Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    vond deze zo komisch :D

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Eppie, hihi een marco borsto vest. Dan weet iedereen precies wat je bedoelt!! :D

Nanni, so Djayson eet al bijna volwaardige maaltijden zeg ;)

Hey Imsale, als je t nog leest, heel veel sterkte de komende tijd!!

Married, ik vergeet t tandjespoetsen af en toe :$. Ik heb nog geen vaste tijd, wil t eigenlijk doen voordat ze de langste periode zonder voeding doet, na de laatste voeding dus. Tot nu toe doe ik t nog gewoon met mijn vinger, beetje op dr 2 tandjes wrijven. Maar komende week wil ik een echte tandenborstel gaan kopen. Ook dan doe ik t gewoon als ze in bed ligt denk ik?
    Islamitische zangeres; die van die hoge plululululuuu geluiden maken ;) Zoiets. Ik had t eigenlijk op moeten nemen.

Noppie, ja das voeden op verzoek he! Altijd de tiet in de buurt houden, voor t geval ze tijdens t eten een slokje zou willen. Hahaha!!

Daffie, lijkt wel of jij iedere dag aan t sporten bent!! Goed hoor!
    Gefeliciteerd met Myrthe's 7 maanden!
    Huhhhh wat eet Myrthe veel 's avonds?!!! Hoeveel gram is dat ongeveer bij elkaar?

Married, leuke foto's! Ik heb vandaag Vera's plas es onder de loep genomen ;) en volgens mij krijgt ze idd wel genoeg vocht binnen. Dus ik ga dr ook geen extra vocht geven.
    Ik heb haar net wel met voeding in bed gelegd, want ze had maar een paar happen bloemkool op en de vorige voeding was 16u.
    Ze komt dan vandaag op 5 voedingen. Minder zou ook niet moeten.
    9u voeding - 1.5u slapen -
    11u 110g mango - 1.5u slapen -
    14u voeding - 16u voeding - 1u slapen -
    1915u 5 happen bloemkool&voeding - 20u slapen. (23u voeding)

Vanmiddag zijn we naar de dierentuin geweest! Vera vond t niet heel erg geweldig, alleen t dinobos zat ze af en toe wel echt te kijken(verder waren de mensen interessanter dan de dieren ;)).
    Eigenlijk was ze ook al moe toen we aankwamen (ze zat de hele tijd een beetje duf voor zich uit te staren) :( Het lijkt wel of ze steeds zo snel moe wordt, snap er niets van.
    Vooral 's morgens begint ze na een half uurtje op al in dr oogjes te wrijven. 's middags na een uurtje.
    Net is ze aan dr avondslaapje begonnen zonder huilen, zelfs zonder spelen of gillen. Maar ze is wel vrolijk, drinkt goed, plast en poept goed, geen koorts.

3. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    sorry voor de spam :)

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Daffie, hier is t idd net als bij Kuona. Daarnaast ben je als je BV geeft sowieso altijd al met alle voedingen bezig. En ook met t slapen 's avonds, aangezien dat vaak (nog) gekoppeld is aan een voeding. Je bent dan als moeder veel meer bezig met de behoeften van je kindje en voelt t dan ook als geen ander aan. Waarschijnlijk is jouw man al vanaf t begin meer betrokken geweest bij al die momenten?
    Maar ja, via de natuur is t zo geregeld (=bedoeld), dus echt slecht zal t niet zijn om nog zo 'beschermend' te zijn naar je kindje.
    Verder mag iedereen Vera vast houden hoor (nou ja, bijna iedereen ;)). Ik vind t ook niet erg als mensen haar even aaien ofzo, bv in de supermarkt. Maar haar ergens achter laten doe ik toch niet zomaar! Bovendien is het niet voor niets zo dat je bij de meeste kdv minimaal 2 dagen moet 'afnemen'.
    Ik denk dat je moet doen waar jij je goed bij voelt, de ene heeft dat beschermende gevoel nou eenmaal minder dan de ander. Prima toch. t Zal ook wel met t kindje zelf te maken hebben, dat zal je als moeder ook wel aanvoelen en dus naar handelen.

