Heey meiden, ik moet ff ego doen hoor! Het gaat niet zo goed met Soraya. Overdag wel, maar 's avonds niet. Ze heeft eergister avond haar hele laatste fles uitgespuugd en ze spuugt echt nooit! Gisteravond ook weer, haar hele fles en daarna nóg 2 keer in haar slaap zelfs! Heb de babyfoon maar weer aangedaan want ik was gewoon bang dat ze stikte in haar slaap door het overgeven.. Maak me echt een beetje zorgen.. Ze huilt ook heel erg zielig. Ze heeft geen koorts ofzo, maar ik merk wel dat ze gewoon ergens pijn heeft.. Nadat ze gisteravond 3x had gespuugd, werd ze ook helemaal suf.. Maar geen koorts dus, niet eens een klein beetje verhoging.... Vanmorgen werd ze wakker, weer huilend, dus ik een fles gemaakt, maar ze dronk maar 50cc en wou helemaal niet meer! Nu ligt ze nog steeds te slapen... Ik begrijp er echt niets van.. vind het zo zielig! Weet iemand wat dit kan zijn? Als ze zich straks nog niet lekker voelt, dan ga ik denk ik even naar de huisarts.. De eerste keer dat ze spuugde gisteravond, waren we bij mijn schoonouders. Mijn schoonmoeder zei iedere keer dat het normaal was dat baby's spugen.. dat snap ik wel, maar zoveel??! Ik heb uberhaupt een baby nog nooit zoveel zien spugen! en dan dat huiltje, er zit haar echt iets dwars.. Ik mocht haar niet eens zelf troosten gisteren, schoonmoeder trok haar iedere keer weer uit mijn armen Werd er zelf helemaal verdrietig van. Toen stond ik erop dat we naar huis gingen, kon ik haar iig zelf troosten. Stom gedoe, kan er nog om huilen! Ik hoop maar dat het straks wat beter gaat, ze mist nu wel 2 voedingen en dat kan Soraya eigenlijk niet zo goed hebben......
Plans have changed, hij slaapt nu toch. Hij had blijkbaar honger... oeps! @ Uk, nog even lekker geslapen meid? Vervelend van je auto! Balen is dat he dat je dan ff spiekt bij je mannetje en dat ie dan wakker wordt! @ Mieke, zwem ze! @ Kuona, Thije vind de rechtertiet ook lekkerder! Is mijn 'goeie', meer voeding en hij ligt dan lekkerder ofzo? Maar links moet ie ook echt drinken, probeer daar vaak expres mee te beginnen. Geloof ook echt niet dat Morris op FV meer zal gaan groeien. Geen idee of de tegelvloer kwaad kan. Is het echt ijskoud? Dan kun je wellicht ervoor zorgen dat ie iig warme voetjes en buikje heeft? @ Maka, Vera is goed bezig zeg!!! Ik moet idd mn verstand volgen denk ik, ik heb de mogelijkheden dus waarom niet. Maar vind het wel erg spannend!!! Rare dingen he die kolven! Ik wil wel weten hoe je het motortje dan schoon moet maken. Ik heb een keer heel veel melk in de slang gekregen en toen liep dat hele ding vast natuurlijk. Heb het slangetje toen in heet water gewassen en rondgezwiept om droog te krijgen. En het motortje een paar keer droog laten draaien, maar dat is ook niet helemaal veilig denk ik. Dat mm-netwerk is niks voor mij trouwens. Ik zou er zelf geen gebruik van maken als ik aan de andere kant stond (melk van een ander), maar het leek me handig om wat te doneren omdat ik toch zat heb. Maar dan word je dus gescreend incl bloedonderzoek. Logisch eigenlijk, maar ik hoef geen polonaise aan mijn lijf en zeker geen naalden . @ Vaam, ja dat ontvoerde meisje he, pff.. ook nog eens 2 kids bij dr ontvoerder! Eentje kreeg ze al op haar 14e , verschrikkelijk! Thije ligt al een aantal weken in het wandelwagen gedeelte (ook Bugaboo) Heb hem idd wel nog steeds plat. @ Daffie, gehandbald op je verjaardag, goed bezig zeg! Ik ga idd ook maar weer beginnen met een vakantielijstje en vast wat dingen klaarleggen, pff.. is voor onszelf al een hele klus, maar nu met Thije helemaal natuurlijk! @ Esther, bizar eigenlijk he dat er nog steeds melk uit je borsten komt! het vrouwelijk lichaam is een raar iets Veel plezier in Gent! @ Dinkie, fijn dat het zwemmen leuk was! Ik heb een cd met kinderliedjes, dus ben al druk aan het leren, haha.. moet soms zo lachen om die teksten! Dat onder water lijkt mij ook wel eng zeg!! Ik heb nog geen ervaring met babyzwemmen. @ Miireii, jeetje meis, dat klinkt idd vreemd! Ik zou naar de HA gaan, al is het maar voor je eigen geruststelling! Misschien heeft ze buikpijn? Iets anders gegeten? Ik zeg maar wat hoor. Sterkte en een dikke knuff!
