Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    meid ga der lekker heen (kuona) of bel je ma eerst over hoe zij der over denkt!!!
    missschien is het juist wel leuke afleiding voor die vriendin van je ma

2. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

maandag wordt martijn geopereerd,

morgen naar groningen voor de pre operatieve onderzoeken, dan weer naar huis en zondag weer terug voor de opname, maandag om 8 uur is hij aan de beurt.

spannend hoor,

ga nu ook niet reageren, ben een beetje van me apperopo

anita

3. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    Zo daar ben ik weer even. We zijn nu aan het genieten van onze vakantie. We hebben het al druk gehad hoor. Maandag was een dagje vol klussen. Dinsdag heb ik binnen lekker opgeruimd en ben ik 's middags bij een vriendin geweest. Gisteren zijn we naar de buren van Vaam geweest. Yannique is met ons in de Droomvlucht en het Carnaval Festival geweest. Ze keek haar kleine oogjes uit. Alleen slapen is de laatste dagen een ramp geweest. Ze sliep echt overdag in totaal een uurtje, maar dan was ze zo moe dat ze de rest van de dag niet te genieten was. Veel jammeren en huilen, maar slapen ho maar. Ik zou vanmiddag met Yannique eigenlijk naar een kennis van mij zijn gegaan, maar die heb ik afgebeld, want ik wil ons meisje toch weer wat regelmaat terug geven qua slapen. Dus vandaag zijn we ook aan het klussen. Het begint al aardig op te schieten met de kozijnen achter buiten en ik ben bezig met het tuinhuisje!
    Zo ga nu even naar de Formido verf halen. Hoop straks weer bij te kunnen lezen.

X Esther

4. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    even wat ik onthouden heb

@Iggy: schattige foto. Daan krijgt overigens ook een steeds bollere toet.

@Kuona: wel vreemd dat Morris nu toch weer wakker wordt? Nog even doorzetten en dan komt het vast weer allemaal goed :).

@Anita: wow, dat is ineens erg snel ja. Heel veel sterkte meid, snap dat je even van je aprapo bent daardoor.

@Esther: druk aan de klus dus! Maar dat is straks allemaal de moeite waard hoor ;).
    Was het leuk in het land van laaf, hihi?

@Tandjes: en ja hoor! nog een boventand is zich er doorheen aan het duwen. Nummertje 4! En die hoektand is ook aan het 'drukken', dus ben benieuwd wanneer die gaat komen. Ik hoop dat hij er niet teveel last van zal hebben.

5. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    hey meiden,

Nou hetgene waar Josanne last van had heeft nu mij te pakken, misselijk, overgeven (nee niet zwanger!!!) en diaree, en ik heb t koud!!!
    Gelukkig de 1e helft van de dag nergens last van gehad, want mn ouders kwamen een dagje langs..
    Josanne is inmiddels over t ergste heen, ze eet weer gewoon, spuugt af en toe een klein beetje.. en is nog wat witjes, maar verder in goede doen.. ze is nu een krant aan het versnipperen :D

@ Iggy, leuke foto's! Is Levi veel gegroeid de laatste tijd of lijkt dat maar zo?

6. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Joanjima: Dat is ineens wel snel ja. Lijkt me een erg moeilijk vooruitzicht! Sterkte!

@Eppie: Wat leuk dat jullie naar de efteling zijn gegaan. Droomvlucht is natuurlijk ook wel erg leuk ;)

@Vaam: Het 4de tandje al joh? Wat een verschil tussen alle beebjes he!

Vanmiddag toch maar even naar mijn moeder gegaan. Het was wel een beetje een vreemde situatie omdat ik die kennis eigenlijk niet echt goed ken. Maar ze vond het volgens mij wel leuk om Morris eens te zien. (mijn moeder vertelt natuurlijk altijd heel trots over hem)
    Verder zit ik weer eens lekker in de knoop met mezelf. Soms zou ik wel eens willen dat ik mijn piekerknopje even uit kon zetten. Maar ik ben bang dat ik zo nou eenmaal in elkaar zit. Ik zit nu dus te piekeren over huizen, werk, financiën. Daarnaast ben ik weer eens aan het twijfelen of ik toch de borstvoeding maar af zal gaan bouwen (mijn vriend vindt van wel, niet dat hij me onder druk zet hoor)...

7. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Axi: Hè bah... balen dat je zo ziek bent. Wel fijn dat Josanne er weer overheen lijkt te zijn.

8. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
  9. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    bedankt! wat vervelend dat je zo aan t piekeren bent. zou t deels ook niet komen doordat je moe bent door je gebroken nachten met Morris, als je zelf moe bent is t moeilijker om dingen te relativeren.... sterkte hoor!!

10. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Vaam: 3e tandje is hier nu echt door, 4 lijkt onderweg te zijn :D Duimen dat onze jongens er niet te veel last van hebben! 3e tandje viel mee in vergelijking tot de eerste twee tandjes, gelukkig! Hij had er wel last van, maar niet zoveel als toen!

Axi: Beterschap meid! mijn nichtje heeft dat virusje nu ook. Overgeven en wisselende temperatuur...

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Anita, dat is idd wel erg snel zeg.. Kan me voorstellen dat je uit je doen bent. Heel erg veel sterkte vast met de voorbereidingen en maandag ga ik heel hard voor jullie duimen!

Axi, getver balen! En je bent niet eens zwanger ;) Gelukkig is Josanne alweer bijna beter.
    Zou dat nou t mexicaanse virus zijn of is dit weer wat anders...? Ik hoorde van de week ook dat een paar kindjes hier in de buurt dat hebben gehad. Hopelijk blijft t ons bespaard!

Kuona, je weet dat dit weer een fase is he! Maar ik kan me ook wel voorstellen dat je wil afbouwen, omdat dit soort fases er vaker zijn. Vervelend dat je zo zit te piekeren, gooi t er maar uit hoor!

Hier vanmiddag ook weer geklooi! Na t zwemmen had ze nog 2,5 uur geslapen, maar t middagslaapje om 4u wilde niet lukken. Na de groenten - wil niet slapen - toen maar gevoed - wil niet slapen... Uiteindelijk net pas in bed gelegd - 5 seconden gehuild en ze slaapt :)

We hebben vanavond traphekjes laten plaatsen, ziet er prima uit. We hebben 2 grote open trapopeningen en ik zag Vera al van de trap af rollen ;). Dus dat is nou opgelost.

12. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Meiden even een ego bericht.

Sinds mijn zwangerschapsverlof ben ik werkzaam in een supermarkt. Helaas met een 0 uren contract. De laatste weken wordt is te pas en te onpas naar huis gestuurt en vaak van de planning afgehaald. Dus geen werk geen geld. Heb er nu helemaal genoeg van. De kan een paar keer gebeuren maar zo vaak trek ik het financieel ook niet meer. Heb vandaag bij de tnt post gesolisiteerd en bij de action. Allebij met contract uren. Van de week krijg ik ook bericht van een gastouder bedrijf de nog op zoek was naar gastmoeders. Hoop dat ik nu eens gelukt met werk krijg. Sinds Justin er is loop ik al te klooien met werk. Of te oud of kinderen of economische reden. Bah baal hier zo van. Ook de stempel je bent niet flexiebel. dhuuuuuuuu. Het bedrijf kan de dagen en uren kiezen de enige eis die ik stel zijn vaste werkdagen. Sorry voor mijn geklaag wilde het alleen even lekker van mijn afschrijven.

13. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties al voor nu.
    ik houd jullie zeker op de hoogte, als ik kan en tijd heb kom ik zeker hier posten,
    voor nu ga ik vroeg op bed, jildou is uit logeren bij mijn schoonzusje (de beste) haha
    en volgende week is ze de hele week bij mijn ouders.
    zo kan voor haar alles normaal door gaan.

we wisten dat de operatie eraan zat te komen, maar hadden dit niet verwacht. vorige week heb ik nog gebeld, ent oen zeiden ze dat het begin oktober zou worden, en nu is het maandag al.

ga zo lekker mijn bedje in en hoop lekker te kunnen slapen, en dat martijn maar neit weer zo vroeg wakker is als vamorgen (5.15)

morgen weer een update

liefs anita

14. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Joanjima: Oh ik heb er denk ik overheen gelezen. Maandag dus de operatie! Pfff wat eng he? Ik weet helemaal hoe je je voelt hoor, het is echt niet leuk! Alvast heel veel sterkte en succes! Geef Martijn maar een dikke knuffel!

15. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    Hoi Meiden!

Jullie trouwste meeleester heeft even een half uurtje voor zichzelf voor het werk, dus even een berichtje.

@Joanjima: Operatie maandag; vervelend en toch fijn; ik duim voor jullie! Hoop dat het niet zo vroeg was als vanochtend!

@Maatje: groot gelijk heb je hoor! Te pas en te onpas naar huis gestuurd worden is niet eerlijk, vind het dan ook een prima beslissing ergens anders te solliciteren. Zeker als het financieel niet te trekken is. Ik hoop werkelijk dat je snel iets anders vindt en je er fijn bij voelt!

