Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Martientje, ik ben eigenlijk verpleegkundige en ken de term dus idd. Maar mijn suiker is geprikt en is normaal. Dat gevoel van "moeten" eten herken ik wel.

Lekker hoor, in de tuin laten slapen. Is nog goed ook, een beetje extra vitD :D

Mariedgirl, wauw wat lekker om een nacht door te kunnen slapen! Ik kijk er ook naar uit.

Oeps, wordt weg geroepen. Kom vanavond terug om verder te reageren.

2. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Tir: Ahhh balen zeg! Ik blijf duimen voor hem hoor! Misschien heeft hij een infectie ofzo? Ik hoop dat ze snel vinden waarom hij achteruit gaat.

Noppie: Poep kan verschillen van kleur hoor. Groen is helemaal niet erg ;) Kan idd van de fv komen, maar het kan ook gewoon zomaar zijn. Het verschilt gewoon steeds.

3. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Angela: jij ook al zo'n akelig verhaal zeg. Daar gaat het onbezorgd zwanger zijn. Dan mag ik toch maar in mijn handjes klappen dat alles goed gegaan is en dat alles goed gaat.

Wat K*T dat de slang van je ketel kapot is. En ja, dan loopt het water idd helemaal naar beneden. Heb dat toen ik nog thuis woonde ook een keertje meegemaakt. Heb je veel schade denk je?

@Noralien: jij ook verpleegkundige? Op wat voor afdeling werk je en waar? Ik werk in het ziekenhuis op de interventie cardiologie (dotteren en dergelijke).

@Tir: succes en heel veel sterkte meid. Weten ze niet hoe het komt dan Batuhan steeds zo dipt?

X Esther

4. martientje

martientje Actief lid

8 mrt 2009
    298
    0
    0
    Maried: wow goed van Thije, en heerlijk voor jou.
    Vreselijk van dat baby’tje, inderdaad niet te veel over na denken.
    Het kan er aan liggen dat je zelf te onrustig bent, dit heeft ook invloed op de melk productie, volgende keer dus heel veel geduld hebben LOL

Uk: kan me in jouw geval heel goed voorstellen dat je telkens bij Ferry wil kijken, had ik ook na dat mijn dochter met erge astma aanval in het ziekenhuis had gelegen, wij hebben haar toen een tijdje bij ons op de kamer gezet, omdat ik anders niet gerust was, op een gegeven moment dan slijt het wel en heb je er zelf weer wat meer vertrouwen in.

Tir: he nee toch hoe kan dit nou dan? Heel veel sterkte.

Angela: nee he dat is balen alles nat.

Noppie: Fuad had ook groene poep toen we net overgingen van de fles naar de borst.

Heb vanmorgen mijn oude moederfiets te koop gezet op markplaats, had een nieuwe gekocht met een fiets project op het werk. Binnen 1 uur al 4 reacties gehad. Ben benieuwd voor hoeveel ik hem kan verkopen.

Groetjes Martine

5. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    @ eppie, gelukkig heeft Sanne goed geslapen ja, we hebben het gisteren gerekt tot half 1 met voeden en toen zijn we naar bed gegaan, Sanne sliep om half 2 en kwam toen om half 6 en vanochtend om half 10 dus 1 x 5 en 1 x 4 uur! Toppie!

Zijn vandaag alleen weer even op zoek geweest op internet voor meer gegevens over luieruitslag, ga het morgen bij het consultatiebureau vragen maar gaan nu toch paar dingen veranderen. Als ik echt hoor dat ze flink heeft gepoept toch maar luiertje extra verschonen en na het lotiondoekje maar even afdoen met een hydrofielluier zodat het goed droog is voordat de luier weer omgaat. Ga toch weer terug naar de bepanten ipv sudocrem en af en toe proberen zonder luier maar dat vind ik wel lastig hoor.

Krijgen zo nog een keertje visite en ben net heerlijk buiten geweest. Wat een heerlijk gevoel krijg je daarvan. Zou het liefst vanalles willen doen maar merk dan toch nog vaak dat ik weer te veel heb gedaan.

Fijne dag iedereen

6. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    ja gaaf he, die foto van het hangmatje. En het mooie is dat er een veiligheidstuigje inzit. Nu gebruiken we die nog niet want Devi beweegt nog niet zoveel. maar als ze dat wel gaat doen, kunnen we de riempjes in de hangmat vastmaken. fijn gevoel dat ze in een onverwacht moment er niet uit kan vallen.

Hmmmm, ok babyzwemmen dus bij 3 maanden. Denk dat het ook rond die tijd is omdat ze dan ook redelijk hoofdbalans hebben ontwikkeld. Anyway, Devi is blijkbaar een echte waterman, vind het heerlijk!

