Heeej! Zit al twee daagjes te snotteren hier. Heb n akelig griepje opgelopen en Silje ook. Heel sneu voor dr. Zijn een paar dagen geleden nog wel naar Boxtel geweest naar 'de kleine aarde'. De Kleine Aarde Erg leuk! Is een eco park met allemaal uitleg over duurzaam leven, wonen recreeeren etc. Hebben dr ook super lekker vegetarisch gegeten en van de prachtige ecologische (eetbare) (speel)tuinen genoten. Heb daar ook op een bankje tussen de druivenstruiken en boerenkool Silje gevoed. Die moest er wel mee lachen! Ik vind dat altijd wel spannend in het openbaar, maar gelukkig had ik mn draagdoek bij me dus kon t heel discreet. Ik reageer ff kort want ik ben echt niet zo fit. @Maka Wat grappig dat Vera ook al mama zegt! Silje doet dat ook sinds kort. Heb t gelukkig al n keer op film kunnen setten. Als ik n keer tijd heb... Flink aan de shop geweest! Leuk hoor! @Mieke Hmmmm! N boterham met appelstroop! Waarom wilde je dat eerst niet geven? Klinkt herkenbaar hoor, dat met die beentjes. Alleen buigt Silje ze juist zodat ik de luier niet dicht kan doen. Met dr amrpjes doet ze trouwens altijd erg goed mee met t aankleden. Hoef alleen dr handje maar in de mouw te doen en de rest doet ze zelf. De knapperik! @Mink Hier ook helaas iets slappere boobs. Eigenlijk sinds een maandje ofzow, Daarvoor viel t eigenlijk wel mee. @Kuona Heel leuk filmpje! Wat grappig dat hij echt reageert op je stem! @Axioma Mooie foto's van jullie meisje! En wat een lieve buurvrouw! @Vaamrille Ook al zo'n mooie mannen! @Joanjima Arme Martijn! Ook al ziekjes! Beterschap hoor. @Martientje Fijn hoor, een avondje voor jezelf! Geniet ervan! @wasbare luier Je hebt ook een wegwerp alternatief: Joppies Maar wij gebruiken de uitwasbare bamboe. Ik ben dr erg over te spreken. Wij hebben deze:
Meiden ik begrijp 1 ding niet... Married zei het al een beetje Thije lust geen perzik maar wel witlof En dat is juist zo bitter, ik lustte het vroeger niet, nu wel, maar kan me zo voorstellen dat zo'n ukje het niet lekker vindt????? En pureer je dat ook met de staafmixer? Komen daar geen sliertjes van??? Boaz heeft vanavond 1 heel potje op, zo'n grote jongen yeah! Spinaziestamppotje met kip! Ik heb een paar biologische potjes van AH huismerk gekocht en die gaan er kennelijk wel in, gister een potje bosvruchten en die vond ie ook al hammmm hammm hammm! hahaha. Martine, ach jee nu is Jasmin ziekjes. Fijn dat je moeder even voor haar wil en kan zorgen. En wat fijn dat Fuad overgeplaatst kan worden, kun je hem iig een beetje in de gaten houden en je collega's goed instrueren. Hopelijk letten ze dan ook extra op, want het is toch wel van de zotte dat Jasmin dan koemelk krijgt terwijl ze weten dat ze dat niet mag. Sterkte. En wordt Fuad dan niet eerder wakker als hij al om 18 uur naar bedje gaat? Maka, hee die Vera maakt er ook een potje van zeg, hihihi. Hopelijk een gewoonte dan. Goed ook dat ze lief is gaan slapen toen papa haar in bedje heeft gelegd. Bij het aankleden duw ik idd even op de binnenkant van zijn ellebogen, dan buigt hij zijn armpjes. Gelukkig vindt Boaz aan- en uitkleden geen probleem eigenlijk en vindt het wel leuk. Kan wel lastig zijn als ze het niet leuk vinden he. Married, lekker zeg dat je morgen ook weer vrij bent hihi dan 1 dag werken