Uk, misschien krijgt Ferry later wel behoefte aan een knuffeltje, hoeft nu toch nog niet perse lijkt mij! En ja je avatar is idd heel geinig, had hem eerder al opgemerkt, hihihi. Vind die van mij ook zo leuk. In de box liggen ook diverse speeltjes en knuffels, ook daar speelt hij gewoon mee hoor, maar in bedje of als hij moe is heeft hij toch wel zijn eendje nodig. Married, hihi die Thije, logisch toch dat hij bij het proeven van iets wat hij nog nooit geproeft heeft vieze bekkies trekt. Maarre hij wil toch de grootste wortel die op het blad ligt, ondanks dat hij het nog niet echt lekker vond. Enne ik had nog niet gereageerd op je vraag over het rechtop zitten in de bloom. Ik zet Boaz er nog steeds niet recht op in eigenlijk, hij staat nog in de ligstand, in deze stand geef ik hem fruit en pap, dat gaat vooralsnog prima zo. Hij zakt idd zo weg als ie rechtop zit en vind dat eigenlijk ook nog niet echt prettig, kan het wel eens proberen met de handdoeken. Maka, en en en slaapt Vera nog steeds??? Ging dus best goed vandaag denk ik (toch)? Dinkie, wat een leuke foto van Sanne zeg. Mooi meisje hoor! En ze ligt echt te genieten in het badje. Maatje, welkom terug. Heerlijk dat jullie vakantie zo lekker was zeg en Zoey echt een prullenbakkie, hihihi. Noppie, tjee wat een stuk in het engels zeg.... hihi. Tir, tjee zeg wat vervelend dat batuhhan weer terug in het ziekenhuis is, bah! Ik hoop heel erg en zal er ook hard voor duimen, dat hij weer snel met julie naar huis mag. Sterkte en knuffel. Martientje, goed dat je het zegt, mijn computer staat beneden nog aan, die ga ik even helemaal uitzetten, want als hier de bliksem inslaat is dat een vermogen en al mijn werk zit er aangekoppeld. Doe maar rustig aan hoor, is niet erg!! Gaat het goed met je kids? Daffie, nog gefeliciteerd met je mams! Even een vraagje mbt het warme weer en het slapen van de kleintjes 's avonds. Wat trekken jullie hem/haar dan aan? Ik vind het soms zo moeilijk. Ben weer bang dat wanneer ik Boaz alleen in romper en tricotbroekje aan in bed leg hij het misschien te koud krijgt 's nachts en wanneer ik hem een slaapzakje (mouwloos) aan trek, ben ik weer bang dat hij ligt te puffen van de hitte. Op zijn kamertje was het vandaag overdag 25°C en nu 23°C. Wij hebben vanavond sperziebonen gegeten en ik heb daar een gedeelte vanaf gehaald en gepureerd, ben benieuwd of hij dat lust, volgens mij is dat niet echt lekker zo puur zonder niks. Ik denk dat ik binnenkort maar eens aardappel ga toevoegen of zo? Hebben jullie kleintjes al eens sperziebonen gegeten (vers). Vriendje gaat morgen met zijn beste vriend een weekend naar Knokke, ben dus alleen thuis, nou ja niet helemaal alleen natuurlijk hihihihi.
Mieke: Hier wel verse sperziebonen geprobeerd, maar ferry lust ze niet. Ook niet uit potje trouwens... Vandaag had hij macaroni en dat vond hij wel heeeeul lekker! Oja, wat echt leuk is! (voor ons dan hahaa) We zitten nu op 3 flessen en Ferry doet op het kinderdagverblijf al mee met de grote kindjes qua schema! Deden we het toch niet zo slecht ben helemaal trots op hem!
Pfff lees net mijn berichtje terug, klinkt wel opschepperig he? Sorry hoor, maar momenteel gaat het zo lekker met hem dat ik het aan de hele wereld wil vertellen
nog ff snel reageren voor ik ga slapen: knuffeltje: djayson slaapt tegenwoordig met een beer, ligt hij echt mee te kroelen, en s morgens hele verhalen tegen de beer slapen: hier alleen een luier aan, maar djayson heeft het echt heel snel warm.. het is op zijn kamer nog 25 graden..
