@Married: Leuk dat jij nog contact hebt met je zw.cursus vriendinnen. Ik had laatst de 3 stellen van onze cursus een mail gestuurd om te vragen hoe het met hun en de kindjes ging maar ik heb van geen van allen antwoord Beetje jammer. Ik vind het forum ook heel leuk. In mijn omgeving zijn er maar weinig mensen met jonge kindjes. En de mensen die ik ken met kleine baby's denken over veel dingen heel anders dan ik. Dus ik vind het erg fijn om hier gelijkgestemden (ook niet altijd natuurlijk, maar dat is soms ook goed) te vinden. Ik ken bijvoorbeeld niemand die bv geeft, dus dan vind ik het erg fijn om hier met jullie over te praten. (en natuurlijk vind ik de andere mama's ook geweldig he ) Ik wilde al zeggen dat je filmpje het niet deed, maar nu keek ik nog een keer en nu doet ie het toch. Grappig filmpje! Frustrerend he Thije, als je ergens niet bij kan! Dat blauwe rammelaar ding waar Thije niet bij kan, hadden wij vroeger volgens mij ook al. Een jaar of 25 geleden dus 8) @Maka: Ik begrijp wel dat je af en toe onzeker wordt van het forum. Ik heb dat ook, maar dan met het overdag slapen. Maar ik denk dat ik zonder het forum diezelfde onzekerheden zou hebben. Alleen mijn moeder al heeft al een keer of 100 vertelt dat wij vroeger altijd doorsliepen vanaf 6 weken en dat we overdag ook heel veel sliepen... @Noppie: Ik vind jou psychologische stukjes altijd erg leerzaam. Ik ben zelf geneigd om alleen vanuit mijn eigen oogpunt te reageren maar jij zorgt er dan even voor dat ik het ook eens vanaf een andere kant bekijk. Net als toen met dat stukje voor Vaam. Zeker iets mee gaan doen dus 8) @Daffie: Sjongejonge..dus niet alleen tegenstrijdige adviezen tussen verschillende cb's, maar ook nog eens binnen één cb. Dan heb je helemaal geen leidraad meer... Gewoon doorgaan zoals jullie nu bezig zijn ja! @Lief: Vervelende situatie met je s.moeder. Zeker als ze weet dat jij het vervelend vindt als ze met Isa zo dicht bij de waterkant staat vind ik het erg flauw dat ze zo gauw ze Isa vast heeft, gelijk weer naar die waterkant loopt. Ik weet niet of je 'moeilijk' doet. In de ogen van sommige mensen misschien wel... Maar ik vind dat je gewoon je gevoel moet volgen hoor. Als jij haar dringend verzoekt niet zo dicht bij de waterkant te gaan staan vind ik het niet meer dan normaal dat zij daar naar luistert. Ik heb zelf ook wel eens het idee dat ik een 'moeilijke' moeder ben. Zo had ik laatst de situatie dat mijn s.vader + vrouw hier in huis kwamen oppassen en zelf een fles wijn mee hadden genomen en helemaal leeg hadden gedronken. Ik voelde me daar gewoon niet goed bij. Zij zullen me wel 'moeilijk' vinden, maar volgende keer ga ik toch vriendelijk verzoeken de wijn thuis te laten. En als er mensen op komen passen dan leg ik liefst een handleiding van 3 kantjes weg over wat ze moeten doen 'als...'. Dan denk ik later ook altijd: "Oei, ik ben best een zeur.' Maarja... ik ben ook nog maar nieuw als moeder. Dat loslaten komt vanzelf wel toch? @Miireii: Ik vind het erg knap hoe jij omgaat met je s.ouders. Ik weet van de verhalen die je hier soms vertelt dat jouw s.moeder over veel dingen toch wel heel anders denkt. Ik weet niet of ik het zou kunnen, dat loslaten. Maar voor jullie situatie, jouw s.ouders als vaste oppas, is het idd het beste voor jou en Soraya. Maar meid, wat zul jij af en toe je haren overeind hebben staan, of niet? @Maka: hihi ik wist het ook wel hoor, dat Vera ook wel eens prakjes krijgt. Maar ik moest toch wel even aan haar denken, zij is er nl zo goed in Ik ben wel benieuwd hoe het met de bambix mengt! Mijn vriend gaat morgen naar Engeland voor 3 dagen (1 dag heen, 1 dag daar, 1 dag terug). Ik vind dat dus echt niks, alleen (met Morris) thuis zijn. Ik kan ook niet ergens gaan logeren want dan zit de hond weer zo alleen...Ik heb wel al bezigheidstherapie ingeschakeld Morgenmiddag ga ik naar mijn ouders en blijf ik daar eten en vrijdag heb ik met mijn schoonzusje afgesproken om iets leuks te gaan doen. Maar dat thuiskomen in een leeg huis vind ik zo naar