deze week. Donderdag dus weer een gesprek, ga je het dan vertellen. Hihi en je man kan niet koken, mijn vriend zegt gewoon dat ie niet kan koken, maar dat kan hij best hoor, hij heeft er alleen nooit zin in. Hij doet het wel eens hoor wanneer hij dus zin heeft. Anita, beterschap voor Martijn. Boaz had ook deze AB kuur gekregen voor zijn oorontsteking, ben er alleen mee gestopt omdat hij er een soort van allergische reactie op had, jeuk en rode vlekken. Groente/fruit wegen: doe ik eigenlijk ook niet, tot nu toe vind ik dat nog niet echt nodig. Kuona, ow Morris uit zijn hummie! ach lekker even een nachtje slapen (hoop ik) en dan is ie morgen weer vrolijk toch. Babyplanet, tja dat zit hier niet in de buurt denk ik. Ik zie ook van die leuke winterjasjes, maar durf ook nog niets te kopen, ben ook bang voor een groeispurt oid. Dus ik wacht ook nog maar even en straks heb je natuurlijk ook weer de wintersale, dus is het weer wat goedkoper. Zie ook al de wintercollectie in de winkels voor onszelf, maar daar heb ik nog helemaal geen zin in. Wil nog lekker zomers erbij blijven lopen voorlopig, lekker op mijn teenslipjes. Deesje, ik heb het idee dat wanneer Boaz wat onrustig drinkt... dan doet ie dat ook met zijn beentjes en handjes... dat hij dan bezig is te poepen of dat er een scheetje dwars zit, tenminste meestal is dit wel het geval. Of hij probeert te gulzig te drinken of zo en verslikt hij zich weer. Boaz zit ook steeds op de speen van de fles te kluiven tijdens het drinken, volgens mij ook doordat er tandjes onderweg zijn. Volgens mij wordt het morgen ook mooi weer, dus veel plezier op het strand. Vind het toch wel grappig dat Naomi en Vera zo donker zijn en Boaz niet, terwijl mijn vriend ook zo donker is en jullie mannen zijn ook zo donker en jullie zijn weer blond en ik ben blond en Boaz ook. Nanni, leuk dat het zo goed is gegaan met Djayson en papa op papadag. Goh Djayson gaat lekker he, binnenkort misschien kruipen. KDV: ik vind 2 dagen ook genoeg hoor! Maar ben ook wel van mening, mits de leiding goed is etc., dat het ook heel leuk voor de kinderen kan zijn. Ze leren er toch wel veel, o.a. omgaan met andere kinderen, ook te luisteren naar anderen, gezamelijk gezellig eten en drinken, spelen met anderen en andere spullen die ze weer moeten delen. Maar ik kan me ook voorstellen dat wanneer ze nog maar een paar maanden zijn tot een jaar dat het een moeilijkere keuze is om ze daar al heen te brengen.
@ Mieke, ik heb de witlof + aardappel met een beetje kookvocht in de blender gedaan (heb geen staafmixer), ging prima en er zaten geen sliertjes in. Snap er ook niks van hoor, broccoli vond ie van de week ook lekker, maar perzik en banaan niet?! terwijl me dat juist zo lekker zoet lijkt.
@ Mieke: mijn vriendin en haar man gaan ook elk weekend naar een sportschool waar ze hun 3-jarige en beebje dan anderhalf uur uitbesteden aan een opvang. Zij zijn er wel tevreden mee volgens mij. Ow lekker dus gister op het strand. Ja, je hebt een hoop geduld nodig tijdens het voeden he, hihihi. Ebbie doet dat net zo allemaal. Regelmatig beland er een klodder van het een of ander op haar wang/kin/mouw/op de grond. Dat beentjes strekken op het aankleedkussen doet Ebbie soms ook ja. Dan denkt ze volgens mij juist