Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Haha Kuona, thanx voor je tips!
    Ik heb ook aardappels gehaald net en wortels. Gewoon prakken dan maar? Of misschien wat kookvocht erbij?

2. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Ja aardappels zou ik gewoon prakken, mijn staafmixer kwam er iig heel moeilijk doorheen. En zoog zich dus vast :p Ik had er trouwens wel wat vocht van de wortels bijgedaan, anders wordt het zo droog. Wortels gingen dan wel weer prima in de staafmixer.

3. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Nou, net broccoli gerapley'd.. Ging ook maar zo zo. Eerst was het ff spannend wat het was, maar daarna ging er niks meer richting het mondje. Heb het toen maar gepureerd, maar ook dan gaat dat mondje echt niet open hoor! Vind het maar lastig allemaal!
    Krijgen jullie kindjes allemaal echt veel binnen? Of ging dat in het begin ook maar moeizaam?

4. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Het levert wel weer leuke beelden op!
    Was da nou?!

5. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Aha, dat moet ik ermee doen...

6. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Gepureerd en wel zit het zelfs op mn neus (en bedankt mama!)

7. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Jeetje wat schrijven jullie weer veel. Kan het gewoon niet bijhouden.

Zag wel dat er weer een zwangere in ons midden is. Super meid van harte.

Eten hier gaat het echt super. Zoey eet echt werkelijk alles zo in eens. Misschien dat het hier vlot gaat omdat ze onze 2e is en denk ik toch iets makkelijker bent omdat het niet meer nieuw is.

Zijn er nog meer kindjes die al redelijk goed los kunnen zitten.
    Er was een tijdje terug iemand met een site waar de leeftijd met ontwikkeling op staat.

Zal proberen om vaker langs te komen en te reageren maar het is best druk zo met 2 kids vooral omdat Justin nu vakantie heeft.

Wilde wat foto's plaatsen maar krijg het helaas niet voor elkaar.

8. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Married: Met Ferry hebben we wel 2 maanden geoefend voor er echt veel zijn mondje in ging hoor. Hij was dan wel wat jonger, maar ze moeten het toch leren. Maak je geen zorgen hoor! Over een week of 2 eet hij ook veel meer, let maar op ;)

Maatje: Volgens mij kunnen Vera en Djayson al even los zitten. Verder zou ik het zo niet weten. Ferry kan het nog niet, maar het zitten gaat wel al beter. Hij klapt gelukkig niet meer gelijk dubbel ;)
    dit is de site van de ontwikkeling: psychomotordevelopment

9. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Uk Bedankt voor de site

10. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Wat een leuke jurkjes allemaal....moet ik nog wel wat kilo's voor kwijt eer me dat staat hahaha.

Wij zijn lekker Utrecht in geweest vanmiddag. Het was de eerste keer met Myrthe naar de grote stad, maar het ging heel goed. We hebben een heel klein zwembadje gekocht waar ook een ballenbak van gemaakt kan worden en een badring waar ze in kan zitten. Verder hele leuke kleertjes gezien, maar niets gekocht.
    Moest ik nog de mediamarkt in met manlief, want die wil van opa's geld dat hij heeft gekregen een home cinemaset kopen en dan wil ie net degene die ik er afschuwelijk uit vindt zien. Heb hem gelukkig zover gekregen dat hij ook naar andere gaat kijken en erover gaat nadenken hihi.
    Nog lekker wat wezen drinken bij la place en toen naar huis. Myrthe heeft worteltjes met rijst en kip op en dat ging er weer in als zoete koek....maakt haar niet uit of het fruit of groente is haha. Zal morgen eens proberen te filmen hoe snel het erin gaat bij der....

Mannetje is lekker frietjes aan het halen, heb echt geen zin om te koken vandaag. n heb 3 x gesport deze week, dus vond dat het wel een keertje mocht
    ....

11. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    @Iggy
    Leuke foto's hoor! Ziet eruit of jullie erg lekker weer hebben gehad met t zwemmen.

