@ Married: ben er nog hoor! Heb momenteel echt m`n handen vol aan m`n poppetje... Overdag slaapt ze nog maar heel weinig. Als ze slaapt, is het hooguit een uurtje ... Overdag wil ze al helemaal niet in de wieg, savonds wel. Mevrouwtje vindt alles veel te interessant! Ik leg haar wel geregeld in de wieg neer, maar dan is ze na ong. 20 minuten weer klaarwakker en laat haar dan ook eerst even liggen. Maar na 10 minuten is ze echt overstuur en gaat het jengelhuiltje over in krijsen. Bij mama en papa liggen vindt ze helemaal geweldig maar dat is ook niet altijd de bedoeling natuurlijk. Ik wil nu zo`n draagdoek aanschaffen, zodat ze toch dicht bij me is en ik m`n handen vrij heb. Van een vriendinnetje heb ik een draagzak geleend, maar daar hangt ze zo in en haar beentjes bungelen zo heen en weer. Iemand al positieve ervaringen met een draagdoek?
hoi mamma van stef: las net je verhaal en weer is alles hetzelfde bij ons martijn is ook schilverig in het gezicht en kleine rode plekjes op gezicht en in de nek. verder zitten wij omdat martijn zo spuugde ( ook met golven en tijdens na de voeding nog spugen) aan de friso comfort, martijn is nu al 1 week in de erge diarree en ook elke keer verschonen, het loopt hem gewoon langs de benen en op de rug. waarschijnlijk ligt de diarree aan de johannes broodpitmeel,omdat de darmen daar echt aan moeten wennen, omdat de darmen meer moeten werken om het te verteren. ook is martijn tijdens de fles erg onrustig en met het boeren al helemaal, wordt dan hysterische overstuur. het onrustige na de voeding is hij niet, als hij weer moe wordt baker ik hem in en leg ik hem boven neer zodat ie lekker kan gaan slapen. de rust en regelmaat erin krijgen, maar als jildou naar de peuter moet laat ik hem beneden in de kinderwagen slapen. wat zie ik een herkenning in jou verhaal. toen jildou nog klein was dachten ze ook aan koemelkallergie omdatdie toen dezelfde verschijnselen had als martijn nu ook heeft, jildou heefttoen ook de speciale voeding gehad (nutramigen) , daar kon ze niet over en ze had dus ook geen koemelkallergie. ik moet morgen met martijn naar het cb,dus vraag ze daar even hethoe en wat. op de rest reageer ik vanavond, ga op visite gr anita
Iggy Echt waar hihihihi. Wij hebben haar bij de Ikea gevonden toen ze ongeveer 12 weken was. En jullie.
tijdens een dienst van mij bij NS zat er een pupje van 3 maanden ongeveer alleen in de trein na veel gehannes en heen en weer gezeul is ie bij ons gebleven en nu is er alweer 2 jaar!
