Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Morgen!
    Gister overleg gehad met de plan-OC. Hij had voorhet weekend al collega's gevraagd om mijn diensten over te nemen ivm mn ziek-zijn, maar ik heb me toch beter gemeld. Ktwijfelde wel ff toen hij zei dat de diensten in principe geregeld waren hoor! :D Maar gelukkig voel ik me weer bijna de oude.
    Silje wordt ook langzaam weer een beetje meer handelbaar. Ze heeft veel last van dr eczeem en ik maak me dr ook nog best zorgen om, maar heb er wel vertrouwen in dat het een keer over gaat. En tja, die zalf... tis hele heftige, maar tis ook een hele heftige huiduitslag. Ze heeft er al ong 8 weken last van en het ziet er vrij ernstig uit. Arts weet t niet zeker, maar hoopt op een allergie. Anders zou het iets zeer zeldzaams zijn, maar hij benoemde niet wat... Tja, mn vrouw is gegaan omdat ik ziek was en die is nooit zo van het doorvragen enzo. Sterker nog, kan goed zijn dat die arts veel meer heeft verteld, maar mijn vrouw heeft t geheugen van een goudvis... Maar toch is t een scheetje! Zijn trouwens over 2 weken een jaar getrouwd. Iemand nog een leuke tip voor een kado!? Zat zelf te denken aan n opblaasbare 2-persoons kajak, maar man, wat zijn die dingen duur! Nog maar ff verder zoeken...

@Joanjima
    Door jouw bericht ben ik weer eens gaan nadenken of Silje wel genoeg aan heeft in ben want ze sliep in een romper met pyama jasje en dunne slaapzak zonder mouwen. Als ik dr dan 's morgen (of de afgelopen nachten ook n paar keer 's nachts want ze sliep wat slechter...) ging voeden duwde ze altijd van die ijskoude ijsklomp voetjes tegen me aan. Zielig eigenlijk hè!? Dus we doen dr nu toch ook maar een broekje aan 's nachts en gaan eens kijken of ze al in een dikker slaapzakje past.

@Daffie
    Geniet van je vakantie meid!

@Married
    Top! Fulltime mama zijn, heeeeerlijk hoor!
    Fijna vacance!

@Maka
    Ook een fijne vakantie gewenst!
    Had wel eens wat gelezen over die verlengers, maar vraag me af of t werkt? Hoor dus graag van je hoe t bevalt.
    Kei-leuke collage hoor!

@Citta
    Welkom hier. Leuke datum voor n beeb!

@Mink
    Al 7 tandjes!? :$ Wow! Hier zit er van alles aan te komen, maar dr is nog niks door. Op zich wel fijn dat t bij jullie meisje allemaal tegelijk komt. Heeft ze er des te korter last van, toch?
    Balan dat je man in Dtsl zit.

@Mieke
    Tjee, dat je pas 37 bent!? ;) Ben volgende maand jarig en wordt dan 35. Voel me 25, maar toch merk ik dat de jaren wat beginnen te tellen. Net als bij n paard zie ik t aan mn kiezen hè... ;):D:D

@Maatje
    Mooie foto!! Met zo'n kek staartje! :)
    Net als Mieke schrijft, ze is erg veranderd! Had dr eerst niet herkend van je avatar. Dacht dus dat t een foto was van een nichtje ofzow! :D Ze is veel blonder geworden lijkt wel.

@Kuona
    Ooooh! Ik ben nu wel erg benieuwd naar het huisje waar jullie in geinteresseerd zijn. Hoop dat t wat voor jullie is!
    Tja, een baan voor 2 dagen... Moeilijk hoor, maar kan me voorstellen dat wat meer financiele zekerheid niet weg is.
    Wel heeeel vervelend dat je nu al stress hebt als je erover denkt om weer te gaan werken. Kan me dr 100% wat bij voorstellen. Maar mocht t zover komen dan is dat waarschijnlij ook zo weer over. Misschien is het ook wel heel fijn om weer een beetje te gaan werken. Misschien... ;):D

@Noppie
    Ebbie ook al aan de boterham! Leuk hoor! Wij wachten nog maar ff ivm de spikkels.
    Enneuh... ik noem Silje altijd mn muisje... :)
    RSI is ook het eerste waar ik aan denk. Probeer eens een natte doek uit te wringen. Als je t dan heel goed voelt kan t wel eens een RSI van de onderarm zijn.

