@ Iloiza: oei, vervelend die pijn in je borst. Ik heb er ook een paar keer last van gehad, zo;n harde pijnlijke plek. Tijdens het bv-geven ging ik die plek dan extra masseren richting tepel, ook ging ik masseren als ik onder de douche stond. Dan ging het bij mij wel weg. Dus volgens mij pas je prima technieken toe hoor. Er stond ook nog ergens in n boek dat je extra rust moet nemen en extra veel drinken geloof ik. Heb je koorts? Als je koorts hebt moet je er mee naar de dokter! @ Maka; tsja, wat voor kleur groen is het.... Soms groen/bruinig, soms geel/groen.... Enne, niet alleen maar de stukjes, geeeeeetver! Nou, Ebbie maakt er vandaag echt n potje van. Ze wil nauwelijks slapen, af en toe een half uurtje ofzo. Heeft ook al 7 voedingen gehad, dus we gaan vandaag de 8 wel halen denk ik. En ze is erg veel aan het huilen. Af en toe slaapt ze dan toch wel in, maar echt dus maar voor kort. Hmmm, een regeldagje, 5-weken-sprongetje, roept u maar.... Vanmiddag was ik erg verdrietig. Mijn vader was hier, nog maar voor de tweede keer, samen met mijn kleine halfzusje van 11. Hij heeft Ebbie geloof ik anderhalve minuut vastgehouden, toen gaf hij haar aan mijn halfzusje. Toen begon Ebbie te huilen en na veel aanmoediging nam mijn vader haar terug. Ik wilde fotootjes maken. 1 foto wilde ik waar ikzelf, mijn vader en Ebbie op zouden staan. Wilde hij haar weer aan mij teruggeven. Hij keek de hele tijd heel erg ongemakkelijk, troostte haar niet enzo. Verder gingen de gesprekken ook zeer weinig over Ebbie. Hij lijkt echt ongeveer niks bij haar te voelen. Ik vind het echt heel erg. Mijn vriend heeft dan zoiets van: sommige mannen hebben gewoon niks met kleine kinderen en je vader voelt zich ook nog eens erg onzeker. Hij vindt t dan zielig voor mijn vader. Ik vind het zielig voor mijzelf en voor Ebbie! Maar ja, gevoel kan je nu eenmaal niet afdwingen helaas.
Luieruitslag. Mazena erop doen dan een katoene luier en daar weer een gewoone luier overheen. Liefs niet poetsen met doekjes maar afspoelen. Veel werk maar werk echt super. Justin heeft het eens tot bloedens toe gehad en dit was een tip van een oude rot in het vak.
@ mieke, ik ga het morgen ook nog even vragen op het consultatiebureau maar ga zelf ook maar even proberen met het goed afdrogen en vond ook nog iets over pure vaseline smeren ipv de andere zalfjes dus dat heb ik net gedaan. Heb tenslotte de andere smeerseltjes al geprobeert dus ben benieuwd. Het is niet open en ik weet ook niet of Sanne er last van heeft. Ze huilt niet bij het verschonen en heeft eigenlijk alleen s'avonds een huiluurtje of huiluurtjes. @ maatje, bedankt voor de tip, klinkt wel lastig een katoenen luier en dan een gewone luier en het kontje is nog maar zo klein.... Misschien toch van de week eens uitproberen, ga ook proberen wat vaker even zonder luier. Meiden, nog een vraagje trouwens, welke maat luiers gebruiken of gebruikten jullie de eerste weken? Ik had van Pampers en kruidvat de newborn luiers en vond die van kruidvat het prettigst en die gebruik ik nu nog steeds. Heb al een paar keer een pamper van een maat groter geprobeert maar vind die nog vrij groot. Is wel van 3-6 kilo maar krijg hem amper dicht in het middeltje is veel te wijd. Hoe is jullie ervaring?