@Maka: Haha nee kan me voorstellendat je het niks vind dat Vera aan de grond likt. Dat doet Morris gelukkig niet. Wat heeft Vera het goed gedaan vannacht zeg!! Wel grappig, dan waren we tegelijkertijd aan het troosten en voeden, Morris werd ook om 5 uur en om 7 uur wakker Wel lekker dat je nu al helemaal klaar voor de dag bent. Ik zit nog in mijn badjas en heb helemaal geen zin om aan de dag te beginnen want er liggen allemaal stomme klusjes te wachten. @Vaam: Ja wij slapen idd boven en Morris beneden. Is overdag heel makkelijk maar 's nachts iets minder Ik weet wel dat Morris gewoon goed op gewicht zit, maar het gaat mij meer om het weinig aankomen in 2 maanden. Gelukkig had hij idd wat reserve en is hij nog steeds heel gemiddeld. Morris ligt nu ook in de wandelwagen, onze kan ook heel plat. @Daffie: Geen idee hoe je het slaapritme kan veranderen. 17.15 tot 19.00 lijkt me idd geen handige tijd, want dan zal het daarna wel weer even duren voor ze de nacht in gaat? Misschien kun je haar 's ochtends eerder wakker maken, of wordt ze al op tijd wakker? @Eppie: Maar hoe ga je dat dan doen als Yannique kan kruipen? Dat zal ze ook op de grond moeten doen toch? Hier gaat het gelukkig wel goed met de hond, tot nu toe. En vloerverwarming scheelt denk ik heel veel idd. Morris doet ook vaak als hij ligt zijn hoofdje omhoog, ziet er idd heel grappig uit @Dinkie: Morris is ook een paar keer onder water geweest. Niet zwemmend, gewoon terwijl wij hem vasthielden. Maar ik zou toch echt 'not amused' zijn als ze dat gewoon zonder aangeven zou doen. Bij ons is dat echt in overleg en met uitleg gegaan. Volgens mij was er hier nog iemand bij wie ze dat zomaar ineens deden, bij Daffie dacht ik? Oja, Morris vindt het onder water ook echt niet leuk. Hij komt altijd huilend boven. Er zijn ook kindjes in de groep die geen kik geven. We doen het af en toe zodat hij eraan kan wennen. Om de paar weken een keer. @Miireii: Dat klinkt idd niet heel lekker. En :x die s.moeder van jou af en toe. Goed dat je naar huis bent gegaan. Misschien komt het toch wel een beetje doordat Soraya van slag is en uit haar ritme? Ik zou gewoon even de huisarts bellen of anders de cb-lijn? Sterkte meid!
