Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Anita: Wel een beetje raar van je s.moeder om die krabbel weg te halen. Was toch juist goedbedoeld? Wel goed dat je het bespreekbaar gemaakt hebt.

@Suske: Agos...arme Silje, zo'n last van haar spikkeltjes. Fijn dat jullie een vooruitziende blik hebben gehad en nu snel bij de dermatoloog terecht kunnen.
    Ik wist helemaal niet dat Silje 's avonds zo'n moeite heeft om haar slaap te vatten. Dat hadden wij de eerste paar maanden ook en dat vond ik altijd erg zwaar.

@Mieke: Haha ja het is wel aanstekelijk idd. Vandaag heb ik het nog een paar keer geprobeerd te ontlokken (of hoe je dat ook zegt) maar mooi dat het niet lukte. Daarstraks nog wel een klein beetje bij mijn vriend.
    Leuke speelmat. Daar heb ik een tijdje terug ook mee in mijn handen gestaan maar heb uiteindelijk toch voor een andere gekozen.

@Married: Wow een halve mango, hartstikke goed. Gepureerde mango vind ik zelf ook erg lekker!

@Noppie: Dan zeg ik ook maar even: Hup Noppie! Je kunt het! 8)

@Maka: Fijn dat het alweer wat beter gaat met jullie. Ik had laatst ook zo'n dip, erg vervelend. Ik was zelfs bijna overgestapt op kv. Gelukkig gaat het hier ook weer wat beter en dan vraag ik me altijd weer af waar ik me toch zo druk over gemaakt heb.
    Ow en voor het geval het nog niet duidelijk was: Je doet het super! :p
    En het rompertje is toch wel erg grappig ja :D

@Uk: Wow al boventandjes voor Ferry! Hier nog steeds niks te bekennen. En ik wist helemaal niet dat je rookte joh. Wel goed dat je gestopt bent hoor :p

@Deesje: Fijn dat je waarschijnlijk minder kunt gaan werken!

@Eppie: Wat lief van je collega dat je eerder naar huis mocht. En lekker dat je weekend al begonnen is.

Morris heeft de smaak te pakken met groente eten. Vandaag weer alles op. Nu ben ik ook wat gemotiveerder om lekker te kokkerellen voor hem. Voorheen vond ik het zo vervelend om zo'n beetje alles wat ik gemaakt had weer weg te kunnen gooien...
    Morgen naar het cb, ik ben zo benieuwd wat hij nu weegt.

2. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Eppie/ Kuona: Ik was weer begonnen met roken toen Ferry uit het ziekenhuis kwam. Ik wilde ten eerste mijn spijsvertering op gang helpen en ten tweede moest ik de stress er af roken...
    Aan de ene kant wil ik graag roken omdat ik het dus echt gezellig vind. ;) En na het eten zo lekker! Aan de andere kant vind ik het echt stinken, vies (overdag hou ik er niet zo van), duur en voor mijn conditie. Ach ik zie wel weer hoe lang ik het vol hou ;) Op mijn werk rookt bijna niemand, dat scheelt wel weer. Ik vind het alleen 's avonds zo lekker...

Eppie; Ik deed na de bevalling zo'n 2-3 dagen met een pakje. Valt eigenlijk ook wel mee he? Maar ja, ik ben allang blij dat manlief nu gestopt is, dat is dan voor mij ook weer makkelijker :)

Tandjes poetsen: Wij poetsen nooit met onze vingers. We kijken wel beter uit!! Dat doet echt heel erg pijn! Nee, Ferry heeft een mooie tandenborstel en hij vindt het heel erg leuk en lekker :D

Ferry is tijdens de fles als een blok in slaap gevallen, zo lief! Hij wordt nu wel echt heel zwaar om te tillen hoor! Ben benieuwd hoeveel hij nu weegt. Dinsdag gaan we weer naar de ontwikkelingspoli van de Neonatologie dus dan wordt hij weer gewogen en gemeten :)

Vanaf morgen heb ik 4 avonddiensten. Best veel eigenlijk. Manlief heeft nachtdiensten dus we wisselen elkaar af. Ben benieuwd hoe dat gaat, want het is natuurlijk best vermoeiend als ik tot 23 uur werk en dan om 05:45 (gemiddeld) weer op moet voor Ferry. Maar wie weet gaat het allemaal hartstikke goed.
    Hoop niet dat hij van zijn tandjes net zoveel last krijgt als bij de eerste tandjes, want dan krijgen we het nog even zwaar...