Noppie, ken je vader natuurlijk niet, maar het klinkt toch wel zoals je vriend het omschrijft hoor! Ik denk dat je paps zich gewoon wat ongemakkelijk voelt en zich geen houding weet te geven. Natuurlijk verdrietig voor jou en Ebbie, maar komt vast wel goed. Hij zou eigenlijk wat vaker moeten komen of jij naar hem toe dan went het voor hem vanzelf wel. Hoe was hij met je kleine zusje toen zij baby was, was hij misschien toen ook wat onhandig en nog wat afstandelijk in het begin? Tja idd het 5 weken sprongetje is aan de gang bij Ebbie. Bij Boaz heeft het volgens mij maar 1 dagje geduurt, iig de meeste kenmerken die daarbij horen dan. Maatje, misschien een hele domme en suffe vraag van mij, maar waar haal ik een katoenen luier vandaan? Ik weet niet beter dan dat je die van tegenwoordig hebt, dus de pampers etc. En wat is mazena? En hoe doe je dat dan wanneer je de baby gewoon bloot legt zonder luier. Doe je er dan zo'n zeiltje onder uit het kraampakket of zo? Want die van mij poept wat af hoor. Dinkie, oh ja als je het morgen wilt vragen. Wij hebben pas donderdag de afspraak. Tot nu toe heb ik zijn billetjes wel gewoon schoon geveegd met lotiondoekjes. En daar doet ie nog niet moeilijk bij eigenlijk. Hier al maatje 2 van luiers en hier zijn tot nu toe de pampers favo, kruidvat niet hoor! Oeh mijn ene borst stond echt op ploffen... doordat we vanmiddag visite hadden vond ik het lullig om me even terug te trekken en hebben we een flesje gegeven. Dus moest ik even kolven, maar dat heb ik pas laat gedaan. Het heeft wel een lekker vol flesje opgeleverd. Worden jullie beepjes ook altijd exact na 3 uur wakker (tenminste het aantal uur wat ze bij jullie slapen). Boaz is echt heel stipt hoor, vooral overdag als het licht is. (logisch overdag is het altijd licht)
Mieke Een katoenen luier (hydroluier die je ook gebruikt om ze af te drogen). Mazena gebruik je in de keuken volgens mij om sausjes dikker te maken. Zo'n zeiltje werkt goed en dan lekker de billen bloot. Het wel even een werk maar het resultaat merk je met een paar dagen al.
@Martine: en je fiets verkocht? @Dinkie: jeetje dat Sanne zo'n last heeft van luieruitslag. Heel erg vervelend. Ik gebruik ook nog steeds de new born luiers van het Kruidvat. Lekker dat je nog naar buiten bent geweest. Dat is er hier niet van gekomen vandaag en de komende week wordt het weer er ook niet echt beter op. Nou ja, we zullen wel zien. @Tir: wel fijn dat ze alles goed uitzoeken hoor. Sterkte. @Maka: : dan hoeven we de kolf toch niet vast te plakken met ducktape dan . @Iloiza: wat goed van Dyon dat hij zo lekker lang geslapen heeft. En thuis weer lekker alle accesoires vervangen? Wat het goede weer toch met je kan doen he? Dat klinkt idd als een verstopte melkklier en dat had ik ook toen ik een borstontsteking had. Je kan ook nog proberen om die plek te masseren en dan ook richting je tepel. Is wel goed omdat te doen na je warmte compres. Verder doe je al de dingen die ik weet, dus heb geen tips verder. Succes ermee meid. @Daffie: ik maak Yannique meestal niet wakker. Er zit nu toch nog niet echt een ritme in bij haar, dus dan zie ik wel wanneer ze komt. Ze eet toch meestel wel 6 á 7 keer per dag. Doe waar jij je goed bij voelt. : Jou kleine meid kan dus ook zo'n herrie maken in haar slaap. Wij hebben er hier ook zo eentje, dus daarom ben ik nu wel blij dat ze op haar eigen kamertje ligt. Slaapt de mama ook wat beter ! : Die crosstrainer staat al naar je te roepen zeker: Joehoe Daffie, ik sta hier, gebruik me : ! @Iggy: wat een super banner :! je bent net 2 weken geleden bevallen en je wilt nu alweer in een oude broek passen Beetje ongeduldig misschien @Mieke: Aaaaawww wat schattig die kleine schoentjes! Yannique komt of om de 3 of om de 4 uur en dan meestal wel stipt idd. En maizena is een poeder wat je gebruikt om sauzen te binden! @Noppie: Kan me indenken dat je verdrietig was om je gedrag van je vader. Is toch niet zoals je hoopt dat ie op Ebbie zou reageren. Mijn schoonvader vindt het altijd leuk om Yannique te zien. Al is hij niet de persoon die zomaar langs komt, dus probeer wel zelf bij mijn schoonouders langs te gaan een paar keer in