@Married: volgens mij heeft ze niets anders gegeten dan normaal, gisteren zelfs minder groente omdat ze niet meer wou, toen wist ik al wel dat er iets aan de hand was, omdat ze normaal helemaal wild wordt als ik met groente aankom. Ik weet natuurlijk niet wat mijn s.moeder haar allemaal geeft als ik ben werken, maar ik neem aan dat ze alleen geeft wat ik haar meegeef en is dat niet zo, dan is het ook gelijk afgelopen. Ik ga nog liever niet werken dan dat mijn s.moeder haar helemaal volpropt. Ik ga zo ff kijken hoe het met Soraya is en of ze haar fruit wel wil anders wordt het een tripje huisarts... @Kuona: ja stom hé van mijn s.moeder. Het is toch logisch dat wanneer mijn kind overstuur huilt, dat ik degene ben die haar wil troosten? Bah, werd er helemaal naar van gisteren, heb ook gewoon zitten huilen bij mijn s.ouders. Die zagen toen ook wel in dat het niet oke was gelukkig. Kan mij het schelen, haha! En ik weet niet of het door het ritme komt, ze krijgt eigenlijk gewoon op dezelfde tijden iedere dag haar eten dus dat lijkt me sterk. Slapen gaat nu ook weer in haar eigen ritme... Het is toch erg raar?
Kuona; het gekke is dat Myrthe dus om 19:00-19:15 weer wakker is, om 19:30 een fles krijgt en dan voor 20:30 alweer erin ligt omdat ze moe is. Dan slaapt ze tot een uur of 7:30-8:00.
@Esther: aha, de appie, ja die is ook altijd handig om kaartjes te scoren, hihi. En zo te horen wil ze in de wandelwagen . @Dinkie: ja, Daan ging ook meteen de eerste les koppie onder en dat vond hij....tja, hij huilde niet maar volgens mij vond hij het nou ook niet bepaald leuk. @Miireii: wat rot voor Soraya zeg. Raar hoor, dat ze ineens zoveel spuugt. En beetje vreemd van je s-moeder dat ze hem uit je handen haalt. Waarom heb je er niets van gezegd joh, dat moet ze toch begrijpen? Jij bent de mama, niet zij? Hopelijk knapt ze snel op en anders zou ik inderdaad even bij de HA langsgaan. @Married: Ik had de rest van dat verhaal nog niet gehoord, maar dat is pas echt luguber ja. Het lijkt wel steeds vaker voor te komen zeg...bah. @Kuona: Het zal vast wel goed komen met Morris. Misschien dat hij even een dippie heeft gehad en dat hij nu weer beter groeit.
Hallo! Mag straks werken. Btje balen want mn vrouw heeft vier dagen vrij en was leuk geweest als we samen een paar dagen vrij zouden hebben, maar ik heb alleen morgen en zondag vrij. Morgen willen we naar een dierenpark hier in de buurt. Hopelijk is het dan n btje redelijk weer. De voorspellingen zijn gunstig! Gister had ik trouwens wel vrij. Zijn we saampjes nog ff naar Venlo geweest om te shoppen. Twee electr.tandenborstels gekocht. Tot nu toe poetsten we met de hand. Vond t nooit zo nodig om electr. te poetsen, maar nu ik ouder wordt krijg ik meer last van tandsteen. Hebben oudere honden geloof ik ook! En om nou te voorkomen dat ik vaak naar de tandarts moet, want daar ben ik n btje scheiterig voor, hebben we toch maar van die dingen gekocht. Zou de beste koop zijn volgens de consumentenbond. Nou, kmoet t nog zien. Staan al sinds gisteravond 22u op te laden en zijn nog niet helemaal vol! Zolang als die moeten laden zou je denken dat je er straks op zou moeten kunnen wegrijden! Heb ook n nieuwe externe DVD writer gekocht. Ik heb ooit tijdens mn studie wel eens wat data op schijf gebrand met Nero, maar nog nooit filmpjes oid. Nou, ik stond daar te stuntelen in die comp-store! Ik heb maar gewoon aan die verkoper gevraagd of hij mij alles rustig uit wilde leggen, omdat ik een enorme leek ben. Veel wijzer werd ik er niet van want hij begon over ligt-scribe en alle verschillende soorten van branden. Ik heb uiteindelijk gewoon gezegd: ik wil filmpjes van dit kind van de pc naar een dvd branden. Thats it! Toen heeft hij me een apparaat meegegeven met minimale software Ben dr vannacht tot 1u mee bezig geweest en toen was t me gelukt om 3 schijfjes te verpiepen en op 1 schijfje wat foto's te branden. Vanmorgen heb ik echter al 3 hele filmpjes van 2 minuten op een Cd gezet!! Nu nog even uitvogelen hoe ik dat kan doen met tekstjes erbij en "leuke" effecten zodat ik echt van die america's funniest kan maken... Apparaat heet trouwens een write-master, denk dat dat 'master' betekent dat je een zwarte band moet hebben in know-how ofzow want normaal ben ik echt geen kluns met dat soort dingen, maar van dit ding heb ik vannacht zelfs akelig gedroomd omdat t maar niet wou lukken! Gelukkig slipe Silje weer akelig goed van 21u tot 9.30 u!! Kga nog ff bijlezen en vanmiddag op t werk heb ik vast wel ff tijd om te reageren. Fijne dag allemaal!
