Iggy, Vera huilde in het begin ook alleen als ze honger had. Nu is t wat meer (soms krampjes, kort huiltje bij inslapen oid). Tot 6 weken wordt t kennelijk steeds iets meer. Maar ik vind haar ook nog steeds een modelbaby hoor, zo lief, vrolijk en rustig! Volgens de kraamvz kwam t doordat ik rust uitstraal ! En dat terwijl ik normaal gesproken best een stresskip kan zijn Uk, wat goed dat de behandeling al meteen baat blijkt te hebben Mieke, mjam, pannenkoeken! Ik ga maar es beginnen met de runderschnitseltjes.
Ja meiden, tis echt ongelooflijk, maar hij slaapt dus nog steeds En als ie even wakker is, zit ie te lachen en te ontspannen! Ik hoop dat het zo blijft, maar alleen voor vandaag al was het het geld waard! (we krijgen het wel terug van de ziektekostenverzekering hoor)
Hey meiden, Heb al even niet meer gereageerd, maar ik ga niet al die pagina's inhalen hoor @Leintje, veel plezier bij de yoga! Ben benieuwd hoe de papa avond zal gaan @Iggy, hihi wat leuk die complimenten van de dokter! Hopenlijk slaat de kuur voor je darmen snel aan! @Dinkie, fijn dat alles goed was op t cb! oei maar wel een schimmel lees ik, nou hopenlijk helpt de zalf snel! @Kleertjes, wij hebben eigenlijk bijna geen kleertjes gehad, maar 1 of 2 dingentjes. Mn moeder had dat tegen mn schoonzus gezegd, dus die ging gelijk naar zolder om een zak kleding te pakken van haar dochtertje! Mogen we lenen, vond t wel erg lief, zat een gaaf roze mexx jasje bij @Uk, wat bijzonder je bezoek aan de ostheopaat, ik heb geen idee wat zo'n man doet, maar zo te lezen vond Ferry het erg prettig! Hopenlijk blijft hij zo ontspannen! @Kim84, hier precies hetzelfde, overdag heel wakker en 's avonds en 's nachts slapen... vreemd hoor! Josanne wil overigens overdag ook niet echt in haar wiegje slapen, het is pas 1 keer voor 1 uurtje gelukt Ik heb zelf een soort van tricotsleng (zelf gemaakte versie) ik ben er erg blij mee, de kleine meid vind het heerlijk, en valt bijna meteen in slaap als ik haar erin doe! @Miireii, wat een nare situatie, ik zou daar ook totaal niet tegen kunnen. Jij weet hoe je meisje in elkaar zit! Brrr ik denk dat ik in jou situatie niet zo rustig had kunnen blijven! Sterkte meid! @Daffie, fijn dat jullie allebei goedgekeurd zijn! Lekker dat je nu weer in bad mag @suske, fijn dat alles goed was bij de vk, inderdaad een soort afsluiting. Maar aan de andere kant heb je ook een prachtig resultaat in je armen van die periode! een "prachtig aandenken"! @Mieke, heerlijk he dan zo'n glimlach @Married, nou Thije krijgt meer uit je borst dan je kolf hoor! Kindjes "masseren" beter dan je kolf! Gaaf he die eerste echte lachjes! @Voedingen: Josanne krijgt 6 x 100cc water + 3 schepjes. Hier al 3 dagen een heel wakker dametje, vanmorgen werd zo om half 8 wakker, ze heeft rond half 1 een uurtje geslapen en tussen 4 en half 7... ongelofelijk! Meeste tijd tussendoor is ze rustig, en kijkt ze om zich heen, alleen als ze last van krampjes heeft moet ze enorm huilen! Dan kost t wat moeite haar te kalmeren. en helaas is het niet echt weer meer om te wandelen.. dus nu maar iets meer huishoudelijk werk gedaan. Van t weekend lekker boven in bed geslapen, en de kleine meid op haar eigen kamertje. En dat beviel erg goed, ik wordt niet van elk kreuntje en steuntje wakker... maar tja de werkweek van papa is weer begonnen dus vannacht weer op de bank.
