Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Nanni: wat een schattige foto's en wat een handig badje zeg! Waar heb je dat gehaald als ik vragen mag? Kan ie dan echt al zo zelf gaan staan? Wel vervelend dat je niet weet waarom ie zo aan het huilen was vannacht! Misschien toch lastv an de warmte?

X Esther

2. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    @ married, gefeliciteerd met thije zijn halfjaarverjaardag!! Wij nog 2 daagjes.... Bijzonder eigenlijk dat het alweer een half jaar geleden is!

@ suske & nanni, het maakt me ook niks uit hoor dat Sanne de kleinste is. Voor mij is ze helemaal niet klein, wel een tenger poppie maar ook hier ziet het eruit alsof ze van die elastiekjes om haar armen heeft en ze heeft lekkere beentjes hoor. Bij het cb zit ze tussen de midden en de onderlijn en ze volgt haar eigen lijntje dus helemaal goed hoor! Misschien ben ik juist wel een beetje blij, vindt haar nu al zwaar om te tillen haha

@ vera, ja de lactatiekundige zei dat over bambix. Die biobim heb ik dus alleen gemaakt met iets van 50 cc melk en 2 scheppen zodat het echt pap werd op 200 cc moet je 6/8 scheppen doen ofzo. Maar die pap vond ik al niet dik, liep ook zo het lepeltje af dus met 1 of 2 scheppen wordt het echt niet dik nee. Geproefd heb ik het toen niet eigenlijk maar ik ga verder niet aan de pap hier dus heb ook geen bambix in huis ofzo.
    Hopen dat Vera snel weer goed slaapt, misschien toch nog uitwerking van het sprongetje? Succes daar

Ik ga zo even een boterham maken en dan een badje vullen voor buiten. Het is hier nu echt superwarm, weet niet hoe snel de buien komen, volgens buienradar is er de komende 2 uur nog niks te zien. Ik maak gewoon niet teveel zooi buiten dan is het zo opgeruimd als het weer omslaat. Boodschapjes heb ik al gedaan, vanavond wordt het hier sla met een stukje vis en ik denk dat ik er een stokbroodje bij bak. Beetje makkelijk met dat warme weer hoor.

Tot later

3. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Ik heb hem bij Leenbakker gekocht voor ik dacht 15 euro.. Maar ik weet niet of het eenmalig was..
    En gaat idd er zelf in staan,pakt de rand beet en gaat staan :$

4. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Dinkie: Yannique is wel lang, maar verder zat ze iets onder het gewicht van de middellijn in het CB boekje. Nou daar maak ik me niet druk over hoor. Ze eet en drinkt goed en met poepen en plassen heeft ze helemaal geen moeite:D;)! Geniet van het weer buiten!

@Nanni: owkee bij Leenbakker dus! Ik hou hem in mijn achterhoofd.

Heb net via www.bol.com even 2 kookboeken voor kinderen besteld. Wil toch ook wel variëren voor Yannique en soms weet ik nog niet wat ze wel en niet allemaal mogen. Als het goed is heb ik ze morgen in huis. Deze heb ik besteld:
    * 365 recepten voor baby's, peuters en kleuters van Wardley, B. Wardley en J. More
    * Het babykookboek van Sharon van Wieren
    Daarnet heb ik voor vanavond en voor een voorraadje in de vriezer aardappels met courgette en rode paprika gemaakt (met een klontje boter)! Hoop maar dat ze het lekker gaat vinden!

X Esther

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Nanni, wow kijk die Djayson dan!! Sterk ventje hoor...
    Ow, jij ook al een slapeloze nacht. Geweldig ;)

Ik zit hier weer midden in een krijsbui. Mevrouw wil voor de verandering niet slapen. Ze is al bijna 30 minuten bezig, ben al 4x wezen kijken om haar ff te troosten zonder oppakken. Dan zet ik de kraan aan (wordt ze meestal ff stil van, een van de weinige dingen). Kusje en 'ga maar lekker slapen'. En dan begint ze weer.
    :$
    Soms is t ff stil, maar even later begint ze toch weer. Maar ze is niet overstuur en heeft geen tranen. Dus t is een beetje aanstelleritis.

Pfff, en moet je voorstellen dat t 's avonds altijd nog 3x erger is als ik haar laat huilen...

6. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Miireii: Gelukkig snapt je s.moeder nu redelijk dat jullie Soraya op moeten voeden. Ik ben blij dat ik zulke discussies hier nooit hoef te voeren! En mooi ook dat je man je nu bijstaat bij (zeer belangrijke!) dingen als geen honing (kunnen baby's botulisme van krijgen, erg gevaarlijk voor zulke kleintjes) voor baby's onder het jaar.

