Mieke, ik gaf bij Levy BV en had daar juist sneller een ritme in dan nu voor mijn gevoel. Ik denk dat het aan het kind zelf ligt.... En kusjes en knuffels, de hele dag door als het effe kan Luiertas, ligt er een beetje aan waar ik heen ga en of Dani net gegeten heeft of niet. Ervaring bij Levy heeft me wel geleerd om hem veel mee te nemen, beter te veel mee, dan er om verlegen! Kelly, wat vervelend dat het zo is tegengevallen met de BV. Ik had hetzelfde probleem, dus ik kan me helemaal voorstellen dat je bent overgestapt. Komt Isa nu wel genoeg aan? Hier vanmorgen met Dani naar de huisarts geweest. Hij heeft een paar blaasjes op zijn hoofd en beentjes en ik had het vermoeden dat hij toch de waterpokken had (heeft LEvy 2 weken geleden gehad). De assistente was van mening dat dit niet mogelijk was bij klinderen onder de 3 maanden en wilde me afschepen . De ha heeft meteen de kinderarts gebeld om te overleggen, want hij had het nog nooit meegemaakt bij zo'n kleintje en het zijn dus toch echt waterpokken..... We moeten het nu goed in de gaten houden en als hij meer dan 38,5 koorts krijgt of een flinke uitbraak krijgt dan moeten we meteen terugkomen. En zo blijven we bezig.... Heb ook maar meteen nagevraagd voor anticonceptie. Hij adviseerde een spiraaltje, omdat we er vrij zeker van zijn dat we niet voor een derde willen gaan. Volgens hem is dit dan veiliger dan de pil, omat je die nog al eens makkelijk vergeet. Zal er dus maar een serieus over na gaan denken... Wat doen jullie?
Angela Kinderen kunnen op elke leeftijd waterpokken krijgen. Wat een muts die assistente. Mieke Luiertas ligt er echt aan waar ik heen ga en voor hoelang. Korte uitjes (school) alleen luier en doekjes bij langer uitstapjes luiertas met voeding en extra kleding meestal ook een flesje je weet maar nooit.
Hey meiden, Even een vraagje voor de meiden die ook een keizersnee hebben gehad. Het vloeien was eigenlijk helemaal gestopt, maar nu heb ik dus weer wat helder bloedverlies. Heb tot nog toe ook helemaal geen last van de wond gehad, maar nu is het ca, 5 cm boven de wond wel gevoelig. Heeft één van jullie dit ook, kan het al mijn menstruatie zijn of kan het de wond nog zijn van binnen? Ook nog een ander vraagje. Myrthe heeft een soort uitslag in haar nekje en voor het weekend ook in haar gezicht, maar dit is al weer weg.Ze lijkt er geen last van te hebben, maar kan dit door voeding ofzo komen en waardoor kan het anders komen? Wordt af en toe gek van mezelf dat ik al die vragen heb hahaha. Mannetje gaat zo weer werken, heeft nu 3 late diensten achter elkaar, dus ben 3 avonden alleen.... xxx Daffie
Bij mij was het vloeien ook al redelijk snel weer over.. maar hier nog geen tekenen van een menstruatie.. het kan bij jou wel zo zijn hoor! ik denk niet dat het je wond is, want die is nu wel dicht gegroeid neem ik aan. ik had zelf laatst ook een paar dagen last van de wond, maar dat is nu ook weer over. geen bloedverlies gehad. ik denk gewoon dat het je menstruatie is hoor! liefs!
@maatje, GEFELICITEERD! Was het net vergeten te melden @kinderwagen: wij hebben een Urban Jungle, rijdt heerlijk! En geef BV. @K&D druppels, ik geef er ook maar 5 van beiden. Dat houd ik ook maar aan. Zal het maandag nog wel es navragen bij CB. @Mieke, luiertas neem ik niet altijd mee. Als ik hier een rondje ga wandelen niet, maar als ik echt verder/langer wegga, wel. Zit helemaal volgestouwd met dingetjes, hihi. @Angela, wat vervelend dat Dani de waterpokken heeft. En zo vroeg al! Zielig hoor. Wat betreft anticonceptie: moet er ook nog over nadenken. Spiraaltje zie ik niet zitten en met condooms ook eigenlijk niet. Had nooit zo'n last/moeite met de pil, dus ik denk dat ik die maar weer ga nemen. Ben ook altijd stipt met het innemen, dus dat scheelt ook wel denk ik. @Kelly, wat vervelend dat BV zo slecht ging. Gelukkig gaat het nu met de FV beter. @mammavanstef: Naomi is ook sinds gisteravond onrustig. Slaapt ook slecht, terwijl ze normaal een gat in de dag slaapt! Wilt wel veel drinken, zou ze nog steeds in die regeldagen zitten? @Mieke, ja, qua dat overtollig vet, dat vraag ik me dus ook af! Vooral op mijn buik, hoe gaat dat ooit weer helemaal strak worden!?!
