Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Goedemorgen meisjes

Ferry was alweer vroeg wakker. Om 05:20 uur. Maar ik heb niet toegegeven en ben blijven liggen tot het na zessen was.

Ferry ligt nu weer tentjes te bouwen in zijn box. Doen jullie beebjes dat ook? Dan pakt hij de punt van het boxkleed en trekt die over zich heen. Dat vindt hij erg grappig!

En spelen ze ook kiekeboe met zichzelf? Doekje over gezicht leggen en weer wegtrekken?

Oh, hij wrijft in zijn oogjes... Hij zou het eigenlijk nog een 3 kwartier vol moeten houden... Nou ja, ik kijk wel ;)

Noppie: bedankt dat je het hebt opgezocht. Ik dacht dat je bedoelde dat ze dat knuffeltje nu al nodig hadden. Mijn nichtje heeft namelijk wel haar konijn, die moet mee naar bed om te slapen, anders slaapt ze niet. En dat heeft ze al een paar maanden, vandaar dat ik dacht dat het nu al 'moest'.
    Misschien kun je veel kiekeboespelletjes spelen dat ze leert dat ze het knuffeltje van haar gezichtje af kan trekken? Ik vind het ook nog een beetje eng hoor, maar hij kan het wel makkelijk. Maar soms wikkelt hij zich ergens helemaal in,dat vind ik ook eng. Hij pakt nu ook altijd het onderlaken en probeert zich daarin te wikkelen. Ik ga de onderlakens maar met elastiek vast maken. Want dit vind ik wel eng...

Anita: Veel succes vandaag! We horen vanmiddag wel wat de plannen zijn toch?

Maka: Welk knuffeltje heb je voor Vera uitgekozen? Ben heus niet nieuwsgierig :D Hoe is het gegaan vannacht met Vera? Is ze nog (veel) wakker geworden? Ferry vindt zijn speeltjes afwisselend leuk. De ene dag is hij met het ene de hele dag bezig en de andere dag kijkt hij er niet naar om. Hihi, hij zit nu te lachen naar iets, maar ik kan nog niet ontdekken wat het is...? Iets in het plafond?

Dinkie: Ja, ik vond dat ook lastig hoor, met die schema's. Steeds als er weer wat bij komt dat je het om moet gooien. ;) Maar Ferry krijgt nu gewoon alles dus nu veranderd er niet zoveel meer. Ja, er zal af en toe een fles af moeten. Maar voorlopig proberen we hem op 3 flessen te houden! Gaat Sanne naar een kdv? Zo ja, dan kun je straks proberen om hun schema toe te passen. Ferry gaat maar 1 dag in de week, maar ik vind het toch wel handig om hun schema te gebruiken. Gewoon omdat het een goed schema is :D

2. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Goedemorgen allemaal,

@Uk: Jeetje wat was Ferry al vroeg wakker.. Maar hij is altijd al een vroege vogel geweest toch?
    Met de boxkleed speelt djayson idd ook, zo lief.. En ook kiekeboe spelen met zichzelf, alleen hier dan met een knuffel of speeltje :D

@Joanjima: Succes in het ziekenhuis!

Hier een lekker nacht gehad.. Hoorde om 5 uur een boink, 1 klein huiltje en stil.. Toch maar ff gaan kijken, ligt ie daar met een bigsmile hahaha.. Had zelf zijn speen al gevonden :D (heb er een doekje aangedaan)
    Hij mopperde nog wel wat toen ik wegging, want spelen met mama is ook leuk, maar hij viel weer in slaap tot half 8 :D
    Ik ga hem zo weer wakker maken, want hij slaapt weer lang genoeg.. Dan kan hij vanmiddag optijd naar bed hoop ik..

3. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Noppie, ik denk dat je je niet zo ongerust hoeft te maken hoor dat Ebbie zal stikken wanneer ze een knuffeltje heeft in haar bedje.
    Boaz propt zijn eendje (doekje) altijd in zijn mondje hihi en wanneer hij gaat slapen legt hij het doekje vaak over zijn gezichtje heen, vindt ie gewoon heerlijk. Maar ik vind het idee van Uk ook wel goed, spelenderwijs kiekeboe spelen met het doekje/knuffeltje. Wij spelen dat ook vaak en Boaz weet en kan dus heel goed iets van zijn gezichtje af trekken. Ik maak me dan ook geen zorgen dat hij zal stikken wanneer het op zijn koppie licht. Tja en als Ebbie op haar buikje ligt dan zal het toch ook wel meevallen? Maar ik snap je bezorgdheid wel hoor!

