Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Eppie, spugen uit de neus heeft Vera ook wel eens. Ziet er idd wel zielig uit, ja. En dan blijft er vaak nog wat achter, zodat ze een tijdje pruttelend ademhaalt.
    Maar sowieso lijkt ze het spugen zelf niet zo erg te vinden. Ze is altijd heel vrolijk en spuugt dan tussendoor, en lacht dan weer :) :(.

Mause, welkom!

Ik geloof (en hoop) dat het regeldagje voorbij is! Gisteravond heb ik nog de hele tijd met haar op de bank doorgebracht. Voeden, even bijkomen en weer voeden... en weer en weer en weer! PFFFF
    Vannacht in bed tot 3 uur half slapend doorgegaan. Toen in de wieg gelegd en heeft ze geslapen tot vanmorgen. (Geloof ik, was zelf helemaal kapot en viel steeds in slaap, vriendlief moest me af en toe wakker maken).

Maar nu heeft ze alweer van 7-10u doorgebracht zonder voeding, dus hopelijk zijn we nu voorlopig weer ingeregeld!

2. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Maka; hier gelukkig nog geen last van luieruitslag, dus kan je er niet mee helpen. Ik doe heel af en toe preventief een beetje zink erop, maar das 1 x in de 1,5 tot 2 weken denk ik ;)

3. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Nou! Soraya heeft geslapen van 21 uur tot 05 uur! wat een luxe!

ik hoop dat het 5 lessen-ritme er nu een beetje in zit, heb er veel moeite voor moeten doen afgelopen dagen..

ff over schoonouders: Het was een hel! ik ga niet alles in details neerschrijven, ben altijd bang dat er een bekende meeleest en als Issam erachter komt dat ik hier alles neerzet dan heb ik nog meer problemen..

Het komt er allemaal op neer dat Issam vind dat ik Soraya alleen maar voor mijzelf wil (is helemaal niet zo..!) en hij bang is zijn moeder te kwetsen om het moment dat wij vinden dat Soraya naar bed moet. dus volgens hem dan maar bij zijn moeder op schoot in slaap vallen.... terwijl ik de volgende dag weer helemaal opnieuw kan beginnen met het ritme wat kennelijk is Soraya daar heel gevoelig voor en onthoud ze dat ze dus niet in haar bedje heeft gelegen begrijp je?

ik mag er dus niets van zeggen en issam gaat er ook niets van zeggen. ik vind dit heel erg verrot want als ik weer moet werken gaat Soraya dus ook naar mijn schoonouders. ik wil niet eens weten wat er dan gebeurd.

ook qua voedingen. volgens zijn moeder was het niet oke wat wij deden (op het laatst was het mijn schuld want issam stond plotseling aan zijn moeders kant) wij moeten haar dus gewoon de fles geven op het moment dat ze begint te huilen en geen 4 uur tussen laten want dat is veel te lang (!) ga daar maar eens tegenin...

op een gegeven moment kreeg ik ook ruzie met mijn schoonzus. zij vond het sowieso belachelijk dat we de richtlijnen van het CB aanhouden (ja wat moeten we anders?) volgens haar (zij heeft geen kinderen) was het best oke wanneer een baby een keer niet of juist teveel aankwam (!) en natuurlijk stond ik er op een gegeven moment weer alleen voor want issam koos haar kant.

ik heb hierdoor gigantische ruzie met mijn man aan overgehouden en ik betwijfel het of we wel bijelkaar blijven op deze manier. (fijn, net een huis gekocht...) gelukkig heeft mijn schoonzus mij na die tijd gebeld en haar excuses naar mij toe aangeboden en ze heeft ook gezegd dat we het op onze manier moesten doen (héhé!) en dat ze het heel fout vind van haar zelf dat ze zich ermee bemoeit heeft. nou dat vond ik wel heel fijn.

nu moet ik dus nog maar zien dat mijn man en ik het goed krijgen, al heb ik geen zin om de 1e stap te zetten, naar mijn weten heb ik niets verkeerd gedaan en heb ik alleen maar het beste voor Soraya gedaan. normaal gesproken is hij het volleding met mij eens qua opvoeding Soraya (lees: rust&regelmaat) maar nu zijn moeder dus is gekwetst waarschijnlijk, vind hij dat ik de boosdoender ben en dat ik Soraya alleen voor mijzelf wil..

wat moet ik dan in godsnaam doen?! ben er zo zat van.....

ik reageer later ff op jullie, het is hier een bende en ik moet straks naar de orthodontist..

tot straks dames!

4. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Goeiemorgen meiden!

Even twee daagjes geen tijd gehad om te reageren, jeetje, wat is er alweer veel geschreven, leuk!

@Mause, welkom hier! En gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje Luuk, leuke naam! Wat fijn dat alles goed gaat!

@Iggy, qua draaien met hoofdje, dat is niet erg hoor. Je moet er juist wel op letten dat Levi niet steeds dezelfde kant op ligt (voorkeurshouding), anders heb je kans op een plat hoofdje.

@mammavanstef, heb helaas geen ervaring met koemelkallergie, weet er nix van ... Ik zou het maar even bij de huisarts checken.

@Esther, ik zou als je het nog niet zitten qua oppassen met je schoonzusje Yannique er dan nog niet naartoe brengen. Je moet je eigen gevoel volgen hoor!

@Maatje, heerlijk dat Zoey zo lekker heeft geslapen! Qua voeding, hier nog steeds 6-7. Maar met BV is dat ook moeilijker te regelen als met fles.

@luieruitslag: ik smeer helemaal niets op de billetjes van Naomi! Alleen als ze beetje rood zien, doe ik er sudocreme op. Is ons zo verteld door de kraamhulp en het CB. Vervelend voor de beebjes die uitslag hebben :( Heb er hier nog geen last van gelukkig.

@bassie, weet niet meer wie dit schreef, maar Naomi lijkt ook wel beetje op Bassie als ze heeft gedronken, hihi :) Haar alle kanten op, rood/wit mondje, de oogjes lekker dicht. Zo schattig!

@Mieke, Naomi hier komt ook of stipt om de 3 uur, uiterlijk vier uurtjes. Echt een vrouwtje van de klok!

Effe zo verder teruglezen wat er nog meer allemaal geschreven is!
    Hier een druk weekendje achter de rug. Gisteren de hele dag door kraamvisite, erg gezellig! Zaterdag lekker de stad ingeweest, heb weer leuke dingetjes voor Naomi gekocht (kijk nu alleen nog maar naar kleertjes voor haar, :)). Zelf moet ik nog wat kilootjes kwijt (ong 4, kan nog net niet in mijn broek), dus ik wacht nog ff met dingetjes kopen voor mezelf.
    De 5-weken sprong is hier gelukkig weer over, heeft maar 1 dag geduurd. Gisteravond had ze wel wat last van krampjes, maar toen ze eenmaal had gepoept was het over en sliep ze heerlijk. Ze sliep van 9 uur tot half 4! En daarna weer tot half 7 en half 10 (stipt drie uurtjes ...)! Ze ligt nu nog lekker uit te buiken, zo weer haar bedje in.
    Kan ik zo ff met de hondjes gauw naar buiten, nu het nog droog is en het zonnetje schijnt! Ik kan ze ook niet meenemen met de kinderwagen, ze trekken ook nogal, is niet te doen alleen (weet niet meer wie het ook schreef waarvan het hondje zo trekt!).

Nou, ga ze maar es in bedje leggen, de grote gapen zijn weer aanwezig!

5. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    @ mireii meis wat zit jij in een lastig pakket zeg.... is je man turks ? en jij ook?
    misschien kun je hem gewoon een dikke knuffel geven en zeggen is het over? doe ik ook altijd :) (nou ja we hebben bijna nooit ruzie hahaha gelukkig)
    zou hem volgende keer meenemen naar het cb en gewoon die vrouw het verhaal over regelmaat nog een keer latren doen waar hij bij is dan moet hij toch snappen dat al die dingen er niet voor niets zijn...

@ daffie om half 2 moeten we bij de dokter zijn in vreeswijk... lief oud mannetje en de assistente wil levi ook zo dolgraag zien...
    hihihi
    heb nu net even een wandelingetje gemaakt naar de plusmarkt lekker sinaasappeltjes gehaald...