Heb geen zin om schoon te maken hahaha. Married; volg je gevoel meid met je baan.....als jullie het financieel kunnen redden natuurlijk. En inderdaad moet je veel meenemen op vakantie. Moet er echt ook hard over nadenken, zodat ik niets vergeet. Voor mezelf vindt ik dat niet zo erg, m aar voor Myrthe wel hihi. Mireii; wat naar voor Soraya, hoop dat ze snel opknapt. Myrthe drinkt de laatste tijd ook wat minder, maar eet wel heel goed, dus daar maak ik me niet zo druk over. Tandjes misschien bij Soraya?? Dinke; Myrthe ging ook kopje onder met zwemmen en vond het ook spannend. Ze heeft echter maar heel eventjes gehuild toen ze bovenkwam....denk dat het wel goed is om ze watervrij te maken en dus ook met gezichtje onder water....
Vaam, wat jij beschrijft is ook t gevoel wat ik uit jouw berichtjes over je ex van hem krijg. Dat hij het allemaal doet, enkel en alleen omdat het ZIJN zoon is. Verder maakt t hem niet uit. Ik snap precies wat je bedoelt. Heel vervelend. Maar ja, t is ook zijn zoon en jij doet het echt ontzettend goed. Maar ik kan me je gevoel zooo goed voorstellen. Ik zou Vera echt nooit met iemand meegeven waar ik niet zeker van weet of hij haar wel zo aanpakt als ik wil en wat goed is voor haar. Vera heeft (net zoals heel veel beebjes denk ik) best een flinke gebruiksaanwijzing. En nog kan ze helemaal uit haar doen zijn als die gebruiksaanwijzing wordt uitgevoerd door een ander persoon dan haar moeder . Mieke, hihi, ja grappig Ik tiep ook echt ontzettend vaak toet ipv tiet en zwanger ipv zwager Maar goed, ik leg Vera dus op 2 kleden naast elkaar. En aangezien ze alleen (nog) maar naar rechts doorrolt, draai ik haar 180 graden om (haar hoofd de andere kant op) als ze aan t einde is gekomen. Dan kan ze de andere kant op weer doorrollen. En zo blijf ik bezig Vera ligt alweer te pitten. Wat een tevreden meisje is het toch opeens. Ik zou bijna denken dat er iets mis is Vandaag heeft ze 2 poepjes gedaan, maar het was echt een drolletje... Ik zie niet aan dr dat ze er hard voor moet persen ofzo, maar vind het toch wel een beetje raar. Daffie, ja apart he die filmpjes van nog maar een paar maanden geleden! Ik had ze laatst ook allemaal uitgezocht. Ik heb denk ik wel 100 of meer korte filmpjes, veel dezelfde, vandaar. Maar tis zo bijzonder he!! Eppie, hihi nieuwsgierig aagje die Yannique dus! Misschien kan ze ook al wel in de kinderwagen-inzet? Dinkie, leuk dat je het babyzwemmen ook zo geweldig vindt! Bij ons hebben ze nog niet onder water gezwommen en ze hebben ook niet aangegeven dat we dat gaan doen. Lijkt mij doodeng en ik vind het ook echt raar dat ze dat zomaar doen. Las dat al eerder, dat de badjuf/meester een kind gewoon onder duwt! Of had ze t wel gevraagd of je t goed vond? Miireii, geen idee wat het is. Idd maar even bij de huisarts langs... Sterkte! Vera heeft toen ze nog klein was wel heel af en toeeen keer erg veel gespuugd en daar schrok ik ook altijd van. Zou het nu ook raar vinden als ze dat plotseling zou doen (hele voeding uitspugen). Want dat doet ze echt nooit. Married, haha nee geen polonaise aan je lijf!! Maar wel logisch dat ze die testen doen. Ik kreeg een pdf je over t schoonmaken, heb m nog niet doorgelezen, omdat ie t dus alweer deed. http://www.medela.nl/BENELUX/breastfeeding/challenges/Swing_CleaningInstructions.pdf Moet er nu vandoor, tot later!