Ik duik mijn bed in met een boek. Ik raad jullie aan om ook even lekker te gaan ontspannen!

Veel liefs en een knuffel!

3. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Maka: doe gewoon je ding. Ik hoop dat het gauw goed komt voor jullie.

@ Mieke: is het etentje lekker en gezellig/ Thanx for your support.

@ Uk: wat goed dat je gestopt bent met roken. Ik ben gestopt toen ik wist dat ik zwanger was. Heb er nog vrijwel dagelijks zin in, maar nog niet gezwicht.

@ Eppie: fijn dat je vandaag eerder naar huis kon en dat je weekend nu al begonnen is.

@ Kuona: hihihi, thanx, fijn dat Morris zo lekker heeft gegeten.

Hier was het heel gezellig net met mijn vader. Hij had een stapel tweedehands boeken voor Ebbie mee, van zijn kinderen en een zwemvestje voor op de boot. Hij wilde meteen Ebbie vasthouden en heeft haar veel complimenten gegeven. Knuffelen daar is dan weer niet echt sprake van, maar dat kan hij gewoon niet zo, voelt zich denk ik ook erg bekeken door mij. Hij heeft haar ook haar groentehap gegeven, is ie ook veel te ongeduldig voor. Daar moet je gewoon 30 minuten voor uittrekken, dan eet ze het tot de laatste kruimel op. Maar ze is ondertussen gewoon nog veel afgeleid, mijn vader vindt dan dat ze 'niet moet spelen' tijdens het eten, hihihi. Maar voor zijn doen ging het heel goed vandaag. Ben doodop, want hij had hele verhalen en dan ook nog vanmorgen dat gesprek met die vent van die praktijk + mijn hele huis gepoetst etc. etc. Het is echt ff op nu....

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Anita, wat vervelend zeg van je schoonmoeder! En die HA heeft makkelijk praten natuurlijk. Familie-aangelegenheden zet je niet zo snel aan de kant. Dat zijn toch voor de meesten de belangrijkste relaties. Dus daar blijf je wel over malen. Sterkte!

Suske, dat boek heet 'Lekker slapen zonder huilen' van Elizabeth Pantley. Het gaat wel heel ver in sommige dingen hoor, maar je kunt eruit halen wat je nuttig lijkt. Het is best wel gericht op BV en samen slapen, maar geeft ook tips in alle situaties. Het gaat dan met name om het doorslapen 'snachts. Maar een keer per nacht wakker worden tussen 0-6u is eigenlijk volstrekt normaal voor veel baby's (Tot 1-2 jaar), volgens de schrijfster. De methode is niet zo snel effectief, maar wel heel zachtaardig en je kunt altijd stoppen en weer doorgaan. Mooi boek, maar af en toe een beetje te. Maar daardoor kan ik wel heel veel 'problemen' relativeren!
    Ik wist ook niet dat de avonden bij jullie nog zo moeizaam gaan. Hier gaan de avonden steeds beter en beter. Ze kan steds vaker uit zichzelf in slaap vallen. En ook steeds vroeger. Het is echt heerlijk om weer een avond te hebben. Sinds dat de avonden beter begonnen te worden, kwamen de nachten wel weer terug. Tja.
    Volgens mij komt dat echt door het ouder worden. We hebben zoveel geprobeerd, maar uiteindelijk is het echt de tijd geweest die de 'problemen' oplost!

Mieke, ik zou eigenlijk geen smaken gaan mengen om Boaz bepaalde dingen te laten eten! Krijg je strax zo'n appelmoes kindje! Ze zeggen toch dat ze minstens 10x moeten proeven om ergens aan te wennen? Gewoon af en toe blijven aanbieden. Misschien wel naast iets anders, maar dat ie wel een paar happen van probeert ofzo.
    O, wat grappig dat Boaz ook al kan terugrollen. Zie je dat dat opeens heel snel kan gaan! Vera kon vandaag opeens niet meer terugrollen, heel raar! :( Hopelijk weet ze t morgen weer, want ik zeg nu steeds tegen dr "nee, ik ga je niet terugrollen, je weet best hoe dat moet". Maar ja, uiteindelijk rol ik r dan toch maar weer terug, hmmm. Of zou ze me aan t uittesten zijn? De draak! haha.