Mieke: Sjonge, ik heb hersens als zaagsel volgens mij. Ja, jouw avatar is ook heel leuk! Ik vind ze echt grappig En dus alleen thuis dit weekend. Hmmm ik duim voor een makkelijke Boaz! We hebben vandaag trouwens de cheap-ass-kinderstoel van de Ikea gekocht Wat een heerlijk ding zeg! Ferry zit er als een koning in! En hij kan daar toch echt al goed in zitten. Hadden we best onderschat. Hij zit trouwens echt in een groeispurt, ze hadden op het kdv gezegd dat hij enorm gegroeid is. Nu heb ik hem vanmiddag een andere romper aan moeten doen en alle knappe liggen in de was dus toch maar die ene die nog veel te ruim is aangedaan. Wat denk je? Helemaal niets te ruim meer Ben nu toch wel benieuwd hoe groot hij is..
HAHAHA Uk je mag toch lekker opscheppen over je heerlijke mannetje, waarom niet?!! Ik ben ook al aan het overdenken hoe dat straks zal gaan wanneer hij weer naar het kdv gaat. Die kindjes zitten dan zo schattig rond de tafel te eten en te drinken. Boaz zit nu ook op 3 flessen en zijn pap. Ritme/schema gaat nu overigens goed zo. Ik ben ook wel bang dat hij het niet lekker zal vinden. Nanni, alleen in zijn luier... ik krijg dan altijd het idee dat hij dat niet prettig vindt, ik slaap namelijk het liefst wel onder iets, dus dan denk ik, hij ook.
Scoobje, geweldige foto's zo in Anne Geddes stijl!!! Maka, ook een hele leuke foto van Vera in de MC Dani slaapt ook meestal nog niet door hoor, dus Vera is echt niet de enige!! Balen dat ze gisteren zo slecht heeft geslapen. Is het vannacht en vandaag beter gegaan??? Hoe was het zwemmen? Mireii, heeeeeel herkenbaar dat oma en opa alleen de kleinkinderen nog maar zien staan. Mijn ouders wonen in een apartement, dus hebben ze al gezien als we aanbellen dat wij het zijn. Als ze dan de voordeur van het apartement openmaken staat mijn moeder meestal al gebukt om Levy te begroeten en daarna Dani, en loopt vervolgens met Levy naar binnen...... Zal dus wel veel vaker voorkomen. Married, leuk filmpje, erg leuk gemaakt!! Nog gefeliciteer dmet Thijes halve verjaardag! En ook al zo'n leuke foto's!! Leuke snoetjes trekt hij!! Noppie, leuk filmpje, geweldig hoe ze ineens op knieen en handen zit!! Lief09, vervelende situatie met je s-moeder..... Hopelijk gaat het wel veranderen want dit is idd niet leuk.... Succes! Nanni, wat lijkt Djayson al groot als hij zo staat Wel heel schattig! Tir, jeetje meid, ik schrok weer van je berichtje....Heel veel sterkte!! Forum, ben ook blij dat ik heir toen mee ben gaan schrijven. Heb echt het idee dat ik jullie al heel lang ken, maar dat komt denk ik ook omdat je een hoop hebt gedeeld het afgelopen jaar!! Poeh, weer een hoop bij moeten lezen, hoop dat ik niemand vergeten ben. Nou hier gaat het niet zo lekker. Dani is de afgelopen nacht bijna ieder uur wakker geweest. Vandaag heeft hij dan weer wel goed geslapen, maar heel erg jengelig...Straks toch maar getemperatuurd want hij voelde wel erg warm, heeft dat arme jong gewoon 39,8..... Heb hem dus maar een zetpilletje gegeven zodat het een beetje zakt, want met deze warmte is zo'n koorts helemaal niets. Vermoed dat er nu toch echt een tandje aan gaat komen, hij kwijlt ook veel erger dan normaal..... Hopelijk gaat het de komende nacht wat beter.
dat dacht ik eerst ook, totdat hij elke keer onder laken uitkroop zodra ik hem in bed legde.. dus hem maakt het niet uit..
