goedemorgen trotse mama's hier ook een hele trotse mama! nou ik ben ff snel huishouden aan het doen want ik ga zo heerlijk wandelend naar de markt en city plaza met levi roy gaat toch voetballen dus we gaan heerlijk van weertje genieten ff een vraagje waar ik echt niet uitkom levi lag altijd op zijn zij maar nu moet ie op zijn rug en dan moet je zijn hoofdje naar 1 kant leggen maar meneertje is zo bijdehand hij zit echt rond zich heen te kijken en laat zijn hoofdje dus niet netjes liggen... is levi de enige die dat doet en kan dit kwaad?
ik voelde dat er wat mis wat vannacht heb gebeld en hij heeft ineens veel dalingen gehad die 48 uur interesseert me niet meer alsa hhij maar beter wordt ze zeiden zelfs dayt ze de dokter erbij hadden gehaald en dat die zei dat als hij bleef dalen ze weer zouden beginnen met bloedgas onderzoeken ik had je toch verte;ld dat hij op e ic met 74 blauw werd nu is hij vannacht naar de 64 gedaald dat is ECHT ERG laag dan gaat er zelfs zo een spoed piep af.... wil jij het in het topic zetten Tirtilisko vroeg mij dit in ons topic te zetten
Had gedacht dat ik gisteren nog wel even tijd zou hebben om te lezen, maar het is er dus niet meer van gekomen. Gisterenmiddag nadat ik Yannique gevoed had, ben ik zelf ook nog even een uurtje gaan slapen, want ik was echt moe. 's Avonds kregen we ook nog kraamvisite. De hele tijd heeft ze toen liggen slapen en rond 22 uur hebben we Yannique wakker gemaakt om te eten en daarna heeft ze geslapen tot 2 uur en toen door tot vanochtend 7 uur ! Schilt ook wel dat ze vannacht voor het eerst op haar eigen kamertje heeft geslapen. Hoorde ik iig niet ieder geluidje wat ze maakt. Dus we hebben een goede nacht gehad! @Noppie: en hoe was je feestje? En wat lekker dat Ebbie zo goed had geslapen. Misschien dat de regelmaat het nu bij haar ook goed gaat doen! @kuona: mooidat de behandeling van de oesteopaat lijkt te werken. Wat een schattig mannetje hebben jullie toch! @Golfola: jij blijft maar dromen over ons :! Hopelijk is de uitslag van het bloedonderzoek snel binnen. @Daffie: fijn dat het je meegevallen is dat Stephan nachtdienst had. En heb je je sportapparaten al uitgetest? @Uk: schattig papa en Ferry die samen op de bank slapen. Wel een heerlijke nacht zo voor jullie en wat schattig dat je man je leit liggen. @Tir: zit hier te duimen voor jullie hoor! @Mieke: ach ik hoorde ook pas laatst dat Marc-Marie Huibrechts een pruik draagt, dus je bent niet de enige. : zie jullie al knikkebollen! Wel lekker dat Boaz lekker had doorgeslapen. Je past je oude spijkerbroek weer! @Married: fijn dat Thije goedgekeurd was. JIPPIE de paccodoek helpt. Kolven wil bij mij nog niet altijd goed lukken hoor. Nou ja, volgende keer beter. Awwwww wat een schattig beertje ! @Iloiza: grappig verhaal van Dyon met zijn speen. @Mandy: kan me indenken dat je soms wat gefrustreerd bent, maar het helpt idd om hier te lezen en vragen te stellen. Denk dat de meeste van ons idd het volgende aanhouden: wakker worden- voeden-verschonen- knuffelen/spelen en bij het eerste gaapje weer naar bed. @familieveenstra: niet zo mooi dat Martijn diarree heeft. Wat een mooie foto's trouwens van Martijn bij zijn grote zus! X Esther
Goeie morgen meiden: Weer zon heerlijk weertje vandaag, en Fuad heeft weer 9 uur door geslapen vannacht heerlijk. Mandy: welkom, geef je borst of fles voeding? Iloiza: grappig met dat speentje, bij Ballorig was het erg gezellig Fuad heeft zich geod gedragen alleen maar liggen slapen in de wagen. Anita: wat sneu dat Martijn dunnen ontlasting heeft. Mooie van je kids, wat heeft Martijn al veel haar. Leintje: toevallig gisteren voor het eerst geen mutsje op gedaan, het was zulk lekker weer. Mobiele: meid je hebt het niet makkelijk, heb je het al duidelijk aangegeven een Dennis en je schoonouders, mijn ervaring is er over praten helpt. Tir: jeetje schrik er van, en jij maar hopen dat hij vandaag thuis zou zijn en nu dit, heel veel sterkte. Groetjes Martine