Uk, hihi die Ferry een echte vroege vogel die boef. En stoer hoor dat Ferry al een beetje mee doet met de grote kindjes op het kdv, hihi.

Maka, hoe heeft Vera de nacht doorgebracht, of eigenlijk hoe hebben jullie de nacht doorgebracht. Oja die foto van Vera in de auto in de MC, zooo schattig!

Nanni, hier ook vannacht even een klein beetje gemopper, lag Boaz dwars in zijn bedje, hihi! Dat heeft hij nu ontdekt. Wel lastig hoor, hihi. Is wel fijn he wanneer ze nu zelf hun speen kunnen vinden en in hun mondje kunnen doen.

Anita, succes vandaag en we zien je vanmiddag weer even.

Angela, hoe is het nu met Dani, is hij de nacht een beetje slapend doorgekomen?

Haha ik zag in mijn berichtje van gisteravond dat ik "pitje puntjes" had geschreven, maar ik bedoelde natuurlijk "witte puntjes". Af en toe gaan die vingers ook zo rapido over het toetsenbord dat ik gewoon iets heel anders typ dan de bedoeling is.

Boaz heeft weer heerlijk geslapen van 21 - 8.30, ligt nu braaf te spelen in de box en straks weer even een tukje doen.

4. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Goedemorgen dames!

Bedankt voor al jullie leuke reacties op het Rapley'en! Maarre, dat wat op het filmpje te zien is was het ook zo'n beetje hoor, veel langer heeft het niet geduurd. Maar ja, de aanhouder wint, hoop ik...
    @ Uk, thanx voor je kokhals-uitleg!

Net terug van het CB en hou jullie vast... deze boeddha is 71 cm en maar liefst 9735 gram!!! :$ :$ :$ dat ie over de 9 kilo zat had ik wel verwacht, maar zoveel, pfff... Maar de arts zei dat ie echt niet te dik is, hij is mooi in verhouding. Gelukkig maar.
    Verder ook alles goed, gewoon lekker aan de gang gaan met Rapley en prima dat ik nog BV geef. Ruisje hoorde ze heel in de verte nog wel iets, maar niks verontrustends.
    @ Maka, kun jij de statistieken weer bijwerken?

@ knuffeltje, hier een knuffeldoekje waar ik hem soms mee in slaap krijg. Maar echt een favoriete knuffel heeft ie nog niet. Heb van de week in de uitverkoop bij het Kruidvat een Elmo-knuffel gekocht, miss wordt dat wel zijn favoriete, haha

@ Angela, sterkte met Dani!

Ik ga nu even als een razende opruimen hier, kom strakkies weer terug!

5. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Anita: succes zo meteen bij de kindercardioloog!!! Wanneer staat de operatie nou gepland?

@ Uk: nee, inderdaad, bij de meeste beebjes ontwikkelt het favo-knuffeltje zich pas wat later denk ik hoor. Maar zoals met alles, het ene beebje is wat sneller dan het andere.
    Ebbie trekt de onderlakentjes gelukkig nog niet over zich heen, maar in de box bijvoorbeeld soms wel het boxkleed ja. Dat kiekeboe-spelletje zijn we wel een beetje mee bezig, maar lokt nu nog niet zoveel reactie uit bij Ebbie, maar daar gaan we gewoon rustigjes mee verder ja.

@ Mieke: ja, Boaz doet dat spelletje van het doekje van zijn gezicht aftrekken al heel lang he? Weet nog dat toen jullie allemaal bij ons thuis waren dat hij dat toen ook deed. Toen dacht ik ook van: hey, moeten wij ook eens gaan doen met Ebbie.

@ Married: hihihihi, wat fijn dat Boedha zo goed groeit en in verhouding is!