Angela, ach gossie arme Dani zeg, dat is wel een flinke koorts. Hopelijk kan hij nu lekker slapen. Ik zag vandaag ook 2 hele kleine pitje puntjes in zijn onder kaakje zitten. Er is dus wat in aantocht. En die vermeende hoektand boven van een paar weken geleden, dat was volgens mij vals alarm
Mieke: wij hebben het er gisteren met de leidster over gehad. Ze vroeg of we open stonden voor suggesties. Natuurlijk! Dus ze zei dat we de fles van 15 uur (hij sloeg de 2e steeds over) konden verplaatsen naar zo'n 12:30 uur, gelijk na zijn brood. De grotere kindjes krijgen dan een beker melk en hij zijn fles. Zo went hij gelijk dat hij straks gewoon melk krijgt. Wij doen het nu zo: 07:00 uur fles (als hij eerder wakker is laten we hem gewoon spelen, en geven niet eerder dan rond de klok van 7) 09:00 uur fruit 09:30 slapen (2 uurtjes) 12:00 brood met fles 13:00 slapen (weer 2 uurtjes) 15:00 flesje diksap met tussendoortje of bakje yoghurt 18:00 avondmaaltijd 18:30-19:00 laatse fles. als hij tussendoor aangeeft dat hij trek heeft krijgt hij een broodkorstje of een cracotte. De cracottes hebben we nog niet geprobeerd, maar wel al in huis
Uk; dan lijke Myrthe en Ferry inderdaad wel wat op elkaar hihi....misschien kunnen ze nog niet kiezen aan welke knuffel ze hun geheimpjes gaan toevertrouwen Myrthe is ook altijd veels te druk met naar anderen te kijken en aandacht te vragen als comediënne hahaha. Enne...lekker blijven opscheppen hoor over ferry!!!
angela: jeetje das wel hoog ja! pfff wat zielig zeg! Maar zulke koorts van tandjes? Heeft hij niet ook een oorontsteking? nanni: Ferry is ook altijd erg warm en zweet zich rot. Maar ik laat hem wel in een slaapzak slapen. Hij koelt toch flink af 's nachts. Ik twijfelde gisteren ook, maar heb hem toch zijn slaapzak aangelaten.(heel dunne slaapzak) En toen ik hem 's morgens temperatuurde had hij 36.6. dat is dus niet echt heet en ik haalde hem toch zwetend uit bed. 'Ze' zeggen ook dat hij dan beter wel iets van kleding (een romper) om zijn lijfje kan hebben om het zweet in op te nemen,anders koelen ze te snel af?
als ik hier een romper oid aan doe (slaapzak kan ook) dan is hij gewoon zeiknat.. Heb hem van de week een paar keer getempt s nachts, omdat hij wakker werd, maar hij elke keer rond de 37,2 dus gewoon goed.. Moet er wel bij zeggen dat papa en opa exact hetzelfde hebben.. zit echt in de familie dus.. en ik heb een aerosleep, vangt ook zweet goed op :d
@ Daffie: hihihi, geen stress hoor, dat dacht ik al. Ha lekker naar Drenthe op vakantie. Heerlijk lijkt me! @ Uk: de beebjes zijn op dit moment ook nog wat te jong om een favo-knufje te hebben hoor. Dat gaat straks vanzelf groeien. Het knuffeltje of doekje kan je als ouder ook niet kiezen, dat doet het kindje zelf. Ga nog ff voor de lol zoeken vanaf welke leeftijd dat ongeveer plaatsvindt. Hmm, kan t ff niet zo gauw vinden. Ga morgen wel ff in 1 van mijn studieboeken neuzen. @ Mieke: ik doe Ebbie alleen in luier in een zomerslaapzakje zonder mouwtjes. In haar kamertje is het nu dus echt gewoon 26 graden . Hier nog geen sperciebonen, maar wel al aardappels gevoederd. @ Uk: lekker toch, dat je zo trots bent op je mannetje! @ Angela: oei, dat is hoge koorts zeg bij Dani. Houd hem maar goed in de gaten. De paracetamol zal vast helpen tegen de koorst. Hopelijk gaat het morgen beter. Korte vrij vertaling van dat lastige Engelse stuk over knuffels: een knuffel is van emotionele waarde voor het beebje als hij gaat ontdekken dat hij een onafhankelijk wezentje van de moeder is. Op dat moment (wat heel normaal en wenselijk is in de ontwikkeling!) helpt het knuffeltje hem de overgang (= transitie, vandaar 'transitional object) te maken. Hij projecteert zijn wensen en fantasieen op het knuffeltje en zo leert het beebje/kindje via de knuffel zichzelf een gevoel van geborgenheid en veiligheid te geven (als moeder er niet is, als het gaat slapen, als het ziek is). Als het kind weer veel verder in zijn ontwikkeling is dan heeft hij de knuffel niet meer nodig. Dan kan hij het helemaal 'zelf'. Nou ja: vind het best lastig om het goed in 'gewone' taal uit te leggen. Stom is dat eigenlijk!