Mobiel; snap dat he even moet spuien hoor, maar zou het toch eens bespreekbaar maken. Met zoveel volwassenen en 2 kinderen in huis, moeten de taken gewoon verdeeld worden, ook al werk je zelf niet. Heb je het al wel met je eigen mannetje besproken? Misschien snapt hij het wel als je het uitlegt Tirtilisko; wat lees ik nu toch weer voor vervelend nieuws Waarom mag het nu toch niet goed gaan met Batuhan, trek je het nog een beetje meissie? Ik wens jullie weer veel succes en duim heel hard verder voor hem! Iggy; lekker weertje he, wij gaan vanmiddag ook lekker even wandelen hoor. Martientje; wat slaapt die Fuad toch heerlijk van jullie Eppie; fijn dat de nacht goed gegaan is in haar eigen kamertje De apparaten moeten nog in elkaar hoor en ik moet maandag eerst naar de gyn. voor de nacontrole voor ik wat mag gaan doen Hier hebben we ook een goede nacht gehad. We hadden gisteren besloten om Myrthe eens niet om 00:00 wakker te maken voor de laatste voeding, maar te kijken om hoe laat ze kwam. Ze had van mij om 18:30 een flesje gehad en ging om 19:45 slapen. Wij zijn zelf rond 23:30 naar bed gegaan en aangezien ze toen een beetje lag te murmelen, dacht ik dat ze voor 1:00 wel zou komen. Worden we toch pas om 3:30 wakker gemaakt door haar Heeft ze gewoon 8 uur geslapen achter elkaar. Daarna hebben we haar weer in bed gelegd en kwam ze rond 7:00. Jullie begrijpen, ik maak haar vanavond niet meer wakker om 00:00 hahahaha. Nu slappt ze sinds 8:15 ook weer lekker. Straks ga ik lekker met haar douchen en dan naar buiten, want dit prachtige weer moet benut worden! knuf Daffie
Goedemorgen, met een heerlijk zonnetje wakker geworden! 8) Mobiel, meid ik zou Dennis eens even flink op z'n donder geven en zeggen dat hij dat eens met zijn ouders bespreekt! Er moet duidelijk een takenverdeling komen zolang ze bij jullie zijn. En dat moet dan maar een voorwaarde zijn om ze nog langer in huis te houden hoor. Dit kan echt niet zo. Ze mogen je dankbaar zijn dat ze bij jullie kunnen blijven tot ze iets anders hebben. Delen ze wel mee in de kosten? Oh Boaz roept!
Whaaaa....Mik is een superkanjer! Gisteren om 19u laatste fles en toen pas weer om 5u vanochtend! Kon het niet laten als trotse mama om dit even te schrijven... Ga nu snel weer verder, want moeten naar een bruiloft... Liefs, Leintje
Jeetje mobiel. Dat is ook niet echt netjes van je schoonouders. Zoals ik het lees kunnen ze je wel wat meer helpen. En Dennis helemaal. Gewoon zeggen wat je dwars zit. Je loopt jezelf helemaal voorbij meid. Oja begrijp ik dat je schoonvader binnen rookt?
middag dames! hier is het nog niet zo best met het slapen haha, naja het is ook nog maar de 1e dag dat we het met 5 flessen doen. ik wou haar dus ook om 00 uur wakker maken gisteravond, en toen heeft ze maar 60cc gedronken.. daarna was ze weer met geen mogelijkheid wakker te krijgen. heb haar maar in bed gelegd, toen kwam ze om 5 uur weer, valt eigenlijk nog wel mee, maar ik denk dat wanneer ik haar laat slapen, ze dus wel tegen een uur of 2 komt.. ik kijk het vanavond wel even aan. nu ligt ze weer heerlijk te slapen.. @Mobiel: he wat een gedoe zeg! ik zou het ook zeer zeker bespreekbaar maken. die mensen moeten toch begrijpen dat jij het zwaar hebt op die manier? vind het een beetje belachelijk dat ze dat zelf niet zien... praat erover want dit ga jij niet volhouden zo! ze mogen allang dankbaar zijn dat ze bij jullie kunnen blijven, maar het minste wat ze dan kunnen doen is jou even helpen, of je nou werkt of niet! @Martientje: jemig wat slaapt die Fuad toch goed.. ben er stiekem wel een beetje jaloers op hoor..... maar ik moet gewoon geduld hebben! @Leintje: ooohh Mik ook al zo goed geslapen! @Daffie: hmm.. kennelijk werkt laten liggen gewoon goed. moet dat vanavond ook maar eens proberen haha! fijn zo'n nacht he! @Tir: jeetje meid, het zit je echt niet mee he.. vergeet niet aan jezelf te denken hoor! wij blijven duimen! @Iggy: Soraya draait ook vanzelf met haar hoofdje. je kan hem niet dwingen hoor.. ik heb het laatst gevraagd op het CB en ze zei dat ik gewoon moest opletten dat ze niet teveel op dezelfde kant lag. anders moest ik haar hoofdje in haar slaap voorzichtig omdraaien. tot nu toe gaat het prima en wisselt ze zelf af Wat een heerlijke dag is het weer zeg. ik wacht even tot Soraya wakker wordt, en ik denk dat ik dan even richting winkelcentrum ga. vanavond komen mijn schoonouders hier eten.. ben dr eerlijk gezegd niet zo heel erg blij mee. Bij hun maakt het niet uit of Soraya ligt te slapen, ze wordt gewoon opgehaald omdat ze anders niet de kans krijgen om haar vast te houden, en er is niets wat ik eraan kan doen.. Mijn man zegt er ook niets van. het enige wat hij zegt is: ja hallo! het zijn toch mijn ouders?! JA DUS?! pff zit me nu al te irriteren en ze zijn er nog niet eens hahahaha! fijne dag allemaal!
