry ook een half jaar he!!!
    Fijn dat de fysio zo tevreden is joh! Je mag ook trots zijn op je ventje, tis een kanjer!

@ Esther, het eten gaat er dus lekker in bij Yannique!
    Filmpjes kijk ik straks nog ff!

@ Scoobje, ik vind het juist erg leuk om te horen hoe het met jullie gaat.

Ik ga nu snel iemand voeden en naar bed brengen!
    Tot straks denk ik!

7. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Zo, Myrthe ligt op bed en mijn ouders zijn weer vertrokken. Mijn moeder heeft haar steeds in en uit bed gehaald en toen hebben we mijn vader maar gebeld of hij kwam eten bij me. Hebben dus heerlijk in de tuin een pan nasi zitten veroberen.
    Met mijn arm gaat het wat beter, vanmiddag nog wat last maar dat kwam wrs omdat ik met pakken pampers had lopen sjouwen op het winkelcentrum;) Nu gaat het beter. Weet niet meer wie het vroeg, maar ben inderdaad wel eens naar de HA geweest en die dacht aan geirriteerdheid van het kapsel in mijn schouder. Het is echter altijd weer met 1 of 2 dagen weg en daarna heb ik er geen last meer van. Kan er dus weinig aan doen, behoudens pijnstillers slikken als het zover is.

Ik heb hele leuke filmpjes voorbij zien komen:D

Scoobje; leuk juist dat je af en toe toch de tijd kan vinden om even te laten weten hoe het met jullie gaat en tuurlijk hoor je er nog steeds bij!

Ik ga lekker voor de TV hangen.....

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Suske, nee dan zou ik idd ook niet meer gaan Rapleyen! Vera heeft wel al een paar keer gekokhalsd, maar gaat daarna gewoon onverstoorbaar verder.
    Ahh arme nijno!

Mieke, o nou ja als jij er ook tevreden mee bent, is t prima. Het is idd beter dan niets!!

Nanni, leuk Djayson in de zandbak!

Angela, ow vervelend als je je zo verveeld op t werk! Dat had ik vorig jaar ook zoooveel! Werd er gek van :$.

Uk, fijn dat de fysio ook vindt dat t goed gaat!! Waarvoor is dat dan, hem uit evenwicht laten gaan? Om te leren zitten?

Eppie, o de papfles goed schudden dus. Ik had niet echt t idee dat er klonters inzaten hoor. Het zelfgemaakte gat was gewoon niet goed. Maar ik heb nu de 1-2-3 speen van avent gehaald. Hopelijk gaat t daar vanavond beter mee ;)
    Wat leuk, een hele maaltijd al voor Yannique!!
    Haha, lekker schor gilletje van Yannique!
    Ow, wat gaaaaf zo'n loopstoel! Die moet Vera ook hebben!!! :D :D KOmen die muziekjes uit die stoel btw??

Scoobje, ja we hebben natuurlijk met zn allen eigenlijk een hele bijzondere en voor sommigen erg moeilijke en zware tijd achter de rug. Jouw verhaal is er ook eentje die zeker blijft hangen. Jullie verdienen het zo, dat het allemaal goed gaat met jullie lieve Kaylee! Iedereen natuurlijk, maar jij hebt zoveel rottigheid meegemaakt.

Dinkie, jeetje dan heeft Sanne wel extreem veel geslapen zeg!

Kuona, Vera had vanmorgen een uur geslapen. Vanmiddag maar een half uur, ze viel in slaap in de auto, toen we terug kwamen van de stad. En eenmaal thuis was ze al snel wakker.
    Nu is ze alweer aan haar nachtslaap begonnen. Ik heb haar wel in slaap gevoed, maar dat ging gelukkig weer als vanouds. Ik heb de tussentijdse gilletjes ook niet gehoord vanavond. Nu langzaam afbouwen dus met in slaap voeden voor de nacht...!
    Hier komt t dus ook neer op ongeveer een halve tot een kwart stuk fruit. Eerst Rapleyd ze en de rest pureer ik. Vaak is ze dan al best moe, en de ene keer gaat er meer in dan de andere keer. Vooral 's avonds zit ze vaak te schreeuwen om meer, maar eet ze dr mondje niet leeg...? Ja, dan stop ik er ook maar mee, want ik kan natuurlijk niet blijven doorproppen als ze t niet doorslikt ;).
    Verschonen doe ik meestal niet hoor, tenzij ze natuurlijk gepoept heeft. Het liefst geef ik haar de voeding, terwijl ze half slaapt. Als ik ga verschonen, wordt ze echt wakker. Dan heb ik t idee dat ik haar nacht helemaal verstoor... (maar ja, uiteindelijk maakt dat momenteel toch niet zoveel uit )