Ik ga ff snel douchen tussendoor want Silje slaapt nu alweer een half uur en dat duurt waarschijnlijk dus nog een half uur dus dan kan ik mooi opgepoetst zijn...
    Ben trouwens sinds vandaag op een melk- en notenvrij dieet. Ik hoop er op die manier achter te komen of Silje daar misschien alergisch (is dat nou met 1 'l' of met 2 'll'? Ben n btje dyslectisch en dat vind ik zo'n moeilijke woorden...:() voor is. Balen hoor, want ik eet normaal 's morgens altijd muesli met joghurt en dat kan nu niet. En dat vind ik zoooo lekker! :( Alles voor HET kind hè... ;):D
    Grtz, Susan

2. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    #9642 Deurtje, 5 sep 2009
    Laatst bewerkt: 5 sep 2009
    Morning!
    Vandaag de laatste dingen pakken voor de vakantie en ook komen mn ouders langs (we moeten Thije nog wel ff zien voordat jullie gaan hoor!) en gaan we even langs bij schoonzusje en vriend (reden idem ;)).
    Manlief moet een kast in elkaar zetten en we zouden ook nog schoenen gaan kijken voor hem...
    En zo eerst ff brood en kleine boodschap halen.

Best een druk dagje dus.

Ff een vraagje aan de BV-dames, maar eigenlijk aan iedereen. Ik val zo ontzettend af, ik neem aan door de BV, want ik eet wel veel (en vaak ook slecht :) gister 3 mars icecream op). Ik zit inmiddels een kilo onder mn begingewicht van voor de zwangerschap en das echt te weinig. Mn begingewicht was namelijk echt het minimum en al aan de lage kant.
    Iemand misschien een tip hoe ik op gewicht kan blijven? Ik moet namelijk echt niet minder gaan wegen dan ik nu doe. Stoppen met BV is geen optie, tenzij het echt de spuigaten uit gaat lopen, maar dat hoop ik toch niet.

Sorry voor het ego verhaal.. zal ff kijken wat ik verder nog heb onthouden.

@ Noppie, veel plezier op de bruiloft vandaag!
    En Ebbie een hele boterham op, wat goed!!! Hoe geef je zoiets eigenlijk? In stukjes en dan voeren? Of rapley? (ik = een leek)

@ Mieke, de uitdrukking is 13 in een dozijn, hihi
    Dat de JG beurs tegelijk valt had iemand (Angela?) een tijdje geleden ook al gemeld. Maar die beurs is van do-zo, ik ga zelf waarschijnlijk op vrijdag.
    Het wordt hier idd heel mooi weer volgende week, is echt altijd als wij naar Oostenrijk gaan! Haha, wij regenen daar altijd weg :$ :D.

@ Vaam, meeting is op 7 nov bij Kuona, staat in de club!

@ maatje, superleuke foto van Zoey, ze is echt super veranderd!

@ citta, welkom hier!

@ Maka, wat een gave foto's weer van Veraatje!
    Ben benieuwd of die romperverlengers werken.

@ Suske, jij op dieet voor Silje, ik hoop dat het effect heeft! Zou het geen koemelkallergie kunnen zijn? Op het BV-gedeelte op de site is ook een vrouwtje wat er pas kort geleden achter is gekomen dat haar dochtertje KMA heeft, die heeft ook eczeem.
    Allergisch is met dubbel "l";)

@ Kuona, heb je Morris nog wakker gemaakt om 2300 uur?
    Morris spuugt toch ook zo veel als ie op zn buikje ligt? Doe jij daar iets tegen? Thije blijft soms echt aan de gang, maar als ik hem in de wipper zet spuugt ie vrijwel nooit. Maar ja, kan hem moeilijk de halve dag in dat wipding zetten, hij vind liggen op een kleed veeeeeel leuker. Maar spuugt dan dus wel alles onder.

3. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Mieke: Hihi ik ben daar ook heel slecht in :D Maar het is dus 13 in een dozijn. Mja...als ik voor de mooie buitenkant moet gaan dan kan ik beter nog een jaartje of 10 gaan sparen. Ik vind huizen aan de buitenkant meestal alleen mooi als ze wat ouder zijn en vrijstaand...(= dus erg duur)
    Ja ik denk dat Morris wel in een sprongetje zit. Hij heeft zijn sprongetjeshuiltje weer (megazielig huiltje). Ik hoop dat het snel over is want ik vind hem zo zielig nu.
    En Boaz is dus ook wat onrustig. Maar uiteindelijk dus wel lekker geslapen tot 10 uur! Ik blijf het zo typisch vinden dat de onrust altijd een beetje gelijk oploopt met alle beebjes.
    Gelukkig hebben jullie volgende week wel lekker weer! Of iig 2 dagen...

@Noppie: Hihihi applaus!!!

@Martientje: haha jij bent dus flink aan het sjouwen met je meubeltjes!

@Vaam: Jeetje om 7.15 al aan de poets? Pffff goed bezig hoor!

@Suske: Arme Silje! Maar ben je nu bezig met de zalf én met het dieet voor jezelf? Want dan weet je straks toch niet wat nu helpt?
    Ik zal je zo wel ff een pb sturen zodat je mee kan spieken ;)
    En die RSI-check kende ik nog niet. Die ga ik onthouden!

