@Axioma, kan idd goed hoor! Naomi woog op de laatste dag van de kraamhulp 3240 en toen ze 8 dagen later van het CB kwamen woog ze 3780! Met kleertjes dan wel aan, maar toch! Dus denk dat Naomi ook een lekker michelinpoppetje gaat worden Hier sliep ze maar effekes (half uurtje), dus voor mezelf om te rusten kwam ook niet echt iets terecht, toen heb ik haar maar gevoed en nu slaapt ze weer als een roosje. @Daffie, bij jou komt Myrthe dan ook om de 2 2.5 uur? Naomi vandaag ook (tenminste vanaf haar 2e voeding), zal wel weer een regeldag zijn.
@Sjors: het bedrijf gaat natuurlijk ook gewoon verder! Wel fijn dat je ook weinig last hebt van de wond. Heb je een beetje genoten van de tijd dat je ouders bij jullie waren? Die zullen het ook wel jammer vinden dat ze nu weer naar huis gaan? lekker die temparatuur hoor. Gaat het verder goed met Daan? @Caro: : laatste vetrol. Nou daar kan ik over mee praten hoor, maar die zullen bij mij nooit helemaal weggaan ivm huidoverschot na veel afvallen. @Maka: hele leuke foto's en wat een schattig jurkje. Sta nog steeds versteld van Vera haar bos haar! Wel fijn dat je koortslip niet heeft doorgezet! Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je vriend. sommige zeggen dat als je een meisje hebt gehad de zwangerschapsdementie nooit overgaat! @Martine: wat jammer dat je morgen pas bij de HA terecht kan. Kan me voorstellen dat je nu nergens zin in hebt. @Voorkeurshouding: Yannique is af en toe zo eigenwijs dat ze lekker haar hoofdje terug draait als ik het bijvoorbeeld naar rechts heb gelegd! @Mieke: ik verschoon minimaal 1x per week het bedje! Wordt idd niet echt vies zoals je zegt en ook ik heb er een hydrofiele doek in liggen onder haar hoofdje! Die doos van het CB zei tegen mij ook dat ik Yannique 10 druppels Vit D moest geven ipv 5, want dat was een nieuwe richtlijn! Vit K is wel gewoon 5 druppels! @Mamavanstef: ow wat zielig dat ie zelf spuug in zijn haar had ! @HJ: zijn nu allebei je mannetjes thuis? Dat had ik even gemist hoor! Goed om te horen dat Lex en Midas het goed maken. En dat zit ik al te zeuren als ik alleen Yannique moet meenemen. Bij jou is dat dus nog eens maal 2! Kan me indenken dat je het gehad hebt met de visite. Is voor die kleintjes ook vermoeiend en dan nog eens al die extra prikkels. @Kelly: dat is een geruststelling dat de gehoortest nu wel goed was bij Isa! Dat klinkt als een marteling die BV bij jou. Goed dat je op FV over bent gegaan! @Mieke: hoe was het met Boaz bij de kinderarts? De luiertas hangt gewoon aan de kinderwagen, dus ik heb hem altijd bij. Als ik even op en neer ga naar de winkel dan neem ik geen schone kleertjes ed mee, maar als ik dus naar opa & omaga ofzo dan wel. @Angela: goh wat erg dat Dani nu al de waterpokken heeft. Heel goed dat je je niet hebt af laten schepen door die muts van een assistente. @Waxientje: ook ik probeer iedere dag te gaan wandelen met Yannique. Vind het zelf ook lekker om buiten te zijn hoor. Mooi dat alles goed was bij het CB! @Married: wat vervelend dat Thije de hele nacht gespookt heeft. Hoop dat je nog even kunt bij slapen vandaag. @Wendy: beterschap met Daan. @familieveenstra: fijn dat alles goed gaat met jou en Martijn. Geen ervaring met gezwel. Soms maak ik Yannique wakker, maar soms is ze ook niet wakker te krijgen en dan zie ik het wel wanneer ze komt. Meestal duurt dat dan niet lang meer. @Kleertjes: Yannique draagt nog steeds maatje 56, net als na haar geboorte. Ze pas er nu alleen wat beter in. @Daffie: wat leuk dat opa Myrthe de fles komt geven. Ach dat mis ik soms wel nu hoor, dat mijn vader