Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    dees de roompot vind ik persoonlijk mooie luxe huisjes hebben

2. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen lieve mama's!

Hier weer een berichtje van mij en Boaz. Later reageer ik wel even als ik er aan toe kom.
    Vrijdagavond kreeg Boaz in eens weer hoge koorts en bleef steeds maar huilen en jengelen. In bed sliep hij telkens hoog uit een uurtje en dan werd hij weer krijsend wakker en zo ging het de nacht ook. Op een gegeven moment waren we gewoon radeloos wat te doen. We kregen heb gewoon bijna niet stil. Dit konden gewoon geen tandjes zijn! Op een gegeven moment heb ik gezegd dat we maar de HAP moesten bellen, want we vonden het zo zielig voor Boaz en een zetpil bleek ook niet echt te helpen. De assistente op de HAP dacht dat het waarschijnlijk al het snot en slijm was in zijn koppie die zoveel druk gaven dat het zo pijnlijk voor voor Boaz was. Nou ja hij was ook in eens weer heel snotterig en bij het hoesten merkte je echt dat er veel slijm dwars zat/zit. Gelukkig hebben we hem rond een uurtje of 5 rustig gekregen en heeft hij tot 8 uur geslapen. Toen heb ik hem een fles gegeven en hem weer gelijk in zijn bedje gelegd en ging hij meteen weer slapen. Ben ik er zelf ook weer in gedoken voor ruim een uur, want rond 11 u zouden mijn vriendinnen hier zijn. Even over 10-en werd Boaz weer wakker en gelukkig was de koorts weg en leek hij weer lekker vrolijk. Overdag ging het ook redelijk goed. 1x was hij overstuur wakker geworden en later in de middag begon de koorts weer terug te komen. Nadat mijn vriend rond lunchtijd even gebeld had en ik Boaz zo op de achtergrond hoorde huilen wilde ik eigenlijk wel meteen naar huis en vond ik het heel vervelend voor mijn vriend dat hij met hem alleen was. Rond 19.30 was ik weer thuis en lag Boaz in mijn vriend zijn armen te slapen. Toen hij wakker werd heb ik hem getempt en had hij 40°C. Toch gekeken of hij wat wilde eten en dat ging er wel in gelukkig. Daarna in bed gelegd en rond 00.30 werd hij wakker. Heeft hij een half flesje gedronken en daarna lukt het slapen toch weer niet. Hebben we hem maar tussen ons in gelegd en dat ging prima, werd hij rustig van en sliep hij verder, alleen ik niet. Ben het niet gewend en ben dan de hele tijd allert, bang dat wanneer ik me omdraai op hem kom, of dat we het dekbed te ver over hem heen trekken etc. Dus toen hij rond 4 u wakker werd de rest van zijn fles gegeven en hem in zijn eigen bedje gelegd zodat ik ook nog wat slaap zou krijgen. Tussendoor nog getempt en dat werd gelukkig wel steeds lager. Gelukkig sliep hij lekker tot 8 u en heb ik ook nog die slaap kunnen pakken. Het ontbijt ging er helaas niet in, zoveel last van slijm. Dus aankijken hoe het vandaag nu weer gaat. Hopelijk blijft de koortst later vandaag weg. Er zit dus ergens toch nog een virusje want waar krijgt hij anders de koorts van? Verder is hij gelukkig wel vrolijk en alert.

Bataviastad: was druk, maar het was ook heerlijk weer.
    Ik vind het er toch leuk hoor! Ze hadden weer veel nieuwe winkels/merken en er was weer een heel stuk aangebouwd met ook weer veel leuke merken. Er zit nu ook een La Place en een MacD.

Married, je moet even op de site kijken dan weet je welke merken er zijn en waar ze zitten op de plattegrond. Voor baby's tot maatje 80 is er niet heel veel, dat is wel jammer. Voorheen hadden ze bij de sportmerken ook veel babygympjes en zo, maar dat viel nu ook heel erg tegen. Ik heb wel leuke stoeren laarzen gekocht van het merk Merrell, helemaal waterproof en heerlijk warm voor de winter en hij kan er nog even in groeien, ze hebben er ook schoenen van.
    Verder voor mezelf een zilverkleurig shirt van DEPT en laarsjes van Cinderella van grijs suede met allemaal laagjes franjes (beetje indiaantje/pocahontas) hihi. Verder niks, geen budget.

