Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Zo daar ben ik weer :)

Ferrypoepje (één van zijn bijnamen) is proberen in slaap aan het vallen, ik hoop voor hem dat het lukt zonder paracetamol. Hij heeft weer heerlijk 2 boterhammetjes op.

Ik ga vrijdag met mijn zus appels en peren plukken :D Heb er best wel zin in en ben benieuwd hoe ze smaken! Is ook niet zo duur, ze kosten 1,30 per kilo.

Trouwens, dat ziek zijn is wel heulll handig voor de lijn! Ik ben 2 kilo afgevallen! Hoera, ik voel me echt een stuk slanker! Nog 3 kilo en dan ben ik tevreden, iets meer mag natuurlijk ook ;)

Kuona: wat een leuke foto van Morris! Echt toppie! Het plezier straalt van hem af :) Dus jullie hebben een leuke avond gehad. En Morris lekker geslapen tot 05:30 uur. Gaat langzaam de goede kant op toch?
    Heb even geen tijd meer gehad voor het mutsje. Hij is nu wel lang genoeg denk ik, straks nog maar even passen :) Ik ga even bedenken hoe ik van die flapjes kan maken. Het lijkt mij zo grappig staan :D

Axi: We willen natuurlijk wel een foto zien van het mutsje! En ook van het overgooiertje als het af is natuurlijk! Ik hou van zelfgemaakte dingetjes, vind ik erg leuk!

Mieke: Hier zijn we ook allemaal verkouden en niet lekker. Mijn griepje is over, ben nu alleen nog verkouden en met name mijn keel is irritant. Ik heb gigantische kriebel in mijn keel. Maar dat is wel meestal een teken dat het bijna over is ;)
    Ik kan me voorstellen dat je schrikt als er bloed in zijn neusje zit, maar dat komt echt door de verkoudheid hoor! Ik had het toevallig deze week zelf ook ;)
    Veel sprayen met zoutoplossing!

Miireii: Gelukkig suikerfeest! Heel veel plezier, het wordt vast leuk! In ieder geval heerlijk eten :D:D:D

deesje: Gefeliciteerd met de zwangerschap van je zus! Leuk zeg, je wordt weer tante :) Ik voelde me trouwens de eerst 3 ongi's ook niet lekker hoor. Ik verloor ook veel meer bloed als voorheen. Nu pas (9 maanden na de geboorte) voel ik me weer helemaal mezelf, ook tijdens de ongi. Het is nu weer net als voorheen.

2. martientje

martientje Actief lid

8 mrt 2009
    298
    0
    0
    Kuano: wat een slim idee om Morris een koptelefoon op e doen, en wat een schattige foto.

Mieke: vandaag gaat het gelukkig weer iets beter, geen koorts meer.

Uk; houden zo dan die 2 kilo er af, meestal zit het er snel weer aan als je dan weer beter bent.

3. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Mieke: Dat zou best kunnen. Maar de laatste dagen sliep hij thuis 's avonds ook ineens weer heel goed (hij wordt meestal wel een paar keer wakker tussen 19.00 en 23.00) Dus ik hoop dat het een nieuwe trend is zodat we hem vaker ergens anders te slapen kunnen leggen.
    Vervelend dat jullie nog steeds verkouden zijn. Ik ben daar altijd zo niet lekker van.

@Uk: Appels en peren plukken? Is dat dan een soort excursieachtig idee? Wel grappig :)
    En 5.30 is wel weer een half uur langer, maar hij kreeg zijn laatste voeding ook een uur later...
    Wat goed dat je 2 kilo aan bent gekomen. Hopelijk blijft het er af dan!

@Martientje: Dat idee komt bij Axioma vandaan :) Zij had ook zo'n toffe koptelefoon voor Josanne. Morris was zo jaloers dat hij er ook één wilde ;)

Morris heeft net 2 boterhammen op :$ Zit daar eigenlijk een max. op? Ik las al wel dat Ferry er ook 2 eet, maar die is ook een stukje ouder, of maakt dat niet uit?

4. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Kuona: hahaha nee geen excursie hoor. Landgoed De Olmenhorst - Zelfpluk op De Olmenhorst
    Hihi, en ik ben 2 kilo afgevallen, niet aangekomen :p
    Morris kan gewoon 2 boterhammetjes eten, lekker toch? Als toetje nog een slokje bij mama en dan zit zijn buikje lekker vol ;) Wat voor brood krijgt hij? Wij zijn begonnen met witbrood, toen tarwebrood, toen volkoren en nu krijgt hij ook gewoon volkoren met pitten enzo. Hij vindt het allemaal even lekker :D

5. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @uk, ik weet dat de luieruitslag ook die schimmel is, maar ik vroeg me af of er een huismiddeltje is wat eventueel de pijn zou kunnen verzachten...
    Hoe gaat t inmiddels met Ferry heeft hij nog wat geslapen? wat goed dat je weer 2 kilo kwijt bent! houden zo!! haha ik zal binnenkort foto's maken hoor!