@Married
    :$:$ Owjee! Ik zou t ook nog gewoon gebruiken hoor. Als t nog bevroren is kan er weinig mis mee zijn gegaan. Wel n beetje n flippo, die vriend van je. ;)
    Ik heb ondertussen de melk van de eerste maanden opgemaakt en een nieuwe "verse" voorraad aangelegd. Zou er ook enorm van balen als daar iets mee zou gebeuren!
    Bah bah. Vloerijsje. Wordt t wél schoon van... ;)

@Maka
    Lijkt me n geinig gezicht, zo'n rollende Vera. Ben ook telkens aan het zuigen en dweilen voor t geval Silje van t kleed afrolt, maar die rolt meestal niet zo heel veel. Liever lui dan moe... ;) En als ze rolt klutst ze meteen tegen de verwarming! :D
    Goed bezig met t slapen van Vera.

@Kuona
    Ik heb vanmorgen ff n aantal filmpjes van je vriend gekeken, maar die zijn erg geinig. Vooral de caterpillar vond ik mooi!
    Wel fijn dattie vanavond weer terug is denk ik.
    Leuk! Babykriebels! Heb t ook wel n beetje hoor... :D
    Aaaaaach, arme Moriis! Ik zie t al voorme hoe hij je telkens met van die hondeoogjes aankijkt en dan zo'n blik van; mama, wat maak je me nou met die vieze zuigende aardappelprak!! :$

@Uk
    Leuke avatar!!

@Maatje
    Wat goed dat ze al los kan zitten! Hiero lukt dat twee tellen, maar dan ziet ze opeens n pluisje oid op de grond voor zich waar ze opaf duikt... ;)

@Daffie
    Leuk! Naar Utrecht geweest. Vind ik ook altijd een gezellige stad om te shoppen. Lijkt altijd nog redelijk knus ondanks dat t n flinke stad is.
    Goh, Myrthe ook al aan de kip? Best al een aantal kiddo's aan het vlees hier hè? Wij wachten nog ff met de vleesvervangers tot Silje 7a9 maanden oud is.
    En als je deze week 3 keer hebt gesport heb je zéker frietjes verdiend!!

Het is alweer bijna half 8 dus mn dienst zit er al voor een groot deel op. Het is best druk en ik heb pas 1 keer ruzie gemaakt aan de phone dus positief! :D
    Grtz, Susan

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hier was t weer compleet drama vandaag 2x :( :(.
    Vanmiddag bij t inslapen is mijn vriend naar dr toe gegaan toen ze ging huilen (ik had m helemaal geinstrueerd ;)). Ze was daarna overstuur en lukte daarna niet meer haar te laten slapen, ben een uur bezig geweest.
    Daarna heeft ze wel nog een uurtje in de wagen geslapen gelukkig.
    Maar vanavond was ze ook weer snel overstuur en ben ik weeeeer een uur bezig geweest, maar ze ging niet slapen...!
    Nu weet ik weer waarom ik haar dus niet wil laten huilen :$

Oooooooo ik word er zo gek van, al die moeite en dan kan ik weer helemaal opnieuw beginnen :(
    Vanavond en vannacht ga ik haar dus gewoon in slaap voeden en dan morgen weer opnieuw proberen :( Anders wordt t alleen maar erger.
    Pfffffffffffffffffffffffff dit is echt slopend!!!

13. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Iloiza, wat een geweldig nieuws Gefeliciteerd!!!

Anita, jeetje klinkt heel heftig allemaal. Sterkte de komende tijd!!

Piemetjes, heb flink moeten lachten om jullie opmerkingen/verhalen...:p... Maar ook ik moet bekennen dat ik over de beide mannetjes al eens aan de grootste man hier in huis heb gevraagd of de grootte wel klopte..... Denk dat het dus voor vrouwen normaal is om je dat af te vragen ;)

Suske, wat een prachtige foto!!!

