Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

MIeke: zo hey! Wat slaapt Boaz lang!! Heerlijk hoor ;)
    Hier wel blijvend afgevallen, dat is erg fijn! Zit nu op 68 kilo en ik hoop nog verder wat af te vallen... Als ik eerst maar weer op de 65 kilo kom, dan zien we daarna wel weer verder. Ik ben trouwens niet bewust aan het afvallen, maar gewoon wat minder snoepen enzo. Als ik heel hard mijn best doe, en er gaat niets van af dan word ik echt gefrustreerd dus dat doe ik mezelf niet meer aan ;)

Nou, ik ga mijn haar doen en over een half uurtje al weer naar mijn werk ;)

2. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Uk, ik deed niet heel erg mijn best maar lette wel op. Helaas, moet weer opnieuw beginnen. Gaat wel lukken maar wil graag weten wanneer, dat motiveert wat meer ;) Lekker hoor dat het bij jou al zo goed gaat. Werk ze.

3. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Middag!
    Poehpoeh. Gister mn verjaardag gevierd. Was gezellig, maar ben niet helemaal jeuj. Denk dat ik ongesteld moet worden ofzow want ik moet telkens om het minste of geringste huilen. Vreselijk!

Gister was mn schoonbroertje ook heel even hier. Over koetjes en kalvjes gebabbeld en hij heeft nog met Silje gespeeld en dat vond ik ook weer best aangrijpend ergens (hij is onzedonor geweest). Wij zien hem sinds de donatie niet zo veel en daar hebben we soms best moeite mee. We denken dat dit mede komt door zijn vriendin die manisch depressief is. Nu begon hij gisteren heel voorzichtig een balletje op te gooien over dat zij waarschijnlijk eind van het jaar willen proberen om te stoppen met de medicatie en een tweede kindje te krijgen. Daarna zei hij tussen de regels door dat zijn vriendin achteraf toch best wel moeite heeft met de donatie acties en met dat er nu een Silje is. Ik was op dat moment gelukkig boven. Eigenlijk hadden we dus heeeel voorzichtig eind van het jaar willen vragen hoe hij dacht over een 2de donatie, maar dat zetten we dus maar in de ijskast. Vannacht hebben we zelfs al overlegd over wat we zullen doen. Toch maar laten bij 1 (maar dan ook wel het allerleukste :D) kindje of een andere donor vragen (we hebben iemand op de reservebank. Dat laatste vind ik moeilijk want wat betekend dat emotioneel voor zo'n ukkie. En het eerste.... daar ben ik nog niet over uit.

Ben op het moment dus een beetje hmmmmm. En dan ben ik ook nog het boek 'Haar naam was Sara' aan het lezen. Nou!!! Als je wil janken dan kan ik je dat boek aanraden! Gister zat ik aan tafel te lezen en mn vrouw zat in de krant te bladeren en toen begon ik enorm te huilen vanwege een passage uit t boek. Mn vrouw dacht natuurlijk direct aan het donorverhaal en begon me te troosten en toen wist ik er tussen de snikken, met van die snotterige uithalen, uit te krijgen dat het daar niet om ging, maar dat het boek zo zielig is! Je had haar gezicht moeten zien! :D:D Helemaal alsof ze water zag branden. Als ik niet zo verdrietig was geweest had ik er om moeten lachen.

En net zat ik ff te surfen tussen de topics over KID (ja, nu begint t natuurlijk extra te kriebelen, nu het misschien niet zo gemakkelijk zal gaanals ik gehoopt had! ;)) en vond ik dit filmpje

YouTube - Afscheid van een droom

Wéér huilen geblazen natuurlijk! En mn vrouw is hoofdschuddend weggelopen... :D

Sorry voor t lange ego bericht. Moest t ff kwijt hoor!

@Kuona
    Toppie dat t gesprek zo lekker liep bij de bakker! En kolven op t toilet? Geen wonder dat dat niet zo goed ging. Gelukkig was het wel een leuk uitje.