@Kuona, haha geweldige foto!! Bij jullie dus ook mensen die vroegen voor een foto, dat was bij ons ook t geval toen :D En fijn dat t goed ging zo!

@Mieke, had inderdaad de HAP gebeld hier maar die vonden dit urgent genoeg... dus maar hopen dat ik morgen nog bij de huisarts terrecht kan... ach en jullie allemaal verkouden. He vervelend zeg, hopenlijk zijn jullie er snel allemaal vanaf!

6. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    moet je er voor betalen dat je peren en appelen gaat plukken uk???
    wat vreemd we kunnen ze hier wel op een paar plukken gratis plukken

de eerste dag vandaag zonder koorts en ik voel me net een dweil... zo futloos... heb nog wel pijn in mijn keel en mijn hoofd maar ach ik zit weer rechtop

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Halloooooo, daar ben ik weer! Ik moet nog een heleboel bijlezen, maar eerst maar weer even ego!

Het weer op Menorca is de laatste dagen wel heerlijk geweest! 's nachts viel de regen en overdag was t lekker rond de 27 graden, schat ik. We hebben lekker aan t strand gelegen (Vera in een tentje), wat rondgewandeld, in t zwembad gezwommen, uit eten. Niet teveel dus :D.

Vera was vanaf woensdag wel redelijk gewend, maar toch bleef het slapen nog minder goed gaan dan thuis. Meestal lukte 2 slaapjes wel, maar ze sliep overdag toch heel wat minder uren dan thuis. De nachten gingen goed, ze heeft alleen de laatste 2 nachten niet doorgeslapen.

De terugweg vanmorgen ging ook weer super. Vera heeft in de bus en in t vliegtuig wat geslapen in mijn armen.
    Best wel vermoeiend trouwens, want je bent continu met haar bezig tijdens de reis (op schoot in bus en vliegtuig).
    Toen we thuiskwamen heeft ze haar fruit gehad en nog een voeding. Daarna naar bed en ze ligt nu al 2 uur te slapen!! Zo lang heeft ze op vakantie niet één keer 's middags geslapen! Ze heeft haar eigen bedje dus kennelijk echt wel gemist.

Ik ga nu ff bijlezen en de foto's uitzoeken :D
    Tot later!

8. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Iggy:
    Het plukken is gratis, maar de appels en peren kosten geld. Lijkt me ook logisch, in de winkel betaal ik 1,50 per kilo. Ik vind het normaal hoor ;)

Mijn zus en ik gaan samen met de kids. Lijkt me heel gezellig! Gaan we daar nog even lekker lunchen ;)

Axi:
    Oh, ok wat zielig he? Ik had je verkeerd begrepen. Ik denk dat het lekkerste voor haar is om in haar blote kontje te liggen. Lekker laten luchten ;) Verder geen tips, sorry. Heb je nu al wat meegekregen daarvoor? Of moet je nog gaan?

9. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Uk, leuk zeg dat plukken... tenminste als het mooi weer is hè ;)
    Hoe gaat het met Ferry en zijn tandjes. Wow 2 kilo kwijt, had ik zeker overheen gelezen. Hoe heb je dat gedaan... ik wil ook!

Kuona, ach ja gewoon nog even door proberen. Morris lekker 2 bammetjes geven hoor, hihi lekker toch dat hij het zo smullen vindt. Wat heb je er op gedaan?

Axi, jammer dat ze het niet urgent genoeg vonden. Haar billetjes met lauw water schoonmaken en aan de lucht laten drogen verzacht misschien wat.

Maka, welkom thuis. Klinkt lekker hoor, gelukkig de laatste dagen nog wat zon en strand dagen. Vera is gewoon moe en is blij in haar eigen bedje te liggen.

Martine, gelukkig dat Fuad geen koorts heeft vandaag is zo sneu he.

10. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Zoooow!
    Kzit weer op mn werk.
    Iedereen bedankt voor de feli's mbt de trouwdag! Tis allemaal erg snel gegaan t afgelopen jaar.