@Married: Ik heb zelf geen last van afvallen met de bv. Ik heb juist het idee dat alles wat ik eet opgeslagen wordt als reserve :( Niet dat ik nu zo zwaar ben, maar heb wel echt zo'n speklaagje op de probleemzones :)
    Ik weet wel dat er meer bv-moeders last van hebben. Misschien dat ze op het bv-forum tips hebben? Ik zou het iig niet weten. Verder dan regelmatig en gezond eten kom ik iig niet.
    Ik heb Morris niet wakker gemaakt om 23.00 maar hij werd zelf wel om 0.00 wakker. Toen dus weer gevoed en hij ging met moeite slapen. Om 6.00 werd hij weer wakker en heb ik hem weer gevoed. Hij komt dus op het moment wel iets vaker dan normaal. Hopen dat hij gauw weer in zijn oude ritme zit.
    Morris spuugt idd ook erg veel. Ook echt uren na zijn fruit spuugt hij nog stukjes terug. Of na alleen bv...spuugt hij ook. Maar ook wel als ik hem gewoon vast heb hoor. Blubbbb weer zo'n klots over zijn/mijn kleren. Erg vervelend. Hij ruikt dan ook zo lekker zuur :(
    Ik heb geen idee wat ik er tegen kan doen. Ik zorg meestal maar dat ik een hydrofieldoek bij de hand heb en blijf maar gewoon poetsen ;)

Pfff Morris is om 12.30 met veel moeite gaan slapen om vervolgens om 13.00 alweer wakker te zijn. Best vermoeiend!
    Vandaag is er een soort tennistoernooitje van de familie van mijn vriend. Hij doet ook mee en Morris en ik gaan supporteren. Ik hoop dat het nu droog blijft want het heeft hier al een paar keer flink geregend...

4. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    Hai meiden,

Hebben vandaag een huishouddagje omdat we morgen heel de dag weggaan! Gezellig dagje weg met mijn werk. Alle collega's met aanhang en kids.

Heb wel even bijgelezen maar reageren lukt niet hoor.

Wil wel alle vakantiegangers veel plezier wensen!!

En Married, afvallen en bv. Hier zit ik ook inmiddels op 1 kilo onder mijn startgewicht maar ik kan het wel gebruiken. Ben niet dik ofzo maar weeg 65 kilo bij 165 cm dus mag nog wel een paar kilo af. Al heb ik ook het idee dat er toch wel wat vet hier en daar op probleemgebieden zit dus daar zal het wel niet weggaan. Ik merk wel dat ik nog steeds een boterhammetje extra eet of een stuk fruit of een liga als ik naar werk ben. Thuis valt het wel mee maar op een werkdag heb ik echt wel extra voeding nodig. Misschien kan je eens een liga extra nemen ofzo, Om nou heel erg te gaan snoepen?? Dan zit het dalijk op alle verkeerde plekken! Succes en een fijne vakantie!

@ tandjes, weet niet meer wie het schreef maar een 7de tandje! Wow, hier nog een tandloos bekkie hoor. En zo te zien zit er ook niks aan te komen.... Ach komt wel, en zo bijt ze tenminste ook niet tijdens het bv haha

Ik ga eens aan het eten beginnen, vandaag witlof op het menu.

Fijne avond iedereen.

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh het is helemaal niet zo druk vandaag, was goed te doen om bij te lezen. Ik heb vandaag alle zwangerschapskaarten en geboortekaarten ingeplakt... jawel eindelijk klaar... pfff wat een werk.

Aha 13 in een dozijn, ja dat klinkt een stuk bekender dan 10 of 12 haha ik ben echt zo slecht in dat soort gezegdes en haal er veel altijd door elkaar.

Married, ojee nee dat moet te erg gaan worden natuurlijk dat je maar blijft afvallen, dat pas niet bij je postuur. Geen idee wat je er aan kunt doen, misschien wat meer koolhydraten eten? Nogmaals fijne vakantie.

Noppie, ach helemaal niet op gereageerd maar wat vervelend dat je dat rare gevoel in je onderarmen hebt, goed in de gaten houden hoor. Misschien is het wat ik een tijd geleden ook had, maar dan een andere vorm... dat carpale tunnelsyndroom.

Suske, fijn dat je weer beter bent. Ik heb toen ook een dieetje gedaan zonder koemelk en noten. Miste mijn yoghurt ook zo in de ochtenden. Maar heb het vervangen door de sojaversie van Alpro, dat is best lekkere yoghurt hoor! Naar he dat eczeem/spikkels. Zoals ik al zei, toen ik stopte met de bv is het echt stukken minder geworden bij Boaz.

Dinkie, veel plezier morgen, klinkt als een leuk dagje en het weer wordt dan ook weer beter.

Kuona, hmm Morris niet zijn slaapdagje vandaag. Boaz slaapt vandaag ook overdag minder, maar dat komt omdat hij dan gepoept heeft en dan niet meer wil slapen maar een schone luier wil.

Nou ik ga weer afsluiten. Heb vannacht raar gelegen of zo want ik hem me toch een last van mijn nek, bah!

6. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    wow anouk ben jaloers op je full time mama....

knap dat je die beslissing hebt durven nemen wow goed!!!
    blijf je echt helemaal thuis

zoooo 2 baby´s is echt best heftig

hahaha lara is weer naar huis, ze is 8 maanden oud en ze kan lopen, staan, spelen, zitten en is super druk hahaha
    levi is de rustheid zelve das best ff wennen hahaha

7. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Zit opmn werk en hetis ff rustig metde meldingen. :D

@Martientje
    Moest al aan jou en aan Fuad denken mbt de spikkels van Silje. Het si wal he, zo'n geklungel als je niet precies weet waar t door komt? Ik hoop nu ergens maar dat t een vorm van eczeem/alergie is want anders zou t dus iets van een zeldzame huidafwijking kunnen zijn en daar zitten we niet op te wachten. Ik had idd al een aantal sites op t net gevonden mbt eczeem en daar staan goeie tips op. Wij smeren nu op de minst erge schouder een heeeel klein btje hormoon-zalf en op de andere schouder Dermalex repair. Dat laatste is niet agressief dus ik hoop dat dat werkt. Of mn dieet natuurlijk want dan hebben we n indicatie waar t aan ligt.
    Leuk! Een nieuwe kast. Wat voor 1 gaat t worden?

@Kuona
    Je hebt natuurlijk helemaal gelijk vwb de zalf en het dieet tegelijk, maar als 1 van beide helpt ben ik natuurlijk allang blij. Probeer ik later wel uit te zoeken welke van beide heeft geholpen. Maar ik wil t allemaal vooral niet langer laten duren dan nodig is.

@Mieke
    Had ook al zitten denken aan een vervanging voor de joghurt maar ivm het vegetarisch eten dat wij hiero doen kreeg ik ook al heel veel soja binnen dus daar ben ik voorlopig ook maar ff mee gestopt. Dus soja-melk en zit er ook al niet aan. Maar thnx voor de tip!
    Beterschap met je nek.

Grtz, Susan

8. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Heej meiden

Vriendlief zit met broertje achter de xbox en dochterlief ligt in de box; dus ik heb weer tijd om te typen!
    Heb geprobeerd zoveel mogelijk terug te lezen, maar dat was eigenlijk geen doen. Ben de helft alweer vergeten als ik eerlijk ben:). Zal kijken wat ik nog heb onthouden...

@Married lekker naar Oostenrijk! En net nu het mooie weer eraan komt haha.
    Las ik dat je nu fulltime mama bent? Gaaf hoor! Dus toch de knoop door gehakt? Brengt het wat rust voor je?
    Fijne vakantie alvast!

@Iemand met een baby met haar 7e tandje:$ Jee die gaat snel! Naomi heeft de 18e haar eerste tandje gekregen en 2 dagen later de 2e! En heb het idee dat de 3e (en/of 4e) er nu aan zit te komen (bovenin). Ze is weer net zo zeurderig als bij de 1e 2 tandjes. Hele dag door jammeren en vooral 's nachts...Ze kwijlt ook weer megaveel. Ben benieuwd!

Shit dat was het alweer....Sorry meiden!

Nou..even beknopt hoe het nu gaat....met mijn broertje lijkt het nu best wel goed te gaan. Gister heeft hij zijn boeken opgehaald en maandag mag hij beginnen. Laatst hebben we een gesprek gehad met Jeugdzorg, Lindenhout (pleegzorg) en mijn ouders. Was best heftig maar vooral erg nodig. Vond het erg moeilijk om mijn vader te zien, maar ik merkte wel dat ik veel sterker was geworden. Voorheen zou ik mn mond dichthouden maar nu trok ik hem errug vaak open:D. Hoop dat ik duidelijk ben geweest tegen hem...Liet hem duidelijk merken hoe erg hij mijn broertje naar de afgrond werkt en elke vooruitgang keihard terug schopte. We hebben ook gezegd dat als Rody nog steeds zo vaak langs moet/mag gaan bij hem dat wij dan ermee kappen. Want het was gewoon veel te zwaar voor ons. Elke keer als we een stapje vooruit deden, en Rody moest weer naar hem dan kwam hij weer helemaal down terug. Gelukkig was Jeugdzorg en Lindenhout het met ons eens en mag hij nu nog maar 1x in de 3 weken naar hem een weekend. Ben benieuwd hoe dat gaat!
    Verder over Naomi....we hebben een heerlijke vakantie gehad met haar. Wezen zwemmen (en onderwater foto's gemaakt!) dagje naar het strand en lekker aan de dijk bij de rijn liggen. Wat hadden we deze zomer heerlijk weer he? Heb echt genoten!
    Ze heeft nu dus 2 ondertandjes; ziet er geweldig uit! Verder groeit ze echt als kool. Ze heeft nu alweer maatje 62-68!:$ En luiers maatje 3. Woensdag weer naar CB (alleen wegen en meten, geen afspraak). Denk dat ze nu toch wel 65-66 cm is. En ruim 7 kilo.
    Qua schema doet ze het super. 8/9 uur 1e flesje 180/6, 10u fruit (half tot heel potje 4 mnd), 12/13u fles 180/6, 14u halve liga (vind ze héérlijk!), 16/17u heel groentepotje 6 mnd, 20/21u laatste fles 180/6 met 3 scheppen rijstebloem. En ze slaapt direct na de laatste fles tot 's ochtend 8/9u! Echt heerlijk. Alleen dan laatste nachten wordt ze vaak wakker door dr tandjes...
    Het is echt een heerlijke meid. Kan elke dag zo genieten van haar. Hebben jullie dat ook? Soms kijk ik naar haar en denk: is dat nou écht mijn dochter? Dat kleine grote wondertje? Dat kán toch bijna niet... Ik vind het zo bijzonder om mama te zijn!

