Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hoe lang ben je bezig dan? Ik heb een enkele kolf (jij hebt ook de medela swing toch?) en doe er toch best een tijdje over om te kolven vind ik. Heb gisteravond tijdens zn eerste flesje (ging erg goed overigens!) een nieuw flesje gekolfd, 140 cc, maar doe ik toch best even over. Gaat het kolven naarmate je het vaker doet sneller?

2. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Even nog snel over de nacht.. die ging erg goed! 01.00 uur laatste voeding en pas om 07.00 uur kwam meneer weer! Jeeeeeee, lang leve de pacco doek!

Reageren doe ik of straks of morgen.. Thije ligt nu te huilen, dus ga hem zo maar eventjes voeden.

Fijne avond alvast mama's!

3. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Golfola: en? Hebben we leuk gekletst in jouw droom?

@ Mieke: goh, wist ik ook niet dat MM altijd een pruik droeg... Hier al wel wat minder poepluiers, maar nog zeker 2 a 3 per dag.

@ Maatje: fijn dat t zo goed gaat met Zoey!

@ Married: mooi dat Thije weer APK-gekeurd is.

@ Martine: fijn dat Fuad zijn huidje vooruit gaat!

@famveenstra: tjeeeeee wat heeft Martijn n hoop haar zeg! Ik hoop dat ie gauw van zijn darmproblemen af is!

@ Mobiel: ik vind het echt een compleet belachelijke situatie dit voor jou. Bizar dat je schoonouders bij je in huis wonen voor de tweede keer en dat ze geen poot uitsteken. Ik vind dat je heeeeel erg snel dit met je man moet bespreken en daarna met z'n vieren om de tafel en een taakverdeling afspreken en anders zet je ze er maar uit. Je moet echt heeeel erg snel je mond open gaan trekken. Afspraken op papier zetten, maak n schoonmaakrooster ofzo! Je bent echt absoluut terecht over de zeik hoor meid!

@ Tir: shit, weer een minder goed bericht over Batuhan. We blijven voor hem en jullie duimen hoor!

@ Dinkie: de samenstelling van je bv verandert ja, maar hoe t precies zit weet ik eigenlijk ook niet zo heel erg goed.

Gisteravond naar feestje van vriendin in kroeg gegaan. Pff, was me toch wel wat veel hoor. Had al 2x gewandeld die dag en toen nog een kwartier fietsen en dan 2 uur lang staan. Kreeg last van bekken, van een soort bandenpijn en moest echt tegen de muur leunen om niet om te vallen. Was een beetje veel van het goede.

Had voor het eerst gekolfd. Deed me flink veel zeer moet ik zeggen. En er kwam maar 60 cc uit (2 borsten). Is dat normaal dat er zo weinig uit komt de eerste keer kolven? Op het feestje had ik daarna ook best wel veel last van stuwing... Ik moet er dus nog even in komen.

Hier vanmorgen weer veel gehuil van Ebbie. Nu ligt ze gelukkig al een hele tijd te slapen. Dat stuk over die hechtingsstoornis vind ik niet genuanceerd genoeg. Je kan best je kindje een tijdje laten huilen zonder een hechtingsstoornis te veroorzaken dames. Die kindjes in Roemenie is echt een ander verhaal hoor. Wij knuffelen onze beebjes heel veel in de uurtjes dat we ze voeden en met ze spelen.

Mijn vriend is vandaag bizar laat bodoschappen gaan doen en is dus nog niet terug.... Grrrrr.... Fijne avond allemaal!

4. martientje

martientje Actief lid

8 mrt 2009
    298
    0
    0
    Daffie: Mirthe heeft het ook anders ook heel goed gedaan vannacht.

Leintje: goed van mik houden zo.

Sorya: komt vanzelf dat Sorya ook door gaat slapen.

Kuano: ja is inderdaad wel fijn maar merk ook wel dat ik veel makkelijker ben met Fuad als bij Jasmin toen zat ik ook vaak met haar op de arm, heb ik nu gewoon geen tijd voor dus Fuad weet ook niet beter, en hij is ook gewoon wel makkelijk, mijn dochter was echt veel moeilijker met slapen.

Eppie; fuad had dus inderdaad geen acne dit dachten ze eerst, maar omdat het steeds erger werd en uitbreide ben ik er weer mee heen gegaan, ze denken dat het eczeem is door de koemelkallergie.

heerlijk toch even naar de stad doe ik ook vaak even hoor heb er nu nog tijd voor.

Mandy: leuke naam Kyan, deze naam vond ik ook leuk maar mijn man niet zo.

Noppie: jammer dat het kolven nog niet zo veel was, wel leuk dat je er even uit bent geweest, was wel raar zeker zo zonder Ebbie.

Maried: ik heb bij mijn dochter 3 maand alles gekolfd maar ging altijd even snel, helpt wel als je naar Thije kijkt of naar een foto van hem of zo.

Fijne avond nog iedereen.

5. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    zo, weer even bericht uit het oosten...

eindelijk ook hier wat foto's in het (tot nu toe lege) album gezet!

Wat fijn om jullie berichtjes weer te lezen, meiden. Fijn om te lezen hoe het met jullie gaat, wie er al wat regelmaat heeft gevonden, hoe jullie omgaan met huilende beebjes, hoe de voedingen verlopen.. weer een hoop informatie erbij gekregen!