Silje was vandaag ook weer bijzonder driftig. 3 handen vol, die meid. Maar t schijnt er een beetje bij te horen rond deze leeftijd. Schijnt dat ze dan ontdekken dat je ook driftig kunt zijn. Kennelijk doen die ukkies dat mn als iets niet lukt. Nou, aangezien Silje nog niet veel kan heeft ze veel om driftig over te zijn! :D Heb dr ff wat op nageslagen en begrepen dat het het beste is om het negatieve gedrag zoveel mogelijk te negeren. Wel reageren op het huilen en proberen af te leiden, maar niet gaan troosten ofzo. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren met die buien.
    Achja, ik heb altijd gezegd dat ik hoopte dat het een kind zou worden met een beetje pit dus soms krijg je wat je wenst hè... ;):D Onze donor is een echte ADHD'er die mn schoonmoeder het leven zuur heeft gemaakt toen hij nog klein was. Ik hoop niet dat Silje zo wordt. Maar n beetje pittige tante mag t best zijn. Nou is ze eigenlijk de meeste tijd wel heel lief hoor. Een echt lache-bekkie, maar als ze moe is of aandacht wil is het een draak, een echte!

@Kuona
    Mn proef-mei-tai gebruik ik af en toe. Is voor ff snel wel erg handig. Aan de echte versie ben ik nog niet begonnen. Niet verder gekomen dan de stof uitwassen tot nu toe... :)
    Hele leuke foto van Morris. Die brede lach!

@Axi
    Och erm! Luieruitslag en spruw! Sneu hoor! Ik weet zo verder ook geen huismiddeltjes. Vooral goed droogdeppen na het verschonen.

@Mieke
    Arme Boaz, ook nog een bloedneusje. Heeft hij wel extra veel knuffels verdiend!

@Uk
    Dat is idd wel een positief voordeel van ziek zijn, als je kilo's verliest.
    Klinkt leuk, appels en peren plukken.
    En ook Ferry zielig, met zn tandjes. En toch nog 2 boterhammetjes eten! :D Silje eet sinds drie dagen ook brood. Eerst zonder iets en gister hebben we dr stroop op gedaan. Nou, ze vroeg direct waarom ze uberhaupt nog melk moet drinken want dit vindt ze helemaal geweldig! Je moet bij het voeden echt oppassen dat ze niet in de vingers van je hand hapt waar je t stukje brood mee vasthoudt. :D:D:D:$ Daarna krijgt ze dus ook een driftbui omdat t boterhammetje op is... ;)

@Iggy
    Beterschap hoor. Vervelend dat je je nog steeds zo ziek voelt. Gek dat je gratis zou kunnen plukken. Klinkt wel logisch als je ervoor betaalt om appels mee te mogen nemen. Of is dat een hobby-kweker bij jullie in de buurt?

@Maka
    Klinkt heeeeerlijk! 27 graden! Super hoor. En Vera lekker aan het bijslapen? Ben benieuwd naar de foto's! ;)

Tis behoorlijk druk hier! Heb lang gedaan over t typen. Ga me weer ff op t werk gooien want ik hoor net dat we bij een actie vergeten zijn iemand te bellen die gebeld moest worden! :)
    Grtz, Susan.

11. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nee in diverse parken bij ons in vianen waar ik voorheen woonde staan allemaal fruitbomen, waar je gewoon mag rapen

12. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Uk: Hihi ja ik zie dat ik zat te slapen. Goed dat je 2 kilo af bent gevallen dus :p
    Morris krijgt gewoon simpel bruin brood wat wij zelf ook eten. Ik doe er appelstroop op, op de tweede had ik alleen een laagje boter gedaan en dat ging er ook heel goed in (even checken of hij het brood zo lekker vind of de appelstroop).

@Iggy: Fijn dat de koorts weg is. Nu nog even aansterken en je kan er weer tegenaan!
    Ik vind het trouwens ook niet zo gek dat ze moeten betalen voor de appels en peren. Er moet toch ook ergens geld vandaag komen om de bomen te onderhouden e.d.?

@Maka: Heeee vakantieganger! Welkom terug. Fijn dat jullie nog zulk heerlijk strandweer hebben gehad!
    Ik ben benieuwd naar de foto's!

@Mieke: Ik heb er appelstroop opgedaan. Ik weet eigenlijk nog niet wat ik er anders op kan doen. Liever namelijk geen smeerkaas/worst. En hagelslag (zoals mama doet :p) doen we ook nog maar even niet ;)

@Suske: Hihi wat een driftkikkertje die Silje. Dat herken ik (gelukkig) nog niet. Maar je zult zien dat hij, nu ik dit hier typ, morgen zijn eerste driftbui krijg.

Zo mijn muts is af hoor. Ik zal binnenkort wel een keer een foto maken. Hij zit erg lekker maar ik ben niet zo weg van de kleuren (lichtblauw en bruin) Maarja...dat had ik nog liggen. Nu ga ik beginnen aan een mutsje voor Morris.