@ ff een vraag ik zit dus met drie honden... die kan ik niet meenemen en ook nog eens de kinderwagen heb het met 1 hond geprobeerd en das al een drama omdat ik nog niet een ervaren kinderwagen-duwer ben....
    denk dat ik de woeffies maar ff laat plassen en ze dan door roy laat uitlaten al voel ik me wel een slecht bazinnetje hoor :(

6. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Goedemorgen meiden

de huiluren van Ferry beginnen me op te breken. Hij huilt elke dag tussen 16:00 - 21:00 uur. Gelukkig slaapt hij 'nachts wel redelijk goed. Er zitten zo'n 5 - 6 uurtjes tussen zijn laatste voeding en de nacht. Daarna altijd maar 3.
    In de tijd dat hij thuis is, heeft hij misschien maar 2 of 3 keer een goede gezellige dag gehad. Heb ook verder geen idee bij wie ik het kan vragen waarom hij zo huilt en wat we eraan kunnen doen. We hebben geen kinderarts, want die verwees ons door naar neuroloog. Die afspraak staat geloof ik op 9 april.
    Nou ja, vanmiddag naar de osteopaat. Ben benieuwd wat hij er van maakt en of hij Ferry kan helpen.
    Natuurlijk heeft Ferry heel veel meegemaakt en het schijnt dat prematuren sowieso veel meer huilen, dus dat geeft wel een beetje houvast. Maar het kost wel ontzettend veel energie.

Mause: Welkom bij de mama's en natuurlijk nog gefeliciteerd met Luuk! Erg leuke naam :D

Mammavanstef: Sorry, ook hier geen ervaring met koemelkallergie. Hoop dat de huisarts duidelijkheid geeft.

Maatje: Jeetje, wat slaapt Zoey toch goed! Volgens mij is ze een heel relaxed meisje of niet?

Mieke: Ferry heeft ook een horloge hoor. Elke 4 uur, en soms iets eerder. Als hij 's avonds meer eten krijgt houdt hij het een uurtje langer uit.

Deesje: Oh zo lekker geshopt :D Het blijft leuk he?
    Het schijnt trouwens dat mama's van meisjes veel meer geld uitgeven aan hun dochters en vaker shoppen dan mama's van jongetjes. Nu merk ik heel erg in de winkels dat voor meisjes echt muren vol hangen met van alles en nog wat en dat de jongetjes het moeten doen met een paar rekjes. Dus de winkelketens hebben er al op ingespeeld.

Miireii: Pfff dat lijkt me erg vervelend! Op zich snap ik je man ook wel een beetje, want ik wil ook altijd dat mijn moeder het leuk vindt. Maar dat neemt niet weg dat je schoonmoeders wil wet moet zijn hoor, zeker niet! Zo bedoel ik het niet. Jij bent de mama, maar het is heel moeilijk als papa niet meewerkt. Op zich is er niets mis met op schoot in slaap vallen, tenzij je merkt dat Soraya dat niet trekt. En als jij het niet wilt, dan houdt het natuurlijk ook op.
    Wel netjes van je schoonzus dat ze je nog even opbelde met haar excuses.
    En wat heeft Soraya goed geslapen zeg! *jaloers* haha

@ Luieruitslag: Hier toevallig vanmorgen wat 'roods' gespot tussen de billetjes. Echt bij zijn anusje zeg maar. Heb er billenzalf van Zwitsal opgesmeerd, de bepanthén en de sudocreme lagen te ver weg :) Ben benieuwd of het snel weg is. Ferry had ONWIJS VEEL gepoept dus kan me voorstellen dat het niet prettig tussen de billetjes was ;)
    Normaliter smeer ik er dus niets op als hij nergens last van heeft.

7. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    iggylover:
    misschien is een draagdoek een optie?

uk:
    kan me voorstellen dat het op breekt, zo elke avond...
    pfffffffff! sterkte

Mireii:
    Jee wat een rotisituatie...
    Zo voel je je wel echt alleen staan, wat frustrerend!

Maka:
    Tijs gaat in een badje met medicinale badolie, en ik smeer zijn billen alleen in als het wat rood wordt..
    Als je het insmeerd als de huid mooi is, wordt de huid alleen maar week!
    Ben verpleegkundige en dat heb ik geleerd...

Tijs zit nu in de draagdoek, zijn voeding was 1,5 uur geleden en dan begint hij dus te krijsen..
    Valt niet mee een spartelend en stijf kind in de draagdoek te krijgen, maar hij moopert nu nog wel, maar krijst niet meer...
    loop veel rond met de hoop hij in slap gaat vallen!

8. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    mama van stef nee dat mag niet van mijn man want het zijn 3 grote bakbeesten en ik ben al een keer omver gesleurd (ik stug vasthouden) en mijn hele uniform en mijn lijf was geschaafd...
    het zijn super lieve dieren maar ze jutten elkaar giga op en vooral als de jongste een kat ziet!
    roy is bang dat ik kom te vallen en dan is die kleine niet veilig in zo'n zak

9. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Mireii; wat een rotsituatie zeg :( Ik ben van mening dat jij toch echt wel weet wat op dit moment het beste voor Soraya is. Jij bent de hele dag met haar bezig en weet dus dat ze nu even een strak schema aan moet houden om zo in een ritme te komen. Dat heeft Myrthe ook heel erg en dat heb ik dus ook duidelijk gemaakt aan ouders en schoonouders. Zodra ze begint te gapen, dan gaat ze ingebakert naar bed ongeacht wie er zijn en of het zo leuk is om op schoot in slaap te vallen. Mijn man is het hier gelukkig ook heel erg mee eens.
    Ik begreep uit je verhaal dat je man het eerst wel eens was met de rust en regelmaat, maar omdat zijn moeder dat niet leuk vindt hij ineens omgeschakeld is. Misschien toch nog eens aankaarten bij hem, ook al wil je liever niet de eerste stap zetten. In mijn ogen doe je niets verkeerd hoor. Je schoonmoeder zal toch ook een tevreden kleinkind willen hebben als ze straks gaat oppassen?!

Dikke knuf Daffie

10. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Mieke: dank voor je bemoedigende woorden. Ik weet niet precies hoe hij met zijn eigen kleintjes was. Ik weet wel van de discussie die ik vorig jaar met hem had dat hij niet zoveel heeft met beebjes en dat ie het idee heeft dat ze alleen bij de moeder willen zijn enzo.
    Ebbie is hier niet zo superstipt, maar ze slaapt dus ook nog niet zo regelmatig als Boaz vrees ik. Snachts is ze wel vrij stipt.
    Wat n leuk kado van je schoonouders, een etentje in een sterrenrestaurant! Spannend dat Boaz dan uit logeren gaat. Ik ga ook na 3 maanden ongeveer afbouwen met bv en half/half doen.

@ Eppie: ook dank. Kan me voorstellen dat het heel moeilijk voor je is dat je vader Yannique niet heeft kunnen ontmoeten...
    Ik laat Ebbie hier ook meestal gewoon liggen hoor. Gister n uitzondering gemaakt toen mijn vader kwam :rolleyes: :rolleyes: , maar toen was ze eigenlijk ook wel aan het huilen hoor.
    Ik zou Yannique dan voorlopig gewoon niet bij je schoonzusje laten logeren!
    Ebbie spuugt ook weleens door haar neus ja...

@ Mireii: wat naar voor je, die toestand met je schoonfamilie en je man. Het zal voor hem denk ik ook best moeilijk zijn, want hij zit tussen 2 vuren in als ik het zo hoor. Wel stinkvervelend dat hij dan de kant van zijn moeder kiest en niet enkel uitgaat van wat goed is voor jullie Soraya! Ik denk dat jullie gewoon toch eens even rustig met elkaar moeten praten. Benadruk vooral dat je begrijpt dat zijn moeder graag met Soraya wil knuffelen enzo, maar dat je Soraya gewoon wil geven wat zij nodig heeft en niet wat de schoonfamilie allemaal nodig heeft/vindt. Misschien dat ie het dan wat beter begrijpt? Lastig hoor, maar jullie komen er vast uit. Wel positief dat je schoonzus over de brug is gekomen.

@ Uk: Ebbie huilt hier ook best veel hoor. Hte hoort ook gewoon bij kleine babytjes Uk. Maar misschien dat de osteopaat wel raad weet. Maar tis wel vermoeiend he?

@ Angela: thanx. Gelukkig is de waterschade bij jullie beperkt gebleven!

@ Maus: gezellig dat je erbij komt en nog van harte gefeliciteerd met Luuk!

@ Iggy: ow wat balen van je darmen zeg. Hier ook darmproblemen: gister na het eten echt gigantisch beroerd geworden. heel erg buikpijn, diarree, zweten en een soort rare jeuk in mijn gezicht en handen en armen. na ongeveer 2 uur nam het fa. Het leek wel een allergische reactie, maar ik gewoon kipfilet-flapjes gemaakt, waar ik normaal echt niet allergisch voor ben ofzo? Zou ik toch wat van die rauwe-kip-moleculen binnengekregen hebben met salmonella ofzo? Nu gaat het wel, maar nog niet helemaal 100%...

@ mamvanstef: Ebbie maakt soms hoge piepgeluidjes in haar slaap en kreunt heel wat af. ook heeft ze vanaf haar geboorte overal schilfertjes, maar dat wordt wel steeds beter. Dat van die bultjes na het voeden heeft Ebbie niet. Maar zij krijgt bv.