Ook hier gaat het leventje verder. Devi doet het goed, huilt weinig en begint het nu steeds beter te herkennen wat er is. Als we het niet herkennen, dan blijkt vaak achteraf wel wat het was, m.n. krampjes, of een poepluier komt eraan. Inmiddels zit de zeildoop erop en heeft Devi kennis gemaakt met ons bootleven. Zag er een beetje tegenop, m.n. de warmte maar gelukkig is alles goed gegaan dus (m.n.) pappa helemaal blij want die staat te trappelen om weer terug naar de boot te verhuizen Ik heb echter nog wel even wat tijd nodig voordat ik me weer wat meer in balans voel maar goed dat komt wel...
    Op de boot heeft Devi de MaxiCosi afgewisseld met de babyhangmat en lekker liggen op de kussens. Devi moest eerst even wennen aan de hangmat maar ligt er nu overdag uren heerlijk in te slapen en heen en weer te wiegen, ze vind het heerlijk!
    In het begin had ze uitslag w.s. van de warmte maar inmiddels is ze wat vervelt en lijkt haar nieuwe (?) huidje beter bestand te zijn tegen de temperaturen.

Luiers/poepbroek
    Gelukkig (nog) geen uitslag op haar billetjes gehad. Ik probeer zo min mogelijk te smeren en haar huidje te laten aanpassen aan dat wat er nodig is.... Pas als het nodig is, wil ik gaan smeren. Ook met badderen gebruik ik zo weinig mogelijk zeep, olieen en shampoo's en dat lijkt (tot nu) prima te gaan. Luiers nemen het vocht erg goed op en met regelmaat ligt Devi even met haar billen bloot te spartelen, plastic zak onder de handdoek voor het geval dat... Een aantal malen per dag heeft ze een plasluier en heel weinig poepluiers (soms bijna wel een week ertussen) ondanks dat ze goed drinkt, zal dus wel efficient met haar voeding om gaan

Borstvoeding
    blijft hier wat hakkelen zuigkracht van Devi is enorm en als ze BV krijgt, 'zuigt ze soms de blaren op mijn tieten' ;) en ga ik maar weer deels over op flesjes met kolfmelk. Herstelt dan wel weer snel met vaseline. Op de momenten dat ik niet genoeg melk heb, geef ik een flesvoeding en vul het flesje water van kamertemperatuur zonder flesje extra te verhitten. Dit blijkt prima te werken dus hier heeft de flessenwarmer weinig te doen, gebruik ik alleen als het flesje uit de koelkast komt.

En verder...

Feb moeders die ik nog niet ken Ook al ben ik niet zo veel online als de rest, toch leuk dat jullie erbij gekomen zijn. Ik lees met regelmaat jullie berichtjes vol interesse! Welkom dus!!

Mobiel, Hmmm tjeez meid, dat wordt effe orde op zaken stellen. Jammer dat je dat in je eentje moet aangeven. Hoop dat het je een beetje lukt! Succes meid

Tir: Ach jak hee, shit balen dat het nog steeds zo aan het kwakkelen is met Batuhan. Ik duim hier hard voor een goed volgend bericht

Baby zwemmen
    Sinds gisteren zijn wij voorzichtig begonnen met zwemmen met Devi, wat ze overigens (na haar eerste krijs en schrik met grote ogen) heerlijk vind. Wie van jullie gaan er op babyzwemmen en wanneer gaan jullie daaraan beginnen?

tot zover maar weer meiden! Geniet van jullie kleintjes want... ontzettend... wat gaat het snel he!?

6. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Baby zwemmen. Helaas nu niet. Heb het wel bij justin gedaan. Bij ons begint het met 3 maanden. Is echt heel leuk om te doen samen met je kindje.

Tir Meid had je al gesproken maar nogmaal een dikke knuffel.

7. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Febr; wat een leuke foto's van jullie mooie meisje :D en handig zo'n hangmatje ;)
    Ik wil wel gaan babyzwemmen met Myrthe, maar pas als ze 3 maanden is. Schijnt beter te zijn als ze eerst de 1ste inntingen gehad hebben, maar vraag me niet waarom. Ook zeggen ze dat ze nu nog teveel vatbaar zijn voor oorontstekingen door het chloor denk ik...

Leuk weer wat van je te lezen :D

Daffie

8. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Yes, het is LENTE! :D
    Wat een heerlijke dag was het vandaag weer, van mij mag het zonnetje blijven! We zijn vanmiddag lekker even met z'n drietjes de stad in geweest.

De afgelopen nacht heeft Dyon voor de dérde keer op rij doorgeslapen tot na 7 uur 's ochtends! Ik ben zó trots op mijn kleine mannetje! :D

@ Famveenstra: Wat een lieve foto's van je kindjes! Jildou ziet er zeker uit als een trotse, grote zus, echt leuk hoor! :D

@ Leintje: Ach ja, de zwangerschapsdementie is hier ook nog volop aanwezig hoor. :)
    Dyon draagt als we naar buiten gaan nog wel een mutsje.

@ Mobiel: Wat een rotsituatie, zeg! Ik vind dat Dennis en zijn ouders je best kunnen helpen in het huishouden of met Tim, ook al werken zij wel en jij niet. Jij bent fulltime moeder, en moet daarbij ook nog eens álles in het huishouden doen... misschien moet je toch eens vertellen hoe het voor jou is. Ik denk dat zij zich er helemaal niet bewust van zijn hoe zwaar dit soms voor jou is. Succes meid!