O wat ik me nog af vroeg....Wie van jullie heeft alweer kriebels voor de 2e en/of is alweer aan het proberen? Bij ons begint het erg te kriebelen....Aangezien Alex binnenkort een baan heeft en wij bijna op de urgentielijst staan voor een groter huis worden de kansen voor een 2e veel groter....Kan daar nu al helemaal over fantaseren, héérlijk!

Nou, nu heb ik alweer genoeg gekletst over mezelf....Meiden, vergeef mij dat ik zo weinig langskom. Mis jullie best hoor!

Veel liefs van mij

9. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nou dayenne ik had in begin kriebels voor een 2e maar das echt verdwenen...
    komt wel als levi tussen de 1 en 2 jaar is....
    eerst volop van levi genieten en alle aandacht geven en dan komt er zeker als het ons gegund is een 2e spruitje

dit weekend hadden we logeetje van 8 maanden wat giga bijdehand is wowwwww dan heb je aan 2 ukkies je handen echt vol, en moet je je aandacht delen nou nee dankjewel nu nog ff niet hoor, ben erg blij dat ik de eerste maanden roy had die me tegen hield hahahaha

10. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Iggy, Haha ja kan ik me wel voorstellen ja!
    Soms vraag ik het me wel af hoor...of het te druk gaat worden. Maar over het algemeen lijkt het me super en heb er nu al veel zin in.

11. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Dames, ik zwaai af... ik hou jullie uiteraard op de hoogte van ons wel en wee in Oostenrijk ;) :D

Alle andere vakantiegangers; ook heeeeeeel veel plezier, geniet ervan!

Liefs van mij!

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Married, goede reis en geniet lekker daar! tot snel maar weer ;)

Hey Dayenne, leuk je weer even langs te zien wippen.
    Goed van je dat je je 'vrouwtje' staat nu in het bijzijn van je vader.
    Ik vind het heel goed van je dat je het zo opneemt voor je broertje.
    Leuk dat Naomi ook al 2 tandjes heeft, vind dat altijd zo schattig staan als ze lachen.

Iggy, hoe gaat het met jou?

Nou ik ga lekker slapen X

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Kuona, dat slaapje na de eerste voeding tel ik als het eerste slaapje. De andere twee heeft ze ook echt nog nodig.
    Vandaag had mijn vriend vanmiddag opgepast en heeft ze haar 3e slaapje niet gedaan, hij kreeg haar niet in slaap ;). Maar vanmorgen had mijn moeder haar wel in slaap gekregen (gewoon wat op dr kamertje blijven rommelen); ik zat aan de telefoon...
    Ik heb een heleboel opleidingen gedaan... 4 ben ik begonnen, een medisch wetenschappelijke bachelor heb ik een diploma van. De laatste opleiding was voor operatie-assistent. Hier ben ik in t laatste jaar mee gestopt, m.n. omdat de vaccinaties voor hepatitis B niet aansloegen (3 verschillende vaccins). En dan heb ik nog wat IT cursussen gedaan, maar die zijn nogal out-of-date. (Best erg dus...)
    Owjee, hopelijk is Morris snel weer de oude, want dit klinkt erg als Vera een tijdje terug en dat was drama ;)

MIeke, ik heb de aubergine (uiteraard) gewoon gekookt, ze vond t wel ok.
    Vandaag witlof met een beetje appel (eigenlijk tegen mijn principes), maar ze vond t heeerlijk! Hele bakje leeg! Dus de volgende keer zonder appel proberen!

Noppie, klinkt lekker, gevulde aubergine!!
    Was t een mooie bruiloft?

Martientje, o geweldig springkussens en schminken! Was ik vroeger ook helemaal gek op!

Vaam, o dan hebben jullie nog 3 jaar om te oefenen ;) (min 9 maanden dan ;))

Suske, gelukkig dat je alweer bijna beter bent. Hihi, je vrouw t geheugen van een goudvis, das nie zo groot!!
    Een melkvrij dieet! Pfff, er zit in zooooveel dingen melk, das echt moeilijk!! IK kon tijdens de zwangerschap niet tegen melk... (ook niet tegen soja, dus werd t rijstmelk :p)
    Maar hopelijk gaat t allemaal snel werken voor SIlje, zielig!!