@Daffie: zou ze van de tandjes zo misselijk kunnen worden dan? Ze heeft net haar hele bakje fruit opgegeten en ze is echt super vrolijk en actief.. raar toch?
Mireii; geen flauw idde, maar weet wel dat als volwassenen pijn hebben, ze soms ook gaan overgeven. Je kan altijd voor de zekerheid de HA even bellen toch...
@ eppie, hier zei ook de mevrouw van het cb dat duimen niet goed is en lastig af te leren maar ja, ik kan toch moeilijk haar duim afknippen!?? Ze doet het zelf en is er erg blij mee dus ben ik dat ook. Later zien we wel weer. @ kuona, heb volgens mij iets gemist hoor maar wil je stoppen met bv? Nee toch? De groeicurve die ik zag was toch prima. Bij mij zeiden ze dat bv kindjes in het begin sneller groeien en daarna altijd wat afbuigen dus volgens mij hoef je je helemaal geen zorgen te maken hoor! @ mirreii, wel raar dat soraya gisteren zo spuugde en vanochtend slecht dronk maar nu dus wel een fruithap naar binnen. Misschien kan je toch langs bij de huisarts of iniedergeval goed haar temp. in de gaten houden. @ kuona, wij moesten inderdaad samen met de kindjes koppie onder, dat vond Sanne wel gek maar ging ze niet van huilen. Ja het onderwaterzwemmen was wel heel gaaf om te zien en ze zei het wel soort van dus ik had nog kunnen zeggen dat ze het niet mocht doen hoor. Maar vond het toch wel eng en Sanne zelf blijkbaar ook. Ze vertelde dat het tot 9 maanden een reflex is dat ze kunnen zwemmen en als je dat stimuleert dat dat helpt voor daarna laat maar zeggen. @ daffie, bij jullie dus ook onder water ja. Ik vind het zelf wel fijn als ze niet bang wordt hoor maar tis meer een eng idee, onder water vind ik zelf helemaal niks dus ja. Ben benieuwd of het de volgende keer weer is. Wel leuk hoor met alle andere babytjes. @ maka, het lijkt erop dat Vera het door gaat krijgen hoe ze zich s'nachts moet gedragen!! Toppie hoor. En ja, ze zei het wel soort van van dat onderwaterzwemmen en vond het zelf ook supergaaf om te zien, mijn kleine meisje die echt onderwater zwemt. Jammer dat ze daarna zo moest huilen en ik dacht uhmm misschien had ik het wel niet moeten doen. Ik heb de instructie van de Swing ook ff opgeslagen, kan altijd nog eens handig zijn. Tis wel een fijne kolf hè? Ik vind van wel iniedergeval. Zo tis tijd voor een broodje! Tot later
Haai Dames! Is jullie grootste meelees-fan weer! Lili Rose ligt op bed, huis is opgeruimd, heb gewerkt, boodschappen gedaan en heb even TIJD VOOR MEZELF! Nou ja, voor jullie @Miireii: Ow, ik krijg geen bericht als ik PB heb! Sorry, zag hem gister pas.. Nee, nog steeds niet getest. Ach, komt volgende maand wel Als mn menstru dan nog niet geweest is. Ik heb gewoon een raar lichaam! Mijn menneke was t er iig mee eens dat ik niks slik, we wachten eerst tot mn menstru weer eens komt. Dus wat misschien niet is, kan nog komen :-D Oeps Soraya.. weet je al meer? Een hele fles is wel heftig hoor! Zou er een keer naar laten kijken, hopelijk voel je je beter naderhand; dikke knuf vanuit België!! Word