@ Iggy: Dyon laat zijn hoofdje ook niet altijd netjes liggen. Meestal ligt hij ook eerst nog even rond te kijken, maar als hij in slaap valt ligt zijn hoofdje altijd wel opzij.
    Je moet in de gaten houden dat Levi niet op zijn achterhoofdje blijft liggen en dat zijn hoofdje niet steeds dezelfde kant op ligt (voorkeurshouding). Als hij zijn hoofdje gewoon opzij draait, en af en toe wisselt van kant, is er niets aan de hand... :D

@ Tir: Mijn duimen draaien heel hard voor Batuhan!

@ Eppie: Fijn dat Yannique's eerste nacht op haar eigen kamertje zo goed ging! Ook lekker voor jullie dat je niet van elk geluidje wakker wordt. :D

@ Martientje: 9 uur doorgeslapen? Wat heerlijk, zeg! Wat een kanjer, die Fuad! :D

@ Daffie: Wat goed dat Myrthe 8 uur heeft geslapen, zeg! Ik zou haar dan ook niet wakker maken voor de voeding van 0.00 uur! ;)

@ Miireii: Inderdaad irritant dat je schoonouders Soraya uit bed halen om haar vast te houden. Ik vind dat je hier best iets van mag zeggen, of beter... dat je man hen er iets van zegt, ook al zijn het zijn ouders. Begrijpelijk dat ze Soraya vast willen houden, maar dat kan toch ook wel op momenten dat ze wakker is?!

@ Kuona: Wat leuk dat je een gepersonaliseerd Nijntjeboekje hebt gekregen! Ik heb er ook eentje gekregen voor Dyon; "Nijntje maakt muziek met Dyon". Welke heb jij gekregen voor Morris?

@ Mandy: Gezellig dat je mee komt kletsen! Maar maak je geen zorgen over het ritme, dat is met deze jonge leeftijd sowieso nog wat lastig, dat merken we allemaal. Misschien heb je iets aan de FIJN-methode, die sommige anderen hier al beschreven. :D

@ Noppie: Kolven moet je leren hoor, dat gaat meestal niet meteen heel gemakkelijk. Wel vervelend dat het zo'n pijn deed... :( Hopelijk de volgende keer niet!

@ Febr21: Wat een mooi meisje is Devi! En leuk hoor, zo'n hangmatje! Ik wil er ook eentje aanschaffen voor Dyon, zodat hij deze zomer lekker bij ons in de tuin in de hangmat kan! :D
    Ik wil met Dyon op babyzwemmen, maar ik weet nog niet precies wanneer ik dat ga doen. Ik geloof dat hier het plan was om samen met de meiden van mijn zwsgym-clubje op babyzwemmen te gaan! :D

9. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Ohw trouwens (ff ego):
    Toen ik 8 maanden zwanger was heb ik gesolliciteerd bij een hotel, voor de functie van receptioniste. Toen heb ik een mailtje gekregen waarin ik werd uitgenodigd voor een tweede gesprek. Ik moest zelf maar even contact opnemen wanneer ik daaraan toe was, een aantal weken voor ik verwachtte te kunnen beginnen.

Dus,
    heb ik gisteren gebeld. Ik werd gevraagd een mailtje te sturen met de datum wanneer ik kan beginnen én de data wanneer ik vakantie zou willen!
    Dat heb ik netjes gedaan, en ik heb aanstaande donderdag mijn tweede gesprek. Maar aangezien ik de data van mijn vakantie heb moeten doorgeven, denken mijn vriend en mijn ouders dat ik praktisch gezien al ben aangenomen...?! "Waarom willen ze ánders weten wanneer je vakantie wilt?" zei mijn vader.

Wat denken jullie? Dit klinkt toch wel heel positief... toch?

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Fitnessapparaten, ja die hebben wij ook in t souterrain staan... stof te vangen :(. Ik ga liever skaten, maar ja, dat kan nu alleen nog als vriendlief thuis is.

Ik wil ook zo'n draagdoek! Ziet er relaxed uit. Beter/steviger dan die lodger shelter. Die is veel te heet en ik moet haar dan nog steeds met een arm ondersteunen.

Married, leuk dat berenpakje!

Hihi Iloiza, grappig he, heeft Vera ook wel eens met dr speentje. Soms ligt ie naast dr hoofd en kan ze m net niet pakken. Hoor je dr helemaal kreunen en steunen en zie je dr zuigen en happen om m weer te pakken te krijgen. Zo grappig! Ik heb er zelfs een filpje van gemaakt.

Mobiel, kan me je frustratie goed voorstellen! Flauw dat ze dan zeggen dat je de hele dag op je reet hebt gezeten of rustig aan kan doen (met 3 kids :( ?!) :evil: Mannen zien dat vaak toch ook helemaal niet he...
    Ik zou zeker een keer uit mijn slof schieten... misschien werkt t wel iets! Of wat Mieke zegt, nog beter.
    En ik zou t echt niet toestaan dat iemand binnen rookt! :confused:! (t stinkt al als ze buiten gaan roken).

Iggy, nou rondkijken lijkt me nog beter dan stilliggen naar een kant! Gewoon erop letten als ie slaapt dat zn hoofdje wat afwisselend li/re ligt. Vera draait haar hoofdje ook vaak de andere kant op, merk nu dat t wel iets vaker naar rechts is. Maar ze legt haar hoofdje ook wel uit zichzelf weer naar links. Dus niet echt een voorkeurshouding, lijkt me.