Nou de pap bij Boaz ging er niet in dus ga nu maar een fles maken en hem weer in bed leggen, tot later.

3. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ach wat hebben jullie met aapje getopt mieke... blij dat ie nu weer vrolijk is

4. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Mieke, ach wat ontzettend zielig voor Boaz. Daar wordt je zó radeloos van.
    Als de koorts blijft aanhouden, zou ik wel de ha nog eens bellen. Koorts mag bij een baby niet langer dan 3 dgn aanhouden.
    (en oh ja, ik zei dat koorts boven de 38,5 was, bij baby's is dit blijkbaar boven de 38)

Wij hebben ook een erg onrustige nacht gehad. Anne is erg aan't hoesten. Echt aan één stuk door iedere paar minuten. Ik weet niet of het een kriebel is of dat er iets vast zit dat ze niet kwijt komt.
    Ze heeft zichzelf en ons er iig van 1.30 tot 5.30 mee wakker gehouden. We hebben haar uiteindelijk bij ons in bed genomen omdat ze door het hoesten ook steeds haar speen kwijt was en we er dan uit moesten. Maar echt slapen lukt dan niet natuurlijk.

Hebben jullie nog tips voor een hoestende baby? De winkels zijn natuurlijk dicht (alleen AH niet) en ik heb niets in huis hiervoor.

Roompot heeft idd vaak mooiere huisjes. Maar op het park zelf zijn véél minder faciliteiten en de zwembaden (áls ze er al zijn) stellen meestal niet zoveel voor.
    Ik zelf zou dan tóch voor cp of landall kiezen en een huisje uitzoeken dat er mooi uitziet.
    Wij gaan volgend weekend waarschijnlijk naar een roompotpark. Maar de keuze hiervoor is vooral omdat het low-budget is (aanbieding van 59,- voor een weekend) en we van daaruit een beetje de omgeving in gaan.

Maatje, wat goed dat maizena zo goed helpt. Zo zie je maar dat de ouderwetse huismiddeltjes vaak nog beter werken dan de voorgeschreven zalfjes.
    Zo weet ik ook b.v. dat bij waterpokken een washandje met havermout in bad echt heel goed helpt.

Maka, wat heeft Vera toch een mooie bos met haar :).
    En wat een mooi jasje!

Axioma, Goed dat het met je moeder langzaam aan wat beter gaat!
    En wat erg voor je man. AUW!

Uk, Wat naar zeg. Beterschap!
    En ik zou idd ook even naar de ha gaan. Twee weken is wel erg lang.

Daffie, Wat spannend weer zeg. Opnieuw de mm in. Ik ken jullie voorgeschiedenis niet, maar begrjip dus dat de zwangerschap van Myrthe via icsi ontstaan is?!
    Goed dat jullie nu een deel kunnen overslaan.

Onze beste vrienden zijn nu ook zwanger via ivf. Na 3 pogingen iui, 4 pogingen ivf en 1 miskraam na 9 weken besloten ze er nog 1 keer voor te gaan op eigen kosten. Nu is ze dus 14 weken zwanger.
    Voor jullie natuurlijk niet bijster interessant, maar wij zijn zó blij voor hen. Heb het moeilijke proces van járen proberen en de mm van dichtbij gevolgd (op gepaste afstand dan hé ;)).

Ik red het even niet om verder te reageren. Ga mijn kleinste meid op bed leggen en met de ander in bad.

5. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Married: Ik had de boodschappen ook al gedaan dus ik heb gisteren pasta geïntroduceerd en hij heeft nog nooit zo zitten smikkelen. Succesvol dus!

@Bbelly: Ik hoop dat de nieuwe aanpak snel succes zal hebben. En wat goed dat Robin gekropen heeft!

@Mieke: Jahoor, mijn vriend is ook goed geslaagd (dat heeft er waarschijnlijk ook wel mee te maken dat ik dat shirtje kreeg ;)).
    Wat naar dat Boazje zo ziekig is. Dat lijkt me ook zeker niet van tandjes komen. 40 graden koorts, pffff echt heel sneu!

