Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    #9861 Mieke8, 11 sep 2009
    Laatst bewerkt: 11 sep 2009
  2. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    #9862 Mieke8, 11 sep 2009
    Gewoon leuk doen :D (t-shirt is van Zara Kids, zo leuk, hebben ze ook met een hondje in blauw)

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mieke, hahaaaa die eerste foto!!!
    Shirtje is idd erg leuk!

4. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Maka, ja lachen he!
    Heb nog een gekke. Hier lijkt hij net zo'n chiquita meisje, maar dan een chiquita-jongetje haha.

5. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Mieke: fijn dat jullie het zo leuk hadden als gezinnetje. Jammer dat je dan altijd zo vroeg weer zo;n huisje moet verlaten he, niet gek dat je dan toch weer moe bent hoor.
    Hmmm, wat een gedoe toch altijd met dat geseks he, meestal is het toch vaak niet in evenwicht: wil de 1 weer meer dan de ander.... Het heeft vast niet met aantrekkelijkheid te maken hoor. Bij mij is het jammergenoeg altijd dat ik dan mijn vriend gewoon al zolang ken en hij niet 'nieuw' meer is. Dat vind ik dan echt het enige nadeel aan zo'n fijne lange relatie. Dat supergave superverliefde gevoel van in het begin, dat wordt toch echt anders (bij mij). Maar ja, er staan weer zoveel positieve dingen tegenover gelukkig.
    Hihihi, fantastische foto's. Ebbie zit er hier ook echt helemaal onder met al die prutjes eten, ongeacht of papa of mama haar te eten geeft, hihihi.

6. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    hahaha Mieke! Die met dat shirtje: Ik vind em net zo'n kop trekken als die kat/piraat op zn shirt! haha echt top!

7. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    @ mieke, leuke foto's zeg, echt een lekker ventje hebben jullie!!

@ married, grappig hoe jij het omschrijft, jou man zou dus ook wel willen dat je ging stoppen met de bv omdat 'ze' dan weer van hem zijn. Tja, dat zou hier ook een reden kunnen zijn ja, mannetje vindt het ook wel eens jammer dat hij er nog steeds zo goed als niet mag aankomen maar is wel trots dat ik het nog steeds volhoud. En ik ga toch niet stoppen daarom hoor. Er komt daarna nog genoeg tijd om met 'ze' te spelen!!

@ kuona, ik lees dat je jezelf nog even de tijd geeft. Goede insteek. Mocht je er dan nog van balen moet je je conclusie trekken en gaan afbouwen. Morris heeft echt al heel veel goeds van je gekregen hoor. Maar stiekum hoop ik wel dat je weer net zo positief wordt als mij. Het lijkt me heerlijk om Sanne te kunnen voeden tot ze helemaal met de pot mee-eet. Laatste voeding op haar eerste verjaardag ofzo?? Lijkt me wel bijzonder.

Hier ligt de kleine meid sinds een half uurtje op bed maar is alweer wakker geworden door de verkoudheid dus ik vrees toch voor de komende nacht. Heb al een ui in haar kamertje gezet en net voor het slapen haar neusje gedruppeld maar of dat genoeg is??? We zullen zien. Ik ga nog ff tv kijken en dan naar bed.

8. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

hallo allemaal

even snel een reactie.

vanmorgen om 10 uur in het umcg gemeld voor de opname.
    gesprekje gehad, en toen begon het WACHTEN.
    10,oo uur kwam er iemand bloed bij martijn prikken, in zijn handje, ging in 1 keer goed, en martijn heeft maar 1 klein kikje gegeven. toen gesprekje met de verpleegkundige gehad, over zijn voedings schema en verdere ontwikkeling. om 11 uur kwamen er geopereerde kindjes bij ons op de kamer, was wel even confronterend.
    om om half 12 werd martijn gewogen en gemeten, 9440 gram en 72 cm. ook werd zijn saturatie gemeten (65%)

om 12 uur kwam de verpleegster weer en die meldde ons dat wij om 14.40 verwacht werden voor het maken van een ECG en o 15.00 uur voor een longfoto, dus we hadden nog een lange weg te gaan.