@ Maka: hier smeer ik een enkele keer met sudocreme als Ebbie's billetjes rood worden. Daar zit ook zinkzalf in, maar ik heb het idee dat er ook n parfum in zit. Ik smeer verder zo min mogelijk met wat dan ook eigenlijk...

11. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede

geloof me, ik heb het er gisteravond uitgebreid met hem over gehad. maar het enige wat er bij hem uit komt is dat het hem niet kan schelen dat Soraya bij zijn moeder in slaap valt, als zijn moeder maar gelukkig is.

hij heeft liever dat zijn moeder het naar haar zin heeft, dan dat Soraya tevreden is..

Zaterdagmiddag had ze de hele middag gehuild. zijn ouders kwamen binnen.. ik had haar net stil bij mij op de arm, zegt zijn moeder: geef maar, geef maar. ik haar geven, begint ze weer keihard te huilen (ze was al wakker vanaf 9 uur 's ochtends, het was inmiddels al 5 uur) zegt zijn moeder: ja ze heeft honger hoor, maak haar eens een fles! ik zeg nee ze heeft net gegeten en ze krijgt pas om half 8 weer eten. Nou, zegt zijn moeder, ze heeft honger, dat hoor je toch?

het was overduidelijk een vermoeidheidshuiltje. dat kind was gewoon kapot! ik loop de hele dag met haar rond, doe mijn best om haar stil te krijgen en uiteindelijk komt het erop neer dat ik mijn eigen kind haar huiltjes niet ken en dat mijn schoonmoeder gelijk heeft. mijn man heeft een fles gemaakt, Soraya heeft dat opgedronken, zegt zijn moeder: zie nou maar? ze had gewoon honger. nog geen 10 minuten later spuugd ze ALLES weer uit en valt ze gewoon in slaap..

wat nou honger?!

weet je wat voor gevoel mij dat geeft? dat ik het kind van mijn schoonouders opvoed, en niet mijn eigen dochter.

dat is toch gewoon erg?

12. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Miireii Jeetje als ik dit zo lees wordt ik al boos. Wie nou eigenlijk de moeder van Soraya? Oma moet snappen wat een oma rol inhoud. En je man sorry hoor maar die hoort toch achter jouw te staan? Jij kent je eigen kind het beste en blijf gewoon je gevoel volgen. Zal toch nog maar eens een hartig woordje met je man en schoonmoeder gaan praten als ik jou was. Succes meid en laat je niet kisten.

Uk Zoey is vrij makkelijk denk ook wel dat het komt omdat wij er vrij makkelijk mee omgaan. Was bij Justin ook wel anders hoor. Het is voor ons natuurlijk de 2e he. Dat scheeld denk ik ook wel. Bij Justin pakte we hem al op bij de 1e kik en nu heb ik zoiets van er is niets aan de hand dus je wacht maar even. Hebben we echt moeten leren en was zeker niet makkelijk.

Maus Welkom gezellig.

Schilfertjes hier ook. Wordt gelukkig wel minder.

Mama van Stef Geen ervaring met koemelkallergie.

Iggy Volgens mij ben je helemaal geen slecht baasje. Je bent echt gek op je honden. Ik heb er maar 1 (labrador) en dan is het al lastig. Ons honden veld is 1 min lopen van huis. Ga meestal even snel als Zoey smiddags slaapt. Ben dan met 3 min weer terug. Mijn man laat ze smiddags na werk wat langer uit. Lucky gaat ook 1x per week naar het bos met de hondenuitlaat service. Misschien iets voor jou honden?

Daffie Hoeveel krijgt Mirthe per voeding?

Afvallen. Ben in de zwangerschap 20 aangekomen en 10 nog van de hormoonpillen. Ben nu 13 kwijt pfffffffff we mogen nog even.

Ga zo Tirtilisko nog even een pb sturen om te vragen hoe het met haar en mannetje gaat.

13. martientje

martientje Actief lid

8 mrt 2009
    298
    0
    0
    Goeie morgen meiden,

Wat een weertje vandaag bbbrrbbrr

Mieke inderdaad hele stoere schoentjes.

Noppie; mijn vader vind kleine babytjes ook een beetje eng en voor hem hoeft het ook niet dat hij hem vast houd, nu Jasmin ouder is, is hij echt de leukste opa die ze zich kan wensen. Hopelijk veranderd jou vader ook nog.

Eppie: vanavond komt er iemand kijken voor de fiets, ben benieuwd.