13. mink

mink Fanatiek lid

22 nov 2007
    1.996
    0
    0
    hallo allemaal,

heb niet alles bijgelezen, maar ben er weer effies. Sinds ik voor mezelf ben begonnen, heb ik het een beetje druk gehad. Moest veel regelen enzo... Ben inmiddels begonnen bij een client. Erg leuk hoor!
    Ik heb een bureau voor coaching, training en bemiddelingen. Alles gericht op psychosociale zorg. Agressiehantering training, socialevaardigheidstraining, gezinsbegeleiding, jongerencoach en daarnaast organiseer ik gesprekken met slachtoffers en daders.
    Dus erg leuk allemaal, maar ook een beetje druk:)

Ik hoop dat hier geen nare dingen zijn gebeurd, mocht dat wel zo zijn, willen jullie mij dan even op de hoogte brengen...

Ik hoop dat iedereen weer beter is en alles verder goed gaat:)

14. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Kuona: ha mooi, dan ga ik wol meenemen en zo'n haaknaald ding. Geinig is dat wippen op handen en knietjes he? Hihi, wat een leuke foto van Morris. Wij gaan Ebbie vanaf morgen ook 2 boterhammen geven, de hongerlap, hihi.

@ Uk: nou en, dan hebben we toch allemaal lekker aan een mislukte muts gefröbeld, hihihi.

@ deesje: hopelijk niet van die hevige krampen dan deze keer. Hmm, toch wel dus. Wat leuk dat je zus weer zwanger is!

@ Maatje: vervelend van die hoofdpijn en spanningen op je werk. Gaat het vandaag al beter?

@ Hummel: ik geef 2 stuks fruit, bijv. appel en banaan, en savonds 200 gram avondprak.

@ Anita: wat fijn dat het al iets beter gaat met Martijn. Doe rustig aan meid!

@ Mireii: fijn dat alles goed gaat met jullie.

@ Mieke: een paar pittige dagen dus. Gelukkig gaat het weer beter met Boaz en had jij even een middagje voor jezelf.

@ Suus: gefeliciteerd met jullie trouwdag. Heb zo'n soort knobbeltje nog niet gezien bij Ebbie, maar ik heb eigenlijk haar tepeltjes nooit zo heel erg bestudeerd. Het zal vast niks ergs zijn joh. Ga anders even mee langs de ha? Die neemt vast zo je zorgen weg. Ha, zie al dat je gerust bent. Sterkte met Silje's driftbuien.

@ Axioma: he get, heeft Josanne spruw? Even miconalcreme op haar billetjes voor de uitslag. Voor haar mondje moet je even een receptje halen. Maar jij gaf toch geen bv meer? Of juist wel?

@ Maka: welcome back! Fijn dat de laatste dagen de zon nog zo lekker scheen.

@ Mink: wow, ben je al begonnen, wat snel :$:). Heeeel veel succes meid!

Gister mijn eerste wedstrijd sinds Ebbie er is weer gewonnen met 6-1 6-3, yes! Verder allemaal feestjes gehad, ben bekaf en nu pas weer online....
    Ebbie is strontverkouden en heeft verhoging. Ze heeft echt een uurtje gehuild daarstraks, niets voor haar, de arme ziel. Heb haar een aantal keer uit haar mandje gevist om te troosten enzo. Nu slaapt ze gelukkig.
    1000 cc vocht op een dag: Ebbie laat nu echt melk staan. Ze zit nog niet op 3 flessen op een dag vrees ik. Tussendoor krijgt ze wel flesjes thee enzo aangeboden, daar drinkt ze dan wel slokjes van, maar ze krijgt noooooooit die 1000 cc binnen aan vocht. Hoe gaat dat nou bij jullie?

15. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Noppie: hier ook geen 1000 cc vocht hoor. Hij zit ineens nog maar op 2 flessen, een ochtend- en een avondfles en daar tussendoor drinkt hij zo'n 3 x 130 cc andere dingen. Hij komt dus op 800 denk ik. Nou ja, met de fruithap en soms yoghurt zal het wel meevallen denk ik ;)
    Oh en mislukte dingen ben ik goed in hoor, dan moeten jullie écht mij nemen als juf :D:D:D
    Er zit dus echt een virus in de lucht als iedereen zo verkouden is!

Kuona: Oh leuk, je muts is af! Mijne ook, maar die staat echt voor geen meter! Manlief zei "wat heb jij nou ;) "
    Die van Ferry ziet er echt leuk uit, ben benieuwd hoe het straks met de flappies enzo wordt.