Married, ik ben qua speelgoed ook helemaal niet verantwoord geloof ik! Zelf vond ik vroeger al dat speelgoed met geluiden en knopjes ook geweldig, dus dat koop ik nu echt wel allemaal voor Vera hoor. Zo wilde ik altijd een keyboard of zo'n pop die vanalles kon (maar ik kreeg t niet altijd) :D. Alleen sommige speeltjes van Vera vind ik af en toe wel erg irri worden hoor :).
    WIe ga je voeden dan :( haha

Daffie, fijn dat de pijn alweer ver weg is. Gelukkig maar dat t steeds zo snel steeds weer weggaat.

Ik hoop dat t sprongetje/tandjesheibel nu voorbij is. Haar huiltjes klinken nu weer normaal en ze gedraagd zich niet meer zo extreem aanhankelijk, maar weer zoals 'normaal'. Hopelijk is t nu niet tijdelijk, zoals vorige week!
    Vanavond zat ze ook weer haar rolletjes te oefenen. ZO grappig, heen en weer en de andere kant op. Maar ze kan het vooral goed linksom van rug->buik en weer terug buik->rug. Rechtsom kan ze wel van rug->buik, maar dan rolt ze niet terug, maar verder door zeg maar. (snap je wel ? :D)

Vanmiddag dus wezen bikini-shoppen, maar ze hadden nog minder dan ik verwacht had. IK heb dus alleen maar spullen voor Vera gekocht. Oa haar eerste spijkerbroekje en een 123 speen dus. De hema heeft weer nieuwe kleertjes, ik heb alvast een rompertje en maillotjes gekocht in 74 en 80.
    Oja, ik zag een heel erg leuk jasje van Mexx, maar die was 50 euro. Hm, ik wacht denk ik maar daarmee tot ze m echt nodig heeft.
    De bikini van de otto is nog niet binnen, hopelijk komt ie morgen dan, want anders moet ik een zwempak aan naar babyzwemmen... De rest van de bikini-topjes die ik heb kunnen echt niet meer :$!

9. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Eppie, leuke filmpjes!!

10. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Maka, balen dat je niets hebt kunnen vinden, behalve dan voor Vera (maar dat is ook niet zo erg ;) ) Hopelijk is dat van Otto wat dan.

11. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Ff snel want ik ben gebroken *dramaqueenkijkendesmiley*!
    T knijn schijnt een milde vorm van de myx te hebben want anders zou t volgens de DA allang dood zijn geweest. Dus.... doorgaan met waar we mee bezig zijn en onze vingertjes blijven kruisen zei ze. Jeuj! Denk ik... Ben t ergens wel n btje moe met dat dier, maar je raakt er toch aan gehecht. We hebben besloten dat als mn schoonzus terug komt dat wij dan toch voor m blijven zorgen want we vertrouwen er niet helemaal op dat zij dat net zo secuur zou doen en dan is alles voornix geweest (ze heeft drie kinderen, 7 jaar, 5 jaar en 1 jaar oud, vandaar).
    Zoooo! Tijd voor de laatste voeding en dan gaan we allemaal lekker slapen! Trustuh dames!

12. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    @ kuona, ja ik geef ook nog steeds volledige bv of hoe je dat wil noemen. Ze krijgt wel een fruithap en sinds zondag een prakkie. (en nu 2 x een stukje boterham). Doorslapen was hier al vanaf een maand of 3 eigenlijk iedere nacht. Heerlijk vind ik dat!! Heel af en toe wordt ze s'nachts wakker maar dan is ze haar kroeldoekje kwijt en ze duimpt heel graag met een kroeldoek.

