Goedemorgen allemaal, Nou het is niet de vaatwasser, hij werd vanacht ook 1x wakker en de vaatwasser stond niet aan Het is echt gewoon zijn speen.. Maar ik ben allang blij, meneer is weer heel erg vrolijk. Verteld hele verhalen, lacht weer veel, en slaapt goed.. (oke word een keer wakker maar ach) Gister een drukke dag gehad.. Vriendin kwam langs, ff spullen brengen, ging daarna naar een grote speeltuin, dus ben ik meegegaan met Djayson.. Nou hij vond het schitterend.. Heerlijk geschommeld, en de zandbak vond hij helemaal geweldig Hij heeft zeker 20 min erin gezet, en viel maar 1x om :d Gezichtje in het zand hihi.. Snel schoongemaakt, al zou hij wel wat binnen hebben gehad, maar ach lig er niet zo wakker van.. Hij heeft ook zeker een uur geslapen nog daar in de wagen.. Einde van de dag nog ff langs me schoonmoeder, heeft vorige week een tia'tje gehad.. Gelukkig weer thuis, dus daar ff lekker gegeten.. Toen we thuis waren Djayson gedoucht en hij ging gelijk slapen daarna Hij was doodop hihi.. Manlief doet nu boodschappen, daarna naar de ARBO, lekker een uur in de auto zitten :x @ scoobje: gave foto's!! @maka: geweldige foto @suske: suc6 met de nijn! @noppie: fijne lunch alvast! @tandenpoetsen: hier braaf elke dag (heel soms vergeet ik het) Djayson vind het heerlijk, heb een soort vinger tandenborstel, kan je je vinger door heen steken, ideaal
@ Nanni: hmm, dus toch zijn speentje. Nou ja, kan je in elk geval de vaatwasser weer aanzetten wanneer jij dat wil. Veel succes bij de ARBO. Is dat vanwege je enkels neem ik aan? Haha, een vingertandenborstel! Ik ga nu ook echt beginnen vandaag. Net overheerlijke nectarines voor Ebbie gepureerd. Een hapje voor Ebbie en een hapje voor......precies... Noppie !
@maka: Ja dat heb ik dus soms ook. Dan kies ik er toch maar voor om hem te verschonen om 23 uur maar dan zit er dus niks in... Gisteravond moest ik hem wel verschonen want toen had hij weer gepoept Haha geinige foto! Hoe is het met de pap gegaan? @Scoobje: Schattige foto's hoor! @Noppie: Gezellig lunchen, heerlijk met dit weer natuurlijk! @Nanni: Leuk dat Djayson het zo naar zijn zin had in de speeltuin @tandenpoetsen: haha daar heb ik echt nog niet over nagedacht. Ik wist ook niet dat dat al gelijk moest zo gauw er tandjes doorkwamen. Maar goed dat ik hier meelees dan Zo'n vingertandenborstel zoals Nanni zegt lijkt me ook wel wat. Morris vindt het nu ook prima als ik met mijn vinger in zijn mond ga. Nou Morris heeft lekker uitgeslapen, ik hoor hem nu pas wakker worden Hij heeft natuurlijk wel al een voeding op om 8 uur. Ik twijfelde nog of ik ook terug zou gaan maar nu heb ik lekker al gegeten, gedoucht en opgeruimd.
Meiden, ik kom straks reageren. Weer gewerkt, en thuis erg druk. Ik zag laatst bij Soraya de tandjes zitten achter het tandvlees.. nu komen er ook bobbeltjes op, dus het zit er wel aan te komen. Nu snap ik ook wel waarom ze zo huilerig is in de ochtend.. Maar goed. Bedankt voor de reacties op mijn filmpje. Vind mijn kikkertje zelf ook errug schattig Nu ga ik fruit maken en Soraya uit bed halen. Ze heeft net wel 20 minuten geslapen! (normaal slaapt ze dik 2 uur, nu ligt ze alweer te spelen) snap er niets van hoor.. Tot later meiden!