@Mieke: Dat is idd heerlijk. Gisteren ook even bij het werk van mijn vriend langsgegaan (allemaal jonge gasten zonder kinderen, wel nog 2 papa's to be) en toch wel schattig om die met zo'n baby te zien. Leuk gepersonaliseerd nijntjesboekje gekregen en een shirtje De draagdoek is van bykay via draagdoek.nl @martientje: fuad klinkt echt als een voorbeeldig kindje Wel fijn als je nog een kleine rond hebt lopen. @Iggy: Morris doet dit ook al vanaf het begin. Alsof hij aanvoelt van hehe eindelijk die luier af nu kan het weer. Je kunt het soms wel aan zien komen als het piemeltje een beetje hard wordt/omhoog komt. Maar soms is het ook een complete verrassing. Ik kom er ook wel eens pas achter als ik zijn rompertje weer dicht wil doen en deze helemaal nat blijkt te zijn... Dan is het wat minder grappig, haha. En zeker als het, net als van de week, om 5 uur 's ochtends is. Het is goed dat ik ook meerdere van die aankleedkussenhoezen (scrabblewoord!) heb want die is dus ook iedere keer nat. Dat hij zijn hoofdje draait is niet zo erg hoor, zo lang hij maar niet altijd op één kant gaat liggen. @Mandy Israels: Ik denk dat je idd nog wat geduld moet hebben. Ik probeer hier zelf wat ritme aan te brengen door af en toe te rekken tot de volgende voeding (ik geef bv) Maar in het slapen zit ook nog geen ritme hoor! Leg de lat niet te hoog voor jezelf en go with the flow! @Iloiza: Gaat dus erg goed bij jullie, fijn hoor! Morris is juist erg goed om zijn speentje met zijn hand uit zijn mond te slaan, dat is wat minder handig, haha. @famveenstra: Beetje cliché ondertussen maar: wat een haar! Haha ik vond dat Morris al veel haar had (al zie je dat niet zo omdat het wit is) @Muts: Morris heeft eigenlijk nooit meer een muts op. In de wagen ligt hij beschermd genoeg met dit weer. En in de maxicosi heeft hij een jasje met capuchon aan dus vind ik het ook neit nodig. @Mobielfreak: Pfffff dat klinkt echt rampzalig. Als ik jou was zou ik mijn vriend een schop onder zijn kont verkopen en hem ook aan het werk zetten en toch zeker zorgen dat HIJ er wat van zou zeggen tegen ZIJN ouders. Zijn ze nou helemaal! Ze mogen van geluk spreken dat ze bij jullie terecht kunnen en dan krijg je er bijna niks voor terug. @Tir: wat ontzettend k*t! Goed dat je de 48 uur los hebt gelaten, het is nu juist goed dat hij goed onder controle staat! Sterkte! @Eppie: ook al zo'n goede nacht, fijn hoor! @Daffie: wow 8 uur! Dat halen wij hier niet hoor. Morris slaapt 's avonds sowieso niet helaas... ja in mijn arm af en toe. Naja zal ooit ook wel goedkomen zeker. @Leintje: ook al een goede nacht. Wel grappig dat alle kindjes ineens zo goed slapen! @Mirreii: van 0.00 tot 5.00 vind ik al behoorlijk lang, haha. Daar juich ik op dit moment al voor! Vervelend van je schoonouders zeg! Ben blij dat mijn vriend en ik hierover op één lijn zitten anders zouden we het wel aan de stok krijgen denk ik. Hier heeft Morris zich goed gedragen bij mijn schoonmoeder gisteravond. Hij heeft netjes gewacht met eten tot wij weer thuis kwamen. IK had een flesje uit de vriezer gehaald dus dat moest op, maar volgens mij heeft hij niet meer genoeg aan 125cc. Hoeveel gekolfde melk drinken jullie kleintjes? Ik moest toen gelijk zelf ook kolven maar Morris had daarna nog honger, had het gevoel alsof mijn borsten echt helemaal leeg waren en dat hij er niks meer uit kreeg. Uiteindelijk in bed nog een paar slokjes en toen geslapen van 00.30 tot 5.30, toch wel netjes vond ik. Vanavond weer een poging in zijn wiegje! Zo nu Morris lekker in badje, even voeden en dan lekker wandelen! Fijne dag allemaal!