Mink: Succes met je bedrijf! Het zoontje van Joanjima (voorheen andere naam) hij heet Martijn is geopereerd. Je kunt het volgen op jildou en martijn

Iggy: Ok, die bomen staan dus in een park. Maar deze appels en peren die ik ga plukken zijn echt gekweekt, zeg maar ;)

Hummel: in de potjes fruit zit dacht ik ook gewoon 200 gram. Wij geven 2 grote stuks fruit. Zoals een appel en een peer. Bij kleinere soorten geven we er dus meer ;)

Oh en mag ik ook even HEUL trots zijn?!
    Ferry kon heel even los zitten! Zijn rugje wordt steeds sterker en dus rechter! Ik ben zooo blij, ik maakte me zo'n zorgen! Het gaat dus helemaal goed komen! Wat hou ik toch van mijn piraatje! <3

16. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Noppie, hier lukt die 1000cc ook bij lange na niet hoor! 3 flessen melk is soms al te veel moeite of dat hij het niet hoeft. 1 flesje diksap en 2 flesjes melk van 200cc soms 3. Maar ik maak me geen zorgen. Ik denk dat het van de melk even een periode is, helemaal nu hij niet lekker is, daardoor is hij ook uit zijn slaapritme helaas. Wat naar dat Ebbie ook al zo verkouden is zeg. Zo sneu voor die kleintjes. Nu ik zelf tegelijk met Boaz verkouden ben kan ik me goed in hem verplaatsen hoe hij zich dan voelt en dat hij dat niet zo goed kan plaatsen allemaal. Speentje gaat moeilijk omdat zijn neus dan dicht zit. En tussentijds ademhalen bij een flesje, daardoor is hij het ook snel zat en dat geldt ook voor de bijvoeding. Leuk dat je gewonnen hebt, geeft weer een kick voor het volgende toernooi.

Kuona, ik geef Boaz 1 à 2 x per week toch smeerkaas voor kindjes, gewoon voor de afwisseling, dus dan zal het met de hoeveelheid zout die hij daardoor binnen krijgt wel meevallen en het zit er echt heel dunnetjes op. Leuk dat je muts klaar is, maar is deze dan niet voor Morris???

Mink, oh ben je al begonnen, wat goed zeg en zeker druk want je doet dan wel heel veel. Succes!
    Martijn van Anita is vorige week geopereerd aan zijn hartafwijking, het gaat iedere dag een beetje beter met hem.

Suske, uhm Boaz kan eigenlijk op momenten ook best driftig zijn, hihi. Gek dat ik dat nog niet aan je melde want ik heb zelf tegen hem gezegd dat ie lekker driftig deed, hihihi. Dus toch herkenbaar.

Iggy, fijn dat de koorts gezakt is en niet zo gek dat je daardoor nog niet fit voelt. Je lichaam heeft conditioneel toch een knauw gehad hoor. Dus nog niet gaan werken hoor, lekker even goed uitzieken. Ze kunnen best zonder je. Ze hebben het toch ook gered toen je met verlof was ;)

Nu ik zelf ook niet fit/niet lekker ben merk ik dat ik wel minder geduldig ben met Boaz, vind ik best erg eigenlijk. Soms kan ik dan ook wat bozig op hem worden, en dan schaam ik me daarna weer omdat mijn liefste mannetje er ook niks aan kan doen en ook niet lekker is.

17. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    @Noppie
    Wij letten nooit heel erg op hoeveel cc Silje drinkt per dag. Ik heb gisteren een schema gemaakt (we willen iets meer ritme in de dagen brengen nu ik zoveel werk en Silje dus vaker de fles krjgt en ook steeds meer moet eten tussendoor) en volgens dat schema krijgt Silje ongeveer 750ml vocht binnen aan pure melk/water/thee. De rest van het vocht moet dus komen uit dr fruit/groentehapjes, maar ik denk dat dat genoeg is. Tja, je krijgt er niet meer in dan ze zelf willen drinken hè?
    Goed gespeeld trouwens voor een eerste wedstrijd sinds zo lang!

@Mink
    Tjeetje, voor jezelf begonnen in zo korte tijd? Ergens wel fijn dat je het daar zo druk mee hebt hè?

@Kuona
    Ja, grappig is dat wel, dat als je op een dag iets leest dat een beeb hier doet dat je eigen uk het dan snel daarna ook opeens doet/heeft. Mn vrouw vraagt tegenwoordig vaak als we iets met Silje hebben; Hebben de andere beebs op t forum dat ook? :D

@Iggy
    Misschien dat je ze gewoon kunt rapen omdat ze gevallen waren. Dan kunnen ze nl niet meer verkocht worden omdat er beurse plekken op gaan komen.
    Hoe voel je je nu? Al ietsjebeetje beter?