Axioma, wow die OGEN van Josanne!! Leuk dat ze aan t Rapleyen is en zo te zien vind ze t zelf ook te gek :D

5. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Kuona; ja, dat is mijn man hahahaha. Het is een schatje!! Ik heb trouwens ook niet veel met opvang te maken hoor, behalve dan bij mijn moeder omdat we tegen elkaar inwerken;)

Maka; het zal met BV ook wel anders zijn denk ik. Mijn man is er inderdaad vanaf begin af aan (en dan bedoel ik echt vanaf begin....de hele ICSI-behandeling is hij elke afspraak in het ZH meegeweest en met de zwangerschap ook) heel erg bij betrokken geweest. Ik vindt het dan ok heerlijk om te zien dat hij zich helemaal alleen zou kunnen redden met ons meisje. Dat geeft me een heel veilig gevoel, want je weet nooit wat het leven brengt. Myrthe is ook echt een papa's kindje hahaha.

Ik denk overigens dat de KDV er wel bij boeren dat je min. 2 dagen moet afnemen hoor. Komt er toch weer voldoende geld binnen he!! Het zou een gat in de markt zijn om flexibele opvang te regelen, zodat bijv de hele zorg/politie (dienstverlenende diensttak) ook zonder al teveel problemen kan werken. Nu is dat echt megaslecht geregeld vindt ik. Is echt zo'n 8-17 cultuur.
    Ben het er niet helemaal mee eens dat bepaalde regeltjes altijd niet voor niets zo zijn. Ze kunnen een hoop verzinnen voor eigen doeleinden hoor. Maar wat je zegt....ieder doet wat hij/zij goed vindt voor zijn eigen kindje en dat is maar goed ook. Ik wil ook niemand voor het hoofd stoten;)

6. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Axi: Hier ook over het algemeen maar 2 x een uurtje slapen hoor. Soms een uitschieter en soms een slaapje extra, maar meestal vind ik het niet lang genoeg ;)
    Mag je alleen achter de computer als je man er niet achter zit dan? :(
    Wat een leuke foto's van Josanne. En wat zit ze lekker te smikkelen. Laatst zei je nog dat ze alle stukjes naarbuiten werkte en alleen potjes wilde eten toch? Dan is dit wel weer een stap vooruit 8)
    Ze heeft echt prachtige ogen!

@Maka: Wat leuk dat jullie naar de dierentuin zijn geweest. Wij zeggen ook al een tijd dat we dat eens moeten doen, maar dat komt er nooit van.
    Morris lijkt ook weer sneller moe te zijn, maar hij gaat helaas niet altijd slapen. Of hij gaat slapen en is dan na een half uur weer wakker.

Ik heb Morris daarstraks zonder problemen in bed gelegd om 19.00. Hij ging gelijk slapen (dus zonder voeding) maar werd om 20.15 heeeeel boos wakker. Hij was niet te bedaren en had duidelijk honger dus om 20.30 heb ik hem gevoed. Ik ga nu gewoon naar bed en kijk even wat hij nu doet. Wie weet red hij het zo ook.

7. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Maka, haha ja die ogen springen er wel uit he!
    Hoe heeft Vera vannacht geslapen?

@Kuona, Ah Morris is dus ook geen slaper overdag...
    Oh nou t mag wel, maar als hij thuis is doet hij weinig anders dan computeren, echt zijn hobbie... (soms wel eens frustrerend) Maar goed hij werkt door de weeks hard genoeg, dus meestal laat ik hem maar. Hihi maar als hij dan weg is :D
    Sinds ik Josanne geen diksap meer geef tussendoor, eet ze weer prima (zelfgekookt ook!) Stukjes werkt ze er nog steeds uit hoor! Er ging van de broccoli weinig echt naar binnen. Maar ze vond het wel leuk! Hihi nu snap ik jullie rapleyers beter qua troep, haha alles lag bezaaid met broccoli!
    En hoe deed Morris het vannacht?

Hier een slechte nacht met een erg onrustige man, dus weinig geslapen! Ach tja, vandaag maar lekker de tuin in met t mooie weer!

8. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Axi: Balen dat je zo'n onrustige nacht achter de rug hebt! En wat typisch dat het sinds de diksap beter gaat. Ja een rommeltje laat het wel achter ja. Wij hebben gelukkig een hond die de rommel grotendeels opruimt :D

Hier is het nog geen succes om de 2 laatste voedingen samen te voegen. Had ik ook kunnen weten natuurlijk, vanaf half 9 de nacht in was ook wel heel optimistisch :D Om 1 uur werd hij dus wakker en heb ik hem gevoed. Toen nog lekker geslapen tot 8 uur.
    Bah, hij ligt weer in de box te spugen en is er lekker doorheen aan het roeren. Ik ga snel poetsen!

9. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Morning!
    Heb Thije gisteravond om 20.30 uur gevoed, maar hij dronk niet super, daarna naar bed. En als test hem niet meer wakker gemaakt om 23.00 uur. Ik vond het geen succes, ik hoorde hem al om 01.30 uur, speentje erin.. toen weer om 03.00 uur en om 05.00 uur. Met speentje hebben we het steeds gered, tot 07.00 uur. Hij had toen echt best dorst. Zijn luier van de nacht was amper nat!! Dat lijkt me echt niet de bedoeling. Ik hou het liefste de late voeding er dus gewoon in, de enige die het er niet mee eens is is mijn man, maar die heeft pech, haha

Thanx voor de reacties op de foto’s. Thije drukt zich idd al goed op, haha.. hij duwt nu ook steeds zn kontje omhoog en gaat dan wiebelen :D

@ Axioma, wat leuk dat je Rapleyed met Josanne! Gave foto’s, wat is het een mooie meid zeg! Idd die ogen, wauw!
    Balen van je onrustige nacht!

@ Daffie, ik snap je punt op zich wel hoor, maar ik denk dat iedereen anders met het moederschap omgaat. Ik merk bijv. aan mezelf dat ik wel veranderd ben sinds Thije er is, ik ben best een moederkloek geworden al had ik dat van te voren nooit verwacht. Mijn man doet qua verzorging veel minder met Thije dan ik, komt mede door de BV natuurlijk.
    Qua opvang ben ik niet zo moeilijk denk ik, mijn schoonmoeder en moeder passen elke week een dag op en ook mijn schoonzusje en de ‘schoonmaakster’ hebben al een aantal keer opgepast. Wel ben ik blij dat Thije niet naar een KDV hoeft, ik voel me daar gewoon niet prettig bij. Dat is voor iedere moeder anders en ik bedoel dat ook niet veroordelend, het is puur mijn eigen gevoel.
    Wat fijn dat jouw man zo betrokken is bij Myrthe, kan me voorstellen dat dat wel een hele geruststelling is. Mijn man is gek op Thije hoor, maar het is bij hem voornamelijk wel de lusten niet de lasten, haha (maar daar ben ik zelf voor het grootste gedeelte schuldig aan)

@ Maka, welke dierentuin ben je geweest?

@ Kuona, ah bij jou dus ook geen succes van die voedingen! Ik hou de late voeding er voorlopig gewoon weer ff in hoor. Tenzij de een-na-laatste voeding een keer laat valt en hij dan goed drinkt bijvoorbeeld.
    Poets ze!

Ik ga Thije naar bed brengen en me aankleden, tot straks!

10. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi meiden!

Zo mijn 4 avonden zitten er op! Heb me prima vermaakt op mijn werk dus dat is ook leuk.
    Ferry is vanochtend een beetje huilerig. Dat tandje is ook nog niet door, dus misschien is het daardoor. Ik duik er zo nog een uurtje in en ga dan lekker opruimen.

Married: Wat had je gekozen als je geen schoonmoeder en moeder had om op te passen? Mijn schoonmoeder woont in Friesland en mijn moeder is nog niet in staat om op te passen. Jammer hoor, ik had veel liever dat zij hadden opgepast. Maar we hebben eigenlijk geen oppas nodig. Ferry gaat 1 dagje naar het kinderdagverblijf en hij vindt dat echt heel erg leuk. Dat ene dagje laten we hem ook gaan of we nu wel of niet thuis zijn. Dat klinkt misschien gek, maar omdat hij het zo leuk vindt en wij de juffen zo leuk vinden, hebben we er echt geen problemen mee. Ze hebben dezelfde opvattingen over opvoeding als wij en ze doen niets zonder toestemming, dat vind ik ook erg prettig. Jeetje wat knap van Thije met zijn gestrekte armpjes!