@Axioma: vreselijk is dat hè, ziek zijn.. gatsie! Zeker als je inderdaad niet eens zwanger bent haha Gelukkig dat Josanne wel weer beter is, want 2 zieken in huis is geen lol aan. Heb laatst ook een flinke griep gehad; was echt vreselijk! Had geen energie voor lili rose, die wel hardstikke actief was.. Beterschap!

@Kuona: piekeraarster! Dat ken ik wel hoor; teveel nadenken.. Vooral in bed, gelukkig niet de hele dag. Maar weet je: laat de dingen maar zoals ze komen. (makkelijk om te zeggen, maaris mijn motto sinds 2 jaar; ik werd gek van mn nadenken de hele dag haha) En baby's zorgen altijd voor leuke afleiding, dus ik ben blij dat je wél gegaan bent; heeft die vrouw vast goed gedaan!

@Maka: wow, al traphekjes! Jij bent er vast als eerste bij daarmee! Hier kan ze zelfstandig zitten, maar zelfs kruipen of iets wat er op lijkt zit er nog niet in, dus kan nog even wachten! (ze snapt niet dat ze dan op dr knietjes moet, dus duwt zichzelf altijd met dr hoofd in het speelkleed en gromt haha) Vera is dan ook wel erg snel met alles heb ik het gevoel! Kan ik lekker kijken wat ons te wachten staat voor binnenkort hihi

@Uk: 3e tandje alweer! wow! Ik begon te huilen toen ik Lili Rose's eerste tandje voelde doorkomen, stom hè. Was blij.. :) Hij is wel door, maar je ziet hem nog niet echt. Voelen wel, dieu wat zijn die dingen scherp! En nou vermaakt ze zich de hele dag:) door met dr tong over dat scherpe ribbeltje heen te gaan haha

@Eppie: wij zijn ook naar de Efteling geweest! Lili rose heeft er alleen niet veel van meegekregen, die sliep de hele tijd haha Maar is zooo leuk hè!

Zo, heb niet tever teruggelezen, maar zag wel schitterende ukkies voorbij komen!

Even ego: ik ben afgelopen weekend naar Nederland geweest; wat doet dat goed!! Lekker met mn familie en zonder Fabrice, want die was ziek. Heel leuk, zo onder familie en een keer geen Frans hoeven te spreken, maar wel heeeeeel zwaar alleen. Petje af voor alleenstaande moeders! We gingen naar t restaurant met mn opa en oma en Lili wilde echt niet bij ze zitten! Snap ik, mn oma is dan ook vreselijk bezitterig en schudt haar de hele tijd door mekaar.. Tja, ze heeft kids grootgebracht, maar ik vraag me af hoe.. Sorry, ik mag dr niet zo. :) Ik was mn melk vergeten en ze wilde per sé dat Lili Rose bij hen zou blijven en ik de melk zou gaan halen! Maar ze had honger en huilde dus. Kan ik beter met haar terug de auto in, wordt ze nog een beetje kalm. Maar daar wilde ze niks van weten hoor! En ze zit in de periode "ik huil als ik mama niet zie" dus alleen achterlaten doe ik niet! Mijn mama was er ook, m aar mijn oma accepteert niet dat ik Llili Rose aan mama geef ipv aan haar.. vreselijk!
    En we hebben 4 generatie foto's gemaakt, maar oma wilde dr per sé bij haar hebben. En lili huilen, dus ik pakte haar weer terug om toch lachende foto';s te krijgen en toen was ze boos. Nou ja zeg!

Maar goed, verder een superweekend! Even spammen!

dikke knuffs aan iedereen, oktober komt wel snel dichterbij hè ;)

So & Lili Rose

ps: heb van deze foto mn oma "afgeknipt", die keek zo stom... :) Vandaar dat die muur en mijn arm zo raar zijn hahaha

16. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    nou, de rest komt straks wel, duurt te lang haha groetjes!

17. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Axioma: oh oh, dus nu ben jij aan de beurt :(. Klinkt als een erg griepje zeg. Hopelijk ben je er weer snel vanaf.

@Kuona: huizen en financieën...heb je nu een huurhuis of een koophuis dan? Want als het het eerste koophuis is dan is dat natuurlijk een hele stap om te nemen.
    En borstvoeding. Twee adviesen....ten eerste voel jezelf niet schuldig om te stoppen en laat je ook geen schuldgevoel aanpraten door anderen, je hebt het nu al 7 maanden gedaan en dat is echt heel knap...ten tweede, stop pas al JIJ dat zelf wilt en niet omdat andere dat zeggen.
    Ik heb helemaal geen borstvoeding gegeven dus vind elke maand die een ander het kan opbrengen heel knap.

18. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Uk, tjonge 4e tandje alweer... welke tandjes heeft Ferry nu?
    Ach wat sneu dat je nichtje ook ziek is!

@Maka, nou t mexicaanse virus schijnt juist hoesten/keelpijn/luchtwegenaandoeningen te veroorzaken en niet buikproblemen.
    Dus dat zal t wel niet zijn.. Tjonge Vera heeft weinig geslapen dus, hoe deed ze het vannacht?
    Fijn he die traphekjes, mn vader heeft er gister 1 geplaatst tussen de keuken en de woonkamer!

@Maatje he wat vervelend, dat is inderdaad een groot nadeel van een nul uren contract! Hopenlijk wordt t wat bij de tnt of de action! Succes!!!

@Joanjima, tjonge dan komt wel heel dichtbij! Succes en sterkte in deze spannende tijd!

@HummelkeSofie, bedankt! Ik ben bijna nooit ziek en ik vind het vreselijk! Hihi ik lig nu op de bank en josanne naast de bank op een kleed te spelen!
    wat vervelend dat gedrag van je schoonmoeder, hier ook een beetje het geval. Mn schoonmoeder wordt gewoon half boos als ik Josanne weer terug wil om bv op bed te leggen... zuch vermoeiend en frustrerend...
    Leuke foto trouwens! mooi meisje hoor!! hihi zo heb ik ook iemand van onze trouwfoto's weggefotoshopt :D

@Vaam, ja ik ben nu de pineut... ach gaat wel weer over!

Zo vannacht op de bank geslapen... zodat de wc dicht in de buurt was ;)
    Manlief gevraagd of hij eruit wilde gaan voor Josanne als ze huilde. Helaas hoorde hij haar niet huilen, ik had voor de zekerheid de babyfoon aangezet, dus kon ik zelf naar boven.. ach tja mannen he ;)
    Voel me nu al wat beter, alleen spierpijn en gammel. Ik hang lekker op de bank en Josanne ligt op de grond te spelen!

Hier is het 2e tandje ook een feit, dus beide ondertandjes binnen 3 dagen door! weg tandenloze bekkie :D

19. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Uk: Daan was wel wat minder zeurderig bij zijn derde tandje, maar ben benieuwd hoe hij het nu zal doen bij dit 4de tandje. Ik heb vandaag nog niet gevoeld, ben benieuwd of ie door is.
    Ik mag alleen niet zijn tandjes poetsen nu, ik denk dat ie dat te gevoelig vind.

@Maka: oh ja, dat moeten wij ook nog gaan regelen....traphekjes.

@maatje: je hoeft toch geen sorry te zeggen joh! Lekker van je afschrijven hier, dat doet iedereen wel eens (ik regelmatig met die lastige ex van me ;)).
    Ik hoop voor je dat je snel iets leuks vind, want zo'n 0-urencontract werkt niet echt op deze manier.
    En gastouder zou wel heel leuk zijn, of niet?

@Anita: fijn om even van je te horen en ook om te horen dat je ons op de hoogte gaat proberen te houden. Het zal wel even een zenuwweekend voor jullie worden. In ieder geval heel veel sterkte met alles.

@sofie: wat een rare oma zeg! hoe ouder, hoe gekker zeggen ze wel eens. Alleen is dat bij haar dus in de negatieve zin. Je laat een kind toch niet huilen, omdat je perce die kleine op je schoot wil! En boos worden omdat je haar aan je eigen moeder wil geven!! Laat haar maar lekker boos zijn....drie keer werk!

En je hebt dus lekker gefotoshopt, hihi. Maar wel een leuke foto hoor, als je niks gezegd had, dan was je arm en de muur niet opgevallen ;).

20. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Axioma: dat is ineens snel gegaan dan zeg, 2 tandjes in 3 dagen. Nou ja, bij Daan gaat het nu ook wel erg snel hoor. Vorige week vrijdag had hij zijn 3de tandje en zag ik nog helemaal niks van een vierde en gisteren viel me ineens de 4de op.
    En mannen, die slapen echt overal doorheen he! Die van mij wordt er ook niet zomaar wakker van (Daan huilt dan ook niet echt hoor, die jammert meer en ik wordt van elk zuchtje van hem al wakker).

Deel Deze Pagina