Goeie morgen meiden. Fuad zit geloof ik weer in zijn oude ritme en heeft heerlijk 9 uur achter elkaar geslapen, toen heb ik heb een flesje gegeven die heeft hij slapend leeg gedronken daarna nog eens 3 uur achter geslapen. Caro, mooi fotos, lijkt me een handige draagdoek, die van mij gaat over 1 schouder dat voel je op een gegeven moment wel. Daffie; heerlijk vakantie, heb ik ook wel zin in. Iloiza: jammer dat je geen tijd had voor je broertje, gelukkig heb je een hele goeie nacht gehad. Deesje: een paard? Woon je op een boerderij? Hopelijk heeft Naomi vandaag een beter dagje. Tir: wat sneu, ik duim voor je dat hij binnen kort mee naar huis mag. Leintje: heerlijk zon relax nachtje. Miiriie: denk wel dat je over moet op 5 voeding heb ik ook gedaan, om 20:00 of 21:00 uur laatste voeding en dan slaapt hij tot een uur of 5. Als ik hem toch wek om 00:00 uur dan drink hij niets en word ook gewoon om 5:00 weer wakker. Op inbakeren.nl staat hoe je heel gemakkelijk zelf van 2 lappen (flanel) een inbaker doek maakt. Scheelt weer wat centjes. Heb het ook zo gedaan op aanraden van het CB. Mijn ouders komen straks gezellig lang, gaan we met de kids naar ballorig (speelhal) Als Zou Fuad er wel niet veel van mee krijgen hihi. Wat weer een heerlijk weertje vandaag krijg helemaal zin in de zomer. Martine
@martientje: hoeveel cc geef jij Fuad dan? Soraya krijgt nu 6x 120cc+4 scheppen.. alleen de laatste drinkt ze niet meer.. bedankt voor de tip over het inbakeren! ga gelijk proberen!
goede morgen allemaal! Tijs is erg onrustig en huilerig sinds dinsdag... Normaal is hij zo tevreden, nu dus niet.. Gisteren bij het zwemmen van Stef heeft hij ana een stuk gekrijst! Wat ik ook deed was niet goed.. Die sprong van 5 weken hoe lang duurt deze ? Ga vanmiddag even naar de bieb om het boek te lenen, denk ik.. Erste is heb hem bij stef ook gehad, maar volgens mij heb ik hem weggegevn of uit geleend.. kan hem nergens meer vinden! Hoe doen jullie kindjes als ze op hun buik liggen. Tijs doet net of hij geslacht wordt als ik hem op zijn buik leg. Hij raakt dan helemaal buiten zinnen! Hebben meer kindjes dat? En Tijs heeft wel gelcht, maar he tkomt echtv sporadisch voor, vind dat eerlijk gezegd wel jammer Tir: Jee wat verschrikkelijk naar voor jullie! Mireii: ik zou inderdaad proberen ind e laatste fles meer te doen en dan kijken hoe ze slaapt! Leintje! Wauw super van Mik zeg! Deesje: Naomi ook last van onrust lees ik.. Maar wat een ruk heeft ze geslapen zeg! wauw! Iggy: Dat is inderdaad wennen als je man weer moet gaan werken!. Dayenne: Dat klinkt pijnelijk zeg die billetjes van je meisje! zo sneu! Hopelijk trekt het snel weg! Iloiza: Jee wat jij beschrijft had Tijs gisteren dus ook, niks hielp! Frustrerend is dat he? En wat heeft hij lang geslapen (dat had Tijs helaas niet ) Verder zag ik prachtige foto's voorbij komen! Nu wil ik natuurlijk ook showen!
ja heb ik inderdaad! Hier op het forum vroeg iemand om pasgeboren baby's te fotograferen en dit is er uit gekomen! Super gewoon!
@mamma van Stef, wat een leuke foto's! Lief hoor! Enne, Naomi zit ook in de 5-weken groeisprong volgens Oei ik Groei. Is echt een aanrader hoor, dat boek! Er staat in dat sommige beebjes er maar 1 dag last van hebben, andere wat langer ... echt vervelend dat Tijs nix wil. Ik ken het hoor, had gisteren dus zo'n dag, pff. Op buikje liggen: Naomi vindt het heerlijk! Maar doe het alleen als ik er bij ben hoor, vind het anders nog best eng. Wat vervelend dat Tijs dan zo tekeer gaat. @martientje, ik woon idd op een boerderij! We hebben een akkerbouwbedrijf thuis, een kennis van ons stalt zijn paardjes bij ons in de wei. Erg gezellig Behalve dan als ze losbreken, hihi. Fijn dat Fuad zo'n lekkere nacht weer heeft gehad en in zijn ritme zit! Veel plezier vanmiddag! @Miireii, misschien doe ik het wel verkeerd? Mijn tepel deed echt zeer, dus ben voordat ik kon kolfen al gestopt ... vanmiddag maar es aan mijn zus laten zien of ik het dan wel goed doe ... Naomi had zo lang geslapen, vanmorgen stuwden mijn borsten wel, hihi. Ik had haar al neergelegd om te drinken, en mijn borst ging vanzelf al lopen! Heb ik anders nooit last van! Nu slaapt ze alweer vanaf 7 uur, ze zal zo wel komen, hoor haar al een beetje murmelen (maar dat zegt ook nix, soms valt ze zo weer in slaap!).