@Married: Gefeliciteerd met Thijes halve verjaardag :) Ein-de-lijk mag je dan beginnen met bijvoeden, hihi.
    Die shirtjes kwam ik tegen op een site, Trots Op Borstvoeding | Online Shop | Welkom, beetje een suffe site hoor.
    Ik heb net even die rammelaar opgeduikeld (had ik laatst bij mijn ouders al meegenomen) en Morris vond hem ook erg leuk. Wij hebben hem in het rood.

@Eppie: Yannique was lekker aan het spoken dan. Misschien ook last van een sprongetje?

Oh...Morris wordt wakker. Ik ga nu gezellig naar mijn ma, ik kom later nog wel terug. Fijne dag vandaag! En hopelijk valt het weer allemaal mee. Hier is iig nog niks te zien van regen oid.

7. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Nog even snel: Maka bij deze een virtuele knuffel! Sterkte en ik hoop dat Vera zometeen lekker een paar uurtjes slaapt!

8. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Maka: jeetje meid, bij jullie is het dus altijd drama wat betreft slapen gaan. Zowel overdag als 's avonds! Een dikke knuffel van mij!

@Kuona: veel plezier bij je moeder!

X Esther

9. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83

Hier is het exact hetzelfde.. Vanmorgen na 1e fles nog geslapen, en sindsdien niet meer.. Laten krijsen heeft geen zin, hij word helemaal overstuur en schor..
    Zolang ik hem niet op bed leg gaat het goed, ligt nu in de box te spelen..
    Misschien een ander ritme en minder slaap nodig??
    Morgen gaan we hem wakker houden na zijn 1e fles, en kijken of hij dan wel slaapt s middags..

10. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Pfoeh, rustig op mn werk én op het forum!

Thanx voor alle felicitaties!!!

@ Lief09, fijn dat je vriend bij het gesprek was en dat jullie op 1 lijn zitten. Ik hoop dat je eruit komt met je s-moeder (lees: dat zij eens naar je gaat luisteren en respect toont voor jouw keuzes)
    Werkse!

@ Daffie, gefeliciteerd met je moeder! Veel plezier!

@ Deesje, hihi, jij dus ook al geen keukenprinses, handig is dat dan he (ahum), je wilt voor die kleine toch het goede voorbeeld geven en gezond eten maken.
    Werkse!
    Ik werk op de communicatieafdeling van een brancheorganisatie.

@ Suske, wat leuk zo'n vrije dag samen!
    Zie het al voor me, jullie rij voor de douche :p
    Veel plezier met de kraamvisite!

@ Nanni, heavy nacht voor je zeg! Kun je nog een beetje bijtanken vandaag?
    Hele leuke foto's! Wat staat ie al goed zeg!!! (Van dat soort dingen word ik dus weer onzeker, Thije doet echt niks wat ook maar in de verste verte daarop lijkt)

@ Maka, ow meissie toch, ook van mij een hele dikke virtuele knuffel. Ik weet gewoon ff echt niet meer wat ik tegen je moet zeggen. Ik hoop zo dat het kwartje bij Vera gaat vallen en ze wat beter gaat slapen.
    Fijn dat het zwemmen zo leuk was! Lekker klunzig van die telefoon, hihi (zou ook wat voor mij kunnen zijn, ik heb ook altijd van die lompe acties) Dat van de kassa-rij is ook zeer herkenbaar! Er is al meerdere malen een boze blik naar me geworpen, maar ik ga onverstoorbaar door, haha

@ Eppie, ja warm is het he!
    Ik heb 'Opperdepop' van de Appie als kinderkookboekje cadeau gekregen :D

@ Dinkie, nog 2 dagen!!! Kan me voorstellen dat je Sanne al zwaar om te tillen vindt hoor! Zeker in de maxicosi, ik vind dat ding alleen al zwaar namelijk, haha..
    Je eten klinkt lekker hoor!

@ Kuona, lachen die site, maar wel een beetje suf idd. Vind op zich zo'n rompertje best wel geinig. Je hebt ze ook met 'Boobaholic' :$ (kan ik beter aan mijn man geven :D :p)
    Veel plezier bij je moeder!

11. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Jeeeejjjjj meneer slaapt :D
    Toch een kindje van zijn papa? s morgens lang slapen (met fles) en dan s avonds langer wakker? dus overdag ook wat later slapen???
    hihi..

Op welke tijden slapen jullie ukkies meestal?