Moet thuiswerken, maar heb heeeeeeeeelemaal geen zin :p. Er zit een pak doorleeswerk in mijn tas, is echt veuls te veul....:D

6. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Nanni: Na een tijd van erg weinig slapen overdag heeft Morris sinds vorige week ineens een soort van ritme. Hij gaat om 19.00 naar bed (23.00 voeding) dan wordt hij rond 7.00 weer wakker voor een voeding. Dan leg ik hem terug en slaapt hij nog tot een uur of 9/9.30. Rond een uur of 12 slaapt hij dan nog een uur. En 's middags rond half 4 nog een uurtje. Daarna is hij vaak wel sjaggie en moeilijk bezig te houden tot 19.00.

@Mieke: Agossie arme Boaz. Heel naar als ze zo overstuur zijn ja. Misschien was hij overprikkeld door de 2 visites? Gelukkig voelen jullie je weer beter :)
    Die twijfels over wat aan te doen met slapen heb ik dus ook iedere keer. Overdag ligt hij vaak alleen in romper maar 's nachts vind ik dat zo koud dus doe ik hem toch maar een slaapzakje aan. Maar goed, heb je nu niks meer aan want het is alweer lekker afgekoeld :p
    Morris heeft ook wel eens sperziebonen op. Dat was iig de bedoeling, groente vindt hij nog niet veel aan. Maar ik vond het eigenlijk best redelijk smaken... beter dan zo'n courgettepapje wat ik laatst gemaakt had. ;)

@Maka: Gelukkig heeft ze toch nog wel wat geslapen gisteren. Biobim is smerig he! Ik heb het laatst ook geproefd (toen had ik het wel gemaakt met een beetje kv, daar bond het trouwens ook niet mee!) en ik vergaf Morris ter plekke dat hij het niet wilde drinken. Goed dat ze de bambix wel wilt drinken.
    Hoe is het vannacht gegaan?

@knuffels: Morris heeft al heel lang een vast knuffeltje in bed. Maar dat ding begint nu toch wel erg te stinken dus nu heb ik hem een ander, soortgelijk, knuffeltje gegeven en die vindt hij ook prima. Hij heeft dus nog niet persé een favoriet. Ik vind het eigenlijk helemaal niet eng, ook al legt hij het ding wel vaak tegen zijn gezichtje aan. Hij kroelt er gewoon heerlijk mee en ik heb het idee dat het hem wel helpt om in te slapen.

@Noppie: Geweldig filmpje. Ik zat hem gisteren te kijken bij mijn moeder en die vond hem ook geweldig :D
    Interessant stuk over knuffels trouwens!

@Married: hahaha jij hebt wel echt dezelfde reactie als ik. Je hebt er dan zo lang naartoe geleefd en dan is het toch een beetje een anticlimax he? Alhoewel Thije het echt wel heel goed doet! Zeker veel beter dan Morris die met zijn broccoli op tafel ging meppen :D
    En het kokhalzen zorgt er juist voor dat hij zich niet kan verslikken he. Maar ik kan me voorstellen dat het er eng uit ziet. Dat heeft Morris nog nooit gehad, maar die is er dan ook niet zo happig :)P) op.
    :$:$ Wow! Die gaat gewoon al weer naar de 10 kilo! Super joh! En fijn dat de arts je gerust heeft gesteld over zijn verhoudingen. Kun je dat volgende keer lekker tegen je s.vader zeggen!

@Tir: :( Sterkte meid! Toch gefeliciteerd met zijn halve verjaardag!
    Lees nu bij Married dat hij gisteren een half jaar was, maar in je banner staat dat hij vandaag een half jaar is? Naja sowieso gefeliciteerd.

@Dinkie: Wat een leuke foto van Sanne in het badje! Zo'n badje hadden we eigenlijk ook moeten hebben. Maar dat is hier toch geen succes icm de hond :D
    Ik weet niet hoe het met fv is, maar omdat je bv geeft is bijvoeding het eerste jaar ook echt bijvoeding hoor. Dan hoef je je echt geen zorgen te maken als Sanne eens een dagje geen fruit of groente krijgt. Morris krijgt sowieso nog geen groente binnen omdat meneer dat nog niet blieft ;)

@Uk: Hihi leuke avatar idd. Super toch, dat je zo trots kan zijn op je kleintje!
    Morris speelt nog niet echt spelletjes zelf. Hij speelt wel met speeltjes maar doet nog geen kiekeboe. Hij heeft zich wel een keer in het kleed gerold, dat was dan wel weer grappig.