Wat je kan verwachten als ze gaat logeren, je kunt het duidelijk aangeven dat Yannique en schema heeft, maar als ze zich er niet aan houden dan hebben ze waarschijnlijk zelf een huilend kind. Soms is het ook wel goed voor kinderen dat ergens anders niet alles precies zo gaat als thuis. Weet niet of Yannique straks naar een KDV gaat maar daar zal het ook weer anders gaan als thuis, soms is het wel handig dat kindjes daar aan wennen, werk namelijk zelf op een KDV en merk wel dat als de ouders wat makkelijker zijn de kindjes dit vaak ook zijn, tuurlijk houden ze zich op een KLDV ook aan het schema maar het kan nooit precies zo gaan als thuis.
    Maar snap heel goed dat je ,je zorgen maakt hoor, deed ik ook toen Jasmin voor het eerst weg ging.
    Zal haar inderdaad niet wakker maken voor het bezoek dan hebben ze pech.

Mause; welkom gezellig dat je mee komt praten en gefeliciteerd met luuk

Mama van Stef: mijn dochter heeft koemelk allergie die heeft als klacht astma: en waarschijnlijk Fuad ook, eczeem in zijn gezicht, vanaf zijn geboorte verkouden, heel veel last van zijn darmen hele dag door kreunen dat je het gevoel hebt dat het behoorlijk verstopt zit en dan komt er hele dunne ontlasting. en inderdaad erg veel spugen.
    Ben vanaf vorige week op aanraden van het CB overgegaan op de koemelkvrije voeding.
    Na een paar dagen al een hele verbetering, hij heeft nu geen last meer van zijn darmen en normale ontlasting, de eczeem in zijn gezichtje lijkt ook al minder te worden.
    Moet nu testen of het koemelk allergie is door na een paar weken weer gewone voeding te geven, komen de klachten terug dan krijg ik een verklaring van de huisarts en vergoed mijn verzekering de voeding.
    Ik gebruikte ook al hypoallergeen voeding maar dit bleek niet voldoende.
    Staat een foto van zijn eczeem in mijn album

Maatje: goed van Zoey.

Miiriie: arme meid, schoonouders ook, klink toch als een cultuur verschil , mijn man vind het soms ook gek dat ik op gezette tijden voed, en met dat warme aankleden hij is altijd zo bang dat ze het koud krijgen, gelukkig accepteert hij wel mijn mening, nu heb ik geen schoonouders meer dus dat probleem hebben we niet.
    Zal er toch goed met Issam over praten.
    Jullie moeten er toch samen uit komen ook als is dat soms lastig als je een verschillende mening hebt.

Groetjes Martine

14. enna

enna Actief lid

9 apr 2008
    280
    0
    0
    verzorgende
    Tilburg
    @Mireii, Ik kan je gevoel zo begrijpen. Dat je schoonmoeder denkt dat ze het beter weet dan jijzelf. En waarom? OMdat ze zelf al een paar kinderen heeft grootgebracht? Ik vind dat zo'n slap excuus. Wie kent zijn kind nou beter dan zijn moeder. En jij wil het op jouw manier doen en niet haar manier. Ontzettend frustrerend dat jij haar net stil hebt gekregen en dat zij het dan weer beter moet weten.
    Het is zo moeilijk als jij en je man niet op 1 lijn zitten, en als ej schoonmoeder gaat oppassen zou het ook fijn zijn dat jullie er hetzelfde over denken. Kun je haar niet uitleggen waarom je de dingen zo doet en niet op haar manier? Misschien dat ze dna begrip kan opbrengen.

@uk, dat wits ik niet dat prematuurtjes meer huilen. Dat verklaart een hoop. Katie heeft niet echt een huiluurtje, ze huilt gewoon elke keer als ik haar in bed leg. En dan kan ze rustig blijven huilen.
    Ik heb vanmorgen geprobeerd haar in bed te houden en steeds haar speentje te geven. Na een half uur was ze stil...voor een kwartier en toen begon ze weer! Ik ben van 10 tot 11.30 bezig geweest en toen haar er maar uitgehaald. Nu ligt ze in de wandelwagen wel te slapen. Nou dna maar niet boven in haar bedje hoor.