@ noppie, ja Sanne vond het heerlijk in badje, ik had toevallig bij een vriendin gezien hoe haar kindje lag te spartelen. Meestal ga ik samen met haar in het grote bad nl. en kan ze ook lekker spetteren maar dit ging prima zo. Had precies genoeg water gedaan zodat ze op haar rug kon liggen en lekker kan spetteren met haar benen zonder dat haar mondje in het water kwam en op haar buik heeft ze wel een half uur gespetterd met armen en benen. Heerlijk hoor! Ben er wel heel de tijd bijgebleven hoor, laat haar niet alleen.... En ja favo-knuffel, nooit aan gedacht dat het emo-waarde kan hebben. Ik ben trouwens echt superslecht in Engels dus je hele stuk heb ik niet gelezen, ben na 1 zin het spoor al bijster... Ik dacht inderdaad dat het lastig zou zijn met kwijtraken en aangezien we iets van 6/7 van die knuffeldoekjes hebben gekregen bij haar geboorte wissel ik ze telkens af. Ze heeft wel 2 vaste knuffels in bed die ik eerst gebruikte voor welke kant ze op sliep en nu bij haar hoofdeind staan. Als ze ze pakt knuffelt ze er wel mee maar niet altijd. Ik ben niet meer bang voor het stikken hoor, ze draait zich er zeker wel van weg en ik heb verder geen dekentje ofzo in bed, ze slaapt alleen in een slaapzak op haar zij of rug. Sorry voor het lange verhaal. @ schema's, best lastig allemaal, als je gewend bent verandert er weer iets. Hier zitten we nu bijna bij 6 maanden en dan moet je in principe iedere dag groente en fruit. Fruit lukt altijd wel s'ochtends maar groente is erg afhankelijk van hoe laat ze drinkt dus toch maar een beetje gaan plannen (ondanks de borstvoeding). En dan over een paar weekjes mag de boterham erbij en moet je weer wennen. Weet nog niet precies wat dan het makkelijkst is. Alvast slaap lekker voor iedereen en tot morgen!
Married, ik vind ook dat Thije t hardstikke goed doet hoor! Echt waar. Het gaat naar zijn mond, hij hapt, proeft en probeert t nog een keer. Is al heel veel nieuws voor hem hoor!! Vera kokhalsd niet heel erg vind ik, en ik vind kokhalzen echt heel eng, maar bij Vera eigenlijk niet . Ze heeft t nu 2 of 3x gedaan. Maar zoals Uk al zegt, kokhalzen is hierbij een goede reflex. Als Vera kokhalsd, gaat ze daarna gewoon weer door alsof er niets is gebeurd. Maar ik ben ook heel ongeduldig hoor! Ik wil wel dat er iets binnenkomt, ivm de voedingen die ik graag wat wil afbouwen. Daarom maak ik van de overgebleven stukjes nog een prakje als ze niet te moe is. De laatste dagen had ik geen zin in Rapleyen, dus meteen een prakje gemaakt. En ik merk t nu echt wel al aan Vera, ze drinkt veel minder lang. Rapleyen is leuk voor erbij en goed voor de ontwikkeling, maar ik heb geen zin om te wachten tot ze in haar eentje een hele appel weg-rapleyd Dinkie, idd hier was t ook zo heet. Ik liep vanmiddag ff naar de super en ik had t idee dat er een warme feun tegen me blies. Ik had een beetje een Egypte-deja vu ! Ahhh leuk in dat badje. Gaat ze geen water drinken? Vera duwt haar gezicht vaak even op de grond (om te lebberen). Ik heb 3 dezelfde roze knuffelkonijn doekjes. Die kan ik dan makkelijk afwisselen. Hoop ik Uk, nee hoor is niet erg. Maar was een tip in mijn boek, zodat ze zelf weer in slaap kunnen vallen, soort troost. Sommige kindjes kiezen zelf een troostknuffel. Ik had er vroeger ook een . Oh, ik zie Noppies uitgebreide omschrijving . Ik heb Vera idd 's nachts ook wel eens een knuffel gegeven, waar ze toen uitgebreid mee begon te spelen. Maar deze speciale knuffel wil ik echt proberen van haar te maken, zodat ze er dus troost uit kan putten (of hoe je t ook wilt omschrijven ) Vera