Tir, ach meis wat erg dat het nu niet beter gaat met je mannetje... Wat heeft/had Batuhan nu eigenlijk...?
    En logisch dat jullie t soms niet meer trekken... Het is emotioneel zo zwaar.. Typ maar lekker van je af hier.
    Heel veel sterkte weer, dikke knuffel!

Wowww, grando applauso voor Mik!

We zijn vandaag mijn zusje en vriend gaan helpen overhuizen (nou ja, ik heb ook een paar lichte dingen getild). Vera heeft weer eens de show gesteeld en was weer zo lief en rustig. Daarna nog ff langs ons neefje van 3 weekjes nu. Ik heb nog wat kleertjes gekregen van mijn nichtje die nu 1,5 is. Leuk leuk.
    Vanavond heeft ze nog ff tussen 1730 en 1930 geclusterd, nu ligt ze nog steeds te pitten. Als ze voor 000u niet wakker wordt, maak ik r nog ff wakker (luier heeft ze ook al vanaf 17u aan...) en dan hopelijk weer de nacht doorhalen!

Zowel acne als warmte-uitslag (?) is nu ook alweer zo goed als weg bij Vera.

Eppie, heeeeeeeeerlijk toch (bijna) iedere dag shoppen! Ik heb ook steeds weer nieuwe dingen nodig voor Vera, dus dan MOET ik weer ff ;). Nu moet ik weer slabbertjes hebben, want dat werkt toch een stuk beter als kledingbeschermer bij t spugen!

Kolven, op borstvoeding.com staat ook heel veel info hierover. Ook schema's over bewaren en opwarmen. Wel handig en duidelijk.

Married, misschien kun je proberen de kolf nog een tikje hoger te zetten... Bij mij scheelde dat erg veel met de snelheid van kolven. Maar niet te hoog zetten, wat Mieke zei, ivm stuwing...

Ik heb al sinds gisteren steeds periodes van zeurderige krampen in mijn linker rug/zij, misschien mijn banden (het voelt inwendig, niet mijn spieren)? Herkent iemand dat?

Oohh, leuk babyzwemmen, wil ik ook gaan doen. Hier beginnen de lessen pas vanaf 4 maanden. Morgen wil ik voor t eerst samen in bad! Kan nu toch wel (gezien infectiegevaar voor de baarmoeder), met bijna 6 weken?

Feb21, ach wat n schatje is Devi. En hmmmmmmmmmmm, dat strand! Krijg er helemaal n vakantiegevoel van, heerlijk!

Iloiza, klinkt zeker positief die baan!

Nou, ondertussen slaapt Vera nog steeds, dus langzaamaan maar es naar boven, verschonen, voeden en... slapen!

11. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    @ maka, ik wilde eigenlijk ook al in bad maar bij mij is het nu 4 weken en ik vloei nog steeds een beetje dus ik doe het maar niet. Heb niet zo'n zin in een infectie maar zodra ik een paar dagen niet meer vloei ga ik echt in bad hoor. En dan ook met mijn kleine meisje :-D

@ eppie, bedankt voor je antwoord over de borstvoeding, ik kan het dus wel gaan invriezen ja want we gebruiken het als voeding voor overdag als ik werk en dan wil ik toch s'ochtends en s'avonds zelf borstvoeding blijven geven.

Hier een hele huilavond gehad achter de rug, volgens mij zit er vanalles dwars, dachten dat het weer de krampjes waren en dat was het ook wel af en toe maar ze wil ook gewoon bij ons zijn. Leg je haar weg begint ze weer te huilen. Nu straks nog 1 voeding en dan hoop ik toch lekker te kunnen gaan slapen.....

12. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    :oops: :oops: Wéér te lang niet geweest :oops: :oops:
    Het moet toch een keer lukken :rolleyes:

Wij zijn druk bezig geweest met het huis (kijkers gehad en kijkers die zonder afbericht niet op zijn komen dagen :( ). Verder nog veel kraamvisite, verjaardagen en andere verplichtingen.

Met Anne gaat alles gewoon lekker z'n gangetje.
    Het dragen in de draagdoek is nog steeds een uitkomst als ze krampjes heeft.
    Vanavond hadden we een etentje van vrienden. Anne is meegeweest en heeft heerlijk in de doek tegen me aan liggen slapen :D .

Over gewicht, ik ben tijdens beide zwangerschappen afgevallen.
    Daarna door de bv nog een paar kilo. Ben nu dus alweer 9 kilo lichter dan vóór de zwangerschap. Helaas weet ik uit ervaring dat het er wel weer bij gaat komen terwijl ik er eigenlijk heel veel af zou moeten krijgen.
    Maar merk nu alweer dat ik ontzettende vreetbuien heb en qua eten wel onverzadigbaar lijk. Na flink tafelen krijg ik even later alweer trek :rolleyes: .

Ik ga nu echt proberen het bij te houden. Vind het veel te leuk jullie verhalen te lezen en erop te reageren....

13. martientje

martientje Actief lid

8 mrt 2009
    298
    0
    0
    Goeie morgen meiden:

Feb: wat een mooie foto’s wat een schatje is Devi.

