@Ester: mijn welgemeende excuses.....de tijd op het forum loopt ontzettend achter . Jij bent dus wel de allereerste!
Hé dat is shit! Bij ons zit dus de appie dicht omdat ze aan het verbouwen zijn, ook de kruidvat zit dicht! grr! Ik moet nog luiers hebben en doekjes, die zijn allebei bijna op...... Maar goed, wij hadden hier laatst bij de appie, elk 2e artikel gratis.. das ook lekker toch..
Hoi meiden Ik moet de hapjes wel wegen omdat hij 1e dag maar 25 gram mag 2e dag 50 en 3e dag 100 gram. Heb nu de advent bewaar bakjes gekocht daar staan de maten al op is veel handiger. Mieke: ik moest dinsdag ook weer werken dus de wekker ging toch om 6:30 maar toen sliep Fuad nog, als hij nergens last van heeft slaapt hij zo 13a 14 uur ’s nachts. Sayla: leuk weer iets van je te horen, wat sneu dat Benine zo ziek is geweest. En wat vreselijk nieuws van je schoonzusje heel veel sterkte de komende tijd. Maka: de bioresunantie therapeut heeft me een uitleg gegeven waarom varkensvlees zo slecht is, (dus ook leverpastei) er zitten groei hormonen in die kankerverwekkend zijn. Wij eten zo wie zo geen varkensvlees. UK: fijn dat alles goed is met Ferry. Hier krijgt Fuad deze week alleen maar 4 flessen van 240 en hij doet het weer super. Hij slaapt de hele nacht door zonder krampen. Moet natuurlijk wel weer iets gaan proberen, maar wilde even een weekje rust.
Vind ik een beetje in stijl van 'ik heb mijn hele zwangerschap gerookt, maar toch een gezond kindje gekregen'. Lijkt me toch een kwestie van opvoeden hoor, als een kind alleen maar danoontjes en pap wil hebben (wie weet kom ik mezelf later nog tegen hoor ). En misschien is ie nu wel heel slank, maar zijn zijn tanden straks verrot of weet ik wat. Heeft er natuurlijk ook niks mee te maken dat zo'n kereltje niet wijs, lief of weet ik wat kan zijn, maar leven op danoontjes is gewoon niet goed.
hihi Married, dat weet ik ook wel, maar geloof mij, ik ken dat kereltje al vanaf zijn geboorte en ze hebben echt alles geprobeerd, echt alles! Kinderarts, huisarts en CB zijn ermee bezig geweest, maar hij weigert gewoon.. Nooit een oorzaak kunnen vinden en zolang hij goed groeide was het ok verder. Sinds een jaar ongeveer begint hij groente te eten, maar vlees wil hij nog steeds niet hebben. Bij hem is het echt geen kwestie van opvoeden! En het was ook niet de bedoeling om danoontjes wél goed te praten hoor.. Vind het zelf ook niet goed
Nog ff spammen! Ben ik niet enorm schattig met mijn wortel? Check de slab, hihi... toch maar aangeschaft via die link van Kuona. Mag ie uiteraard alleen om als ie Rapley'd
Soooooooooow! Gister had ik Silje bijna verkocht! Wat is dat op het moment een ouwe zeurkous zeg! Heb mn Oei ik groei drbij gepakt want ik kon mij niet herinneren dat er nu een sprong aan zat te komen. Blijkt dat t iets van doen heeft met afstanden herkennen en ontdekken dat mama weg kan gaan. Nou, dat merken we dubbelop, omdat Silje 2 mama's heeft. Dus als de 1 wegloopt zit de ander met een huilend kind en andersom. Ik speel me helemaal suf met de kiekeboe spelletjes om dr te helpen snappen dat de mama's dan niet echt weg zijn. Daar moet ze dan wel enorm mee lachen, maar of ze t snapt... Maarja, ze rookt niet! 8) Kga ff douchen. Misschien dat ik straks nog puf heb om te reageren. Wil jullie alleen niet de volgende link onthouden, voor wie twijfelt of geraffineerde suiker (de bekende witte suiker) nu echt zoveel ongezonder is dan natuurlijke suikers... Geraffineerde suiker | SuikerWijzer
