mireii helemaal gefeliciteerd meid... ben helemaal blij voor jullie hoor, hahaha al zou ik er zelf niet aan moeten denken... gewoon bellen naar de gyn, je kan beter te vroeg bellen dan hoor je het snel genoeg en zal ze wel een afspraak voor over tijdje maken...
Thx voor de boekentips! Ik had gisteren bol.com ff doorgespit en snel 3 boeken gekozen... Hopelijk zijn ze er nog op tijd, want op 2 boeken zit 2-4 dagen levertijd. De mannentester van Heleen van Rooijen; Eten, bidden, beminnen en De uitverkorene. Ik had graag de nieuwste van Dan Brown gehad, maar die kon je alleen maar reserveren vor eind oktober. Voor de volgende vakantie dan maar Ik zal jullie tips ook ff bekijken, misschien zit er nog iets bij wat me aanspreekt. Suske, wat een leuk speelding! Idd, wat een irritant mens met haar unassisted childbirth (en orgasmic birth haha grappig)! Ik ben wel erg benieuwd hoe ze haar bevalling nu uiteindelijk gedaan en beleefd heeft Maatje, wat leuk dat Justin t helemaal naar zijn zin had op school!! Eerste tandje is idd meestal onderin, maar t hoeft niet perse Kuona, hoe was de nacht? Voor de zwangerschap werkte ik als webdeveloper (geen design, maar programmeren). Wel leuk, maar het was lang geleden, dus veeeel veranderd (jaren geleden cursussen in gedaan). En er was daardoor te weinig werk voor mij in t bedrijf waar ik werkte. Als ik werk had, was t dus wel leuk, maar een groot deel van de tijd was erg saai! Jaaa, ik heb ook ontzettend veel zin in onze vakantie. Maar toch ook wel een beetje eng allemaal... Klinkt goed jullie eerste keuze huis! Gelukkig is de markt nu wel wat rustiger, kun je je eerst nog wat beter orienteren... Anita, huh? is Martijn zo lang dan? Vera zit ook altijd tegen de leuning te schoppen in de MC, maar ze komt bij lange na nog niet met haar hoofd over de rand heen!! Nannie, nou dat gaat echt als een sneltrein met Djayson he! Aan de ene kant heel leuk, want je bent natuurlijk vreselijk trots , maar aan de andere kant is t toch ook wel leuk als ze nog zo lekker baby zijn!! Iggy, dat Levi wat aan het rondkijken is, betekent niet dat ie zich verveeld ofzo! Het is ook prima als hij zich lekker in zijn eentje kan vermaken, en rondkijken is ook leren voor een baby! Voel je dr niet schuldig bij hoor. Miireii, jeeeeeeeeeeej gefeliciteerd!! Ik zou wachten tot de test echt duidelijk is voor je de gyn belt. Je bent nu waarschijnlijk nog maar zo'n 4 weekjes zwanger op zijn hoogst. Want kan de gyn anders doen?