Married, Mieke, Eppie, hele fijne vakantie!!!

Married, oei das niet zo goed als je echt teveel af gaat vallen. Tja, proberen gezond te eten ipv marsen... (niet te doen, i know) Maar daarnaast krijg je toch wel alle belangrijke voeding ook binnen?
    Misschien is t ook wel deels de stress van de afgelopen tijd (moeilijke keuze). Rust maar lekker uit op vakantie!!
    Ik zit ook wel iets onder mijn startgewicht, maar kan dat wel hebben, vind ik zelf. Moet ook niet veel meer afgaa, maar gebeurt ook niet, ik ben wel redelijk stabiel nu geloof ik (maar heb al een paar weken niet op de weegschaal gestaan ;)).

Goh, klint een beetje alsof de beebjes last hebben van datgene waar Vera laatst last had, was echt heuuuul vervelend! Hopelijk heeft Vera t dus al gehad dan? (hoophoophoop)...

Dayenne, ben je nu helemaal gestopt met de BV dus? Fijn dat Naomi t zo goed doet!!
    Heel herkenbaar, ik heb dat ook heel vaak... ben jij nu mijn dochter (huh?), wat een wonder!!
    Mijn broer en zijn vrouwe hebben 2 kindjes dicht op elkaar gekregen (de oudste net 2, jongste zo oud als Vera) en dat zou ik dus echt nooooit doen!! Het is echt veel te druk, niet leuk meer. De 2e had behoorlijk last van darmkrampjes in t begin, maar door de drukte kun je dr ook gewoon weinig van genieten. Dat lijkt me heeeel erg jammer. (Er nog van af gezien dat ik nu niet zwanger zou kunnen zijn). Maar ieder zijn ding en 2 heel rustige kindjes (en een relatief makkelijke zwangerschap) zal best te doen zijn :)

Vanavond uit eten en naar de film (The Proposal, met Sandra Bullock) geweest. Was een heerlijk avondje!
    Ik had Vera om 19u op bed gelegd, 1915u sliep ze :D Hele avond geslapen, tot 10 minuten voor we thuis kwamen. Meteen gevoed dus.
    Zo, ben ook weer bij; ik ga nu ook heel snel mijn bedje opzoeken (vanmorgen was t 6u)!
    Morgen naar een housewarming bij vrienden in Brabant, dus ook weer de hele dag weg.

14. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    mieke het gaat wel heb een beetje het idee dat ik beetje te druk met alles ben... vanmorgen ging wekkertje om 4 uur en dan vlieg ik eruit, was opgehangen, alles voor levi klaargezet, huis aan kant geruimd (mannen maken echt zoveel troep, alles laten ze liggen!!!), honden zijn uitgelaten en nu pak ik mijn tas in om te gaan werken
    vandaag en gisteren 2 vroege diensten 6 tot 14 uur en dan morgen weer late dienst van 17 tot 01 uur... denk dat ik toch stapje terug moet gaan zetten

hoest met jou mieke??? en de kleine boaz???
    morgen moeten we naar CB ben zo benieuwd hoeveel levi weegt

meiden ik ga werken heb verder nu ff geen puf om te lezen of te reageren

fijne dag

15. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Goedemorgen! *helelangegaapsmiley*

Vannacht was ik om 02:45 uur thuis, ging ik even bij Ferry kijken, ligt ie gewoon te spelen :$ Nou, dan kon ik ook wel even een kusje geven ;)
    Zo gezegd, zo gedaan. Hij ging op een gegeven moment een beetje zeuren, maar ik dacht dat hij wel in slaap zou vallen. Net toen ik aan het wegdommelen was om 03:30 uur, begon hij te huilen. Aangezien Rob dagdienst heeft, heb ik hem eruit gestuurd, anders had ik helemaal geen slaap meer. Heb nu dus 4 uur geslapen, dat is voor mij écht te weinig. Bleek achteraf dat hij zijn hele luier vol had gepoept....
    Als hij tandjes krijgt is hij ook 's nachts wakker.

Zijn tandvlees heeft nu een open gleuf aan de bovenkant, dus ik hoop dat de tand snel door is en dan snel die andere komt...

Dayenne: Ik zou echt nog geen 2e willen. Vind het allemaal behoorlijk zwaar en het is pas net wat makkelijker geworden. Nee, we gaan maar eerst van deze draak genieten. Hij wil ook de hele tijd bezig gehouden worden, stel je voor dat je er nog zo'n draakje bij krijgt :)
    Bovendien heb ik de kans (zo'n 25-30 %) op weer een vroeggeboorte en ik zou niet weten hoe we dat zouden moeten oplossen. Misschien lig ik tijdens de zwangerschap wel weken in het ziekenhuis...
    Nou ja, redenen genoeg voor ons.
    Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie en dat je al lekker kunt zwijmelen over een 2e beeb.