Daffie: Ik snap je hoor. Ik ben qua opvang wel heel beschermend, maar dat komt natuurlijk door zijn verleden. Maar ik heb het ook met de papa's. Ik vind het ook raar dat de papa's niet uit bed gaan of niet weten hoe of wat. Mijn man doet ook alles met Ferry en ik hoef echt niets uit te leggen.(behalve als er net iets is veranderd aan voeding :D ) Ferry gaat hier trouwens maar 1 dagje naar het kdv ;)

Axioma: Oh balen van je slechte nacht. Ik heb echt een hekel aan slechte nachten! En wat een plaatje is Josanne toch! Is misschien een veelgehoord compliment, maar ze heeft echt prachtige ogen! echt hele leuke foto's.

Maka: ahh wat leuk, de dierentuin! Naar welke ben je geweest? En heb je nog leuke foto's van Vera bij de diertjes? :D Dat staren is heel herkenbaar. Hier is dat óf een teken van moeheid óf op een andere plek als thuis. Op het kdv doet hij dat ook altijd als hij net binnen is. De kat uit de boom kijken zeg maar ;)

Noppie: Ik denk er ook sinds kort aan dat hij een liter vocht per dag moet. Ik vind het belangrijk dat hij naast zijn 3 flessen in ieder geval nog een flesje met ander vocht binnenkrijgt. Maar daar moeten we wel aan denken, want het zit nog niet in ons systeem zeg maar ;)

@ tanden poetsen: Ferry heeft al lang tanden, maar we vergeten het nog wel eens hoor. Nu doen we gewoon wanneer we er aan denken poetsen we zijn tandjes. Met tandenborstel en tandpasta en Ferry vindt het erg leuk en lekker. HIj mag ook altijd zelf nog even de tandenborstel vasthouden, dat vindt hij ook leuk. Wij poetsen trouwens ook heel zachtjes het tandvlees.

11. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Married: Ah bij jou dus ook geen succes. Maar heeft je man dan liever dat jullie er om de zoveel uur uitmoeten voor het speentje? Ik ga de avondvoeding er ook gewoon nog even inhouden.
    Ik ben ook zo'n moederkloek geworden. Dat had ik van tevoren ook echt niet verwacht :D

@Uk: Wij hebben wel als 'regel' dat ik er 's nachts uitga als mijn vriend de volgende dag moet werken. Ik kan immers langer blijven liggen. Als hij vrij is gaat hij er als eerste uit. Behalve natuurlijk als het al 7.00 is, dan heeft Morris gewoon honger en daar kan papa helaas niet zoveel mee ;)
    Super toch, dat Ferry het zo naar zijn zin heeft op het kdv!

Zo huisje is weer opgeruimd en gestofzuigd. Morris ligt op bed, maar hij is nog aan het kletsen. Hij zal zo wel in slaap vallen hoop ik.
    Ik ga even douchen. Tot later!

12. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Uk, Thije zou in principe een dag naar het KDV gaan als ik vanaf nov. die derde dag erbij zou gaan werken. Hij stond al tijden ingeschreven (vanaf dat ik zwanger was). Als ik geen (s)moeder in de buurt had gehad was ie ook naar het KDV gegaan in eerste instantie. Maar de laatste tijd heb ik daar gewoon geen lekker gevoel meer bij, zat er ook best tegenaan de hikken. Ik ken een paar mensen die bij een KDV werken en daar zou ik Thije niet eens voor een dagje gewoon oppassen naartoe brengen, dus tja.. maar ik ken ook hele leuke mensen die bij een KDV werken, dus het is heel dubbel, je moet het net treffen denk ik. Ben ook al bezig geweest om een goede gastouder te zoeken, dat ligt me meer dan een KDV denk ik. Ik heb gewoon het geluk dat ik de keus heb nu.
    Manlief gaat er 's nachts ook weleens uit voor een speentje, maar meestal word ik sneller wakker van Thije en sta ik dus al in zijn kamertje voordat manlief uberhaupt wakker is ;)

@ Kuona, manlief vindt dat we (= ik) door moeten zetten, dat ie heus wel helemaal door gaat slapen zodat we (= ik) er niet meer uit hoeven voor een speentje. Nja, hij slaapt in principe van 20-07.30 met dan dus een slapende voeding om 2230/2300 uur. Ik vind dat goed genoeg en blijkbaar heeft ie het vocht gewoon nodig, want normaal gesproken heeft ie 's ochtends een hele volle plasluier en nu dus vrijwel een droge :$

13. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    Hoihoi, ben ik weer even!