martijn heeft van 1-2 geslapen en toen kwam de veropleegster weer, of we nu ook naar de rontgen konden voor de foto, ja dit kon wel, wij dachten uurtje eerder heir, uurtje eerder daar. maar hier was dus niks van waar.

na de foto weer terug naar d afdeling, waar we 10 minuten hebben gezeten, en toen konden we weer een verdieping lager voor de ECG, dit ging ook prima. en daar kregen we te horen dat het bezoek van de chirurg wel na 4 uur kon worden.

weer terug op afdeling M2. hebben we tot kwart voor 5 gewacht, en toen kwam eindelijk de chirurg, en om kwart over 5 kwam de anesthesist langs, en daarna mochten we naar huis, om half 7 konden we jildou bij mijn ouders ophalen, het was een enorme file in groningen.

het was dus een hele lange vermoeinde dag, waarna ook nog mijn schoonouders om kwart voor 8 bij ons op de stoep stonden.
    en nu even hier een reactie geplaatst, morgen zal ik de site uodaten met foto's en nu ga ik lekker slapen.

anita

9. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Dinkie: goed idee van die ui op Sannes kamer. Ik hoop dat het goed gaat vannacht.

@ Anita: een lange spannende dag dus. Ga maar lekker uitrusten meid.

10. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    Net nog even gezocht op google maar meer mensen hebben het over bv in het neusje dat dat zo goed helpt. Ga dus nu maar even op zoek naar een pipetje zodat ik het dan in haar neus kan druppelen. Want om het goed te mikken wordt een elende denk ik (Kuona, zie me al hangen ja, ik ga voor een andere oplossing!!). Ze is alweer 2 x wakker geworden dus misschien helpt het nog voor deze nacht?

11. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    #9871 Mieke8, 11 sep 2009
    Dank voor jullie leuke reacties, hihi wij vinden Boaz ook erg leuk :D:p

Sofie, haha ja dat vind ik ook wel een beetje. Enne, raar hoor van je oma. Vind dat wel heel brutaal eigenlijk. Zou er de volgende keer wat van zeggen hoor. (had ik nog niet op gereageerd) Leuk de foto van jou, Lili en je moeder, jullie lijken alle 3 op elkaar.

Dinkie, ach arme Sanne, hoop dat ze snel opknapt hoor!

Noppie, ja dat is wel zo he, maar ja zo gaat het niet bij iedereen, bij sommigen is het gewoon goed, weet niet wat het is. Het is bij ons altijd een issue. Vind het op zich niet het belangrijkste in onze relatie hoor! Maar ja in de eerste jaren was het wel beter ja.

Anita, wat een lange dag voor jullie en voor Martijn. Gelukkig hebben jullie nog even het weekend om bij te komen en alles op een rijtje te zetten.

Oja, Boaz is vandaag 7 maanden, wat gaat het toch snel. Helemaal nu hij al lekker zit in de kinderstoel en dan zo gezellig mee doet aan tafel, lekker veel kletst, lacht en goed eet. Hij wil nu alleen wat minder zijn melk drinken beetje net als bij Iggy en Levi. Vanavond had hij om 17.30 zijn hapje op en om 20 uur had ik zijn laatste fles klaar gemaakt, maar die wilde hij helemaal niet, overdag ook al wat minder. Nu is hij dus gaan slapen zonder laatste fles en zal hij straks wel van de honger wakker worden. Jullie nog tips? Dinsdag moeten we weer naar het CB dus zal het wel even aankaarten.