Ik heb verder helemaal niks gelezen. Woensdag ben ik naar mijn schoonouders gegaan. Ik zat er zo doorheen en gelukkig zei mijn schoonmoeder gelijk dat ik mocht komen. Heb daar tot vrijdag gelogeerd en toen kwam Rob weer thuis. Het weekend ging het goed met hem en hij heeft heel veel voor Katie gezorgd. Dat was heerlijk, ik kon echt ff uitrusten! Maar vannacht begon ze weer, dus helemaal uitgerust ben ik nog steeds niet. Tja, hoort erbij zeggen ze. Misschien volet ze wel aan dat papa er niet is, of ze voelt aan dat ik er verdrietig om ben?

Houden jullie met flesvoeding een vast schema aan of voed je op vraag? Mijn moeder zegt dat ik niet meer dan 4 uur tussen een voeding mag laten. Maar soms slaapt Katie dan nog en moet ik haar wakker maken. Dat vind ik zo zonde als ik net daarvoor een uur bezig ben geweest om haar te laten slapen!

15. Mause

Mause Actief lid

8 jan 2009
    319
    0
    0
    manager
    De Meern
    @ Iggylover: het mama-zijn is zeker geweldig, al moet ik soms ook wennen aan de totaal andere daginvulling... Ben ook heel benieuwd naar hoe het straks gaat als ik weer aan het werk ga... :(

Succes straks bij de huisarts, hopelijk geeft ie je wat waardoor je weer makkelijker naar het toilet kan. Ik heb na de bevalling 1 week lactulose moeten drinken, wat ervoor zorgt dat je ontlasting dunner wordt, vanwege mijn subtotaal ruptuur. Hielp wel goed, ik ging er alleen wel erg van winden.... :D

Het telkens willen kijken had ik in het begin ook, maar heb inmiddels wel vertrouwen erin dat het goed blijft gaan met hem. Heb ook een Nanny Care sensormatje eronder liggen, die de ademhaling registreerd en als hij stopt met ademen (om wat voor een reden dan ook), dan gaat er een alarm af. Dat matje zorgt ervoor dat ik ook heel gerust kan slapen.

@ mamma van stef, ik heb (gelukkig) geen ervaring met koemelkallergie, dus kan je hierin helaas niet helpen.... goed dat je de huisarts even laat checken, kan nooit kwaad! :)

@ Eppie25: over het oppassen, ik neem toch aan dat die schoonzus wel rekening houdt met jullie wensen mbt het oppassen? Ik kan me zo voorstellen dat zij het graag 'goed' wil doen? En mocht ze iets langer opzijn dan normaal, dat kan neem ik aan voor een keertje niet veel kwaad, toch? :)

Ik lees dat jullie ook de eerste fles-ervaring achter de rug hebben? Leuk hè, als dat goed lukt de eerste keer! :D Even een vraagje: gebruik jij met een bepaalde reden de Tommy Tippee fles? Ik vind het echt waardeloos dat die Aventflessen (waar we er dus heel veel van hebben... :rolleyes: ) zo snel lekken.... Hebben jullie die ervaring ook?

@ maatje: heerlijk zo'n nacht! Ben daar wel jaloers op! Normaal gesproken komt Luuk tussen de 3 a 4 uur 's nachts. Maar vannacht was ie erg onrustig (darmkrampjes, groeistuipje?) en ben ik er vakler uitgeweest (om de 2 uur ongeveer). Hopelijk houdt dit niet lang aan, want dat is wel slopend hoor! :(

@ daffie76: ook al een redelijk rustige nacht achter de rug! Super! En succes met alle afspraken vandaag!

@ Maka123: eigenlijk doe ik vrij weinig extra's aan de billen van Luuk. Ik maak ze goed schoon met de billendoekjes van Zwitsal, en als ik wat rode huid zie, dan smeer ik er een laagje vaseline op. Bij irritatie een beetje bepanthen, verder niet. :)

@ Miireii: wat vervelend dat er zo veel strubbelingen zijn tussen jou en je schoonfamilie en dat je man aan hun kant staat ipv aan de jouwe! Ik zou daar ook heel erg gevoelig voor zijn, zeker nu met alle hormonen die nog in je lijf rondgieren.... Wel fijn dat je schoonzus er later nog op terugkwam, je moet het ook écht doen op je eigen manier hoor! Het is jullie kind en jullie moeten daar samen uitkomen. Hopelijk lukt dit. Ik zou het onderwerp heel even laten rusten en er dan op een later moment nog eens over beginnen. Sterkte joh! :)

@ deesje80: ooohh, nog maar 4 kilo's kwijt? Klinkt mij als muziek in de oren! :D Ik moet er namelijk nog 10 :) Ik was dan ook 20 kilo aangekomen en de eerste 10 zijn er echt afgevlogen in de eerste 2 weken...