Iggy, ook al zo'n geweldige foto's

Married, leuke foto's weer!! Geweldig die blik vanhem met zijn neus vol broccoli!

Maka, balen dat het nog steeds niet wilt lukken met het slapen.... Succes vanavond en vannacht!

Nou, hier gaat het gelukkig weer een stuk beter. Ik ben dus gisteravond om 10 uur nog naar de HAP geweest. Dani bleef maar aan het huilen we wisten het echt niet meer. Hij had ook nog steeds dik 39 koorts.... Kom ik daar slaapt meneertje gewoon, en toen hij wakker werd ging hij zitten kletsen....;) Ze hebben hem goed nagekeken maar het is niets van mex.griep (Ferry heeft patienten met mex.griep gehad, dus stiekem toch een beetje eng..) Zijn longetjes en oortjes waren mooi schoon. Alleen zijn keelamandelen waren wat rood. Ze vermoedde dat het een of ander virua was en dat de koorts vandaag uiterlijk morgen over zou moeten zijn. Af en toe een zetpilletje om hem wat rust te gunnen en afwachten... Vanmiddag was de koort gelukkig al weer gezakt tot rond de 38. Nu ligt hij weer heerlijk te slapen.

14. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Anita; fijn dat het wat beter lijkt te gaan met Dani, kan me voorstellen dat je toch wel een beetje ongerust was.

Maka; sterkte vannacht.

Suske; ook weer aan het werk dus haha, druk druk druk als je kan forummen hihi.

Frietjes waren erg lekker en het kroketje ook :D
    Ga mezelf mijn bed in slepen, morgen gaat om 6 uur de wekker weer.

Truste:)

15. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    @Angela
    Gelukkig geen mex.griep en gaat t alweer n stuk beter! Kan me best indenken dat je je wat zorgen maakte.

@Maka
    Goh meid. Je hebt er weer heel wat mee te stellen gehad hè? Ik zou willen dat ik een advies voor je had, maar ik denk dat je aanpak precies is hoe ik het ook zou doen. Ik hoop dat je vannacht toch n beetje rust krijgt!

Ik mag bijna naar huis en ga dan lekker slapen. Trusten!

16. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Maka, ik heb wel met je te doen hoor, dit is zo frustrerend en je hebt gewoon geen idee waar het nou door komt of waarom ze toch steeds zo moet huilen en niet wil gaan slapen he. Ik hoop echt heel erg dat het niet lang meer voor jullie duurt.

Hihihi moest ik wel om lachen, leuk jurkje hoor! En hebben jullie lekker gegeten. Ieuw Thije die aan de grond likt, wat een gekke baby is het toch. hihi dat snoetje helemaal groen! Boaz vindt groente ook nog echt 3x niks hoor! Ik ga het volgende week mengen met aardappel, misschien dat dat beter gaat.

Föhnen: ik föhn mijn haar ook altijd. Was het daarom niet iedere dag, want anders is het zo slecht voor mijn haar. Als ik mijn haar gewoon aan de lucht op laat drogen heb ik zo'n bos pluizende krullen die altijd net verkeerd zitten. En wanneer het geföhnd heb dan blijft het daarna heel goed zitten en hoef ik het alleen maar te borstelen. Maar bij hoge luchtvochtigheid of regen dan gaat het wel weer krullen en pluizen, jammer genoeg.

Noppie, ook al zo'n leuk jurkje. Stom zeg dat de maat te groot was, moet ie weer omgeruild worden. Ik ga de site straks ook even bekijken want jurkjes daar ben ik ook dol op! Hoe was de bbq bij de directeur thuis. Hoe gaat het trouwens bij je vriend op zijn werk, hij kreeg toch een contract of vaste aanstelling hoe zat het ook al weer, want in eerste instantie kreeg hij toen toch een brief met de melding dat zijn contract niet verlengt werd???

Angela, gelukkig is de koorts weer iets gezakt, arme Dani en hopelijk is het met een paar dagen weer helemaal over.