Suske; ze snappen het ook als het om papa gaat hoor, dat die wegloopt. Wij zorgen hier door de onregelmatige diensten eigenlijk ook 50-50 voor Myrthe en we konden een paar weken terug ook niet de kamer uit. Nu gaat het stukken beter, maar kiekeboespelletjes vindt ze echt gewoon niet!!! leuk. Ze kijkt ons aan of we gek zijn Martientje; kan me voorstellen dat je Fuad ook even rust gunt en als hij het goed doet op de flessen en goed groeit....Lijkt me steeds weer spannend om wat te gaan proberen, omdat je weet dat je mannetje er last van kan krijgen Badzitjes; wat een uitkomst zeg...ik kreeg echt last van mijn rug bij het badderen, maar sinds 2 weken zit ze in zo'n badzitje en dat gaat echt gewedlig. Heb 2 handen vrij om haar te wassen en met haar te spelen en heb geen last van mijn rug meer....super Ik zeg toch altijd dat Myrthe alles eet behalve een potje....Nou, wij gingen gisteren spaghetti met spinazie, kip en boursin eten, dus dacht "mooie tijd om de pasta te introduceren bij Myrthe". Ik dus voor haar spaghetti met tomaat en spinazie gemaakt, de spaghetti heel klein gesneden en er een lekker hapje van gemaakt. De eerste 2 happen gingen erin, alhoewel de minisliertjes wel werden uitgetuft en daarna hielt mevrouw haar lippen stijf op elkaar:x:x Heb het een paar keer geprobeerd, maar ze deed haar mond niet meer open. Hebben we de sperziebonen met aardappel en kip opgewarmd voor haar...doet ze zo haar mond open en eet achter elkaar haar bordje leeg Moest er ook eigenlijk wel heel hard om lachen. Kreeg ze daarna wat joghurt...zonder diksap deze keer en eet ze het zo op.....hoezo wispelturig hahaha. Zit ze met joghurt in haar mond de hele tijd pfrrtttttpppfrrtttt te doen en lachen dat ze deed...lagen echt in een deuk. Maar goed, lang verhaal kort maken....Myrthe eet NIET ALLES!!
Daar ben ik weer! Soraya is goed gegroed! ze weegt nu 7640 gram en is 68 cm Het gaat dus geweldig.. Ze moet nu minimaal 300cc melk binnen krijgen. Dit is dan inclusief yoghurt. Dat haalt ze makkelijk. Als ze 's avonds na de groente en de yoghurt geen fles meer wil, dan mag ik die ook weglaten. Ook mag ik met haar fietsen! jeeej! Morgen gelijk maar even een zitje halen.. De arts zei: dan moet je geen 80 km gaan fietsen hoor! hahahaha dat hou ik zelf niet eens vol! Soraya is heel erg snel met haar ontwikkeling.. Ze gaat bijna zelf zitten, tijgert goed, kruipt bijna, als ik haar neerzet, blijft ze zo een half uur zitten hahah! De arts probeerde haar een zetje te geven terwijl ze zat, maar Soraya veroerde zich niet hoor! Ben helemaal blij.. Was zo bang dat ze niet goed was gegroeid, maar ze volgt heerlijk haar lijntje. En die 8 maanden potjes was geen probleem. Mag ze nu al gewoon hebben. Ook mag ik nu een soort van Rapley toepassen, maar dat deden we al wel. Gewoon bij ons aan tafel als we eten en dan een spercieboontje, bloemkool of weet ik wat geven en dan lekker laten sabbelen.