@Kuona: hihi, ja ik heb regelmatig mijn haren overeind staan als ik daar ben.... Bijvoorbeeld, wanneer ik wij net binnenkomen (man, ik en soraya) dan plukt ze gelijk Soraya uit de maxicosy en gaat ermee rond lopen, ze begroet ons al niet eens meer.. Maar ik zet me eroverheen en hou het erop dat ze gewoon super gek met haar kleinkind is.. Mijn man zegt ook heel vaak: (in het marokkaans) Haaai mam! alles goed? Ja, met ons ook! hihi, dan zegt ze ook vaak oeps! sorry Ohhw, en ze praat zo hard tegen haar! Echt! Soms vraag ik me af of ze denkt dat Soraya doof is... Daar kan ik me dan wel weer heel erg aan ergeren... Maar verder is het echt heel erg rustig geworden hoor. Gelukkig vraagt ze nu ook of iets wel of niet goed is. Ze doet het niet meer zelf. Misschien komt dat door een discussie die we voor de vakantie nog hebben gehad. Mijn zwager was een yoghurt toetje aan het eten met honing. Hij vroeg aan mij of Soraya dat ook mocht. Ik zei dus van niet omdat er honing in zit.. (het eerste jaar mogen ze toch geen honing?) Kunnen ze ziek van worden geloof ik? S.moeder reageerde daar gelijk op en zei: Nee! Is helemaal niet waar! Ik snap niet dat er zulke dingen gezegd worden! Mijn kinderen hebben dat ook gehad dus dan mag zij dat ook! Naja, uiteindelijk heeft manlief dus uitgelegd dat wij dat risico niet willen nemen omdat er dus een bacterie in zit die niet goed is voor de kleintjes. En daarbij, het is ook al 30 jaar geleden dat ze zelf een baby heeft moeten grootbrengen.. Dat besefte ze later ook wel, en misschien dat ze daarom zo lief is geworden. (ze was altijd al lief hoor, maar ze wou Soraya zelf opvoeden ipv. dat wij dat zouden doen ) Naja, heel verhaal weer, sorry daarvoor! Liefs, Mireille
Zo, hehe, zit in de tuin met laptop en kopje thee . Thije ligt in het campingbedje aka buitenbox Heb 3 (jumbo)pakken pampers gescoord bij het Kruidvat, scheelt echt veel geld he! Heb de 4+ genomen. @ Eppie, erg leuke filmpjes van Yannique! Ze vindt vooral de geluidjes van het wagentje erg mooi he, hihi @ Maka, als je wortels of broccoli voor Vera kookt, hoe lang kook je dat dan? We beginnen pas morgenavond, want overdag moet ik werken, grr... Vind t best spannend! Heb de Bloom klaargezet (zal idd ook max 10-15 minuten aanhouden) en er een groot zeil obnder gelegd. De SillyBilly is ook binnen Hoe was je Otto bikini? Lieve foto van Vera! Ga je dr vannacht weer op dr eigen kamer leggen? @ Scoobje, wat een geweldige foto's!!!!!!!!!!!!! @ 's nachts verschonen, ik verschoon Thije als ik hem naar bed breng rond 20 uur. Daarna niet meer tot 's ochtends 07.30 uur. Tenzij hij gepoept heeft uiteraard. Gaat prima met een babydry, al zit die de volgende ochtend wel stampvol. @ Dinkie, op het fietsstoeltje wat ik heb staat dat het pas vanaf 9 mnd is. Dat is van Bobike. @ Noppie, ik dacht echt dat jij het was van dat bedje/box buiten, haha... lange vergadering hoor! Smaakte de nectarine? Idd heel erg van die brand! @ Nanni, alles goed gegaan bij de Arbo? @ Kuona, zo Morris heeft dus lekker geslapen! Leuke shirtjes hoor! Haha, waar heb je die nou weer gespot? Wat raar dat je geen reactie hebt gekregen van je zwsgym-genootjes! Ik heb nog contact met het gymclubje en ook nog met 2 meiden van yoga, daar ga ik eens in de maand mee lunchen. Die rammelaar is idd ruim 25 jaar oud!!! Is namelijk van mij van vroeger, hihi Sterkte alvast met je dagen alleen @ Miireii, fijn dat het nu beter gaat met je s-moeder! Jullie hebben het extra lastig omdat er ook nog eens een cultuurverschil is natuurlijk. @ daffie, zozo, Myrthe groeit ook lekker door! Vervelend hoor al die tegenstrijdige adviezen! En al helemaal als het op 1 CB is!!! Liefs!