Married: Veel plezier, geniet ervan!

Iggy: werkze! Die spullen klaarleggen enzo dat kan Roy toch zelf wel? Probeer ook om jezelf te denken hoor!

Maka: Hoe was de film?! Lijkt me een steengoede film namelijk! Fijn dat jullie zo genoten hebben en dat Vera het zo goed deed! Veel plezier in Brabant vandaag!

Kuona: Ach, Morris dus weer in een sprongetje. Sneu is dat he? Ze hebben er zelf natuurlijk geen idee van en dat zielige huiltje :(
    Veel sterkte, hoop dat de sprong snel gemaakt is.

Ik ga even ontbijten en maar wat programma's online terug kijken zo lang Ferry het uithoudt om zichzelf te vermaken ;)

16. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Mogge,

Oh Uk dat is idd wel erg weinig slaap, kan ik ook zo slecht tegen.
    Tja ik gok vaak toch maar op een poepluier, want anders ligt Boaz gewoon niet wakker. Hihi had je dat eerder geweten was het toch wat anders gelopen ;) Lekker rustig aan doen vandaag.

Maka, gezellig avondje dus. En Vera heeft zich keurig gedragen. Jammer dat het oppassen van je vriend niet helemaal goed is gegaan, komt vanzelf wel denk ik. In het begin deed Boaz ook altijd net even anders dan hij het bij mij doet bij mijn vriend, nu gaat dat al beter.

Iggy, misschien idd een stapje terug nemen als je je zo voelt meid.
    Je bent ook altijd zo actief en helemaal als je al zo vroeg wakker bent! Succes morgen bij het cb. Gaat in eens meer tijd tussen de bezoekjes zitten he, dus moet je ook weer langer wachten, tenzij je even tussendoor gaat wegen natuurlijk.

Nou hier weer een heerlijke nacht gehad hoor. Zo even wat wasjes draaien en vast wat spullen inpakken en klaarzetten.

17. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    Hee meiden, alles goed? Gisteren zijn we naar een nieuwe douchekabine gaan kijken. Er zitten wel een aantal mooie tussen hoor. Morgen gaat mijn man hem waarschijlijk halen/ bestellen! En het weer wordt natuurlijk ook wel weer wat beter de komende dagen, dus goed weer om te schilderen enzo.

Gisterenavond zijn we bij mijn moeder gaan gourmetten met alle kinderen. Mijn vader zou namelijk gisteren jarig zijn geweest. Het was wel weer erg gezellig. En ons nichtje Loes van nu bijna een jaar, kan echt al heel goed stappen aan de hand. Is zo mooi om te zien zeg. Maar qua lengte schelen zij en Yannique niet echt veel hoor. Vrijdag komt Loes voor het eerst logeren! Heb er helemaal zin in.

Sinds vrijdag is Yannique echt snot verkouden. Noem haar nu mijn Snotpinneke:D:p. En nadat ze vrijdagavond de laatste fles op had om 22 uur, heeft ze gezellig liggen kletsen tot een uurtje of 1. En daar was mama heel blij mee:x, want ik kon daardoor zelf niet slapen!

@Married: fijne vakantie! Maar je bent vast en zeker al onderweg. En wat vond Thije van de broccoli? Wat vervelend dat je ongewild zo afvalt. Geef daarvan maar een beetje aan mij :D;)! De tip die wij mensen altijd geven bij ons in het ziekenhuis: Eet gewoon alles wat je lekker vindt en voeg bijvoorbeeld slagroom toe aan vla etc. Leg ik het zo een beetje goed uit?

@Noppie: lekker toch dat jij toe kan kijken hoe jou huisje wordt gepoetst. Wat leuk dat Ebbie haar eerste boterhammetje op heeft. Heb je nog steeds lastv an je elleboog/ hand? Zou niet weten wat het kan zijn hoor. Hoe was de bruiloft? En hoe stond je je jurkje!?

@Mieke: ik heb geen internet op ons vakantieadres, dus ik moet een weekje afkicken. Ow en jij legt Boaz toch onder een lakentje?! Heb al tegen mijn man gezegd omdat dan misschien een keertje te moeten proberen ofzo. Vannacht heeft ze iig een pyama aangehad! Echt heel cute:).

@Vaam: Daan gaat nu wel als een speer met zijn tandjes he?

@Maka: lekker oppas aan huis dan dit weekend. Haha jij ook die week al op vakantie. Kunnen we het forum die week wel sluiten dan :D?! Vera sliep nog iets overdag dan de afgelopen dagen. Dat was bij Yannique een vies woord hoor. 2 dagen heeft ze overdag niet geslapen. Wat een heerlijk meisje heb je toch!

@Citta: welkom hier! Mijn dochter Yannique is ook een Valentijsbaby!

@Daffie: fijne vakantie!

@Maatje: wat een mooie foto van jullie meisje!

@Uk: je moet Ferry ook wel eten geven hoor. Hoeft ie de spijlen van de box niet op te eten;):D!