er niet meer is. Mijn schoonvader komt ook niet zomaar uit zichzelf langs, dus daar probeer ik dan ook wel regelmatig even langs te gaan. @Chez dre: misschien toch contact opnemen met de HA ivm de verkoudheid van Samuel? @Iloiza: de lactatiekundige heeft terug gebeld en ben weer een stuk zekerder. Ze zegt dat het nu even normaal kan zijn dat Yannique na 1 borst genoeg heeft en dat ik zeker niet moet aandringen met de andere borst, als ze dan daarna gaat spugen. Ze zei ook dat ik om dan de spanning van de andere borst af te halen even wat kan kolven of mezelf even kan melken :. Moet wel de andere borst aan blijven bieden, omdat het over een paar dagen/weekjes wel weer zo kan zijn dat ze weer 2 borsten wil. Moet woensdag naar het CB en dan eens kijken hoeveel ze gegroeid is. Yannique slikt de druppels wel door, maar ze kijkt er alleen zo vies bij ! Ons meisje ligt nu ook al lekker te slapen vanaf 13 uur. Zal zo eens bij haar gaan kijken. @Axioma: misschien is het dan idd het verschil met weegschalen. Maar heb ook wel gehoord dat ze de ene week bijvoorbeeld 500 gram aankomen en dan weer een paar weken niks! Zo blijft het meestal een beetje in balans. Ik ga nu toch proberen om Yannique na de middage boven te laten slapen. Ook om er regelmaat en ritme in te krijgen. Zo heb je ook weer wat meer tijd voor jezelf. Vanmiddag even gestofzuigd, de was gedaan en het eten voor vanavond klaar gezet. Ben blij dat ik me over het voeden geen zorgen hoef te maken. Lang leven de lactatiekundige. Fijn dat je op hen even terug kan vallen als je vragen hebt. Nog even een vraagje voor degene die al een kolf hebben: van wat voor merk is jullie kolf en hebben jullie een handmatige of electrische kolf? En hoe bewaren jullie de afgekolfde melk in de diepvries en wat voor soort flesje hebben jullie? Ga als het goed is volgende week vrijdag naar de bijeenkomst 'Kunst van het kolven'. En voor degene die nieuwsgierig zijn: heb nieuwe foto's van Yannique in mijn album gezet! X Esther
Martientje, het kan op zich geen kwaad als ze zo klein al de waterpokken hebben, alleen als het heel heftig wordt. Het lichaam kan dat zelf dan nog niet verwerken. Je moet er dan wel vanuit gaan dat ze het nog een keer krijgen.... Uk, een spiraaltje schijnt idd het makkelijkst in te brengen als je ongesteld bent. Dit is omdat de bmm dan een beetje open staat. De ha heeft daar trouwens niets over gezeld. Het zal dus ook wel kunnen als je niet ongesteld bent, maar dan is het misschien wat lastiger? Iemand ervaring mee?
Ojee... Ah, dat is goed om te lezen. Ik heb ook t idee dat Vera nu weer meer kan hebben zonder veel te spugen. Als ik haar na een kwartier 'afhaak' begint ze steeds vaker weer te huilen om 'lait'. Speentje werkt dan niet, dus maar wat extra voeden en ze houdt t best goed binnen en kan er weer 3 uur tegenaan. Ik ga haar dus nu maar weer wat langer voeden dan 15 minuten... Ik begon me al af te vragen of t wel goed was waar ik mee bezig was. Maar t is dus 'normaal'. Pff, lastig hoor! @Kolf, ik heb een Medela Swing gekocht. Dit is een elektrische enkelzijdige kolf met 2 phase expression (verschil in zuigen voor/na toeschietreflex). Ik wilde graag een electrische, omdat handmatig me niets lijkt. En er is ook een goedkopere electrische van medela (de mini electric), maar die schijnt nogal herrie te maken! Ik ga morgen beginnen met kolven, dus zal dan verslag uitbrengen van mijn bevindingen . Ik denk trouwens ook niet dat de kans groot is dat Vera nog tepel/speen verwarring zal krijgen, maar voor de zekerheid heb ik toch maar gewacht tot ze 4 weken is.