Pfffff..... wat was het vandaag toch warm he? Yannique heeft er echt wel last van. Ze heeft vanmiddag bijna niet geslapen op het KDV en sinds dat ze op bed ligt is het de hele tijd huilen. Voel op haar kaakje ook wel ee dikke bobbel, dus misschien dat er een tandje aan komt? Ben blij dat ik morgen lekker vrij ben. En vandaag heeft ze ook weer een paar keer terug gerolt van haar buik naar haar rug. Toch niet vergeten dus. @Kuona: Yannique eet ook nog geen hele stukken fruit hoor. En als ik haar een stukje geef, gaat ze echt kokken. Haha grappige shirtjes! @Married: het campingbedje gebruik ik ook als box buiten. Echt ideaal hoor. Ik ben ook niet verantwoord hoor qua speelgoed. Kan niet overal aan denken hoor. Fijn dat je blij met ons bent hoor. Leuk filmpje heb je in elkaar geknutseld! @Maka: die muziekjes komen van een los blad dat op het loopwagentje hoort. Dat zou je eventueel ook in de box kunnen hangen. Wij gebruiken ook altijd de 1 2 3 speen voor Yannique en daar gaat het altijd goed mee. Ow afgelopen nacht is het niet zo goed gegaan qua voeden dan. Ik ken biobim niet, maar ben over de rijstebloem zelf erg te spreken hoor. Niet echt goed geslaagd voor een bikini lees ik. Jammer zeg. @Suske: goed bezig met Nijno dan?! @Noppie: de aardappels en de witlof eerst even koken en dan het laatste minuutje de appel erbij. Gaat er goed in bij Yannique. Boter of olijfolie moet hoor, want dat hebben babytjes ook nodig. Hebben ze tegen mij ook gezegd ook! @Scoobje: wat een mooie foto's van Kaylee. Ik hou daar wel van. @Nanni: nou dan weet je in ieder geval dat het niet de vaatwasser is. Klinkt als een heerlijk dagje dat jullie gisteren gehad hebben. Wat naar voor je schoonmoeder. Gaat het weer een beetje met haar? @Lief: wat jammer dat het gesprek met je schoonmoeder niet echt geholpen heeft. Jij moet je grenzen aangeven wat Isa betreft en daar moet zij het maar mee doen. Dus gewoon blijven zeg wat jij wil dat er met Isa wel of niet gebeurd. Anders gaat het niet goed komen denk ik als je dat niet blijft doen. En dat zij onzeker wordt van de dingen die jij zegt, ligt toch echt bij haar hoor. @Mieke: beterschap voor jou en Boaz. Was het leuk vandaag? @Daffie: gewoon doen met eten zoals jij het wil hoor en laat iedereen maar praten. Ze is goed gegroeid dan. @Miireii: jeetje meid, wat moet je nu veel en lang werken achter elkaar dan. Kan me voorstellen dat je dan gaat poetsen op je vrije dag. Wil dat morgen eigenlijk ook doen, maar als het zo warm is dan doe ik dat dus niet he?! X Esther
@ Daffie: fijn dat Myrthe zo goed groeit. En wat vreselijk irritant ja, al die verschillende adviezen, zeker als het ook nog van een en dezelfde club komt . Ik doe Ebbie ook niet teveel rechtop inderdaad. @ Lief: ja, die voorbeelden maken wel veel meer duidelijk. Dit is echt lastig. Ik vind het wel goed hoe je dat dan zei in dat voorbeeld van dat spugen: het gaat om Isa en niet om haar. In haar beleving heeft ze natuurlijk veel verstand van kinderen, dus misschien ziet ze het dan ook als een enorme belediging ofzo? Ik zou dan toch denk ik als jij je er echt ongerust overmaakt op dat moment dan maar opstaan en Isa terugnemen. Ze lijkt inderdaad weinig gevoelig voor hoe jij je voelt. Erg jammer. Dit zouden jullie eigenlijk eens moeten uitpraten zonder Isa, maar wel met je man erbij. Maar ja, dat is helemaal lastig natuurlijk. Ik vind het niet gek dat je bang bent voor het water. Misschien nog wel enger straks als ze zelf kan kruipen en lopen en er geen hek is. De kans lijkt me heel klein dat ze er met isa en al invalt, maar het is jammer dat ze je ongerustheid niet serieus neemt. Misschien volgende keer nog duidelijker aangeven: IK ben bang, zou je daar nu rekening mee willen houden en anders wil ik Isa terug. Hoe staat je man hier in eigenlijk? Ik ben het dus in grote lijn wel met Daffie eens, maar ja, ergens een bepaalde vorm van contact houden is wel belangrijk denk ik. @ Mireii: gelukkig gaat het nu met jouw s-moeder een stuk beter. @ Married: wat leuk zoals je hebt zitten video-knutselen, wou dat ik dat ook kon. Heel veel plezier morgen met de eerste hapjes! Wordt vast een leuke sessie! @ Eppie: thanx, ga ik ook maken dat witlof-receptje. @ Maka: nou ja, zolang het dus nog niet echt een probleem is is het allemaal prima dan toch? Ik hoop dat vanaaf de BV met de Bambix zal mengen dan. Vindt ze vast heel lekker. Ebbie zit ook niet echt recht in de stoel, af en toe gaat ze ook naar 1 kant hangen. Ik haal er altijd direct weer uit inderdaad als ze klaar is met eten. @ Kuona: wat jammer dat je geen antwoord kreeg van die meiden. Misschien zijn ze nog op vakantie? Ik moet eerlijk zeggen dat ik van mijn zw-clubje ben afgehaakt. Zij kwamen nadat de beebjes geboren waren wel bij elkaar om thee te drinken. Maar ik vond toen nog vaak Ebbies slaapjes belangrijker en hun niet belangrijk genoeg. Niet omdat ze niet aardig waren ofzo, maar omdat ik mijn handen al vol heb aan mijn eigen vriendenkring, enne, niet te vergeten het