Noppie, ik zou ze ook ff bellen voor dat jurkje, misschien kunnen ze t met spoed versturen! Of misschien is t al onderweg en hoef je je geen zorgen meer te maken Mieke, haha grappige uitspraak! 'Ik ruik t' en dan is t de sigaret van je vriend! Handen en knieen zitten, daar doet Vera nog niet aan. Ze ligt wel enorm te spartelen en draait op haar buik in het rond. Als ze iets verderop wil hebben, trekt ze t kleed naar zich toe. Maar dat kruipen zal bij haar tijdens t volgende sprongetje wel weer allemaal tegelijk komen. Ik verheug me er nu al op (NOT ) Miireii, tjakka toetjes, nog nooit van gehoord? Waar koop je die? En een 8 maanden potje, wat is daar eigenlijk anders aan? Grotere stukjes ofzo? Want in de 6mnd potjes zit ook al vlees in zag ik. Joanjima, nee om 6u zou ik ook geen bord pap gaan maken! Dat vind ik momenteel wel een groot voordeel van BV!! Ik (of mijn vriend) pluk haar uit bed en we gaan lekker samen in ons bed liggen voor de eerste voeding. Lekker rustig wakker worden. Dan nog even spelen en Vera weer terug naar bed. Dan ga ik pas naar beneden, ontbijtje... Heerlijk zo! Ik zou met pasta een beetje saus apart maken, zonder kruiden. Maar zelf wacht ik nog even met tomaat. Ik heb hier en daar gelezen dat dat ook weer allergieen kan geven als je daar te vroeg mee begint. Al heb ik niet t idee dat Vera heel erg gevoelig is voor allergieen (gelukkig!) Maar bij mij openbaarde zich t ook pas later (toen ik 4 was), dus ik doe toch maar voorzichtig. Klinkt als een leuk vrijgezellenfeest! Ik vind bruiloften ook super leuk! Nu ikzelf nog Married, oei Thije 3x wakker! Hmmmzz, misschien krijgt ie wel tandjes!! Ik vind 5/6 voedingen ook prima, ben er zelfs helemaal blij mee . Maar de voeding(en) tussen 12 en 17u vind ik nog wel lastig, wat ze nu wil . Meestal ga ik's middags ook weg, dus dan heb ik liever dat ze vooraf even goed drinkt. Dus daar zit ik nu nog wat mee te klooien! Vaam, ze heeft dat nu eigenlijk maar op één moment van de dag dat ze zo zit los te laten met drinken. Dan heeft ze gewoon niet echt honger. Momenteel vind ik hongersignalen ook niet meer zo duidelijk eigenlijk, ze lijkt veel minder hongerig dan voorheen. Vermoeidheidssignalen wel, daar kun je echt niet omheen. Ach ja, zo klungelen we lekker door. Als ze maar genoeg binnenkrijgt en lekker groeit Vaam, maar waarom geef je m dan niet gewoon nog wat melk als ie nog hongerig is na de fles?! Nou ja, moet je ook helemaal zelf weten natuurlijk, no offence! Ik zag dat ook van de potjes bij de appie! Ga ik maar ff inslaan voor de vakantie! Ik kreeg trouwens reclame van bakjes NaturNes van Nestle, klinkt eigenlijk wel beter dan de standaard potjes. Alleen jammer dat ze alleen maar worteltjes in de 4+ variant hebben, verder is alles met vlees/vis. Wanneer beginnen jullie eigenlijk met de introductie van vlees/vis/vervangers? Ik dacht aan 7 maanden brood (en misschien yoghurt) en 8 maanden vlees/vis. Trouwens, waarom