Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Oja, ik ben trouwens helemaal vergeten te zeggen: Morris heeft doorgeslapen!! Nouja... niet doorgeslapen, maar ik heb hem niet gevoed om 5 uur!
    Hij werd wakker om 5 uur, ik ben er even naartoe gegaan maar hij wilde geen speentje (die tuft hij steeds vaker gelijk uit). Hij bleef mekkeren maar niet krijsen. Ik ben dus weer in bed gaan liggen en hij was steeds eventjes stil en na 20 minuten is hij weer in slaap gevallen tot 7 uur! Woehoeeee!!! Vannacht ga ik dus proberen om er niet heen te gaan (aangezien dat niet hielp) en dan kijken wat hij doet.

2. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Applaus voor Morris!!!

3. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Daffie: ik zie ook dat ik jouw 'tekst' de eerste keer niet goed gelezen had. Overigens is het geen aanval tegen je he, maar dat weet je wel.
    Het grappige...ik ben het compleet eens met je, deel dezelfde mening! (Vandaar dus inderdaad verkeerd gelezen, sorry).
    Ik las jouw reactie, maar waarop je reageerde (uk toch?) dat had ik niet goed gelezen. Dus ik dacht dat je KDV niks vond, maar dat is dus helemaal niet zo.
    Ik zou Daan ook echt niet naar het KDV brengen als ik zelf thuis ben. Ook als ik eens een keer vrij ben op dinsdag of donderdag, dan blijft hij gewoon lekker thuis.
    En Myrthe lekker aan het rollen! Kijk maar uit, want ook met dat rollen komen ze overal ;).

@Kuona: vind het wel een leuke muts hoor! Vind het knap dat jullie dat kunnen, ik begin er niet aan, dan wordt het vast een handschoen ipv een muts ofzo.

@Patriessie: Daan is ook beginnend kruiper ;). Hij komt in ieder geval overal waar hij wezen moet. Dus ik moet ook traphekjes gaan plaatsen en voorzorgsmaatregelen gaan nemen.

@Iggy: dat een kindje als een nummer behandeld wordt op een KDV....daar ben ik het niet helemaal mee eens hoor. Dat ze thuis ook veel dingen leren, ja daar heb je wel gelijk in.
    Bij mij op het KDV heb ik een paar uur mee mogen kijken en ze zijn echt heel leuk met de kinderen bezig. Ook als ik onverwachts kom (is nu 2 x voorgevallen) zijn ze echt met de kiddo's bezig. Liedjes zingen, samen eten, verzorgen van de kindjes, boekjes schrijven over hoe de dag is geweest van de kleine, spelen met de kindjes. Nu zullen er best wel KDV zijn waar het er misschien anders aan toe gaat, maar denk dat dat wel mee zal vallen.

4. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Kuona: goed nieuws!! Nu hopen dat het zo doorzet (Daan was voor de verandering vanmorgen om 06:00 uur al wakker :()

5. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    tnx Married :)
    Iggy, ik heb de muts gehaakt. Dat is mijn nieuwe bezigheids/ontspanningstherapie :p Heb ik overgenomen van Uk (die heeft dat mutsje wat Ferry een paar pagina's terug op heeft ook zelf gemaakt).

6. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Vaam, een handschoen is ook best nuttig toch? :p

7. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Vaam: Nou handschoenen kunnen we nog wel gebruiken. Dus als jij nou een muts gaat haken dan wil ik die wel hebben :p

8. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Kuona, kun je geen webshop beginnen in die mutsjes etc? Je wilde toch weer aan het werk (nja, moet van je vriend :p) en dat is iets wat je leuk vindt? En je bent handig met web-dingen? Tis maar een idee hoor ;)

9. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    married das echt niet een gek idee, collegaatje van me haakt mutsjes en die verkoopt ze wereldwijd... echt ongelofelijk ik deed er eerst beetje lacherig over maar mensen leggen er zo dus 15 euro en verzendkosten voor neer... zij heeft klanten over de hele wereld japan, amerika, australie enz...

10. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Nou wie weet, als ik het over 10 mutsjes nog steeds leuk vind. Oh en dan doe ik er gewoon ook sjaals bij enzo, voor de afwisseling :p

Ik vind het wel een goed idee, maar ik denk altijd dat daar geen intresse in is :D

11. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik denk echt wel dat daar vraag naar is juist. En idd sjaaltjes erbij (en Vaam maakt de handschoenen :p).

Ik zou zelf ook best een webshop willen beginnen, maar heb geen idee waarin. Ben totaal niet crea, dus dan houdt het al snel op...

Ah, lunchtijd, tot later! :D

12. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Vaam; weet dat je het niet zo bedoelde hoor;), maar wilde mezelf toch even verduidelijken hihi

13. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

@ kdv: wij zijn eruit. We gaan hem eraf halen! Ik heb even gezocht naar peuterspeelzalen en die zijn hier in de buurt ook veel van dezelfde stichting dus dat is top! Even voor de duidelijkheid, we hebben Ferry niet naar het kdv gebracht omdat we dat makkelijk vonden ;) We zouden allebei vast gaan werken op de woensdag, maar dat gaat niet door en daarom hebben we geen oppas meer nodig. Heb al gekeken, 2 maanden opzegtermijn. Zal het woensdag al aangeven en gelijk een brief meegeven.

@ Kuona: Wow! Jouw mutsje is wel HEUL erg leuk! Die zou ik zo gekocht hebben hoor! Ik heb duidelijk de verkeerde wol gebruikt, ga er van de week nog wel eentje maken met makkelijkere wol. Kijken of ik ook zo'n leuke kan maken! Heb trouwens ook een leuk setje (muts, sjaal en wanten) bij de Hema gekocht. Helemaal nostalgie trouwens, want zoiets was in de jaren '80 ook helemaal in :D En ja, jij kunt er echt wel een webshop mee beginnen!

Axi: wat ben jij een mazzelaar! Jij hebt de slofjes al, hier zijn ze nog niet binnen :( Hoop dat ze snel komen!
    En wat erg dat het slechter gaat met je moeder. Heel veel sterkte, ik hoop dat ze de ontsteking snel vinden!

14. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Kuona en Married: zal ik dan maar 2 mutsen gaan haken? Anders heb je maar één handschoen (tis te merken, wie er niks te doen hebben he, haha. En ik heb het eigenlijk ontzettend druk, maar tis zo leuk hier :D)

15. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Vaam, ik heb net ook een redelijk grote klus gekregen, maar heb weinig zin om ermee te beginnen, erg he?
    Ga jij maar 2 mutsen haken ja, of doe er eigenlijk maar 4, dan krijgt Thije ook warme handjes :p

16. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Daffie: heel goed gedaan ook! Hoppa, zeggen waar het op staat, ;).
    Ik moet gewoon eens leren EERST GOED TE LEZEN, voordat ik ga reageren. Is niet zo handig van me.

@Uk: Ik had het dit keer goed gelezen, dus wist dat het kwam, omdat het werken op die dag niet doorging. Dus wees gerust, niks aan het handje hoor :). En sowieso mag iedereen zijn mening geven, dus stel dat jij of een ander het wel om die reden zou doen (nogmaals, ik weet dat dat bij jou niet het geval is) dan is het diegene's keus toch?
    Jammer dat je het KDV niet eerder af kunt zeggen.

17. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Even een korte reactie, drukjes hier en wil zo even naar buiten met Boaz.

Ik werk natuurlijk vanuit huis, maar we hebben toch besloten dat we Boaz naar het KDV zouden brengen. 2 dagen moet je hier minimaal afnemen en ik moet het wel terug verdienen met het werk. Ik kan gewoon nu soms al minder productief zijn met Boaz om me heen laat staan als hij straks nog meer aandacht vraagt.