@Married
    En jij helemaal! Al die tijd op t toilet zitten kolven op je werk! Daar kwam mijn OC ook eerst mee, maar toen heb ik gezegd dat ik dat toch niet zo zag zitten (ook een invaliden toilet met veel ruimte, maar toch... een toilet). Dus ik heb zelf een goed stekkie gezocht
    Vind t eigenlijk wel erg leuk om te lezen dat jij nu een btje BV maffia bent geworden. :D
    En Thije die al helemaal zelf kan gaan zitten. Wat een knap ventje! 8)

@Dinkie
    Fijn dat je door die curves van het WHO weer moed hebt gekregen om door te gaan en je gevoel te volgen.
    Ik had gister t tegenovergestelde. Saartje, t vriendinnetje van Silje, was op bezoek. Zij is 1 maand ouder. Had haar al een tijdje niet gezien en ze was telkens flink steviger dan dat Silje is. Maar nu opeens zag ik toen ik ze naast elkaar zette (Saartje heeft trouwens heeeel veel haar en had prachtige staartjes in waar Silje natuurlijk direct naar greep en toen ze dr niet bij kon trok ze Saartje om zodat ze aan dr haar kon trekkken. Dikke vriendinnen dus... :p) dat Silje veel dikker, groter, breder, lomper etc was. Ik schrok wel een beetje. Saartje was zo'n heel lenig handig poppetje en Silje leek opeens een soort lompe lobbes! :$ Terwijl ik tot nu vond dat Silje best lenig en niet overdreven dik is. Volgens de curves en statistiekjes zit ze netjes op de middenlijn, maar ik moet haar duidelijk niet met andere ukkies vergelijken. Ik werd er helemaal onzeker van terwijl ik dat eigenlijk nooit heb. Dus ik kan me je gevoel goed voorstellen toen ze je zo op het CB "bang" zaten te maken.

@Iggy
    Leuke foto's hoor! Volgens mij heeft hij het heerlijk naar zn zin gehad!

@Noppie
    Gelukkig gaat het alweer ietsje beter met Ebbie dr uitslag.

@Uk
    Is hij alweer 10 maanden!? Wat gaat het snel hè!

@Mieke
    Wat slaapt Boaz toch heerlijk lang! Fijn dat hij weer lanzaamaan in zn oude ritme zit.

@Vaam
    Heeel veel sterkte vandaag! Wannneer brengt hij Daan weer terug? Vanavond nog hoop ik voor je!

Heb geen tijd meer om verder te reageren, maar aan alle anderen heb ik wel gedacht! :D

Kga lunchen met m n vrouwen! Fijne dag allemaal!

Owja, ik plaats dr ff een foto bij van Silje met Saartje ter illustratie van dat ik n beetje schrok van 'ons Spekkie'.

4. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

hoi allemaal,

zoals julllie wel weten heb ik martijn al eens vervoer in een 2de autostoel in ligstand.
    alleen omdat wij hem nu niet onder de oksels mogen tillen, hebben we de maxi cosi weer gepakt, alleen vind ik hem niet comfortabel zitten in de maxi cosi, hij zit stijf tussen met zijn schouders, en wil zelf rechtop gaan zitten, en drukt aichomhhoog met zijn voetjes tegen de stoel aan, dus vind het geen veilig idee om hem zo in de auto te veroveren, dus wil de autostoel weer gebruiken, wij gaan neit dagelijk met de auto weg, dus dat scheelt ook al, maar nu was ik wel benieuwd of er meer zijn die al de maxi cosi aan de kant hebben, en dus de gewone autostoel gebruiken?

groeten anita

5. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    morgen toch naar de huisarts want levi zijn nek zit vol met rode vlekjes-bultjes en ook o nder zijn haartjes en hij is jengelig en heeft vuurrode appelwangen bah

6. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Iggy, dan zou ik ook even gaan!

Autostoel: is wel even een goeie eigenlijk. Gister lag het nieuwe foldertje van de Hema op de deurmat en daar staan autostoeltjes in en er zitten ook 15% kortingsstickertjes bij. Dus dat leek ons een mooi autostoeltje voor een mooie prijs. Alleen komt deze bij de consumentenbond niet zo heel goed uit te test. De A-merken natuurlijk wel, maar tjonge jonge wat zijn die dingen duur zeg, en als je dan ook nog eens 2 auto's hebt. Hebben jullie je al een beetje georienteerd welk autostoeltje jullie gaan nemen. En nu heb je ook nog stoeltjes met gewicht van 9-18 kg of 9-36 kg. Wat is nu weer raadzaam?

