Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Maka: Agossie, was Vera bang voor de eend?
    Hihi een hapje arm van mama :D

@Martientje: En? Nog een kastje gevonden?

@Anita: Balen dat Martijn iedere keer zo vroeg wakker is! Helpt het niet als je hem 's avonds een uurtje later op bed legt?
    Veel plezier met het vrijgezellenfeestej!
    Morris heeft de afgelopen twee nachten in een pyjama met lange mouwen in een dunne slaapzak onder een dekentje geslapen.

@Dinkie: Ja wij zijn idd aan het kijken voor een ander huisje. Verhuizen is ook niet mijn hobby hoor. Maar het lijkt me wel heerlijk om eindelijk in een huis te wonen wat helemaal onze smaak is. Tot nu toe hebben we gehuurd en dan kun je een huis vaak toch niet zo maken als je zelf zou willen. (nu hebben we een donker houten keuken en een beige badkamer ;))
    Wat fijn dat jullie buitenboel door de schilder gedaan wordt! Maar dan moet het weer natuurlijk wel meezitten ja.

@Mink: Ach wat een schattig meisje is Zoe!

@Suske: Hè wat naar allemaal zeg! En het klinkt wel een beetje eng als een arts afraad om de bijsluiter te lezen :( Zou er niet iets homeopatisch tegen te doen zijn? (zeg ik als absolute eczeem-leek hoor!)

@Eppie: Ik heb zo van die periodes dat het erger is dan anders. Nu heb ik ook wel weer wat exemplaren ja. Maar ik heb sowieso wel een onrustige huid helaas.

@Uk: Applaus voor Ferry!!

@Daffie: Balen dat je man geen vrij heeft kunnen krijgen zeg!

@Married: Woehoeeee!!! Gefeliciteerd met het doorhakken van de knoop! Moet wel een heel apart gevoel zijn.
    Hihi nieuwsgierig aagje! Het is ook niet zo dat jullie het niet mogen weten hoor, maar ik wil het hier niet gelijk open en bloot en googlebaar neerzetten ;)
    Gaan jullie dit weekend al op vakantie?

@Noppie: Gelukkig voel je je weer beter. En wat schattig dat Ebbie zo begint te kletsen. Morris zegt sinds kort Dadadadada. Zegt mijn vriend: Ja hij zegt papa maar dan in het Engels! ;);) Zo ken ik er nog wel een paar.

@Mieke: Kan soms echt heerlijk zijn he, om onbeschaamd alleen maar over baby's en zwangerschap e.d. te praten.

We hebben gisteren lekker een rondje gereden door onze eventuele nieuwe woonplaats. Ik vond het een erg leuk dorp met heel veel groen. Er zijn wel een paar huizen afgevallen doordat de wijk me niet helemaal aansprak maar er zijn zeker nog wel wat opties over gebleven. Nu dus maar een afspraak maken voor een bezichtiging van onze nummer 1.

Verder begon mijn vriend daarstraks ineens over dat ik misschien toch voor 2 dagen een baan moet zoeken zodat we wat meer financiële zekerheid hebben. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik er niet om sta te springen. Ik heb alleen mijn vwo-diploma en verder dus niks afgerond. Ik zou echt niet weten wat voor baantje ik dan voor 16 uur zou kunnen krijgen.
    Iemand een leuk idee of tips waar ik naar zou kunnen zoeken?

2. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Uk: die Ferry laat zich niet kennen hoor.

@Vaam: ik had ook zo'n mooie huid tijdens mijn zwangerschap, maar daar is nu niets meer van over. Grrrrrrrrrrrrrrrrr:x!

@Daffie: sohee 5 collega's die hun diploma haalde! Beetje jammer dat je man vandaag nog moet werken. Heeft ie zijn dienst nog kunnen ruilen? Fijne vakantie! Leuk dat je man ander werk is gaan doen om meer bij jou te kunnen zijn. dat is nog eens echte liefde.... zucht:D!

@Married: You go girl. Toppie dat je je baan hebt opgezegd. Jij ook al zeer charmante pukkels dus.
    Dus jij had een party animal vannacht!? Nou hopelijk was dat maar voor 1 nachtje dan!
    Ik had ook even gemist dat jullie op vakantie gaan(slecht van mij hoor:)). Waar gaan jullie naar toe en wanneer vertrekken jullie?