Kom even berichten over m`n gesprek met schoonloeder. Denk niet echt dat ik er veel mee ben opgeschoten. Ze weet nu wel hoe ik over bepaalde dingen denk, maar blijft gewoon dr eigen dingen doen. Ze draait de dingen ook zo om dat het aan mij ligt en totaal niet aan haar. Volgens haar maak ik haar onzeker, als ik aangeef dat ik iets liever niet heb (zoals, in mijn ogen, te dicht bij de waterkant staan). Ook moet ik de kleine meer los laten, in haar ogen. Maar hoe kan ik een baby van 6 maanden nu loslaten? Moet ik iedereen er maar vanalles mee laten doen? Heb gezegd dat we aan het begin van een opvoeding staan en dat we daar ook in moeten groeien. Maar zij ziet dat anders. Heb ook met m`n schoonvader erover gehad (s.ouders zijn gescheiden) en hij begrijpt niet waarom ze mij niet in m`n waarde laat. Volgens hem reageert ze nu als haar eigen schoonmoeder vroeger en daar was ze juist op tegen. Eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik nu verder met haar aanmoet. De muur die ik had opgebouwd vanwege haar staat nu nog 3/4 omhoog. Iemand tips?
Goedemorgen deze zonnige morgen! Reageren doe ik vanmiddag, wilde nu alleen iedereen even een fijne en zonnige dag wensen! Ben trouwens echt blij met jullie en dit forum, dat wilde ik ook nog even kwijt, haha Ga nu snel mn haar fohnen en dan op de koffie bij mijn zwangerschapsgym-vriendinnetjes! Tot laters! @ Tirti, gefeliciteerd met Batuhan zijn halve verjaardag!
Noppie, pas als de tandjes helemaal doorzijn hoef je pas echt te poetsen, daarvoor (bij t doorbreken) gewoon wat opsmeren. Ze zeggen met een gaasje, maar ik doe t gewoon met mijn vinger hoor. Ik heb t vannacht na de nachtvoeding gedaan. Lief, bah klinkt wel erg flauw van de s-moeder, zeker na wat je s-vader over haar zegt... Heb f geen tips zo voor je, ik kan ook niet zo goed tegen onredelijkheid. Scoobje, wat een geweldig leuke foto's! Married, ik ben ook heeel blij met t forum! Maar soms wordt ik er juist ook weer onzeker van, terwijl ik dat anders ws niet zou hebben. Bijvoorbeeld dat alle beebjes doorslapen en Vera niet. Eigenlijk vind ik dat t er wel een beetje bijhoort, maar ja, als alle beebjes doorslapen, waarom kan Vera t dan niet?!!!
Goeiemorgen mama's 8) Ik reageer nu even niet en heb ook niet bijgelezen, ga mijn kleine mannetje uit zijn bedje halen en dan lekker naar mijn ouders in de tuin vertoeven. Helaas heb ik Boaz aangestoken met mijn verkoudheid, maar voel ik me vandaag weer een stuk beter. Fijne zonnige en warme dag vandaag. Tot vanmiddag. Liefs Mieke
Vannacht dus niet zo'n geweldige nacht en de papfles was ook weer niet zo'n succes! De 'pap' was veel te dun voor de 123 speen, zelfs voor het 1 gaatje. Het stroomde gewoon zo haar mond uit, want ze kreeg t denk ik niet weggeslikt. Haar hele slaapzak en romper zaten onder, dus ik moest haar helemaal omkleden. En ze had dus vrijwel niet binnen denk ik. Ik vind die biobim echt 3x niets. Ik ga vanavond denk ik de gewone rijstebloem eens proberen, volgens mij werkt dat veel beter. De melk moet wel warm, dus dan gaan misschien de antistoffen kapot (heb ik gelezen), maar ja t is maar 100cc. Daarna vul ik bij met live-voeden. Maar goed, om 2330 pap gegeven. Toen was ze dus weer lekker wakker Maar ze is wel meteen zelf weer ingeslapen. Maar om 3u was ze weer wakker. Ik heb haar laten liggen tot 345u, want daarvoor was ze alleen maar wat aan t kreunen. Om 5u begon ze weer. Heb haar nog ff laten boeren, op mijn vinger laten sabbelen... Ik wilde haar niet in ons bed hebben, want t sprongetje is nu voorbij! Maar daar was Vera t niet mee eens. Tegen 6 uur moest ze echt weer drinken. Daarna sliep ze, dus ik heb haar weer terug in bed gelegd. Ging ze weer huilen. Grrr. Toen maar weer naast me gelegd en nog tot 9u geslapen... Tijd dus om haar weer op dr eigen kamertje te leggen denk ik...