Married, jeuj een halve mango! Vond ie t lekker?
    Hier gaat het ook zo lekker, vanmorgen bijna een hele banaan (geprakt) en vanavond weer een hele bak (100g) sperziebonen :D. Begreep ik nou goed dat Thije gisteren sperziebonen gerapleyd had? Ging dat goed?!
    Ik zag ook dat jij bent gestopt met Thije helemaal inpakken met Rapleyen? Ik doe gewoon een slabber om en dan zie ik wel :D

Noppie, knap dat je je plan zo doorzet! En leuk dat het weer klikte met je oud-opleidingsgenoot! Wie weet! Spannend zeg.

Rootje, spannend voor Imsala. Bedankt, en lief dat je ons zo op de hoogte houdt!

Vaam, rond 30 weken is er een hangerige periode, maar dat is geen sprongetje. Ze schijnen dan te leren dat mama weg kan gaan ofzo. Zal erg gezellig worden dan ;).

Uk, jeuj boventandjes leuk!!
    Vanavond had ze weer eventjes dat huiltje, maar geen koorts. VOlgens mijn vriend heeft ze last van haar buik, misschien door de bijvoeding (want dat voelde hij :( rare gast). Misschien moet ik haar bijvoeding iets dunner maken dat het niet zo'n blok in haar maag is...? Ik doe er nooit vocht bij, jullie wel (wel een voeding erna)?

Deesje, ik ben thuisblijfmama :D. Tijdens de zwangerschap kon ik niet werken wegens misselijkheid en dergelijke. Daardoor is mijn jaarcontract niet verlengd. Maar ik vind t momenteel prima hoor!
    Lekker dat je 2 dagen kan gaan werken!!!
    Vanmiddag beet Vera weer met haar scherpe tandjes in mijn tiet! Auw! Meteen losgehaald en Nee! gezegd, dat ze dat niet moest doen etc. Weet je wat ze deed? Ze stak haar tong uit en zei: Prrrrrrtttt! Nou ja! :$

Eppie, lekker dat je eerder naar huis mocht!!

Kuona, jeej goed van Morris dat ie lekker al zijn groenten opeet! Vera doet t ook steeds beter en beter. Zo mmoi om te zien dat ze het echt begrijpt en het lekker vind. Ze zat vanavond heel beteuterd te kijken toen het hele bakje leeg was :D
    Ben ook benieuwd naar je CB gegevens morgen!!

Uk, is Ferry tijdens de fles in slaap gevallen? Ojee, kijk je wel uit dat je geen negatieve slaapassociaties ontwikkelt?? Hahaha :D Sorry, moest er even uit, flauw :D

Goed, afgelopen nacht heb ik Vera niet gevoed. Ze werd om 4u wakker, en ging huilen. Ik heb haar geprobeerd te troosten in haar bedje, maar dat lukte niet. Dus opgepakt en verteld dat ze pas weer drinken krijgt als het licht wordt, dat de nacht is om te slapen etc. :D. Daarna was t een kwartier stil, maar vervolgens is ze nog 2 uur klaarwakker geweest. Steeds om de 5 minuten een kort huiltje dat vanzelf stopte, dan weer stil. 3x eruit geweest omdat ze overstuur dreigde te raken en kunnen troosten. Uiteindelijk heeft ze van 6-730u nog geslapen. Daarna nog van 8-bijna 11u en kon ik gelukkig ook een beetje bijkomen. Hopelijk kan ik dit nog een paar keer volhouden en gaat t werken, maar ik zit nu al met stokjes tussen mijn ogen.

Morgen weer zwemmen, joepie!!

5. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    hallootjes...

Ik heb alles bij gelezen Wil ff reageren op Maka:

Stef (inmiddels 6 jaar) sliep met een jaar nog niet door, had gewoon echt een voeding nodig snachts... Heb alles geprobeerd maar het mocht niet baten!
    Weet hoe frustrerend het kan zijn...
    Heb hem ook niet laten huilen snachts, vond dat vreselijk. Ik had zoiets als hij wakker was snel voeden en dan kan hij (EN IK) weer snel slapen.
    Je moet gewoon doen waar JIJ je goed bij voelt en zelf had ik zoiets snachts niet al dat geheisa van huilen en dergelijke!
    Dat was het minste frustrerend voor mij en stef
    En met Stef is het allemaal goed gekomen hoor!