@ Uk80, wat vervelend dat Ferry zo vaak huilt overdag! Verstandig dat je hem laat checken door een Osteopaat! Veelal kunnen die wel het eea betekenen en als hij niets vind, heb je dat iig uitgesloten! :)

16. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Noppie: Ik ben het met je eens dat babietjes horen te huilen, maar ik denk dat elke dag 5 uur lang huilen niet hoort.

Heb trouwens ook het cb maar weer eens gebeld of Ferry meer eten mag. Hij heeft ook steeds weer zo'n honger. Ze zeiden dat dat wel mocht, hij was nog zo bezig met inhalen. En ze vonden dat ik al het mogelijke al gedaan had: voeding voor hongerige beebjes, speentje etc.
    Dus we gaan hier weer meer geven... Hij mag alleen niet meer als een liter, dat is slecht voor de niertjes. Ik ben benieuwd hoe lang hij hierop gaat teren. Anders denk ik dat hij wel vrij vlot met bijvoeding gaat beginnen.

Wij gaan zo op weg naar de osteopaat, ik ben heel benieuwd wat hij allemaal te zeggen heeft ;)

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Miireii, wat vreselijk irri dat je schoonloeder zich zo bemoeit en dat je man dan niet achter jou staat... Ik zou zeker eens goed met hem praten hierover en goeie afspraken maken, gezamelijke standpunten opstellen ofzo... Ik zou t ook heel slecht trekken!

Dus ik begrijp dat iedereen pas gaat smeren als de billetjes rood worden.
    Ik smeer nu preventief omdat Vera eigenlijk altijd (voor iedere voeding) een poepluier heeft.
    Ze heeft nog maar 1x een beetje uitslag gehad, maar de plooitjes zijn wel altijd een beetje rood... Of is dat normaal, nee toch?

Ik ben net in bad geweest en heb Vera er op t einde even bij genomen, leuk! Wel is het 'geregel' nog niet over, want sinds 10 uur alweer 3x moeten voeden... En dan drinkt ze echt lang en houdt t ook (grotendeels ;)) binnen.

18. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Uk, ik vind t ook erg lang hoor, 5 uur per dag huilen... Moet er niet aan denken.
    Volgens mij is t nog normaal als ze max 2-3 uur per dag huilen... Maar misschien gelden voor prematuurtjes andere getallen.
    Hopelijk helpt de behandeling bij de osteopaat. Ik heb er goede verhalen over gehoord.

Uk, jij gebruikt toch ook dr.Browns flessen? Kook je alle onderdelen uit? Want in de gebruikaanwijzing staat dat je alleen de speen mag koken, de rest tot max 60 graden... Vind dat zo raar...?

19. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Batuhan ligt weer aan de neusbril :( :( vanochtend was het echt een klap (terwijl ik wist dat hij er weer aan zou gaan) om hem weer met die rot dingen in zijn gezicht te zien. En weer pleisters over zijn gezicht heen. Ze gaan vandaag beginnen met medicijnen ze denken dat zijn voeding omhoog komt en dat hij daarom die zuurstof dalingen heeft. Ik hoop dat het helpt de dokter zei ik wil hem liever als het beter gaat met deze medicijnen naar huis sturen inplaats van dat we weer gaan met coffeine en dat hij dan ook een monitor mee naar huis moet nemen. (dan ligt hij dus thuis ook aan monitor) ik zei dat ik dat echt niet wilde. Ik hoop dat het heel snel beter gaat en dat we EINDELIJK gezond naar huis kunnen. maar ik denk dat ik voorlopig naar huis gaan wel van me af moet zetten pff...

20. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    Uk:
    hopelijk helpt het bij Ferry dat hij meer voeding krijgt! Ben benieuwd hoe het bij de osteopaat is!

Martine:
    Bij Tijs ziet de uitslag er precies hetzelfde uit, maar het varrieeert van 1-2 uur na de voeding dat het heel erg is en erna minder wordt!
    Wat jij beschrijft van dat het lijkt dat hij enorm meot persen en toch waterdunnen diarree , heeft Tijs ook!

Enna:
    Ik houdt niet strak ene schema aan, maar houdt het wel in d egaten hoeveel Tijs ongeveer mag/moet hebben.
    Maar wijk daar wel vanaf hoor, soms is het een uur eerder of later.
    en snachts is het vaak de tussentijd langer... Ik maak Tijs in ieder geval niet wakker voor een voeding.

Deel Deze Pagina