Tirtilisko, o meis wat vreselijk Ik duim heel hard voor jullie... Heel erg veel sterkte. Heb je geen rennie of zantac tegen dat maagzuur? Werkt veel beter hoor .
@ Maka, ik hoop dat het hier ook zo gaat, dat ie steeds meer binnen krijgt! Nu was het best ff een domper (ik ben ongeduldig I know!) Ik had hem zo'n sillybilyz schort omgedaan (met lange mouw) en er liggen opgerolde handdoekken naast hem voor de stevigheid, vandaar dat ie er zo winters uitziet, haha Thanx voor de complimenten over de foto's Top dat Vera slaapt!!! @ Tirti, wat erg meid! Het blijft steeds weer terugkomen he Hij was gister juist een half jaar, dat had een mooie dag moeten zijn!!! Dikke knuff en heel veel sterkte!!!
idd meiden helaas. nu maar hopen dat het niet lang gaat duren. Idd married zijn eerste halfjaar dag moesten we helaas hier doorbrengen. Ze hadden geen melk meer. Normaal staat de hele koeling vol :s heb ik weer.
Hoi meiden sorry sorry sorry, heb het erg druk gehad afgelopen dagen. Tir: ik duim voor je meid, het zit jullie ook niet mee he. Maried: gefeliciteerd met Thije zijn 6 maand. Nanni: jeetje wat goed dat hij al zelf gaat staan en wat een leuk badje waar heb je die gekocht? sorry ben de rest een beetje vergeten. zal dit weekend proberen weer wat bij te lezen. ga nu de computer uit doen want het begint giganties te onweren. BBRR
Nou, er zat nog wel wat bruikbaars bij. Het gedeelte waar ie zo moet kokhalzen heb ik er maar niet ingezet, als ik het terugzie is dat nl best eng. Er kwam best een groot stuk van de wortel af en dat had ie in zn mond dus, hij gooide het er zelf al kokhalzend uit, maar achteraf gezien was het best een beetje eng, straks was het in zn keeltje geschoten?! (Doet Vera dat ook zo erg, Maka?) Hier het filmpje!: YouTube - Worteltjes!
Married: Thije doet het juist hartstikke goed op het filmpje! Vergeet niet dat hij de smaak totaal niet kent, hij blijft toch happen en te grote stukken spuugt hij uit. Dat kokhalzen is een heel eng gezicht, maar juist handig, dat voorkomt dat het zijn keeltje in schiet Ik vind het knap van Thije hoor, hij weet precies waar het in moet en dat hij er wat vanaf moet happen! *klaptheelhardinhandenvoorThijesmiley*
@ tir, jeetje alweer in het ziekenhuis! Sterkte meid, hopelijk gaat het snel weer beter. @ married, heerlijk om thije zo bezig te zien, ik vind dat hij het best goed doet al geven wij gewoon puree dus weet ik niet wat normaal is maar hij probeert het toch terwijl het zijn eerste keer is. Komt vast goed. Wil jij echt alleen via rapley doen of ga je ook gewoon prakkies geven? @ maka, wat fijn dat vera al aan haar 3de slaapje bezig is/was. Ik hoop voor je dat het vanavond/vannacht ook goed gaat! Hier trouwens wel een stuk of 3 knuffels in bed hoor. 1 kroeldoekje (waarvan ik er 5 afwissel, wil liever geen favoriete krijgen) waar ze lekker mee duimpt en 1 wat grote winnie the pooh bij haar hoofdeind en een klein olifantje waar ze ook nog wel eens met de slurf kroelt. Succes iniedergeval vanavond. @ onweer en regen, vond het hier best meevallen maar het is wel super afgekoeld. Nou was dat ook wel nodig want vandaag was het echt niet uit te houden, het zweet liep over mijn rug terwijl ik niks deed! Morgen maar verder in 't huishouden, vandaag was het echt te warm. Heb Sanne zelfs in een badje gehad, zo leuk joh. ff kijken of ik fotootje kan showen.
Tir: wat vreselijk joh! Wanneer wordt hij weer eens nagekeken dan? Echo van het een of het ander, of een MRI? Heb je nog afspraken staan? Dinkie: ahhh lekker Sanne in het badje Ziet er leuk uit!