Ik liet hem wel huilen bijvoorbeeld als ik hem naar bed bracht en hij wilde niet, maar dat was een andere reden van huilen (beetje zin doordrammen)

Denk gewoon lekker aan jezelf, je kent je kindje het beste en mijn mening beter snachts een keertje voeden als een halve nacht met een huilend kindje , toch?

knuffel!

6. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

*** kleine Imsala-update ***

Postadres is nog even niet bekend, ze krijgt waarschijnlijk een postbusnummer waar het heen kan, maar dat hoort ze morgen waarschijnlijk. Evt kaarten en pakketjes voor T mogen evt naar D omdat ze daar as zaterdag de verjaardag vieren. Dan nemen ze het meteen mee.
    Ben nu net thuis en moe, morgen via de pb/mail meer waarschijnlijk (adres dan evt ook).

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Troelala troelala...:p

Vannacht om kwart voor 5 werd Vera wakker. Op zich nog niet eens zo heel slecht, maar dat is niet mijn streven.
    Dus ik ben erheen gegaan, ff gecheckt of ze niet gepoept had, ging ze harder huilen. Kreeg haar niet getroost, dus opgepakt. In haar oor gefluisterd dat t nog donker was en dat ze lekker moest gaan slapen en pas melk krijgt als t licht is...
    Ze heeft nog 20 seconden gehuild, toen 10 minuten 'gezongen'. Een kwartier later ging ze een minuutje jammeren, stopte vanzelf. Een uur later nog een kort huiltje. Volgens mij is ze toen in slaap gevallen. En nu is t 7u...

Ben net maar opgestaan, want ik heb zelf niet meer geslapen. Heb mijn ontbijtje al op. Overweeg of ik haar nu wakker moet maken. Dan kan ze misschien nog een slaapje doen voordat we gaan zwemmen... En ik heb stuwing, au!

8. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Goedemorgen!! :)

Ik ben echt blij zeg! Dit is al de 2e ochtend dat Ferry na 07:00 uur wakker werd! Wat is dat heerlijk zeg, ben echt uitgeslapen. :)
    Ik hoop dat Ferry dat volhoudt, want ik heb nu 4 avonddiensten, dan ben ik nog een beetje uitgerust straks.
    Ik denk dat het komt doordat het al wat later licht is nu ;)

Ferry krijgt nu een weekje de Nutrilon Standaard en we merken dat hij toch wel weer meer gaat spugen. Nu gaan we maar een pakje Nutriton kopen, want ik vind het toch wel een beetje zielig als hij na 2,5 uur nog spuugt ;)

Ik heb trouwens een badpak besteld bij Neckermann. Dank jullie voor de tips! Stond alleen geen levertijd bij. Er stond wel dat hij op voorraad was, dus ik hoop dat het niet te lang duurt, want ik wil maandag toch echt wel gaan zwemmen!

Hebben jullie ook dat je je kindje ineens zo groot vindt? Ferry wordt echt ineens heel groot en gewoon een kindje. Totaal geen baby meer.

Maka: Jeuj! :D Wat knap van Vera zeg! Ze luistert in ieder geval wel goed naar je! :) Veel plezier met zwemmen!
    Ze kunnen wel krampjes krijgen van bijvoeding, maar volgens mij geven jullie geen rare dingen (citrusvruchten, kolen?) waarvan ze dat zou krijgen. Volgens mij valt het niet echt als een blok op haar maag hoor, je zou wat kookvocht erbij kunnen doen, dan wordt het wat papperiger.
    Nou ja, je houdt haar goed in de gaten dus het komt vast goed ;) Het is alleen zo vervelend dat ze het niet kunnen zeggen. Je kunt de tandjes eerst ook niet zien voordat ze komen. Je kunt zelf niet in haar oortjes kijken of er wat zit, dus ik vind dat wel lastig altijd. Heeft ze geen last van opstipatie?
    Ferry heeft 'dat' huiltje echt als hij pijn heeft. Tot nu toe waren tandjes, oorontsteking en opstipatie de boosdoeners, maar daar kom je pas achteraf achter.