er helemaal verdrietig van.. @Suske: lekker shoppen in Venlo! Daar kan je echt wel leuk shoppen, ben er een middagje geweest vorig jaar en vind t heel gezellig! Zal Limburg wel zijn (ik (lees mijn familie) woont in Deurne, NB) Supertoffe foto trouwens! Heel lief jullie Kabouter.. En ik zou t ook niet pikken als s-moeder Bolletje aan iemand meegeeft! Gelukkig doet ze dat ook niet; ze is al jaloers als s-papa dr even wil :-D >>en vanmiddag op t werk heb ik vast wel ff tijd om te reageren<< haha @Maka: haha sorry, maar jij hebt gewoon superzuigkracht met die volle boobs nodig hahaha kreeg er de slappe lach van :-D :-D Wel shit voor je hoor dattie t nu al niet meer doet! Ik zou echt wel een portie boos zijn.. (ow, ik lees dattie t weer doet ) En dat van dat vloer-likken: gatveeeer! Hahaha moest er wel om lachen!!!! hahahaha @Married: groenten: Ons Bolletje krijgt hier ook niet elke dag groenten EN fruit hoor, t ligt er een beetje aan hoe t uitkomt, maar haar wakker maken om dr groenten te geven.. haha nou nee, laat dr dan maar lekker even slapen Lastige keuze hoor, werken of fulltime moeder.. Er zitten zoveel kanten aan en het ligt er echt aan wat voor iemand je bent denk ik. Ik heb zelf een halve baan; ik kan EN lekker werken EN breng alle middagen gewoon met Lili Rose door. In het begin wilde ik ook fulltime mom, maar even iets anders vind ik ook wel lekker en verdien er nog geld mee ook . Ik denk echt dat t per persoon verschilt.. Dus kan je niet echt helpen, maar zou zeggen: als je financiele positie het toelaat, lekker proberen! Mocht het je nou niet bevallen (en dat kan OOK gebeuren hoor!!), gewoon weer gaan werken! You never know before youve tried it.. @Eppie: cool, een tandje! Ik zit ook met smart te wachten! (zul je zien dat ALS er een tandje is, ik zou willen dat het was zoals voorheen ) Lijkt me ook zon schattig gezicht Ik maak ook alles vers, vind inderdaad die potjes geen smaak aan zitten en zelf niet te vreten, dus krijgt Bolletje ze ook niet.. En vind het nog leuk om ze klaar te maken ook! Lekker eerst naar de markt met zn 2tjes, dan spelen terwijl groenten in de stomer zit, klaarmaken en samen smullen; jammie! Have fun in Gent! @Martientje/Mink: zelf zitten is zo lief hè! En als ze dan weer moet gaan liggen dan is het brullen geblazen hoor! Bij jullie ook??? @Box: wie o wie heeft de box/bedje al omlaag???? @Noppie: wow, ik schrok echt wel van je verhaal hoor! Maar stiekem begrijp ik het wel; ze moet natuurlijk wel je beebje leren kennen.. en als ze dan niet weet dat ze op haar buik slaapt (wat er niet veel doen volgens mij).. Een goed gesprek met haar hebben lijkt me prettig dan, over alle gewoontes enzo. Dan voel jij je ook een stuk beter!! Maar ik vind het nog steeds shocking en werd helemaal triest voor Ebster.. @Kuona: hier nog geen tandjes! Maar zal wel snel komen; ze bijt in alles wat los en vast zit en kwijlt als de bulldog van de buren! Gatver haha @Leintje: ik schrok me rot toen ik je berichtje las! Ik lees