@ Uk: ow wat goed van Ferry, zo begon het ook bij Ebbietje. Dan duurt het niet lang meer voordat hij zijn armpjes strekt hoor, let maar op! @ Nanni: hihi, leuk he? @ Maka: ow goed zeg, dat Vera al 100 gram groente eet, doet ze heel snel. Ebbie zat daarstraks ook met smaak te eten. Ha, Vera ligt te slapen en jij maar 1x wezen kijken. Je bent op de goede weg zo denk ik hoor. @ Married: heeeeel normale reactie van Thije hoor. Echt goed he, die hele pure reactie van zo;n beebje, rillen over het hele lijfje en grimassen over het gezichtje. Ik zou morgen gewoon weer alleen wortels geven en nog niet met de peer beginnen. Even een paar dagen aan de smaak van wortels wennen en dan de volgende introduceren? Hihi, prachtige foto'd zeg. Oooow en wat een leuk filmpje joh, hij doet het hardstikke goed hoor, meteen spijt dat ik het niet zo met Ebbie heb gedaan. Toegegeven: met een lepeltje gaat het ook wel erg makkelijk.... @ Tir: arme Batuhan en arme jij en je man. Ik wens jullie weer alle sterkte toe hoor. Ik hoop dat er gauw echt een oplossing te vinden is ook. Ik krijg nog niet echt de indruk dat ze al een duidelijk behandelplan hebben? Ik blijf voor jullie duimen. @ Dinkie; wat goed dat je Sanne zo in een badje durfde te leggen, heerlijk voor d'r zeg! Waarom heb je liever dat Sanne geen favo-knuffel-doekje krijgt? Is juist de bedoeling toch: kunnen ze dan al hun zorgjes en angsten mee delen e.d.? Of ben je dan bang voor drama als ie zoek raakt..? Ik durf ze alleen zelf nog helemaal niet in haar bedje te laten liggen snachts. Ben nog steeds een beetje bang dat ze er dan in zal stikken omdat ze op haar buik slaapt.
@ favo-knuffeltje: Ferry heeft geen favoknuffie. Hij slaapt ook nooit met een knuffel. We hebben het van de week geprobeerd, maar hij blijft maar spelen met dat ding Terwijl hij dan echt moe is, dan pakt hij zijn duim en dan voelt hij dat knuffie weer en dan moet hij weer spelen. Is erg vermoeiend voor hem, want op een gegeven moment gaat hij huilen omdat hij wil slapen... Is het erg als hij geen favoknuffie krijgt? (of helemaal geen knuffie in bed?)
Vinden jullie mijn avatar ook zo grappig?? Steeds als ik er naar kijk, moet ik echt lachen! Hahaha wie verzint het he?
@ Uk: tsja, wat is erg? Er is bij mij wel bekend dat er allerlei psycho-analytische theorieen zijn over de emotionele waarde van zo;n knuffel voor het kind. Het heet dat in officiele termen 'transitional object', het kind hecht zich er volgens mij aan en kan dan allerlei gevoelens op het knuffeltje projecteren enzo. Ik ga het even opzoeken hoe het nou ook alweer precies zat.