@Noppie: wat fijn dat Ebbie alweer wat meer kan zeggen. Voel je je alweer wat beter vandaag?

@Maka: ik heb vroeger als puber ook altijd wel veel last van acne gehad hoor. En dan gieren de hormonen natuurlijk ook doo rje lijf, dus ik ga er maar van uit dat het nu ook zo is! Mooi dat je nu op 5 voedingen zit. En die stuwing moet vanzelf toch wel minder gaan worden.
    Haha grappig dat Vera ook aan jou arm kluift. Dat doet Yannique bij mij ook regelmatig. Bij het minste of geringste wat ik hoor ben ik al wakker tegenwoordig.

@Mieke: ben jij ook zo iemand die alleen nog maar over baby gerelateerde zaken kan praten;):D! Denk dat wij daar allemaal wel last van hebben toch. Is erg herkenbaar hoor. Het etentje was dus erg gezellig.

@Anita: Yannique slaap tot nu toe in een romper in haar slaapzak, maar wil nu als het zo koud is haar al wel iets aangeven met lange mouwen. Binnenkort kan ze wel een pyama aan denk ik. Ik vind het zelf een beetje eng om nog een dekentje over de slaapzak aan te doen omdat ons meisje heel haar bed door rolt:):D! Hoop dat je vandaag een geslaagde dag zult hebben meid.

@Vaam: wel lekker dat jij Daan mee naar je werk kan nemen zeg. Hoef je hem ook niet te missen.

@Kuona: wat spannend een bezichtiging. Maar jullie nummer 1 is niet afgevallen dan? Kan me voorstellen dat je niet zit te springen om te gaan werken, maar kan me je vriend ook wel goed voorstellen dat hij toch wat meer finaciële zekerheid wil, als jullie een huis gaan kopen. Het enige wat ik me kan bedenken is om dan naar een uitzendburo tegaan ofzo. Zou het anders ook niet weten. Maar wat voor iets zo je willen dan. Ik weet bijvoorbeeld dat er bij ons in het ziekenhuis (Amphia) ook baantjes zijn waar je zonder diploma terecht kan. Succes ermee.

Vanochtend was Yannique gewoon naar het KDV, dus heeft mama nog even tot 9 uur in bed gelegen en daarna ben ik als een speer gaan poetsen beneden. Dat is nu klaar. Boven moet eigenlijk ook nog, maar aangezien wij waarschijnlijk volgende week toch een nieuwe douchekabine gaan plaatsen, heb ik het maar even laten zitten. Na het douchen ben ik Yannique gaan halen en ze had het weer erg naar zin gehad. Eén van de leidsters van Yannique haar groep had vandaag haar afscheid want die gaat in een ander dorp een nieuwe groep opzetten. Wij zullen haar erg gaan missen. Nu ligt ons meisje weer op bed.

X Esther

3. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ vakantie, yeps, we vertrekken zondag! We gaan 2 weken naar Oostenrijk, wederom naar het huis van mijn schoonouders. Eerste paar dagen zijn schoonouders er ook en de eerste week komen vrienden van ons.

@ acne, ik had er ook erg last van, ben op mijn 13e aan de diane-pil gegaan, toen was het over.

@ Kuona, ben heel benieuwd of jullie eerste keus huis wat wordt! Ik duim!
    Misschien zou je iets administratiefs kunnen gaan doen? Weet niet hoe je CV eruit ziet? Ervaring is misschien nog wel belangrijker dan een diploma?

We krijgen ons geld trouwens terug van Ziggo! :D Ze deden daar helemaal niet moeilijk over, viel me ook weer alles mee.

4. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Daffie: heel veel plezier in Drenthe, het wordt mooi weer volgens mij volgende week!

@ Mieke: tsja, hihihi, waar het hart van vol is loopt de mond van over he (inzake praten over zwanger en beebjes), leuk toch?!

@ Anita: Ebbie ligt in romper in zomerslaapzak met lange mouwen en sinds gister ook een dekentje, want de nachten worden inderdaad kouder. Ik denk dat we haar ook een pyamaatje moeten gaan aantrekken ja. Veel plezier op het vrijgezellenfeestje.

@ Maka: ha, jullie hebben weer een goede nacht gemaakt, fijn.

@ Vaam: leuk dat je het met je vriend ook weer hebt over een nieuwe zwangerschap.