Meiden die een keizersnee hebben gehad. Hoe gaat het met jullie? Valt het herstel mee of tegen? Bij mij zit de wond nu alweer even niet meer in de weg en kan eigenlijk weer zo goed als alles (op zwaar tillen na), alhoewel er sinds gisteren roodheid en irritatie rond het litteken is ontstaan... Ben dus sinds gisteren wat aan het smeren.

7. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    We zijn nu bij batuhan (nu niet op een andere etage) maar hij heeft er vanaf vanochtend tot nu toe iets van 6 of 7 gehad en die zijn steeds tussen de 80 en 70 dus dat zijn wel flinke dalingen. Ze hebben bloed geprikt om te kijken of hij een infectie heeft of dat zijn hb te laag is.

En hij gaat over naar 6 voedingen.

Ze willen morgen bespreken met het sophia kinderziekenhuis wat voor andere onderzoeken ze nog meer kunnen doen ik weet niet wat ze nog willen want hij heeft echt mega veel onderzoeken gehad. Ze zeiden eerst dat het een prematuur ademhalingspatroon is en nu keert het weer terug de coffeine is helemaal uit zijn bloed misschien dat het daardoor nu weer daalt. Ik ga vragen of het meer ''nut'' heeft als hij dan weer wordt overgeplaatst naar het sophia kinderziekenhuis

8. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    ow ja trouwens Martientje ik vind fat batuhan een beetje op Faud lijkt :D

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    @Married, jaiks wat een creepy verhaal :(. Dat soort verhalen wil ik nu eigenlijk niet horen nee...
    Angela, ook al zo'n droevig nieuws :(.

Tir, nee he... :( Ik hoop dat ze nu echt snel vinden wat het is en je mannetje toch snel mag opknappen. Vreselijk voor jullie...

@Married, ik kolf ongeveer 120-140ml in 15-20 minuten. Maar rechts gaat makkelijker dan links! Maar ik ontdekte dat als ik m links een stapje hoger zet, het dan een stuk sneller gaat. Maar nog niet zo goed als rechts.
    Er bestaat trouwens wel een kolfBH: op www.borstvoedingswinkel.nl ff zoeken (baby aan je borst - borstkolven - Easy Expression kolfbustier)! Lijkt me ook wel handig.

Vera heeft vandaag een ECHTE regeldag! Ze wil continu om de 1,5 uur drinken. En steeds lang drinken ook± 20/25 minuten en dan ook nog 5 minuten andere kant!
    Hopelijk gaat dit idd maar een dagje duren en deze keer niet een hele week!

10. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Whoohooooooooo! Dyon is een kanjer! Hij heeft doorgeslapen tot half 8 vanochtend! Heerlijk! :D

@ Noralien: Lekker hoor, al 9 kilo lichter dan voor de zwangerschap! :D

@ Martientje: Leuk hè? Zo'n lentesfeer in huis. Vriendlief en ik hebben gisteren besloten dat we de details in huis gaan vernieuwen. We hebben nu ijsblauwe en grijze vaasjes, kussens, kaarsen etc. in huis staan. Dit wordt de komende week lekker vervangen door lentegroen! ;)

@ Married: Wat heerlijk dat Thije tot 7 uur heeft doorgeslapen! Wat een kanjer! :D
    Wat verschrikkelijk van je oud-collegaatje. Dan heb je de zwangerschap en de bevalling goed doorstaan, ben je de eerste maanden met je kindje goed doorgekomen, dan moet je er toch niet aan denken dat er zoiets gebeurt?! :cry: Dat wens je je ergste vijand nog niet toe!
    Oei, doe je bijna een uur over 120-130 cc? :( Dat is flink balen, ik kan me ook goed voorstellen dat je het dan irritant vind dat je je kolf steeds moet vasthouden. Ik vind het al irritant, en ik doe er nog geen 10 minuten over... over 120-130 cc. :(

@ Mieke: Toch maar de Baby Bjorn gekocht? :D Ik hoop dat jullie er veel plezier aan zullen beleven!

@ Uk: Wat vervelend dat je nog steeds zo slecht slaapt, maar ik kan me ook wel voorstellen dat je vaak bij Ferry wilt kijken om met eigen ogen te zien dat het allemaal nog steeds goed gaat. Je hebt immers al zoveel moeten meemaken met hem...
    Gefeliciteerd met je zus trouwens! :D

@ Tir: Ach meis, wat een tegenslag weer. Hoe kan dit nou toch? :(
    Ik hoop maar dat ze snel erachter komen waarom hij steeds weer achteruit gaat en dat ze hem snel kunnen helpen! Heel veel sterkte, meid!