Axioma, als Josanne nu op haar kamertje slaapt zou je haar beneden kunnen voeden, dan heeft je man er toch geen last van en zou jij in het bed kunnen slapen. Babyfoon zachtjes naast je en dan hoor jij haar hij hopelijk niet. Misschien heeft Josanne haar 5 weken sprongetje. Married, oke dan hou ik toch een cupmaat groter aan en de omvang ook, van 80D naar 85E pfffff. Hoop wel dat wanneer ik stop met bv mijn cupje weer slinkt hoor, zonde van alles wat ik heb liggen. Maka, helaas geen pannekoeken, het worden zelf gemaakte hamburgers met tartaartjes, bedacht dat ik dat nog in de vriezer had. Schnitzeltjes zijn ook lekker hoor! Married, lekker hoor soepie! ben ik dol op.
Mama van stef: klopt de ene keer is het wat erger dan de andere keer, ben je al naar de huisarts gewest dan? Maried: groot gelijk dat je er niet uit gaat vandaag, inderdaad die meiden zijn al een tijdje niet geweest . Uk: Geweldig dat Ferry gelijk zo rustig werd en dat hij zo goed sliep na die tijd, hopelijk zijn de lange huiluurtje nu voor bij. Wat ik me af vroeg huilde hij in het ziekenhuis ook al zo veel dan? Iggy: die van mij is ook zo makkelijk hoor huilt ook alleen maar bij een poepbroek of als hij honger heeft. Fuad heeft honger dus ga hem even een flesje geven.
@Mieke, tja van t weekend heb ik haar ook op haar eigen kamertje de fles gegeven, maar dan nog wordt mn man telkens wakker als ik naar haar toe ga.. ooit zal hij er toch aan moeten geloven hoor Ja ik heb vanmiddag ook mn oei ik groei boek erbij gepakt, ik herken het minder slapen en veel bij mij willen zijn wel... maar vaker voor een voeding komen doet ze dan weer niet. Wat een schattige foto's van slapende Boaz Hij groeit trouwens goed zeg! Nou ik mag niet klagen want na de fles van half 7 ligt ze nu heerlijk naast me in de kinderwagen te slapen. Manlief is naar een vergadering, dus ik lig ook al heerlijk op de bank met mn dekbed... eindelijk in "bed" tv kunnen kijken Binnenkort ga ik afscheid nemen op mn werk, nou heb ik voor de clienten wat nieuwe dvd's gekocht dan kunnen ze die kijken in de pauze's. Maar ik zit te twijfelen wat ik voor mn collega's zou moeten doen, iemand nog leuke ideeen?!
@Suske: ik heb geen idee waarom ze niet wil slapen. Ze is niet huilerig of jengelig als ze wakker is. Waarschijnlijk hoort het bij deze periode? @Married: in de kinderwagen slaapt ze alleen als ze in beweging is. Zodra ze stilstaat, wordt ze wakker.... En rondjes lopen in de huiskamer levert ook alleen maar slijtageplekken op en het weer is wordt er ook niet echt beter op! @Axioma: hier heeft ze ook maar 1 keer 2 uurtjes geslapen overdag in de wieg. Wat het overdag is met die wieg, ik heb geen idee. Via hier heb ik een draagdoek gekocht. Hoop dat ze dan wat meer slaapt overdag!
Kim, heb je het niet willen slapen van Isa al besproken op het CB? Misschien dat zo'n pacco inbakerdoek ook wel iets voor Isa is waardoor ze misschien wel beter slaapt. Axioma, hahaha in bed tv kijken En tja hij zal er idd een keer aan moeten geloven en is misschien ook een kwestie van wennen. Ik ben ook iemand die de nodige slaapuurtjes echt nodig heeft en krijg ik die niet, dan ben ik toch minder te genieten de volgende dag en merk ik dat goed. Maar ik moet zeggen dat ik me de afgelopen weken overdag toch redelijk goed voel, niet uitgesproken oververmoeid of prikkelbaar, dus heb toch het gevoel dat je er wel aan gewend raak. Daarbij rust ik niet extra overdag. (en ben ik weer aan het werk) Married, heb 2 anita's besteld, maar ook nog een voedingsshirt en een ander shirt, oeps... was weer verleidelijk zeg. Martine, wat een mooi mannetje is Fuad zeg. De foto van vandaag is echt heel schattig. Goh Boaz is al weer zo lekker aan het slapen. Om 18 uur naar bedje gebracht. 45 min. later was hij aan het jengelen, even gaan kijken en hem uit bedje gehaald, bleek een boertje dwars te zitten en heb ik hem weer terug gelegd. Hij sliep meteen weer verder. Toen een uur later weer wat gejengel en net toen ik naar boven wilde gaan hield het op en nu is het al weer ruim een uur verder. Dat gaat goed. Vanavond doen we hem zo laat mogelijk in badje, daarna voeden en weer in zijn ledikantje, hopelijk pakt hij dan ook weer wat langer dan 3 uurtjes. Eventueel kan vriendlief dan nog een flesje geven.