Rootje: Ik vind het eigenlijk raar dat ze dan daar wel die verjaardag gaat vieren :( Snap het wel voor de kids hoor, maar vinden die mensen van het BVMLhuis wel goed? Ik snap niet hoe het allemaal werkt. Nou ja, wil je in ieder geval tegen haar zeggen dat ik hoop dat het allemaal goed gaat en dat ze snel lekker op zichzelf zit?

Noppie: Het gaat dus beter met je vader. Dat is fijn om te lezen! Hij doet in ieder geval pogingen tot toenadering toch? Kan me voorstellen dat je na zo'n dag helemaal uitgeput bent zeg! Hopelijk ben je lekker uitgerust na de nacht :)

9. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Uk: haha, Ferry denkt: zo, hier zal ik eens rustig zijn en thuis zal ik al mijn energie aan mama geven ;). En al een boventandje joh! Wat goed!
    En ook nog eens gestopt met roken? Nu wel volhouden he!

He, ook zo'n doorslaper! En ik vind Daan ook ineens erg groot worden (en zwaar). Goed voor mama's armspieren.

@Esther: Foei! Weer begonnen met roken ;). Ik gelukkig niet en ik heb er ook helemaal geen behoefte meer aan. Ik vind het nu ook verschrikkelijk stinken (jaja, een ex-roker klaagt daar over, hihi)
    En nog effe wachten dus en dan heb jij vakantie. Gaan jullie nog ergens heen?

@Noppie: wat fijn te horen dat het zo goed is gegaan met je vader. En tja, dat hij niet knuffelt moet je dan inderdaad maar voor lief nemen. Gelukkig geeft hij dan wel weer een boel complimentjes.

@maka: oh jee, ja daar merk ik wel wat van ja. Ik had zoiets al eens gehoord en gelezen. Sowieso merkte ik dat hij begint te huilen als ik hem aan iemand geef die hij een tijd niet heeft gezien. Bijvoorbeeld toen hij opa en oma 3 weken niet gezien had. Hij moest echt weer even aan ze wennen.
    Nu ligt meneertje overigens ook te draaien in zijn bedje. En telkens, mama tut in, Daan tut uit, even lachen en daarna jammeren. Mama tut in, Daan tut uit etc. etc. etc. Zo soms wel 10 keer achter elkaar....
    En nu volhouden met Vera, hopelijk werkt het (wel vermoeiend zeg als ze zo lang wakker is, poehee!).
    Oh, ik lees nu dat het al zijn effect lijkt te hebben, wat goed zeg!

@Deesje: wat fijn joh, dat je waarschijnlijk terug gaat naar 2 dagen werken!

@ex: voor diegenen die het willen weten (ik ben namelijk bang dat ik jullie er mee 'verveel'...zo ja, dan zal ik het er niet meer over hebben hoor).
    Om half negen stond er gelukkig geen ex aan de deur. Ik denk dat hij zijn advocaat heeft gebeld en die zal wel hebben uitgelegd dat hij het verkeerd gelezen heeft.
    Maar ik kreeg wel een sms: ik moet naar mijn werk, is het goed dat ik vanavond kom.
    Dan vraag ik me toch af he...heeft hij 4 weken zijn zoon niet gezien (dit is overigens aan zichzelf te danken, wij zijn maar 2 weken weg geweest en hij mocht hem zien) en dan is zijn werk belangrijker? Ik kreeg de sms om 10:15 uur en normaal komt hij dan dus om 11:00 uur. Hij had toch ook tegen zijn baas kunnen zeggen: sorry, maar ik moet eerst naar mijn zoon toe. Het is immers zijn vrije dag.
    En wat als hij Daan nou wel mee had genomen vandaag? Had hij hem dan 'gedumpt' bij zijn ouders...mensen die Daan helemaal niet kent, aangezien mijn ex-s-moeder partij voor zoontjelief trok en toen ik tegen haar zei dat ze altijd welkom waren ik het antwoord kreeg: ik zie hem wel over 5 maanden als mijn zoon hem krijgt.....