dat ze heel goed helpt, hihihi, zo kijkt ze dan. Ik duw dan in haar knieholtes en dan buigt ze gelijk weer. Fontanel van Ebbie zakt in als ze 'ineen gezakt zit'. Is vast als Boazje in zijn stoel zit of bij jouw op schoot. Als hij ligt is het denk ik over? Zolang hij genoeg plast en alert en vrolijk is geen zorgen hoor. Hier de witlof meegekookt met de aardappels en op het laatst nog wat appel erbij. Alle drie de keren alles schoon op (bakje > 200 gram). Zie onze recepten-club! En niks geen sliertjes! @ Daffie: ik heb denk ik net zo'n soort man als jij. Die van mij doet net zoveel in de zorg voor Ebbie als ik . Ik schaam me zelfs een beetje om het toe te geven, maar mijn vriend doet vrijwel altijd vroege voeding, ben echt geeeeeen ochtendmens . Ik neem alleen altijd wel de initiatieven om 'nieuwe' dingen uit te proberen. Zo heb ik als eerste haar mee onder de douche genomen en als eerste in een badje gedaan alleen en ik knip ook al sinds haar geboorte haar nagels. Mijn vriend vindt het vaak een beetje eng om iets uit te proberen en vindt het dan wel fijn als hij eerst van mij uitleg krijgt. Maar dan doet hij het ook gewoon wel. Hoewel: over het badderen hebben we laatst echt een afspraak gemaakt. Hij 1x, ik 1x en mijn s-moeder ook 1x + vaker als het nodig is. Het badderen liet hij eerst ook wel vooral aan mij over. En ik heb wel 10 weken bv gegeven en daarna KV. @ Uk: wat fijn dat jij je werk zo leuk vindt. @ fotootjes: wat komen Thije en Josanne weer gezellig voorbij zo! @ Axioma: hmmm diksap maakt dus echt dat ze dan al een vol gevoel hebben kennelijk. Ik stel de diksap ook nog maar even uit denk ik. @ Married: ow, dat klinkt inderdaad alsof Thije de late voeding nog hard nodig heeft ja. Hihihi, je moeder een 'wannabe feministe'. Maar wel jammer, want de mening van je moeder is altijd erg belangrijk. @ Hummel: he getver, buikgriep. Veel slappe thee en beschuitjes dan maar. Beterschap meid. Heerlijk dat je zo tevreden bent over jouw thuiswerk. @ Eppie: ow wat knap dat Yannique ook kopje onder is geweest! @ Maka: hier ook weleens dat Ebbie ineens 2 dagen superveel slaapt. Dat je echt inderdaad denkt: nu alweer moe? Maar ik denk inderdaad dat het dan of een groeispurt of een ontwikkelingsspurt kan zijn ofzo. Hmm, lastig die tweestrijd snachts, kan me voorstellen dat het heel lastig is om niet af en toe toch een sprintje naar Vera's kamer te trekken. @ Vaam: ow wat een leuke foto van Daan! @ Ims: heel veel sterkte meid. Ik hoop vooral dat je op de 1 of andere manier een eigen inkomen kan gaan genereren. Je moet ooit lekker onafhankelijk zijn en over je eigen geld beschikken. Dan kan je lekker je eigen plek maken met je eigen privacy. Heel veel sterkte. Eens komt die dag er wel. @ Mink: spannend meid! Maar ik weet nog steeds niet wat jij nu wil gaan doen met je eigen onderneming. Ook iets van coaching dus? Tell me! Goh meid, wat schrijf je me nou toch. Geen contact meer met je moeder en je vader overleden. Ik heb het contact met mijn vader nooit verbroken hoor. Maar heb het tijdens mijn zwangerschap en daarna heel erg meoilijk met hem gehad. Pb me anders maar even als je meer kwijt wil en/of mij meer wil vragen. @ Anita: beterschap voor Martijn! @ Suske: beterschap! Wat leuk naar dat eco-park!