@Maatje: Wat goed dat Zoey al zo goed kan zitten!

@Daffie: Lekker irritant ja, die adviezen van zulke oudjes :D

@Angela: Arme Dani! Ik hoop dat afgelopen nacht goed is gegaan en dat de koorts weer gezakt is.

@Anita: Succes bij de cardioloog!

Gisteren heeft Morris bij mijn ouders lekker in mijn badje van vroeger gebadderd in de tuin. Hij vond het helemaal leuk! Echt heel schattig.

Hier een filmpje: (niet op youtube want niet iedereen hoeft zijn pielemoos te zien natuurlijk :D) morris :: P1000908.flv video by noukiester - Photobucket

7. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    goede morgen!

Heb 4 dagen geweerkt, druk dus!

Knuffeltje:
    Tijs heeft al een tijd een favoriet knuffeldoekje, deze moet tegen zijn wang liggen en hij legt hem zelf soms op zijn gezicht. Zonder dat slaapt hij niet.
    (is al een paar maanden)

boxkleed:
    Tijs doet dat inderdaad ook, boxkleed over hem heentrekken, maar dus ook in bed de hydrofielluier waar hij met zijn hoofd op ligt...

eten:
    Het eten van een lepeltje gaat steeds beter..
    nu eet Tijs als volgt:
    ontbijt: papfles 200 ml
    10-11 uur fruit (75 gram meer lukt nog niet)
    13.00 melk 200 ml
    16-17 warme hap (100 gram) en 100 ml water met een drupje diksap.
    19.00 200 ml melk
    23.00 papfles 200 ml

Slapen:
    Tijs slaapt meestal (is niet elke dag hetzelfde)
    9.00-10.00
    12.00-13.00
    15.00-16.00
    19.00-7.00
    soms slaapt hij langer als een uurtje..

Tja en verder, heb wel wat bijgelezen maar niet alles onthouden, sorry!

Volgende week maandag gaan we een midweek naar euro disney!
    Heb er helemaal zin in!!!!
    Hopelijk gaat Tijs het ook goed doen...
    We zitten in de Daveyrocket ranche, dus willen we ook eens gaan zwemmen...

Fijn weekend allemaal

8. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Goeienmorgen meiden,

Myrthe heeft weer heerlijk geslapen vannacht van 20:30-8:00. Heeft heel hard lioggen gillen in de box voor de fun en lag daarna zelf helemaal in een deuk hahaha (zal papa leuk hebben gevonden, die ligt te slapen:D). Ben net al wezen sporten en toch voelt het heerlijk als ik het weer gedaan heb, krijg er een voldaan gevoel van en energie!!

Kuona; wat een leuk filmpje, hij spettert er heerlijk op los:)

Sperziebonen vindt Myrthe heerlijk, maar ja wat vindt ze niet lekker....:DDat kind van ons eet echt alles (behalve potjes:p)

Married; zooo, wat groeit Thije toch prachtig goed. Je sjouwt je er wel een breuk aan hahaha. Wordt later vast zo'n stoere bink waarvan de meidenharten gaan kloppen:)

Ga effies douchen en fruit voor mw. maken....

9. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ knuffeltjes; ik ga Ebbie vanaaf gewoon echt haar 'lammie' meegeven in haar bedje. Dat is zo'n vierkant harig lapje, met een lammetjeshoofje in het midden en aan elke punt zit er een voetje en bijvoorbeeld een klein rammeltje. Vindt ze al heel leuk om mee te spelen.

@ Kuona; oooow, wat zit Morris toch lekker te spetteren daar in zijn badje leuk he? Ik ben zelf altijd zeiknat als ik Ebbie een badje heb gegeven, hihihi.

@ Twinkle: ow wat leuk, naar Eurodisney! Is tijs al weer helemaal beter?

@ Daffie: ontzettende sportie ben jij toch. Ik neem een voorbeeld aan je en ga vanaaf om 18.00 ook ff naar de sportschool een pumplesje doen.