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi mama's,

Eindelijk daar ben ik. Het was echt heel veel het bijlezen heb dus globaal gescreend zeg maar! :) En ga ook niet op alles reageren.
    Ben wat druk geweest gister en deze ochtend.
    Werk voor vandaag weer opgepakt, maar kan nu even niet verder, dus zitten Boaz en ik even buiten, nou ja Boaz ligt, hihi.

Gister bij mijn ouders geweest, was even lekker en Boaz heeft daar lekker een uurtje in het ledikantje geslapen. Toen ik thuis kwam even snel Boaz zijn tas herpakt want we hadden een verjaardag en zijn toen na 30 min. al weer vertrokken.

Na de verjaardag thuis gekomen Boaz in bed gelegd want die had gewoon echt te weinig (kunnen) geslapen en hij viel dan ook als een blok in slaap. Helaas van korte duur want hij werd heel verdrietig wakker en bleef maar huilen, niet krijsen maar echt heel verdrietig en ontroostbaar. Ech zo hard snikken en dan blijft zijn adem zo stokken en van die schouderophalende bewegingen, zoooo zielig dat ik helemaal mee moest huilen omdat ik geen idee had wat er aan de hand was. Heb hem toen weer rustig gekregen en in bedje gelegd, maar 10 min. later was het weer raak en precies hetzelfde. Weer uit bedje om te troosten, duurde weer een tijdje voor hij gekalmeerd was en hij had heel erge dorst, geen hongerdorst. Dus weer in bedje en na 10 min. weer. De 4e keer is mijn vriend hem er uit gaan halen en die dacht dat hij hele erge last had van zijn buik. Hij was ook zo verkouden en had diarree. Uiteindelijk heeft hij hem rustig in slaap kunnen wiegen en in bed gelegd. Hij ging om 21 naar bed en om 00.30 sliep hij eindelijk. Verder de hele nacht niet gehoord. En vanmorgen na zijn pap heeft hij weer 3 uur geslapen. Nu is hij weer helemaal vrolijk en blij. Rottig is dat toch dat je gewoon niet weet wat er nou scheelt he.

Even wat korte reacties.

Married, HIEP HIEP HOERA voor Thije!!!! veel plezier vandaag met Rapley-en.

Uk, voor Ferry ook een beetje gefeliciteerd, hihi. Leuk geshopt.
    Ik heb op internet ook nog een leuke deken gezien die als speelkleed kan. Moet ik nog gaan halen en is echt een leuk prijsje 11,95.

Maka, oh meid van mij krijg je ook een dikke knuffel hoor! Ik kan me zo goed voorstellen hoe zwaar en gefrustreerd dit alles voor je/jullie moet zijn. Ik zou ook niet weten waar het nu aan kan liggen.

Nou voor de meiden die vroegen hoe het met ons gaat. Goed hoor, ben nog wel snotterig maar niet meer zo lichamelijk beroerd en Boaz is ook alleen nog wat snotterig, gelukkig maar.

Oja, ik ben ook blij met het forum hoor en dan met name met jullie ;):D

Zo vanaf nu zal ik weer gewoon lekker mee doen.

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Jajaja tis gelukt hoor! Na een half uurtje was ze stil en heeft toen weer een uurtje geslapen. Een half uur is nog te overzien en ze was niet overstuur. Hopelijk gaat t zo nog een paar keer lukken en komt ze weer terug in dr oude ritme (maar ik zal er maar weer niet te hard op hopen ;)).

Nanni, ja als ze echt overstuur is, heeft het laten huilen idd totaal geen zin meer. Dan haal ik haar meteen eruit. Ik vind t altijd lastig om de beslissing te maken of ik haar echt ga laten doorhuilen, want de ene keer lukt t wel, de andere keer raakt ze overstuur. Helemaal erg als ze dan na een kwartier uiteindelijk toch overstuur raakt, dan baal ik zo dat ik haar heb laten huilen.
    Maar ik zag nu ff geen andere uitweg meer, gelukkig is t nu gelukt...

Married, opperdepop wil ik ook! Maar ik ben m nog niet tegengekomen in onze AH, weet niet of die nog wordt gedrukt. Schijnt af en toe weer langs te komen hoorde ik...
    Maar de keukenkikker (had Kuona laatst gepost), heeft ook wel wat leuke recepten.

Thanx voor de knuffels! Was de afgelopen dagen echt even niet leuk meer idd :(. Gelukkig is ze dan tussendoor wel de vrolijkheid zelve, gek is dat, maar toch blijf ik dan wel behoorlijk frustie! Helemaal nu met t slaapgeblek ;)

Mieke, ach wat zielig voor Boaz (en voor jou) :(. Gelukkig was t snel weer over!