Ik heb dit topic ook gevonden hoor! En wat is er alweer veel gekletst. Tof dat nu alle babies er zijn. Ook hier nog geen ritme en last van krampjes. En in mijn oude kleding pas ik ook nog lang niet. Er is 5 kilo extra blijven plakken. Ik merk wel dat er nog weer wat af gaat nu ik meer beweeg! Ga bijna elke dag een eindje wandelen nu met Fianne in de wagen. Alleen regent het hier vandaag helaas en dan kan ik toch echt geen zin maken. Vind dat voor mijn meisje ook niet prettig. Vanochtend naar het consultatieburo geweest en Fianne groeit geweldig goed! Is al 3 cm langer dan bij haar geboorte en qua gewicht zit ze zelfs iets boven het gemiddelde. Verder weinig nieuws hier, ik ga even bijlezen.
Goedemiddag.. Pff, net pas beneden, meneer lijkt eindelijk stil te zijn.. de hele nacht heeft ie liggen spoken en ook vanochtend wilde hij niet slapen en was ie helemaal overstuur. Heb hem nog wel in badje kunnen doen en nu lijkt ie dus eindelijk stil. Ik ben kapot, ga dus zo even liggen. @ Mieke, hier ook nog geen ritme idd (BV). En kusjes geven doe ik ook continu, hij kijkt me soms echt zo aan van 'heb je haar weer', Het bedje verschoon iki iets van 2x per week. Heb idd ook een hydrofiel luier onder zn koppie voor het spugen. Thanx voor de link van de spiegel, ik wil er idd ook eentje aanschaffen. Luiertas neem ik altijd mee, doen daar ook mn eigen zooi in dan. @ matta1986, bedankt voor je felicitaties! Wij hebben een Bugaboo Cameleon en ik geef borstvoeding. @ deesje, zeker herkenbaar, zie hierboven @ maatje, gefeliciteerd! @ Maka, super leuke foto's van Vera! En ik blijf het zeggen.. wat een haar! Ik geef al de hele tijd 5 om 5 druppels, zo is het mij verteld door de kraamzorg en zo staat het ook op de verpakking. @ kleertjes, Thije is voornamelijk lang. Bij zn geboorte was ie minstens 52 cm (maar waarschijnlijk wel meer) en mn man heeft hem van de week proberen te meten en kwam toen al op 55 cm . Sommige kleertjes passen qua lengte dus niet meer, maar grotere maten zien er dan vaak weer wat wijd uit. @ HJ1977, jij hebt het heelmaal druk met 2 beebjes, en best lastig dat ze een ander schema/ritme hebben joh! Thije is ook verkouden en hij lijkt ook schor. Ik heb het neuspompje ook gehaald en ga dat straks als ie wakker is maar even proberen. Hmm.. hij huilt weer... ga er dus snel maar naartoe!