@Martientje: Hè... wat sneu dat Jasmin nu ziek is. Lief van je moeder dat ze haar even van je overneemt. @Joanjima: Ik kijk ook naar Morris hoor. Maar wat Maka ook al zegt, ik vind het wel leuk dat ik nu ook eens kan zien hoeveel er in gaat En het maakt ook niet uit hoeveel erin gaat, maar ik vind het wel leuk om te weten. Het is niet zo dat ik er 200 gram in ga proppen omdat ik vind dat hij 200 gram moet eten. @Married: Thije heeft dus ook witlof op. Tja..mijn ding is het ook niet hoor, ik vind het alleen rauw en koud met appeltjes lekker (witlofsalade dus). Ik had de peer erdoorheen gepureerd en de aardappeltjes erdoor geprakt zodat het niet helemaal glad was. Witlof wordt overigens echt heel waterig als je het pureert. Was dat bij jou ook? Oeh, spannend gesprek dus donderdag! @Maka: Ik kan me dat best voorstellen, dat baby's dat niet doorhebben. Net als dat Morris een flesje (is nu alweer lang geleden) bv niet lijkt te zien als een voeding. (dat heeft Vera ook toch?) Terwijl Thije, die dat heel regelmatig krijgt, het ws wel als voeding ziet. Wow pas 3 voedingen? Ik ben dan wel benieuwd hoe laat ze zich vanavond meld. @Nanni: Haha klimgeit Djayson. Hier wil Morris wel klimmen maar hij kan het nog niet hoor. @Deesje: Nee joh, je hoeft niet te wegen. Het is ook niet zo dat ze daar meer of minder door gaan eten natuurlijk. Maar ik ben (kom ik nu eigenlijk pas achter) toch best wel een control-freak en vind dat gewoon leuk om te weten. Veel plezier morgen! @Suske: Ah ziekjes...en Silje ook al. Arm kind. En kan ze ook al mama zeggen? Ook echt bewust of toevallig? Ben wel benieuwd naar je filmpje, anders geloven wij het natuurlijk niet Beterschap! @Mieke: Ik heb vandaag witlof gepureerd. Geen sliertjes. Het werd juist heel dun, net als peer, heel sappig dus. Ja ik heb ook nog geen zin in winterkleding. Maar het hoeft maar één dag slecht weer te zijn en dan kijk ik in mijn kast en kom ik weer tot de conclusie dat ik niks leuks meer heb (want vorige winter natuurlijk zwanger) dus die koopzin kan zomaar ineens aanwezig zijn
heb al vaker witlof gepureerd met staafmixer maar ben nog geen sliert tegen gekomen hoor... enne wat ik hem ook geef ALLES eet Levi op hahaha brocolie, perzik, witlof enz.... bij elke hap zegt ie steeds mjammmmm en mooiste is dat zijn mond al wagenwijd open is terwijl ik nog het lepeltje vol moet scheppen vraagje wat geven jullie als toetje??? ik heb nu die dingen van nestle speciaal voor baby's en van olvarit toetjes maar is daar ook niet een variant van om zelf te maken??
Suske, ze hadden op het cb geadviseerd om pas met 7 maanden met een boterham te beginnen ivm de gluten etc. aangezien Boaz dus wat last heeft van eczeem, nou ja had want het is nu zo goed als weg. Enne beterschapjes! bah rot verkoudheid. Iggy, misschien dus nog even wachten want de meeste cb's adviseren om het niet eerder dan 6-7 maanden te geven. Bij Boaz dus ivm de gluten maar ze adviseren het volgens mij ook in het algemeen.... als ze dit tenminste wel als 1 richtlijn aanhouden. Maar ik snij de korstjes er af en dan houd je het binnenste over en daar smeer ik heel dun appelstroop op en snijd het echt in hele kleine stukjes. Het is geloof ik wel het beste om brood te gebruiken wat minimaal 1 dag oud is zodat het niet te klef is en brood zonder zaadjes etc. er in.
@ eten wegen: deed ik ook niet tot ik het hier las. En toen dacht ik ineens dat er ook een soort richtlijn in mijn CB-schema stond. Dus ik dacht: maar eens wegen wat ik in die bakjes deed tot nu toe, was tussen de 150-175 gram. Nu doe ik er wat meer in. Maar ze hoeft niks. Maar sinds die witlof-prak zit ze alleen maar ongeduldige euhm-geluidjes te maken van 'meer-sneller-meer", hihihi. Net als bij Iggy: dan gaat het snaveltje al open, hihihi. @ IggY; Ebbie krijgt haar gigantische papfles als toetje, verders geen zoet gedoe hier. @ Mieke: heb Ebbie afgelopen weekend een broodkorst met boter gegeven. Ze keek me mijn brood echt uit mijn handen zeg. Zat ze lekker op te knagen, maar kreeg niks binnen volgens mij. Was van dat hyperbruine brood wat wij eten (niet goed dus). Moeten echt lichtbruin brood gaan kopen. Ga haar juist wel die korsten geven, anders moet ik de eerste jaren altijd die korsten er af gaan halen.
noppie hahaha leuk he van die ongeduldige geluidjes van mens schiet toch eens op... haha ga morgen toch maar eens wegen want levietje krijgt echt een schaaltje vol dus ben benieuwd papfles als toetje??? is dat niet beetje te veel dan??? levi drinkt nog maar 3 flessen, 9 uur als ie wakker word rond 14 uur en de laatste rond half 9 als ik er meer geef wil hij niet de laatste is een pyamapapflesje en ik wil gaan beginnen met een ontbijtpapje, stond op vanaf 6 maanden en vervangt een fles... omdat levi veel liever hapt dan aan een fles lurpt dacht misschien is dat wat... wat vinden jullie van het idee???