dank je wel voor de reactiies: Ik ben bij de huisarts geweest en deze denkt ook aan koemelkallergie, zeker omdat allergieen veel voorkomen in het gezin. Nu moeten we ruim 2 weken nutramigen gebruiken. Ze hadden het niet op voorraad bij de apotheek dus kan het morgen ophalen. Hierna moeten we weer gewone melk gaan proberen om te vergelijken of de nutramigen de klachten laat verdwijnen. Wel zij ze erbij dat deze voeding nog meer licht verteerbaar is, dus dat Tijs hongeriger kan zijn. Iemand ervaring mee? Weet eigenlijk niet wat ik hoop, hoop eigenlijk dat Tijs geen koemelkallergie heeft, maar andere kant wat is het dan wel? En als deze voeding voor hem zal werken vind ik dat natuurlijk ook erg prettig! Ga dus vanaf morgen bijhouden hoe het gaat, zodat ik duidelijk heb of de klachten in de loop van de week zullen verminderen.
@ Mieke: het niet willen slapen is meer iets van de laatste dagen. Eigenlijk sinds afgelopen vrijdag, dat het echt opvalt dat ze niet wil slapen. Isa is niet onrustig of maait met haar armen waardoor ze niet kan slapen. Heeft zo`n inbakerdoek dan wel zin? Wel merk ik dat ze absoluut niet in de box wil slapen, daar wordt ze teveel voor geprikkeld door wat er allemaal in ligt en de mobiel die boven haar hangt. Nu ligt ze helemaal knock out in d`r wiegje. Kwart voor 8 flesje gehad en om kwart over 8 in het grote bad geweest samen met haar papa. Kachel lekker hoog gezet en hydro luier met omslagdoek lekker op de verwarming gelegd. Ook haar romper en slaapzak waren lekker opgewarmd. Tijdens het afdrogen sliep ze al, werd eventjes wakker en mopperde maar toen haar warme romper aanging, was ze helemaal in dromenland! Nu maar afwachten tot hoe laat ze slaapt!
@ Mieke: Ebbie doet hier ook altijd van die hele lange slaapjes vanaf begin van de avond helaas. Vandaag zelfs al vanaf 17.00 ligt ze te pitten, jammer dat het dan niet snachts is he? Shit, zie nu je opmerkingen over dat kolven pas en ben dus al naar het CB geweest... Heb net weer gekolfd, aan 2 kanten tegelijkertijd. Ik krijg dan binnen de 10 minuten zo'n 50 cc, maar dan heeft Ebbie dus nog niks gedronken. Als de toeschietreflex op gang is gekomen komt er eventjes heel veel uit, maar dan houdt het gewoon snel op? Ik moet morgen de lactatiedeskundige bellen, ik zal eens vragen wat zij hier nou van vindt! Maar volgens mij krijgt ze wel genoeg binnen, want de arts van het CB zei dat ze goed was gegroeid en ook heeft ze veel poep-plasluiers.... Hmmm, it's a mystery! Steriliseren van die schelpen: doe ik 1x per dag, maar ik heb vandaag bijvoorbeeld 2x gekolfd... Ik heb afgelopen week voedingsbh's gekocht bij Livera, o.a. van het merk Anita. Zitten mij wel goed. Ik heb de verkoopster ook mijn handeltje laten opmeten en haar laten adviseren, want zelf snap ik nooit wat van BH-maten. Voor mijn zw had ik maat 85B en nu 85D en soms E, dus voor mij zeker niet dezelfde maat! @ Mause: ja, lastig he, om te bepalen wat nu slim is om te doen. Als ik bij Ebbie n poepbroek ruik, dan verschoon ik haar ook hoor. En dat boertje heb ik ook al meegemaakt ja. Maar soms is er gewoon niks te vinden waarvoor je haar kan troosten helaas... @ luiers: hier newborn van AH. @ Uk; goh, wat een positief verhaal zo over de osteopaat. Ebbie heeft flink gehuild smiddags voor ik naar het CB ging. Heb haar toen nog een voeding gegeven en ze huilde ook nog toen ik haar in de wandelwagen legde. Toen we bij het CB waren ging het gelukkig beter! Fijn dat Ferry zo goed op de behandeling van de osteopaat reageerd zeg! 5 uur achter elkaar is inderdaad erg veel. Dat heb ik met Ebbie nog niet meegemaakt moet ik zeggen, maar dat komt ook omdat ik dan weer ging voeden of een andere truuk ging uithalen... @ Kim: Ebbie wordt heel snel stil en rustig in de draagdoek. Maar ik doe dat niet vaker dan 1x per dag, anders wil ze er echt nooit meer uit ben ik bang... Vanmiddag in stormachtig weer met Ebbie naar het CB getogen. Van tevoren had ik haar nog gevoed. Daarna huilde ze helaas direct weer, maar in de wandelwagen werd ze gelijk rustig. Ik moest echt de regenhoes om de wandelwagen doen, want het regende echt bizar hard! Op het CB heeft Ebbie gelukkig maar heel kort gehuild. Verder deed ze het onwijs goed: ze weegt nu alweer 3460 gram en is in 17 dagen dus 280 gram gegroeid. Volgens de arts was het helemaal goed qua groei! Ze is nu 52 cm. Ook de check-up van haar ogen, haar hart en haar darmpjes was goed. Verder vond de arts dat Ebbie heel sterk was, yes! Thuisgekomen heb ik Ebbie weer gevoed en toen ze weer ging huilen heb ik haar lekker in de draagzak gedaan. Ik vond dat het eventjes tijd was voor haar om echt te ontspannen. Ze werd al snel stil en heeft n uurtje bij mij op schoot gelegen zo. Toen we gingen eten heb ik haar in een voorverwarmd wiegje gelegd. Ze deed nog eventjes haar ogen open, maar sindsdien ligt ze dus te maffen. Tsja, soms denk ik dan, waarom zou ik niet wat vaker eerst die draagdoek gebruiken. Maar ja, uiteindelijk moet ze toch ook echt zelf in slaap kunnen vallen jongens? Lastig hoor.
Helemaal leuk zeg! leuker dan die saaie box van pampers of zwitsel die natuurlijk helemaal niet kleurt in het kamertje Noppie, fijn dat Ebbie is goedgekeurd! Nou ja mij theorie hoeft natuurlijk niet zo te zijn hoor! Ik dacht ook maar even mee, als ze verder goed is gegroeid.... Ben je niet weggewaaid vandaag toen je op pad ging, wat een rot weer zeg. Waar blijft dat mooie lente weer wat we dit weekend hadden.
Ik ben nog maar een paar dagen bezig met kolven, maar wat ik doe is na elk gebruik even een heet sopje alle onderdelen wassen, daarna afspoelen en dan drogen met een schone katoenen luier (neemt goed vocht op). Ben van plan om 2 a 3 keer per week alles uit te koken. Gewoon in een pan, want mij is verteld dat de borstschild (zo'n zachte flexibele) niet langer mag koken dan 1 minuut, omdat ie anders lelijk wordt. Dus gooi ik alles maar gewoon in een pan en doe ik de laatste minuut de borstschilden erbij.
Ik ben zojuist overgestapt van maatje 1 Pampers New Born naar maatje 2 van Pampers Baby-Dry. Volgens een vriendin net zo goed als maatje 2 van New Born, maar meer luiers voor dezelfde prijs (ze zijn dus iets voordeliger). Vandaag voor het eerst gebruikt en bevalt prima. Luuk is denk ik nu zo'n 4,5 kilo schat ik zo (woensdag wordt ie weer gewogen op CB).