@ Kuona: ja, verleidelijk is dat he, om ook weer in bed te gaan liggen als de beebjes hun ochtendslaapje hervatten. Ben er zelf voor de verandering wel uit gegaan vanmorgen, alvast een en ander klaargezet voor als we zo weggaan. @ Lief: wat vervelend dat het gesprek zo moeizaam verliep met je schoonmoeder. Tsja, het is heel lastig tips geven als je niet helemaal precies de ins and outs weet, maar hier dan een kleine poging. Ik ben het met je eens dat jullie als ouders altijd de opvoedingslijn bepalen en in principe moeten anderen, wie dan ook daar in meegaan. En misschien is het wel zo dat je als kersverse ouder wat voorzichtiger bent 'dan strict noodzakelijk', maar het is net wat jij zegt, we moeten zelf onze weg erin vinden en ook vertrouwen erin gaan krijgen hoe we beetje bij beetje ons beebjes kunnen 'loslaten' en hun weg in de wereld te laten vinden. Dat is een heel proces. Het loopt dat natuurlijk altijd het makkelijkst als onze ouders c.q. schoonouders vanzelf al op dezelfde lijn zitten, maar vaak is dat natuurlijk niet zo. In hun tijd hebben zij weer dingen geleerd over hoe beebjes op te voeden en voor hun veiligheid te zorgen, en onze kinderen zullen straks ook weer andere dingen gaan doen, omdat er dan inmiddels weer heel veel kennis bij is gekomen. Oftewel: ik denk dat het iets van alle tijden is dat er een verschil in opvatting kan zijn over wat 'het beste is voor een kind'. Wat ik zelf probeer met mijn schoonmoeder: daar waar ik het niet supernoodzakelijk vind dat ze exact onze lijn volgt, laat ik haar helemaal vrij en geef ik haar ook complimenten. Soms vraag ik ook bewust om haar gedachten/adviezen, krijgt zij ook het gevoel dat er naar haar geluisterd wordt en dat er waardering is voor hoe zij het vroeger deden. Alleen als ik het echt niet met haar eens ben, dan zeg ik het eigenlijk vrijwel direct. Dan bouwen er niet allemaal onderhuidse eindeloze spanningen op die dan ineens 'gaan barsten'. Maar ja, wat is nu eigenlijk mijn advies.... Probeer begrip te tonen voor het feit dat je haar onzeker maakt en geef aan dat dat beslist niet de bedoeling is. Maar dat de veiligheid en welzijn van je kind gewoon op nummer 1 staan. Zeg ook gewoon hardop 'het is best lastig he, dat elke generatie het weer anders en op zijn eigen manier doet' o.i.d. Probeer waardering te tonen voor het feit dat zij van je kind houdt en ook er het beste meer voor hebt. Trek je grenzen op besliste doch zo mogelijk vriendelijke manier als het echt om halszaken gaat. Laat als het om details gaat wat meer los. Nou, ik weet niet of je er wat aan hebt hoor. Ik wens je in elk geval veel sterkte, want hoe dan ook, met je (s)-familie moet je toch altijd een weg zien te vinden, want ze zitten nu eenmaal onder je huid. Niet makkelijk. @ Maka: ga ik het ook lekker eerst met mijn vinger doen. Vervelend dat je toch af en toe onzeker wordt van het forum, dat is natuurlijk nooit de/onze bedoeling. Waar denk je nou dat het hem in zit met Vera's slaapgedrag dan? Hier werkt de rijstebloem in elk geval prima, wij hebben die van Bambix, misschien is dat een idee? @ Married: ik vind het ook heel leuk op het forum, heel gezellig en heel leerzaam. @ Mieke: gelukkig voel je je alweer ietsjes beter vandaag. De buurman (van 81) is weer heerlijk klassiek piano aan het spelen. Hij heeft conservatorium gedaan en was o.a. dirigent. Fantastisch als die man speelt. Heel rustgevend, misschien ook wel voor Ebbie.