@Daffie: ow nog even wachten met de strijd tegen de kilo's dan ! Lekker dat Myrthe ook zo'n goede nacht heeft gehad. Als je zelf wat meer kan doorslapen, voel je je ook een stuk beter toch? Dat heb ik tenminste. @Leintje: jeetje, Mik ook al zo'n goede doorslaper?! Veel plezier op de bruiloft vandaag. Van wie trouwens? Ben niet nieuwsgierig hoor, alleen maar belangstellend : ! Ow mijn meisje huilt, dus die ga ik maar even lekker eten geven. Probeer straks wel weer te reageren. X Esther
grrr net een heel stuk tekst getypt gaat die pc uit voor een geplande update (ben in het zh) Bedankt maatje, sorry meiden dat ik zoveel typ fouten heb maar ik probeer alles vlug, vlug te doen Zoals ik het al zei die 48 uur boeit mij niet meer (diep van binnen tuurlijk wel) maar ik heb nu zoiets van als batuhan maar beter wordt! dat is wat voor ons op nummer 1 staat! Ik snap echt niet waarom hij ineens weer meer dalingen heeft hij had er afgelopen dagen echt minimaal soms een hele dag niks soms max 1 op een hele dag en nu dit.. Af en toe denk ik echt dat ik ga instorten. Hij is vandaag een maandje wij hebben nog ''niks'' leuks samen kunnen doen. We zijn nog geen 1x lekker gaan wandelen met zn drietjes. Ik weet dat ik niet zo moet denken. Maar soms zit ik echt in een dip. Als hij maar beter wordt dat is het enige waar we 24 uur aan denken. Ik vind het aan de ene kant zo ontzettend lief van mijn man maar aan de andere kant vind ik het zo sneu voor hem dat hij altijd voor mij sterk wilt staan en alles naar binnen gooit en mij steeds probeert te troosten terwijl ik zie dat hij ook echt aan het instorten is (8 kilo afgevallen inmiddels) We willen heb zoooo graag naar huis. We willen zoooo graag dat hij helemaal beter is en geen dalingen meer heeft want wij zien het alleen op de monitor maar wat voelt hij tijdens zo een daling? pijn? benauwd? kon ik het maar van hem over nemen al zijn pijn. Sorry meiden ik heb nu echt het gevoel dat ik echt ego steeds alleen maar over ons zit te typen. Maar het doet me echt goed om het van me af te schrijven(typen) soms is het echt veel makkelijker om te typen als praten omdat ik dan gelijk in huilen uitbarst. Ik weet het we moeten sterk zijn maar hoe kan dat als ik Batuhan daar zo zie liggen?