Het fietsstoeltje is meer voor mij om te wennen dan kan ze er binnenkort in mee. Hebben het natuurlijk wel getest en ze vond het geweldig maar zit nog veel te onwankel. Misschien eens een keer naar kdv (is 2 minuutjes fietsen).

Zal van de week de foto's even verkleinen en hierop zetten.

Slaap lekker alvast voor iedereen.

13. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Mieke: hihi, dank voor de felicitaties met Ebbies 1/2 jaar verjaardag. Volgens mij was dat ook net de dag dat mijn eigen berichtjes ontploft waren op de compu... Maar het was niet aan ons voorbij gegaan hoor :).

@ Maka: nee, snap helemaal dat als ze eenmaal slaapt dat je dan niet alsnog haar gaat wekken voor het tandenpoetsen, zou ik ook niet doen nog denk ik hoor. Wanneer moet je nou echt echt echt gaan poetsen denk jij? Ik heb het dus echt nog niet gedaan.... Wij hebben hier ook de avent-flessen, hebben zo;n I-II-III-speen. Dat gaat aardig goed. Heb jij er ook al 1 gehaald? Ik had bij de bbq afgelopen zaterdag bij vrienden per ongeluk veeeuls t veul rijstebloem in de fles gedaan. Het was een soort beton geworden, toen hielp ook zelfs de I-II-III speen niet meer, hihihi.
    Ik vind 200 gram ook zoveel ja, ik doe meestal 1 stuk fruit, bijvoorbeeld 1 hele appel of 1 hele banaan. Alleen bijvoorbeeld met nectarines dan 2.
    Ebbie kan ook haar rolletjes het beste 1 kant op, ik geloof over rechts, maar nou weet ik het niet eens helemaal zeker :).

@ Suske: oow, sterkte met Nijno..

@ Uk: fijn dat de fysio tevreden is en dat Ferry weer meer grensjes mag gaan opzoeken met zitten enzo.

@ Eppie: wat goed zeg, dat Yannique vandaag al op 3 flessen zat. Ik ga dat aardappeltje, witlof en appel combi ook eens proberen. Kook je dan alles? Hihihi, Yannique wordt helemaal wild van haar schaapje. Ik vind dat ze echt een superschattig koppie heeft hoor.

@ Kuona: mooi dat Morris nu zo goed slaapt. Hoe heb je het voor elkaar gekregen? Hier ook 1 stuk fruit hoor. Kan Morris echt al kauwen, knap zeg?!

@ Married: nee, wij hebben nog niet eens een campingbedje :), volgens mij was dat Mieke.

@ Daffie: gelukkig gaat het al ietsjes beter met je schouder/arm. Fijn dat je ouders kwamen helpen.

Zo, erg lang vergaderd vandaag van 12.00-15.00 :$, zonder pauze. Ik moest voorzitten en was daarna aardig gesloopt. Het was wel heel nuttig, maar toch een klein beetje spanningshoofdpijn daarna....

Ebbie kreeg vanmiddag een prakje van aardappels, andijvie, een beetje melk en een klein klontje boter (moet van CB, is dat gek?). Maar ze vond het niet te vreten :D. Papfles ging daarna helemaal prima. Ze had vandaag niet superveel geslapen (door de warmet? of door s-mama?). Maar ze was wel in haar sasje, hihi. We hebben lekker nog buiten op het pleintje op het gras naar de bomen en de andere kinderen gekeken, dat vindt ze toch zo leuk. Heb net nog een uurtje onkruid staan trekken in de tuin. Tis echt zo'n zooitje. Nou ja, de enige beetje leuke border die we hebben is nu weer aardig schoon. Er zaten trouwens heeeeul veul spinnen, ieks! Nu lekker slapen.

Goede nacht allemaal mama's en beebjes!

14. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Martientje: hihi druk druk druk dus. We horen het morgen wel weer van je ;)

@Married: Fijn dat het goed is gegaan bij oma :)

@Maka: Ja ik verschoon normaal ook niet, maar de afgelopen week maakte Morris echt nachten van 14 uur, en dat kon de luier soms niet aan :D
    Ik hoop voor je dat Vera nu écht over haar sprongetje/tandjesgedoe heen is. Met Morris gaat het ook de ene dag beter dan de andere.