forum natuurlijk. Eerlijk gezegd begin ik het forum ook wel als een soort vriendinnenclubje te zien . Zou ik 5 jaar geleden voor mezelf nog niet voor mogelijk hebben gehouden, grappig wel. Oh, thanx for the compliment. Maar mijn valkuil is juist dat ik altijd veel en veel te snel ga . Is nog beter als je (in therapie-sessies dan!) door de ander vragen te stellen zelf een nieuwe strategie te laten bedenken zeg maar. En voor mezelf kan ik het dan weer helemaal voor geen meter. Zie mijn huidige werksituatie . Daar probeer ik ook steeds van alles voor elkaar te krijgen en hanteer ik echt volledig de verkeerde strategie (voor mezelf, want veel gefrustreerd). Hihihi, had in het begin ook een handleiding voor Ebbie van 3 pagina's ja. Worden er al weer minder intussen. Maar ja, inmiddels weet mijn s-moeder dan wel hoe de magnetron werkt . Heb ik ook lang gehad ja, dat je het dan rot vindt om alleen thuis te zijn. Slim dat je bezigheidstherapie hebt ingeschakeld. Zie hier het geweldige filmpje van mijn lieve Ebbie: http://www.youtube.com/watch?v=C2LF0Ho61yg
Kuona, ik vind ook dat t nu nog veeeeeeeeeuuuuul te vroeg is om je kind al los te laten. Mijn moeder vertrouw ik wel 100% (al geef ik haar wel veel tips over vera's gedrag en wat dan werkt). Loslaten is een heeeuuul langzaam proces Ojee, ik vond t ook vreselijk om ('s avonds ) alleen thuis te zijn met Vera, toen mijn vriend een week in de vs zat... Kun je niet bijje ouders blijven slapen? Miireii, fijn dat t wel al stukken beter gaat met je s-moeder. Ze doet iig erg haar best geloof ik. Das t belangrijkste! Married, die kooktijden zijn idd lastig. Ik prik meestal met een vork erin. Het moet niet te hard zijn, maar ook zeker niet te zacht. Het is vooral uitproberen en kijken wat voor Thije t beste werkt denk ik. Broccoli denk ik 10 min, wortels 15-20. Tot nu toe vind ik courgette nog t beste Rapleyen. Geeft niet zo'n bende en ze kan t makkelijk eten (opsabbelen). Eppie, Yannique dus ook tandjes misschien! Noppie, tja de problemen van een ander kun je vaak makkelijker van een afstandje bekijken he... Op jouw werk is ook wel een lastige situatie, met allemaal mensen die al die strategieen natuurlijk ook op hun duimpje kennen Het was vandaag echt een dramadag!!! Ik zat er helemaal doorheen. Vanmorgen wilde ze niet slapen. Uiteindelijk op ons bed al spelend in slaap gevallen. En durfde ik haar natuurlijk niet over te hevelen naar haar bedje. Ze had wel 2 uur geslapen, maar ik ben uiteraard om de 5 minuten gaan kijken 2 uur later was ze weer moe, maar wilde niet slapen. Ik heb haar in haar bed geprobeerd te laten spelen, maar steeds weer huilen. Ik er naartoe - niet oppakken, troosten - en weer weg. Maar ze ging niet slapen. Om half 8 werd ze weer moe, dus naar bed. En nee hoor, ze viel in slaap tijdens t voeden, maar werd weer wakker in dr bedje. Weer vrolijk, even gekwebbeld in bed, toen weer huilen. Uiteindelijk weer in slaap proberen te voeden, lukte niet. Toen was ik echt kapot en werd ook even behoorlijk pissig. Vera overstuur uiteraard. Ik ben maar naar beneden gegaan en mijn vriend heeft t nog ff geprobeerd. Maar we hebben dr maar weer beneden gelegd. Net had ze weer honger, maar slapen ging ze niet. Ze heeft al kwebbelend wel 100 rolletjes gedaan en ook ontdekt dat haar teen in dr mondje kan, zowel links als rechts... Ik word er nu wel echt gek van hoor. Het moet nu toch echt es over zijn met dat niet willen slapen Ik begin wel een beetje bang te worden dat het niet meer een fase is... help. Zo de bambix proberen (zal vannacht niet veel zoden aan de dijk zetten, maar ik wil nu wel weten of t gaat binden of niet )!!! En morgen zwemmen!!!
@Dinkie, Enna, Noppie, Daffie, ik heb de groeicurves weer aangepast. @Daffie, klopt t dat Myrthe bij de vorige meting ook al 69cm was, of heb ik t verkeerd genoteerd? Jeetje, Myrthe doet t wel goed zeg op de bijvoeding! Ik zou juist zeggen dat ze nu de bijvoeding flessen vervangt, minder hard gaan groeien. Fruit en groente lijkt me toch minder calorieen bevatten dan melk? @rijstebloem, ja hoor zoals ik al vermoedde kun je met bambix rijstebloem prima pap maken van je BV. Vera vond t ook ontzettend lekker, de fles zoog ze binnen een paar minuten helemaal leeg. Meer! Zal wel een fabeltje van de macrobiotische borstvoedingsmaffia zijn dat alleen biobim (van biologische volkoren rijstebloem) met BV bindt . Maar wat ik ook al vermoedde is dat t voor Vera's slaapgedrag weinig toegevoegde waarde had! Ze sliep sowieso pas om 2330 , dus eigenlijk was de nacht bij voorbaat al verpest. Rond 0u begon ze al te piepen, toen heb ik haar weer in slaap gekregen door even mijn hand op dr buikje te leggen. Verder zat ze de eerste helft van de nacht zo te draaikonten, dat ik r om 3u maar een paar slokjes heb gegeven in de hoop dat ze rustiger zou worden. Dat hielp, maar daarna heb ik zelf niet meer geslapen . Ben om 7u maar opgestaan, zodat ik een beetje rustige ochtend heb. Ik hoop niet dat ik strax in t zwembad in slaap val...