Axioma, ze moeten minimaal 150 gr. aankomen per week, dat is goed zeg maar. Boaz was de bij de laatste weging (vandaag niet meegerekend) 400 gr. aangekomen. Maka, helemaal vergeten, maar wat een leuke foto's van Vera lekker wijffie hoor en dat haar hihihi. Angela, ach arme arme kleine Dani, wat sneu dat hij nu al de waterpokken heeft en wat een stomme assistente zeg. Vit D: ik ga het donderdag gewoon even vragen bij het CB hoor. Want de een doet dus 10 en de ander gewoon 5? Luiertas: dank voor jullie reacties. Ik ben er gewoon nog niet helemaal in thuis en vind het soms allemaal best moeilijk. Nu naar het ziekenhuis (kinderarts) was ik gelukkig slim genoeg om hem mee te nemen met luiers en billendoekjes en ook de badcape, want hij moest toch even in zijn rompertje blijven. Ik geloof dat dit ook verstandig is om mee te nemen naar het CB ivm uitkleden en wegen etc. toch? Tja en flesvoeding hoef ik niet mee te nemen natuurlijk. Waxientje, fijn dat alles goed was bij het CB. Hoe gaat het verder met jou, sterk je weer wat aan? Daffie, hahaha die opa nog net op tijd voor de fles. Wakker maken: overdag maak ik Boaz niet wakker die komt vanzelf wel en slaapt nooit langer dan 4 uur. 's nachts slaap ik gewoon wat onrustig, bang dat ik het vergeet of hem niet hoor, dus als ik wat hoor kijk ik meteen naast me in de wieg of op de klok. Eigenlijk ook niet echt prettig, maar is denk ik toch ook een kwestie van nog wennen en het een beetje kunnen loslaten denk ik. Esther, ik heb de Swing van Medela is een prima ding, een enkele elektrische kof, bij de thuiszorgwinkel gekocht, koste iets van 150 euro, maar begreep van Maka dat ie bij Prenatal met 20% was, maar misschien is die actie weer voorbij? Van medela hebben ze flesjes die op de kolf passen, die kun je dus extra er bij aanschaffen en deze bewaar ik dan in de koelkast. Verder zijn er ook van die speciale bewaarbakjes die in de vriezer kunnen of zakjes (neemt minder ruimte in beslag). Anita, Boaz heeft geen geboorte gezwel maar ik zou toch even de ha raadplegen als je het niet vertrouwd. Wendy, wat lastig dan toch even he 2 kids, dat is dan toch even wennen en je draai daarin vinden. Hoop dat Daan snel weer beter is. Chez dre, de kinderarts adviseerde ons naast de zoutoplossing Xylometazoline te geven tegen de verkoudheid. Eigenlijk is dit voor kindjes vanaf 2 jaar, maar ze gaf aan dat je dan 0,025% moet geven. Bij de drogist gaf ze als voorbeeld op 3 druppels dan 3 druppels water toe te voegen. Wat ik nu dus heb gekocht is van Otrivin. Vloeien: ik vloei niet meer maar het maandverbandje is nog wel vies zeg maar, dus er komt nog wel wat uit, maar heel weinig. Jammer genoeg nog te veel dus moet zeker nog met verbandjes lopen. Married, Thije was dus erg onrustig vanmorgen, is het vanmiddag beter gegaan? Controle kinderars: Het is niet zo gek dat hij al in maatje 62 past... meneertje is al 59 cm. Nu is hij niet gemeten bij de geboorte (wel jammer), maar wij dachten dat hij toen iets van 53 cm was of zo, maar dat weet ik niet zeker. En in gewicht gaat het ook lekker met onze holle bolle gijzie Verder was alles goed, het was gewoon een routine controle en hij hoeft niet meer terug te komen.
Vera's haar: haha ja iedereen zegt er wat van, grappig! Ik had zelf ook best wat haar als baby en mijn vriend ook. (En dan nog dat enorme maagzuur dat ik had erbij) Eppie, lieve foto's ook van Yannique! Wat lijkt zij nog een klein poppetje zeg, maar toch ook maat 56. Axioma, 500 gram in 11 dagen kan best hoor. Vera was van dag 3-8 450 gram gegroeid en van dag 8-15 weer zo'n 350 gram! Dus 800 gram in 12 dagen (wow ). Ben benieuwd wat ze nu weegt! En daarnaast kunnen weegschalen onderling best wat afwijken, of niet (goed) geijkt zijn. Ik ga maar es ff koken!