Daffie, wezen shoppen leuk! en goed geslaagd dus! Utrecht is ook leuk, ben er al een tijdje niet geweest... om te shoppen dan.

Maatje, zooo gaat dus lekker met Zoey goed hoor!

Suske, drukke werkdag gehad?

Kuona, hahaha grappig hoe je dat omschreef, het eetpatroon van Morris met die happen en dan maar hopen dat de volgende misschien banaan of perzik is, hihihi. Ik denk dat Boaz dat ook wel hoopt. Die zat vanmiddag weer bij iedere hap fruit, hammmmm hammm hammmm!! hihi. En gezellig gegeten met je s-zusje en zwager? Goeie tip vwb de aardappel. Ik denk dat ik het sowieso niet met de staafmixer zou hebben gedaan, maar het is toch handig om het vooraf te weten, hihi.

Heb ik iemand vergeten.... sorry :)

Nou ik heb toch wel een druk dagje gehad eigenlijk. Shirt geruild bij Vero Moda en 2 nieuwe gekocht, beetje wijd rond de buik zodat het wat verhullend is. En een shirt bij Esprit, maar daar ben ik toch niet zo weg van geloof ik. En 2 strechrompers met lange mouw bij de Hema voor Boaz, ze hadden weer veel nieuwe leuke kleurige. rompers, maar ik vind dat altijd zo onhandig die kleurtjes/patroontjes, heb toch liever effen. En ik denk dat ik lange mouw niet zo praktisch vind onder shirts met lange mouw.

Daarna thuis Boaz de rest van zijn fles gegeven die hij daarvoor had laten staan. Hem even voor een hazeslaapje in bed gelegd en toen mijn s-zusje opgehaald en naar Heiloo gereden voor de verjaardag. Was leuk, maar weer voor bedjestijd en laatste fles thuis. Nu moe dus ga zo naar bedje. Morgen komen mijn ouders lekker vroeg 9.20-10 uur en ik weet niet hoe laat vriendlief terug zal zijn uit Knokke. Het wordt weer super weer, heerlijk!

17. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    goedeavond meiden!!

Het is weer even geleden, maar we zijn net terug van vakantie. Het was echt overheerlijk. We zaten in Luxemburg en we hebben dus perfect weer gehad. Lekker gerelaxed en geluierd en uiteraard gezwommen. Ook nog lekker geshopt en voor Daan wat nieuwe kleertjes gekocht. Hij draag nog maat 68, maar moet denk ik wel langszaam aan naar de 74 toe.

Helaas wel even spruw gehad op vakantie. Maar na het aanbrengen van de speciale gel, was het de volgende dag al ver weg getrokken.

@eten: Eten jullie kindjes ook al goed fruit en groente? Daan eet een volledig grote pot fruit of vers fruit op en hij eet een vol potje warm eten (dus groente met vlees) op.
    Hij vind eigenlijk alles wel lekker :D!
    Alleen zijn fles vind hij steeds minder lekker, heb ik in ieder geval het idee. Hij krijgt nog 3 flessen op een dag, 's morgens om 7 uur, om 11 uur en om 19:00 uur. De eerste en de laatste gaan best goed, deze zijn met rijstebloem en in totaal 230cc. Maar die van 11 uur (is maar 200cc) daar laat hij vaak 50cc of zelfs meer van staan en dan wil hij echt niet meer.

@rollen: Daan rolt inmiddels de hele kamer door. In de vakantie is hij begonnen om op in de kruiphouding te gaan zitten, dus op zijn knietjes. Hij wiebelt dan wat heen en weer, maar snapt nog niet dat hij zijn knietjes om de beurt naar voren moet doen. Dus schuift hij zichzelf naar achter en verplaatst zich dus zo overal heen. Echt een grappig gezicht :D. Dus een speelkleed heeft geen zin meer, want daar ligt hij dus zo langs.