Goedemorgen meiden, Vandaag is mijn weekend begonnen! Maar ben wel erg benieuwd of het vandaag echt zo warm gaat worden. Vond het gisteren al veel te warm voor hier in Nederland.... @ maka, wat vervelend dat het helemaal niet wil lukken met Vera om te slapen. Ik hoop voor je dat het snel beter gaat, misschien inderdaad proberen vaker in haar eigen bedje zodat ze daar gaat wennen? Sanne hoor ik s'nachts wel eens kletsen maar valt dan zelf weer in slaap, als ze bij ons zou liggen zou je sneller geneigd zijn haar te pakken/kroelen/voeden. Hé de rijstebloem mixt dus wel met BV. Nou ja, hier heb ik toen ook een paar keer biobim geprobeert omdat volgens de lactatiekundige het andere niet mixt!! Ik maakte er toen echt een papje van om op te lepelen en dat ging wel redelijk. Bedankt voor de groeicurves, Sanne is echt een ukkie in vergelijking met de andere kindjes zeg..... Ik ga eens even verzinnen wat ik ga doen, iniedergeval eerst douchen en even naar de winkel vandaag. Verder maar vooral rustig aan doen met die warmte. Fijne dag iedereen.
Goedemorgen meiden! Wat is het warm he! Ben benieuwd of het vandaag ook zo warm zal worden. Had net een wasje klaarliggen om op te hangen, ging het regenen buiten! Nu ist weer over (was een klein buitje), maar goed, maar ff kijken wat ik nog doe. Vanmiddag wordt het echt slecht begreep ik. @Maka, jeetje, wat vervelend dat Vera zo slecht slaapt! Dan ben je zelf ook helemaal kapot natuurlijk. Misschien last vd warmte? Hoop dat het nog het sprongetje of een fase is hoor meis .... Niet in slaap vallen strax in het zwembad! Wel leuk dat je kan gaan zwemmen! Hier is het nog 3 weken vakantie, dus duurt nog ff. Heb je nog een bikini kunnen scoren? @Mieke, hoe is het nu, gaat het een beetje met de verkoudheid? En met Boaz? Sorry, moet de rest nog gaan bijlezen vanaf dinsdag ofzo ... eerst de was maar ophangen, moet nog afwassen (bah) en de hondjes uitlaten ... Naomi slaapt nu net, dus dat kan mooi. Vanmiddag weer een middagje werken, pfff. Zal lekker wezen in die hitte!
Morning! @ Eppie, ow misschien een tandje dus bij Yannique, spannend hoor! De warmte is idd maar niks voor die kleintjes! @ Noppie, ik kan het filmpje niet zien? Ik vind het forum idd ook een soort van vriendinnenclubje geworden hoor. Ben er echt blij mee (ik val in herhaling ) @ Maka, wat vervelend dat je er ff zo doorheen zit. Tis ook super lastig dat ze niet wil slapen! Ik kan je helaas niet helpen, want volgens mij heb je alles al geprobeerd. Sterkte/succes meid! Thanx voor de kooktijden-reactie. Kook je courgette ook gewoon dan? Ik eet dat nooooooit! Haha, dat wordt wat hoor, ben echt zo geen keukenprinses!... Heb gisteravond vast de wortels geschraapt voor vanavond . Hoe ging het met de Bambix? > Ah wel goed dus, raar hoor dat er dan zo op gehamerd wordt dat dat niet bindt!!! Tssss... Zwemze! @ Dinkie, fijn weekend, haha @ Deesje, ook goedemorgen, hihi @ Mieke, hoe voel je je nu? Ik heb vanochtend al gezongen voor Thije, hihi... net alsof ie echt jarig is. Nu ben ik op mn werk, is goed te doen qua temperatuur, we hebben klimaatcontrole oid. Tot later dames!
@ Noppie & Maka; mijn vriend was bij het gesprek aanwezig, dat wilde ik persé. Dan weet hij ook wat er gezegd is en kan er achteraf dingen niet tegen gesproken worden. Zelf ziet hij nu ook in dat hoe zij doet en redeneert. Hij blijft ook vasthouden aan zijn regel; 'ons kind, onze regels'. Ik was eerst bang dat hij niet volledig achter me zou staan, omdat het natuurlijk wel z`n moeder is. Maar hij is zelf ook tijden het gesprek tegen z`n moeder ingegaan, dus was wel prettig voor mij! Hij is zelf net zo beschermend naar Isa als mij, misschien wel iets meer. Hij laat niet zo snel iemand de fles of eten geven of Isa vasthouden, ik daarintegen weer wel. Ik zal het contact tussen s.loeder en Isa ook niet verbreken, ze is tenslotten haar oma, maar als het echt op gaat lopen, hoef ik haar niet meer te zien. Maar eerst maar eens zien hoe de eerstvolgende keer gaat verlopen. Maar goed, ik heb jullie genoeg verveeld met m`n s.loeder! Ga nu maar weer eens wat doen op m`n werk, in dit bloedhete weer.... :S
Goeiemorgen meiden, Married; gefeliciteerd met Thije's halfjaardag hihi, groot gelijk dat je gezongen hebt....het is heel bijzonder!! Maka; ja het klopt dat ze 69 cm is en de vorige keer ook, althans volgnes de dame van het CB, wij zagen er 70 cm in want ze lag niet helemaal uitgestrekt. Maar we houden toch maar 69 cm aan (3 weken terug) En ze groeit zeker goed op de bijvoeding. Ze krijgt echt niets teveel en zeker geen suikers, maar het wordt een flinke tante zo hahaha. V indt haar ook echt zwaar om te tillen, maar dat zul jij met Vera ook wel hebben Mams is vandaag jarig, dus daar ga ik vanmiddag gezellig naartoe. Zometeen eerst Myrthe wassen en weer in bed leggen en daarna even sporten. Mannetje ligt te slapen, want die had nachtdienst.