Suske, ojee dan ben je wel heel erg emo zeg, hihihi. Heb ook al om mij heen gehoord dat het een heel zielig boek is ja. En ben je verder lekker verwent op je verjaardag. Hmmm dat is wel heel jammer zeg wanneer je zwager misschien geen donor mee zou willen zijn en dat je s-zus er dus toch wel moeite mee lijkt te hebben achteraf. Misschien zou ik het hem toch eens vragen, want zolang je het niet gevraagd hebt zul je altijd met het idee in je achterhoofd blijven zitten. Beter er over te praten lijkt mij dan meteen maar te denken dat het toch niks meer wordt. Nou sterkte met je emo-buien hoor, hihi. Ik had nooit durven hopen dat Boaz zo heerlijk zo slapen eigenlijk, ben er super blij mee hoor.

Tis hier wel stil zeg.

7. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Dinkie: Fijn dat de abkuur nu klaar is.

@Iggy: Ja lekker geshopt hoor. Jij dus ook lees ik, mag ook best eens een keer hoor, shoppen voor jezelf!
    Morris reageert ook vrij heftig op muggensteken. Laatst dacht ik ook dat hij iets had, hij had aan één kant van zijn gezichtje en onder zijn haartjes hele grote bulten. Ik had wel het vermoeden dat het muggensteken waren en de volgende dag waren ze gelukkig weer helemaal plat en nu heeft hij alleen nog wat vlekjes.
    Heeft Levi verder op zijn lichaam geen vlekjes?

@Married: Leuk hoor, een nieuw lingeriesetje van Marlies Dekkers. Zal je man ook wel vinden ;)
    En jij dus ook op het toilet zitten kolven ;)
    Wat goed dat Thije nu zo lang doorslaapt zonder voeding! Morris wordt nog wel wakker voor de avondvoeding, maar die krijgt overdag een voeding minder.
    Ik zou mezelf niet omschrijven als maffia (en jou ook niet hoor ;)) Maar ik vind het wel heel erg dat er zoveel onwetendheid is over bv en dat er zoveel slechte adviezen gegeven worden. Zeker als iemand nog heel graag bv wil blijven geven zal ik niet schuwen om een beetje advies te geven :p Al moet ik zeggen dat ik ook nog heel vaak mijn mond hou om maar niet als bv-maffia gezien te worden en dat vind ik af en toe wel jammer... (gaat niet over hier hoor, maar over moeders in mijn omgeving)

@Vaam: Ik kan me voorstellen dat je het nu even moeilijk hebt. Wanneer komt Daan weer naar huis?
    Ik wil idd wel in de Droomvlucht met Morris. Zijn er eigenlijk nog meer dingen waar die kleintjes mee in kunnen? In de carnaval ook neem ik aan?

@Uk: Nog gefeliciteerd met Ferry, onze forum-oudste 8)

@Mieke: Gefeliciteerd met Boaz zijn 8 maanddag! Wat lekker dat Boaz zo goed slaapt!
    Balen dat het afvallen nog niet zo wil lukken. Ga je eigenlijk nog vaak naar de sportschool? Ik schommel ook iedere keer rond de 75 kilo. Ik zou er eigenlijk nog wel 3 af willen maar ik weeg nu al 3 kilo minder dan voor de zwangerschap (al zie ik dat niet echt...het zit nu toch op de minder leuke plaatsen) dus dat is al iets.
    Ja duur zijn die dingen he :$ Ik vond de maxicosi al duur. Verder ben ik wel behoorlijk gevoelig voor die veiligheidstesten, dus als die van de Hema niet zo goed uit de tests komen dan zou ik die denk ik niet nemen. Verder moet ik me er nog in gaan verdiepen hoor.

@Suske: Wat jammer dat je je schoonbroertje zo weinig ziet.
    Lijkt me erg moeilijk om er nu achter te komen dat zijn vriendin er toch wel moeite mee heeft. Weet je ook waarom dat dan is?
    Leuke foto van de meisjes. En dat je Silje een spekkie noemt :D Ze heeft gewoon lekkere wangetjes, maar ik zou haar niet als dik, breed, groot en lomp omschrijven hoor. Ik zie overigens niet zo heel verschil tussen de twee meisjes :(

@Anita: Hier nog gewoon in de maxicosi. Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met het omhoog duwen met zijn voeten? Hij zit toch in de gordeltjes?