Nog een uurtje en dan mag ik eindelijk naar huis! :D

18. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ze vroegen me vrijdag of ik weekend weer kon komen....

19. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Heb even vlug een paar blz. bijgelezen, maar het is wel errrrrrrrug veel ;). Dus een paar reactie's en dan begin ik vanaf daar weer opnieuw.

Zo leuk! Gisterenmorgen pakte ik Daan zijn handjes vast en hij trok zich omhoog totdat hij stond. Dat was niks nieuws, maar plotseling deed hij zijn beentje omhoog en zette die naar voren en toen zijn andere beentje en ook die ging naar voren....hij probeerde te stappen!!!! :) En hij doet het nu telkens als ik hem op zijn voeten zet. Hij tilt zijn knietjes ook erg hoog op, dus het ziet er erg grappig uit. Wat gaat hij toch vlug....zucht.

@Bbelly: wat leuk weer van je te horen! Maar wat naar dat je zo weinig slaap krijgt? Hopelijk gaat het helpen per 1 oktober. Veel succes.

@Suske: wat vreselijk dat je zo lang in de zenuwen en angst hebt gezeten voor een beet van een beessie?? Maar aan de andere kant wel gelukkig dat het dus geen vreemde eczeem is die bijna niet te genezen is.

@Imsala: Ik begrijp je keuze's best. Ik denk dat je wel sterk genoeg bent dat je het niet nog eens laat gebeuren. Kijk hoe het loopt. Wie weet komt alles goed en zo niet dan moet je alsnog bij hem weg en ga je verder met jullie leven.
    Je bent een goede moeder die in een hele moeilijke situatie zit. Hopelijk komen jullie er met hulp samen toch nog uit en gaat D. ontzettend zijn best doen.

Niemand kan in de toekomst kijken en niemand kan voor jou bepalen wat je moet doen. Jij zit in de situatie en dus alleen jij kan bepalen wat je daar mee wilt doen.

Heel veel sterkte en ik hoop dat binnenkort voor jullie het zonnetje weer gaat schijnen.

Liefs Vaam

20. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Schrik niet, hier komt een hele lap reageer-tekst...

Kuona, ow wat schattig dat drakenjasje!!!
    Bij Vera werkt troosten ook de ene keer/periode wel en de andere keer niet. Handig he, dat ze zo'n duidelijk gebruiksaanwijzing hebben?!!!
    Als je een voeding afbouwt kun je die volgens mij makkelijk weer terug opkrikken hoor. Ik heb ook zo vaak periodes gehad met meer voedingen en dan weer minder. Past zich vanzelf wel weer aan. Alleen als je naar de 2/3 voedingen gaat ofzo, kan t volgens mij opeens snel teruglopen.
    Kun je dan overdag niet in een heel rustige, wat donkere kamer gaan zitten misschien, zodat Morris wat beter drinkt?
    Vera kwam/komt juist 's nachts als ze overdag ook veel drinkt/uit haar ritme is.
    Pap heb ik ook een tijdje geleden geprobeerd, een aantal dagen. Maar dat maakte toen helemaal niets uit (Vera zat toen in dat drama-sprongetje). Was echt 100% mamahonger...
    Bij jou mengt de BV dus ook gewoon met bambix. Raar he, ik snap niet waar dat fabeltje vandaan komt dat je perse biobim moet hebben! Want das echt smerig en bindt nog veel slechter dan bambix zelfs!!
    Maar van 23 tot 5u vind ik niet heel slecht hoor! Dat is toch 6 uur...
    Wow, volgens mij is dat op zijn voetjes staan de eerste aanzet naar opstaan hoor, wat knap!!! Vera zit nog helemaal niet op haar knietjes, ja af en toe een tel ofzo. Ook wiebelt ze wel een beetje met haar kontje soms, maar terwijl ze gewoon nog op haar heupjes leunt zeg maar... Ach, Vera zal strax wel weer een enorme ontwikkelings-stuip krijgen...
    Ach leuk Morris met koptelefoon!! Vond ie dat wel prima dat ding op zijn hoofd?

Axi, lekker die baas van je man, balen!!

Febr, wat lekker dat jullie in dat huis kunnen wonen nu in t regenseizoen! Ik ken die stoeltjes idd wel, maar heb m zelf ook niet. Lijkt me idd wel handig, ook met eten. Je kunt er geloof ik ook een blad opzetten, geloof ik?
    Oja, Vera is ook zo'n sjansbal! Ze kan zo ongeneerd mensen aanstaren en helemaal navolgens tot ze naar haar kijken en dan een heerlijk ondeugend of 'verlegen' lachje geven.