de week. En als mijn vader nog geleefd had was ie helemaal gek geweest met zijn kleindochter. Maar ja, dat mogen we helaas niet meer meemaken! Vanmiddag kraamvisite gehad en dat was erg gezellig. Ook weer een leuk kadootje gehad, maar het duurt nog even voor ze daar mee kan spelen. Heb trouwens nog even een vraagje: stel dat jullie kleintje gaat logeren, wat mag je dan verwachten van degene die oppast tav het aanhouden van het regelmaat geeft rust gebeuren? Ik zit hier een beetje mee in mijn maag. Het liefst zou ik dan hebben dat zij hier ook mee doorgaan en dat ze Yannique dan niet te lang wakker houden, omdat dat zo leuk is. Bij mijn moeder en schoonouders ben ik daar niet zo bang voor, maar bij mijn schoonzusje wel, want die zegt vaak: o, ligt ze nu alweer te slapen. Vanmiddag toen mijn man haar net op bed wilde leggen, kwamen hun en zei ze: gaat papa je nou snel op bed leggen? Mijn man zegt dat het waarschijnlijk wel mee zal vallen en dat als je zegt dat ze haar niet te lang wakker moeten houden, dat ze dat dan ook niet doet, maar ik weet het niet. En hoe doen jullie dat met kraamvisite? Als Yannique ligt te slapen, dan laat ik ze lekker op bed liggen en als mensen dan willen kijken, dan kijken ze maar even in de wieg, toch? Voel me hierin soms wel een zeikerd, maar het is mijn dochter toch? X Esther
Esther, ik denk dat ook vaker als ik die slechte verhalen lees/hoor. Dat we ons in de handjes mogen klappen met 2 gezonde kindjes! De schade valt wel mee denk ik. We hebben vanmiddag nog alles gezogen met zo'n waterstofzuiger van mijn schoonmoeder. De muren zien er gelukkig ook nog goed uit. Even afwachten of er zich nergens plekken gaan ontwikkelen. Noppie, ik denk ook dat je vader zich ongemakkelijk voelt met zo'n klein kindje. Maar ik kan me gezien de situatie voorstellen dat het moeilijk voor je is.
Esther, ik laat Dani ook gewoon liggen hoor als hij in bed ligt, dan kijken ze idd daar maar even. Over het logeren: ik zou het wel aangeven, maar als je je er nog niet prettig bij voelt misschien proberen om als het nodig is Yannique naar je ouders of schoonouders te brengen en je schoonzusje pas vragen als Yannique wat ouder is?
Nu heeft ze weer een ander ritme hahaha, ze slaapt nu al vanaf 16:30 en heeft om 15:30 de laatste voeding gehad. Normaal komt ze dan tussen 18:30 en 20:00 wel weer...hopelijk biedt dit perspectief voor de nacht als ze zometeen komt en dan weer de 7 uur slaapt als eerder We gaan het zien. Oh gelukkig, dus jij hebt ook zo'n kreunertje hihi. Bij ons slaapt ze al 6 weken op haar eigen kamertje, maar wordt er toch wel wakker van hoor De crosstrainer roept nog niet zo heel hard hoor hij fluistert meer van "nog even en je zal aan de bak moeten Daffie"
Maatje/Esther, ik vermoedde al dat het maizena was, dus vandaar dat ik maar even vroeg wat mazena is Misschien was dat iets heel anders en speciaal voor baby's. Maatje dus gewoon maizena op de billetjes strooien? gek eigenlijk dat dat dan een wondermiddeltjes is. Aha dus een hydrofiele doek is dus een katoenenluier, hihi. Esther, ik denk ook dat je je schoonzusje dan misschien nog niet moet laten oppassen als je gevoel daar nog niet helemaal lekker over is. Maar je zou daar toch ook goede afspraken over kunnen maken en je mag dan aannemen dat ze die dan nakomt toch? Angela, gelukkig hebben je het water op deze manier kunnen opzuigen. Ik hoop dat de schade mee zal vallen! wel zo prettig toch? Boaz gaat 9 mei voor het eerst uitlogeren. Mijn schoonouders hebben de kinderen + aanhang uitgenodigd voor een sjiek etentje bij een sterren restaurant, cadeautje voor ieders verjaardag. Dus dan brengen we Boaz naar mijn ouders toe. Ik wil namelijk zo tegen de 3 maanden de borstvoeding een beetje afbouwen en flesvoeding er bij gaan geven, maar nog wel bv aanhouden. Nou Boaz slaapt nu al weer langer dan 3 uurtjes, hihihi zie je overdag heel stipt maar zodra het donker is slaapt hij langer. Begin mijn lieve lieve lieve mannetje echt al te leren kennen. Oja was even aan het spieken bij de mrt mama's, daar zijn ook veel beepjes in febr. geboren zeg. En ik moet zeggen dat ik onze beepnaampjes toch wel mooier vind zeg.