Waaaah, ik word gek! Het had vandaag een rustdag moeten zijn: Daan naar het kinderdagverblijf, en de kleine meid en ik alleen thuis. Had ik me best op verheugd, want ik merk dat ik toch nog wel moe ben van de bevalling. Helaas had Daan gisteren ineens hoge koorts. Vanmorgen was die weer afgezakt en hij gedroeg zich ook weer redelijk normaal, dus heb ik hem toch weggebracht. Kreeg ik om 11.00 uur een telefoontje of ik hem weer wilde ophalen, want de koorts was toch weer toegenomen. En boven de 38,5 moet je je kind ophalen. Daarbij kijken ze niet naar hoe je kind zich gedraagt, want Daan gedraagt zich nauwelijks ziek. En Ilse zit ook niet goed in haar vel, want die vraagt om de 2 uur de borst en spuugt daarna weer heel veel uit. Ook leuk dat beide kindjes op elkaars gehuil reageren, huilt de een dan raakt de ander in paniek en andersom. Ik heb de kleine meid nu maar beneden in de bak van de wandelwagen te slapen gelegd. Dan heeft Daan hopelijk niet al te veel last van haar gehuil en kan hij een paar uur ongestoord slapen. Maar weg rust Word ik gelijk even lekker op de proef gesteld als moeder van twee kindjes. Groetjes, Wendy
hallo allemaal. zal even proberen zoveel mogelijk te reagere, dochter em zoon slapen allebei heerlijk dus heb nu even tijd. kleertjes: hier tijdens de zwangerschap alle kleertjes maat 50 uit de kast gehaald, want martijn zou zwaarder zijn als jildou (4550 bij geboorte) alleen was dit dus enit het geval, dus de kleertjes maar weer in de kast gelegd, alleen heeft martijn erg grote voeten en lange armen en benen dat maat 50 na 2 weken niet meer paste, nu heeft ie dus kwa gewone broeken maat 56 aan (zit erg ruim om de middel) shirtjes ook 56 en slobbroekjes (met sokjes eralaan) maat 62 anders passen zijn voetjes er niet in. jildou zat al met 2 weken met alle kleren in 62. heb een beer op zijn kamer staan en die heeft martijn zijn eerste pakje aan, zo leuk. slapen van partner mijn man slaapt door alles heen, meestal als martijn honger heeft haal ik hem eerst uit zijn bedje en dan leg ik hem naast mijn man neer en ga ik naar beneden om de fles te maken, ik denk dan wel eens van zou hij in de gaten hebben dat martijn een schone luier zou moeten hebben, als ik boven kom ligt martijn of te huilen of te mopperen en slaapt mijn man lekker door, soms is mijn man met een speentje bezig hem rustig te houden, maar als martijn honger heeft, helpt een speentje niet. hij wil snacht heel graag helpen maar is dan zo moe, als ik aan het voeden ben dan ligt hij te snurken naast mij. in principe komt matijn 1 keer in de nacht, maar zoals vanacht was het om 2 uur en om 5 uur werd ie weer wakker, 2 uur redde ik het wel, maar 5 uur was ik zo moe, en voor hem iets te vroeg voor de fles, dus heb hem naast me gelegd en met het speentje hem in slaap gemaakt, toen hebben we heerlijk naast elkaar tot 7 uur geslapen. was dus geen honger. gisterochtend mocht ik uitslapen van mijn mannetje , heerlijk tot half 10. mutsje: wij gebruiken ook geen mutsje meer, alleen als ik hem voordat wij weg meoten nog in bad heb gedaan, dan doe ik het wel, maar normaal gesproken nooit. voorkeurshouding: ook martijn heeft een voorkeurshoudeing naar rechts toe, als ik hem in de box leg draait hij altijd zijn hoofdje naar de rechterkant, maar met slapen geen probleem om hem na de voeding op de andere kant te leggen, dan vind ie het neit erg. spruw: martijn heeft nu nog steeds last van de spruw, heeft dit nu al zo'n 3 weken, hoelang hebben kinderen dit normaal gesproken, het is wel minder als dat het was, maar nog niet over, de medicijnen zijn nu op, had er nistatine labaz voor