Even maar, want ik zit met een VRESELIJKE buikgriep sinds gisterochtend.. Kan werkelijk alleen maar slapen, maar ja, werken moet helaas ook ;)

@Thuiswerk: ik werk voor een bedrijf dat Devisdevis.be heet; ze versturen offerteaanvragen door aan aangesloten bedrijven die dan de gratis prijsoffertes aan de aanvragers doorsturen. Kan je lekker alles vergelijken voordat je iets koopt, wel zo handig. Trouwens, het is een tak van een nederlands bedrijf, die kennen jullie misschien wel: Offertemarktplaats.nl. Ik verstuur alles, doe administratie, promotie, enz; hardstikke leuk en ik kan lekker vanaf thuis werken!

@wow, Josanne heeft echt dezelfde ogen als Lili Rose! Van die supergrote blauwe kijkers met een mooi donker randje er omheen! Superfoto's hoor!! Vooral die jij zo grappig vond moest ik wel hard om lachen ja!!

@Kuona: ikke ook al zo'n moederkloek.. ;) :p Maar goed dat ze regelmatig naar de schoonouders gaat, anders zou ik haar de hele dag voor mezelf houden! haha

@Uk: wij hebben als "regel" dat diegene die wakker wordt eruit gaat! hahahaahahahahaha En aangezien de babyfoon bij Fabrice staat... ;):D:D:D

@Mannen: Ik heb dan ook wel een supervent hoor: weet precies wanneer, hoeveel ze moet eten, verschoond haar altijd als hij thuis is (in de trend van; jij doet het al de tijd dat ik er niet ben :)), doet haar in bad (vind ie veel te leuk om uit handen te geven, echt een papa/prinsesje moment), gaat 's nachts zn bed uit (omdat ik het gewoonweg niet hoor :p) en daarbij komt nog: hij kookt (met plezier en hoge culinaire maaltijden), hij poetst, hij tuiniert, hij is attent en ga zo maar door.. Daar verhuis je wel voor naar België hè! Ow ja, en hij is nog lekker ook :p

(op de foto met bierflesje was mijn vriend ja)

@Tanden poetsen: ik wacht nog op de eerste tand want recht op t tandvlees doet zo'n pijn hè... :p (sorry, voel me zooo melig vanmorgen! Waarschijnlijk omdat ik al vanaf gister niks meer gegeten heb..)

Zo dames, ik ga weer back to bed.. Groetjes!

14. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    Ben net terug van het zwemmen met Yannique en het was weer leuk en gezellig. Ze is voor het eerst echt kopje onder geweest en dat vond ze allemaal wel prima hoor. Nu ligt ze lekker op bed, want het zwemmen is voor haar echt nog wel heel vermoeiend.

Gisteren zijn we nog gaan wandelen met Yannique voor het eerst in de buggy. Qua lengte kan het al wel, alleen kon ik de riempjes niet verder meer bijstellen, dsu is mama maar creatief met haarstiekjes geweest. Ze zat echt te genieten en ze kon alles goed in de gate houden.

@Dinkie: dat klinkt als een gezellige dag zo in de Eemhof.

@Nanni: goh wat heeft Djayson toch al een lekker eetschema. Yannique wil alleen nog niet zo veel gewoon drinken tussendoor ipv melk.

@Imsala: goed dat je nu in Vlaardingen zit. Fijne verjaardag van T. vandaag. Hoop dat jullie er met zijn allen toch een gezellige dag van kunnen maken.

@Noppie: Thamx voor je antwoord wat betreft het eten. Mijn man vindt dat het zo goed gaat, ook omdat als wij Yannique eerder haar papfles geven ze hem dan weer niet helemaal leeg drinkt. Moet ook niet te snel willen afbouwen volgens mijn man en Yannique ook even aan het andere eten laten wennen. Daar heeft ie wel een punt natuurlijk.

@Married: haha met blote boobs bij Thije zitten als ie aan het Rapleyen is. Zie het al voor me...:D! Wat een schattige foto van Thije en Nick. Volgens mij is ons huisje ook nog niet kruipproof hoor.