jeeeeeej Hoera voor Thije, ook alweer 6 maanden! Wij gaan even naar de Ikea. Eerst lekker ontbijten en dan gaan we even de kinderstoel, een speelkleed en nog wat speelgoed kopen. Lekker gezellig! Ferry zit al klaar in zijn wandelwagen, maar ik hoor hem ineens zijn broek volknetteren! Hij heeft net een schone aan.... Nou ja, dan kom ik straks wel weer terug
@ Uk, en hoera voor Ferry natuurlijk!!!!!!!!!!!!!!!! Die is ook een beetje jarig vandaag hoor!!! Veel plezier bij Ikea en succes met de luier, hihi
@Married, HOERA!!! Gefeliciteerd met Thije! Let's start de bijvoeding nu, hihi! Enne, hier ook geen keukenprinses hoor, ben altijd nogal van de makkie zeg maar ...! Fijn dat je klimaatcontrole hebt op het werk! Wij niet, dus dat wordt weer puffen vanmiddag. Al zag ik net op internet dat ze een weeralarm voor vanmiddag afgeven, vanaf 13 uur zware buien vanuit het zuidwesten (hier dus). Tis hier ook al af en toe bewolkt, wel lekker eigenlijk, is het nog niet te heet. @Uk, ook een beetje gefeliciteerd met Ferry! En leuk, naar de IKEA! Wil ik ook binnenkort es doen, maar manlief vindt dat altijd vreselijk (veels te druk, hihi). Volgende week maar es met mijn mamsje gaan doen. Veel plezier! @Lief, jeetje, wat een gedoe met je s-moeder! Fijn wel dat je vriend achter je staat en bij het gesprek was, dan kan er idd niets worden tegengesproken. @Scoobje, leuk je weer te lezen!! Af en toe even laten weten hoe het gaat is ook prima hoor! Kan het zelf soms ook niet bijhouden (zoals nu ...). @Kuona, wat leuk dat je weer naar 'huis' (=NLD) komt, hihi. Hopelijk vinden jullie snel iets leuks. Heb vriendinnen in Rijsbergen en Baarle-Nassau wonen, das toch vlakbij jou dan? @Esther, Yannique tandjes, wat leuk! Hier heeft Naomi er ook al twee, staat zo schattig! En ik probeer ze iedere avond te poetsen. Is idd tandpasta die ze zo kunnen doorslikken zeg maar. Maar moet ook zeggen dat het er soms bij in schiet ... Sorry voor de rest, maar ga vanaf nu weer het proberen bij te houden! Hier alles prima! Naomi brabbelt er op los, hihi! Ze rolt nu ook heen en terug, al wil terug nog niet altijd zo lukken. Ook gaat het fruithapje steeds beter, jiehaaaaa! Gisteravond lekker naar het strand nog geweest met haar, konden we nog ff zwemmen (of ja, manlief dan). Naomi vond het geweldig! De papfles lekker daar gegeven en in de auto terug viel ze in slaap. Kon haar zo in haar bedje overhevelen, makkelijk hoor! Vanmiddag mag ze weer naar de kindjes (KDV), vindt ze altijd erg leuk (gaat vaak meteen brabbelen of gillen tegen de andere kindjes, hihi). Morgen nog een half dagje werken en dan weekend, yeah! Moet de komende twee weken (en deze week) iets extra werken omdat mijn collegaatje met vakantie is. Balen, maar tis niet anders. Per 1 september krijgen we er mensen bij die in de vakanties kunnen bijspringen, maar dat lukte deze vakantie nog net niet. Ach, tis maar voor een paar uur extra in de week, is nog te overzien .... @Married, wat doe jij eigenlijk voor werk?
Morgen! In de krant staat dat t vandaag noodweer gaat worden? Wij hebben de was maar vast snel naar binnen gehaald. Op donderdag hebben we samen onze vast vrije dag (we werken beide onregelmatig en ook in de weekenden dus is 1 dag in de week vast vrij wel zo lekker) dus vandaag gaan we saampjes een beetje klungelen in huis en vanmiddag komen er nog wat tantes van in de 70 op kraamvisite. Beetje laat, maar ach, vast gezellig! @Noppie Ik kon het filmpje niet zien. Jammer! @Maka Poehheeej! Shit dat ze nog steeds zo slecht slaapt. Maar troost je, Silje heeft dat ook een aantal weken gehad (denk een week of 2a3) en nu gaat het weer veel beter sinds anderhalve week ofzo. Wij hebben er die paar weken ook maar gewoon zoveel mogelijk aan toe gegeven, omdat we de indruk hadden dat t door dr vlekkies kwam, maar misschien is het ook wel gewoon een fase geweest want die vlekjes heeft ze nog steeds en het slapen gaat inmiddels weer heel goed. Dus er is hoop in bange dagen!! @Married Hoera! Thije ook alweer 6 maanden! En een lief filmpje hoor! Vooral het eind, MOE! @Daffie Wat groeit Myrthe dan goed op de groentjes en het fruit! En gefeli met je moeder! @Uk Leuk, shoppen bij de ikea. Veel plezier! @Deesje Sterkte op t werk vanmiddag! Bij ons is er iets van climate-controle, maar ik vind dat t daar altijd heel koud van wordt. Beetje alsof je constant bij de diepvriesafdeling in de super staat. Brrrr! Dus alles heeft zn voor en tegen. Maar natuurlijk heb je t liever thuis warm dan op t werk! Enneuh... 's mrgens zooooo vroeg al de was ophangen en hondjes uitlaten!? Goed bezig hoor! Toen lag ik nog te snurken! @Dinkie Dr moet er 1 de kleinste zijn... En je weet wat ze zeggen... klein, maar fijn! Al bedacht wat je vandaag allemaal gaat doen? Lekker van het weer genieten zolang het nog kan joh! De vrouw is eindelijk onder de douche uit... (tja, vrouwenhuishouding hier... alles duurt dan extra lang 's morgens hè! ) dus ik ga ook maar eens douchen! Fijne dag allemaal!