@ Married: oei Thije vaak wakker vannacht, je zal wel moe zijn. Hihihi, Thije is ook een hondje, hihihi. Ow heerlijk, veel plezier alvast in Oostenrijk. Fijn dat dat gedoe met Ziggo nou eindelijk is opgelost.

@ Anouk: wij hebben dan 2 jaar geleden ons eerste huis gekocht, maar het is nog steeds niet helemaal onze smaak (lees: badkamer, zolder en tuin moeten nog verbouwd, maar geen geld ervoor....) ;). Maar ja, heel veel is al wel onze smaak :). Hmm, lastig wat een leuk baantje is voor je. Wat zijn je interesses/talenten? Kan me wel voorstellen dat je vriend wil dat je ook bijdraagt in het financiele geheel, maar kan me ook voorstellen dat je helemaal niet zit te springen nu (ik zit ook niet te springen over mijn baan kan ik je wel zeggen).

@ Eppie: ow gaaf een nieuwe douchecabine, wil Noppie ook!

Ebbie heeft vanmiddag haar eerste echte lunch-boterham met dun laagje boter op. Verder had ik niks geschikts om erop te smeren :). Heb thuis zitten werken vandaag, maar zit er nu wel zo'n beetje op. Ik ga alleen mijn mail af en toe nog checken. Verder is de huishoudster lekker aan het poetsen nu :).

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    #9605 Mieke8, 4 sep 2009
    Laatst bewerkt: 4 sep 2009
    Zo eindelijk even tijd om met jullie mee te kletsen!
    Heb al weer veel gedaan. Het huisje is ook weer lekker schoon gepoetst door de hulpjes. Heb wat kleine boodschapjes gehaald. De katjes van mijn s-zusje verzorgt en gewerkt natuurlijk.

Kuona, leuk dat jullie enthousiast zijn over dat dorp. Ben eigenlijk wel heel benieuwd wat jullie nr 1 huisje is hoor, wil ook wel even mee spieken hihi. Enne misschien is er in het dorp een drogist of zo waar je 2 dagen per week kunt werken, ik roep ook maar wat hoor? Kan het van je vriend wel begrijpen hoor.

Daffie, fijne vakantie!

Married, wanneer gaan jullie weg -> zondag dus.
    Moet ook maar even een lijstje gaan maken. Ik heb vandaag ook maar eens een kuif in zijn haar gemaakt, staat best leuk, anders altijd een zijscheiding, hihi is wel heel braafjes. Jij had een tijdje geleden ook bij Thije een kuif gemaakt toch?

Uk, oh jammer dat je lekker kon blijven liggen maar dat het niet lukte, maar ja als Ferry verdrietig is is mama er om hem te troosten!

Esther, hier helemaal geen last van pukkels, gelukkig maar, heb er eigenlijk sowieso bijna nooit last van.
    Lekker hoor dat je al weer op orde bent in huis, en ach boven komt dan wel weer toch? Ik leg Boaz wel met slaapzak onder een dekentje en stop hem wat strakker in, dan gaat hij minder aan de schuivel in zijn bedje en kan hij zich ook niet omdraaien.

Maka, nou dan heeft Vera toch best lekker geslapen. In het begin werd ik ook wel wakker wanneer Boaz even een kreuntje liet horen, maar nu niet meer gelukkig. Slaap nu vrij wel door alles heen, behalve als meneertje echt harde geluiden maakt.

Noppie, hier ook babababa en dadadadada hoor! Heerlijk hoor dat je werkdagje lekker wat korter is uitgevallen! Hier nu ook een boterhammetje met appelstroop.

Anita, hier een romper en slaapzakje (tussen dikte zeg maar), maar ik vind het ook wat frisjes nu hoor.

Vaam, pfoeh 40 uurtjes deze week, das wel veel he!

Vakantie: zo dan zal het hier volgende week wel stil zijn zeg.
    Daffie - Married - Eppie - Mieke .... wie nog meer?

6. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
  7. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ja, dat dacht ik ook al! Maar als t goed is heb ik daar internet en zal ik dus wel zo nu en dan spieken ;)
    Maka gaat de 12e weg geloof ik...

Ik had laatst idd zo'n hanenkammetje/kuif gemaakt, echt zo leuk! Alleen is het er zo weer uit hoor, haha
    Ben wel benieuwd naar Boaz zn coupe, foto! :D

8. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Married: haha, volgens mij neemt Thije wraak voor het wakker maken: 'zo mama, nu zal ik jou eens gaan pesten'
    Ik heb trouwens niet gevolgd waarom Dayenne pas in september weer online kan komen?