Allereerst: Miireii: Gefeliciteerd!!!!! Die twijfels over testen, hihi, haalt wel herinneringen boven! Maar volgens mij zijn jullie ondertussen wel overtuigd. Super hoor! Hier toch ook wel weer even een kriebeltje. @Suske: Hahaha jouw reactie op dat topic. Ik heb het niet helemaal gelezen, maar ik begrijp al wel dat jij niet het pareltje bent waar zij naar op zoek is @Maka: Ja dat is wel een nadeel aan dat soort werk, zoveel vernieuwing, je moet daar echt constant bovenop zitten. Morris komt ook nog lang niet boven de maxicosi uit hoor. Wel een beetje met zijn voetjes. Hoe gaan de nachten bij jullie? Nog steeds op 5 voedingen? Hier hebben we helaas de zwaarste nacht tot nu toe achter de rug Erger nog dan de allereerste nachten. Om 23.00 zijn we gaan slapen met Morris naast mij in het bedje. Dat leek goed te gaan, hij viel gelijk in slaap. Maar een uur later werd hij overstuur wakker en was niet te troosten Wegleggen was echt geen optie. Het enige wat hij wilde was rondgelopen worden. Hij had dus verhoging/koorts en leek echt pijn te hebben. We hebben hem dus paracetamol gegeven waarna hij gelijk ging slapen. Maar ik denk 2 uur later (het was dus al 1.30 toen hij ging slapen en om 3.30 werd hij weer wakker) werd hij alweer wakker en toen had ik nog niet geslapen doordat ik lag te malen. Ik kreeg hem gewoon niet in slaap, zo zielig. Toen heeft mijn vriend nog een poging gedaan en werd hij al iets rustiger. Daarna heb ik hem in slaap kunnen voeden om 4.30 en heeft hij tot 7.30 geslapen. Toen weer in slaap gevoed en nu wordt hij weer wakker. Ik denk dus dat hij echt ergens last van heeft...verkouden/tandjes icm een sprongetje. Hebben jullie iets gebruikt voor doorkomende tandjes? Zoja, wat?
@kuona: Ja, ik heb er speciale druppels voor (weet zo de naam niet), maar die verdoven cq verlichten de pijn. Je moet het direct aanbrengen op het tandvlees. En het kan geen kwaad, dus ook al weet je niet of er uberhaupt wel tanden aankomen dan kun je boven en onder toch wat erop smeren voor de zekerheid.
ja die hebben wij ook die druppels ze heten dentinox (gelukkig heb ik ze wel staan maar niet nodig gehad bij tandje nummer 1)heb deze druppeltjes bij de supermarkt gehaald zag trouwens bij kruidvat ze nu ook van eigen merk hangen
volgende week krijg ik zwaar weekje dames woensdag cursus in die ov chipkaart (tien keer niets aan en niet leuk) en dan vrijdag en zaterdag en zondag nacht... pffff ik kan daar slecht tegen maar ja tis beter zo hebben we weer geen oppas nodig... red het nu al 3 maanden zonder oppas dus ik laat me niet kennen
Kuona, ah wat zielig voor Morris (en voor jullie)! Ik heb niets gegeven bij de tandjes, ik had niet het idee dat ze echt pijn had, ze ging alleen niet slapen Maar er zijn idd wel druppeltjes enzo. Hopelijk werkt dat en is zijn tandje snel door (als dat t is) Als Vera helemaal overstuur is dat niets meer werkt, probeer ik haar altijd als laatste redmiddel al wiegend aan te leggen, evt dat mijn vriend wiegt. Hier gaan de nachten gelukkig nog steeds wel ok. Ze wordt de laatste dagen wel steeds rond 6u wakker en dat vind ik eigenlijk te vroeg. Klinkt misschien een beetje raar, want ik ben er natuurlijk wel blij mee! Maar dan is haar 'ritme' gedurende de dag toch minder dan wanneer ze haar eerste voeding rond half 8 heeft. Dan is ze altijd echt wakker en drinkt een goede volledige voeding. Als ik haar vroeger ga voeden, valt ze vaak al drinkend weer in slaap. Dus ik probeer haar dan om 6u toch zonder te voeden weer terug te leggen. Vanmorgen heeft ze nog even gejammerd en vervolgens nog geslapen tot 730u (maar lukt niet ieder keer). Zondagnacht trouwens wel nog 1x 's nachts wakker geweest tussen half 3 en half 4. Was gelukkig maar eenmalig, misschien omdat mijn ouders zaterdagavond opgepast hadden. Komt bij jou ook vast heel snel weer goed hoor!