@slapen: Daan wordt de laatste tijd nogal eens 's nachts wakker. Meestal ligt hij dan op zijn kop in zijn bed :(.... En als ik dan zijn tut geeft begint meneertje te lachen (en mama te gapen van de slaap ;))Maar al met al niet te klagen, want hij krijgt om 19:00 uur de laatste fles en komt dan weer rond 07:00 uur (met dus eventueel een nachtelijke pitstop naar de speen).

@ex: die wist nog even mijn vakantie-aanloop te verzieken, want ik kreeg een brief van zijn advocaat....3 dagen voor mijn vakantie!
    Dit hield in dat ik nog snel een advocaat moest gaan regelen voor mijn vakantie.

En dan gaat hij zich ook nog van de domme houden. Mijn advocaat heeft aan zijn advocaat een brief gestuurd, waarin zij meld dat de omgang zoals deze vanaf de geboorte wordt uitgevoerd voorlopig zal worden voortgezet totdat de omgang goed is geregeld. Stuurt hij me toen straks een mail waarin hij zegt dat hij maandag om 08:30 uur (dan slaapt Daan) Daan wel even komt halen. Dus ik leg hem uit dat hij toch van de advocaat vernomen heeft dat we voorlopig doorgaan met het wekelijks bezoek, zegt hij dat ik maar eens goed moest lezen wat er in de brief van mijn advocaat staat. Hij haalde daar namelijk uit dat de omgang zou gaan plaatsvinden zoals we voor de geboorte hadden afgesproken. Als je het creatief leest dan zou je dit eruit kunnen halen, maar zijn advocaat weet heel goed wat mijn advocaat bedoeld.
    Ik heb hem gezegd dat hij maandag gewoon om 11 uur de kleine kan komen bezoeken. Hij heeft niet meer gereageerd.

Oh ja, hij deed dit dus via de sms, want gewoon bellen durft hij blijkbaar niet meer.

Dus vanavond was weer klote en ik ben benieuwd wat de maandag weer zal gaan brengen.

Sorry dat ik nog niet op jullie gereageerd heb, maar ik heb nog geen tijd gehad om alles terug te lezen.

Overigens....hoe zijn jullie vakantie's geweest? Hopelijk ook goed.

Liefs Vaam

18. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    #8958 Arevinol, 22 aug 2009
    Laatst bewerkt: 22 aug 2009
    Angela, gelukkig dat Dani's koorts alweer wat gezakt is. Hopelijk issie snel weer helemaal de oude.

Daffie, mooi dat je lekker gesmuld heb van je frietjes en kroket! Af en toe is dat toch ook heerlijk :D En je had t verdiend na 3x sporten deze week hoor.

Ja, ik vind dat huilen echt vreselijk als t niet werkt. Vanavond dus maar in slaap gevoed en dan is ze zo voldaan en tevreden. Ik legde haar in bedje, maar moest haar tandjes nog poetsen. Toch maar gedaan, want had t gisteren ook al niet gedaan... Werd ze wakker! Ze kijkt me heel lief aan en begon te lachen. Ik dacht onee... Maar ze is vanzelf weer in slaap gevallen :). En heb haar de hele avond nog niet gehoord (itt de afgelopen avonden). Ga dr maar es voeden en hopelijk flink wat uurtjes maken vannacht!

Hier een filmpje van mijn rollebol:
    YouTube - 21-08-2009 lekker rollen

Mieke, ik vind effen rompertjes idd ook handiger dan al die motiefjes!

Vaam, fijn dat jullie genoten hebben van de vakantie.
    Jammer dat t dus uiteindelijk toch allemaal via de advocaten moet gaan... Hopelijk komen jullie zo wel tot een oplossing waar jullie je allemaal in kunnen vinden. Succes hoor!

19. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Iloiza: wauw!! de eerste zwangere! Van harte gefeliciteerd meid. Hopelijk gaat alles goed met je en ben je niet misselijk.