Iloiza: 7 uur is anders ook al erg goed van Dyon.
    Klinkt inderdaad alsof ze je aan willen nemen, spannend dus ik duim voor je.

Maka: ik had ook net bedacht om maar eens weer te gaan skaten, ik heb wat dat betreft het geluk dat mijn man momenteel geen werk heeft, is voor mij wel heerlijk.
    Die pijn kreeg ik ook weer toen ik de eerste keer ongesteld moest worden.

Noralien: afgevallen klinkt goed, ik herken dat wel dat je dan gelijk weer trek krijgt, had ik na mijn eerste zwangerschap ook heel erg, op een gegevenmoment had ik s’ nachts ook erge honger en als ik niet iedere 2 uur iets at dan leek het net of ik van mijn stokje ging, bleek mijn suiker een beetje in de war te zijn, heb toen een tijd een suikervrij dieet gehad daarna was het weer goed, maar merk dat het nu weer begint dus ben al weer aan het minderen met suiker, ik slaap dan ook veel beter. Ze noemen dit hypoglicomie.

Gisteren hortensia’s gekocht om voor het raam te zetten, en een paarstak gemaakt. Heb gelijk een echte lente sfeer in huis.

Wilde gisteren gaan wandelen maar Jasmin sliep nog, Fuad werd ook moe toen heb ik hem vast in de kinderwagen achter het huis gezet kon hij lekker door slapen.

Groetjes Martine

14. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Morning!

Jawel, we hebben onze eerste echte doorslaap-nacht te pakken! Gisteravond heeft mijn man Thije om 22.00 uur een flesje (gekolfde melk) gegeven en om 23.30 uur sliep hij. Ik werd wakker van gemurmel van hem om 05.30 uur, maar hij sliep toch weer door. Uiteindelijk kwam hij pas om 07.00 uur! Wow! :confused: :D

Gister de hele middag in touw geweest, onder andere weer wat dingetjes gekocht bij de hema, blijft toch leuk spul wat ze daar hebben.

Hoorde gister van een vriendin dat een oud-collegaatje van ons haar zoontje heeft verloren. Het jongetje zou gister 5 maanden zijn geworden, maar is plotseling gestopt met ademhalen. Ben er nog steeds ondersteboven van. Hoe kan zoiets he.. Geniet dus maar van elke dag!
    Misschien moet ik zoiets hier helemaal niet posten natuurlijk.

@ Borstvoeding, de laatste paar dagen komt Thije minder vaak voor een voeding, eerst kreeg hij nog zo'n 7-8 keer per dag en nu nog zo'n 6-7 keer. Wel drinkt hij nog even lang als eerst, krijgt hij dan niet veel te weinig binnen? Hij lijkt wel verzadigd na de voeding, is niet huilerig en slaapt lief.
    Kan dit gewoon? (hoezo onzeker he ;))

@ kolven, ja daar ben ik weer met mijn kolfvragen. Ik vind het zo ontzettend langzaam gaan, heb er echt geen geduld voor :rolleyes: Hoe lang zijn jullie ongeveer bezig om een ongeveer 120-130 cc te kolven? Ik doe daar zowat een uur over. Ik zal hem proberen nog wat hoger te zetten idd Maka, maar vraag me af of het helpt.
    Bestaat er trouwens niet zoiets dat je de kolf aan je borst kunt plakken ofzo, ik vind het maar irri dat je hem steeds vast moet houden en dus geen kant op kunt. (klaag, klaag, klaag :oops: :))

@ Kuona, wat een mooie foto's van je mannetje! Leuk ook die draagdoek in het bos. Is wel een uitkomst als je met de hond gaat lopen denk ik? Onze hond is nogal trekkerig dus ik kan echt niet met wagen en met hond tegelijk lopen, wellicht dat ik ook maar eens aan de draagdoek moet.
    Ik kolf nu elke keer ongeveer 120-130 cc, Thije krijgt elke avond een flesje gekolfde melk. Hij lijkt er genoeg aan te hebben.

@ Iggy, Thije plast idd ook weleens tijdens het verschonen. Voornamelijk over zn kleertjes, dus dan kan ik hem weer verkleden :rolleyes: . Eerst legde ik steeds een washandje op zn piemeltje, maar dat heeft weinig zin, hij piest er gewoon omheen of onderdoor. :) Moet wel zeggen dat het de laatste tijd minder gebeurt, ik ben er meer alert op denk ik en herken het misschien beter soms.. als het piemeltje omhoog gaat doe ik snel een doekje erop.

@ Mandy, welkom hier! Ik geef zo'n 6 a 7 voedingen per dag (BV).

@ Iloiza, wat lekker dat Dyon zo goed doorslaapt!
    En die baan klinkt idd heel positief!

@ Anita, leuke foto's van broer en zus!

@ Leintje, dementie heb ik ook nog steeds last van, zelfs veel erger dan in de zwangerschap.
    Thije draagt alleen buiten nog een mutsje, maar meestal zit er een capuchon op zn jasje/vestje en dan doe ik die gewoon op.
    Wow, wat een supernacht had Mik gister!

@ mobiel, jeetje mina.. je hebt wat te verduren he! Ik vind het echt niet normaal hoor en je hebt groot gelijk dat je even je gal komt spuien! Ik hoop dat je met je schoonouders en Dennis kunt praten want dit kan echt niet. Ik ga helemaal mee in Mieke dr reactie.
    Ook smerig trouwens dat je schoonmoeder gewoon binnen rookt in een huis waar 3 kinderen wonen.