@Kuona: ben je je huisje al gaan bezichtigen?
    Wat vervelend dat Morris zo uit zijn doen was. Yannique ook de afgelopen dagen en waarschijnlijk omdat ze verkouden is geworden. Haha Morris op zijn hondjes in het zwembad.

@Martienje: wat lekker dat Fuad zo lekker slaapt nu!

@Suske: fijn dat het met Silje nu ook weer wat beter lijkt te gaan. Haha je vrouw het geheugen van een goudvis! En jullie over 2 weken een jaaer getrouwd. Wij zijn morgen alweer 2 jaar getrouwd. Leuk een opblaasbare kajak. Allergisch is met dubbel l ;)!

@Iggy: en heeft je man het een beetje gered met 2 kids en 3 honden:D?

@Dayenne: welcome back meid! Klinkt erg zwaar meid, zo met je broertje. Heb respect voor je dat je hem opvangt! En zal nu ook wel weer gaan schelen nu hij morgen weer naar school gaat. Wat goed dat je tegen je vader in bent gegaan. Is niet altijd makkelijk hoor! Doet me goed te horen dat het met Naomi goed gaat! Hier is het ook genieten hoor.

Laat het hier weer bij. We krijgen vanmiddag visite en heb net al Nasi en atjar gemaakt. Straks nog even ingrediënten halen om ijs te maken. Moet nu nog even stofzuigen en douchen!

X Esther

18. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Meiden even een (raar) vraagje.
    Ik zet er eigenlijk wel mee.
    Zit nu op de helft van de strip van de pil. Sinds woensdag heb ik heel lichtjes las van bloed verlies. Helder rood bloed. Heeft iemand hier ervaring mee?

19. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Maatje ik had dat met de pil ook erg vaak. Vaak zonder reden. Heb het ook 1x gehad toen ik zwanger was en een miskraam kreeg. Kan dus van alles zijn. Heb je verder ook buikpijn? Klinkt eerder als een doorbraakbloeding ;).

@Maka ja ben (helaas) helemaal gestopt met bv! Naomi ging op mijn tepels bijten met haar nieuwe tandjes (auw!) dat was voor mij de reden om de knoop door te hakken om te stoppen. Hikte er al weken tegenaan, maar kon maar niet stoppen. Moet zeggen dat ik het heel erg mis:(. Heb soms wel de neiging om het gewoon nog een keer te proberen, maarja weet zelf ook wel dat dat niet goed gaat. Hoe gaat de bv bij jou? Volgens mij wel goed he?:)
    Hmm ja dat klinkt inderdaad wel erg druk. Maarja ik ken ook een stel die anderhalf jaar tussen hun 2 kindjes hebben en dat gaat heerlijk. De oudste was nog te jong om jaloers te worden op haar zusje en nu zijn ze samen de dikste vriendinnetjes. Goed, het kan dus 2 kanten op. Als ze 2e wordt zoals Naomi dan zijn er geen problemen haha! Maarja, zulke kids kan je niet bestellen he:p.
    Veel plezier vandaag in Brabant!

@Uk ja van jouw kant kan ik het heel goed begrijpen! Ik heb dan ook ontzettend geluk gehad dat mijn zwangerschap (afgezien van de bekkeninstabiliteit) erg goed verliep.

Sit naomi huilt, zal later op de rest reageren!

20. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Maatje, ik heb geen idee. Heb de pil al jaren niet gebruikt namelijk, had de prikpil. In voorgaande jaren dat je de pil gebruikte had je hier geen last van? Wel vervelend.

Esther, ik zag dat ze bij de praxis weer actiekortingsstickers hebben, dit keer ook 20% op douchekabines, dus wie weet zit er wat bij, of was je hiervan al op de hoogte? Soms vind ik Boaz ook al zo groot invergelijking met zijn nichtjes, maar ja die groeien nu gewoon wat langzamer. Ja ik leg Boaz idd onder een dun dekentje in zijn slaapzakje, dan kan hij minder makkelijk draaien in bed.

Dayenne, wat ik me even afvroeg he, nu jij voor je broertje zorgt, krijg je dan ook toeslag of zo? Ik kan me voorstellen dat je het anders misschien allemaal niet kunt betalen? Vind het heel goed van je hoor. Is het de bedoeling dat dit voorlopig zo blijft of kan hij na verloop van tijd misschien bij je moeder terecht? Ah jammer he dat je moest stoppen met de bv. Ik kijk er ook nog steeds wel positief op terug, vond het heerlijk ondanks de moeilijke momenten. Maar Boaz is nu ook een heel tevreden mannetje op de flesvoeding en de bijvoeding gaat nu ook super goed. Hier nog geen tandjes maar wel een brede tandvleessmile, hahaha.

Ben al wat dingetjes aan het klaarzetten om morgen in te pakken, van die dingen die je echt kunt vergeten. Maar had nu even pauze met een kopje thee.

Deel Deze Pagina