Maar goed, vervolgens heb ik gezegd dat hij dinsdagavond kon komen, want maandag had ik een BBQ.
    Om 19:00 uur stond hij inderdaad aan de deur en suprise, suprise...hij deed net alsof er niks aan de hand was. Heel vrolijk zei hij hallo! Uiteraard groette ik hem terug, maar ik ga echt niet leuk en aardig tegen hem doen en net doen alsof mijn neus bloed, daar doe ik niet aan. Ik gedraag me, maar daar blijft het bij.
    Dus ik ging Daan uit zijn bedje halen voor de laatste voeding en beneden gaf ik hem aan mijn ex. Daan begon gelijk te huilen. Hij probeerde hem te sussen maar dat lukte niet. Ondertussen stond ik zijn eten klaar te maken.
    Daan ging steeds harder huilen en ik zei tegen hem dat hij hem toch maar even moest geven aangezien hij even moest wennen, omdat hij hem 4 weken niet gezien had.
    Daan bedaarde wat en ik liet hem vervolgens de fles geven. Hij bleef daarbij in het begin jammeren en opeens stak mijn ex de fles naar mij uit. Ja daag, geef jij hem maar zei ik. Als je hem straks alleen hebt ben ik ook niet in de buurt om het over te nemen.
    Dit is al de 2de keer dat hij dit doet. Ik maak me echt zorgen wat hij straks zal doen als ik er niet bij ben met het eten.

Uiteindelijk had Daan toch zijn fles op (het is 's avonds echt een hongerlijer, dus die fles gaat er wel in) en legde hij hem op het speelkleed en ging er zelf bijzitten. Daan voelde zich weer op zijn gemak en ging lekker liggen spelen.
    Toen Daan moe werd zei hij dit tegen me en hij gaf hem aan mij. Maar....hij bleef zitten? Verwachte hij nou dat ik Daan samen met hem op bed ging leggen? Nou dacht het niet! Dus ik bleef beneden en zei uiteindelijk dat ik hem dan zo maar op zijn bedje ging leggen. Toen begreep hij het volgens mij, want toen zei hij dat hij dan er dan ook maar eens van tussen zou gaan.

Ik vond het een erg ongemakkelijke situatie, voornamelijk omdat hij keer op keer weet te presteren om mij verdriet te doen of om me boos te maken. En hij doet dan vervolgens of er niks aan de hand is.....daar kan ik dus echt niet tegen.

10. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @joanjima, vervelend hoor dat je schoonmoeder zo bezig is! Ach je kunt hier altijd je verhaal kwijt!

@Kuona, heerlijk he die lach :D Fijn dat Morris nu ook goed groente eet! En hoe was t op t cb?

@Suske, ach wat sneu dat Silje er zo'n last van heeft :(
    Gelukkig kunnen jullie binnenkort naar de dermatoloog!

@Mieke, leuk kleed :D en hoe was je etentje?

@Married, hier is mango ook favoriet... hihi ik zie rapleyen met mango al helemaal voor me :D

@Noppie, ik denk inderdaad dat veel mensen juist op zulke momenten last krijgen van onzekerheid! Maar probeer het inderdaad los te laten, want onderbewust weet je zelf goed genoeg of je het aankunt!

@Maka, geen tips, maar wil je wel veel sterkte wensen meid! Wat een leuke foto van Vera... waar heb je dat maillotje gekocht?? :D
    Oh hihi geweldig dat je haar op haar kop gaf voor t bijten en dan zo'n reactie :D
    veel plezier met zwemmen!

@Uk, tjonge Ferry alweer een tand erbij! wow!! succes met je avonddiensten! fijn dat Ferry zo goed geslapen heeft zeg!

@Deesje, hihi hier ook geen groenteliefhebster hoor! hooguit een hap of 4 5

@Eppie, hier ook 2 keer weer heel erg de behoefte gehad en 2 keer een pakje gekocht. Maar ik vond t zoooo vies! en daarna ook totaal geen behoefte meer gehad. Maar ken het gevoel! lekker hoor dat je eerder naar huis kon! Geniet van je lange vrije weekend!!

@Vaam, he wat vervelend weer, ik zo niet weten hoe ik in zo'n situatie zou reageren. Maar ik vind het toch vreemd dat hij zijn zoon 4 weken niet gezien heeft?!
    Sterkte hoor enne gewoon je verhaal hier typen hoor!!