@Maka: ja suf eigenlijk he die 18/19 graden. Hier wordt nog gestookt op stookolie (mazout)... En als dat op is moet je ineens een megalading bestellen (komen ze met zo'n tankwagen :D) en met de olieprijzen van tegenwoordig is dat niet echt fijn. Toen Morris net geboren was hadden we de verwarming natuurlijk wel hoger en toen was die olie echt binnen no-time op :( Zaten we ineens zonder verwarming midden in de winter met zo'n klein ventje... (Nog een goede reden om te willen verhuizen)
    Ga je die yoghurt dan ipv een voeding geven?
    Ooooh wat heb jij lekker geshopt zeg! Ik pakte vanmorgen weer eens mis... (komt ook wel doordat er nog een berg was ligt om op te vouwen..) Leuk jasje ook!

@Axi: Fijn dat het beter gaat met je mams en dat je even lekker met haar hebt kunnen kletsen. Lief ook, dat ze zo emotioneel werd om Josanne te zien.
    Ojee wat een actie van Jos. Die wordt nu dus lekker verzorgd door jou?

@Uk: Goed dat je maandag naar de ha gaat want dit lijkt me idd niet echt normaal.

@Daffie: Goed dat jullie nu al op de wachtlijst staan. Anders waren die twee maanden wel even tegengevallen waarschijnlijk. Fijn ook dat het gewoon in je eigen cyclus gedaan wordt! Hopelijk deze keer dus weer de eerste icsi raak!

@Maatje: Vervelend dat je zo'n last van je nek en schouders hebt!
    Fijn dat het weer beter met Zoey gaat!

@Suske: Pffff jullie hebben het er wel zwaar mee momenteel he. Arme Silje. En niks mis met een nachtvoeding en lekker samen slapen in zulke tijden toch? Als je zelf ook niet kan slapen dan wordt je daar ook niet vrolijker van. Gezellig dat jullie neefje kwam logeren.
    Nog lekker genoten van je Susketijd gisteren?

Gisteren hadden we een feestje en Morris was lekker bij mijn moeder. Om 23.30 waren we thuis en heb ik Morris lekker gevoed en in bed gelegd.
    Mijn vriend zou er deze nacht uitgaan en ik had helemaal tot in de details uitgelegd hoe hij het aan moest pakken (hij is nogal snel geneigd om mij erbij te roepen). Echt een plan A,B,C,D :D
    Maarrrr ik denk dat Morris het zo zielig voor zijn papa vond dat die eruit moest dat hij voor het gemak maar tot 7.30 door heeft geslapen! Woehoe!!!

Vanmiddag naar de kermis in het dorp van mijn ouders. Dan mag Morris touwtjetrekken, haha.

6. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    wow het wordt echt al een heel peutertje, lekker in pyamaatje bij papa op schoot wachten op het fruithapje wat mama aan het prakken was

7. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    :pben helemaal verliefd op hem hahaha

8. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Goeiemorgen deze morgen...wat een heerlijk weer is het buiten!:)

Suske; wat vervelend dat Silje zo'n last heeft van haar doorkomende tandjes. Ik vrees ook voor de tijs dat Myrthe ze krijgt, maar vooralsnog totaal geen tand te zien hahaha. Myrthe krijgt inderdaad nog maar 2 flessen, de laatste dronk ze steeds minder en ze zat meer met de speen te spelen als dat ze haar melk dronk. Toen heb ik hem niet meer gegeven (we eten wel pas tussen 18:00-18:30 hoor!!) en het boeide haar totaal niet. We geven nu vaak 's avonds nog wat spa tegen een uur of 19:00 en dat vindt ze dan wel weer lekker....

Maka; ja, dat is zeker goed nieuws dat we minder langer hoeven te spuiten. Ik heb niet echt megaveel last van de spuiten gehad, maar was wel wat labieler en had flinke hoofdpijn (bijwerking van één van de spuiten). Het spuiten op zich vond ik niet zo'n probleem, werd een dagelijks ritueel..... Het probleem ligt bij het zaad van mijn man dat erg slecht is. Er zwemmen er te weinig rond, de helft is al dood en anders zijn ze misvormt. We hebben het met eigen ogen kunnen zien onder de microscoop. Mijn man heeft zich er lange tijd schuldig onder gevoeld, maar dat mag ie niet van mij. Hij kan er tenslotte niets aan doen en wrs is het al vanaf zijn geboorte. Hij is met 7 maanden geboren en toen waren zijn balletjes nog niet helemaal ingedaald. één van zijn balletjes hebben ze toen hij 3 was nog los moeten maken. Wij denken dus dat daar het probleem is ontstaan.
    Lekker geshopt lees ik...ik kan vaak de rem er ook niet op houden. Ergens in oktober hebben ze ook weer een monsterverkoop ergens en dan kan je tegen bodemprijzen kinderkleding kopen van bekende merken....ga er dan toch even tegenaan hahaha.