Iggy, de pap van Bambix maak je van 200cc flesvoeding dus is geen vervanger hoor! Alleen lepelt hij die dan op. Lekker hoor dat je ventje zo'n lekker bekkie is. Hier geen 'toetje'. Om 18.30-19 uur krijgt hij groente en dan rond 20.00-20.30 zijn laatste fles en dan naar bedje. Noppie, broodkostjes... die mag ik voorlopig niet geven van vriendlief. Toen ik hem dat de eerste keer gaf en hij bijna stikte, keek hij naar me en als blikken konden doden.... dus hier nog even geen kortstjes. En korstje kun je idd gewoon geven en daarnaast de stukjes van het binnenste toch? Hihi je noemt Boaz Boazje, wij zeggen altijd Boazie Lekker hoor dat Ebbie ook zo'n lekker bekkie is. Married, fijn dat je album zo goed als klaar is. Is dat nou echt leuk zo'n digitaal album? Suske, niet alleen beterschap voor jou natuurlijk maar ook voor Silje, bah niet fijn om je niet lekker te voelen he. Heb je haar aangestoken of zij jou? Kuona, ik wil wel een nieuwe winterjas, die van vorig jaar was idd zo'n positiejas, maar wel een leuke! Maar moet eens door mijn jassencollectie heen spitten om te kijken of het eigenlijk wel echt nodig is. Zo het is lekker druk zo laat op de avond. Ik ga nu lekker naar bedje. Haha zie net dat er wel een Babyplanet in A'dam zit.
Mieke, ja grappig is dat he met die haarkleuren! Het is gewoon een wonder wat er uit 2 mensen een nieuw mensje gemaakt kan worden, laten we t daar op houden !! Ik heb idd ook nog helemaal geen zin in winterkleren voor mezelf. Maar de laatste dagen heb ik Vera toch weer lange mouwtjes aangetrokken (en mezelf ook), en ik merk dat heel wat van die truitjes niet meer passen. (dus ja, dan moet er toch weer aangevuld worden. He vervelend ) Ik zie ook zeker wel de voordelen van een kdv. Maar idd pas vanaf ze wat ouder zijn, samen gaan spelen enzo. Suske, dat doet Vera idd ook wel, als ik haar handje in de mouw stop. Maar ik heb meer t idee dat ze gewoon probeert van die vervelende houding waarin ik haar armpje heb geduwd af te komen en haar armpje strekt. Haar broekjes/maillotjes vind ik vooral erg lastig. Ze gaat altijd enorm liggen trappelen en ik ben altijd 3x bezig omdat ze haar ene beentje er weer uitschopt als ik haar andere er net in gewurmd heb gekregen . En ze kan ontzettend hard in mijn arm knijpen met haar voeten!! Married/Mieke, Vera leek groenten (broccoli, sperziebonen, courgette) ook veel lekkerder te vinden dan fruit (behalve banaan). Op t moment eet ze t allemaal niet meer zo. Ik vind t wel grappig! Misschien is ze die zoete smaak van de BV een beetje zat, haha! Nu maar eens iets anders Noppie, wat goed van je vriend!! Lekker dat hij de vroege ochtendvoedingen doet Kuona, ja Vera neemt een flesje vaak ook niet zo serieus Iggy, toetje maken: je kunt een smoothie maken van fruit en melk (KV)? Of volle yoghurt, ik geloof dat sommige beebjes dat hier ook al eten. Mieke, ja leuk leuk binnenkort ga ik ook met een boterhammetje beginnen hoor! Ik wacht wel weer netjes tot de 7 maanden. Vnl omdat Vera nog maar zo kort begonnen is met bijvoeding (en ik al redelijk hard van stapel loop daarmee ) Vera doet idd af en toe ook al haar snaveltje open als ze de lepel alleen maar ziet, heel schattig gezicht. Maar ik herinner me nog van mijn nichtje dat die echt een schuur open trok! Haar mond zo wijd open als maar kon, dat doet Vera nog niet hoor!! Enneh, ze slaapt nog steeds laatste voeding dus om 16u, paar hapjes sperziebonen... very very strange... Ik hoop wel dat ze de nacht dan gaat halen en zo dadelijk heel goed drinkt...!!