zo na levi zijn middagdutje zijn we saampies in bad geweest en meneer zat te persen en ja hoor daar dreven de drolletjes hahaha nu ligt ie in zijn box en is ie op zijn buik gedraaid en maakt ie kruipbewegingen, iedere keer zie je zijn kontje omhoog komen hahaha
@Tandjestip: Tnx, ik heb net die druppels van dentinox gehaald. Als hij vanavond weer zo zwaar wordt dan smeer ik die er preventief op. Je weet maar nooit. @Iggy: hihi heeft Levi in bad gepoept? Oeps! @Maka: Fijn dat de nachten zo goed gaan momenteel. Kan me voorstellen dat 6 uur te vroeg is. Half 8 komt dan vaak vwb voedingen ook beter uit ja. Ik ga er maar vanuit dat dit tijdelijk is. Ik denk dat hij zich echt niet lekker voelt en dat het niet alleen een sprongetje is. Ik neem aan dat dit dus maximaal een paar dagen duurt. Alhoewel ik hoop dat het niet meer zo zwaar wordt als afgelopen nacht Ik kan echt niet goed tegen slaaptekort en 's nachts wakker zijn.
Hoi meiden: Allereerst Miireii! Gefeliciteerd! Wat leuk dat jullie zo blij zijn! Ik zie het streepje niet zo sterk, maar het fotootje is ook zo klein Ik zou wachten met bellen naar de gyn tot de test overduidelijk is. Echt helemaal leuk! Je krijgt er gelijk weer kriebels van he?! Iggy: hahhaa gepoept in bad Kuona: Hier hebben we alles geprobeerd met de tandjes, dentinox, chamodent, bijtringen, niets hielp. Het enige wat hielp (en waardoor hij ging slapen ipv alleen maar huilen) was paracetamol. Nu hebben we dat niet hoeven geven. (3e tandje) De eerste 2 tandjes deden veel meer pijn. Suske: Wakker worden! Ik ben thuis uit mijn werk dus jij moet je bed uit Heb je lekker gewerkt? Zo heb weer lekker gewerkt en toen ik thuis kwam rook het heerlijk fris in huis! Manlief is aan het soppen geslagen, heerlijk! Ferry kan ineens weer nieuwe geluiden, een soort schaapachtig lachen En hij kan ook zijn duimpje in zijn vuistje doen en dan zijn duimpje er weer uithalen, hij doet het nu de hele dag! Hij kijkt er ook aandachtig naar Het terugrollen lukt nu weer even niet, hij snapt het gewoon niet met zijn arm. Nou ja, komt wel weer
Hey meiden, Sorry dat ik nu pas weer van me laat horen. Ben behoorlijk ziek/misselijk geweest van de zwangerschap. We hebben donderdag een echo gehad, en naar schatting ben ik nu 9 weken en 3 dagen zwanger. 10 April is de vermoedelijke bevallingsdatum. Met Dyon gaat het heel goed. Hij is weer goed gegroeid en oefent al druk met kruipen en zitten (al lukt het nog niet echt). Miireii, ik lees net dat jij ook weer zwanger bent! Gefeliciteerd! Wanneer ben jij uitgerekend? Liefs, Iloiza
Meiden: bedankt voor de reacties! Ik wacht dit weekend nog even af. Moest eigenlijk zondag geloof ik ongesteld worden dus als er niets gebeurt ga ik weer een testje doen. Dan bel ik volgende week de gyn wel.. @Iloiza: ik heb geen idee hoelang ik zwanger ben haha, dat is nog even afwachten!! Hoe gaat het met je misselijkheid? Bij mij is volgens mij de positieve test gewoon psychisch want ik had net ook last van misselijkheid en daarvoor helemaal niet haha! We zullen zien!!