@ Eppie: Hihi, nog even snel aan de schoonmaak voor de kraamvisite komt? ;)

@ Angela: Wat verschrikkelijk voor de broer van je vriendin en zijn vriendin. :(
    Wat vreselijk balen van je ketel, zeg! Dan blíjf je dweilen... *zucht*

@ Noppie: Zou kunnen dat het door de fv komt. Dyon heeft eigenlijk altijd alleen maar gele poepluiers.

@ Dinkie: Wat vervelend van de luieruitslag! Zo zielig voor die kleintjes...
    Ik verschoon Dyon ook áltijd extra als ik hoor of ruik dat hij een poepluier heeft. Zo probeer ik luieruitslag te voorkomen, tot nu toe heeft Dyon geen uitslag gehad. Hopelijk blijft dat zo, en ik hoop dat Sanne er straks ook geen last meer van heeft!

Ego:
    Vanmorgen had ik een beetje last van stuwing, vooral mijn rechterborst was keihard, groot en pijnlijk.
    Ik heb Dyon laten drinken, en voelde ook wel dat mijn borst lichter werd, maar bovenop zit nog steeds een harde, pijnlijke plek. Heb er echt heel veel last van... :(
    Heb al geprobeerd om de druk weg te kolven, maar er komt niets meer uit (ik denk dat er melkklieren verstopt zijn ofzo). Heb ook geprobeerd Dyon aan te leggen met zijn kin richting de harde plek, zodat die kant beter wordt leeggezogen, maar dat helpt ook niet (en daarbij is het ook een beetje een onmogelijke houding). Masseren werkt ook niet echt, het doet alleen maar pijn en de plek lijkt niet kleiner of zachter te worden. :(
    Ben nu aan het proberen of ik de melkstroming met een warmtecompres op gang kan brengen, maar ik betwijfel of dit wél gaat helpen...
    Heeft iemand van jullie dit ook zo heftig meegemaakt? (Heb ook wel eens kleinere harde plekken gehad, maar dat was zo weer over). Wat moet ik doen?

11. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey meiden,

even kort hier....vannacht een mindere nacht en mijn husband had nog wel nachtdienst....Myrthe kwam al om 2:00 en daarna heeft ze vanaf 5 uur liggen kreunen, maar wel in haar slaap. Nadeel is natuurlijk dat je dan zelf niet slaapt...om 6:30 kwam mannetje thuis en die heeft haar het flesje gegeven.
    Vindt het moeilijk te beslissen of ik haar nu wel of niet om 00:00 wakker ga maken....aan de ene kant ging dat best, kwam ze tussen 5:00-6:30 weer, maar aan de andere kant heeft ze dan de rest van de dag een wat minder schema. Komt ze 's avonds echt vroeg (soms al rond 17:30) en dan zit ik weer te stoeien met voedingen, wat ik nu niet heb.
    Wat zouden jullie doen?

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    @Noppie, wat voor groen is het? Vera heeft soms wel wat groenige stukjes in de poep, soort guacamole kleur ;)

@Iloiza, ik heb ook van die grote harde plekken gehad, die niet direct weggaan. Maar dat is alweer een tijd geleden (tot de 3e week, denk ik).
    Meer dan je al gedaan hebt, kun je denk ik niet doen...

@Daffie, tja... Moet je denk ik voor jezelf beslissen wat je de meeste rust geeft. Persoonlijk stoei ik liever 's avonds met voedingen dan 's nachts!

13. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    MEIDEN KIJK EENS NAÃR MIJN MOOIE BANNER! BEDANKT ILOIZA IK BEN SUPER BLIJ! THXXX MEID

@ babyzwemmen wij mogen over 4 weekjes beginnen als Levi 6 weekjes oud is, ga saampies met mijn vriendin haar beebje is 2 maandjes ouder dan Levi

@ Iloiza wel lekker toch dat je voor 2e gesprek mag komen en ook gunstig dat je je vakantie al door moet geven toch

@ gisteren een domper gehad, ben naar de markt geweest met levi en 3 1/2 uur later weer naar huis....
    maar goed ik wilde een keer niet mn joggingbroek aan maar een leuke broek uit de kast FOUT ik kon geen een broek meer aan...
    dus meteen maar naar de miss etam geweest en wat broeken gekocht wel een maat groter maar ach der wordt aan gewerkt: ik ben gelukkig en die kg's gaan vanzelf als ik vanaf morgen met roy mee ga lijnen :oops:
    komt helemaal goed

@ married lekker hoor dat thije zo doorslaapt

@ mieke wow druk dagje meid maar wel gezellie toch@

@ tir meid wat vreselijk voor jullie zeg... ik duim echt vreselijk hard voor je hoor

@ levi slaapt door vanaf 00.00 tot 's ochtends 6.30 uur meestal begint ie dan te huilen en ga ik hem verschonen en voeden

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Noppie, hier ook af en toe een beetje een groen kleurtje hoor!
    Meestal geel, maar kan het ook niet altijd geel noemen.
    Denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor!

