Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Iloiza: whaaaaaaaaaaa, je bent weer ROZE !!!! Gefeliciteerd zeg en wat ontstellend spannend allemaal!!!! Leuk dat je dat met ons komt delen joh. Er volgen er misschien wel meer binnenkort :). Goh wat leuk en wat moedig dat je het weer aandurft meid. Wat heerlijk dat het met Dyon ook allemaal goed gaat.

Euh dames, moeten we weer een nieuwe lijst gaan aanleggen nu?

@ Mieke: hihihihi, Ebbie heeft dat precies zo, kijkt echt alle kanten op de woonkamer in, vindt alles mega-interessant, behalve haar moeder die er een hapje in probeert te krijgen. Dus ze zijn niet ongeinteresseerd denk ik, maar juist over-geinteresseerd in andere dingen, hahahaha.
    Vermaak je je een beetje nu Boazje op bed ligt?
    Hier waren de spercieboontjes met rijst en een drupje olijfolie, gemaakt voor 5 dagen door vriendlief, wel een succes moet ik zeggen.

@ Married: had ik nou nog nooit van gehoord, van ongeduldige zieltjes alleen noppie is zelf wel een erg ongeduldig typje, hihihi.
    Hahaha, lag de wortel weer op de grond, gelukkig had je er een zeil voor gekocht toch. Echt, hier ligt de grond geheel bezaaid met van alles en nog wat: rijst, broccoli, tomaat etc. En Ebbie raplied niet eens echt :$.

Dit is onze knuffel:
    Knuffie.com: Happy Horse - Lammy Tuttle
    Ik probeerde het plaatje hier ook in te krijgen, zoals jullie dat doen. Maar hoe moet dat. Als ik rechtermuisklik doe, en dan hier in dit berichtje plakken, dan lukt het niet. Als ik via bijlagenbeheer ga weet ik het eigenlijk alleen als ik een eigen foto heb....

@ Mireii: hmmm, als Soraya tijdens het eten in slaap valt dan vermoed ik toch dat ze te weinig slaapt bij je s-moeder?

@ Mink: ik duim voor je dat je snel weer werk hebt meid. Je had toch ook plannen zzp-er te worden? Voor wat voor baan heb je nu gesolliciteerd? Heel veel succes!

@ Kuona: ow, dat is interessant, dat wist ik niet, dat als de beebjes slapen ze dan extra groeihormonen aanmaken. Wat fijn dat Morris zo goed sliep vanmiddag.

@ artikel NIP: goed artikel he? Heel genuanceerd, niet in slaap laten krijsen, zeker niet in de eerste 8-12 weken, maar veel oppakken en knuffelen en troosten, maar niet te vergeten:
    - bij het slapen gaan goed te luisteren naar het huilen van hun (pasgeboren) baby en op basis van ervaring met hun kind te beslissen welk huiltje betekent dat de baby hulp nodig heeft en welk niet
    - sensitieve responsiviteit vraagt van ouders niet dat ze bij elke kik reageren. Ook overprotectie is nadelig voor de baby. Sensitieve responsiviteit vraagt een juiste inschatting of interpretatie van het gedrag van de baby, op grond waarvan ouders uitmaken of 'ingrijpen' nodig is.

Heb vanmiddag na het werken de halve stad leeggekocht voor Ebbie:
    - 4 HEMA-rompers maat 68-74 met lange mouwen (waarvan 1 per ongeluk 62-68, dus die moet ik weer ruilen :x).
    - 2 Jipen Janneke rompers met korte mouwen.
    - Mexx (auw mijn portemonnee): 2 te kleine laarsjes (morgen ruilen :x en ik zei nog wel tegen de winkeljuf, ja maar ze echt heel grote voeten), een heel schattig spijkerovergooiertje met daarbij 2 setjes van bijpassende leggings + t-shirtjes, nog een broekje (waarvan thuisgekomen bleek dat dat anti-jat-label ding ernog in zit dus moet ik ook mee terug, en dan maar hopen dat ze me niet voor een dief aanzien :$).

Pfff, ben doodop echt.

2. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Maka: nou, Vera doet het dus echt super vandaag he. Nou doorzetten deze lijn!

3. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

nou om 11 uur moesten we bij de kindercardioloog in het umcg zijn. eerst al de vraag dat op papier stond dat we om 16.00 uur de afspreek hadden, meteen gezecht dat deze vervroegd werd, dat ze zelf gebeld hadde, nu wist deze vrouw er niks van, dus heeft ze de kindercardioloog maar gebeld, en die bevestigde al wat wij ook zeiden. bakje koffie en we konden kletsen en luisteren. de cardioloog heeft het hele gebeuren rondom en over de operatie uitgelegd, zodat we nu goed op de hoogte zijn.

op de eerste dag van de opname krijgt martijn allemaal onderzoekjes, zoals bloedprikken, ecg. wij krijgen een rondleiding over de intensive care, en dan wordt hij op dag 2 geopereerd.

ze gaan via de borstkast naar binnen, dan kom je bij het hart uit wat in een hartzakje ligt, ze gaan dan martijn aan de harlongmachine koppelen, en dan ligt het hart stil, dan maken ze een incicie in de rechterboezem, en vanaf daar gaan ze door de rechterkamer naar het VSD toe, deze meten ze op. voor het dichtmaken ervan gebruiken ze eigen weefsel, ze knippen dit uit het hartzakje, en maken het op maat om deze vervolgens te bevestigen op de plek van het VSD. dit hechten ze vast, en dit is precicie werk, anders raken ze een soort zenuw (heet anders, weet het neit meer) als dat gebeurd en deze is tijdelijk uitgeschakeld, dan doen ze niks, schakelt deze permanent uit dan meot hij een pacemaker (dit gebeurd overigens bijna nooit, maar meoten ze wel vertellen ) als dit klaar is gaan ze kijken hoe het met de klep naar de longslagader is en hoe de vernauwing is, dus pas tijdens de operatie meten ze dat allemaal na, en naar aanleiding wat ze zien, gaan ze handelen. dan is de operatie klaar, en wordt martijn in 3 lagen weer dicht gehecht, de eerste laag is het borstbeen, deze gaat met een soort ijzerdraad, daarna de onderhuid, dit gebeurd met een paars nijlon draad, en dan de bovenlaag, dit gebeurd met een "visdraad" dat wordt 1 lange hechting, dus uiteindelijk heeft hij 1 lange litteken en 2 kleine gaatjes vanwege de wondvocht drainen. na de operatie wordt martijn op de intensive care in de gaten gehouden, en langzaam aan stoppen ze de beademing en de hart longmachine, martijn blijft er eerst aan om de rechterkamer (die tijdens en na de operatie de grootste klap krijgt) te laten wennen aan de nieuwe situatie, en per kind is het verschillend hoe snel het gaat. ook word de verdere medicatie rustig afgebouwd. over het algemeen mogen kindjes na 8 dagen weer naar huis, met of zonder medicatie. we zullene het allemaal wel zien en meemaken.

voor ons is alles nu duidelijk.

zoals het nu staat wordt martijn half september, begin oktober geopereerd, wij kunnen zelf half september met het planbureau bellen om te vragen of ze al een datum hebben, dus afwachten.

jajajajajajaj ILOIZA:
    van harte gefeliciteerd, hoe voel je je, je bent indd de eerste, hier geen derde, dus volg je niet. hihi

wacht nu rustig af wanneer ik voor de tweede keer tante wordt, mijn schoonzusje is nu 1 week over tijd, ligt sinds zondag in het ziekenhuis, omdat iets in het bloed niet goed is. en nu wachten ze af, inleiden kunnen ze nog niet aan beginnen, ze heeft nog geen ontsluiting, het is hun tweede maar de eerste is geboren doormiddel van een keizersnee met 38/2. dus nu wachten ze af tot 42 weken en anders krijgt ze weer een keizersnee, ze heeft nu wel last van harde buiken, maat ja ze weet ook dat dat niks betekend. we wachten dus rustig af. hun dochtertje is nu al een dikke week bij opa en oma, die vermaakt zich wel.

nou fijne avond allemaal,
    ga zo mijn nestje in.

knuffel anita

4. Scoobje

Scoobje Actief lid

21 jun 2008
    156
    0
    0
    #8884 Scoobje, 21 aug 2009
    Laatst bewerkt: 21 aug 2009
    Okido... de gegevens van mijn kleine meid...
    ik ben benieuwd !