is volle yoghurt beter (dan halfvolle)? En kaas eet ik zelf ook altijd Milner en ik bak in olijfolie of vloeibaar bak & braad. Maar ik lees dat sommigen juist roomboter geven? Waarom is dat beter voor beebs? Ik wil eigenlijk die 'slechte' verzadigde vetten zo weinig mogelijk geven. Martientje, volgens mij krijgen koeien ook groeihormonen. Het beste kun je dan biologisch vlees eten. Maar ja, doe ik ook niet hoor. Fijn dat t weer beter gaat met Fuad, maar t blijft op en af gaan he. Heftig hoor . Maar je hebt gelijk, ff een weekje rust inlassen. Married, hihi NO PUREE!! Die is wel leuk ja! En Thije is zeker erg schattig Vanmorgen peer geRapleyd, zoals jij zei, in plakken met een gat erin. Ging erg goed. Ik heb haar nu zo'n hard plastic slab met gootje omgedaan en dat was wel handig. Als ze t stuk liet vallen, viel t 7 van de 10 keer in de goot en pakte ze m er zelf weer uit!! Na 2 dikke plakken opsabbelen heb ik de rest gepureerd (toch maar wel PUREE) en daar heeft ze ook nog lekker van gegeten. Dus dat gaat ook weer beter. Suske, oei is t zo erg? Ojee, nou ik ga me dr maar vast op voorbereiden dan. Balen, t gaat hier net zo lekker! (haha, ze rookt niet! ...niet?) Thanx voor de link, heel duidelijk! Ik wist wel dat geraffineerde suiker slechter was, maar niet precies hoe t nou zat. Daffie, haha wat grappig dat Myrthe kiekeboe helemaal niets vindt! Ik heb vandaag de badring van de prenatal gebruikt in t grote bad, dat was ook echt geweldig! Ga ik echt vaker doen. Ook handig als haar haartjes gewassen moeten worden!
@ Maka, Thije heeft al 2 tandjes, dus dat zal t niet zijn lijkt me... Hij heeft me gister overigens voor het eerst gebeten, auw! Heeft Vera 2 hele stukken peer op joh, wat knap!!! Thije had vanochtend ook peer, maar heeft maar een paar muizenhapjes opgegeten... @ Miireii, Soraya lekker gegroeid dus, mooi! @ Daffie, hihi en wij maar denken dat Myrthe alles at!
Het is perendag vandaag whahaha. Myrthe heeft vanmorgen ook peer op, geprakt met een half banaantje erdoor. Tussen de middag samen met Myrthe een boterhammetje gegeten. Ga nu 's middags aan tafel zitten en eet dan zelf ook meteen een boterham, vindt ze helemaal leuk! Maka; kleine kindjes hebben juist de vollere producten nodig. De vetten hebben ze nodig voor de groei. Wij zijn zo'n 2 weken geleden begonnen met af en toe vlees of kip te geven. We malen het en geven het door de warme prak heen. Heb tartaat en kip geprobeerd en dat gaat goed. Ik vindt die potjes met warm eten echt vies. Voor 6+ maanden is het nog helemaal gepureerd en de smaken proef je echt niet goed. Ik prak de warme hap voor Myrthe en dan kan ze ook wennen aan de structuur. Vindt het vers trouwens veel smakelijker eruit zien... Snap best dat potjes af en toe makkelijk zijn, maar geef mij (en Myrthe) maar vers hahaha. Heb wel voor de vakantie fruitpotjes van 8+maanden gekocht...daar zitten wel wat stukjes in en die luist ze dan wel weer.