Kreeg net van mijn collega een super-interessant zeer goed leesbaar artikel over de reactie van het NIP op de concept-richtlijn van het RIVM over het reageren op excessief huilgedrag van babies. Staan echt mega-goeie dingen in. De geinteresseerde kan me even een mail-adres pb-en, dan kan ik het artikel naar je mailen. Nogmaals, in het Nederlands en heel goed leesbaar ook voor ons relatieve leekjes. Nu moet ik ECHT gaan werken 8).

10. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Mogguh!

Kmag straks weer werken dus hou t nu ff kort want heb waarschijnlijk dus vanmiddag alle tijd om nog rustig te lezen/reageren als t op t werk rustig is... :D:)

@Tir
    Jeetje meid! Ik hoop en duim dat t met Batuhan snel weer beter gaat! Sterkte!

@Knuffeltje
    Silje slaapt altijd met een knuffeltje in dr bedje. Als we dr in bed leggen grijpt ze meestal met dr ene handje naar de speen en met dr andere naar dr knuffeltje. Is n popje dat we gekregen hebben bij de prenatal toen we t kamertje kochten. Niet zo'n leuke knuffel, maar zo'n froezelding dat niet snel neus/mondje af kan sluiten. Vandaar dat we dr die geven.

Ik ga snel douchen en nog ff relaxen buiten. Tot straks! :D:p

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Noppie, daarom gaf ik ook nooit een knuffel mee in bed. Maar ik heb toch t idee dat ze t wel erg prettig vindt. Ze is nu 6 maanden, in haar slaap rolt ze eigenlijk nooit... En als ze niet terug kan rollen, dan hoor ik haar wel ;). Moet nu toch wel kunnen denk ik.
    Stiltes betekenen bij Vera overigens niet altijd dat het rustiger wordt. Ze is vaak genoeg eerst een kwartier-halfuur stil of huilen met stiltes en kan dan alsnog harder gaan huilen en overstuur raken.

Uk, Vera trekt idd ook t kleed wel eens over zich heen. Ze legt zelf nooit doekjes over dr gezicht. Als ik t doe, trekt ze m meteen weg. Ze vindt t trouwens wel heel leuk als ik kiekeboe speel.
    Ik heb voor Vera een roze knuffelkonijndoekje uitgekozen, want daar heb ik 3 dezelfde van gekregen (was zeker in de aanbieding ;) :D).

Mieke, voel je met je vinger ook al de tandjes doorkomen??
    Vera heeft nu al 2x in mijn tiet gebeten met die scherpe rakkers. Dat doet behoorlijk pijn! Heb haar meteen losgehaald en heel hard au geroepen... Hopelijk werkt t.

Married, wooooooh die Thije!!! Bijna 10kg :$ Ik moet altijd denken aan die echo tijdens jouw zwangerschap, dat Thije achter zou liggen in groei... :$!!
    Ik denk dat het komt doordat wij zo lang hebben gewacht met bijvoeding...

Noppie, getsie veel succes met je doorleeswerk :p

Kuona, wauw heeft Morris een echt schema :$??? :D
    Wat een spetterkontje hihi!

Gisteravond heb ik Vera om 2330u weer wakker gemaakt voor de pap en voeding. Ze was dus weer helemaal zelf ingeslapen na t wakker worden van 2130u.
    Het blijft altijd een beetje een gevecht om haar een fles te laten drinken, helemaal als ze slaapdronken is, dan wil ze gewoon tiet en doorslapen. Ik heb er 60ml pap in gekregen, maar een deel was er ook langs gelopen. Ik weet dus nog niet of ik hier wel mee door wil gaan, aangezien ze ook steeds klaarwakker wordt daarvan. Maar ja, aan de andere kant, misschien moet ze er gewoon aan wennen...
    Maar goed, om 3u werd ze weer wakker (huilen). Toen heb ik haar dr knuffeldoekje gegeven en warempel, kennelijk is ze weer gaan slapen, want om 6u werd ik pas weer wakker! Mijn tiet stond op knappen, dus ik heb haar gevoed.
    Toen is ze een uur wakker geweest, had ook nog spinazie gepoept.
    Daarna hebben we samen tot kwart voor 10 verder geslapen. Heerlijk!

Vanmorgen heb ik haar bedje weer naar haar eigen kamertje verhuisd. Zojuist in bed gelegd, maar na eventjes rust begon ze toch weer erg te huilen, de kraan methode werkte niet zo (op haar kamertje klinkt die ook minder hard...:(). Uiteindelijk heb ik haar muziekdoosje met fur elise gedraaid. Daar wordt ze vaak ook wel even rustig van, gebruik ik vaak met aankleden. En nu slaapt ze. 15-20 minuten bezig geweest...

12. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Daffie: Wat goed dat je al bent wezen sporten zeg! Van de ene kant wil ik het ook wel, van de andere kant weet ik dat het verspild geld is omdat ik er na een tijdje weer genoeg van heb...

@Noppie: Hee dat klinkt een beetje als Morris knuffeldoekje. Hij heeft een beertjesdoekje en een lammetjesdoekje van Happyhorse. Vind hij helemaal lekker om mee te kroelen.
    Ik was idd ook helemaal nat, maar ik vond het wel verkoelend. Het was voor het eerst dat Morris spetteren heeft ontdekt. Ik doe hem meestal in het grote bad en daar ligt hij redelijk passief in. Ik ben benieuwd of hij nu ook in het grote bad gaat spetteren.
    Ik ben wel benieuwd naar je artikel. Ik ken wel deze links: http://www.borstvoeding.com/files/Nota-excessief-huilen-2007-versie-ActiZ.pdf

http://www.borstvoeding.com/files/LactatiekundigereactieConceptrichtlijn.080625.pdf

http://www.borstvoeding.com/files/huilbabies_nip_april_2008.pdf

Bedoel je die misschien ook? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog nooit doorgelezen heb... Maar Morris is ook geen huilbaby gelukkig. Misschien dat ik de moed nog een keer kan verzamelen om het door te lezen want ik vind het wel erg interessant.

@Suske: Wat is Silje toch een schattig meiske zeg!

Zo Morris ligt alweer lekker te slapen. Daarstraks heeft hij weer een banaantje naar binnen geslurpt :p
    Oja hij heeft ook iets nieuws. Hij drukt zich op op zijn armen en gaat dan een soort van swingen. Als ik nu: Dansen, dansen! zeg, dan gaat hij dat doen (naja niet altijd hoor!). Echt heel grappig.

13. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Maka: Nou dan hebben jullie best wel een goede nacht gehad. Bij Morris helpt het knuffeltje ook altijd goed. Hihi spinaziepoep.
    En ja, het lijkt er nu een beetje op dat Morris een schema heeft! Maar goed, dat zal volgende week wel weer anders zijn. Ik ben benieuwd, ik vind het nu namelijk wel een prettig schema. Vooral dat uitslapen tot half 10 :D En het doorslapen natuurlijk!

14. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Net een peertje gegeten! (Je hebt gelijk hoor Noppie met rustig aan beginnen, maar ik wil toch gaan proberen om nu al 's ochtends fruit en 's middags/begin avond groente te doen, vandaar nu peer en straks weer wortel)

Eerst gerapley'd

15. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
  16. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    En daarna de rest gepureerd, een perenmoesje dus :D

17. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    #8837 Deurtje, 21 aug 2009
    Laatst bewerkt: 21 aug 2009
    @ Joanjima, sterkte in het zkh!

@ Noppie, werkse!
    Kiekeboe is idd erg leuk!

@ Kuona, geef jij helemaal geen rapley meer eigenlijk? Die broccoli van Morris ja, echt geweldig dat meppen, haha
    Superleuk filmpje! wat is Morris toch een scheetje!
    Lachen dat swingen/dansen!

@ Dinkie, ik wil niet alleen gaan rapley'en hoor, daar heb ik het geduld niet voor, haha.. Ik begin met Rapley en pureer daarna de rest. Dat is althans nu mn bedoeling.

@ Twinkle, hoe is het nu met het hele kinkhoest gebeuren?
    Veel plezier in Euro Disney!

@ daffie, wat goed dat je al hebt gesport zeg!!! Respect, schoonzusjelief en ik hebben woensdag afgezegd, we vonden het te warm om te spinnen, slecht he?

@ Suske, werkse!
    Lieve foto!