Maatje; wat fijn dat jullie wondermiddeltje help tegen de roodheid en bultjes. Dat moet toch echt pijn doen he!! Gelukkig hier nog helemaal geen uitslag gehad...

Deesje; Landal parken zijn over het algemeen erg goed. Zijn 3 weken geledenin het land van Bartje geweest en dat waren echt heerlijk luxe mini boerderijtjes/landhuisjes met alles derop en deran....

Mieke; was is Boaz toch aan het kwakkelen meid...hoop dat hij snel weer helemaal beter is. Ligt het hoofdeind van zijn matrasje iets hoger? Dan zakt het slijm misschien niet zo naar zijn hoofdje... En neusspray voor hij gaat slapen? Denk maar een beetje mee hoor:(

Noralien; wat ontzettend fijn voor jullie vrienden dat ze nu 14 wkeen zwanger zijn. En jij zegt...niet bijster interressant, maar het is altijd goed om te weten dat we niet de enigen zijn hoor. Het is een zware weg geweest en we weten maar al te goed wat het is. Vaak als je het in je omgeving meemaakt, kun je ook meer begrip opbrengen.
    Veel plezier alvast voor jullie weekendje!

Kuona; wat een goed nacht van Morris!! Hij houdt wel rekening met zijn ouders hihi. Veel plezier op de kermis alvast!
    Hopen inderdaad ook dat het de 1ste keer meteen weer raak mag zijn, maar dat moeten we allemaal afwachten. Eerst maar eens Myrthe 1 jaar laten worden hahaha. Nog 4 maanden en een beetje en dan is het al zover...vindt het echt zo megasnel gaan!!

Gisteravond gewerkt. Mijn collega reed met mij mee, omdat we 100 meter bij elkaar vandaan worden. Is ze halverwege de avond ziek naar huis gegaan, maar we hadden haar pasje gebruikt voor de parkeergagare. Natuurlijk de hele avond al voor 2 gelopen omdat ik met een leerling stond die voor het eerst 2 patienten deed en ik er daardoor dus 4 had ipv 2 (op de medium care is dat veel). Was helemaal kapot en wil dus met mijn pasje de parkeergagare uit, pakt ie dat niet omdat ik er niet met mijn pasje ben ingegaan. Ik bellen naar dat Qpark gebeuren met zo'n zoemer op die paal bij de slagbomen....krijg totaal geen gehoor ook niet na 5 jminuten wachten. Toen ben ik terug het ziekenhuis ingelopen naar de portier (helemaal aan de andere kant van het ziekenhuis en ik had ondertussen echt geen voeten meer over)...maar de protier kon ook niets en maakte niet eens aanstalten om me te helpen. Nachthoofd heeft me een uitrijkaart gegeven en toen ik voor de bomen stond deed die het natuurlijk ook niet, want dan heb je ook een inrijkaart nodig en die had ik niet. Ik aan de inrijkant geprobeerd een kaartje te trekken, maar dat kan niet als er geen voertuig staat. Uiteindelijk mijn vader gebeld en die zou komen om me op te halen (manlief was natuurlijk bij myrthe en moest om 4:30 weer op en liet ik liever slapen). Ga ik buiten de parkeergarage staan wachten, zie ik de auto van de beveiliging. Ik naar hem toelopen en hij kon er niet in hahaha. Toen zijn we met zijn auto voor de boom gaan staan, hebben met mijn pasje de slagboom geopend, maar hij is er niet uitgegaan. Hij is teruggereden en toen kon ik eruit. Gauw mijn vader gebeld en gelukkig was hij nog net niet weg. Uiteindelijk dus een uur later thuis als normaal en om 1:30 sliep ik pas van frustratie:x:x:x Vanmorgen om 7:45 was ons meisje alweer wakker en moets ik mezelf mijn bed uitslepen. Gelukkig kreeg ik echt een lach van oor tot oor en begon ze meteen te gillen van plezier, dus dat maakt een hoop goed.
    Ga echt een klacht indienen bij dat Q-park gebeuren....wat een ellende....moest het even kwijt hoor meiden.
    Vanavond weer werken en dan lekker 2 dagen vrij, heb er nu al zin in hahaha.

9. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    Gisteren ben ik met mijn schoonzusje naar Rosada geweest, want wilde daar bij Villa Happ nog even kijken naar wat broekjes voor Yannique. Heb een bruine en een grijze gekocht. De rest van de kleertjes bij Villa Happ vielen me wat tegen. Ook heb ik zelf nog een leuke spencer (een donkerbruin gebreide), een spijkerbroek en een rok gekocht. Goed geslaagd dus. Het is er daar wel op vooruit gegaan in vergelijking met een paar jaar geleden.

Met Yannique gaat alles goed. We wilden haar 's ochtends een bordje pap gegeven, maar dat gaat mevrouwtje niet snel genoeg. Dan is het dus huilen en niet eten. Vandaag die pap gewoon in een fles gedaan en ze dronk hem helemaal leeg. Haal ik haar vanmorgen uit bed, is gewoon haar slaapzak nat van het plassen. Zo vol zat haar luier. Vanmiddag wilde ze geen boterham en nu ligt ze na haar flesje lekker op bed. Als ze wakker is gaan we naar mijn beste vriendin. Dit is dus onze laatste dag van vakantie. Morgen begint het echte werkleven weer, met een avonddienst.

@Mieke: hoe is het nu met Boaz? Heeft ie nog steeds koorts? Mijn nichtje had ook koorts bij het doorkomen van tandjes hoor. Dus dat kan wel (ook al zeggen de boeken van niet). Ik geef yanniue nu soms ook gewoon uit een beker (zonder tuitje) wat te drinken. Anders drinkt ze niet veel. En jij lekker geshopt?

Maka: wat fijn dat Vera nu wel weer de nacht doorslaapt. Applausje voor Vera.:D:) Zou wel makkelijk zijn als onze kleintjes hier al een beetje mee konden lezen toch? Wat een leuk jasje heb je voor Vera gekocht.

@Kuona: heerlijk zo'n vest om in te wonen. Dat draag ik ook altijd het liefste in de winter. En zo maar een gratis shirtje gehad?

@Married: ja wij ook weer Gooische vrouwen gekeken.

@Bbelly: wat goed dat Robin al gekropen heeft.

@Axi: wat goed om te horen dat het met je moeder ook weer een beetje beter gaat. Ze is daar in goede handen. Ow nee toch, dat je mannetje zo gevallen is. En dan nog zijn enkelbanden zwaar gekneusd. En we hebben hier zeker een leuke groep. We leven echt met elkaar mee in goede en slechte tijden. Ook fijn dat we alles tegen elkaar kunnen zeggen!

@Daffie: jeetje is de wachtlijst langer geworden? Goed dat je eerder bent gegaan dan. Ook positief dus dat er nu minder onderzoeken gedaan moeten worden en dat je jezelf minder injecties hoeft te geven. Ik ga duimen voor jullie meid.

@Maatje: beterschap meid. En Zoey al in de autostoel en gewoon in de buggy!

@Uk: hoe voel je je nu? Toch weer wat opgeknapt?

X Esther

10. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hai hai!

Thije heeft net een half boterhammetje op! Voor het eerst met boter! wat wordt ie groot he! :D

Vandaag heeft ie voor het eerst een broekje maat 80 aan, pff.. wat gaat t toch hard! Iemand trouwens een tip voor kleertjes die wat wijder vallen? Ik heb veel Noppies, maar dat valt best smal, en aangezien Thije vrij bol is, zit dat snel te strak ;)…

En nog een mijlpaal.. hij heeft gister vooruit gekropen/getijgerd! We hebben hem wel geholpen, hihi.. met een lege colafles! :D Steeds als ie die aanraakte rolde hij verder en daar moest ie natuurlijk achteraan :D

@ Mieke, he gets, arme Boaz. 40 graden is wel heel erg hoog zeg. Heel veel beterschap voor hem!!!
    Fijn dat B-stad leuk was en thanx voor je tips, hihi… zal idd ff op de site kijken.

@ maatje, fijn dat het weer beter gaat met Zoey! Maïzena is dus echt een wondermiddel in jullie geval!
    Balen dat je in de ziektewet zit. Ik heb ook weleens fysio gehad en dan maken ze idd eerst meer ‘kapot’ zodat het goed kan gaan helen. Sterkte!