@Anita: Lees net wat voor een operatie hij moet ondergaan. Dat is niet niks zeg. Gaat het wel allemaal met jullie? Kan me voorstellen dat dit een enorme inpact op julllie heeft. Veel sterkte ermee.

@Daffie: 3x per week sporten?? knap hoor! Ik ben zo'n lui ding.....ik word al moe als ik eraan denk ;).

@Knuffel: Daan heeft een grote teigetje. Hij vind hem helemaal geweldig, maar kan nog wel zonder.

@Maka: en...hoe doet Vera het nu?

@foto's: wat een leuke foto's zijn er voorbij gekomen zeg :D. Wat groeien ze toch allemaal lekker he.

Oh, volgende keer ga ik weer verder, maar er valt er hier eentje in slaap op het speelkleed. Dus die ga ik op bed leggen en ik duik er zelf ook nog effe in...

20. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    #8960 Deurtje, 23 aug 2009
    Laatst bewerkt: 23 aug 2009
    Morning!

Ons etentje gister was erg geslaagd! Het was erg gezellig en het eten was super! Ook hadden we er lekker een flesje wijn bij genomen, dat mocht ook wel weer een keertje :). Voor Thije had ik 2 flessen achtergelaten, een echte fles en een troostflesje (slaapmutsje). Het slaapmutsje was voor als ie echt niet wilde slapen, wat ook het geval was.. daarna sliep ie gelukkig wel. En om 22.30 uur heeft mn moeder hem de andere fles gegeven. Ik heb toen we thuiskwamen gekolfd en dat weggespoeld ivm de alcohol.

Thije was vannacht wel een paar keer wakker, hij lag een beetje te woelen had ik het idee. Speentje hielp wel, maar om 06.00 uur was ie echt wakker. Uiteindelijk tot 07.00 uur kunnen rekken, toen gevoed.
    Nu ligt ie te spelen en straks gaan we weer lekker slapen :).

@ Maka, hoe is het vannacht gegaan???
    Leuk filmpje van rolling Vera!

@ Kuona, aardappel dus niet in de mixer, haha.. Hoe zou je een aardappel trouwens moeten rapley'en vraag ik me nu af?! :( Ik kan Thije toch moeilijk een hele aardappel geven?! :D

@ maatje, wat fijn dat het met Zoey zo lekker gaat joh!

@ Uk, thanx voor je geruststelling, ik zal me niet teveel zorgen maken. Maar ik ben nou eenmaal een erg ongeduldig persoon... ;)

@ Daffie, leuk naar Utrecht! Wat braaf dat je de leuke kleertjes hebt kunnen weerstaan, hihi
    Lekker frietjes!

@ Suske, ik zal t doorgeven, dat ie een flippo is, hihihi :D

@ Angela, vervelend dat je nog zo loopt te kwakkelen met Dani! Gelukkig geen Mex griep!!!
    Haha en jij dus ook even een piem-check gedaan :D

@ Mieke, ik heb hetzelfde haarprobleem als jij idd. Bij regen enzo zit het daarna ook voor geen meter. Helaas..
    Je dagje klinkt erg druk idd! Ik vind lange mouwen rompers op zich wel handig voor in de winter, dan doe ik er een korte mouwen polo oid overheen :). Ik ben ook van de effen rompers hoor. Vind het alleen als het heel warm weer is wel leuk als ie een beetje een leuke romper aan heeft, maar anders meestal gewoon wit.
    Vriendlief vandaag weer terug dus!

@ Vaam, hee meid, fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad!
    Wij zijn net afgelopen donderdag begonnen met fruit en groente (Rapley), dus Thije eet daar nog niet zoveel van.
    Wat een gedoe weer met je ex zeg, bah!

@ kleding maat, Thije past van sommige dingen al in 80 :$
    Had 2 leuke shirtjes van Lief! besteld, eentje in 74 en eentje in 80. Maar die 74 is dus te klein, ahum....
    Maar ik heb ook nog een broekje maat 68 die hij nog gewoon past, best vaag he die maten!

Deel Deze Pagina