@Iggy: Ik geef ook geen toetje. Ik ben ook niet zo van het zoete spul. Misschien dat ik hem over een tijdje wel een schaaltje yoghurt geef als toetje. @Noppie: hihi Ebbie is dus lekker ongeduldig met eten. Grappig he, dat mondje wat dan al open gaat. Morris maakt af en toe bewegingen richting de lepel zoals hij ook naar mijn tet hapt Hij duikt dan dus echt op de lepel af. @Mieke: Ja ik had ook een hele leuke positiejas vorig jaar (die korte van Mamalicious). Eigenlijk zou ik een volgende zwangerschap weer in de winter moeten mikken @Maka: Hahaha herkenbaar. Ik vind het altijd behoorlijk irritant om broeken aan te doen bij Morris. Dan trappelt hij idd het ene beentje er weer uit als ik de andere erin doe Wat doet Vera het goed zeg!! Morris is om 22.15 al wakker geworden voor zijn laatste voeding. Maar als haar laatste voeding om 16.00 was dan zal ze zometeen wel heel goed drinken! Zo nu ga ik echt slapen. Tot morgen en slaap lekker
@Toetje: Daan krijgt regelmatig een danoontje voor baby's. Deze is gemaakt met opvolgmelk en Daan vind het heeeeeeeeeeeeerlijk . @wegen eten: doe ik niet. Ik stop het gewoon in een potje van de groente of fruit (200gr). Door de verschillende dikte's zal het niet altijd overeen komen, maar zo ongeveer wel natuurlijk. En ik merk vanzelf wanneer hij het niet meer lust. Gisteren overigens voor het eerst groente met vlees voor hem klaargemaakt (fruit deed ik al wel zelf). Wat een gedoe zeg! Eerst een pan met aardappels gekookt en toen potjes gemaakt met rundvlees of kip en dan met erwtjes en worteltjes, boontjes en met bruine boontjes. Tevens wat champignons gebruikt en een beetje boter in elk potje gedaan. De bruinen bonen en erwtjes moest ik wel verdunnen met water want dat werd echt een kleefzooi. Daan huilde vanmorgen tranen met tuiten. En ik heb geen idee wat hem dwars zat. Hij kreeg zijn pap, dus misschien dat dat niet vlug genoeg ging ofzo?? Maar het was echt zielig. Tussendoor maar even zijn tutje gegeven en daarna heeft hij gelukkig zijn pap nog op.
Morning! Na de voeding van 2230 een goede nacht gehad, wel 1x speentje, maar soit. Geslapen tot 0745 uur! @ Iggy, ik geef ook nog geen toetjes, ik wil al die zoete zooi zoveel mogelijk vermijden. Over een tijdje mag Thije volle yoghurt, dus wellicht dat ik dat dan ga proberen. Zo'n smoothie als Maka zegt is ook een goeie! Danoontje en speciale babytoetjes zijn bedacht door fabrikanten en daar is vaak veel zoete troep aan toegevoegd. Het CB hier adviseerde daarom met volle yoghurt te beginnen, baby's kennen die zoete smaak nog niet, dus ze missen dat ook nog niet. En als je zoveel zoete dingen geeft, kun je al helemaal nooit per ongeluk een keertje tandenpoetsen overslaan @ Kuona, Thije ziet een fles gekolfde BV idd wel als voeding. Gelukkig maar, hihi Wij hadden witlof met ham en kaas uit de oven, das wel errug lekker. Voor jou dan wellicht alleen met kaas? @ Vaam, arme Daan!