Hihi ik zit weer een beetje te spijbelen van het werken en kwam dit tegen: Misschien wat voor Vera of Thije
Hey meiden, Maka; wat een schattige foto van Vera die zich vasthoudt om mama's rijkunst hahaha. Scoobje; mooie foto's hoor en wat is Kaylee lekker gegroeit... Wij zijn weer terug van het CB voor de 6 maanden afspraak (ze is bijna 7 maanden haha). Het was bij de arts, een andere dan normaal omdat die op vakantie is. Weer tegenstrijdige adviezen gekregen, wordt er echt gek van:x:x Nu mag Myrthe ineens wel joghurt en is brood geven weer niet zo goed, maar zou melk tussen de middag beter zijn, terwijl de wijkverpleegkundige 2,5 week geleden weer hele andere dingen zei. Heb gewoon ja en amen gezegd en ga gewoon door zoals we nu bezig zijn. Over een maand moeten we weer bij onze eigen wijkverpleegkundige en dan ga ik wel aangeven dat ik het vervelend vindt dat het bij iedereen weer anders is. Over het fruit zei ze dat het nog steeds alleen erbij is, maar mijn kind eet zo 1,5 tot 2 stuks fruit weg hahaha. Ze groeit er als kool van. Is nu 69 cm en 8360 gram!! Vond haar al zo zwaar geworden hahahahahaha. Ze vond Myrthe wel een heel ontspannen meisje en qua ontwikkeling doet ze het prima. Mogen haar niet teveel rechtop laten zitten, omdat ze dat zelf uit moeten vinden, maar dat deden we toch al niet heel veel. Ze ligt bijna altijd te spelen in de box of op het kleed. Nu lekker nasi eten en vanmiddag weer werken.
hahaha of deze voor Sanne/Silje/Vera/Thije/Morris? En dan weet ik nog een variant. Ik groei op mama's witte goud
@ Noppie; bedankt voor je reactie! Ik zal wat voorbeelden geven; 1. Isa was 2,5 maand oud en spuugde nog vrij veel. In een uur tijd had ze zo gespuugd dat ze 2 schone kledingsetjes aan moest. S.moe komt op bezoek, grist Isa uit handen van m`n vriend, en gaat lopen hossen, schudden met haar. Ik vraag of ze rustig wil gaan zitten omdat isa vlak daarvoor hevig had gespuugd, zegt ze; oowww maakt mij niet uit hoor, had van de week een kind van school op schoot die me onderpieste (ze is kleuterjuf). Zeg ik; het gaat mij ook niet om jou, het gaat om Isa, ze heeft net flink gespuugd. Blijft ze gewoon staan en rondlopen. Praat ik dan buitenlands??? Ik confronteer haar hier mee,. zegt ze, ja maar als ik haar rustig vast houd, dan maakt het niet uit of ik sta, loop of zit. Ik reageerde met; maar ik vraag of je wil gaan zitten, zij: ik vond dat niet nodig omdat ik haar al rustig vast hield... 2. Tuin van s.moe grenst aan een sloot, tuin loopt over in het water, geen hek of wat dan ook. Het loopt ook schuin af. Met moederdag loopt ze met Isa naar de waterkant, naar mijn idee te dicht bij de waterkant. Tijdje later wil ze dat weer gaan doen. Ik geef aan dat ik het niet prettig vind dicht bij het water en vraag of ze op het vlakke wil blijven. Hoor ik haar mopperend naar de kant toe lopen en gaat zitten. M`n vriend ging bij haar zitten, ook een beetje om mij gerust te stellen. 