Hoi mama's, even een update van mijn vakantie 8) Ik lees later bij, heb lekker alle pagina's geopend in een nieuw venster dus kan dan offline bijlezen. Het is hier heerlijk. Ons huis is super goed gelegen, heerlijk rustig en niemand die je zit te bekijken of mensen die langslopen en op 10 meter afstand van het strandje aan het Grevelingenmeer, niet dat we daar liggen of zo, maar toch wel lekker. Vandaag heerlijk weer gehad. Vanmorgen rustig aangedaan en na Boaz zijn ochtendslaapje lekker naar het strand gewandeld. Wat een breed strand zeg. Wel 10 min. wandelen eer je bij het water bent, haha. Heerlijk liggen zonnen en spelen met Boaz en Boaz is ook voor het eerst even in zee geweest. Hij heeft het super gedaan. Als we weer thuis zijn zal ik wel een paar foto's laten zien. Hij ligt nu echt lekker rozig te slapen, vriendlief is eten halen, kortom echt vakantie. Hopelijk morgen ook mooi weer, zo even checken op de site van KNMI. Nou meiden, tot snel weer. Liefs Mieke
Hoi mama's, even een update van mijn vakantie 8) Ik lees later bij, heb lekker alle pagina's geopend in een nieuw venster dus kan dan offline bijlezen. Het is hier heerlijk. Ons huis is super goed gelegen, heerlijk rustig en niemand die je zit te bekijken of mensen die langslopen en op 10 meter afstand van het strandje aan het Grevelingenmeer, niet dat we daar liggen of zo, maar toch wel lekker. Vandaag heerlijk weer gehad. Vanmorgen rustig aangedaan en na Boaz zijn ochtendslaapje lekker naar het strand gewandeld. Wat een breed strand zeg. Wel 10 min. wandelen eer je bij het water bent, haha. Heerlijk liggen zonnen en spelen met Boaz en Boaz is ook voor het eerst even in zee geweest. Hij heeft het super gedaan. Als we weer thuis zijn zal ik wel een paar foto's laten zien. Hij ligt nu echt lekker rozig te slapen, vriendlief is eten halen, kortom echt vakantie. Hopelijk morgen ook mooi weer, zo even checken op de site van KNMI. Nou meiden, tot snel weer. Liefs Mieke
@Iloiza: al 9 weken joh! wat gaat het toch snel he! Begrijp ik nu goed uit je verhaal dat je nu dus niet meer zo misselijk en ziek bent? Is niet echt handig met de kleine neem ik aan, @Mieke: haha, kun je het nou al niet laten om even te komen snuffelen . @Uk: volgens mij ken ik het geluidje wat jij bedoeld. Echt een beetje 'schokkend' cq 'trillerig' lachen? Tis zo moeilijk uit te leggen als je het op moet schrijven he. Daan doet dat nu sinds afgelopen weekend. Lach me gek als hij dat doet.
Miireii: Spannend hoor! Ik ben heel benieuwd wanneer jij dan bent uitgerekend. Ik ben helaas nog wel erg misselijk. Ik heb vlagen dat het goed gaat, en vlagen dat het finaal mis is. Net als toen met Dyon. Vaam: Nee, helaas ben ik nog steeds erg misselijk en ziek. Het gaat allemaal met vlagen. Dat is inderdaad niet handig met zo'n kleintje, maar er is niets aan te doen... Ik red me wel!
Vaam: Ja, dat is het! Zo doet hij dat, hahaha! Hij heeft het de hele dag gedaan! Hij heeft trouwens ook ineens een ander stemgeluid, zo grappig. Alsof hij de baard een beetje in de keel krijgt Iloiza: Pfff balen zeg, die misselijkheid! Is al lastig als je geen kids hebt, dus al helemaal met zo'n ukkie erbij. Ik duim dat het snel over is hoor! Mieke: Geniet er maar lekker van hoor! Morgen ook mooi weer!