@ mieke, ik laat het morgen even weten wat het consultatiebureau heeft gezegd over de luieruitslag. Had net weer een grotere maat luier geprobeert maar weet nog niet of ik die nou ga gebruiken. Denk zelf dat hij flubbert en eerder zal lekken, moet die sluitingen ook echt over elkaar doen anders kijk je zo naar binnen? Misschien ook maar even vragen bij het consultatiebureau?
Zo, om 22:30 de laatste fles gegeven en haar net op bed gelegd. Ik heb haar weer netjes ingepakt als een kado'tje in de paccodoek hihi. Nu maar hopen dat ze net zo'n lange slaap maakt als vanavond... Ga zelf ook maar meteen naar mijn mandje! welterusten allemaal.
Hallo mama's! Ik ben ook een februari-mama Sinds 23 februari ben ik de trotse mama van Luuk. Ons kleine manneke maakt het erg goed, het wordt al een echte beer (incl. onderkin ). Heb vandaag wat pagina's uit dit topic meegelezen en merk dat we allemaal een beetje stoeien met dezelfde dingen....! Merk wel dat ik steeds meer vertrouwd raak met Luuk en mijn nieuwe rol als mama. Toch een kwestie van elkaar leren kennen en zelfvertrouwen krijgen. Vandaag hebben we voor het eerst geprobeerd Luuk uit een flesje te laten drinken. Ik heb sinds een paar dagen de Madela Freestyle kolf tot m'n beschikking en gisteravond moest ik er voor het eerst aan geloven. Ik vond het erg spannend Maar, het ging erg goed, had uit 1 borst 100cc in 11 minuten. Als ik het zo begrijp is dat erg goed voor een eerste keer. We hebben het wel weggegooid, aangezien ik daarvoor een glas wijn gedronken had. Eigenlijk wel zonde! Vanochtend vlak voor dat Luuk zich aandiende heb ik de andere borst afgekolfd. Weer ongeveer 90cc in 10 minuten. Daarna heeft mijn man het direct geprobeerd te geven via de fles. Het was even spartelen met Luuk, want het Avent-flesje waar we de melk in over hadden gegoten, lekte in eerste instantie (terwijl we de dop er toch echt strak op hadden zitten : ). Nog maar een keer de dop eropgedraaid en toch ging het goed. Al snel had Luuk de smaak te pakken en heeft hij het hele flesje leeggedronken. Daarna nog even de andere borst aangeboden en daar heeft ie ook nog behoorlijk wat minuten aan gedronken. Vind het wel lastig om in te schatten wat hij normaal drinkt tijdens 1 borstvoeding en hoeveel ik dus via het flesje aan moet bieden? Aan 90cc had hij duidelijk niet genoeg. We zijn van plan elke dag 1 voeding vanuit de fles te geven. Ik kolf dan gelijkertijd af, wat voor de volgende dag dan klaar staat. Trouwens, met deze kolf van Medela (Freestyle) kan je handsfree kolven. Er zit een soort van tuigje D) bij, die je aan een speciale bh (kreeg ik erbij) kan vastmaken. Lijkt een heel gedoe, maar is toch wel heel handig. Vanochtend heb ik dit uitgeprobeerd met 1 borst en ging prima. Wel een uitvinding hoor! Verder is het wel nog wat zoeken naar hoe ik de borstschild goed recht op m'n tepel plaats. De eerste keer zat ie namelijk niet niet helemaal goed en had ik na het kolven toch een beetje last. Is dus wel een preciesie werkje. Ik las hier trouwens over babyzwemmen, dat lijkt me ook erg leuk. Bij ons