2 weken terug gingen we bij haar eten, eindelijk heeft ze Isa vast en rent zowat meteen naar buiten naar de waterkant toe. En weer, in mijn ogen, te dicht bij de waterkant. Dus heb m`n vriend ingeseind of hij daar heen wilt en dat we het niet prettig vinden dicht bij de rand. Ze kan uitglijden, verkeerde beweging maken, Isa kan onberekenbare bewegingen maken, er kan van alles zijn waardoor ze in het water beland. Weer begint ze te mopperen tegen m`n vriend. Ik geef in het gesprek aan dat ik het idee dat ze niet luistert naar me en me niet serieus neemt. Volgens haar maken we haar onzeker omdat het van haar allemaal zo vanzelfsprekend is omdat ze het met haar eigen kinderen en nichtjes en neefjes ook deed. Ik begrijp dat best, maar als ik aangeef dat ik het niet prettig vind, zo dichtbij, moet ze daar toch naar luisteren? En ze heeft ook aangegeven dat ze het blijft doen. Er staat ook een bankje, als ze daar op zit, vind ik het niet erg, maar ze moet altijd lopen met Isa op haar arm. En Isa is nu eenmaal flink aan de maat, dus wordt gauw zwaar. Zelf is ze niet groot, dan is het helemaal een bollie. Maar doe ik dan echt zo moeilijk als jonge moeder? Of zie ik dingen verkeerd? Ik weet het niet meer...
Lief09; je doet helemaal niet moeilijk meid. Ik vindt het just goed van je dat je je grenzen aangeeft bij je s-moeder. Ik ben van mening dat ouders/s-ouders zich aan de wensen van de ouders moeten houden. Het is jullie kindje en als jullie bepaalde dingen niet willen of te gevaarlijk vinden hebben ze daarnaar te luisteren. Als zij zegt dat ze het gewoon blijdt doen, kun je ertegenin gaan door te zeggen dat je Isa dan zelf wel vasthoudt....het is toch te zot voor woorden dat zij gaat beslissen hoe er om wordt gegaan met jullie kind. Tuurlijk kunnen ze adviezen geven, maar dat betekent niet dat dat dan ook gebeurt. En vroeger was het allemaal heel anders, dat is niet te vergelijken. Een kindje van 6 maanden hoef je nog niet los te laten...alhoewel...als ze met hun 13e de wereld rond moeten zeilen whahahaha, dan moet je nu wel vast beginnen met zelfstandig worden!! Zo te horen wil ze helemaal niet luisteren in een gesprek....ik zoe dan echt koppig worden en haar mijn kind niet laten vasthouden als ze niet luistert (ben ik denk ik wel een kreng in hoor hahaha).
Quick question @ Maka / Mieke, als je de Bloom helemaal rechtop zit, doe je er dan nog een handdoek onder/naast om je kindje steviger te laten zitten??? Ik heb de stoel nu rechtop gezet (zonder Thije) ivm Rapley morgen, maar kan me echt niet voorstellen dat dat comfortabel zit voor Thije. In bijv. een triptrap heb je een stoelverkleiner, maar de Bloom heeft zoiets niet? Of doe ik nou iets verkeerd? @ Lief, je doet het goed hoor meid! Ik vind dat je je nog best redelijk opstelt. Het is jouw kind en je s-moeder moet dan gewoon accepteren.