gekregen. wie nog meer kindjes met spruw? geboortegezwel: martijn kreeg na de bevalling een zachte bult op de linkerachterkant van zijn hoofdje, dit viel ons in de kraamweek op, alleen mijn man had het nog neit gezien, het weekend na de kraamweek vond ik het er toch vreemd uitzien dat ik de verloskundige gebeld heb, die zei is heel normaal, gaat vanzelf weer weg. nu is die bult sinds vorige week wel iets kleiner geworden maar voelt kei hard aan. ben langs de verloskundigepraktijk gegaan om te vragen (ze hadden geen dienst in drachten) maar de assistente zou het overleggen en dan zouden ze me terug bellen, dit deden ze maar vertelden dat het zo voor kon komen en dat het na 6 weken weg zou zijn, we wachten dus nog 2 weken, heb wel het idee dat hij slinkt, en moet over 2 weken toch naar de verlos voor nacontrole. zijn er meer kindjes die dit gezwel hebben gehad of nog hebben? verder gaat het hier prima. poepen en plassen gaat super goed, elke middag tussen 4 en 5 ur heeft martijn zijn huilmoment, niks helpt dan, soms als echt niks werkt geef ik hem 60 voeding, en die 60 haal ik dana f van de eerstvolgende fles, als hij om 3 uur gehad heeft krijgt hij normaal om 7 uur weer, geef hem dan als het echt neit anders wil, om 5 uur dus 60 voeding en om 7 uur de 90 voeding, soms 120. en dan heeft hij toch in totaal zijn 150 voeding gehad, hij drinkt eigenlijk ook altijd zijn flessen leeg.ben ook erg benieuwd hoeveel hij weegt, de 24 voor het eerst naar het cb. wel gaan we straks over stappen naar de friso comfort voeding i.p.v de standaart voeding, martijn spuugt redelijk wat uit na de voeding, en dat deed jildou ook, dus toen hebben we ook altijd de comfort gehad, beviel prima. kom vanavond nog wel weer even bijlezen, ga nu lekker even nog 1 uurtj bankhangen voordat dochterlief wakker wordt en martijn weer een fles moet hebben. maken jullie mama's de kindjes overdag ook elke 4 uur wakker voor een voeding, ik maak martijn overdag altijd wakker, maar soms komt ie zelf na 3,5 uur al en dan krijg ie ook, en soms als hij lekker slaapt en het mij beter uit komt dat hij een half uur later de fles krijgt, doe ik dat ook wel eens, laat hem nooit langer wachten tot 5 uur na de laatste voeding. een heel verhaal, maar goed groetjes anita
@Marriedgirl, HEEL herkenbaar idd, Heb Naomi ook EINDELIJK net in slaap gekregen door tig x slaap kindje slaap te zingen, pffffffff. Ben nu ook bekaf, ga ook maar ff plat. Ze is echt zo wakker vandaag, maar ook megamoe, maar slapen ho maar! Ja, een hazeslaapje en dan komt ze weer. Vermoeiend! @anita, ik maak Naomi ook wel es wakker hoor, maar meestal komt ze eigenlijk uit zichzelf. Overdag tussen de 3.5 - 4 uur (behalve vandaag dan ) s avonds zit er meestal maar 2.5 uur tussen. 's Nachts gelukkig ook maar 1x voeden tot de ochtend 6-7 uur. Maar goed, vandaag loopt het dus een beetje ander. Vervelend dat hij nog last heeft van spruw. Kan je helaas geen advies geven hierover. Haha, dus je man slaapt ook soms lekker door! @geboortegezwel, ook geen last van! @bedje: ik verschoon het ook 2x per week. Ligt ook een hydrofielluier onder het hoofdje, voor het spugen, al heeft ze dat eigenlijk nooit. @Waxientje, fijn dat Fianne zo groeit! En jammer van het wandelen, hier was het mooi weer, maar het betrekt nu. Het waait alleen echt megahard, dus blijf ook maar lekker binnen met Naomi. Net even met mijn hondjes gewandeld, waaide zowat weg! Nou, ga maar effekes nog even liggen, voordat mijn kleine meisje weer wakker wordt ...! Ligt nog een was om op te vouwen, kan strax ook nog wel (de wasmachine staat hier toch wel bijna iedere dag aan!).