@married: ehhhhhhhh what's up duck! hihi, sorry kon het niet laten. Ontzetten lieve foto hoor! @Suske: op marktplaats of E-bay? En inderdaad geen sigaretten en geen alcohol! Lees net die site en je hebt gelijk hoor. Uiteraard zijn natuurlijke suikers veel beter dan de 'gewone' suiker. Al heb ik hier wel een overheerlijke zak met spekjes liggen en die staren me aan en roepen: eet ons....eet ons....., hihi. @Daffie: geen kiekeboespelletjes bij jullie dus. Ik laat ook vaak Daan zelf kiekeboe spelen of hij doet het zelfs uit zichzelf. Dan trekt hij een doekje over zijn gezicht, laat het daar lichen en begint dan te spartelen met zijn armen en benen en maakt dan een geluid alsof hij erin stikt (in het begin redelijk vaak in een spurt naar hem toegerend). Dan trek ik de doek van zijn gezicht en dan ligt hij me toch in een deuk. Zo grappig om te zien! En Daan at eerst gewoon geen potje met 'stukjes' erin. Al het andere geen probleem, maar hij moest geen stukjes. Na een aantal pogingen eet hij nu ook eten MET stukjes erin. Dus misschien ligt het bij Myrthe niet aan de smaak, maar aan die gekke sliertjes die erin zitten. @Miireii: wauw, Soraya doet het al echt heel goed he. Zelf zitten en zelfs al teigeren en bijna kruipen. Echt SUPERGOED joh!! En dat geven van stukjes doe ik nu ook wel eens. Vandaag heb ik hem wat stukjes banaan gegeven en komkommer vind hij ook heel lekker. @Maka: waarom ik niet meer melk geef...omdat dat niet in de fles past. Ik maak 210 met 7 scheppen aan en dan nog rijstebloem, dan is mijn flesje vol. En omdat Daan daarna meteen iets wil hebben geef ik hem dan dus zo'n danoontje. Het is dus ook een beetje gemakzucht. Maar ach, ik vind het zelf niet zo'n ramp hoor. Het is in ieder geval gemaakt van opvolgmelk en dat beetje suiker neem ik voor lief. Hij krijgt het overigens ook niet elke dag hoor. @Martientje: zoals de meeste zullen zeggen....zolang hij goed groeit.... Lijkt me erg lastig dat je zo moet uitzoeken wat wel kan en wat niet kan. En voornamelijk omdat je er pas achter komt als je het probeert.
@Maka: de potjes van 6 maand zijn nog helemaal gepureerd (behalve de groente van Friso, daar zitten dan wel weer stukjes in) In de potjes van 8 maand zitten dus stukjes. En ik moet zeggen dat het wel goed gaat! Die Tsjakka toetjes kan je gewoon in de supermarkt kopen.. Nou, Soraya krijgt nu dus al vlees/vis brood en yoghurt haha! Las ik nou hier dat iemand een soepstengel aan haar kleintje gaf? Dat wordt bij mij op het CB juist afgeraden, niet omdat het slecht is, maar omdat ze er heel gemakkelijk in kunnen stikken. Mijn zusje heeft het ook gehad toen zij een baby was. Ze werd helemaal blauw! Dat staat me nog erg goed bij en daarom geef ik ook geen soepstengel. Af en toe een stukje liga als tussendoortje, maar dat komt bijna nooit voor omdat ze het net als Myrthe, niet nodig heeft overdag. @Daffie: hihi, dat Myrthe de spagetti niet lekker vond Ik heb laatst een potje van de Friso geprobeert, dat was Tagliatelle met groenten en dat vond ze echt geweldig! uiteraard ook met stukjes! Het enige wat Soraya echt vies vind is gewoon heel simpel, doperwten en worteltjes met een aardappeltje, daar krijg ik maar 2 happen van naar binnen. Oja, en broccoli offcourse! @Vaam: ik wou ook iedere keer nog komkommer geven, maar dat vergeet ik steeds... kook je het wel heel even, of laat je het gewoon zo hard? @Suske: Soraya doet dat ook al een tijdje wanneer ik wegloop. Heel erg vervelend! Ik kan dus echt alleen maar dingen in huis doen wanneer zij slaapt.. Als ik wegloop is het echt drama hier. Niet leuk! Ik hoop dat het gauw overgaat...... @Married: hihi wat een leuke foto zeg!!