Kennen jullie deze site? http://www.bidrivals.com/nl?gclid=CJKb8qmX6pwCFZCB3godfXzhjQ

12. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Mieke: maak je niet druk over de flesjes. Soraya krijgt er nu nog maar 2. Volgens het CB hier hebben kindjes van 7 maanden nog maar minimaal 300cc aan zuivel nodig, en dan inclusief yoghurt. Dus als hij maar 2 flessen wil drinken heeft hij in principe al genoeg. Dan heb je nog groente, fruit en brood dus hij komt niets tekort hoor!

De ene keer geef ik Soraya een fles in de middag en de andere keer 's avonds. Ligt er maar net aan hoe het uitkomt. Ze gaat zonder problemen slapen na de groente en yoghurt tot de volgende morgen!

13. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Miireii, Boaz krijgt 's ochtends als eerste pap van 200 cc. En dan dus 1 fles ergens op de dag. Maar dan zou hij toch weer vitD druppels moeten krijgen, wanneer hij minder dan 500cc opvolg melk binnen krijgt? Echt veel heeft hij vandaag niet op. Pap, potje fruit, 1x fles (niet alles) en zijn avondhapje groente/vlees.

14. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Mieke, volgens mij zit dat genoeg in de opvolgmelk.. De arts van het cb zei dat het niet nodig was..

15. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Vreemd want hier bij het cb zeiden ze juist dat het weer wel moet wanneer ze minder dan 500 cc binnen krijgen, eerst hoefde het niet omdat ze dan 1000cc binnen kregen. Weer die tegenstrijdige richtlijnen he.

Nou Boaz werd net huilend wakker hoor, toch honger. Heb hem wel een fles gegeven, maar dit moeten we natuurlijk niet nu zo houden, want dan gaan we weer de verkeerde kant op.

Nou ik was niet van plan zo laat te gaan slapen, maar goed... alles voor mijn kleine mannetje hoor.

16. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Ik weet dat het bij de gewone melk van 0 tot 6 maand wel zo is.. maar met de opvolgmelk niet hoor.. Anders zou je tot aan een jaar vitamine-d druppels moeten geven.. op een gegeven moment hebben ze nog maar 1 flesje.. zou toch raar zijn?

En van opvolgmelk mogen ze toch helemaal geen 1000cc hebben?

17. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Nou ik dacht dat ze die vitD druppels tot hun x jaar konden krijgen. Lig in bed dus weet het even niet. Maar ga het dinsdag wel even vragen hoor, hihi weten we het weer, alhoewel het dus wel weer zal verschillen. :p

Vitamine D - Davitamon

18. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    ja haha denk het ook wel.. Mijn CB is sowieso erg makkelijk met dingen hoor. Denk dat andere CB's wel wat strenger zijn...

Ik neem aan dat er in groente en fruit ook wel genoeg vitamines zitten en in opvolgmelk zit ook vitD..

19. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Nu wij over die Vitamine D druppels aan het praten zijn, bedenk ik me in 1x dat ik foliumzuur moet slikken... Oeps! Ga het morgen gelijk halen!

Mieke ik moet je bedanken ahhaha!

20. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Goedemorgen meisjes :)

Pfff het is wel weer vroeg hoor...
    Typte ik van de week nog dat Ferry geen last had van zijn boventandjes... Helaas, hij heeft er weer erge last van! Was gisteren echt ontroostbaar. Zelfs paracetamol hielp maar eventjes. Gelukkig ging hij gisterenavond wel slapen. Hij had overdag helemaal niet geslapen :$
    Nou, we hopen maar weer dat het snel voorbij is ;)

Mieke: Volgens mij moet je dan wel vit. D geven hoor. Als jouw cb het zegt, zou ik het in ieder geval wel doen. Ferry krijgt nog steeds 3 flesjes, dus hij heeft het nog niet nodig. Anders even het cb bellen?
    Ik ga even op die link van je kijken, ziet er interessant uit!

Sophie: Ik vind jullie foto ook zo leuk! Jullie lijken echt op elkaar! Hoor je wel vaker zeker?

Miireii: Ja, maar snel aan de foliumzuur! ;)

Ik ga weer even niksen... TOt later!

Deel Deze Pagina