@ Maka, ik denk idd ook nog vaak terug aan die echo! Wat heb ik daar een hoop slapeloze nachten van gehad zeg. Had echt nooit kunnen denken dat ik zo'n beer zou krijgen. Zou het idd door het lange wachten met bijvoeden komen dat onze kids zo huge zijn? Zal mij benieuwen of het groeien nu minder hard gaat nu ze fruit en groente krijgen. Maar bijv. Myrthe groeit daar juist weer heel goed op.
    Ah, je hebt best een goeie nacht gehad dus, fijn dat je om 3 uur niet hebt hoeven voeden. Hopelijk gaat ze de pap toch beter drinken/eten.
    Pap geven hoeft niet toch? Ik bedoel, ik was het niet van plan, maar dat is toch niet erg? Jij probeert het met Vera ivm doorslapen toch?

Nou er ligt er één te stinken in de box, pfff... volgens mij alleen scheetjes, maar ik ga toch even op inspectie! >> edit: een grote poepluier mét.. jawel een paar ienieminie stukjes wortel!!! Niet veel (bijna niks), maar er is dus toch wat ingegaan! (Maka, je had dus gelijk!)

Tot later!

18. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Married: Hihi wat kan hij die peer goed vasthouden zeg. Ik doe niet echt Rapley meer. Wat ik wel doe is fruit in kleine stukjes (hapklare brokken) aanbieden. Deze doe ik dan zelf in zijn mond en dan kauwt hij er netjes op. Zo krijgt hij dus wel de smaak en structuur mee maar is het niet zo'n geknoei en heb ik wat meer controle :p
    Soms krijgt hij 's avonds als wij eten wel een worteltje of boontje of stukje komkommer waar hij even mee kan knoeien, maar er belandt dan gewoon veel te weinig in zijn mond.
    En soms pureer ik het gewoon, zoals vanmorgen het banaantje. Dan gaat het toch wat sneller dan met de stukjes :)

Ik sprak net mijn vriend die nu dus in Engeland zit. Hij is daar voor een tentoonstelling van Banksy, een graffiti/stencil artist. Die maakt erg toffe dingen. Maar dat vinden blijkbaar meer mensen want hij stond in een rij van 4,5 uur!!!!! En dan te bedenken dat we het er nog over gehad hebben om samen met Morris te gaan :$ Haha ben ik even blij dat we dat niet gedaan hebben.
    Hij vertelde dat ze eerst dachten dat de rij wel meeviel, maar dat ze toen naar een andere rij gestuurd waren. Deze was erg lang, maar toen ze daar aan kwamen moesten ze weer naar een andere rij. Daar aangekomen was het weer een megarij en moesten ze ook nog eens een hele straat door en de hoek om en daar dus aansluiten :$:$
    En het is dus niet zo dat het maar één dag is, zo is het blijkbaar iedere dag al vanaf half juni en dan nog tot eind augustus. Bizar toch!
    Dit is oa gemaakt door Banksy:

19. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    hahahaha die update Married :D Ik dacht al dat hij wel wat binnen gekregen moest hebben als je het filmpje zo bekeek.

20. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Married, zo Thije is lekker groot dus!!! En zo lang alles in proportie is zou ik me er geen zorgen over maken. Als hij maar tevreden is!
    Ook weer leuke foto´s!

Kuona, leuk filmpje! Meer water langs dan in het badje :p
    Maar goed dan dat je niet mee bent gegaan! Zijn wel mooie tekeningen die hij maakt!!

Suske, wat een schattige foto!

Nou hier ging het gisteren dus steeds minder.... Eind van de avond had meneertje 40,1 koorts..... Daar wordt je echt niet vrolijk van. Hij is van 0 u tot 1 u op geweest en vervolgens wakker geweest om 3 u en vanaf 5 u. Vanmorgen was de koorts wat gezakt, dus heb ik hem naar het kdv gebracht omdat hij verder nergens last van lijkt te hebben. Om 11 u belden ze dat hij 38,5 koorts had. Toen heb ik maar vrij genomen en ben hem gaan halen. Kon het niet over mijn hart verkrijgen om hem daar nog langer te laten zitten.... (ik voelde me al slecht omdat ik hem toch had gebracht..) Nu ligt hij al een uur lekker te slapen. Ik had wel het idee dat hij minder warm was.. Hopelijk is dit snel voorbij.

Uk, ik denk trouwens niet dat het een oorontsteking is, hij heeft daar verder geen sy mptomen van... Maar bedankt voor de tip.

Deel Deze Pagina