@Uk: Nou Ferry zit echt wel boven de gemiddelde lijn met zijn gewicht en lengte hoor (voor 6 maanden dan he). Morris zit er ook boven en is kleiner en lichter dan Ferry. Fijn dat de kinderarts je gerust heeft kunnen stellen! @Eppie: Ja dat doet Morris ook hoor. Heeft hij eigenlijk al heel lang. Meestal laat ik hem dan heel even mopperen en dan wordt hij weer stil. Als hij niet stil wordt haal ik hem er weer uit. Ik ben nog naar de verjaardag geweest. Morris heeft daar niet geslapen maar heeft zich wel goed gedragen. Hij heeft zijn gemiste slaap vanmorgen ingehaald We hebben leuke huizen gezien in R. in gemeente G-R in de buurt van B, hahaha weet je nu wat ik bedoel? @Iggy: Zo die Roy krijgt het er maar druk mee. Dan weet hij alvast hoe het is met een groot gezin @Maatje: Fijn dat Zoey zo goed gegroeid is. En leuk dat jullie al mogen fietsen! Ben wel een beetje jaloers hoor. @Maka: Haha je vriend die 'help' roept door de babyfoon. Zie ik de mijne ook wel doen Ik weet nog niet of en wanneer ik vlees/vis toe ga voegen. Voorlopig nog niet iig. Ik wilde laatst een keer een potje kopen maar ik kon alleen potjes met vlees vinden... Brood ga ik binnenkort wel aanbieden. Misschien wacht ik nog tot 7 maanden maar wie weet zwicht ik één dezer dagen. Maar hij is al bijna 7 maanden dus zoveel zal het niet uitmaken. @Noppie: Gelukkig is je jurkje aangekomen! Als ze hem vandaag opsturen zou je hem morgen in huis moeten hebben toch? En anders toch zeker vrijdag? @Mieke: Nu weet je dus wat je moet doen om Boaz geïnteresseerd te laten eten Wat is aoli trouwens? @Mink: Fietsen ligt niet aan het gewicht van de kindjes maar of ze al goed zelfstandig kunnen zitten en daarbij ook hun evenwicht kunnen houden (Dus dat ze blijven zitten als je ze een zetje geeft) Wij fietsen dus nog niet want Morris kan nog niet goed zitten. Gemiddeld is dat ook pas met een maand of 9. @Angela: Veel plezier morgen in londen! @Miireii: Gelukkig gaat het weer beter met Soraya. En dat ze zich snel ontwikkeld had ik al wel door ja. Supersnelle meid heb jij! @Anita: Fijn dat Martijn goed gegroeid is. Wel jammer dat hij 's ochtends zo vroeg wakker is! Ik houd ook niet zo van Hollandse kost. Ik geef Morris nu nog apart eten. Ik weet nog niet hoe ik dat straks ga doen. Nu houdt ik zelf ook wel van milde pasta (dus niet met van die zoute sausjes) dus dat kan Morris straks wel gewoon meeeten denk ik. @Married: Ja we zijn toch maar naar de verjaardag gegaan. Morris was heel lief en heeft zich goed gedragen. Thije heeft dus ook zijn fruitdagjes niet? Vandaag wilde Morris alweer geen fruit. Nu was hij wel best moe, dus daar kan het ook aan liggen. Misschien probeer ik het straks wel nog een keer. @Vaam: Ja dat is dan wel een duidelijk onderscheid. Ik denk dat dat zichzelf ook wel uitwijst. Silje zal ook tegen twee mama's mama zeggen De reden dat wij gaan verhuizen: We huren nu een huis in Belgie van een tante van mijn vriend. We willen graag een huis kopen en terug naar Nederland verhuizen. En de tijd kun je zelf instellen bij gebruikersinstellingen. Ik weet niet precies waar. @Suske: Balen dat Silje ff niet goed in haar vel zit. Ben je alweer beter? En tnx voor de link. Dat is wel goed om te weten. @Daffie: Ah dus Myrthe lust toch niet alles. Naja komt vanzelf goed toch? Gewoon af en toe aanbieden. En tja...ze kunnen ook niet alles lusten natuurlijk Ik ga denk ik ook zo'n badzitje halen binnenkort. Hier een zware nacht gehad. Maar dat lag vooral aan mezelf. Morris lag om 23.00 op bed maar ik was nog helemaal into Funda.nl en toen mijn vriend om 0.00 thuis kwam hebben we nog een uur huizen zitten kijken Toen had ik moeite om in slaap te vallen en toen dat eindelijk een beetje lukte begon Morris te sputteren. Ik er weer uit en toen ik daarna eindelijk weer een beetje in slaap viel begon hij wéér. Gelukkig hoefde ik er niet uit en heeft hij tot 7.30 geslapen en daarna tot 11.00. Ik heb mijn uurtjes dus uiteindelijk wel gepakt. Nu 'even' boodschappen doen. Vanavond gaan we weer lekker naar de film. Jeej!