@ Daffie, wow, Myrthe 9 uur achter elkaar geslapen, lekker hoor!

@ Miireii, en is het goed gegaan met je schoonouders gister?

@ Tir, schrijf het maar lekker van je af hier meid! Nogmaals heel veel sterkte, het is niet niks om je mannetje zo te zien liggen lijkt me.

@ Noppie, vervelend dat het kolven zeer deed. 60 cc is toch best netjes voor een eerste keer? Hoe lang heb je gedaan over die 60 cc? Ik vind het zo ontzettend langzaam gaan, heb daar echt geen geduld voor.

@ martientje, door een foto van Thije gaat het kolven helaas niet sneller bij mij. Als ik 's avonds kolf geeft mijn man hem op de andere bank de fles, dus je zou denken dat het dan helemaal snel moet gaan omdat ie vlakbij me is en ik hem zie en hoor, maar nee hoor :rolleyes: (ik ben een erg ongeduldig persoon ;) )

@ febr21, wat een schatje is Devi zeg en wat een leuke foto's! Lekker weertje en heerlijk zo'n strand.. ik wil ook! :)

Fijne zondag!

15. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Goeiemorgen!

Nou druk dagje gister gehad dus niet meer hier kunnen posten en nu pas bijgelezen.
    Gister zijn we naar de prenatal geweest om de Baby Bjorn uit te proberen met Boaz er in. We hadden bonnen gekregen dus die konden we daar dan eventueel mooi aan besteden.
    Mannetje was er zeer over te spreken en vind een draagdoek iets alternatiefs en wil daar niet aan.
    Dus die wilde graag de BB kopen, hebben een witte active synergy gekozen met het oog op de zomer en extra steun in de rug.
    Ook gelijk een zonneschermpje gekocht voor op het raam in de auto, merk dat Boaz het zo snel warm heeft en dan scheen die zon ook nog eens op zijn bolletje.

's Middags naar verjaardag schoonzusje geweest. Voor het eerst Boaz wakker gemaakt (beetje spijt van eigenlijk).
    We wisten niet dat ze gerekend had op eten, dus zijn gebleven. Maar uiteindelijk was het gewoon toch iets te veel van het goede en een leerschool.
    Boaz heeft zich prima gedragen maar kon niet echt lekker de slaap vatten op haar bed. En waarschijnlijk toch ook door te veel prikkels en de drukte.
    We zijn daar vanaf 3 uur tot half 9 geweest. Heb daar wel gewoon kunnen voeden en dat ging ook prima. Maar Boaz was gewoon kapot gisteravond en is als een blok in slaap gevallen van half 10 tot 3 uur vannacht in zijn eigen ledikantje.
    Daarna gevoed en kwam hij weer netjes na 3 uur om half 7 vanmorgen.
    Heb hem na de voeding maar weer in zijn ledikantje gelegd zodat ik zelf ook nog even lekker wat kon dutten zo vroeg in de ochtend en precies na 3 uur kwam hij weer om half 10. Mannetje van de klok hoor!
    Hij heeft dus voor het eerst de hele nacht in zijn kamertje geslapen en niet in de wieg. Hierdoor heb ik zelf ook wat vaster geslapen en voel ik me wel lekker uitgerust. Vond mannetje ook heel belangrijk voor mij.

Al met al een les geweest dat dit gewoon niet meer mag en kan gebeuren zo.
    Tenminste niet nu hij nog zo klein is.
    Vandaag dus een lekker rustig dagje thuis. Straks lekker badderen en hem lekker veel knuffelen vandaag.

Married, ik kolf een flesje van ± 150cc in 15-20 min. maar dat verschilt wel eens per dag en per borst hoor!
    En dat heeft zich echt moeten opbouwen vanaf het begin van het kolven.
    En ik zou de kolf ook eens proberen op een standje hoger, even zoeken wat prettig aan blijft voelen en hem niet te hoog zetten.
    En ik zou hem ook wel op mijn borst willen plakken hahaha.
    En 3 werf hoera voor Thije dat hij zo heerlijk lang heeft geslapen zeg.

Febr., wat is Devi toch een mooie meid zeg en wat ziet het er toch heerlijk uit zo in dat hangmatje en dan dat strand en die zon, heerlijk!

Noppie, vervelend dat het kolven zoveel pijn doet, hopelijk wordt dat steeds minder.
    Misschien heb je de stand iets te hoog staan?

Tir, dikke knuffel meid!

Nieuwe febr. mama's welkom en gefeliciteerd met jullie kleintjes.

Iloiza, klinkt idd heel positief. Alvast succes op je 2e gesprek.

Noralien, tjee wat ben jij dan veel afgevallen zeg.

Babyzwemmen, wil ik ook wel doen, nog even uitzoeken waar, wat en hoe.

16. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Goedemorgen!

Pff ben echt kapot. Heb het idee dat ik de hele week aan het stappen ben geweest... :( Ik kan ook nog steeds niet lekker achter elkaar doorslapen ook al doet manlief de nacht. Ik ga steeds kijken en als Ferry weer in bed ligt moet ik ook steeds kijken of hij nog wel ademt. Zal vanzelf wel minder worden denk ik?