Hier weer eens een draainacht... pff halverwege begint ze dan, half wakker worden op haar buik draaien en dan huilen. Ik erheen omdraaien, weer terug naar bed en nog geen 5 minuten later kan ik er weer heen... ze blijft dan maar draaien, maakt niet uit wat ik doe... pfff

Ben overigens een andere tacktiek begonnen, Josanne dronk overdag regelmatig diksap, fijn dat ze meer vocht binnenkrijgt, maar fruit en groente opeten deed ze niet echt. Dus ik geef nu af en toe een slokje diksap... gisteren at ze zowaar een half potje bruine bonen met appel op!

11. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Goeiemorgen meiden,

Ben lekker 4 dagen vrij, maar erg druk dus reageer even weinig op het moment.
    Vandaag jarig en mijn ouders komen straks op de koffie. Vanmiddag hoop ik nog wat leuks te gaan doen met man en kind.
    We vieren het zaterdag voor ons beiden, want mijn man was natuurlijk 10 dagen geleden jarig.

Heb niet zoveel onthouden van wat ik heb gelezen (heb het ook te snel gedaan sorry:)).....
    Lees dus wel een beetje mee, maar reageer wat minder.

Maandag nog een dagje werken en dan heb ik heerlijk vakantie.....ben er wel aan toe hoor en heb er echt zin in!

liefs Daffie

12. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Uk: Als je dan weer behoefte hebt om een sigaret op te steken moet je dat gewoon even komen zeggen, dan praten wij je er wel vanaf ;)
    Ik vind Morris nog wel een baby, maar dat komt ook omdat hij nog niet kan kruipen/zitten en ook nog geen tandjes heeft. Ik denk dat als dat allemaal aanwezig is het toch wel baby-af gaat worden.

@Noppie: Fijn dat het goed is gegaan met je vader. Hihi hij was dus wel een beetje ongeduldig. Zei hij niet dat ze niet mocht knoeien ;) :p?

@Maka: Rond 30 weken leren dat mama weg gaat? Ik heb het idee dat Morris dat al maanden doorheeft. Hij heeft echt momenten dat het ok is als ik bij hem in de buurt ben/naar hem kijk, maar als ik dan even weg loop gaat ie heel hard huilen :( Maar dat zal dan nog wel erger worden?
    Fijn dat het gelukt is om Vera niet te voeden vannacht! Veel plezier met zwemmen straks.

@Imsala/Rootje: Ik snap ook niet zo goed dat ze daar de verjaardag gaan vieren... Je zou denken dat dat niet mag idd. Zijn ze niet bang dat hij hun gaat volgen en zo te weten komt waar ze zitten?

@Vaam: Je verveelt ons niet met je verhaal hoor, je kunt hier toch alles kwijt! Ik vind het wel af en toe moeilijk om er iets zinnigs over te zeggen. Idd heel stom dat hij niet gewoon tegen zijn baas heeft gezegd dat hij het belangrijker vond om zijn zoon te zien. En kan me voorstellen dat het mega irritant is dat hij gewoon zo vrolijk doet alsof er niks aan de hand is.

@Axioma: Fijn dat je tactiek werkt! Maar je bedoelt toch dat je overdag af en toe een slokje geeft en niet 's nachts (vanwege het draaikonten?) toch?

Morris werd vannacht om 3 uur weer wakker :( Ik ging er vanuit dat hij om 5 uur wel weer zou komen maar gelukkig heeft hij geslapen tot 6.45 en daarna nog tot 8.30 ongeveer. Nu ligt hij lekker te spelen op zijn kleed. Het is dus ondertussen 2,5 uur geleden dat hij gegeten heeft en hij spuugt nog om de haverklap... Grmbl..zo irritant.

Oja, als jullie het allemaal even niet meer weten, en jullie intuïtie laat het even afweten. Dan heb ik hier nog een goede site voor jullie: ;)
    Childcare! Instructions for the Beginners! | Funtasticus.com Humor & Fun Blog

13. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Daffie, gefeliciteerd!!

14. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    Daffie van harte gefeliciteerd met je verjaardag !!!! en veel plezier vandaag!!!!

15. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Kuona, ach Morris ook al wakker vannacht. En nee diksap krijgt ze alleen af en toe overdag!
    Hier ook vaak spugen hoor, vooral als ze op haar buik ligt!!

wij hebben hier 2 speeltjes met geluid, een telefoon en een bal, die vind josanne geweldig... alleen beginnen de batterijen op te raken... hihi die stemmen worden dan zo sloom en vals...

16. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Goeiemorgen!

Later lees ik bij, ben even drukjes nu, maar wilde Daffie even felicititeren!

DAFFIE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!

17. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    *vies verhaal, niet lezen als je zit te ontbijten*

OMG ik hóórde net een spin lopen! Eén van de katten heeft het voorwerk gedaan en ik heb het afgemaakt. Er kwam serieus wit spul uit. Sorry voor degene die dit zit te lezen tijdens het ontbijt.

18. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Morning! Reageer straks, heb nu gesprek met leidinggevende, met wellicht verstrekkende gevolgen (kom ik later op terug ;))
    Maar wel even dit: lang zal ze leven, lang zal ze leven!!! Daffie, van harte met je verjaardag!!!

19. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Axioma: Daan heeft dat ook een hele poos gehad. Dan draaide hij ook midden in de nacht op zijn buik en begon dan te zeuren. Maar zodra ik hem omdraaide, draaide hij weer terug :(. Erg frustrerend is dat ja.

@Daffie VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!!!:D

@kuona: Ik snap dat het moeilijk is om er op te reageren, maar dat hoeft ook niet zo zeer. Het is voor mij een manier om het van me af te schrijven.
    En wat rot voor je dat Morris vanacht weer wakker werd.

@spugen: Daan spuugt heel af en toe een beetje als hij na de fles te wild op het kleed bezig is en inderdaad dan zit hij meestal op zijn handjes en knietjes.

@speeltjes: Daan heeft van alles en nog wat. Ik wissel het een beetje af, zo blijft het leuk voor hem.

20. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Even mn ego-verhaal en dan ga ik kolven ;)

Heb zojuist een heel goed en eerlijk gesprek gehad met mijn leidinggevende.
    Ik heb aangegeven max. 2 dagen te willen blijven werken (ouderschapsverlof verlengen) en ook aangegeven dat het moederschap me meer doet dan ik aanvankelijk had gedacht. Dat ik 3 dagen werken gewoon echt teveel vind, ik kan dat jochie niet zoveel missen. Maar vroeg ze, als je dan nu nog een half jaar 2 dagen zou blijven werken, wil je dan na dat half jaar wel 3 dagen werken? Ik heb eerlijk geantwoord dat ik dat niet durf te beloven.
    Zij zag ook dat het me emotioneel heel erg veel deed en we hebben het gehad over de mogelijkheden en vooral over wat ik wil. Wil ik dan eigenlijk wel 2 dagen werken? Dan ben ik echt zo’n klusjes-meisje en kan ik niks wezenlijks oppakken. Dat klopt idd, ik werk nu steeds wat dingetjes af, maar echt grote dingen kan ik niet doen.
    Als ik echt verder wil in dit werk, dan heeft 2 dagen werken nu eigenlijk geen zin, want dan kom je niet echt verder, dan doe je alleen hapsnap-werk. Ben ik het ook mee eens eigenlijk.

We laten het allebei even bezinken en hebben volgende week weer een gesprek.
    Ze heeft wel laten weten dat ze me in principe niet kwijt wil.

We hebben nog een vacature op de afdeling, dus als ik aangeef weg te gaan, wordt wellicht de afdeling anders ingericht.

Het is een beetje een warrig verhaal geworden, maar het was echt een goed en vooral eerlijk gesprek. Dat mocht ook wel een keer. Ik snap van mijn werkgever uit echt wel dat ze voor 2 dagen eigenlijk niks aan mij hebben. En zij snapte ook dat ik 3 dagen veel vond en dat er nu een moeder geboren is (ze werd zelfs een beetje emo!) Haar moeder is vroeger altijd thuis gebleven en dan vond ze erg prettig. Ook haar zus is thuisblijfmoeder.

Moraal van het verhaal is eigenlijk; wat doe ik, ga ik 3 dagen werken of durf ik mijn baan op te zeggen en fulltime mama te worden al dan niet tijdelijk?

Deel Deze Pagina