29 januari - 43cm - 1kg990
    17 februari (3w) - 2kg750
    9 maart (6w) - 49 cm - 3kg200
    30 maart (8.5w) - 51.5cm - 3kg700
    4 mei (13.5w) - 55cm - 4kg520
    8 juni (18,5w) - 58cm - 5kg400
    1 juli (22w) - 60.5cm - 5kg550
    31 juli (26w) - 6kg230

Ik zal volop duimen voor kleine Martijn, klinkt best wel heftig die operatie... fingers crossed !

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Anita, dat is een erg heftige operatie...
    Hoe ben je er nu zelf onder? Ik zou volgens mij iedere nacht wakker liggen als Vera dat zou moeten ondergaan :(

Uk, ja je hebt gelijk, daar zal hij misschien een groeispurt door gekregen kunnen hebben! maar dan nog is hij 9 cm gegroeid in 2 maanden, das wel extreem hoor!!!

6. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    #8886 Mieke8, 21 aug 2009
    Laatst bewerkt: 21 aug 2009
    Kuona, Boaz krijgt zijn laatste fles meestal tussen 20-21 uur.
    Dit komt eigenlijk zo uit door het schema. 8.30 pap - en dan telkens ongeveer 4 uur later een fles en tussendoor fruit en groente etc. Dus reken maar uit! ;)

Noppie, ik maak een beeldschermfoto van het plaatje wat ik hier wil afbeelden, of ik sleep de afbeelding vanuit de webpagina naar mijn bureaublad! Hihi leuk dat je vriend ook hapjes maakt voor Ebbie zeg. En ik ben bezig om een profiel aan te maken op Twitter wil dat eens gaan onderzoeken, hihi. Dus ben lekker bezig hoor en kijk ondertussen naar Popstarts, wat ik op zich niet heel bijzonder vind, maar het is wel leuke achtergrond tv.

Ongeïnteresseerd eten: oh oke dan, gelukkig maar, hihi. Maar het blijft wel mooi stom hoor, ziet er zo ondankbaar uit hihi.

Maka, jeej wat goed van Vera zeg, hopelijk houdt ze dit er nu wel in zeg.

Anita, spannende tijden dus! Maar het is wel een zware ingreep voor zo'n kleintje lijkt me. Is het ook zo dat wanneer Martijn groter is hij nog een keer geopereerd moet worden, of blijft het bij deze ende keer? Sterkte met het er naartoe leven, want het is niet niks zeg.

Twinkle, lekker lang dus, net als zijn papa of niet ;)

7. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    Anita:
    pfff wat moet dit zwaar zijn voor jullie!
    En dan zat ik er al mee in dat Tijsje in het ziekenhuis lag met waterpokken!
    Heel veel sterkte!

Mieke:
    Papa is redelijk lag, Stef was ook erg lang op die leeftijd, maar nu is hij aan de kleine kant, dus zegt niets...
    Echt in spurten!

Maka:
    Tijs is altijd een erg slechte eter geweest, veel spugen , maar ook erg slecht eten.. Was elke dag bijhouden hoeveel hij binnenkreeg en vaak wegen of hij wel aankwam.
    Nu sinds dus die Nexium eet hij voor zijn doen heeeeel goed.. Voorheen dronk hij 500 ml per dag (zonder bijvoeding toen nog) nu 800 ml en dan nog bijvoeding erbij!
    Dus dat zal ook meespelen...

Onwikkeling:
    Zijn er nog meer kindjes die nog niet echt rollen?
    Tijs rolt wel eens, maar meer per ongeluk heb ik het idee als bewust. En als hij dan naar zijn buik rolt dan ligt zijn arm klem.
    en ook zie ik dat jullie rapley doen, maar tijs brengt het eten niet naar zijn mond.. Een liga eertse stap vindt hij heerlijk , maar hij krijgt het neit in zijn mond en als het er dan eindelijk in zit, dan is hup die hand weert weg, dus ...
    De kinderarts zei , dat Tisj zijn energie nodig heeft gehad om weer beter te worden en ook om die snelle groei te verwerken..
    Maar is toch niet zo leuk eerlijk gezegd als ik zie dat hij nogal achter loopt

8. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hai hai!