Married, bijt Thije nog in je tiet? Vera heeft dat heel kort gedaan (idd ook meteen afkoppelen en au roepen). Soms doet ze t nog wel eens, maar niet vaak. Idd ook wel eens gelezen over t in de borst duwen, maar het is toch meer een logische reactie om haar meteen los te trekken! Vond voeden toen ook een tijdje 'eng'. Maar goed in de gaten houden als ie niet meer goed drinkt (want als ie goed drinkt, kan ie i.p. niet bijten).
    Vera eet haar potjes meestal ook niet helemaal leeg. En dat zijn de kleine potjes. Vers ook maar zo'n 100 gram ofzo meestal. Ach, als er maar wat ingaat. Komt vanzelf wel. Ik zie de bijvoeding echt nog maar als tussendoortjes (ook om de tijd tussen voedingen wat beter uit te houden).
    Ik word ook altijd MEGA-chaggie als Vera niet goed slaapt!! Op vakantie dus ook flinkt wat stress momentjes gehad, want je gaat t toch weer iedere keer proberen. Zeker omdat ze op een gegeven moment wel erg chaggie wordt van te weinig slaap. En da zit je dus op t stand met een jengelend kind. Zolang we dr bezig houden is ze vrolijk, maar als ze dan zelf moet gaan spelen...
    Haha, dus jíj hebt iig wel goed gegeten deze weken!!
    De 'let-it-go' mentaliteit. Tja, die pas ik ook veelvuldig toe. Maar als dan je hele schema overhoopt ligt en met een zwaar jengelend kind
    zit... dan wordt dat toch op een gegeven moment wel erg lastig hoor ;)!!!
    Haha
    , Thije heeft je BH bandje gevonden! Vera vind t altijd erg leuk om eraan te trekken en dan loslaten zodat het heel hard tegen mijn huid terugpetst. Au. Nou ja, ik laat haar vaak maar lekker trekken, knijpen en slaan hoor. Haar steeds tegenhouden is meestal nog veel vermoeiender en werkt averechts :D. Let it go :D

Daffie, gefeliciteerd 4 jaar getrouwd alweer!
    Leuk die schaterende Myrthe!

Noppie, de Nijhof (woonwinkel in Baarn)??
    Fijn dat je tandprobleem is opgelost! Moet heerlijk zijn dat de pijn eindelijk weg is daar! Hoe is t nu met je armen?
    Hoef je je toch niet voor te schamen dat je voor je eigen kinderwens niet zo mee kon leven met je zwangere vriendinnen? Je wist waarschijnlijk niet beter. Zal niemand je kwalijk nemen hoor.

Uk, hihi grappig he dat kinhappen! Vera hapt (vooral als ze honger heeft) naar bijna alles. Ziet er wel geinig uit, net of ze continu een tongzoen wil gaan geven ;)

Miireii, o spannend de eerste echo! Fijn dat het wel redelijk gaat met de misselijkheid. En die snelle Soraya toch!!

Anita, o wat vreselijk, ook nog een longontsteking erbij. En dan tussendoor nog tandjes krijgen :( Arme Martijn. Wat ontzettend, verschrikkelijk moeilijk is dit... Heel veel kracht naar jullie!
    Je laatste bericht klinkt al beter! Natuurlijk heb je geen puf om op ons te reageren, richt jij je nu maar op je lieve kleine mannetje.

Eppie, fijn dat Yannique weer helemaal opgeknapt is!

Vaam, echt goed van Daan dat ie uit zichzelf al kan gaan zitten!! Valt hij helemaal niet meer om als hij zit?
    Ik blijf er toch altijd bijzitten, de ene keer blijft ze 10 min zitten, de andere keer valt ze na een minuutje alweer achterover...

MIeke, zielig dat Boaz weer een oorontsteking had/heeft. Gaat het nu weer beter met m? En dan jullie ook nog ziekjes en druk.