Mieke: luiertas neem ik overal mee heen, en alles zit er standaard in een bakje met extra voeding, een flesje, kleertjes, slabbetje, luiers, en het ziekenfondspasje , ervaring leert dat je de tas maar beter bij je kan hebben. Ging eens een keer met jasmin naar de huisarts wilde eigenijlijk alleen een luier mee nemen, tog snel de heletas gepakt, gelukkig maar want moest gelijk met haar naar de spoeteisende hulp, mocht niet eerst weer langs huis gaan van de dokter. Hj: leuk om weer eens iets van je te horen, zo te lezen heb je het erg druk met je mannetjes, fijn dat het zo goed met ze gaat. Angela: wat balen dat Dani de waterpokken heeft, kan dit kwaad voor zulke kleintjes? beterschap er mee. Daffie: misschien zijn het warmte pukkeltjes die Myrthe heeft. Fuad heeft ook nog steeds zijn hele gezichtje vol met pukkeltjes nu al 1 1/2 week ga tog twijfelen of hij geen allergie heeft. Wenniepenny : das balen verheug je je op een lekker rustig dagje, niets valt meer te plannen met 2 kleintjes er is eraltijd wel 1 die aandacht nodig is. Vond het 's avonds altijd zo lekekr als Jamsin om 19:00 naar bed gingg, dan had ik even tijd voor me zelf, maar nu moet Fuad de fles en is meestal een tijdje wakker, als hij weer slaapt ga ik ook vaak naar bed, weinging tijd voor me zelf dus. Groetjes MArtine
Oei Wendy, dat lijkt me inderdaad wel zwaar met 2 kleintjes. En sneu dat Daan koorts heeft. Hopelijk is hij er snel weer vanaf. FamilieVeenstra, de spruw plekjes waren bij Jort binnen twee dagen weg. Wij kregen daktarin mondgel. Mijn borsten doen wat langer over het herstel. Gezwel, geen ervaring mee. Als je het niet vertrouwt en niet 2 weken wilt wachten misschien de ha bellen? Ik maak Jort nooit wakker. Hij komt meestal vanzelf wel. Married, lekker uitgerust nu? Luiertas, ik kan nog helemaal niet ver. Dus een speen is voldoende. Ik zorg er wel altijd voor dat Jort net gevoed en verschoond is. Mieke, K en D druppels. Op advies van zowel kraamzorg en cb doen we 5 van K en 10 van D. Het cb gaf aan dat 10 x D tegenwoordig de richtlijn is en dat de verpakkingen daar nog niet op afgestemd zijn. Jort krijgt nu deels fv dus hij hoeft nu nog maar de helft van beide. Angela, beterschap voor Dani. Zo'n klein kruimeltje en dan al waterpokken! Kelly, klinkt als een verstandige keuze om over te stappen naar fv. Vloeien na keizersnee, ik heb zeer weinig gevloeid. Soms wordt ik nog wel verrast door wat bloed. Zowel ziekenhuis als kraamhulp heeft aangegeven dat je af en toe een beetje kan vloeien, vooral als je weer wat actiever wordt en meer gaat lopen. Even een boodschappenlijstje maken. Jort is gevoed, verschoond en in slaap aan het vallen. Kan er dus weer even uit.
Hier komt Myrthe tussen de 2,5 en 5 uur voor een flesje. Ik maak haar niet echt wakker, alleen voor de laatste voeding als het na 00:00 is. Wendy; dat klinkt inderdaad zwaar... Martientje; dat dacht ik dus ook dat het warmtebultjes waren. Heb al een dekentje weggehaald uit haar wiegje, maar het blijft toch zitten. Ik bel anders morgen de huisarts wel even, dan kan ik meteen vragen of ik inderdaad nog helder kan vloeien of dat het mijn menstruatie is. Ik heb namelijk helemaal niet meer gedaan de afgelopen dagen. Angela; nu al de waterpokken...das idd wel snel en sneu voor Dani. Hier zit Myrthe nog in maatje 56, 50 is echt te klein. Hoop dat ze nog wel even in 56 kan, want het zijn zulke leuke kleertjes We kunnen vandaag helaas niet aan de wandel, het regent continu en daar begin ik echt niet aan. Mijn vader belde net hoe laat Myrthe weer een flesje zou krijgen, dus ik zeg "tussen nu en een kwartier wrs", zegt ie "dan kom ik er zo aan"hihihi. Oftewel opa komt het flesje zo geven.... liefs Daffie
Samuel is nu al twee weken verkouden...voor een ventje van twee en en halve weer redelijk lang... Zijn neusje zit verstopt waardoor hij moeilijk ademt, heel zielig! Zoutoplossing lijkt ook geen zoden aan de dijk te zetten... Iemand tips?