weet iemand of er een houdbaarheidsdatum is voor luiers? ik kan alleen een productiedatum vinden op die pakken
ja dat weet ik dus niet heb een pak van een collega gehad met productiedatum 2004 en ik wilde ze weggooien maar mijn man zegt das echt onzin
Mireii; maar je man weet toch ook dat ze net eten had gehad? Vindt het wel een beetje vreemd dat hij zo op zijn moeder vaart hoor. Zijn ze gewoon nederlands of komen ze uit een andere cultuur, want dat zou het wel een beetje kunnen verklaren natuurlijk. Er zijn heel wat culturen waar de oma het kind praktisch opvoedt.....niet dat dat bij jullie moet gaan gebeuren natuurlijk he! Jij bent de mama en weet echt wat het beste is voor Soraya hoor, dus nogmaals praten met die man van je! Makkelijk gezegd he....succes meid, ik vindt Soraya overigens echt een schatje hoor Maatje; Myrthe krijgt 5 x daags 150 cc met 5 schepjes (dus eigenlijk 165cc) Martientje; wat fijn dat het beter lijkt te gaan met de speciale voeding. Hopelijk zet dit door en verdwijnt de uitslag ook. Enna; is toch wel zwaar zo he. Je moet toch erg veel alleen doen, gelukkig dat je even hebt mogen bijtanken bij je schoonouders. Wij voeden op vraag, maar zorgen wel dat er minimaal 3 uur tussenzit en overdag niet meer als 5 uur. Daar zorgt Myrthe echter zelf wel voor haha. Uk; zou Ferry wel gewoon met 4 maanden met bijvoeding mogen beginnen, of moet dat ook gerekend worden vanaf de uitgerkende datum? Tir; het houdt ook niet op he! Ik blijf gewoon doorduimen hoor...succes meis. Mieke; heerlijk he als ze iets langer te blijken kunnen slapen.... Noppie; soms hartverscheurend he als ze blijven huilen...hopelijk is ze ondertussen weer tevreden. Married; die Thije van jou doet het geweldig hoor 's nachts, denk dat we allemaal jaloers zijn hihi. En graag gedaan hoor die link. Deze mama is ook een stuk rustiger sinds het gebruik van de paccodoek Dinkie; fijn dat Sanne goed gegroeit is. Een candidainfectie is wat minder, de micanozol zal wel helpen hoor! Hier zijn we dus weer terug van de kinderarts en gyn. en we zijn allebei weer helemaal goedgekeurd. Myrthe hoeft niet meer terug te komen gelukkig. Ik mag weer gaan sporten en in bad. Ze hebben geen reden gevonden waarom de ontsluiting niet wilde vorderen en dat heeft dus ook geen consequenties voor een eventuele volgende bevalling. Dan zou ik gewoon op de normale manier kunnen bevallen. Myrthe gaf me daarnet weer een grote glimlach...heerlijk en ze ligt nu te kraaien in de box. Papa is haar aan het filmen hihi. Oh, kraaien wordt nu huilen, dus ze moet naar bed denk ik Oh ja, wil iemand mij aan zo'n mooie banner helpen please please xxx Daffie
daffie heerlijk he meid als ze je een glimlach geeft levi doet het ook al al zegt iedereen dat het stuiplachjes zijn van 1 keer weet ik echt zeker dat het geen stuiplachje was
Normaal zou Ferry nu al anderhalf uur aan het huilen zijn, maar heb nog geen snikje gehoord Hij werd even wakker en heb hem toen eten gegeven. Hij heeft niet eens alles opgegeten Nu ligt hij bij manlief en hij heeft nog nooit eerder zoveel gelachen! Arme kind is eindelijk ontspannen!
Daffie: Bij voeding is hij gewoon 3,5 maand oud, want hij heeft al vanaf zijn geboorte eten in zijn maagje en darmpjes gehad. Ik mag zijn voeding van het cb gewoon verhogen, maar niet meer als een liter. Als hij 6 x 150/ 5 krijgt zit ie goed. Zodra ik merk dat hij meer nodig heeft ga ik wel ergens aan de bel trekken. Maar hij kreeg nu nog 4 x 130/4 en 2 x 150/5 dus zal nog wel even duren
Weet ik, ik bedoel dus ook dat ik hem nu meer flesvoeding geeft en als hij daarna weer meer honger krijgt dat ik ga vragen of hij met pap/ fruit of groentehapjes mag beginnen.