Leuke links Simone! Dankje! Al heb ik het vermoeden dat je laatste link niet helemaal klopt, neem maar es een kijkje.
@ Vakantie: Wij gaan deze zomer een weekje naar Center Parcs (De Eemhof). We zaten te twijfelen over een vliegreis met Dyon, maar hebben daar vanaf gezien omdat we volgend jaar samen met Joriks hele familie op wintersport gaan én in mei of juni ook nog naar MEXICO! (Dat lijkt me genoeg vliegen voor Dyon, dus doen we het dit jaar maar rustig aan ). @ Iggy: Leuk hoor, een filmcamera! Ik had er vorig jaar een gekocht voor we naar Rome gingen. Heb me daar ook al suf gefilmd, en nu kan ik mijn lieve kleine mannetje filmen! Zo leuk voor later! Yes, Dyon laat weer van zich horen. Hij zal wel honger hebben en dat komt goed uit, want m'n tieten staan op springen. Ik reageer later verder!
Lijkt jullie beebje ook op Bassie na het voeden?! Vera heeft dan altijd rooie wangetjes en neusje, een rode rand onder haar lipje en dr haartjes springen opzij aan de kant waar ze gelegen heeft. Net een clowntje. Hihi. Moet dan altijd denken aan die reclame met die bassie-baby (Gelukkig trekt t snel weer bij )
@ Mieke: hahahaha, 45 kwartier, nou ik bedoelde dus 45 minuten of 3 kwartier.... Ben echt dement aan het worden hoor! Was de voorstelling gisteravond nog leuk? @ luieruitslag: Ebbie heeft ook n beetje rode billetjes, dus ben met de sudocreme in de weer. Ze heeft nog geen bultjes ervan gelukkig. @ vakantie: wij gaan lekker 2 weekjes naar ons huisje in Zeeland. We gaan dit jaar niet naar het buitenland, zowel om geld als Ebbie (ellende) te (be)sparen. Het huisje is van onze familie, dus hoeven we niks voor te betalen. Ligt direct aan zee, geweldig! @ Daffie: ow balen dat je aan de race bent. Heb het ook een aantal dagen gehad. Maar dan vooral dat mijn avondeten niet goed viel zeg maar. @ Caro: tjee, wat n mooie draagzak/doek heb jij. Ziet er erg professioneel uit, hihihihi. Die van mij is echt supersimpel en superslecht voor je nek... En wat n beauty die Jort van jou! @ Iggy: we hebben hier wel n speentje, maar die wil ze alleen als ze superwakker en superrelaxed is en dan meestal maar een kwartiertje ofzo. De boertjes 'lukten' hier in het begin ook niet, maar even doorzetten en ze boeren als een kleine bouwvakker. Maar daarna toch vaak nog wel n mondje spuug moet ik zeggen. @ Angela: leuke foto's hoor! @ Iloiza: wat zielig dat Dyon zo;n verdrietig huildagje had. kan me voorstellen dat ie knock-out ging daarna. @ Deesje: hihihihi, een paard voor je keukenraam! Zal ons hier in de stad niet snel gebeuren zeg! Geweldig verhaal dit. @ Tir: wat jammer dat Batuhan nog niet sterk genoeg blijkt. Even geduld dus nog meid, hij komt er nu vast gauw bovenop hoor. @ Leintje: wat fijn dat Mik het zo goed doet! @ mamavanstef: Ebbie vond het ook erg vervelend op haar buikje. Ik doe steeds als uitgangspunt 1 minuut en als ze dan nog erg huilt dan nog wat langer door. Meestal kan ze nu al n paar minuutjes op haar buik, maar n feest vindt ze het ook niet hoor. Langzaam opbouwen denk ik dan maar? Tjee, jij ook al zulke prachtige foto's. Die van ons zijn echt heel erg slecht hoor geloof ik. Wij hebben volgens mij niet zo;n beste camera.... Ow, haha, lees nu dat het een professionele fotoshoot was, hihihi. Gisteravond, geinspireerd door Mieke, ben ik gauw even naar de VD gegaan en heb fotoboek-spulletjes gekocht om Ebbie's baby-dag-plak-boek te gaan maken. Daarin ga ik ook de leukste kaarten plakken enzo. Gisteravond al n klein stukje begonnen, maar ben braaf volgens plan om 21.30 naar boven gegaan. Ging uiteindelijk pas om 22.30 echt slapen, maar goed, de intentie was er. Ebbie heeft gisteravond na haar