@ BV dames, geven jullie altijd eerst netjes BV en daarna groente/fruit? Ik vind het maar lastig in te plannen allemaal hoor! Thije krijgt nl vaak BV voor zn slaapje, dus dan ga ik hem niet weer wakker maken voor zn wortels oid. Heb nu maar wat gedaan eigenlijk, met als resultaat veel korte BV's, ook niet ideaal. Hoe doen jullie dat?

@ Miireii, aha Ramadan, nu alweer joh! Succes ermee!
    Met Thije en Rapley gaat het aardig, haha

@ Mink, een Tommy H konijn??? hahaha, fotoo!

@ Mieke, jaja Thije is zeker een beertje, maar wel een heel lief beertje :)
    Hoe was je salade? Vermaak je je wel een btje alleen met Boazje?
    Let me know of Twitter wat is, haha.. volgens mij vind ik het 3x niks, maar tis wel een hype tegenwoordig he.

@ Uk, Ah Ferry groeit dus lekker!!! Grappig is dat he dat je dat aan de slaapperiodes merkt!

@ mama van stef en tijs, wowie wat is Tijs lang zeg!!!
    Enne, Tijs zijn ontwikkeling gaat echt wel verder hoor. Ieder kindje doet het op zijn eigen tempo. Als ik bijv. zie dat Djayson (van Nanni) al zo goed staat, dat vind ik echt knap. Dat doet Thije in de verste verte nog niet!
    Tijs heeft gewoon even zijn energie nodig gehad om beter te worden, waarschijnlijk rolt ie binnen no time de hele kamer door!

@ Kuona, lekker hoor druiven en komkommer!
    Fijn dat ie zo lekker heeft getukt!

@ Maka, heb je nog genoeg kleurtjes kunnen vinden? hihi
    Vind het wel heel leuk dat je die curves voor ons maakt!

@ Noppie, nieuwe lijst?? hahaha, jij gaat wel erg snel, of heb je ook plannen in die richting :p.. Maar wie weet wie Iloiza volgt? Miireii? Lief09??
    Heb idd een zeil liggen, die heb ik al met een natte doek afgenomen :D Ah, Ebbie ook een knoeierd dus, hihi :D
    Wat een lieve lammy!

@ Joanjima, jeetje meid wat een verhaal over die operatie. Ik vind het behoorlijk heftig allemaal hoor. Jullie zullen een heftige tijd tegemoet gaan. Heel erg veel sterkte gewenst alvast! Ik vind het knap dat je het allemaal nog zo rustig komt vertellen hier.
    Spannend voor je schoonzusje!

Ik ben vandaag weer extra verliefd op mn kleine mannetje. Hij zat vanmiddag heel lief op schoot naar buiten naar de auto's en spelende kindjes te kijken, zo cute. En maar lachen :).

Ik taai zo af, truste dames!

9. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Married, ik geef Boaz eerst zijn groente of fruithap en daarna krijgt hij pas de fles, meestal is dit ruim voor de fles hoor. Dan hoop ik dat hij honger heeft. Was een tip hier van 1 van de mama's.
    Ik heb nog geen idee of ik Twitter iets vind, moet het eigenlijk nog ontdekken, zal wel even duren, dat deed het ook met Hyves bij mij :)
    Lief he die kleintjes die zo braaf op schoot zitten te kijken. Vanavond heb ik heerlijk met Boaz lui tegen me aangezeten, hij zat wel op schoot maar lekker relaxt in een lig houding. Heb toen wat liedjes voor hem gezongen en dan keek hij af en toe zo even omhoog, heerlijk!!!!

Uhm ik maak me een beetje zorgen om Boaz zijn piem. Hij is zo klein ;) ik zag die van Morris voorbij komen (sorry Kuona dat ik even naar zijn piem keek hoor) en bij zwemmen zag ik die van Keano en die zijn toch een stukje groter. Die van Boaz is ook altijd zo gerimpelt en in elkaar getrokken zeg maar. Is dit nu stom dat ik me dan een beetje zorgen maak? Straks is het een beer van een vent met een ieniminie piemie. Ik heb helemaal niet het idee dat ie groeit.