Gisteren op kraambezoek geweest, wat een klein meisje! Valt op zich wel mee hoor, maar met Ferry ernaast is ze klein hihi. Was erg leuk.
    Daarna kreeg ik zelf kraamvisite hahahaha. Weer een ontzettend leuke outfit voor Ferry gekregen.

Ferry huilt elke avond. Van zo'n 16:30 - 21:30 uur. Begin er zowat al gewend aan te raken :( Vind het wel erg vervelend hoor, maar blijkbaar hoort het bij hem. Niets is dan goed en blijft huilen. Echt dat zeurderige. Hij is dan erg moe, maar wil niets missen van wat er allemaal gebeurt.

Vandaag is mijn zus jarig en daar gaan we vanmiddag heen. Is altijd wel leuk hoor, de beebjes bij elkaar! Er zit ook maar 10 dagen tussen hun :D

Ik ben alles vergeten wat er geschreven is. Wil alleen even Tir sterkte wensen met Batuhan. En dat hij maar snel beter mag worden ;)

17. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    batuhan gaat achteruit, bloedonderzoeken zijn weer gestart morgen bespreken hoe of wat als het erger wordt misschien weer aan de slangetjes

18. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Uk: owkee, want volgens de echo was ik 14 februari uitgerekend namelijk, maar omdat er geen week verschik in zat hebben ze gewoon de 19de aangehouden.

@Noppie: ze zeggen wel dat je kolven moet leren, dus kan goed zijn hoor dat er de eerste keer maar 60 cc uitkomt. Ik heb vandaag ook al meer gekolfd dan gisteren. Ik moet er iig geval ook wel wat ontspannen bij zitten, anders wil het niet hoor. Soms helpt het om van te voren even je borsten te masseren of warm te maken. Als je wat vakaer kolft,kan het zijn dat het er al uitloopt voordat je begint met kolven. Dat is wat de lactatiekundige mij vertelt heeft.

Wel goed dat je er even uit geweest bent hoor. :D: Ik kan Yannique nog niet zo goed bij iemand laten hoor. Binnenkort is er een personeelsavond van mijn man zijn werk, misschien goed om dan even te oefenen?!

@Febr: dus Devi vindt het wel lekker zo op de boot? Dat is wel makkelijk toch. Wel een gave foto van Devi in dat hangmatje :D:!

Yannique zoog inhet begin bij mij ook zo hard, dat ik blaren op mijn tepel had. Gelukkig is dat nu weer over.

Ik wil wel graag op babyzwemmen, maar weet eigenlijk niet vanaf wanneer je daar mee mag gaan beginnen.

@Iloiza: hopelijk blijft Dyon lekker doorslapen dan!
    Dat klinkt zeker positief. Heerlijk toch dat je dan weer lekker aan de slag kan.

@Maka: ik vind de lodger shelter ook echt veel te warm. Daar ligt Yannique echt in te zweten en dat vind ik eng, want dan heeft ze het toch echt te warm naar mijn zin :( !

:D Goed excuus om weer te gaan winkelen toch. Ik heb gisteren echt een heel gaaf paars shirtje voor Yannique gekocht.

Ik kan je niet helpen wat betreft je krampen!

Ik mag niet in bad of zwemmen tot 6 weken na de bevalling. Dus vanaf volgende week zaterdag kan ik weer eens lekker relaxen in bad.

@Dinkie: en heeft Sanne toch wel een beetje lekker geslapen, na dat huilavondje?

@Noralien: niet netjes dat die mensen niet hebben afgebeld :evil: ! Heb je al wel een bod gehad op je huis?

Qua eten: ik eet overdag te weinig,meer in de zin van dat ik mijn tussendoortjes vergeet of er gewoon niet aan toe kom. En dan eet ik na het avondeten altijd meer. Nu ga ik dus toch maar proberen om mijn tussendoortjes te pakken hoor.
    Wel vervelend dat je dan van die vreetbuien hebt. Heb ik geen last van, ook niet gehad tijdens mijn zwangerschap!

@Martine: ik vind dit weer ook echt heerlijk. Ze zon kan mij maar niet genoeg schijnen hoor.

Jij vertelde dat toch van de kindjes buiten laten slapen? Toch durf ik dat niet zo goed hoor. Is het dan niet te koud? En je moet ze natuurlijk wel uit de wind zetten dan?

@Married: wat een heerlijke nacht hebben jullie gehad dan! Heb je zelf ook weer kunnen bijtanken dan?

Gadver wat een akelig verhaal van dat zoontje van je oud-collega. Tuurlijk ben je daar onderste boven van. Daar moet je toch ook niet aan denken.

Over Thije die minder drinkt: hier hoef je je geen zorgen over te maken. Yannique had/ heeft dit ook en heb daar toen 2 weken geleden de lactatiekundige voor gebeld en dat kan gewoon hoor. Dan heeft Thije gewoon genoeg. Wij hebben de ene keer ook meer honger dan de andere keer.

Kolven gaat bij mij ook niet echt snel hoor en zeker als ik wil dat het lukt, komt er helemaal niks uit :( . Vanochtend dus maar lekker relaxt op bed gaan zitten en de tv aan en toen heb ik bijna 70 cc uit 1 borst gekolfd. wat ik tegen Noppie ook al zei: je moet het leren en als je het langer doet dan kan het zo zijn dat de melk er al uit loopt voordat je begint.
    :D: Probeer hem eens vast te plakken emt ducktape ofzo ;)!