@Kuona: Spannend joh, wie weet is het wel meteen het huis van je dromen ;).
    En 2 dagen he.....vind het nogal lastig. Ik weet natuurlijk niet wat je leuk vind?

@noppie: ja, daar heeft hij het al langer over hoor, maar hij moet maar even geduld hebben ;). Eerst zorgen dat ik 'rust in de tent' heb. Daarna zien we wel verder. Ik wil niet ontzettend lang wachten aangezien hij al 37 is, maar het heeft geen haast.
    En hoe was de boterham gegaan dan? Heeft ze hem goed op?

@tandjes: JA HOOR!! de 3de tand is een feit :D! de boventand is aan het doorkomen!
    Ik hield hem omhooog (we waren aan het vliegen) en toen zag ik hem. Dat verklaart waarom hij de laaste dagen zo slecht at en zo af en toe ineens begon te huilen.

9. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Mieke: ja, en volgende week en de week daarop ook nog 40 uur. Maar dat is maar een paar weekjes per jaar, dus dat geeft niks. Tis maar 4 uur meer dan normaal natuurlijk.

En het zal zeker rustig gaan worden dan :(.

@Married: ja, van jou zijn we het gewend dat je toch stiekem komt meelezen (en gewoon voluit reageert overigens ;), haha).

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Married, o staan er nog belangrijke of handige dingen op die lijst (of heb je m zelf gemaakt)?
    Ik moet nog ff kijken wat ik komende week nog moet halen om mee te nemen. Oppas voor de dieren is geregeld, das ook weer een zorg minder.
    Toch nog best netjes van Ziggo!

Kuona, owwww wat spannend! Ik vind verhuizen niet heel erg vervelend, en klussen vind ik ook best leuk (alleen voor ons eigen huis hoor ;)).
    Ik wil heel graag tzt weer naar Brabant verhuizen, maar zit er voorlopig nog niet in...
    Wel minder als je weer zou moeten gaan werken. Zou t ook niet weten wat je nu 2 dagen per week op enigszins niveau zou kunnen doen (neem aan dat je dat wel wilt). Wat zei je tegen je vriend, DOEIII :D hihi!!!

Eppie, jammer van de leidster! Hopelijk komt er ook weer een fijne voor terug.

Hm, een vriendin zou vanmiddag langskomen, maar gaat t ws niet meer redden. Jammer, was net bezig met opruimen, stofzuigen enzo. Nou ja, moest toch gebeuren.
    Vanavond komen mijn ouders ook voor 2 nachtjes, gezellig. Kunnen mijn vriend en ik zaterdag eens uit eten en naar de bios ofzo.

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Noppie, en wat vond Ebbie van de boterham?!

Vakantie, ik ga 13 september weg voor een weekje :D
    Ik ben er volgende week dus nog hoor!!!
    Misschien kan ik dan ook wel gewoon meelezen tijdens de vakantie. Als Vera moet slapen, hangen we ook natuurlijk alleen maar op de hotelkamer...

Vaam, pfff 40 uur, das wel veel voor een mama!
    Jeuj, het 3e tandje in aantocht :D

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Maka, hebben jullie geen balkon bij de kamer? Lekker wat boeken mee nemen en relaxen op het balkon. Jammer dat je vriendin het nu niet red om slangs te komen.

Married, vriendje heeft speciaal bij Vodafone een internet dongel gehaald zodat hij zijn werkmail kan bekijken, dus ik neem mijn laptop ook mee :p zal dus ook af en toe nog wel even komen snuffelen. Uhm de kuif is al weer plat hihi. Als ik hem weer maak zal ik een fotootje maken. Ik heb trouwens al een tijdje geen nieuwe foto's gemaakt. :)

Vaam, ja ja 3e tandje. Hier nog steeds niets hoor ;)
    Enne je vriend is AL 37... wat ben ik dan nog maar 37 ;) dan mag ik ook wel opschieten, hihihi.

13. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Maka, heb de lijst zelf gemaakt, hihi.. maar ik heb hem onderverdeeld in onszelf/Thije/Bonax (= hond).. het Thije gedeelte PB ik je wel ff, je weet nooit of je er wat aan hebt he, haha

14. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Vaam, dayenne haar broertje gaat in sept weer naar school en dan zou zij weer wat meer eigen tijd hebben.
    Tand 3 al zeg, wow!!!