Twinkle, ik weet zeker dat Tijs straks ook lekker mee doet hoor, heeft gewoon tijd nodig. Voor kort rolde Boaz ook nog helemaal niet, maar dat doet hij nu heel bewust sinds een week. En hij begint nu ook een klein beetje af te zetten met zijn voetjes en dus een beetje te staan, dat deed hij ook nog niet. Ik denk dat het allemaal zo verschilt per baby en Tijs heeft gewoon toch wat in te halen ivm zijn ziekenhuisopname. Maar anders moet je even bespreken met de kinderarts, misschien kan deze je geruststellen.

10. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Owwww Mieke, sorry hoor, maar ik moest ontzettend lachen om je piem verhaal! Weet dat dat helemaal niet je bedoeling is, dus sorry.
    Ik zal je eerlijk zeggen dat ik die van Morris (wat klinkt dat erg) helemaal niet goed bekeken heb op het filmpje en dus geen vergelijking heb. Komt vast goed hoor, maak je daar nou niet druk om! Ik let er niet op of dat ding meegroeit, zal wel toch?? haha.. ik ken nog een mooie spreuk, maar die zal ik hier maar niet tentoonspreiden
    he :p

Ze zeggen bij BV dat je eerst BV moet geven en daarna groente/fruit ivm je productie. Maar hier komt dat dus gewoon niet (altijd) uit.

11. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Mieke: dat vroeg ik me ook al af :$ Die van Ferry is net zoals die van Boaz denk ik. Heel klein en gerimpeld.
    En dat op schoot hangen ken ik ook, dat doet hij alleen bij mij (niet bij iemand anders dus) en dan zeggen we altijd: even loungen bij mama
    Dan smelt je he? Kijken ze even achterom omhoog *zucht*

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Married, hihi je mag er best om lachen hoor, vind ik eigenlijk helemaal zo gek nog niet... ach het zal ook wel gewoon groeien en goed komen hoor :)
    Ja dat is wel zo vwb de bijvoeding, maar ja als Thije voldaan is na de voeding neemt hij naar mijn idee geen hapje van het een of ander? maar ja....
    Eh ben nu wel nieuwsgierig naar die spreuk van je.

Oh Uk, dus Ferry ook een kleine piem, hihi.. tja ik dacht eerst het zal wel, maar toen zag ik die andere...
    Lekker he dat 'loungen'.

Goh ik merk wel dat nu ik alleen thuis ben ik langer lekker achter de laptop blijf hangen.

13. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Oww meiden, ik lig echt naast mn stoel van het lachen!!!
    Die van Thije is dan net als die van Boaz en Ferry hoor, de omschrijving klein en gerimpeld past hier prima :p
    Volgende meeting vergelijken? :$

@ Mieke, beter een kleine die steigert dan een grote die weigert.. dusssssssssssssss... en nu ga ik slapen! :D

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    WHAHAHAHA! oke nu maak ik me geen zorgen meer! Dan dus bij Kuona met de billen bloot ;):p

Leuke spreuk, die kende ik nog niet 8)

15. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    HAHAHAHAHA sorry meiden. Ik denk dat de papa van Morris dit helemaal geweldig gaat vinden. HAHAHAHA Mieke maak je geen zorgen joh, die van Morris is soms ook klein en gerimpeld en ingetrokken hoor. Sorry voor het lachen hoor, geweldig waar wij moeders ons al zorgen over kunnen maken.

Heb de rest ook gelezen en wilde eigenlijk morgen komen reageren maar ik moest zo lachen om Miekes berichtje (niet vervelend bedoelt, dat weet je wel he ;)).

16. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Ik heb het filmpje nog even gekeken en ik denk dat het water ook wel wat vergrotend werkt hoor :p

17. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

heb het ook al een aantal keer aan mijn vent gevraagd over de piem, hij zegt dat het in de familie zit ;):D Hij moet er ook altijd om lachen als ik het zeg. Schijnt vanzelf te komen ;)

18. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

kuona: je had ook niet moeten zeggen dat je het daarom het filmpje op photobucket had gezet. Dan gaan we juist kijken ;)

19. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

oh ik moet echt naar bed, krijg er spijt van morgen!
    Slaap lekker allemaal :D

20. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    goede morgen!!!

hihi, vind die spreuk errug leuk!
    Tijs heeft ook ene kleine hoor, zelf stef zegt het de hele tijd, jeee tijs heeft echt een kleine piemel..

Ik ga werken!
    Toedels

Deel Deze Pagina