Altijd erg leuk om hier weer eens mee te lezen. Het herkennen van alle klachtjes mbt (borst)voeding, huilende baby's en wat allemaal meer... heerlijk! Voel ik me spontaan weer een beetje minder alleen staan met het huilende, eisende, maar vooral ook vreselijk lieve wormpje. Ben overgestapt van 15a20 minuten laten huilen naar toch maar gewoon oppakken en lekker knuffelen/in de draagdoek/op mn buik slapen. Ik probeer met Silje nu wat meer op mijn geveol af te gaan met wat ik denk dat goed is. Voor mij voelt het iig beter en iedereen heeft er een andere mening over dus ik doe maar gewoon wat ik zelf wil/voel. Moet mezelf ook er regelmatig aan herinneren dat het CB ook maar gewoon een instantie is waarvan de bezoekjes ook nog eens helemaal niet verplicht zijn en dan besef ik me weer dat ik dus ook helemaal niet hoef te doen wat zij adviseren. Wat dat betreft had ik niet verwacht dat dat voor mij 1 van de lastigste dingen is van het hebben van een beeb; Het niet teveel luisteren naar anderen. Daarom is het ook zo leuk om hier mee te lezen. Iedereen hier is op dezelfde manier aan het aan klungelen met alle adviezen van CB/Ouders/Schoonouders etc. @voedingsbh Ook ik kan nog niet echt een geschikte vinden. Ik denk dat ik ook eens ga kijken bij de winkel van het groene kruis. Wie weet dat die wel goed passen. @uitkoken kolfattributen Ik kook alles dat met de melk in aanraking komt iedere dag 1 keer uit. Na ieder gebruik was ik de boel goed met heet water en meestal met een sopje. Had begrepen dat je kolf onderdelen niet in een magnetron sterilisator mag doen? : Kolven gaat hier trouwens steeds beter. In het begin kolfde ik ook maar ongeveer 70ml, maar inmiddels kolf ik tussen de 200 en 300. Heb wel de dubbele electrische kolf en kolf inmiddels een week of 3. De dr Brown flessen koken wij trouwens ook uit met alle onderdelen erbij. Wist niet dat niet alles uitgekookt mag worden? Zal de gebruiksaanwijzing er nog eens bij pakken. @kleding kopen voor meisjes versus jongens Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen (ik koop bijvoorbeeld helemaal niet zoveel voor onze meid), maar ik heb wel eens een artikel gelezen dat erover ging dat een meisje krijgen voor de ouders vaak veel duurder is dan een jongen krijgen ivm de kleding en op latere leeftijd verzorgende producten (bv make-up ed). Dus dat belooft wat voor alle meisjes-mama's! @kim84 Onze kabouter wil overdag ook niet goed slapen in de wieg. Na 15 min begint ze te zeuren. En indd, 's avonds en 's nachts vindt ze het prima en gaat meteen slapen als ze in dr wiegje wordt gelegd. Ik heb geen idee waar het door komt, jij wel? Ik heb om die reden ook een draagdoek gekocht (TricotSlen van de Prenatal). Werkt prima. Zo slaapt ze overdag toch en kan ik nog wat gedaan krijgen. Je kunt niet alles doen met zo'n baby op je buik, maar wel wat huishoudelijk geklungel zoals stofzuigen ed. @luiers Wij zijn na ongeveer 2/3 weken begonnen met de uitwasbare luiers (Flexitots van Kaatje katoen). Was in het begin bij de peopluiers ff schrikken want je moet dat een beetje uitspoelen voor je het in de luieremmer knikkert om ze uit te kunnen wassen. Maar inmiddels zijn we een beetje gewend en het scheelt nu flink in de kosten en we hoeven helemaal niet stil te staan bij het kopen van luiers want we hebben er 20 dus wassen ongeveer om de dag de luiers en dan heb je verder nergens omkijken naar. Ik ben er dus wel enthousiast over hoewel ik mij het gemak van de wegwerpluier wel heel goed voor kan stellen. Moet wel zeggen dat Silje tot nu toe nog geen 1 keer rode billetjes oid heeft gehad. Weet niet of het door de luiers komt en klop t natuurlijk direct af. Vandaag voor de na-controle bij de VK geweest. Alles was ok. Knip was redelijk geheeld. Heb nu wel een druppelvormige ipv ronde vagina, maar daar maak ik niet heel regelmatig foto's van denk ik dan maar! Is op een bepaalde manier een beetje een afsluiting van je zwangerschap en bevalling. Voelde me dr ergens wel wat emo onder. Hoog tijd om wat te eten voor de kabouter weer honger krijgt! Grtz, Susan
ben ik de enige die een beebje heeft die alleen huilt als ie eten wil? was echt bang vorige week dat ie ziek was omdat levi nooit huilt
Iggy: Toen Ferry nog in het ziekenhuis lag was eten en poepluier ook het enige waar hij om huilde Helaas is dat nu wel anders. Geniet er maar van hoor! Voor je het weet....