@Daffie: gefeli met Myrthe haar 7 maanden verjaardag. En even doorzetten vandaag en dan heb je lekker vakantie. Ik mag nog 3 nachten bikkelen en dan is het vanaf donderdag 7:15 officieel vakantietijd voor mij:)! Thanx voor je schema. Doet met goed om dat van iedereen even te zien.
    Nee meid, jij bent niet te makkelijk hoor. Ik ben ook zo. Ze moet idd kennismaken met de buitenwereld. Die dagen dat ik in Gent geweest ben, heeft mijn man ook super voor Yannique gezorgd. Daar hoef ik me ook nooit druk over te maken. Je moet gewoon doen wat jij denkt dat het beste is voor Myrthe. En ben het idd met je eens dat er meer flexibele opvang zou moeten zijn voor mensen met onregelmatige diensten, maar heb van mijn vriendin ook de andere kant gehoord. Die heeft een tijdje in de flexibele opvang gewerkt en dan komen de ouders hun kinderen brengen op alle tijden van de dag en dat werkt voor hun ook niet. Dat KDV is daar ook weer vanaf gestapt.

@Kuona: En hoe is het gegaan met Morris zonder de ene voeding? Niet zo'n succes lees ik. Haha een roerende Morris door zijn eigen spuug.

@Axioma: heb niet meer gescrapt gisteren, want ik had er geen zin in:D! wat een guitige foto van Josanne in de stoel en lekker aan het eten. Charmant zo'n stukje brocolli uit haar mond hangend:p! En wat heeft ze toch een mooie ogen zeg. Zo helder blauw.
    Hier gaat het eten van stukjes steeds beter. Had gisteren spaghetti met wortel, courgette en tomaat voor haar gemaakt , maar kreeg de spaghetti niet helemaal fijn en het ging er goed in (ondanks dat ze aan het huilen was van de honger en moe zijn)!

@Marco Borsato vest: haha:):D fijn dat iedereen ook meteen weet wat ik daar mee bedoel!

@tandjes poetsen: moet ik ook echt mee gaan beginnen hoor. Vergeet het steeds. Dat moet ook weer routine gaan worden.

@Maka: Misschien maakt Vera wel een groeispurt door en is ze daarom meer en sneller moe dan anders? Haha mensen zijn ook heel interessant hoor. Yannique vindt Joepie ook wel mega interessant. Tegen hem moet ze ook altijd lachen.

@Uk: fijn dat je 4 avonddiensten erop zitten. Wij brengen Yannique de komende weken ook gewoon naar het KDV hoor. Dan blijft voor haar de regelmaat er goed inzitten. Ze vindt het ook super leuk en hoor ook niks anders als ik haar weer op ga halen.

@Sofie: beterschap met je buikgriep meid.
    Haha zo te horen doet jou Fabrice alles in huis en jij dan:p:D? Ik mag ook niet klagen hoor. Toen ik zaterdagvond thuis kwam, had mijn mannetje ook gepoetst en gestofzuigd en gedweild. Hij doet de tuin en de was. Meestal ook allemaal uit zichzelf!

Zo ben weer bij. Ga zo even de was opvouwen en dan tomatensoep maken voor vanavond. Daar had mijn mannetje zin in.
    Hopelijk tot straks meiden en anders probeer ik vannacht op het werk nog bij te lezen!

X Esther

15. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik heb wel weer bijgelezen, maar ben druk aan het werk, dus geen tijd om te reageren.

Jullie kletsen ook allemaal zoveeeeeeeel! hihi.
    Ik vind het wel super dat het forum, ook al is dit met minder man, zo goed blijft lopen.

Het is leuk om met elkaar te kunnen vergelijken en om tips in te winnen en advies (in zoverre we kunnen ;)) uit te delen.

Daan ligt nu eindelijk te slapen als een roosje, maar ook hij wordt vaak al na een half uurtje wakker.
    Ben ook benieuwd wat het gemiddeld aantal uren per dag is voor een kindje van 7 maanden.

Zo stom: wil ik dit bericht plaatsen, zegt ie dat ik geen toestemming heb, terwijl ik bovenaan toch echt ingelogd sta?
    Ga ik naar mijn berichten....ben ik ineens wel uitgelogd? Gelukkig had ik mijn tekst van hierboven er maar voor de zekerheid 'uitgeknipt'.

16. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    ook maar eens spammen ;)

17. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    En nog eentje

18. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    En tot slot mijn lieve mannen

19. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    @Vaam: Woow, wat een schitterende foto's!!! Die van je 2 mannen is echt helemaal top! 8)

En ik ben het helemaal met je eens: heerlijk dat het forum zo lekker blijft lopen; ik zou echt niet zonder kunnen! Zeker omdat het de eerste is; tis zo fijn om te lezen dat alles wat jij doormaakt gewoon heel normaal is, want dat maken de anderen ook door.. Die bevestiging en "adviezen" van anderen zijn echt fijn. En dan hebben we geluk dat iedereen ze "goed" op elkaar reageert, als je begrijpt wat ik bedoel. Dat is soms wel anders! Hier is het echt "fijn": T'is mijn stukje Nederland in België, dus bedankt dames! (en voor de Belgische gewoon mijn stukje België in België :p)

En met Uk en Ferry vind ik nog steeds zo speciaal en ook erg leuk; daar lezen we wat ons te wachten staat!!

Werkelijk, we hebben allemaal maar prachtbeebjes hoor..

ps; jaja, ben weer wakker; zo raar om midden op de dag te slapen! Maar wel lekker! :D

20. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Daffie, ik denk ook zeker dat er wel markt is voor kdv met flexibele opvang. Maar dat is dan vooral vanuit de ouders gezien. Ik denk toch dat het voor de (meeste) kinderen belangrijk is om structuur te hebben in zoveel mogelijk vaste begeleiding en een redelijk vaste groep kinderen om zich heen. Bij flexibele opvang is dat moeilijk te realiseren binnen een kdv. Maar goed, als er geen oppasoma oid is, dan moet je toch wat.
    Ik vind t wel super dat jouw man de zorgtaken zo in zijn bloed heeft zitten! Daar kunnen veel mannen nog wat van leren!

Mijn vriend is ook wel ontzettend lief en leuk met Vera hoor (en vooral enorm trots). Eerder was ze vaak alleen te troosten door de tiet, maar dat gaat nu veel beter zonder. We hebben t wel altijd geprobeerd, maar t werkte gewoon niet toen.
    Dus nu is het echt wel tijd geworden dat hij daarin ook een grotere rol gaat spelen. En dat wil hij zelf ook graag.
    Daarbij had ik van te voren ook niet verwacht dat ik het nu allemaal zo zou zien.

Married, we zijn naar de dierentuin in Amersfoort geweest.
    Geen succes dus, zonder late avondvoeding. Ik vind t ook nog niet zo prettig, ik wil wel minimaal 5 voedingen aanhouden, omdat ik nu ook al een voeding 's ochtends weg laat vallen. Ik wil wel proberen om de warme hap wat vroeger te krijgen, zodat ze dan niet vaak zo (te) moe is en er toch nog wat tijd tussen die 3 laatste voedingsmomenten zit.
    Ik merk ook heel erg aan Vera's luiers dat ze die nachtvoedingen niet meer krijgt. Eerst waren ze altijd echt overvol. Nu gewoon redelijk vol. Die keer zonder 20u voeding had ze idd een heel erg lege luier voor haar doen. Bovendien vind ik haar poep ook aan de harde kant, dus ze krijgt dan misschien toch niet genoeg vocht binnen.

Kuona/Married, misschien ook eens proberen om hem alleen te troosten als hij wakker wordt ipv de speen te geven? Want een speen is ook een slaapassociatie die ze denken nodig te hebben om weer in te kunnen slapen...

Sofie, klinkt als een topvent, de jouwe! Sterkte met je buikgriep!

Vaam, lieve foto's! Wat wordt ie al groot en wijs he!

GIsteravond heb ik wel weer een avondvoeding gegeven om 1930u en 23u. Maar na t inslapen is ze toch 3x wakker geweest. De eerste keer heeft papa haar getroost (en dat lukte :)), ze ging weer even slapen, maar daarna werd ze nog 2x wakker. Dus ik vreesde al voor de nacht.
    Gelukkig ben ik er niet uitgeweest tot 8u, maar ze is wel wakker geweest tussen 3 en half 5. Af en toe huiltjes, maar niet genoeg om echt te moeten troosten. Toch vind ik t dan wel zielig en zit in tweestrijd, omdat ze zo lang wakker ligt (en ik kan dan ook niet slapen/word steeds wakker). Ik weet dat als ik haar voed, dat ze dan wel meteen gaat slapen (want dan hoor ik haar nooit zo lang wakker liggen). Maar misschien moet ze gewoon leren dat ze ook gewoon meteen weer in slaap kan vallen. Ik kijk t sowieso wel nog een tijdje aan hoor!

Deel Deze Pagina