voeding van 19.15 nog een uur wakker in haar mandje gelegen en viel toen in slaap, yes! Ik heb haar om 04.00 wakker gemaakt, vanwege ongelofelijke stuwing in mijn borsten, maar ze had zelf nog rustig wat kunnen doorslapen. dat is dus eigenlijk echt te lang, maar wel begrijpelijk na al die hazenslaapjes gister overdag. Daarna kwam ze weer uit zichzelf om 07.45. Ging direct weer slapen en om 10.00 heeft ze weer een voeding gehad. Daarna leek het of ze in slaap viel. Maar daarna was ze toch nog eventjes wakker en ook nog een huiltje zonet. Maar....wekkertje gezet op 15 minuten.... en ze slaapt nu toch weer, YOEHOEHOE! Heb vanavond mijn eerste feestje weer. Hoop dat ik het ga 'halen' qua energie. Heb nog steeds een beetje nek/hoofdpijn. Zo maar eens eventjes een massage boeken voor mezelf, want dit schiet dus echt niet op. Fijne dag allemaal!
Whahahaha, Maka, hier geen Bassie hoor, hihihihihi! Wel zit haar haar soms niet goed. Van die flufjes die dan omhoog staan, hihihihi. Dan zeg ik als ik haar haar goed doe: 'Ebbie, als je haar maar goed zit schat'.
@ Married: Ik heb dat ook met kolven, zo lastig om dat te timen. Verder ben ik ook bang dat ik iets verkeerd doe en daarmee mijn productie om zeep help. Ik kolf nu één keer per week één voeding voor de vrijdagavond (ons bioscoopavondje) Dit kan de oppas dan geven en als ik thuis kom kolf ik die voeding weer af. Ik hoef verder geen voorraad aan te leggen omdat ik vanuit huis werk, dus dat scheelt. @HJ: Vervelend zeg, zo'n situatie me je moeder. Wel goed dat je het toch gezegd hebt, jullie hebben ook je privacy nodig. Ik moet zeggen dat ik dat in het begin ook wel lastig vond hoor, al die ouders en broers en zussen die iedere keer weer langs wilden komen. Gelukkig is dat nu wat minder geworden @Noppie: 45 kwartier vind ik anders behoorlijk lang Nee ik snap wat je bedoeld...Dit probleem had Morris ook, maar het gaat nu alweer iets beter gelukkig. Ik denk dat de behandeling van de osteopaat al wat begint te werken. Misschien iets voor jullie om haar eens na te laten kijken? Het kan iig geen kwaad. @Mieke: Wij zijn in de tweede week al lekker gaan lunchen samen met Morris. Dit ging super goed en nu nog steeds als we hem ergens in de kinderwagen/maxicosi mee naar toe nemen slaapt hij de hele tijd! Wat een luxe is dat zeg! @vakantie: Wij willen in juni een paar daagjes naar centerparcs/landal maar ik weet nog niet zo goed hoe we dat gaan aanpakken. We hebben namelijk ook nog een hond en dat kan nooit allemaal tegelijk in de auto (=opel corsa dus klein bakkie) Nu past net de reiswieg, de maxicosi, het onderstel en wijzelf erin. Dan hebben we dus nog geen bagage mee en ook de hond zit er dan nog niet in.... Lastig hoor. @poepluiers per dag: Morris heeft sinds 1 a 2 weken wat minder poepluiers per dag, ik denk iets van 3 maximaal. Terwijl hij eerst bij iedere verschoning gepoept had. (ik geef bv, dat scheelt vaak ook nog toch?) @caro: Wat een schattige foto. Ik heb Morris nooit zo in de doek gehad omdat hij daar voor mijn gevoel veel te groot voor is, hij overstrekt zich ook vaak dus dan is de houding sowieso niet zo handig, maar het ziet er wel heel schattig uit! Ik ga het toch nog eens proberen zo. Hoe lang is Jort? @Speentje: Morris heeft wel een speentje. Al sinds de tweede week. De difrax speen wilt hij ook niet maar de bibi speen wel. Helaas heeft de hond er al twee te pakken gehad (net als dat hij al een paar keer zo'n compres te pakken heeft gehad, gadver!) Ik wilde eigenlijk geen speentje geven maar Morris was zo onrustig en dit gaf hem rust, tja... Dat was me ook wel wat waard @Iloiza: Wat fijn dat Dyon zo goed geslapen heeft! @Deesje: haha