Bbelly, jij ook nog nachtvoedingen dus? Ow, wel heel extreem zo te lezen. Bah, vermoeiend he. HIer gaat het gelukkig sinds een paar weken heel erg goed 's nachts. Hier lukte dat door haar 's nachts op haar eigen kamertje te laten slapen (vanaf 5,5 mnd) en als ze wakker werd te troosten en weer terug te leggen. Dan ging ze nog max een half minuutje huilen en was dan stil. Vervolgens lag ze nog 2 uur wakker, af en toe een klein huiltje, of gewoon wat pruttelen. Het heeft 3 nachten geduurd om t te leren.
    Klinkt wel heel erg makkelijk, maar ik wéét dat het bij Vera gewoon haar tijd was om t te kunnen (doorslapen). Voorheen had t op die manier niet gewerkt en écht heel lang laten huilen had ik denk ik niet gedaan om uit te testen of ze dan wel zou doorslapen. Want toen Vera kleiner was heb ik gemerkt dat de Ria Blom methode bij Vera níet werkt!
    Maar het is zooo vervelend, hopelijk gaat het snel bij jullie ook beter met de nachten. Wat is t voor methode die jullie 1 okt krijgen uitgelegd? Ken je t boek 'Lekker slapen zonder huilen' trouwens? Daar heb ik ook wel wat aan gehad...

Suske, getverderrie wat een enge bijwerkingen :$ Nou jaaaaaaaa, wat een rare gang van zaken! En jij maar in de stress :( Raar hoor dat die eerste arts ook zegt dat hij daar ook al aan dacht??
    Maar moet t nu dus gewoon vanzelf weggaan dus?
    Bobbeltje in tepel kan door de BV-hormonen komen. Ik weet niet meer wie t me vertelde, maar t was een medisch iemand of de kraamverzorgster geloof ik... O, je hebt t zelf ook al gevonden :).
    Stampen op t aankleedkussen doet Vera uit enthousiasme!
    Tja, wat doe je aan driftigheid... Als je de oplossing vindt, wil ik m graag horen :D. Mijn nichtje bonkt heel hard met haar hoofd op de grond of tegen de muur als ze boos is, om aandacht te krijgen. Heel eng. Maar extra aandacht geven, schijnt averechts te werken... Ik hoop heel erg hard dat Vera dat niet gaat doen :(
    Vera doet ook erg aan schoppen, slaan, bijten, knijpen etc, maar dat is volgens mij nog niet als vervelend bedoeld. Meer motoriek uitproberen ofzo :(

Deesje, getver wat irri dat je zo'n last hebt van je ongi. Ik kan je niet helpen, ben t nog niet geweest sinds vorig jaar maart :D

Axioma, oe getsie, dat klinkt helemaal niet fijn!! Op luieruitslag vind ik bepanthen(zalf) nog steeds t beste werken, maar Vera heeft t nooit heel erg gehad en is ook alweer een paar maanden geleden.

Uk, wat een leuk uitje, appels&peren plukken, zeker voor de kids!
    Goed bezig met je kilo's :D

Wauw, mooie spammers Sus&Soof!!

Imsala, pff wat een verhaal weer :(. Maar is t nu je bedoeling om t dan weer te proberen met D., of blijven jullie gewoon samenwonen tot jij iets voor jezelf vindt?
    Nou ja, als dit voor jou de beste oplossing is. Zo te horen lijkt me dit idd voor iedereen wel het best.
    En voor D. is deze keer geloof ik ook wel heel duidelijk geworden dat het je menens is. Hopelijk valt ie niet weer (te snel)
    terug in zijn oude patronen...

Angela, goed bezig!

Ojee, ik ben ff een weekje weg, is er een mutsenhaakclubje ontstaan in ons midden :( hahaha :D
    O, Uk das wel erg leuk met oorflapjes en een pompoentje!! Ben benieuwd naar t resultaat.

Daffie, spannend dat jullie volgende week naar de gyn gaan voor een volgende IVF/ICSI poging/wachtlijst. Ik snap je wel hoor dat je t moeilijk vindt om te reageren op de 'weer-zwanger'-en. Ik heb geen moeite met reageren, maar ik merk dat mijn zwangerschapstrauma daardoor weer heel erg wordt aangewakkerd. Ik wil daar nu nog helemaal niet mee bezig zijn, want ik schiet er niets mee op om daar zo over te piekeren nu ik er toch nog niet aan wil beginnen (als ik daar ooit wel weer klaar voor ben).
    Nou ja, ik begrijp natuurlijk niet hoe het is om in zo'n traject te zitten, want ik heb t zelf niet meegemaakt.
    Vrienden van ons hebben t ook gedaan en zijn er na een paar pogingen mee gestopt omdat zij helemaal gék werd van de hormoonspuiten. Ze kon nog net werken en de rest van de dag zat ze alleen maar te huilen... Nu zijn ze bezig met een adoptie-traject!

Maatje, hihi heeft Zoey een rode vlamoes?!!
    Vervelend zeg, die hoofdpijn. Is dat clusterhoofdpijn ofzo dan? Hoezo heeft hij de spuiten niet meer dan??

Deel Deze Pagina