Hoi! Zo ben ik ook weer eens even Katie ligt lekker te slapen, wat was die vervelend zeg. Van het weekend is haar tweede tandje doorgekomen en ze heeft er nog steeds last van. Ik heb even snel door alle berichten gescrolled en ik lees veel over eten etc. Dus hier hoe ik het doe: Ik geef Katie nu - 's ochtends een fles van 6/210, - dan ergens in de ochtend een fruithap met grote stukjes, - rond de middag een boterham met een restje fruithap als beleg of appel/perenstroop van zonnatura of jam van zonnatura of heeeeeel soms smeerkaas. Geen leverpastei/smeerleverworst omdat hier veel vitamine A in zit en te veel hiervan is niet goed voor kleine kindjes: Vanaf 1 jaar | Voedingscentrum, eerlijk over eten en een flesje 5/170, - ergens in de middag krijgt ze dan een tussendoortje in de vorm van een halve soepstengel of soms een halve liga, - en dan eet ze warm eten met ons mee: aardappels (pasta,rijst)/groente/vlees(vis,kip) en om het smeuig te maken een theelepeltje vloeibare boter of olie. Geen harde boter ivm verzadigde vetten. Daarna nog een flesje 5/170. Het flesje wil ik eigenlijk gaan vervangen door een bakje yoghurt/kwark/vla. - rond 20.00u krijgt ze nog een fles 6/210 Het enige waar ik tegenaanloop is dat ze niks anders wil drinken dan melk. Soms lukt het me haar een beetje water uit een bekertje te laten drinken, ik heb al verschillende smaken diksap geprobeerd, thee diverse smaken, tuitbeker met harde en zachte tuit, haar eigen fles, sapfles. Het maakt niet uit, ze wil het niet. Haar melk wil ze ook alleen maar uit de fles en niet uit een tuitbeker. Nu krijgt ze nog wel redelijk wat vocht binnen, maar ik zou toch willen dat ze wat meer dronk! Hebben jullie tips? Zo en nu ga ik weer even verder lezen Groetjes!
@ Mieke: ja, Ebbie niest ook weleens tijdens het eten ja, hihihi. Enne, het jurkje is net binnen gekomen met de post . Wat leuk dat je uiteten gaat met een zwangere vriendin. Ja, ik kijk ook uit naar onze vakantie.' @ Mink: leuk ondernemingsplan heb jij en helemaal mooi dat je al ervaring hebt met de doelgroep. Spannend hoor. Ik hoop dat alles nog weer goed zal komen met je moeder. @ Maka: nee, wist wel dat je je nu gelukkig niet zo immens beroerd voelt als tijdens je zwangerschap... Oh, gelukkig ben je niet oververmoeid, dat wist ik niet helemaal zeker, maar dan is dat het in elk geval niet. Ebbie heeft gister voor het eerst een appie-bio-potje gekregen waar kip inzat. Had gister de puf niet om vers te koken voor d'r. Heb zelf nog niks met vlees/vis gekookt. Bij ons CB-schema staat juist: 1 theelepeltje dieet-margarine door het prakje roeren en dus niet roomboter inderdaad. Hmmm, lastig weer dit. @ Kuona: ha, jij bent echt helemaal bezig met de huizenmarkt he, logisch dat je dan niet meteen kan slapen. Ha, dat fietsen dus echt pas als ze goed kunnen zitten. Nou, Ebbie dus nog niet. @ Anita; mooi dat het zo goed gaat met Martijn's groei. Ik wil Ebbie ook binnenkort pasta geven. Ik denk gewoon dat ik er tomaat en courgette doorheen doe ofzo. @ Married: oei, Thije 