@ Suske, jongetjes zijn heeeel leuk hoor! :p hihi.. Maar ik ben zelf een nogal agressieve Wii’er, dus dat wordt wat met Thije ;)
    Ah gossie met dr snoetje in het zand, arme Silje!
    Zielig hoor dat je geen vaste tv-programma’s volgt ;)
    Heb de spinazie wel 2x gegeven, 2x een half potje. Ach ja, hij krijgt t niet elke week denk ik dan maar.
    Geef je nog maar 3/4x BV per dag joh? Wow! Geen last van een productiedip dan?

@ Maka, goed geshopt joh, heerlijk! Die jas is echt té leuk!!!!
    Wil je de yoghurt geven ipv een voeding of als toetje na de groente bijv?

@ deesje, weet niet of het duur mag zijn natuurlijk? ;) Maar ik heb van meer mensen gehoord dat Hof van Saksen echt super is! Is in Drenthe en heel erg luxe wat ik heb begrepen. Dit is de link: http://www.hofvansaksen.nl/

@ noralien, wat fijn dat jullie vrienden zwanger zijn!

@ Kuona, fijn dat de pasta een succes was!
    En wat een topnacht! Laat je vriend maar vaker de nachten doen, hihi
    Veel plezier op de kermis!

@ Iggy, wat een schatje is Levi toch! Echt een wijs koppie heeft ie!
    Kom je eigenlijk naar de meeting? Wil Levi (en jou!) nou eindelijk wel een keertje in het echt zien! :D

@ Daffie, monsterverkoop van bekende merken?? Klinkt goed, haha
    Wat een gezeik met Q-park zeg! Ik zou zeker een klacht indienen!

@ Esther, jij ook al zo lekker geshopt!
    Succes alvast met werken morgen ;)

Fijne zondag dames!

11. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    wanneer is de meeting anouk... ben even de weg kwijt daarmee... ga vrijdag een week op vakantie dus hoop dat het in die week erna is ben ik nog vrij

12. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Iggy, meeting is pas op 7 november ;)
    In de ‘club’ staat meer info!

13. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    meiden! ben er weer! :D

Idd nog steeds geen internet, zit nu weer ff bij mijn vader.

Met mij gaat het wel. Beetje last van krampen (hoort erbij toch?) en de misselijkheid wordt steeds erger helaas. Ook heb ik gigantisch veel moeite met stoppen met roken, de hele dag denk ik eraan, maar ik heb nog maar 1x gezondigd (en dat is al 1x teveel) maar goed, het lukt me heus wel!

Dinsdag heb ik de echo, ben super zenuwachtig!!

Met Soraya gaat alles geweldig. Het is zo'n schatje
    Wel valt ze sinds ze zit steeds vaker op haar hoofd. Ik probeer er iedere keer wel een kussen achter te leggen, maar ze gaat toch steeds weer anders zitten. Meestal vang ik haar nog net optijd op, maar toch gaat het soms mis. En dan huilt ze zo zielig! Ik zal eens wat meer kleden op de grond leggen, misschien dat dat helpt...

Jullie hebben zoveel geschreven, ik moest 20 pagina's bijlezen! Ik hoop deze week weer internet te hebben, had een beetje troubles met mijn provider die beweerde dat ik niet had betaald, maar na bewijzen opgestuurd te hebben geloven ze me eindelijk. Stomme mensen. Als het goed is krijgen we binnenkort glasvezel thuis dus dan stap ik lekker over :p

Ik hoop dat alles goed is met iedereen!
    Sorry dat ik er nog zo weinig ben. Komt allemaal wel weer goed!

Tot gauw meiden!

Liefs, Mireille

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Even voor Kuona, jullie hadden laatst toch een egeltje in de tuin? Is die er nog steeds? Wij hadden vanmorgen een egeltje in de tuin, zo schattig (en de katjes er naar loeren natuurlijk, wel van een afstandje). Mijn moeder kwam met de volgende link: Jaarvandeegel > HOME hier kun je melden wanneer en waar je een egel hebt gezien. Dit willen ze graag weten omdat de populatie van de egels zo sterk afneemt.