@ Chez dre: Welkom en nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van Samuël! "Entering the record books for worlds longest pregnancy"?! Ik denk dat je een nieuwe banner nodig hebt. @ Jantie: Wat zielig dat je zoontje een verschoven nekwervelschijf heeft gehad, en dat hij daar zo lang last van heeft gehad. Goed dat jullie Mikki nu extra goed laten onderzoeken! @ Miireii: Wat lief dat je elke ochtend wordt verblijdt door een big smile! En wat knap dat Soraya zich al terug kan rollen van buik naar rug! Dyon heeft het rollen nog niet door, maar als ik hem op zijn buik leg, traint hij zijn hele lichaam ipv alleen zijn nekje. Hij richt dan zijn hele bovenlichaam op en steunt dan op zijn armpjes. Ook gooit hij zijn beentjes iets de lucht in. Hij is echt al zó sterk! @ Uk: Goh, drie maand alweer. Wat gaat het snel... Gefeliciteerd Ferry! @ Axioma: Ohw, gelukkig maar dat jullie zo'n fijne bank hebben. Onze bank ligt lekker voor eventjes, maar ik moet er niet aan denken er een nacht op te slapen...! @ Eppie: Hopelijk belt de lactatiekundige je vandaag terug en hopelijk kan ze je onzekerheden wegnemen. Slikt Yannique de druppels wel gewoon door, ondanks dat ze ze vies vindt? Anders kun je proberen om alles wat overblijft op het lepeltje op je pink te doen, zodat ze het van je pink kan zuigen en toch alles binnen krijgt. Zo doe ik dat met Dyon ook. En ja, Dyon maakt het zich soms wel heel gemakkelijk met drinken. Als de melk eruit spuit, doet hij alleen zijn mond open en laat hij de melk erin lopen. Niet helemaal de bedoeling natuurlijk, maar ik moet er toch elke keer weer om lachen. Slim kind. @ Sjors: Gezellig dat je er ook weer bent! 22 graden, wat heerlijk! Ik kan niet wachten tot het hier in NL ook die kant op gaat... @ Maka: Haha, hoe ben je toch aan deze dag en tijd gekomen? Ach ja, zwangerschapsdementie mag nog tot 9 maanden na de bevalling een excuus zijn hè? @ Mieke: Wat een handige spiegel, zeg! Ik denk dat wij die ook maar gaan aanschaffen! Ik verschoon Dyons bedje elke week. Onder zijn hoofdje heb ik ook een hydrofielluier liggen. Die vervang ik vaker, evenals zijn lakentje. Ik neem eigenlijk altijd de luiertas mee als we weggaan. Ookal is het maar voor eventjes. Alles zit er in, dus áls je iets nodig hebt heb je het gewoon bij je. En ik heb er ook mijn eigen zooi in. @ Mamavanstef (en Tijs ): Oei, wat vervelend dat Tijs niet zo goed eet. Ik kan me voorstellen dat je daar een beetje onzeker van word. Ik weet niet of het kwaad kan. Misschien kun je er bij het CB naar vragen? Zij zullen wel weten wat je het beste kunt doen. @ HJ: Begrijpelijk dat je meer bij de tweelingmoeders meeleest en -schrijft dan hier. Daar heb je gewoon meer aan omdat het voor jou toch allemaal een beetje anders is dan voor ons. Fijn dat je twee kanjers het zo goed doen! @ Kelly: Wat jammer dat de BV zo'n fiasco is geworden. Maar bloed uit je tepels ipv melk?! AUW! Wat lijkt me dat vreselijk! Goed dat jullie zijn overgestapt naar kunstvoeding. Ik kan me voorstellen dat dat een verademing is geweest. @ Angela: Ach, arme Dani. Zo klein en nu al de waterpokken. Wel een beetje vreemd van die assistente, zeg! Ik hoop maar dat het goed blijft gaan en dat hij er geen koorts bij krijgt! Anticonceptie; wij gebruiken condooms. Ik hoef geen hormonen en zooi in mijn lichaam, én ik hoef niet te ontpillen als we voor een tweede kindje willen gaan. Maar ik begrijp dat dit voor jullie geen optie is. @ Maatje: Gefeliciteerd met je verjaardag! @ Daffie: Wat leuk dat je vader even het flesje komt geven! Een trotse opa, dus! @ Waxientje: Wat fijn dat Fianne zo goed gegroeid is! @ Wenniepenny: Lastig zeg, dat je kindjes zo op elkaar reageren. Ik kan me voorstellen dat het er daar extra druk van wordt, je kunt immers niet met beide tegelijk bezig zijn. Beterschap voor Daan! @ Famveenstra: Wat vervelend dat Martijn nog last heeft van spruw. Ik weet niet hoe lang het normaal gesproken duurt voor het weg is. Een geboortegezwel heeft Dyon niet gehad, daar kan ik je niet mee helpen. Ik maak Dyon in principe niet wakker, maar laat hem zelf komen voor een voeding. Ik maak hem alleen wakker als ik het ritme een beetje in de hand wil houden omdat we bijvoorbeeld even ergens naartoe gaan. Dan zorg ik dat Dyon verschoond en gevoed is voor we gaan. Wat een leuk idee trouwens, om een beer Martijns eerste pakje aan te trekken! Goh, Dyon ligt al vanaf 1 uur te slapen in zijn bedje. Normaal gesproken heeft hij niet zo veel zin in dit middagdutje, en ligt hij de helft van de tijd te spoken, maar hij houdt het vandaag lekker vol!