3x wakker. Dat is inderdaad vermoeiend. Hahaha, mooie foto en slab hoor. @ Martientje: kan me voorstellen dat je eventjes rust wilde creeren voor Fuad ja. Hopelijk gaat hij gauw wel andere voeding verdragen. @ Suske: oei Silje begint te ontdekken dat mama's ook weg kunnen gaan. Hopelijk is ze er gauw weer doorheen. @ Mireii: wat fijn dat Soraya nu ook mee mag op de fiets. Waar letten ze dan precies op? Of ze goed genoeg kan zitten? @ Enna: ik zou haar gewoon nog lekker uit het flesje laten drinken om te beginnen hoor. Heb geen tips voor ander drinken eigenlijk. Hier krijgt Ebbie flink wat slokken thee naar binnen per dag, maar ze drinkt er nooit een heel flesje van ofzo, maar daar zit ik niet zo mee. Ben vanmorgen ineens heel ziek geworden : heel erg buikkramp, diarree en overgeven. Heb mijn vriend gebeld, die is meteen naar huis gekomen want ik dacht dat ik niet voor Ebbie kon zorgen. Bleek hij een heel belangrijke bespreking te hebben bij zijn nieuwe opdrachtgever, maar dat zei hij pas toen hij thuis was . Heb uren in bed gelegen vanmorgen. Heb nog steeds maagbuikpijn. Heb inmiddels wel wat water, 1 kopje thee en 1 geroosterde boterham op. Maar lekker is anders, bleeeggghhh. Zou er wat heersen ofzo? Oh ja, mijn jurkje kwam net binnen.
@Noppie: ik zette haar neer op het aankleedkussen en de arts duwde haar een paar keer zachtjes van beide kanten. Soraya bleef netjes rechtop zitten en dus zei de arts dat ze stevig genoeg zat en dat ik dus mocht gaan fietsen. Vervelend dat je ziek bent! ik hoop dat je snel weer opknapt! Beterschap! Fijn dat je het jurkje binnen hebt gekregen
Married, nou 2 hele stukken peer op... Ze heeft 2 hele stukken peer afgesabbeld en geknabbeld. Iets meer dan de helft zal er van binnen zijn gekomen en dan nog een derde peer opgelepeld. Maar vind ik toch best aardig. Ze doet wel echt haar best weer om iets binnen te krijgen! Oh, heeft Thije al 2 tandjes, oja nu je t zegt ! Daffie, ik vind samen eten ook veel leuker, maar op t moment komen de tijden nog niet echt uit. Ik eet soms ook wel een stukje fruit mee. We hebben ook een paar keer samen gegeten, dat Vera Rapleyde, dat was ook erg leuk. Maar meestal te laat voor Vera. Vollere producten voor de groei, aha. Maar dan kun je toch beter onverzadigde vetten geven dan verzadigde? Olie ipv roomboter, toch? Potjes zijn idd voor als we niet thuis zijn, ik heb net ingeslagen bij de AH voor de vakantie. Ik heb 2 potjes 6+ met fruit en de rest allemaal 4+, omdat daar geen vlees in zit. Miireii, doperwten zijn ook vies!! Broccoli vind Vera trouwens heeeeerlijk Zo stevig zit Vera ook! Maar ik heb toch nog geen fietszitje en buggy die ik op de fiets mee kan nemen, ik wacht nog wel ff. Enna, wat leuk dat Katie al zo goed mee-eet. Het drinken zal ook vanzelf wel komen toch. Noppie, getver buikgriepje... Ja, dr heerst vanalles toch! Of misschien had je gewoon wat verkeerds gegeten. Gelukkig is je jurkje binnen! Hopelijk ben je zaterdag wel weer beter, zodat je m ook aan kunt trekken! Sterkte iig! In de badring...