@Martine: volgens mij heeft Yannique last van babyacne. Mooi dat bij Fuad de pukkeltjes al minder worden. Misschien komt dat ook wel door de koemelk vrije voeding? @Leintje: ach je, we vergeten allemaal wel wat . Yannique draagt buiten wel een mutsje, maar verder niet meer. @Angela: wel een foto straks he, van Dani in de maxicosi op de fiets ! @Mobiel: er moet heel hard iets gaan veranderen bij jou thuis als ik dat zo lees. Dat de rest werkt, hoeft er niet voor te zorgen dat jij alles moet doen. Zeker niet met de kleine Lisa nu en aan Tim heb je ook je handen vol. Kan me heel goed voorstellen dat je er doorheen zit. @Miireii: heel irri als je schoonouders Soraya de hele tijd uit bed halen, ook al slaapt ze. Zou gewoon zeggen dat ze dat niet mogen. Het is jou kind hoor. @Tir: het is toch hartstikke logisch dat je in een dip zit. Zo stel je je de eerste tijd met je kleintje toch helemaal niet voor? IS er voor jullie dan geen begeleiding in het ziekenhuis door Maatschappelijk werk ofzo? Zou wel goed voor jou en je man zijn denk ik. Je eigen niet verontschuldigen hoor. Het is idd goed om van je af te schrijven en ik vind het helemaal niet erg hoor! Je hoeft niet altijd sterk te zijn hoor, soms moet je ook het verdriet toe laten. Ben net weer naar het winkelcentrum geweest (jeetje zo lijkt het of ik iedere dag niks anders doe dan shoppen : ) en heb een flesje gekocht. Kan mijn man morgen voor het eerst een flesje geven. En had ook een vijltje gehaald, want ze had wel hele scherpe nageltjes. Nou, mevrouw vindt het maar niks als haar nageltjes gevijld moeten worden. Gaat ze heel lelijk kijken :. X Esther
Hoi dames, Wat een heerlijk weertje buiten he? Mijn kleine schat ligt nu al bijna 3 uur in bed en dat is echt bijzonder. Mijn ventje wou namelijk niet in bed liggen overdag, huilen, huilen, huilen is wat ie dan deed. Maar hij lijkt het te hebben opgegeven.EINDELIJK. Nog bedankt voor jullie reacties over het hebben van een ritme, ben blij om te horen dat het niet alleen hier zo gaat. Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen. Kyan is trouwens mijn tweede zoontje mijn eerste zoon Dani wordt bijna 2 dan zul je toch zeggen dat je het allemaal wel weet maar ik weet van zulke dingen over hoeveel in de fles en slaapritme nog maar weinig. Volgens mij is die zwangerschapsdementie blijvend, hahaha. Maar ik vind het wel gezellig om bij te kletsen met andere kersverse moeders. Ik hoop dat het met iedereen goed gaat. Groetjes Mandy
Hoi meiden, Wat een heerlijk weertje ja! Net heerlijk buiten gewandeld, man heeft allebei de auto's gewassen en je wordt er weer helemaal vrolijk van zeg :-D Net ons meisje weer te eten gegeven en even forum bijgelezen! Weet nu niet meer wie het gisteren schreef maar die was naar een bijeenkomst geweest over kolven. Ik had nl. nog een vraagje over het bewaren van de moedermelk. Ben nu aan het kolven voor 1 flesje per dag maar wat ik over heb wil ik invriezen. Verandert je samenstelling van je borstvoeding ook gedurende de weken (bij de regeldagen) of kan ik deze melk gewoon over een paar weken geven? Alvast bedankt. Ik ga mijn meisje nog even troosten, ze wil geloof ik liever bij mama liggen....
@Mandy: heb al meer gehoord dat zwangerschapsdementie blijvend is : . Heb er zelf ook nog steeds last van hoor. Erg vervelend. Lekker dat Kyan (leuke naam trouwens) 3 uurtjes achter elkaar heeft geslapen. Kan iemand mij vertellen wat dat sprongetje van 5 weken inhoud. Yannique is namelijk vandaag meer wakker, wat huileriger, wil vaker eten. Ze is niet in haar eigen hum zeg maar. Vandaag is ze dan ook 5 weken oud. Kan zo gauw niet terug vinden wat die sprong inhoud. X Esther
@Dinkie: ik ben degene die gisteren naar de kolfbijeenkomst is geweest. Je BV veranderd idd van samenstelling, maar dat is geen probleem voor over bijvoorbeeld een paar maanden. Als je dan die ingevroren melk geeft, moet je gewoon zorgen dat Sanne die dag niet alleen maar die melk krijgt. Maar meestal doe je dan toch een combinatie van BV en een flesje, dus dat is geen probleem. Hoop dat je zo weer voldoende weet. X Esther
Eppie: 5-weken sprong houdt in dat je kindje huilerig is en niets anders wil dan bij mama/ papa (het liefst mama) wil liggen. Niet willen slapen, veel aan de borst willen. Dit kan enkele dagen tot een week inhouden. Eigenlijk houdt het in dat je niet weet wat er is en dat je jezelf afvraagt of je kindje misschien ziek is.
@Uk: bedankt voor je antwoord. Daar kan ik wel wat mee. Maar tellen ze dan vanaf het moment dat je kleintje geboren is, of vanaf de uitgerekende datum? X Esther
Vanaf de uitgerekende datum. Maar het kan ook wel een weekje eerder of later zijn hoor. Het neemt niet zo heel nauw. Maar als het zover is, dan merk je het wel