Otrivin druppels: heb net even het doosje gelezen, moet je 1-2 druppels geven in beide neusgaten, maar 0,025 is 1/20e deel, hoe ga je dat delen 1-2 druppels. Ik denk dat ik het dan maar gewoon niet ga geven hoor. Nog een ander algemeen vraagje (hou jullie er wel mee bezig he). Maken jullie het kamertje overdag donker wanneer je kleintje gaat slapen?
@Maka, ik maak het kamertje wel donker. Maar ze slaapt 's middags ook vaak in de reiswieg die gewoon de kamer staat waar het licht is, dus ik weet eigenlijk niet of het nou wel of niet moet? Naomi heeft ook zoveel haar! Kunnen al een vetkuif in haar haar doen en ze heeft zelfs al een soort matje, hihihi. Moet toch echt es wat foto's in mijn album plaatsen, maar dit lukt steeds niet echt (moet ze verkleinen en dat lukt me nog niet echt, GRR). Heb trouwens de handkolf van Avent, maar nog niet gebruikt. @Mieke, hier ook nog steeds een maandverbandje nodig. Tis niet echt bloed meer, maar ik kan ook nog niet zonder. Ach ja, je raakt er aan gewend na 3 weken Oh, mijn meisje wordt wakker! Gelukkig niet meer zo onrustig, ze heeft lekker van 3 tot half 7 geslapen! Ga ze maar verschonen nu en weer eten geven.
Mieke: Als hij overdag naar zijn kamertje gaat houd ik het gewoon licht. In de hoop dat hij het dag- / nachtritme gaat begrijpen
Ja zo zei de kraamhulp het ook tegen mij, maar ik maak het eigenlijk toch wat donker, ben bang dat ie anders niet in slaap valt of zo Misschien toch maar niet doen dus.
@Angela: geen ervaring met spiraaltje hier. Ja ik weet dat de kans bestaat dat Dani straks nog een keertje de waterpokken krijgt. Zit je ook niet echt op te wachten toch? @Maka: ja je vraagt je altijd af of je het wel goed doet he. Maar het is fijn om dat dan door een deskundige even bevestigd te krijgen. Fijn als je even laten weten hoe het kolven gaat. @Mieke: mooi dat alles goed was bij de kinderarts met jullie holle bolle gijzie ! Jij doet dus geen porties melk invriezen? Ik maak het kamertje niet donker overdag, want dan kan Yannique er ook aan wennen om te slapen als het licht is. Als ze bij ons op de kamer in de wieg ligt overdag, dan laat ik het gordijn ook gewoon open. Het kindje van een collega van mij was altijd donker gewend en sliep dus niet als het wat lichter was. En er is mij verteld dat het voor je kindje ook goed is om te slapen als het licht is, want dan leert die ook wennen aan het ritme van licht overdag en donker 's nachts! @Kolven: thanx voor jullie reacties tot nu toe. @Deesje: op zwangeschapspagina in het menu links kun je foto verkleinen aanklikken en de rest wijst zich dan vanzelf. Misschien heb je er wat aan. Owja, mijn meisje ligt nu bij mijn man en ze zijn volgens hem samen naar Knight Rider aan het kijken . En mama snapt niet dat ze dit leuk vindt . Ga haar straks echt leren om naar de echte vrouwen series te kijken hoor. Mag ze vanavond samen met mama naar Grey's anatomy kijken! Maar ja, dat vindt mijn man ook leuk. X Esther
@kamertje, ik maak het overdag dus ook wat donkerder, maar meestal ligt ze in de reiswieg te slapen waar het gewoon licht is. Zal de slaapkamer dan ook maar gewoon licht laten! Nu ligt ze ook weer in haar bedje, tot nu toe nog geen gehoor, dus das een goed teken ...! @Esther, thanx! Zal es kijken! Dan kunnen jullie mijn meisje ook es bewonderen! Hoe is het met de net bevallen mama's, gaat alles goed?
deesje, wat een schatje is Naomi zeg, wat is je vriend... indonesisch? Maka, hier ook hele droge handen, smeer me ook suf maar eigenlijk voor niks want vlak daarna ben ik al weer mijn handen aan het wassen Gordijnen: goed die blijven voortaan dus maar open, moet niet hebben dat hij straks overdag niet kan slapen met licht. Esther, hihi mannetje hier riep al AJAX tegen de buik en nu mag Boaz mee kijken naar de wedstrijd op tv, en straks krijgt hij ook een seizoenskaart, hahaha. En van het weekend hebben ze samen de krant gelezen! Ik heb nog geen melk ingevroren, kolf (nog) niet heel veel eigenlijk.