@Uk: Ja gisteren hebben we ook paracetamol gegeven en toen werd hij gelijk rustig. Vanmorgen nog een keertje en de rest van de dag is het niet nodig geweest. Mocht het straks weer zo'n drama zijn wil ik eerst dat tandenspul even proberen en anders krijgt hij nog een keer paracetamol. Ik hou er niet zo van, medicatie voor baby's, maar gisteren was hij zó zielig. En ik vind het zo grappig, dat duimpjes verhaal. Daar heb ik nu nooit over nagedacht dat dat ook een ontwikkeling is, maar ik kan me voorstellen dat Ferry dat nu heel de dag doet. Is natuurlijk ook supertof als je je eigen duim kan verstoppen 8) @Iloiza: Wow jij hebt er gewoon alweer 2 maanden opzitten. Wel balen dat je nog zo ziek bent. Hoe lang ben je vorige zwangerschap ziek geweest? Heb je het al verteld aan je familie en vrienden? @Mieke: Ah, je vakantie klinkt echt heerlijk! Wat leuk dat Boaz ook even aan de zee heeft mogen voelen! Hihi zo is het wel goed bij te houden, maar ik mis de drukte hier wel een beetje hoor! Morris heeft het vandaag overdag heel goed gedaan. Hij was gewoon lekker vrolijk en heeft zichzelf vermaakt. Hij heeft lekker van zijn groente gesmuld en heeft daarna nog een hele boterham met appel/perenstroop op! Dit was zijn eerste boterham en hij vond het heerlijk! Om 19.30 is hij gewoon lief gaan slapen en werd net om 21.45 pas wakker (afgelopen dagen al veel eerder) en is na een voeding nu weer gaan slapen. Er lijkt dus verbetering in te zitten. Ik hoop dat dit een goed teken voor de nacht is.
Even stiekem we waren hier beiden al om 6 uur wakker! Als eerste MIRREII, WOW ZEG, GEFELICITEERD!!! Spannend weer zeg. Gister offline gelezen en wilde wel gelijk reageren maar dat ging even niet. Ben wel een beetje jaloers, mag je weer zo'n mooie buik krijgen, maar zelf wil ik nog even niet. Als je zondag ongi zou moeten worden, dan zou je vanaf dan ongever 14 dagen terug kunnen rekenen naar je eisprong en dan ongeveer weer 14 als startdag van je laatste menstruatie, ook al klopt het dan niet helemaal maar voor voorlopig misschien even een leidraad. Zou ook pas bellen wanneer je een mooie posi test hebt. Kuona, wat balen van dit sprongetje zeg, bah. Niet alleen voor jullie maar ook zielig voor Morris denk ik. Hoop dat het vannacht beter is gegaan. Leuk he een boterhammetje geven, Boaz smult er ook zo van en ik vind die hapjes zo lief, dan zit hij echt te wachten op het volgende stukje. Klinkt goed het huisje, idd nog even verder kijken, in deze tijd zijn ze toch niet 1-2-3 weg en als ie al een tijdje te koop staan kun je ook nog eens flink onder de prijs bieden. Gister was Morris 7 maanden... gefeli!!! Maka, ik vond de boeken van Khaleid Hoesseini erg mooi, De Vliegeraar en Duizend Schitterende Zonnen, allebei in bijna 1 ruk uitgelezen. Wens je ook vast een fijne vakantie, voor ik het vergeet. Uk, wat grappig van dat duimpje, hihi zie het zo voor me. Iggy, mooie cijfertjes hoor! En fijn dat de arts helemaal mee ging in hoe je Levi al de bijvoeding gaf. Sterkte komend weekend met de late uurtjes dat je moet werken. Vandaag 09-09-09, zullen heel wat stellen trouwen denk ik. Leuke datum ook om te bevallen. Iloiza, al 9 weken. Vervelend van de misselijkheid hopelijk is het ergste al voorbij. Zo laat het hier even bij. Denk dat we vandaag in het zwemparadijs gaan zwemmen met Boaz, mij benieuwe. Oh ben nu weer arm, vreselijk... aanslag belastingdienst moest ik voor de 11e betalen, blegh. Wat stond dat bedrag mooi te wezen op mijn bankrekening zeg, dan voel je je zo rijk. Heb dus ook maar weer wat extra staatsloten gekocht voor de trekking van morgen, wie weet.