Hallo meiden Weer terug van vakantie. We hebben 3 heerlijke weken op de camping gehad. Justin heeft de tijd van zijn leven gehad en Zoey is door iedereen super verwent met aandacht en knuffels. Sinds 3 weken eet Zoey brood en met de pot mee. Het is net een klein prullenbakje zodra ze eten ziet gaat haar mondje open. Oja ze kan al aardig goed zitten zonder hulp. Blijf er natuurlijk bij zitten voor als ze moe wordt maar ze kan al een paar minuten zelfstandig zitten. Hoe is het met iedereen en de babys? Zal wel rustig zijn ivm de vakantie's. Tir meid had de laatste blz gelezen en wil jullie heel veel sterkte wensen met een dikke knuffel. maatje
Okay meiden, het wordt nu een beetje een psychologie-college zo, maar wel aardig denk ik, hopelijk heeft niemand problemen met Engels: In human childhood development, a transitional object is something, usually a physical object, which takes the place of the mother-child bond. Common examples include dolls, teddy bears or blankets. Donald Woods Winnicott introduced the concepts of transitional objects and transitional experience in reference to a particular developmental sequence. With transition Winnicott means an intermediate developmental phase between the psychic and external reality. In this transitional space we can find the transitional object. When the young child begins to separate the me from the not-me and evolves from complete dependence to a stage of relative independence, it uses transitional objects. An infant sees himself and the mother as a whole. In this phase the mother brings the world to the infant without delay which gives him a moment of illusion, a belief that his own wish creates the object of his desire which brings with it a sense of satisfaction. Winnicott calls this subjective omnipotence. Alongside the subjective omnipotence of a child lies an objective reality, which constitutes the childs awareness of separateness between himself and desired objects. While the subjective omnipotence experience is one in which the child feels that his desires create satisfaction, the objective reality experience is one in which the child independently seeks out objects of desire. Later on the child comes to realize that the mother is separate from him through which it appears that the child has lost something. The child realizes that he is dependent on others and thus he loses the idea that he is independent, a realization which creates a difficult period and brings frustration and anxiety with it. In the end it is impossible that the mother is always there to bring the world to the baby, a realization which has a powerful, somewhat painful, but constructive impact on the child. Through fantasizing about the object of his wishes the child will find comfort. A transitional object can be used in this process. The transitional object is often the first not me possession that really belongs to the child. These could be real objects like a blanket or a teddy bear, but other objects, such as a melody or a word, can fulfill this role as well. This object represents all components of mothering, and it means that the child himself is able to create what he needs as well. It enables the child to have a fantasized bond with the mother when she gradually separates for increasingly longer periods of time. The transitional object is important at the time of going to sleep and as a defence against anxiety.[citation needed] In a later stage of the development the child no longer needs the transitional object. He is able to make a distinction between me and not-me, and keeping inside and outside apart and yet interrelated. This development leads to the use of illusion, symbols and objects later on in life. Ik maak me er een beetje makkelijk van ofzo, maar het staat prima omschreven op Wikepedia . Ik denk dus dat het wel belangrijk is voor een babytje. Maar nogmaals, dit is een theorie hoor dames, het is niet DE waarheid o.i.d.
Tir; sterkte meis, het houdt ook nooit op he...Ik hoop dat Batuhan er snel bovenop komt! Uk; Myrthe heeft ook geen favoknuffel hoor, zal nog wel komen en anders maar niet. Je kunt ze niet dwingen tot een favoknuffel he Er liggen aan het hoofdeind van haar bedje wel knuffels, maar die ziet ze niet en pakt ze ook niet. In de box speelt ze met alle knuffels, maakt haar niet uit. De hele middag bij mijn ouders geweest en jemig, wat was het warm. Myrthe heeft zich erg goed gehouden ondanks dat het erg druk was. Veel tantes en ooms die haar nog nooit gezien hadden en zij hun dus niet. De hele dag (goedbedoelde, maar soms o zo irritante) adviezen aan moeten horen van al die oudjes (60-70 jaar). Ze heeft ook minder geslapen door de warmte, was steeds kletsnat van het zweet, maar gelukkig dronk ze wel steeds extra water. Thuis gekomen meteen naar bed en als een blok in slaap gevallen. Manlief is weer werken en morgenmiddag mag ikzelf weer. Nog 2 weken en dan hebben we lekker vakantie
Noppie; mijn reactie op de knuffel heb ik geschreven voor ik jouw stukje las hoor, lijkt nu net of ik het onzin vindt en dat afkraak.....maar dat is niet zo
Wij gaan naar Drenthe, het land van Bartje (een landalpark). Hoop dat het mooi weer blijft of in ieder geval droog blijft dan.
Tja, ik heb ook het idee dat het wel goed is voor kindje, zo'n knuffeltje. Maar Ferry is net als Myrthe. Hij speelt overal mee, maar heeft geen favorietje. In zijn bed liggen trouwens helemaal geen knuffels... Hij gaat dan echt niet slapen... Maar kan hem ook niet een knuffel favoriet maken. Als we ergens heen gaan nemen we wel bijna altijd een knuffel mee. Die ziet hij dan de hele dag niet, want hij heeft het te druk met andere dingen...