@Dinkie: Dat is dan echt doorslapen in het kwadraat zeg! Ik ben al blij als hij vanaf 23.00 de nacht doorslaapt :D Fijn hoor!

@Noppie: Haha dat heeft Morris helemaal zelf geregeld. Ik ben er al achter dat ik er weinig aan kan veranderen en dat ik het maar het beste kan laten begaan. Komt hij voor een voeding 's nachts, dan geef ik hem die maar gewoon, na een tijdje slaapt hij dan weer gewoon door. Ik ben wel benieuwd hoe lang hij het nu vol houdt, dat doorslapen. Die eerste nacht dat hij dan weer wakker wordt valt altijd zo zwaar tegen :D
    Hier moeten er door de prakjes van Morris eigenlijk ook een koffielepel olie. Dat heb ik tot nu toe niet gedaan omdat hij alleen nog maar een beetje groente en fruit krijgt. Ik dacht dat die boter/olie is voor de nodige vetstoffen en zodat ze gewoon lekker kan blijven poepen, maar ik weet het niet zeker.

Zo ik ga er nu echt een eind aan breien. Morris werd net al wakker maar ik hoor al dat papa hem weer in slaap heeft gekregen (zijn kantoor zit naast Morris' kamer). Dan ga ik hem zo weer wakker maken voor zijn voeding, haha.

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Noppie, tja t CB zei dat als de tandjes door zijn, je moet gaan poetsen. Staat ook overal op internet en op de tandpasta. t Gaat denk ik vooral om de fluoride?
    Ik moest erg lachen om je kookuitspattingen voor Ebbie en daarna, 'ze vond t niet te vreten'. Hahaha :D Klontje boter? Eh nee, daar is mij niets van gezegd. Maar ik zit ook nog lekker op puur groenten en fruit ;) Maar ga ik denk ik ook niet doen? Ze krijgt al genoeg slagroom binnen ;)

Kuona, ja heb ik ook wel eens hoor, dat de plas langs de luier loopt... Lastig ja. Ik zit ook vaak te twijfelen hoor, om 0u. Maar dan haal ik m eraf en dan is ie nog zo leeg, dus doe t niet meer, met t oog op Vera's slaapgedrag ;). Nachten van 14u, das wel lang ja. Die Morris toch :D!!

Ik zit alweer in de startblokken voor als Vera zo wakker wordt, om de fles pap klaar te maken..:D

NOg even een lief fotootje, hoe Vera vanmiddag in slaap was gevallen. Ja, je moet je wel goed vasthouden als je bij mij in de auto zit ;):

16. Scoobje

Scoobje Actief lid

21 jun 2008
    156
    0
    0
    #8696 Scoobje, 19 aug 2009
    Laatst bewerkt: 19 aug 2009
    Wat een lieve foto van Vera ! Ik vind het geweldig dat ze zo'n mooie haardos heeft hé...

Ik zal ook eens even spammen. We hebben voor de doop een fotoshoot gedaan à la Anne Geddes met onze meid...

Oei... even terug uitzoeken hoe dat ook alweer moest :(

17. Scoobje

Scoobje Actief lid

21 jun 2008
    156
    0
    0
    mijn elfenmeisje ...

18. Scoobje

Scoobje Actief lid

21 jun 2008
    156
    0
    0
    mijn muurbloempje...

19. Scoobje

Scoobje Actief lid

21 jun 2008
    156
    0
    0
    en als laatste...
    gewoon mijn engeltje...

20. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Maka: nou, dan moeten wij er dus ook echt aan gaan geloven aan dat tandenpoetsen. Lijkt me zo'n gedoe, maar ik geloof dat ze die tandpasta niet uit hoeven te spugen, dat scheelt dan weer. Hihihi, ja, Vera krijgt elke dag verse slagroom, hihi.

@ Scoobje: jeeetje wat een leuke foto zo met die elfjes, echt super!

Zo, ik werd vannacht echt helemaal lekgestoken door een mug. Ben maar op een andere kamer gaan liggen uiteindelijk. Wat een afschuwelijk bericht over die familie in Kampen. 4 van de 14 kinderen omgekomen in een brand. Afschuwelijk.

Ga straks lunchen bij een vriendin en haar kinderen. Ebbie gezellig mee :).

Deel Deze Pagina