heeft wel al een aantal knuffels/speeltjes waar ze altijd heel erg om moet lachen of enthousiast van wordt als ze ze ziet. Maar die geef ik dus niet als troost als ze rustig moet worden Ja, ik moest ook al zo lachen om je avatar!!! Wat goed van Ferry dat ie al op t grote-kindjes schema zit! Niets lekkerders dan trots zijn op je eigen kindje he lekker delen met ons hoor!! Hier begon t net te onweren toen ik Vera op bed had gelegd (om 1915 ). Maar ze is na wat huilen-stilte-huilen in slaap gevallen. Net om 2130 werd ze weer huilend wakker en ik heb gewoon weer tzelfde ritueel gevolgd, want ze kan nu nog geen honger hebben. Het is nu weer stil . Maar iedere 5-10 minuten komt er wel zo'n aanzetje tot huilen, maar zet t niet door... Ik heb me voorgenomen even een tijdje streng te zijn tot ze hopelijk weer in haar oude gewoonten komt (of beter). Alleen vannacht wordt t lastig, omdat ze nog op onze kamer ligt. Ik ga haar nu niet overhuizen. Noppie, ja t lijkt nu goed te gaan met t huilen. Ze is nog niet 1x overstuur geweest en neemt veel pauzes. Ik weet niet of t perse nodig is hoor, zo'n knuffel. Sommige kindjes kiezen er zelf een, een ander doet t prima zonder. Maar ik denk dat het Vera misschien wel kan helpen. Hopelijk ook 's nachts?? Volgens mijn boek kun je wel proberen zo'n knuffel te creeeren door m bv tijdens de voeding tussen ons in te leggen of bij je te dragen, zodat t je geur heeft. Maatje, fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad. Eet Zoey al met de pot mee? Wow! Echt alles? Daffie, o getsie de hele middag ja en amen gezegd dus !! Mieke, ik heb Vera nu in haar luier in een mouwloze slaapzak gelegd. Vind t ook lastig, maar zelf trek ik toch ook de deken over me heen... t Is 29C op onze slaapkamer... Sperziebonen heeft toch best smaak? Ik heb toevallig wel een potje staan met sperziebonen, heeft ze nog niet gehad verder. maar ik denk dat ze t wel opeet Angela, ai jij ook al zo'n drama-nacht Ach is hij ziek. Dat is echt hoge koorts hoor, ik had begrepen dat echte koorts niet van een tandje kan komen (alleen verhoging)... Dat schoot me gisteren ook opeens te binnen, toen ik er even helemaal doorheen zat. Ze zal toch niet ziek zijn, t arme kind... Maar gelukkig had ze 37.4.
@ Dinkie: misschien moet ik ook Ebbie maar eens een knuffeltje meegeven in bed. Maar blijf dat stik-gevaar nog eng vinden... @ knuffeltjes: dat favo-knuffeltje gaan ze meestal vanaf een maandje of 9 kiezen (kan ook al eerder, maar ook later) en markeert een nieuwe fase in de ontwikkeling: het besef van een eigen ik en een ander (mama, papa). Het is vanuit de psycho-analytische theorie het begin van het separatie-individuatie proces. Meestal kiest het kindje zelf het knuffeltje of lapje uit. Kan soms een heel lelijk gek ding zien, hihihi. @ Maka: goed dat je nu ook stiltes hoort bij het huilen/niet-huilen van Vera. Dan wordt ze inderdaad rustig en zal ze uiteindelijk gaan slapen. @ deken: heb zelf ook echt altijd een deken over me heen. kan anders echt niet slapen. Pff, ben nu weer ff klaar met de het studeren op de ontwikkeling van kinderen hoor. Maar wel leuk om af en toe weer eens in de boeken te duiken, hihi. Slaap lekker ladies, tot morgen!
hallo allemaal, hier heb ik een week geen pc gehad, en dus ook geen internet. ga dus niet alles terug lezen. om 11 uur moeten we naar de kindercardioloog in het umcg om martijn zijn operatie te bespreken, spannend hoor. kom vanmiddag even een updat geven, en proberen om bij te lezen, of ik ga reageren weet ik nog niet, zijn er belangrijke update's ?????? tot gauw. groet, anita