Tussen t huilen en slapen door heb ik wel ff lekker kunnen opruimen, poetsen, stofzuigen en een wasje gedaan. iig weer een schoon huis, dat voelt ook weer een stuk beter :D

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Nanni, ik vind Djayson op de laatste 2 foto's zoveel donkerder en anders dan op de foto's in je banner?? Oh dat badje is best groter dan ik dacht eigenlijk.

Zag ook nog super mooie foto's van kaylee langskomen, mooi hoor Scoobje!

En heb ik nog een filmpje van Noppie gemist.

Heb wel een filmpje van Thije gezien, leuk hoor!!!!

15. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Komt omdat zijn haar nat is op de laatste 2 foto's ;)
    En hoe bedoel je anders??

16. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Gaaf, Friso heeft een spaaractie met de streepjescodes :D
    Ga ik mooi ff sparen, heb maar 40 streepjescodes nodig :D
    Dus als iemand nog over heeft??
    (zuigelingenvoeding telt nie mee)

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Jippie! Vera is aan haar 3e slaapje van vandaag bezig :D
    Nu 20 minuten gehuild, maar een stuk minder erg dan vanmiddag. En ik ben er maar 1x naartoe geweest om haar even te troosten.
    Ben erg benieuwd naar vanavond, of we de lijn dan kunnen voortzetten, dat zou wel fantastisch zijn...!

Ik heb haar een knuffel mee naar bed gegeven die ik tijdens de voeding tussen ons in heb gelegd. Ik ga kijken of t helpt om diezelfde knuffel overal met haar mee te nemen, zodat het haar troetel wordt.
    Eigenlijk ben ik niet voor knuffels in bed, maar ja, was een tip uit mijn boek... wie weet helpt t!

Als ze zo wakker wordt gaat Vera spinazie eten!! Wel een prakje ;) Ik denk dat ik zelf ook maar een schort voordoe. Volgens mijn s-moeder spugen 'pfffffrtt' alle kindjes spinazie uit de eerste keer. Ben benieuwd, ik hou de camera gereed :D.

18. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik vind hem op de foto in het badje beetje een buitenlands tintje hebben en op je banner gewoon Hollands 8);)

19. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Maka, spinazie mag toch nog niet??? dacht ik ivm nitraat oid.

Boaz heeft ook een troetel eendje in bed en in de box en als we weg gaan neem ik die ook mee hoor en verder staan er in bed nog wat andere knuffeltjes. Misschien vindt ze de stand van het bedje niet prettig (noem ook maar iets hoor), of misschien ligt ze liever met haar hoofd de andere kant op?? Wel goed dat ze al aan haar derde slaapje bezig is.

Nanni, ik gebruik geen friso, soms wel de hele kleine potjes, geldt dat ook dan?

20. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Maka: wat rot dat het slapen van Vera gister zo moeilijk ging. Hopelijk gaat het vandaag toch weer beter? Ah, ze heeft in elk geval 3 slaapjes gedaan, dat is mooi.
    Dank voor het aanpassen van de groeicurves, leuk dat je dat allemaal voor ons doet.
    Fijn dat het wel lukte met de rijstebloem en de bv. Gewoon volhouden meid. Als je iets nieuws probeert duurt het soms een tijdje voordat het ook echt effect heeft.
    Fijn dat het zwemmen zo leuk was en dat je je telefoon nog vond....

@ Lief: wat fijn dat jij en je man zo'n duidelijke lijn hebben naar zijn moeder toe. Dat is erg belangrijk denk ik. Misschien heeft ze deze keer dan toch geluisterd. Sterkte hoor.

@ Married: gefeliciteerd met de 6-maanden-mijlpaal van Thije. Veel plezier vanaaf met de eerste hapjes.

@ Deesje: fijn dat alles zo lekker gaat met Naomi. Jammer dat je nu zo extra hard moet werken, gelukkig komt je collega straks weer terug.

@ Nanni: wat knap dat Dyason al zo kan staan.

@ Dinkie: hmmm, doe mij ook lekker een stukje vis en stokbrood, hihihi.

@ Eppie: leuk dat je die kinderkookboeken hebt gekocht. Wil ik ook!

@ Mieke: ow wat zielig voor die arme Boaz en ook voor jullie. Gelukkig ging hij uiteindelijk wel slapen. Gelukkig voel jij je ook weer wat fitter :).

Bij deze nog een keer het filmpje, ik had hem op privacy gezet: YouTube - Ebbie is een hondje

Deel Deze Pagina