Kuona, volgens mij ging Patriessie idd pas geleden naar Breda.
    Mooi hoor de muts, vind het knap van jullie.

Nou ga weer door.

18. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Mieke, in jouw geval vind ik het ook heel logisch hoor dat je Boaz naar het KDV brengt. Als hij thuis is heb je de zorg voor hem en kun je niet volledig met je aandacht bij je werk zijn, je doet het beiden dan half/half.

19. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Married: ja erg he! Zo verslavend dat forum, hihi.

Oh weet trouwens niet of ik het al gemeld had, maar ex en ik gaan maandag naar de mediator. Die gaat proberen ons op één lijn te krijgen wat betreft de omgangsregeling. Ben benieuwd hoe dat zal zijn. Telkens als ik hem iets voorstel, wil hij meer, meer, meer en precies het tegenovergestelde. Ik zeg dinsdag, hij maandag, ik zeg voor de middag, dan wil hij na de middag, ik zeg om de week, hij zegt dan elke week.....ik word er stapelgek van! Ik wil het onderhand wel eens allemaal geregeld hebben. Die onzekerheid over wat er nu allemaal nog gaat komen.....
    Als we er bij de mediator ook niet uit komen stapt hij alsnog naar de rechter. Dat is niet ideaal, want die zal iets opstellen waarmee we misschien beiden niet blij zullen zijn.
    Tevens jaagt hij me door al dit gezeur ontzettend op de kosten. Jullie willen niet weten wat ik nu al kwijt ben aan advocaatkosten en de aankomende kosten van de mediator, dat is echt niet leuk meer. Ik krijg ook geen vergoeding, dus moet alles uit eigen zak betalen. Hierdoor verslechterd onze 'relatie' dus ook alleen maar i.p.v. dat die dus beter zou moeten worden.
    Ik kan niet met hem overleggen, dat is onmogelijk. Hij ziet de dingen veeeeeeeeeel anders dan mij.
    Ik moet jullie eerlijk bekennen dat ik me laatste tijd zo ontzettend opgelaten voel als ik al een smsje van hem krijg. Ik voel me dan rot en zou willen dat mijn huidige vriend de echte vader zou zijn. Ook als mijn ex er is met de weekelijkse bezoekjes vind ik het zo naar om mijn zoon aan hem te geven. Het voelt niet 'natuurlijk'. Het lijkt dan net alsof ik hem aan een vreemde geef.
    Ik voel me ook niet op mijn gemak bij hem, omdat ik zo boos ben op hem. Hij heeft zoveel kansen gekregen om de omgang met Daan te laten ingaan en telkens was het weer niet goed genoeg.
    Bij de mediation zal ik dan ook zeker mijn hart hierover luchten en duidelijk maken dat ik hem echt Daan niet wil ontzeggen, maar dat hij niet telkens precies het tegenovergestelde moet voorstellen.
    Zo...moest het even kwijt ;).

20. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Mieke: Ik vind het ook logisch dat je hem dan wegbrengt hoor! Ik zou ook niet thuis kunnen werken met Ferry erbij ;) Misschien als ze straks wat zelfstandiger zijn, maar nu zeker niet.

Ik heb vandaag trouwens leuke rompers met lange mouwen voor Ferry gekocht bij de Hema. Echt hele leuke! En ook nog een pyjamaatje en een leuke muts, sjaal en wanten. Misschien kan ik vanuit dat model zelf wat mooiers haken :D Of ik vraag mijn schoonmoeder hoe ik dat moet breien... Ik kan namelijk niets met patronen. Ik moet het iemand zien doen en dan lukt het nog wel. Verder ben ik heel onzorgvuldig met het afwerken of met het aantal steken :)

Oja, BIG NEWS!!!
    Ferry ging een beetje achteruit tijgeren én hij kan nu in het rond tijgeren én hij kan nu heel bewust omrollen! En dat allemaal ineens!
    Ben zoooo trots!

Deel Deze Pagina