@Mieke: jij hebt een productief dagje gehad gisteren! Dus het was niet zo'n succes zo'n lange verjaardag van Boaz? Mijn schoonvader is binnenkort jarig en zit me toch af te vragen hoe ik dat dan moet gaan doen idd.
    Ik slaap ook beter nu Yannique op haar eigen kamertje slaapt.

Zo vannacht weer een goede nacht gehad. Yannique werd wakker om 0:00 uur en heeft na het voeden weer geslapen tot 5:00 uur en om 9:00 heeft mijn man haar weer wakker gemaakt om te eten. Dus lekker kunnen slapen vannacht.

Direct maar weer even stofzuigen en dweilen, want we krijgen vanmiddag weer kraamvisite.

X Esther

19. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Wat een heerlijke verhalen over doorslapende kindjes! Ik wou dat het bij ons al zo ver was. Mijn man heeft net 2 nachten meoten werken, is nu een nacht thuis en dan nog een nacht, en dat valt me dan toch wel zwaar dat Dani nog 2 x per nacht komt... Levy wordt ook meestal rond 2 uur 's nachts wakker, dus dan is mijn nachtrust ver te zoeken.... MAar ik doe het graag hoor!

Married, wat een verschrikkelijk verhaal.... Een vriendin van mij sms-te vanmorgen. De vriending van haar broer is 7 maanden zwanger en het hart van het kindje is er mee opgehouden... De bevalling wordt vandaag opgewekt... Ook zo triest om te horen...

Tir, heel veel sterkte meid!

Esther, volgens mij zijn we hier allemaal shopaholic als het om de kinderen gaat ;)

Hier is vanmorgen de slang van de verwarmingsketel gesprongen....Kwam er achter toen het water aan de buitenkant langs de keukenraam naar beneden kwam (ketel staat op zolder...). Snel de waterkraan dichtgedraaid, maar het water kwam al langs allebei dr trappen naar beneden :( . Heel de hoek op de zolder zeiknat, de bekleding op de trappen zeiknat en de muren natuurlijk ook.... Morgen de verzekering maar even bellen. Heb al heel wat gedweild dus vanmorgen :(

20. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ feb: leuk om weer van je te horen. Fijn dat Devi het zo goed doet zeg! En wat spannend dat ze al n boottripje gemaakt heeft, poeh, jullie hebben dus wel de stoerste beeb van ons allemaal! Balen van die blaren op je tepels zeg, dat lijkt me errug pijnlijk....

@ Iloiza: klinkt zeker positief van die baan! Maar zelf geloof ik het altijd pas als alles zwart op wit staat.. Maar ik denk dat je 99% kans hebt dat dit doorgaat meid, super!

@ Maka: ik ben ook van plan om slabbetjes te gaan kopen, want Ebbie spuugt ook zo vaak haar kleding onder, zo sneu dat het dan steeds nat is voor d'r. Vaak komt het spugen precies als ik haar weer van mijn schouder afhaal na het boeren....

@ Dinkie: ow balen van die huilavond.

@ Noralien: goh dat jij zoveel bent afgevallen steeds, geen wonder dat je zoveel trek hebt meid! Fijn dat Anne het zo goed deed tijdens jullie etentje!

@ Martine: ow leuk een paastak.

@ Married: aaahh heerlijk dat je zo lang kon doorslapen, yes! Wat een afschuwelijk verhaal van die oud-collega zeg.... Was dat nou wat men een wiegendood noemt? Afschuwelijk, krijg er kippenvel van... Die 20 cc van gister 5 minuten, maar toen was het wel op hoor.
    Die 60 cc: had ik zo;n 10 minuten over gedaan.
    Het aantal voedingen daalt hier ook: meestal 6, maar gister maar 5.... Vond ik ook wel wat weinig ja...

@ Mieke: het kolven deed gister minder pijn toen ik hem minder hoog had staan. Ook heb ik toen gekolfd na het voeden, dus de toeschietreflex was al geweest, misschien scheelt dat ook ofzo...

@ Eppie: ja, lastig om je beebje achter te laten he? Maar mijn vriend bleef thuis bij Ebbie hoor, dat scheelt wel natuurlijk. Gister had ik n massage (5 minuut lopen) geboekt. Maar ik werd 3 kwartier later geholpen dan gepland. Zat ik ook helemaal in de stress, want had toen niet gekolfd.... Gewoon doen die personeelsavond!

@ kolven: gisteravond na een voeding nog wat extra gekolfd, maar dat was maar 20 cc, Ebbie had wel erg goed gedronken. Toch krijg ik erg veel last van stuwing door dat kolven. Married, heb jij daar dan geen last van? En inderdaad erg irritant dat je die dingen steeds moet vasthouden ja....

@ Angela: tjee, wat een naar verhaal van die schoonzus van je vriendin. Goh, daar moet je toch ook echt niet aan denken he... En wat klote van jullie verwarmingsketel. Sterkte hoor!

@ Tir: mijn duimen draaien nog steeds voor Batuhan.

Vraagje: Ebbie heeft dit weekend al 2x een groene poepleuier ipv een gele poepluier gehad. Toegegeven: ze heeft vrijdagavond een beetje flesvoeding gehad en vanmorgen ook een beetje. Zou het daardoor kunnen komen denken jullie? Ga nu gauw weer voeden en daarna wat kolven...

Deel Deze Pagina