@Mieke, jaaaaaaaaa, lief he! Zal er nog es wat inzetten zometeen. Ben er ook erg trots op Maarre, mijn mannetje is gewoon oer-hollands, een echte zeeuw! Dus van wie ze dat kleurtje nu heeft?!? Hier dus ook de gordijnen gewoon lekker open. Trouwens, hebben jullie dat ook? Naomi slaapt nog bij ons op de kamer, gaat goed, maar zodra we ons nachtlampje uitdoen begint ze te huilen! Is het licht aan, dan is ze (meestal) weer rustig. Herkenbaar?
deesje, oh goh Noami toont idd donker, zullen jullie dan al wel vaker gehoord hebben geen idee vwb het licht/nachtlampje... heb er met Boaz geen last van. misschien een beetje oefenen/trainen met in het donker knuffelen en zo, misschien ook voeden. Vit D: meiden die borstvoeding geven, slikken jullie ook extra Vit D? heerlijk Boaz ligt al vanaf 17.30 te slapen en we hebben heerlijk rustig kunnen eten. goed tijdstip om hem te laten slapen dus.
Meiden, heb toch sterk het gevoel ongi geworden te zijn. Heb hoofdpijn en een ongigevoel ineens. Mag ik nu tampons gebruiken na die keizersnee? Neem aan van wel toch? Daffie
was ik weer eventjes. vanmiddag toch de huisarts even gebeld omdat de spruw na 3 weken medicijnen nog neit over is. kan nu morgen een ander middeltje halen, heb die drie weken nistatine gebruikt, dus wachten het af. de spruw is gekomen toen ik over gegaan ben op de fles, ben op donderdag ochtend om 7 uur smorgens met de eerste fles voeding begonnen en vrijdagochtend zag ik de spruw. ben erg hygienische, misschien indd iets te. kook na elke voeding de spenen uit, en elke dag 1 keer de hele fles uitkoken het geboortegezwel kijken we aan tot het controlebezoek aan de verloskundige, ze zei dat het 6 weken kan duren, en als ik op controle ga is hij 6 weken, dus dan kan de verloskundige er mooi naar kijken, verder heeft martijn er zelf geen last van. het nachtlampje uit doen is een herkenbaar verhaal, het gebeurt hier niet elke keer, maar als we hem uit doen is het huilen en doen we hem weer aan wordt hij rustig. ach we gaan proberen om hem vanaht in de wieg op zijn eigen kamer te laten slapen, ben benieuwd, vind het toch ook wel spannend, nou iedereen nog een fijne avond, ga zo mijn bedje in. lekker slapen allemaal straks. groetjes anita
Daffie, wat ik gelezen heb is wanneer je baarmoedermond open is geweest, en dus nog open staat mag je geen tampons gebruiken. In het geval van een KS weet ik niet hoe dat is. Bij jou was de KS niet gepland toch en ben je eerst gewoon bezig geweest met de bevalling? Misschien even bij de vk informeren!?
@Mieke, hihi, horen we idd vaker! Dan zeggen ze weer dat de vader een koreaan is, of toch mexicaans ofzo, hihi. Echt grappig! Maar tis toch wel bijzonder dat ze zo een getint huidje heeft. Dat zwarte haar kan, ik was ook zo donker toen ik geboren ben, ben daarna blond geworden (en nog steeds). Mijn mannetje is ook zwart van haarkleur. Heeft Boaz lekker geslapen? Hier slaapt Naomi ook weer, YES! Gaat goed vanavond Trouwens, onze kids zijn net zou oud! @vit D, slik ik ook hoor. Slik Dagravit mama & baby (deed ik ook al tijdens de zw-schap). @Anita, hopelijk helpt het nieuwe medicijn tegen de spruw! @Daffie, ik zou ook ff bij de vk informeren.