@Maka: Zullen we elkaar de hand scchudden? Vanacht heeft Djayson een uur gehuild, 5 min stil en hij begon weer.. Uiteindelijk maar in logeerbed gaan slapen met hem.. Kan ie niet uit vallen.. @Married: Gefeliciteerd met Thije zijn half jaar! @Uk: Leuk Ikea shoppen, hebben wij gister gedaan @Deesje: Succes met werken @Dinkie: Wat is klein? Djayson zat altijd op de onderlijn, maar heeft het ineens ingehaald in 8 weken tijd.. Komt vanzelf wel, en het 1 kindje is nou eenmaal groter dan de ander.. Pfffffff ben een beetje moe.. Djayson heeft een uur gehuild vanacht, en waarom??? Uiteindelijk stil, en toen begon hij weer.. Dus maar samen in logeerbed geslapen hahaha.. Maar echt slapen doe ik dan niet, veelste bang dat ik op hem ga liggen.. Wel merk ik nu wat voor een draaitol hij is, echt niet normaal.. Precies zijn mama Vandaag maar dagje rustig aan doen... Gister ging meneer weer staan in het zitbadje Bekijk bijlage 10806
@Dinkie, Vera slaapt normaal gesproken vrijwel altijd in haar eigen bedje. Ze heeft en tijdje ook op haar eigen kamertje geslapen en dat ging toen ook best. Totdat het sprongetje/tandjes begonnen en nu zijn opeens alle slaapjes al zo'n 3 weken drama...? Ik snap er niets van, het zou nou toch onderhand over moeten zijn... Lief toch, zo'n klein schattig meisje!! Ik begrijp ook niet zo goed hoe t komt dat Vera zo groot is. Zowel ik als mijn vriend (en onze beide families) zijn redelijk klein en wij waren als baby ook klein en fijn. Ik woog toen ik 1 jaar was pas 8,5kg, daar is Vera nu al overheen!!! Zei je lactatiekundige zelfs dat bambix niet bindt? Ik vind t zo raar! Probeer t maar eens met water, het wordt gewoon dik hoor, zelfs met koud water. Misschien wel wat minder dan met KV, maar t is echt wel pap. Die biobim heb ik geproefd en is echt smerig! Lijkt net zand! Bambix is best wel lekker, ik heb t zelf gemaakt met gewone melk en suiker/kaneel en dat smaakt naar rijstepap (maar dan zonder rijstkorrels) Ik had gisteren 1,5 eetlepel op 100cc BV gedaan. Het kon wel prima nog door de I stand van de I-II-III speen, dus niet super dik. Maar met biobim liep t zo haar mond weer uit zo snel kwam t... Deesje, ja ik had een bikini besteld bij de otto en die kwam gisteren gelukkig aan, was wel ok. Maar ik kwam erachter dat mijn oude bikini's toch ook nog wel redelijk kunnen. Heb ik voor de vakantie strax iig genoeg om aan te trekken. Tja, misschien is t de warmte, maar we waren laatst al in de kelder gaan liggen (nu niet) en dat maakte niets uit. Regen bij jullie? Hier was t vanmorgen vroeg al snikheet. Echt een vakantiegevoel, dat wel!! Ojee, weeralarm, dat klinkt heftig... Jammer! Ohhh wat lekker, jullie wonen natuurlijk dicht bij t strand ja, heeeeeeeerlijk!!! Married, nee ik eet normaal gesproken ook nooit courgette! Maar t stond bij t lijstje waar de meesten meebeginnen, dus ik dacht probeer t eens. En eigenlijk is t best lekker. Ik heb gewoon een halve courgette een minuut of 10-15 gekookt en dan in 4 lange repen snijden (en de schil eraf), evt onderste randje schil laten zitten. Ze sabbelt m helemaal af tot t een dunne sliert is, heel grappig! Oja, gefeli met Thije's halverjaardag!!! Het echte feest is vanavond HIEPERDEPIEP HOERAAAAA!!! Lief, fijn dat jevriend ook achter jou staat. Ik hoop dat je s-loeder in gaat zien dat ze verkeerd bezig is... Daffie, ja pffffffff vooral als ze in de maxi cosi zit! Ik krijg er bijna blaren van!! Uk, oja gefeli met Ferry's gecorrigeerde halverjaardag Veel plezier bij de Ikea, vind ik ook altijd zo lekker shoppen. Ben er al niet meer geweest sinds t begin van de zwangerschap!! Suske, thanx! Ja, ik was er tot voor kort ook van overtuigd dat t vanzelf wel weer goed zou komen. Maar ze is ondertussen alweer dik 27 weken en de tandjes zijn door... Begin me nu wel echt zorgen te maken hoor. Ik dacht bij t vorige sprongetje ook dat t niet meer doorslapen daarbij hoorde... En dan vraag ik me weer af of ik haar niet teveel verwend heb, omdat ik ervanuit ging dat t door t sprongetje/tandjes kwam. En dat ze de extra aandacht en t in slaap voeden nu weer nodig heeft etc ect HUUUUUUUUU!! Ik ga es kijken hoe t zit met t noodweer, of t ook hier komt Babyzwemmen was erg leuk, vond Vera ook! Ze zat lekker mee te trappelen, maar was tegen t einde wel kapot! Ik moet wel weer helemaal ontdekken wat handig is qua meenemen/omkleden etc. Zucht, ik ben daar altijd zo onhandig in. Vergeet ik mijn telefoon weer, helemaal terugslepen met die maxi cosi. Kom ik erachter dat Vera erop zit... oeps. Ze is wel lekker in slaap gevallen en ligt nu alweer een dik uur te pitten. Hopelijk vanmiddag nog een slaapje? Ik ben tegenwoordig ook zo traag geworden bij de kassa in de supermarkt trouwens. Ik sta altijd in de weg, terwijl ik toch echt wel doorwerk met inpakken . Ik ga de zooi hier maar eens opruimen. Ah, Vera wordt net wakker.