@ Maka, leuk dat je ouders komen en jij en je vriend misschien lekker uit eten gaan!
    Misschien kun je idd lekker op het balkon zitten als Vera slaapt, tijdschriftje mee.
    Of misschien slaapt ze wel bij het zwembad? Mijn schoonzus nam Nick gewoon mee naar het zwembad en die sliep dan in de wagen. Hoef ik overigens met Thije niet te proberen hoor. En denk eigenlijk dat Vera dan ook niet slaapt of wel?

@ Mieke, ah jij dus ook toch soms online, haha.. hoezo verslaafd he! :p
    Enne, je bent zo oud/jong als je je voelt hoor, hihi.. om er maar even een cliché in te gooien he :D

Ben broccoli met aardappel aan het koken voor meneer, ga het pureren en mocht ie tijdens ons avondeten wakker zijn kan ie nog wel een stronkje rapleyen.

15. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    hallo dames

mijn dochtertje is op 14 -02-2009 geboren
    een valentijnsbaby

gr van Citta

16. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Vaam: Hier is de 3e ook in aantocht, maar het duurt wel lang zeg! Ik zie duidelijk waar het tandje komt, echt weer een streepje. Ben benieuwd wanneer hij echt doorkomt... Is ie bij Daan wel al door (of een stukje?)

Maka: Oh jij ook al lekker op vakantie! Ik zou ook wel graag willen zeg! Geniet ervan!

Kuona: Wij willen ook gaan verhuizen. Wij willen iets noordelijker dan waar we nu zitten. Daar zijn de huizen een stuk goedkoper en je hebt dus veel meer waar voor je geld. We zitten nu in een flat en willen graag een huis met garage en lekkere tuin.

Citta: Welkom hier! Wat leuk, een valentijnsbaby!

Mieke: En jij ook o vakantie! Jullie gaan toch niet stiekem allemaal samen he? :D Leuk hoor, geniet ervan!
    Oh en bedankt voor de kortingscode! Bewaar je die nog even? Ik ga namelijk over een paar weken schoentjes kopen voor Ferry! Is wel lekker in de herfst.

Ik ga mezelf ook even lekker maken op funda, tot later!

17. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey meiden,

misschien dat ik vanavond nog even op het forum spiek, maar anders meldt ik me vast af voor de komende 1,5 week.
    Alle meiden die ook op vakantie gaan of vakantie hebben...veel plezier en rust lekker uit:D

Ik heb Myrthes koffertje gepakt (het kind neemt meer mee dan wij met zijn 2-en hahaha), onze koffer en nog even gezogen.

Ga straks maar weer naar mijn ouders, lekker eten daar en Myrthe weer meenemen naar huis...

ciao ciao en tot gauw!! (dat rijmt hihi:D)

18. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ikke oooooook :p

19. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Married, thanx voor de lijst! Ik ga m zeker gebruiken!
    Als t goed is hebben we wel een balkon of terras ja en ik ga idd wel wat boeken en tijdschriften meenemen! Ff wat leuks bestellen bij bol.com!
    Ik ben ook erg bang dat Vera niet gaat slapen bij t zwembad of op t strand ;)... Maar we gaan t uiteraard wel proberen :D

Mieke, haha heeft je vriend speciaal voor de vakantie een dongel gehaald om zijn WERKmail te bekijken :D??!!
    Cool een kuif!!

Hoi citta, gefeliciteerd nog met je valentijnsdochtertje! HOe heet ze?

Kennen jullie deze trouwens?
    Babykleding, hip en uniek! Musjes.com - romperverlengers
    Ik heb maar ff een pakketje besteld. Ik ben nu weer veel lange mouwen rompers aan t gebruiken, maar die zijn allemaal te kort geworden uiteraard. Ik moet natuurlijk weer nieuwe kopen, maar dit is ook wel handig, lijkt me!

Hm, Vera is alweer wakker.. Middagslaapje was ook 'maar' 1,5 uur en t namiddagslaapje 45 min... Dus probeer haar nu weer ff in te laten slapen...
    De avondtijden worden anders steeds vroeger en vroeger... (en dan word ze 's ochtends ook weer eerder wakker ben ik bang ;))

20. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Daffie, een heeeeeeeeeele fijne vakantie!!!

Deel Deze Pagina