@Angela, ach wat zielig voor Dani... Beterschap. Hopelijk wordt t niet erger. @Kelly, jeetje heftig dat BV verhaal. Bloed kolven , dan zou ik t ook niet meer zien zitten hoor. @Luiertas, die neem ik eigenlijk alleen mee als ik lang en ver weg ga (langer dan 2/3 uur). Anders stop ik een paar luiers en billendoekjes aan t voeteneind in de kinderwagen. Maar ik lees hier van de ervaren moeders dus dat t verstandig is m overal mee te slepen... Hm, misschien moet ik eerst mijn neus gaan stoten dan, want als ik naar de supermarkt ga, heb ik echt geen zin om die tas helemaal mee te gaan nemen. Dan heb ik niet veel plaats meer voor de boodschappen... @Daffie, is toch normaal al die vragen en onzekerheden! t Is niet niks waar we allemaal tegenaan lopen en toch een hele verantwoordelijkheid Gelukkig zitten we hier allemaal met ongeveer hetzelfde! Vera heeft wat uitslag in haar nekje, lijkt me ook warmte uitslag. Het gaat nu heel langzaam weg, maar heeft er best een aantal dagen gezeten. @Wennie, hm jammer dat je dagje rust niet gelukt is Sterkte met je zieke kleintjes. @Geboortegezwel...? Hier geen last van. Ik heb wel eens gehoord van dikke bulten op t koppie die kunnen komen na een vacuumverlossing, maar dat had jij niet toch? t Kindje van een vriendinnetje had twee bulten daardoor, t leken wel Mickey Mouse oren @Eppie, hier draait de wasmachine ook vrijwel iedere dag. Naast de gewone was, heb ik nu zeker 3-4 wasmachines extra per week. Hebben jullie ook zo'n extreem droge handen? Ik was nu veel vaker mijn handen dan voorheen en er valt zo niet meer tegenop te smeren! Dat was ik er dan ook steeds weer vanaf, dus heeft niet erg veel zin.
@ verschonen bedje: Hier doe ik het 1 keer in de week. Hij ligt namelijk in een slaapzak (die verschoon ik 2 a 3 keer) en op een hydrofiel (die verschoon ik elke dag). Dus echt vies zal het allemaal niet worden @ Iloiza: Ferry ligt ook al te ronken vanaf 13:00 uur Is op zich wel ff lekker, want dan is hij straks weer een hele tijd wakker en dan kan hij vanavond hopelijk weer lekker slapen! Ik heb hem trouwens vandaag voor het eerst helemaal wakker in zijn bedje gelegd en hij is gaan slapen uiteindelijk! Dat deed hij eerst niet hoor hahaha Ferry gooit ook zijn benen in de lucht als hij zijn koppie optilt als hij op zijn buik ligt Soms steunt hij helemaal op zijn armen Maar soms heeft hij er ook geen zin in Ik probeer het wel elke dag even te doen en gelukkig denkt manlief er ook elke dag wel even aan, dus het zal wel goed komen met die spieren. @ mama van Stef: Hmm dat klinkt toch niet zo best hoor dat Tijs niet goed eet. Heb je het CB al gebeld? Dat zou ik wel ff doen hoor... Al is het alleen maar om je gerust te stellen @ Famveenstra: Ferry heeft ook lang last gehad van spruw. Ook hij kreeg Nistatine. Ik was gestopt met de BV dus toen kon de spruw eindelijk echt weggaan. @ Wenniepenny: Ik snap je helemaal hoor! Ik vind het al zwaar met 1 kleintje @ Maatje: Gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een leuke dag van @ Angela: Achhh nu al de waterpokken? Jeetje, dat is wel zielig ja... Als ie het zo jong al heeft heb je kans dat hij het nog een keertje krijgt. Anticonceptie: Ik weet het niet... Ik wil geen 2e kindje (misschien over een aantal jaar ofzo, als we alles vergeten zijn, maar voor nu zeggen we nee), maar ik wil geen hormonen meer... Ik ben