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Maatje, romperverlengers kun je hier bestellen:
    Hippe babykleding en unieke babyaccessoires - Musjes.com - romperverlengers

Deesje, meer dan CP en Landal ken ik verder ook niet. Vind het meestal wel best fijne huisjes.

Mieke, Boaz heeft zeker een infectie/virus, kunnen echt niet (alleen) tandjes zijn hoor. Maar beetje raar dat de assistente op de HAP jullie advies gaf zonder overleg? En verder maar aankijken dan?
    Goed dat je zegt dat er in Bataviastad niet veel is tot maat 80, dan hoef ik daar niet heen. Ben er 2x geweest en vond t voor mezelf steeds behoorlijk tegenvallen!

Noralien, heftig van jullie vrienden en fijn dat het nu toch eindelijk raak is!

Kuona, stookolie :$ :$ ??? Klinkt wel heel erg middeleeuws, haha!
    Pasta was dus een succes! En t doorslapen ook, YES!!

Ik wacht toch nog maar ff met de yoghurt, wil eerst ff overleggen met CB, of ik volle of magere moet geven(en wanneer). Begin me toch steeds meer zorgen te maken over Vera's groei! We hebben dr vanmorgen gewogen en ze woog al meer dan 10kg :$! Ze blijft maar doorgroeien, het zou nou toch onderhand eens moeten stabiliseren... :( Ze is wel behoorlijk druk, altijd vrolijk en in beweging als ze wakker is. Maar ik weet niet of ik haar nu juist zo lang mogelijk op melk of juist meer bijvoeding moet proberen geven...

Iggy, haha wat een wijs bekkie! Leuk zo die handjes in elkaar.

Daffie, wat vervelend dat je man zich er zo schuldig onder voelt. Hij kan er toch ook niets aan doen. Gelukkig maar dat icsi bestaat en dat je niet zo'n erge last hebt van de spuiten, dat scheelt aanzienlijk, lijkt me.
    En dan is de kans dat het een tweede keer gaat lukken toch ook best groot lijkt me, aangezien het bij jou allemaal toppie werkt!!
    Jeeeeeeeeemig wat een gedoe zo midden in de nacht, daar zit je dan ook helemaaaal niet op te wachten natuurlijk ;)

Eppie, o nee balen dat je vakantie voorbij is!!! Sterkte hoor ;)

Married, jeuj wat goed van Thije dattie vooruit ge-Thije-rd is :D:D:D!
    Vera heeft de laatste tijd vnl maillots (mt 80!) aan, dus ik heb niet zoveel tips voor wijde broekjes. En ik neem aan dat je Thije niet in een maillot wil hijsen? haha

Vannacht om 1u een heel hard en hoog huilend meisje :( Ze was zo overstuur, geen idee waardoor. Alleen met een voeding (ze dronk heel veel!) weer tot rust te krijgen... Gisteren wel wat gegoocheld met voedingen, daardoor had ze volgens mij ook wat minder binnen gekregen, dus dat zou zel wel in hebben moeten halen...
    Daarna gelukkig doorgeslapen tot half 7 en vervolgens nog tot half 10 in ons bed. Ik werd wakker van een vingertje die op mijn neus duwde :)

En ze ligt nu ook alweer dik 2 uur te slapen, wat slaapt ze toch veel!! Hoeveel slapen jullie beebs?
    Vera slaapt in de vroege ochtend 1,5-2 uur en dan in de late ochtend/middag nog eens 1-1,5 uur, namiddag 1-2 uur en 's nachts 10-12 uur. Das dus 13,5 tot 17,5 uur ?!! Meestal wel meer richting de 14 uur denk ik. Maar toch. Wel heel veel hoor :(

16. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Maka, je moet je niet zo druk maken over Vera’s groei joh! Die beebjes van ons groeien nou eenmaal erg hard nu, maar echt de stabilisatie komt heus nog wel!!! Thije zit ook nog steeds lekker in zn vet, zal ik maar zeggen ;), vrijdag moeten we weer naar het CB. Weeg soms zelf wel, maar dat is niet zo nauwkeurig hier ;)
    Tis niet dat je dr volpropt met allerlei slechte zooi, dus ze groeit gewoon hard op gezonde dingen! Niks om je zorgen over te maken!