er altijd snel overheen en zag ineens overleden staan! Maar het is je autootje, gecondoleerd blijft rot hè.. Hoe was het babyzwemmen? Wij morgenvroeg voor de eerste keer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ben zo blij, heb er superzin in! @Mieke: lekker gevoel he, als je zo productief bent geweest! Heb ik vandaag; heerlijk bevredigend, maar wel moe hihi @Scoobje: hi Buddie! Ja, ik ben er nog Merci voor je compliment!! Lees dat het langzaamaan wat lekkerder loopt? Heerlijk om te horen meid! Enne.. mn bakje koffie blijft staan voor je hè! Mocht je een keertje tijd en zin hebben; gil maar! @Uk: wow, wat is Ferry veranderd! Wat is hij groot! Ik wil meer fotos ziiiieeeeen!! @Daffie: lekker hè, weer opnieuw beginnen met sporten hihi die spierpijn herkende ik wel! Hahahaha Zo, hoop dat ik niemand vergeten ben Ze slaapt nog steeds; een wonder!! Hiero alles lekker: veel feestjes en weekendjes en volgend weekend naar Nederland!! Samen met Bolletje, menneke moet voetballen en blijft thuis. Die is dus NIET blij! Hahaha moettie zn meisje missen!! Verder heb ik eigenlijk niks te melden; tandjes in aantocht, stinkende luiers dus moet een speciale luieremmer halen (iemand suggesties???? Kijk nu voor de daiperchamp, maar vind hem wel duur..) want die geur is niet te houden, fruit en groenten gaan er supergoed in, blijft zitten en huilt als ze moet liggen, gaat gezellig mee boodschappen doen en duwt zichzelf vooruit om vooral maar niks te missen en mama werkt 20u p/w; prima toch allemaal?! Dikke knufs!! Sofietje
nondeknetter.. sorry dames, in word getypt om niks kwijt te raken en niet zo lekker te lezen zo.. tja.. Meisje roept mij! "mama, mama, kom me dan uit bed halen, ik ben het zat hier!!" groetjes!
Sofie, altijd leuk om jouw berichtjes te lezen, het enthousiasme spat er van af! Past je s-moeder eigenlijk altijd op als jij aan t werk bent? Want kan me voorstellen dat je anders ook helemaal niet kunt doorwerken. Wel erg handig. Het ligt er idd helemaal aan wat voor persoon je bent. Ik kan me heel goed voorstellen dat anderen wel perse willen blijven werken, ook als t financieel niet nodig is. Hihi, 'ze kwijlt als de bulldog van de buren' Ik heb idd het bedje al lager gezet. Vera kan los zitten en begint zich af en toe op te trekken. Miireii, ja lastig he, konden ze maar praten! Vanmiddag bij een oud collegaatje langs geweest met Vera, was erg gezellig. Ze vertelde nog een verhaal van iemand die (van voor en van achter) incontinent geworden is door de bevalling . Jaiks!! Dat moet vreselijk zijn... Nou het slapen vandaag is niet helemaal volgens schema gegaan . Vanmiddag moest ik haar na 3 kwartier eruit plukken, omdat we weg moesten. Op de terugweg in de auto geslapen, wakker toen we thuiskwamen. Daarna viel ze weer in slaap in bed, maar ben ik zo dom geweest om even te gaan kijken... Nu ligt ze hele verhalen te vertellen in bed (huu huh huh hieeeej huuuw jaaaaaaaah huhuhuuuuuw pffffrrrrrrt ). Ga haar dr maar weer uithalen dan.