Zo! Gelijk maar weer even alles schoongemaakt hier, want dit is mijn enige vrije dag.. Daarna moet ik weer werken tot volgende week vrijdag. Soraya ligt nu nog in bed, volgens mij hoorde ik haar net, maar nu niet meer dus ik denk dat ik straks nog wel even gauw kan gaan douchen voordat we naar het winkelcentrum gaan.. @Lief: ik vind juist dat je het heel erg goed doet. Zoals anderen ook al zeggen, het is jou kindje, jij bent de moeder dus dan moet je s.moeder daar maar naar luisteren. Ik had zelf in het begin ook problemen met mijn schoonmoeder. Nu past ze iedere keer op als ik moet werken dus ik was echt heel erg bang dat ze het op 'haar' manier ging doen. Gelukkig valt dit echt heel erg mee en ze vraagt iedere keer heel lief of 'dit' wel mag en of 'dat' wel mag. Mijn man zegt er nu gelukkig ook wat van en mijn s.moeder luistert naar ons en doet hoe wij het willen. Tuurlijk zijn er nog wel kleine dingetjes, zoals gister en eergisteren had ze na het brood yoghurt gegeven aan soraya. Daarna nog een fles en het gevolg was dat Soraya geen groente meer wou eten.. Mijn man heeft ook gezegd dat ze yoghurt ná de groente krijgt. Mijn s.moeder zei daarop gelijk dat ik haar geen groente had meegegeven (doe ik heel bewust hoor, want anders geeft ze om 1 uur brood, 3 uur fles en 5 uur groente, ze is namelijk van mening dat baby's elke 2 uur moeten eten) Mijn man antwoordde ook dat hij de groente meenam hihi.. Dan maar op deze manier. En gisteren had ze ook vruchtensap wat wij drinken (zit suiker in!!) in de drinkbeker gedaan, terwijl ik haar heel bewust een volle fles diksap heb gegeven. Maar goed, dat zijn van die kleine dingetjes, daar wil ik niet over vallen. En gelukkig kan Soraya ook wel wat extra's hebben aangezien ze bijna 1 van de lichtsten is hier... Het is heel erg moeilijk maar je zult toch je eigen standpunten vast moeten houden. Wil ze niet luisteren? nou dat is dan jammer voor haar, maar dan mag ze je kleintje niet meer vasthouden. Ze heeft het gewoon te accepteren, of ze dat nou wil of niet.. Als je even hard bent, ziet ze het over een tijdje ook wel in... Erg moeilijk, maar ik weet hoe je je voelt!! Wat ik ook heb gedaan is het van mijn kant een gedeelte los laten (maar te dicht aan de waterkant zou ik nooit loslaten hoor!) Ik ga nu met de gedachte naar mijn s.moeder van dat ik Soraya over een paar uurtjes zelf weer mee naar huis neem en dan lekker mijn regels kan toepassen. Het helpt wel moet ik zeggen. Ik doe nu net of ik sommige dingen niet zie en ik voel me stukken rustiger.. Soraya heeft het prima naar haar zin bij oma en daar gaat het uiteindelijk toch om! Succes meid! Knuff! Nou, ik ga gauw even douchen! Zon ze nog meiden! Liefs, Mireille
Ik heb even zitten vogelen met Movie Maker en You Tube (nog nooit gedaan) en heb een filmpje van Thije in elkaar geknutseld. Werkt het nu?? http://www.youtube.com/watch?v=x3LzRaXWCbA Filmpje is niet heel boeined hoor en je hoor mij de hele tijd heel irri, maar ik wil even testen of ik het goed doe en dat alles werkt. Ik heb de instelling bij YouTube op 'privé' gezet. Is dat goed? Niet de hele wereld hoeft het te zien namelijk, maar weet dus niet of jullie het dan wel kunnen zien? Kuona, Maka en andere videokunstenaars, hellup!