Goedemorgen meiden! Ferry heeft weer goed geslapen en ik ook. Ben alleen strontchagrijnig, van de moeheid denk ik. Ik ga ook niet op iedereen reageren, sorry. Vanmiddag moeten we weer naar de VU voor de ontwikkelingspoli van de Neonatologie. Vorige keer was ik daar best wel zenuwachtig voor, maar deze keer zie ik het meer als formaliteit. Is wel leuk om te zien allemaal hoor, en ik vind het fijn dat de kinderarts hem weer even onderzoekt. Ben ook wel benieuwd hoeveel Ferry nu weegt en hoe lang hij is Ferry heeft weer erg last van harde ontlasting en het kon er gisteren dus ook niet vanzelf uit komen. Moeten maar weer even kijken hoe we dat gaan oplossen... Nou, ik ga even snel douchen en dan stofzuigen. Fijne dag allemaal!
@Iggy: wat supergoed dat je geen oppas nodig hebt op deze manier zeg! @Mieke: dat zou zeker fijn zijn ja. Maar als het goed is krijg ik deze week bericht en stellen ze het in . Dan kan ik op dinsdag en donderdag, als Daan dus op de KDV is, op kantoor werken. En vrijdag werk ik overigens maar een halve dag, dus dan neem ik Daan denk ik wel gewoon mee naar mijn werk. @maka: tja, ik kan me voorstellen dat niet iedereen JIPPIE! roept bij de eerste symptomen , maar ik ben een van de gelukkige die bijna geen symptomen had, alleen in het begin een beetje. Ik hoop dus ook stiekem, dat dit bij de volgende (mochten we dit geluk hebben) ook zo zal zijn. En ik vind het wel fijn dat mensen er ook een beetje mijn vriend uithalen, al zeggen de meeste met volle overtuiging: nou zeg, het is sprekend jij! Maar meestal vinden ze zijn neus of ogen wel op die van mijn vriend lijken en daar ben ik blij om. Ik lieg niet over de situatie, maar heb ook geen zin om het uit te leggen. Op vakantie lieg ik, indien nodig wel, nou ja.....verdraai de de waarheid een beetje . Dan ga ik echt geen wildvreemden uitleggen hoe het in elkaar zit. Ook kennissen van mijn vriend die hij dan na een hele lange tijd tegen komt zeggen dan ineens. Jij een kleine joh? En dan zegt hij altijd vol trots....JA! En dan liegt hij niet, want het is ook zijn kleine, alleen niet biologisch gezien dan. één keer is er iemand naar ons toegekomen en die zei tegen hem: Waarom heb je gezegd dat je papa werd terwijl het jouw kleine niet is? Of in ieder geval waarom heb je het er niet bij gezegd? Mijn vriend ging in de verdediging en zei dat dat toch niet terzake deed. Wat bleek....deze jongen had ook zijn vriendin tijdens de zwangerschap verlaten en was het er dus niet mee eens hoe dat wij het aanpakte. Tja....pech voor hem he . @Anita: wat vervelend dat Martijn nu ook nog eens ziek is. Hopelijk slaat de kuur snel aan en voelt hij zich beter. @Mink: ik heb flesvoeding gegeven, maar mijn boobs zijn ook lang niet meer zo stevig als voorheen hoor. Hopelijk worden het bij de volgende geen theezakjes. Kuona: Witlof met peer? Hihi, vind het zo'n rare combinatie, maar zal best lekker zijn. Daan lacht ook altijd weer als ik een liedje voor hem zing. Alleen vanmorgen ging dat verhaal niet op, toen vond hij mama helemaal niet leuk zingen. @winterkleding: leuk om voor Daan te gaan kopen, maar vind het nu ook nog even lastig i.v.m. de maat. Hij gaat nu richting 74 en wie weet groeit hij ineens heel snel. Dus nog maar even niet. En kleding voor mezelf.....net als Mieke heb ik daar nog helemaal geen zin in. Het is nog zo'n goed weer dat ik nog niet wil denken aan een dikke trui. En wat denk je van het passen ervan....pffffffffffff, mij te warm hoor! @KDV: hier ook geen moeite met de KDV. Daan heeft het er naar mijn mening erg naar zijn zin. Hij krijgt daar de hele dag aandacht en ik zie gewoon dat de leidsters gek met hem zijn. Het is ook een heel lief en makkelijk kereltje dus dat scheelt. Ik vind 2 dagen overigens ook