@ Married: fixeren betekent eigenlijk vastleggen/binden zodat er dus niet meer bewogen kan worden. Zo hadden ze bijvoorbeeld vroeger van die 'strayjackets' in de psychiatrie. Dat was een soort schort met heeeeeele lange mouwen, die mouwen werden dan helemaal om het lichaam gewikkeld en vastgezet met een soort clips. Dan kon de patient niemand en zichzelf meer beschadigen. Ook in de ouderenzorg voor gehandicapten worden nog onrustbanden gebruikt om een dementerende die zeer onrustig is aan bed vast te binden. Zo ernstig trof ik Ebbie natuurlijk niet aan hoor, maar er was dus een laken heel strak alleen over haar heupen gebonden en onder de matras vastgezet. Dan kan ze dus geen rotatiebeweging meer met haar heupen maken en dus niet draaien..... Dank voor je lieve aanbod m.b.t. die teksten. Ik weet je te vinden . @ Scoobje: Ebbie spuugt ook nog steeds. maar ze heeft geen hinder van maagzuur ofzo. Ik doe er dus ook helemaal niks tegen, ik laat het gewoon gebeuren. Maar voor kaylee is het wel anders geloof ik he? @ Kuona: wij hebben een mooie Castello-tegelvloer in de keuken. Maar daar rolt Ebbie gelukkig nog niet op. Tsja, dat zal best koud aanvoelen voor hem ja. Lastig. @ Maka: tsja, ik weet eigenlijk niet of Ebbie het nog zal kunnen, maar soms doet ze nog weleens iets wat lijkt op een hapbeweging, maar ik kan me vergissen natuurlijk. Knap dat jij altijd je hart volgt, is voor mij een eeuwig aandachtspunt, ik volg teveel mijn ratio.... Wat fijn dat weer zo goed ging met de nacht zeg. @ Vaam: Ebbie is nog te klein voor onze buggy-inzet. @ Eppie: hihihi, wat leuk dat Yannique zo haar hoofdje omhoog deed. @ Dinkie: oeh, spannend dat Sanne onder water ging. Wel apart dat de zwemjuf dat dan gewoon deed zomaar. Ow, je had er dus nog wel een stokje voor kunnen steken zie ik. @ Mireii: he wat naar dat Soraya niet lekker is. Zou er ff mee naar de ha gaan. Wat idioot dat je haar niet mocht troosten, goed dat je bent opgestapt. @ Sofietje: fijn dat alles zo goed gaat en veel plezier met alle feestjes! Heb weer een drukke werkdag achter de rug. Vanaaf een feestje. Fijne avond allemaal meiden!
@Suske: Ik vind het nog steeds zo knap dat Silje zo lang doorslaapt 's nachts Haha rijdende tandenborstels, dat zou nog wat zijn En wat jij hebt met die dvdwriter heb ik met printers en routers. Dat zijn ook vand ie dingen die nooit doen wat ze zouden moeten doen. @Maka: Hier had Morris van de week ook ineens een drolletje. Hij had er geen last van en daarna was het weer gewoon zachte smurrie (ben zo blij dat we van de spuitluiers af zijn!!) Ieuw incontinent... daar was ik tijdens de zwangerschap wel eens bang voor als ik dan zo'n verhaal las. Stel je voor!! Gelukkig hier niet het geval. Pfjieuw! Zou dat vaak voorkomen? Is vast ook een ontzettend taboe. @Miireii: Gaat het nu weer beter met Soraya? En nog gefeliciteerd met Soraya's 7maanddag @Dinkie: Nee hoor, ben ip nog niet van plan om te stoppen. Had een tijdje terug wel een (mentale) bvdip maar ben er wel enigszins overheen. Alhoewel ik vandaag weer ff een baaldag heb en dan heb ik even geen zin in dat gedoe aan mijn lijf (ben ik nu ontaard? ) Mja..daarmee kan ik natuurlijk niet aankomen bij Morris @HummelkeSofie: Haha ik was net te vroeg en heb dus je verhaal zonder alinea's gelezen Was nog best te doen hoor. Nog steeds niet getest joh! Ik weet niet of ik het al gevraagd had, had jij voor jouw zwangerschap wel een regelmatige cyclus? Hier staat box en bed nog hoog. Maar onze box is niet zo hoog als sommige boxen, de bodem zit nog voorbij het midden. Morris heeft net al zijn 3de (eigenlijk 4de als je het ochtendslaapje tot 9 uur meetelt) slaapje gedaan. Wel 2x maar 3kwartier maargoed. Hij ligt nu te mopperen in bed. Ik ga zo maar eens kokkerellen voor hem. Ben benieuwd of hij nu ook zo goed gaat eten van de avocado met tomaat of boontjes met tomaat. Zelf heb ik echt een baaldag vandaag. Soms heb ik van die dagen...dan heb ik echt nergens zin in. En zo'n dag duurt dan láng. Pffff ben blij als mijn vriend zometeen thuiskomt. Morgen even lekker de stad in. Hmmm eerst maar eens opzoeken wat je met een avocado moet doen. Ik heb echt nog nooit zo'n ding klaargemaakt