Dank jullie wel voor jullie reacties!! 'Gelukkig' past ze niet op als ik aan het werk ben, zou geen minuut rust hebben. Ook dat geeft ze steeds aan, dat ze wil oppassen. Ik voel me bijna verplicht om een keer weg te gaan zodat zij op kan passen. Maar daar ben ik voorlopig nog niet aan toe. Ik vertrouw Isa tot nu toe alleen nog aan m`n moeder toe, als ik aan het werk ben of een ander uitstapje heb. A.s. vrijdagavond gaan m`n broertje en schoonzusje oppassen. Schoonzusje werkt op een kinderdagverblijf en op een babygroep, dus mag er vanuit gaan dat ze weet hoe ze met baby`s om moet gaan. Ben blij dat ik niet als een zeur overkom! Dit zit me echt hoog en begin onderhand een beetje onder te lijden.... Een vriendin van me moeder heeft me ook aangeraden om mezelf wat meer open te stellen, t.o.v. s.loeder en er boven te staan. Net zoals Mireii doet, denk ik. Ga het proberen in ieder geval. Al is het dan niet voor mezelf, dan voor Isa en m`n vriend.
Noppie, na alles wat ik gelezen heb, denk ik dat het geen 'probleem' is (alleen voor mijzelf soms). Het is volkomen natuurlijk dat een baby 's nachts wakker wordt. Volgens mijn boek zijn 'experts t erover eens dat een baby tot ~9mnd nachtvoedingen nodig kan hebben'. Het is heel moeilijk om te ontdekken of je kindje echt honger heeft, of troost. Tot de tijd dat een baby langere perioden zonder eten kan, heeft het geen zin om m 's avonds vast voedsel te geven. Al lijkt t bij sommige baby's wel te werken... Bij Vera is t denk ik een combi van echte honger en mamahonger. Bovendien kan ze af en toe ook zelf in slaap vallen als ze 's nachts wakker in bed wordt gelegd (met een vol buikje). Het is dus niet perse zo dat ze altijd in slaap gevoed moet worden. Bambix schijnt niet te mengen met BV, maar daar geloof ik dus helemaal niets van. Ik heb t nl wel in huis, en al heel wat testjes gedaan met water. Daar mengt t ook prima mee, veeel beter dan die smerige biobim. Dat is zelfs met 3 lepels (op 100ml) nog geen pap . Dus vanavond toch die bambix maar proberen, als ze dat wel door wil slikken . Kuona, haha leuk shirt! Maar Vera eet ook prakjes hoor (en ze heeft zelfs al een keer een potje gehad). Ik heb ooit een shirt gezien met powered by mother's milk. Die vond ik ook wel leuk, maar kan m nu nergens meer vinden. Daffie, nou das wel erg raar als ze binnen een CB al verschillende adviezen gaan geven! Daar zou ik wel iets van zeggen. Ik kreeg 3 stickers met adviezen vanaf 6mnd, 7/8mnd en 9/10 mnd geloof ik. Ik heb er nog niet echt naar gekeken eerlijk gezegd. Lief, ik vind dat jij volkomen gelijk hebt hoor. Wat vindt je vriend/man ervan? Noppie heeft wel gelijk dat er verschillende opvattingen zijn, zeker tussen verschillende generaties. Maar jij bent de moeder en dus moet zij zich wel houden aan jouw grenzen. Ook al is ze t daar niet mee eens. Het is jouw kostbare kind!! Kennelijk komt t niet aan als jij vriendelijk vraagt iets niet te doen. Dat vind ik best wel onredelijk... Ik heb ook alleen mijn moeder nog maar op laten passen, en mijn s-moeder 2x. Maar die doet echt niet iets met Vera waar ik t niet mee eens ben. Married, soms stop ik er wel een handdoek naast, als ze scheef gaat hangen. Vera heeft er ook een handje van om zeer relaxt met haar voetje tegen t blad te duwen en zich zo lekker scheef te duwen. Maar ik laat haar dan ook niet langer dan een kwartier Rapleyen, dan gooi ik de stoel naar achter. Ondanks dat ze dus wel 10 minuten los kan zitten, zit ze niet zo heel lang recht in die stoel... Heeeeel veel plezier en succes vast morgen!!!! Je moet t filmpje wel op openbaar zetten