daar altijd zo beroerd van. Mijn gyn zegt dat ik het beste de Mirenaspiraal kon nemen, want die geeft maar een piepklein beetje hormoon af en zij hadden er erg goede ervaringen mee Dus ik zal er eens over nadenken... Ik vind het alleen wel een eng en vies idee, want een spiraal moet toch worden ingebracht als je ongesteld bent? @ HJ: Tuurlijk heb je meer aan de tweelingmama's! Je komt handen tekort met 1 beebje, dus laat staan met twee Maar je mannetjes doen het erg goed he? Ik kijk nog ff aan hoe de ontlasting van Ferry gaat, hij doet het al in ieder geval een stuk beter als in het ziekenhuis @ Mieke: Ik ga ook zo'n spiegel aanschaffen. Ik ga van de week weer ff shoppen en dan kijken of ik er eentje vind. @ Axioma: Wij hebben helemaal geen fijne bank om op te liggen dus het zou hier niets zijn Maar gelukkig vind je het niet erg om er op te slapen. @ Jantie: Wat goed dat jullie dan Mikkie even laten nakijken. Ik hoop voor haar dat ze nergens last van heeft
@HJ, leuk om te lezen hoe het met jullie gaat. Groots gelijk dat je meer bij de 2lingmama's meeschrijft. Kun je toch meer ervaringen delen... pfoe kan me voorstellen dat het een hele onderneming is om met 2 kleintjes naar t ziekenhuis te moeten! @Kelly, oei nou meid kan me voorstellen dat je overgestapt bent op flesvoeding... aauau klinkt erg pijnlijk. Ik ben ook gestopt met de flesvoeding hoor @Mieke, ik pas de luiertas aan aan hetgene wat ik ga doen, gewoon met wandelen neem ik hem niet mee, maar als ik langer wegga naar de stad ofzo zorg ik dat er zowiezo een voeding en verschoning inzit! @Angela, oei waterpokken, zo vroeg al... goed dat je je niet door de assistente hebt laten afschepen! Alsof je als moeder het niet beter kunt beoordelen dan zo'n miep aan de telefoon! @Anticonceptie, zolang ik nog kolf gebruiken we denk ik maar condooms, maar daarna ga ik de pil gewoon weer slikken. @Maka, geweldige foto's van Vera... wow dat haar @Married, oei sterkte hoor, is Thije alweer wat gekalmeerd? @Wendy, tjonge dat is ook wat dat je 2 kids zo op elkaar reageren.. en dan denk je eindelijk een rustig dagje te hebben... sterkte hoor! @Daffie, hihi wat leuk dat opa een flesje komt geven! @Chez dre, he wat zielig voor je zoontje, mn moeder liep vroeger met ons wel een poosje in de badkamer rond terwijl ze de hete douche aanzette zodat je een soort stoomcabine krijgt. Bij mijn broer werkte dat altijd erg goed! @maka, erg herkenbaar die droge handen... de kraamzorg had hier purela gehaald voor mn beginnende tepelkloven... heerlijk vettig spul, daar smeer ik nu 's avonds mn handen mee in! Nou ik snap er geen bal meer van. Ben vanmiddag naar t cb inloopuur gegaan om Josanne te wegen. met de geboorte woog ze 4210, de dag erna woog de kraamzorg en toen was het 3680?! De laatste dag kraamzorg woog ze 3780 En nu net bij t cb woog ze 4310, dat zou betekenen dat ze in 11 dagen tijd ruim 500 gram is aangekomen?! Dat is toch niet normaal!? Of er is iets mis met al die weegschalen of ik wordt gek. Volgende week moeten we voor de 1e keer officieel naar t cb dus ben benieuwd hoeveel ze dan weegt... zometeen wordt t een tientonnertje!
Axioma: Het kan best hoor! Ferry komt zo'n 300-350 gram per week aan, dus dan zit je met 11 dagen ook wel op 500 gram!
@Uk, echt waar... ik dacht dat ze maximaal 150 gr per week aan mochten komen... dat scheelt dus weer bedankt