moest erg lachen om je paard voor het keukenraam, das nog eens wat anders dan een paard in de gang @Tir: wat ontzettend balen! Sterkte! Hier lijkt de behandeling van de osteopaat te gaan werken. Gisteren heeft Morris telkens 4 uur tussen de voedingen gelaten (nog niet alle slaapjes in zijn bed hoor, ook wat op de arm) Gisteren om 21.00 gegeten en daarna zijn wij ons klaar gaan maken om naar bed te gaan (lekker vroeg!) Om 22.00 nog even een toetje en toen werd hij pas om 4.30 weer wakker! Ik wist niet wat ik meemaakte! En vanmorgen werd hij om 7.15 wakker van mijn vriend die uit bed ging maar toen heb ik hem op zijn buik op mijn buik gelegd en hebben we nog lekker liggen tukken tot 9.00! Daarna lekker samen douchen en weer in bed maar helaas is hij nu, na een uurtje, alweer wakker. Mja toch weer bijna 3 uur geleden. Na deze voeding gaan we lekker de stad in en even langs papa's werk, dan kunnen zijn collega's Morris ook eens bewonderen. Daarna nog even een ijsje halen ergens denk ik, wat een heerlijk weer zeg!
Hey Lieve Mamma's! Mijn excuses dat ik zo weinig meelees en niet reageer op anderen! Ik heb gewoon geen tijd meer om mee te lezen, omdat mijn zoontje (van 3 jaar) zoveel aandacht nodg heeft of ik ben zelf te moe om nog achter de laptop te gaan zitten! Maar ik denk echt aan jullie.....IK HEB ZELFS OVER JULLIE GEDROOMD! Hihi, net als tijdens de zwangerschap, vannacht droomde ik onder andere dat we een bijeenkomst hadden samen en dat ik met Noppie aan het praten was! Ik was dinsdag naar de huisarts geweest voor mijn klachten van neerslachtigheid en zo, en ik moest bloed laten prikken omdat het misschien kan liggen aan een ontregelde schildklier. Dus nu maar even afwachten. Dat komt soms voor na een bevalling. Ik heb gisteren de inbakerdoeken binnengekregen die ik via marktplaats heb gekocht! Ik ga Julian inbakeren, omdat hij zichzelf anders wakker maakt met zijn wapperende armpjes! Hier heb ik nog een interessant artikel over het 'laten huilen' van je baby: http://www.hechtingsstoornis.nl/forum/v ... #post_1686 Ik ga proberen even wat mee te lezen de komende dagen, ik vind het namelijk wel heel gezellig! Groetjes en liefs Golfola
Goeiemorgen meiden... Tir; nee toch ik heb nog wel zo zitten duimen voor jullie. Kunnen ze ook een reden aangeven waarom het nu ineens weer meer is? Speentjes; Myrthe snapt het nog steeds niet echt, mar de enige spenen die ze een beetje pakt zijn de kersvormige spenen en juist niet die van Ilove mama haha. Mireii; zou gewoon proberen om naar de 5 voedingen te gaan. Doen wij ook en de ene dag gaat beter als de andere, maar over het algemeen werkt dit prima. En de paccodoek kost wel wat, maar je krijgt er een hoop rust voor terug, zowel bij Soraya als bij jezelf en das toch heel wat waard! Iggy; Stephan heeft ook alweer nachtdienst gehad en mij is het meegevallen gelukkig. Hij gaat dit weekend ook 2 extra nachten draaien, vindt het niet echt leuk...maar het is niet anders. En met de nachtdiensten heeft hij overdag lekker de tijd voor zijn meisje! Mamavanstef; dat zij professionele foto's....geweldig! Golfolfa; ik heb het artikel even gelezen, maar er bestaan zoveel verschillende meningen over, dat ik denk dat een ieder gewoon moet doen wat goed is voor zijn/haar kindje. Ik laat Myrthe tegenwoordig ook even huilen om in slaap te komen, maar krijg bij het wakker worden een warm welkom van haar hoor Denk inderdaad niet dat je een baby heel lang moet laten huilen, want dan zal het inderdaad opgeven en het gevoel krijgen alleen op de wereld te zijn. Maar even huilen om in slaap te komen (hier max. een kwartiertje), lijkt me niet echt schadelijk. liefs Daffie