Uk, wow dat klinkt wel heel erg goed zeg wat die osteopaat gedaan heeft. Lijkt wel een soort wonder dokter. Ik hoop heel erg dat deze behandeling Ferry goed zal helpen. En wat een rust in huis zeg... nu Ferry zo ontspannen is en lekker slaapt. Dinkie, candida och jeetje... ik zal het donderdag zeker even vragen. Luiers: ik gebruik de newborn 2 van Pampers, Boaz is al flink aan de maat voor zijn jonge leventje en die zitten echt prima bij hem, daarnaast gebruik ik ook de baby dry 2. De kruidvat luiers vond ik echt 3x niks. En Sanne weer goedgekeurd, helemaal toppie. Wat groeien ze hard he in 4 weken. Married, wat een mooie bh is dat zeg, ik ga zeker even snuffelen op de site. Er staat dat je je gebruikelijke moet moet aanhouden, heb jij dit ook gedaan en zit de 'Anita' bh dan goed? Ik heb net namelijk opgemeten en ik heb een omvang van 85 en voor mijn zwangerschap had ik 80D. Iggy, Boaz huilt ook als hij wil eten, voor een vieze luier hoor je hem niet hoor. Kolven: net in 20 min. 150 cc gekolfd. Heb het in de speciale Medela zakjes gedaan om in te vriezen. Ik was alleen vergeten dat je het zakje al direct op de kolf kunt bevestigen, nou ja volgende keer maar weer. Suske, haha wormpje... de tante van mijn vriend noemde Boaz al een larfje, hihi vond ik ook al zo grappig. Oh ik heb de kolfonderdelen wel in de magnetronsterilisator gedaan, oeps? Daffie, goed zeg dat jullie allebei weer goedgekeurd zijn. Dus morgen bespring je de nieuwe fitnessapparaten Wij hingen net saampjes boven Boaz en die gaf ons toch een heerlijk brede glimlach
@ Uk, wow, dat klinkt echt super joh van de osteopaat! Ik zal niet meer zo lang kolven, dat beloof ik .. net had ik trouwens in 5 minuten 30 cc Thanx trouwens ook voor je geruststelling. Ik ben idd weleens bang dat Thije ook niet genoeg krijgt omdat ik zo lang moet kolven. Gelukkig ben ik niet de enige shopperd .. Ze hadden weer nieuw spul bij de hema he.. heb ook wat ingeslagen @ Kim84, hee daar ben je! Ik leg Thije overdag in de reiswieg van de kinderwagen, dat werkt hier goed. Al wil ie lang niet altijd even lang slapen hoor. @ Daffie, Thije doet het zeker goed ja! Maar dit is pas zijn 2e echt goede nacht.. dus of het nou toeval is weet ik niet? Ben er iig erg blij mee! Fijn dat jullie allebei weer goedgekeurd zijn! @ Suske, een druppelvormige vagina?! Sorry hoor, maar ik lig echt in een deuk hier! Ik wil niet eens weten hoe die van mij er nu uitziet en wat voor vorm het heeft Ik heb begin april controle bij de vk.. zal mij benieuwen. Jij hebt zulke leuke naampjes voor jullie kleine wormpje, kabouter. Hier is het vaak wurm en soms ook wel monster En we noemen hem vaak bij zijn voor- en achternaam, haha... arm kind. @ Iggy, wees blij .. Maar wie weet komt het nog wel. Thije huilt niet om een vieze luier oid, maar wel als ie honger heeft of last heeft van krampjes. En soms is het ook gewoon jengelen (al valt dat de laatste tijd heel erg mee). @ Mieke, ik had voor de zwangerschap 70B en nu 75C. 75C is dus de maat van de Anita-bh's die ik heb. Thije heeft trouwens dit weekend voor het eerst echt gelachen! Daarvoor waren het al vaker stuiplachjes, maar dit was nu echt! Ga nu maar eens soep maken (nja, opwarmen ). Thije heeft net al eten gehad, alleen maar rechts, toen viel meneer in slaap Zal binnen een uur dus nog wel komen voor borst nummer 2.