Ik probeer ook een weg te vinden in de hoeveelheid borst- en bijvoeding. Ik zag laatst dat wij ongeveer (qua volgorde) hetzelfde ‘schema’ hebben. Thije eet max 100 gram per keer, meer krijg ik er echt niet in, of ik nou net de borst heb gegeven of dat dat al een paar uur geleden is. Is dat bij Vera ook zo? Ik ga voorlopig lekker door zo, hij zal gestaag meer gaan eten van de bijvoeding hoop ik. Merk wel dat Thije bij de ‘late tiet’ echt nog maar heel weinig drinkt, dus ik ga van de week weer een keer proberen die te laten vervallen.

Thije doet eigenlijk altijd maar 2 slaapjes op een dag. 2x u 1,5 uur (soms korter, soms langer). En dan ’s nachts van ongeveer half 8 – half 8. Das dan samen 15 uur.

Zal eens vragen of ie een maillot aan wil! :p
    Vooruit ge-thije-rd, erg leuke woordspeling :D

@ Miireii, hee there! Krampen zijn volgens mij heel normaal! Succes vast met je echo!
    We missen je hier wel hoor!!

@ Joanjima, hoe is het nu met Martijn?

@ stiekeme meelezers :D, Karina, ik zie je wel hoor ;).. hoe is het met jou en Jade??????

17. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    Hoihoi dames,

sorry sorry sorry dat ik even ego doe, maar ik zit echt met iets..

Zijn er meer dames die nog maar 3 flesjes geven? Lili Rose wil sinds eergisteren echt geen 4 meer! Wordt zelfs helemaal hysterisch als we hem proberen te geven... En ik hopeloos omdat ik wel wil dat ze genoeg binnenkrijgt..

Zoveel krijgt ze ook weer niet:
    7.30 flesje 210/7
    10.30 fruit
    13.00 flesje 180/6
    16.00 groenten
    18.00 flesje 180/6
    21.30 flesje 210/7

En die fles van 18u wil ze dus ECHT NIET! Is dat geen probleem denken jullie??

Tussendoor krijgt ze soms nog wat brood, maar ik snap niet hoe ik dat mag geven: grote stukken die ze zelf aftrekt, kleine ienieminie stukjes, met iets of zonder iets; ik weet t allemaal niet!

Iemand die mij advies kan geven?

liefs, So

18. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    och meid levi krijgt nog maar 3 flessen al een tijd hoor... zeker een maand of anderhalf en alleen maar pap eigelijk... gewoon alleen opvolgmelk wil hij niet.... eerst wilde hij het zelfs alleen van een bordje eten maar gelukkig drinkt ie nu ook zo af en toe pap uit een fles... als ik geluk heb hahaha

19. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hallo allemaal!

Hier Karina weer eens met een zoete inval. Op aanraden van Iggy toch maar weer gaan reageren. Lees namelijk alweer geruime tijd mee, maar vond het lullig om na zo'n lange tijd weer te reageren. Maar volgens Iggy is het niet lullig.... ;)

Allereerst ben ik blij dat het met jullie beebs zo goed gaat. Hier en daar heb ik wat griepjes voorbij zien komen en een pittige operatie. Maar over het algemeen gaat het best goed toch?

Zal jullie een snelle update geven, daarna ga ik weer op jullie mee reageren....:D

Jade doet het erg goed! Ze woog met 5,5 maand al over de 9 kilo. Ze is inmiddels in maatje 74/80 gekropen. Verder is ze nog helemaal tandloos...hihi. Groenten zijn niet haar favoriet, fruit des te meer...Dus wat doet mamma....Juist! Fruit door de groente en steeds een beetje minder...;). Ze is alleen verschrikkelijk lui...:D Om rollen kan ze best, maar waarom doen?! Op mn rug is het toch ook fijn?!

Met mamma gaat het minder goed. Ik ben nu al een heel aantal weken in behandeling voor een depressie.Van een postnatale depressie spreken ze niet meer maar dat is het waarschijnlijk wel geweest. Nu gaat het eigenlijk best goed in vergelijking tot een aantal weken geleden.

Voor de 2 zwangeren... Van harte gefeliciteerd! Vind het onwijs leuk voor jullie! (maar moest er zelf nog even niet aan denken....;))

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik op de zoete inval langs ben gekomen en ik hoop ook dat ik weer gewoon mee mag schrijven!

Liefs
    Karina

20. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wilde jullie Jade niet onthouden....hihi

Deel Deze Pagina