Ik zal blij zijn als het vanmiddag wat gaat regenen. Ben daar net met Yannique even te voet op en neer geweest naar de markt en ik zweet met echt helemaal kapot. Het is gewoon lekker benauwd. Ben blij dat ik vandaag vrij ben. Voor vanavond ga ik maar een lauw-warme salade maken denk ik. Is de nacht goed gegaan bij iedereen? Na wat te hebben gehuild is Yannique op een gegeven moment echt in slaap gevallen. Daarna werd ze rond 22:15 wakker en heeft ze een papfles gehad en sliep ze meteen weer door tot een uurtje of 7 vanochtend. @Noppie: vind jou adviezen altijd prettig om te lezen hoor. Als ik yannique eten geef zet ik haar nu nog op de doomooseat, omdat ze echt naar 1 kant zakt in de stoel. Misschien maar eens opvullen met handdoeken ofzo. Ook ik heb geen contact meer met degene van de zwangerschapsyoga hoor. Al lijkt het me wel weer eens gezellig om elkaar te zien. Ik zie het hier op het forum ook meer als vriendinnenclubje hoor. We delen toch alles met elkaar hier. Ik kan het filmpje van Ebbie niet bekijken omdat ie op prive ingesteld staat! @Maka: wat vervelend dat het gisteren echt een drama was met Vera! Echt heel naar dat ze dan ok niet kan slapen. En zeker als ze dan ook nog eens begint en blijft huilen. Kan me goed voorstellen dat je er doorheen zat. Slaapt ze nu nog bij jullie op de kamer? Misschien Vera toch in haar eigen bedje leggen dan?! Het heeft bij Yannique toen ook even geduurd voor ze uit zichzelf in slaap viel, maar nu gaat dat eigenlijk heel goed (met uitzondering van gisterenavond). Wil geen kritiek leveren ofzo, maar ik denk niet dat het in slaap voeden daar bij helpt, want zo leert Vera niet dat ze wakker op bed wordt gelegd en zelf in slaap valt! Ow lees net dat ze tot voor kort altijd op haar eigen kamertje sliep. Moeilijk dan hoor. Zou dan ook zo niet weten wat te doen hoor. Veel plezier met zwemmen vandaag. Misschien is ze daarna wel heel moe en slaapt ze goed? @Dinkie: lekker dat je al weekend hebt! Ik mag morgen nog een dagje werken en dan is het echt weekend voor mij. Geniet er maar van hoor. @Deesje: heb ook gehoord dat het vanmiddag echt slecht weer wordt en dat de ANWB een weeralarm heeft afgegeven. Nou ik zie en voel al wel wat zitten in haar mondje, maar het zet nog niet door. Lekker dat jullie gisteren met Naomi lekker naar het strand zijn geweest. En leuk het dat brabbelen? Dat doet Yannique ook de hele dag, of krijsen. van wie zou ze dat nou weer hebben? Werk ze vanmiddag! @Married: je kunt de aardappels en courgette gewoon samen koken hoor. Als dan de aardappels gaar zijn, is de courgette zeker gaar. Zat er eigenlijk aan te denken om eens een kinderkookboekje te kopen ofzo, met wat afwisselende recepten. Gefeli met Thije zijn 6 maanden verjaardag! @Lief: wel fijn dat jou vriend achter jou staat! Dat is wel zo belangrijk, want anders zouden jullie ook nog zo'n strijd kunnen gaan krijgen. je verveelt ons niet met je verhaal hoor. Je moet het toch ookg ewoon even kwijt! @Daffie: gefeli met jet moeder! @Uk: shop ze he! Niet de hele Ikea leegkopen hoor. Gefeli met Ferry zijn halve verjaardag(gecorrigeerd dan wel he8)?!) @Suske: wat lekker dat jij en je vrouw op donderdag altijd samen vrij zijn! En vanmiddag nog kraamvisite! Haha beetje laat! Geniet er van! Wat moet dat straks bij jullie in huis wel niet gaan worden als Silje groot is. Dan is er een wachtrij voor de badkamer met al die vrouwen in huis. Of komt er dan zo'n nummertjes apparaat te staan? Dacht net, zal eens boven gaan kijken of mevrouw slaapt. Maar nee hoor, die lag gewoon lekker op haar buik wat rond te kijken. heb haar nu maar weer mee naar beneden genomen, omdat het zo tijd is voor een fles. Misschien doet ze dan vanmiddag wel een heel lang slaapje! X Esther