Troelala troelala goedemorgen meiden, hier een gelukkige mama! Ferry is gisterenavond lekker naar bed gegaan en we hebben geen kick gehoord! Hij kreeg om 20:00 uur de fles en een half uurtje later op bed gelegd. Hij kwam weer elke 4 uur, maar dat geeft niet, hij heeft niet hysterisch gehuild. Manlief heeft de nacht gedaan zodat ik kon slapen. Wel jammer van het onweer! Schrok me kapot! Vanmorgen toen Ferry wakker werd heb ik hem even bij me op bed gelegd en hij was aan het kletsen en steeds als ik iets zei tegen hem ging ie lachen. 1 keer ook met geluid In mijn ogen is die osteopaat echt een wonderdokter!
oh uk wat fijn meid dat het werkt.... super hoor nou levi is beetje benauwd nog steeds, en somskomt er zelfs een beetje melk uit zijn neus naar de flesvoeding! zo zielig... roy gaat ff neusdruppeljtes halen en ik leg een half uitje bij hem dat schijnt te helpen
Iggy: Gewone zoutoplossing is het beste, die kun je ook vaak gebruiken. Als je bv. Otrivin haalt, dan mag je dat niet zo vaak en niet zomaar gebruiken
hallo dames. allereerst, bedankt voor jullie reacties. ik heb het er echt wel moeilijk mee. zelf weet ik ook wel dat het deels door het cultuurverschil komt. mijn schoonfamilie is marokkaans, en op sommige momenten is dat best heftig. dat merk ik ook aan mijn man. het ene moment staat hij voor alles in, en het andere moment veranderd hij zo snel weer van gedachtes dat ik niet eens de tijd heb gehad om met mijn ogen te knipperen. zijn moeder is gewoon alles voor hem. dat respecteer ik ook natuurlijk, maar het moet niet ten koste gaan van onze kleine en van mij. want ik weet namelijk niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan.. zijn ouders kunnen moeilijk nederlands, dus als ik het uit zou leggen hoe ik het graag zou willen dan begrijpt ze me niet, of ze is gelijk beledigd, terwijl dat helemaal niet nodig is! het is echt een schat van een mens. het is natuurlijk ook haar eerste kleinkind, maar dat wil nog niet zeggen dat het op haar manier moet gaan. mijn man en ik hebben hier nog niet over gesproken, ik heb er eigenlijk niet zoveel puf voor, want ik weet dat ik toch aan het kortste eind trek.. zijn familie gaat voor alles, en soms beseft hij niet dat hij mij daarmee kwetst, of dat hij niet het beste voor Soraya wil. alleen maar voor zijn familie dus. naja ik zie wel hoe het afloopt. ik voel me er sowieso wel k*t onder want ik was van plan om mijn melkproductie weer op te krikken (Soraya hapt nu ontzettend goed aan de borst, en nu laat ze niet steeds meer los) de vrouw van het CB vond het een ontzettend goed idee en die heeft mij ook gezegd hoe ik het zou kunnen doen. maar als ik daar nu aan ga beginnen en stel dat mijn productie weer op gang is dan gaat mijn schoonfamilie waarschijnlijk alleen maar meer denken dat ik dr voor mezelf wil, omdat ik dan geen flesjes meer geef... ik wacht nog maar even af denk ik... Ik heb trouwens ook weer te vroeg gejuicht hihi! Soraya lag gister om half 10 in bed en ze kwam zich alweer om 3 uur melden, daarna weer om kwart over 7.. (waar is dat ritme toch?) hahaha naja ik zie het allemaal wel. (ze ligt nu wel lekker te maffen in de box, heeft ze ook nog nooit gedaan!) @Uk: wat heerlijk dat Ferry nu zo rustig is! kan me voorstellen dat het in jou ogen een wonderdokter is! @Mamavanstef: nou ik hoop dat die voeding gaat helpen. kan me voorstellen dat je liever niet hebt dat het koemelkallergie is, maar dan heb je in ieder geval wel zekerheid. en dan kan er ook wat aan gedaan worden! @Mieke: nou, hoe heeft Boaz geslapen? ik voel me eigenlijk heel slecht.. ben verkouden, mijn hele hoofd zit dicht en ik heb last van mijn keel. zegt mijn man vanmorgen: je kan Soraya ook wel naar mijn moeder brengen..! (jaja!) Gister nog bij de orthodontist geweest en in juni mag mijn beugel er eindelijk uit! ik moet eigenlijk niet zeuren want dan heb ik hem net een jaartje gehad hahah! maar het is wel een prettig vooruitzicht! ik kom straks nog wel even om het hoekje kijken. liefs!