zwembad kan dat vanaf 3 maanden. Wat ik wel binnenkort ga doen, is een cursus baby-massage volgen. Zijn 4 bijeenkomsten van 5 kwartier. Ik ga het doen daar waar ik ook de ZwangerActief cursus gevolgd heb. Denk dat kleine Luuk dat wel lekker vind, want als ik het nu al soms insmeer met olie, zie je hem echt genieten! Wat ik ook me nog afvroeg, is vanaf welke leeftijd je de babyBjorn kan gebruiken? Weet iemand dit? We hebben hem 2e hands gekregen van de overburen. Lijkt me wel handig. Nou, een heel lang verhaal voor een eerste keer. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden als ik hier af en toe mee kom posten? Fijne nacht, met hopelijk veel slaap en weinig gehuil....! (Luuk slaapt helaas nog niet veel langer dan 3 a 4 uur van voeding tot voeding)
hey mause welkom hier hoor en gefeliciteerd met luuk... heerlijk he mama zijn Daffie hier ook een kleine kreunerd... maar ik vermoed ook dat levi verkouden is we gaan zo maar ff langs de huisarts voor zekerheid voor levi en ook voor mezelf want ik kan bijna niet naar dewc voor ontlasting en als ik ga doet het me zo'n pijn in mijn zij.... net of ik verstopt zit.... en na 2 weken klappen mijn darmen bijna uit elkaar levi kreeg half 1 de laatste fles en onze wekker ging net want roy heeft vroeg en levi vond wakker worden helemaal niets hahaha als ik hem in bed leg op zijn rug en zijn hoofdje naar 1 kant draait ie hem steeds zelf weg... echt frustrerend want ik ga wel 20x kijken 's nachts of alles goed gaat met hem... ben zo bang dat er iets met hem gebeurd en meestal ligt ie met pretoogjes naar plafond te kijken en als ie me weer aan ziet komen kijkt ie mijn kant op lekker ding
goede morgen allemaal! Sorry weer ff ego... Heeft er iemand van julie ervaring met koemelkallergie? Zowieso heeft Tisj er ene grote kans op: ik had het vroeger en heb eczeem, casper heeft astma, Stef heeft zeer ernstige astma... Nu heeft stef de volgende klachten: Hij heeft een gierende snurkende ademhaling (astma?) Zij huid op zijn gezicht, onder zijn haren en nek zit geheel onder de schilfers (wel vanaf de eboorte) Maar gedrurende dag, zo 1,5 uur na de vopeding krijgt hij een waas vvan bultjes op zijn gezicht en nek, die erna weer wegtrekt, overdag zie je dat nie tgoed omdat hij dan weer snel ene volgende voeding krijgt, maar akls er snachts meer tijd tussen voedingen zit, zie je dat zijn huid ineens erg rustig is, stuk minder schilfers en geen bultjes. Tijs spuugde veel, ook met golven en ook langer dan een uur na voedingen. Nu met johannesbroodpitmeel is dit minde rgeworden.. Wel heeft Tijsd meerdere keren per dag last van waterdunnen diarree, kan hem 3x per dag zeker helemala verschonen, tot zijn sokken toe! Verder is Tijs sinds begin vorige week heel erg onrustig, niet te troosten zo'n 1,5 uur na de voeding... Het laatste zou met de sprong van 5 weken te maken kunnen hebben, weet ik al duurt deze nu al 7 dagen dan! Ga zo huisarts bellen om hem even na te laten kijken... Zowieso heeft Tijs al hypopoalergen voeding omdat er zoveel allergieen in de familie zijn... Herkent iemand dit?