Morris werd vannacht alweer om 4.00 wakker. Mijn vriend is eruit gegaan maar dat werkte niet. Toen ben ik nog even gegaan maar ook dat werkte niet echt. Uiteindelijk maar even uit bed gehaald en met hem op schoot gezeten (in zijn kamertje). Daarna weer weggelegd en toen ging hij zonder één kik te geven weer slapen. Vaag hoor, hij wilde dus echt alleen even kroelen.

Ik heb niet gevoed en uiteindelijk werd hij om 7.30 wakker voor de eerste voeding. Daarna nog geslapen tot 9.30 (nou ja, hij is ook wel even wakker geweest tussendoor).
    Daarna had ik hem rond 11.30 weer in bed gelegd, normaal gaat hij dan altijd goed slapen maar nu heeft hij anderhalf uur liggen brabbelen, spelen, jengelen en mopperen. Tussendoor heb ik nog gevoed maar ook dacht mocht niet baten. Uiteindelijk heb ik hem er maar uitgehaald, boterham gegeten en weer teruggelegd. Ik hoopte dat hij dan heel lang zou slapen maar na 3 kwartier was hij alweer wakker. Zucht... en het ging zo goed de laatste tijd :(

8. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik zal even de test van de consumentenbond hier zetten, heb beeldschermfoto's gemaakt. Met rood pijltje er voor is beste koop 06-2009 en met groen vierkantje is voordelige keus.

9. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Je kunt ook op het plaatje klikken.

10. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    En nog 1.

11. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    En de laatste.

12. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Mieke: Tnx! Ik zou die doorgroeistoel van de Hema iig niet meer kopen na het zien van deze beoordeling. Dan geef ik liever 115 euro meer uit. Ik denk overigens niet dat wij er 2 aan gaan schaffen. Als we Morris dan mee willen nemen pakken we wel de auto waar de stoel in zit. (zal dus mijn auto wel worden)

13. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja dat zei mijn vriend gister ook, we doen hem wel in jouw auto, maar ja we pakken zijn auto ook net zo makkelijk. Dus tja... misschien een nieuwe en een 2e handsje of zo dan?

14. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Wij hebben afgelopen week de autostoelen in de beide auto's gezet en Myrthe vindt het helemaal prachtig. Ze is zwaarder als 9 kilo en kan ondertussen goed zitten, dus vond het geoorloofd haha. Ze zit er ook veel beter in, vond de maxicosi zo klein worden....ze werd er echt ingepropt en kon nauwelijks bewegen. Wij hebben de stoeltjes overgenomen van een vriendin en tante...waren 60 euro kwijt voor 2 goede autostoelen waar niets meer gebeurd is!!:)

15. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Het was minder moeilijk dan ik had verwacht, doordat ik de hele dag aan het werk ben geweest. Ik heb Daan's kamertje grondig onder handen genomen. De lades uitgeruimd en netjes geordend, gestofd en gedweild. Bedje lekker verschoond.
    Daarna ben ik met de strijk begonnen.
    De laatste uurtjes vond ik minder leuk, ik zat toen echt constant op de klok te kijken.
    Om 17:00 uur was mijn lieve, kleine mannetje weer terug en ik heb hem helemaal fijngeknuffeld.

@Kuona: carnaval festival kan inderdaad en ook de fata morgana is goed te doen. Je hebt ook de bootjes (vind die persoonlijk best saai ;)) en de pagode (dat ding gaat omhoog en zo zie je de hele omgeving...ook saai, maar zo kun je wel even naar me zwaaien :D). Verder kun in de speeltuin samen met hem op zo'n 'wip'beest. Daan vond die ook geweldig (zie foto).

@Suske: ten eerste: nog van harte gefeliciteerd!
    Kan me voorstellen dat het een teleurstelling is dat de donor waarschijnlijk niet aan een tweede zou willen meewerken. Misschien kun je er over een poosje met beide eens over praten. Ook omdat ze blijkbaar ook moeite met Silje heeft, lijkt het me niet onverstandig om er eens met zijn vieren over te praten (tis maar een idee natuurlijk he).

16. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    hier even nog een andere efteling foto Kuona:

17. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
  18. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Dinkie: wat een leuke foto zo van Sanne in dat mandje. Fijn dat de AB-kuur nu klaar is. Leuk om je binnenkort te ontmoeten op de meeting.

@ Iggy: zo jij hebt inderdaad veel geshopd, maar als het nodig is is het nodig niet waar. Succes met het WII-en en gezond eten.

@ Married: ow mooi een MD-setje, leuk hoor. Bakkerswinkel is ook leuk he? Vervelend die eenkennigheid, maar daar krijgt vrijwel iedereen mee te maken denk ik, het hoort erbij.

@ Vaam: ja, ik vrees dat het wel RSI-achtig is in combinatie met zwaardere Ebbie tillen ofzo... Lastig dat je Daan moest meegeven. Ben benieuwd hoe het is gegaan. Ah, ik lees net dat ie weer terug is, fijn.

@ Mieke: ja, tis die grote spier bovenop en ook de spier eronder soms, dan voel ik het ook met sturen in de auto enzo. Maf he? Ja, ik masseer hem ook veel. Maar ik heb nog erg weinig oefeningen gekregen en ook een beetje rare. Wat voor oefeningen moest jij dan precies doen? En ging jij dan wel door met computeren? Gefeliciteerd met Boaz'zijn 8-maanden verjaardag! Wat heerlijk dat Boaz zo goed sliep.
    Ik kan die plaatjes niet zo goed lezen van de CB, ook niet als ik er op klik, ik zie er wel een paar, maar geen 1 met een groen pijltje ervoor?
    @ Suske: ach, je hebt echt even een super-emo dag. Niet zo gek na wat je schrijft over je schoonbroer, de gevoelens van zijn vrouw over de donatie, en dan ook nog ongi moeten worden. Misschien zou je het toch eens met je broer kunnen bespreken dat jullie gedacht hadden hem voor een tweede keer te vragen, maar hen verder niet willen belasten. Kan je altijd nog zien hoe hij reageert? Enne, niks-Silje-is-een-spekkie hoor. Tis een schattig meisje!

@ Iggy: och die arme Levi, zou zeker morgen ff naar de ha gaan. Heeft ie koorts?

@ Kuona: wat jammer dat het vandaag niet zo wilde lukken met Morris zijn slaapjes. Morgen beter?

Wij hebben Ebbie nog wel in de maxicosi, maar ik vind hem ook wel krapjes worden hoor. Heb maizena gekocht, straks eventjes in Ebbies luier doen. Nu ff koken: een quiche en een salade met tomaat, mozarella en basilicum, mjam. Eet smakelijk allemaal. Vanaaf BzV kijken :).

19. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Jaaaaaaaaaa Boaz heeft mama's zelfgemaakte prutje met smaak opgegeten, nou ja op een paar happen na. En volgens mij was het ook meer dan er in een potje zit. Ik ben zo trots en blij als een pauw, oke blij hoort niet echt bij het gezegde, maar ach :D Het gaat de goeie kant op. Hihi mag ook wel, de 8+ potjes daar zitten natuurlijk ook stukjes in en Boaz is nu 8 maanden, dus hij doet het allemaal mooi volgens schema hahaha. Hij is alleen nog wat lui met rollen, het terug naar zijn rug rollen dat is hij volgens mij flink vergeten. Maar zitten gaat steeds beter. Tenminste als ik er bij blijf zitten. Ennnn ik heb het vastgelegd dat hij mama zei hoor, zal het filmpje later even uploaden.

Daffie, dat is een mooie deal vwb de autostoeltjes. Tja Boaz kan nog net in de mc maar vind het ook een beetje krap worden.

Noppie, heb je de test van de autostoeltjes gemaild en kom later nog even terug op de oefeningen.

Ga nu even Boaz zijn fles geven en voor het eten zorgen.

Oja morgen is het volgens mij mama-huppeldepupmaandag bij Prenatal dus 15% korting geloof ik.

20. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Mieke: thanx for je mailtje. Wat fijn dat Boaz zo heerlijk heeft gegeten, dan weet je weer waarvoor je het doet hihi.

Hier onwijze onweer. Ff op buienradar kijken...

Deel Deze Pagina