Iloiza, je hebt idd al het meeste geprobeerd, maar misschien kun je nog proberen er een koude compres op te leggen, niet vlak voor het voeden doen hoor, dan moet je daarna weer warm doen ivm het doorstromen van de melkklieren.
    Bij mij hielp het wel.
    Jeempie zeg, ik ben echt jaloers op al die kanjers die zo goed doorslapen, je zou er bijna een paccodoek voor gaan kopen, maar ja als het niet nodig is ga je het natuurlijk niet daarom alleen gebruiken.
    Ja toch maar de BB gekocht, maar hou ook de Tricot-slen hoor voor mezelf.

Stuwing, als ik meer kolf heb ik ook wat meer stuwing hoor, dat komt natuurlijk doordat je dan net wat meer melk afneemt (kolven + voeden).

Angela en married, he wat een nare verhalen zeg, bah! echt vreselijk dat zulke dingen gebeuren hoor.

Iggy, prachtige banner!
    Loop je niet te hard van stapel met lijnen meid, want dat mag nog niet of geef je flesvoeding?

Maka, hahaha die kolf bh ziet er niet uit zeg! en ik vind het eigenlijk ook wel weer onhandig dat je je dan moet omkleden omdat je wilt gaan kolven.
    Haha guacamole kleur, gister nog gegeten, hihihi.

Daffie, hihi die Mirthe die kreunt er dus op los ;) niet goed voor de nachtrust dus.
    Ligt ze dan in het wiegje of op haar eigen kamertje, in dat geval misschien de babyfoon wat lager zetten.

Tir, meid het lijkt steeds meer achteruit te gaan, dat is niet zo leuk.
    Ik duim nog steeds hoor. Heel veel sterkte en kracht voor jullie en Batuhan.

Dinkie, hier ook een kleintje met luieruitslag. Weet nu niet of hij er echt last van heeft want huilt niet wanneer ik zijn billetjes schoonmaak.
    Maar het ziet er niet echt lekker uit.

Uk, ik kijk af en toe ook hoor of ie wel ademt, soms is ie dan zo rustig.
    Maar in jouw geval kan ik me dat ook wel voorstellen hoor.

Martine, oh wat goed zeg dat het zo storm loopt voor je fiets, niet te snel toehappen hoor!
    ;)

Angela, wat een toestand zeg door die slang die is gesprongen.
    En wat een werk heb je daar dan gelijk weer aan. Ik hoop niet dat de schade heel groot zal zijn zeg.

15. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ik geef flesvoeding mieke! ga ook gewoon eetpatroon aanpassen hoor tis niet echt lijnen maar roy heeft nu in 6 weken door ander eetpatroon aan te meten toch al 8 kg verloren

16. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Zo dat is lekker zeg 8 kg.
    Hier mag er ook nog wat af, maar ja dat mag nog niet door te lijnen ;)
    Ach en het aanpassen van het eetpatroon kan idd heel goed werken.

17. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    maar al zou het me niet lukken je wil niet weten hoe gelukkig ik ben :)

18. martientje

martientje Actief lid

8 mrt 2009
    298
    0
    0
    Tir: ja he vond ik ook al, hopelijk word er snel een oorzaak van die dalingen gevonden.

Maka: dan ben je bijna de hele dag aan het voeden ja.

Iggy: heel mooi je banner, wat een mooi mannetje is Levi.

19. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Mieke; ze ligt gewoon op haar eigen kamertje hoor, maar ze doet het zo hard dat ik er wakker van lig hahaha.

Iggy; zeker een mooie banner, denk dat ik ook iemand hier maar lief ga vragen of ze dat voor me wilt doen....ben ook niet zo'n kei met foto's :(

Morgen dan eindelijk de nacontrole bij de gyn, Myrthe gaat daarvoor nog even langs bij de kinderarts voor controle en dan zijn we hopelijk allebei weer goedgekeurd. De crosstrainer staat, dus vanaf dinsdag kan ik ook mijn strijd tegen de kilo's weer gaan beginnen :(

Fijne avond allemaal

20. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland

Deel Deze Pagina