@Daffie: : maar je hoort het gefluister wel van de crosstrainer dan ? Succes bij de gyn vandaag! @Angela + Mieke: dat is ook wel een idee, maar wil mijn schoonzusje het oppassen dan ook weer niet onthouden, want dat is voor hen ook leuk natuurlijk. Mijn man (het is zijn zus) zegt ook dat als je dat aan haar vraagt, ze het dan echt wel doet. Misschien dat ze haar iets langer ophouden, maar toch ook niet super lang. Nou ja, ik denk er nog wel even over na . @Angela: wel fijn dat de schade beperkt gebleven is. @Mause: welkom hier hoor. Gefeliciteerd nog met Luuk. Sohee dat Kolven gaat bij jou als een speer dus? Wel goed dat Luuk ook meteen goed uit het flesje dronk. We hadden het hier een paaar dagen geleden idd over dat je steeds de klof moet vasthouden, maar met zo'n tuigje hoeft dat dus niet. Maar ja, ik heb de Medala Swing en die is tuigjeloos . : jij kan ook lekker kletsen hoor . @Iggy: en hoe was het bij de huisarts? Yannique draait ook lekker zelf met haar hoofdje (hoezo eigen willetje?). Kan me voorstellen dat Levi de wekker niks vindt (ik ook niet op dit moment ! @mamavanstef: ik heb geen ervaring met een koemelkallergie. Had ik trouwens al vertelt dat papa gisteren voor het eerst een flesje aan Yannique heeft gegeven. Het was maar 20 cc, maar toch, het idee is er. Ze was er zo mee weg. Heb ook een Tommy Tippee fles en dat lijkt een beetje op de borst. Heb ik vanochtend Yannique helemaal gewassen en ik wil met haar terug naar de slaapkamer lopen voor de toetjesborst, geeft ze me toch een partij over. Het kwam zelfs uit haar neus. Echt kei zielig. Kon ik weer opnieuw beginnen met wassen . Daarna nog gekeken of ze wilde eten, maar niet dus. Heb haar maar op bed gelegd en zie nu wel wanneer dat ze komt om te eten. X Esther
Vannacht heerlijk geslapen. Zoey om 23uur laatste flesje gegeven tot vanmorgen 7uur. Als snacht Zoey begint te miepen (zachtjes te huilen) geven we haar het speentje en dan slaapt ze verder. Vanaf vandaag wil ik gaan proberen 5 voedingen te gaan geven. Zitten jullie ook al op de 5?
Mause; welkom hier en nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Iggy; als Levi verkouden is, kun je hem gewoon babyneusdruppels of spray geven die je bij de drogist kunt kopen Lastog als je verstopt zit, heb ik ook vaak last van...alhoewel het tot gisteren waterdun was 2 kiwi's op de nuchtere maag werkt bij mij bijna elke dag goed... Mamavanstef; ik herken het niet, maar het klinkt wel alsof het met de voeding te maken heeft. Ik zou inderdaad maar even langs de huisarts gaan, hopelijk weet die wat er aan de hand is...succes! Eppie; ja ik hoor hem fluisteren hahaha. uit haar neus overgeven wat ontzettend zielig....hopelijk gebeurt dat de rest van de dag niet meer... Maatje; wij zitten hier sinds een week op 5 voedingen en dat gaat eigenlijk best goed. Wel elke dag nog een ander schema, maar we zitten nooit op meer voedingen. Myrthe heeft ook haar best gedaan vannacht. Ze had dus gisteravond van 16:30-22:30 geslapen en toen weer van 23:00 tot 4:30, daarna nog van 5:00 tot 8:00, dus vond ik best netjes. Heb haar net lekker in bad gedaan en daarna weer in bed gelegd. Lag wat te jammeren, maar nu is het weer heerlijk rustig. Mama aan een kopje thee en een broodje hihi en dan zo rustig douchen. Vanmiddag eerst naar de kinderarts en dan naar de gyn., drukke middag dus....
Meiden, wat doen jullie als 'dagelijks onderhoud' op de billetjes? Ik smeer zoveel mogelijk bij iedere luierverwisseling met vaseline of bepanthen creme, helemaal als de billetjes tekenen van uitslag gaan vertonen. Af en toe gebruik ik de billenspray van Zarqua of sudocrem bij uitslag. Ik vind de billenspray heel erg handig en hygienisch en zou dit het liefst altijd gebruiken, maar ik lees/hoor zo hier en daar dat het niet goed zou zijn om zinkzalf altijd te gebruiken... In de spray zit zinkolie, ik neem aan dat dat hetzelfde is? Maar ik kan eigenlijk nergens zo 1-2-3 vinden waarom het niet goed zou zijn om altijd zinkzalf/olie te gebruiken ter voorkoming van luieruitslag. En een billenspray zonder zink kan ik ook nergens vinden...