meer dan voldoende, langer zou ik persoonlijk niet willen. @Martientje: Is Jasmin al weer een beetje opgeknapt? @Married: haha, kriebelt het bij je man? Of wil hij gewoon veel 'oefenen' . Die van mij gaat het er steeds vaker over hebben, maar wil net als mij eerst wachten tot alles geregeld is. En stiekem wil ik eigenlijk nog wel een paar kilo afvallen. De zwangerschapskilo's zijn er zo goed als af, maar de 7 kilo van het stoppen met roken nog niet. Ze hoeven er echt niet allemaal af, maar een kilootje of 5 zou ik niet vervelend vinden . Enneh...wanneer stopt die aanbieding van de hema? Ik heb daar al een album van gemaakt tot 2 maanden en ben nu bijna klaar met de '2 tot 6 maanden'. Heb overigens nog wel kortingsbonnen liggen. Ben overigens ook erg blij dat Daan het zo goed doet op mijn werk. Er staat een campingbedje met matras en hij slaapt er super in. Zelfs als de telefoon gaat of ik print iets uit met de matrixprinter...hij slaapt gewoon lekker door . Hij is er natuurlijk ook aan gewend, want als vanaf het begin neem ik hem mee en ik stofzuig bijvoorbeeld ook gewoon op zijn kamer als hij slaapt. @Nanni: oh, jij ook al. Ja dat is zeker fijn ja! Dan heb je toch je kindje de hele dag bij je . En wat goed dat hij al begint met kruipen. Daan heeft het nog niet helemaal door. Hij verplaatst zich wel op zijn handen en knietjes, maar nog niet zoals het hoort. Hij gaat eerder achterwaarts dan voorwaarts. En gaat hij zelf al staan joh? Wat knap! @Deesje: veel plezier vandaag met de meiden en beebs van de zw-yoga. @Suske: , ziekjes met zijn tweetjes nog wel. Veel beterschap!
goedmorgen, jildou net naar school gebracht, en straks met martijn naar het cb. ben erg benieuwd wat hij nu weegt, en hoelang hij is. wij waren al begonnen emt brood te geven, alleen omdat ie nu last van de keel heeft verslikt ie zich steeds in zijn brood, en blijft er dan in hangen, dus als ie weer beter is beginnen we weer. ons schema is nog steeds hetzelfde. smorgens krijgt hij rond 7 uur/half 8 een bord pap (of als hij vroeger wakker is een papfles. (voeding met bambix goedemorgen en de L speen van difrax) soms om 10 uur half 11 beetje drinken en een koekje. 12.00 uur normaal half tot 1 broodje met boter, wil vanaf deze week beginnen emt beleg. en na het brood nog een flesje van 150 cc. om 15/16 uur fruithap. om 18.00 uur met ons warm eten. en dan afhankelijk wanneer hij moe wordt een laatste fles van 210 met nutrix. mestal is deze fles al om 19 uur, soms half 8, later nooit. wat doen jullie zoal op het brood van jullie kindjes. leverpastei, smeerkaas, appelstroop, .......................... geven jullie de kindjes ook al iets van een lange vinger, hier krijgt martijn als ie een koekje krijgt alleen maar liga tweede stap. wordt een lekkere smeerboel als ie zelf eet, als ik hem voer met stukjes gaat het prima. ik ga me klaar maken om op de fiets naar het cb te gaan, en kom tussen de middag als de kids op bed liggen uitgebreid reageren. tot strakjes. anita
Hallo allemaal. Ik hoop dat alles hier goed gaat met jullie en de kleintjes. Ik ben erg benieuwd, maar heb nu al een tijd geen fut om het hier bij te houden. Met mij en Bénine gaat het nu goed, maar Bénine is wel een ruime maand flink ziek geweest door een onduidelijke infectie. En dat heeft er even flink ingehakt emotioneel. Nu is dat gelukkig over, maar ze was nog niet eens beter of we kregen het vreselijke nieuws dat mijn schoonzus hoogst waarschijnlijk binnen een maand zal overlijden aan uitgezaaide kanker. Niets is nog 100% zeker dus we blijven nog een heeeeel klein sprankje hoop houden... Voorlopig heb ik nog geen puf om het hier bij te houden, maar ik hoop dat dat binnenkort weer anders wordt. Groetjes van mij & een knuffel van Bénine.