Thanks voor je reactie op het uitkoken van de borstschilden. Ik denk dat ik het dan toch maar elke dag doe, voor het slapen gaan of zo. En dan tussendoor gewoon afwassen, afspoelen en laten drogen. Waar we niet allemaal druk mee kunnen zijn hè! Succes met Ferry bij de neurochirurg! Hopelijk zijn ze tevreden over zijn herstel! Herkenbaar, je verhaal over het gesleep met de maxicosi en de rest van de spullen. Ik heb ook nog wel vaak ruzie met het onderstel van de bugaboo... Moet daar nog wat handigheid in krijgen!
ik weet zeker dat mijn man en ik er wel uit kunnen komen. heeft misschien gewoon ff wat tijd nodig. en met de bevalling was hij ook een geweldige steun voor mij! maar ik merk wel dat sinds Soraya is geboren dat hij toch wel wat veranderd is. ik heb ook niet echt het idee dat we dichter naar elkaar groeien, volgens mij komt er alleen maar afstand tussen ons.. En qua opkrikken productie, dat wordt me een gedoe zeg! haha naja ik ga het wel proberen. ik moet dan voor de fles haar aanleggen en na de fles en dat bij elke voeding.. als het goed is moet ie dan weer op gang komen op den duur. kan het altijd proberen, als het niet lukt, jammer dan!
Afgelopen woensdag hier voor het laatst geweest en wat is er weer veel bijgekletst Iloiza: Leuk die foto van je vriend en Dyon in bijna dezelde blouse. Tir: Qh, wat een schatje is Batuhan; prachtige foto's! Hoe gaat het nu met Batuhan? Uk: Achtergrond vervagen krijg je door een groter diafragma (= kleiner getal) in te stellen (als je je camera niet op een aautomatische stand hebt staan) en dan scherp te stellen op je onderwerp. Als je een automatische stand kiest, dan is de portretstand het beste hiervoor (de camera kiest dan voor een groot diafragma). Maar de 'p-stand' werkt ook zo te lezen Eppie: Ik moet inderdaad wat beter op het drinken letten Schiet er met alle drukte nog wel eens bij in terwijl ik normaal zo 2 liter wegdrink op een dag. Leintje: Bénine slaapt op haar eigen kamertje sinds een paar week. Héérlijk voor haar en voor ons. Voor haar lekker duidelijk 1 slaapplek en voor ons lekker odat je nu niet van elk kikje wakker wordt. Ben het wel met Daffie eens dat je moet doen wat voor jezelf het beste voelt. In de eerste weken lag Bénine bijv. ook bij ons in bed (raden ze ook af), maar dan sliep ze gewoon het beste; ze had echt behoefte aan dicht bij ons zijn. Mieke: Voel me niet verplicht om alles te lezen, maar vind het wél erg leuk. Alleen komt het er gewoon niet altijd van. Leuke foto's van Boaz in zn (lekker stoere) bedje. Miireii: Wat een práchtige stralende lach van Soraya ! Sterkte met je man, zijn familie en de cultuurverschillen. Even laten bezinken en het er dan binnenkort eens goed over hebben. Maatje: gefeliciteerd dat Zoey weer thuis is. En nu maar weer lekker genieten samen! Ik lees dat het hoesten weer is begonnen. Ik hoop dat je vanmiddag hier toch weer goed nieuws kan vertellen. Martiene: Wat een plaatje zijn Jasmin & Fuad samen. Deesje: Ik zou toch even met de vk bellen over dat stolsel. Ah, gelukkig heb je dat al gedaan. Wel even in de gaten blijven houden denk ik. Uk: Super dat de osteopaat zo'n succes was! Echt goed dat iemand met allen zijn handen zoveel goeds kan doen. En mooi al die positieve verhalen over prematuurtjes; het zijn echt vechtertjes! Als ouder ben je vast nog tig x zo trots op je kleine uk als het dan goed gaat lijkt me. Er is veel meer gebeurd en verteld, maar onthouden is hier toch ook een probleem geloof ik Hier gaat het trouwens wisselend goed en minder goed. Bénine heeft een paar dagen echt ligfgen krijsen. Geen idee wat er precies aan de hand was, maar het ging door merg en been. Gisteren ging het weer wat beter en nu ligt ze lekker te slapen. Haar ritme is gelukkig nog steeds super! Elke dag 5 voedingen van 135 (soms net wat meer) op vrijwel dezelfde tijden en 's nachts slaapt ze door na de laatste voeding. Hier is het nu prachtig weer, dus zo maar eens lekker naar buiten. De honden laat ik trouwens nu ook nog niet uit. Is te lastig met én twee bakbeesten waarvan er 1 nogal lastig is én een kinderwagen. Een draagzak en dan de honden, dat zou ik niet durven! Veel te bang dat ik dan onderuit ga. Fijne dag allemaal! Seyla
Whahahaaa, heb ik weer. Ik was net naar de dierenarts geweest om voer voor de katten te halen (speciaal dieetvoer). Dus ik dacht, nou ik neem de lodger shelter mee, handiger dan de hele kinderwagen. Enorm zitten hannessen, kreeg die draagzak niet goed, dus maxi cosi geprobeerd uit de easy fix te halen. Dat lukt me nooit alleen, maar uiteindelijk is t me nu toch gelukt. Dus Vera daar weer in en naar de dierenartspraktijk gelopen.... is het pand leeg... Huh? Ik g*vrdeg*vr.. maar weer terug naar huis. Kijk net op hun website. Hebben ze een verbouwing; de wachtruimte (grote ruimte die je ziet als je aankomt) staat dus leeg en is verplaatst naar achter het pand ofzo... Nou ja! Heb ik weer
Serieus? 2x per dag? Ik zou t ook wel om de dag moeten doen eigenlijk met die kattenharen op de bank. Maar t komt meestal neer op 1x per week, hooguit 2x.
Hihi Maka, had mij ook zo kunnen overkomen hoor! suf soms he. Seyla, arme Benine wat sneu dat ze zo moet huilen zeg. Kon ze maar even zeggen wat er aan de hand is. Uk, balen zeg dat je 2 afpsraken door elkaar gehaald hebt. Helemaal voor niets geweest en het is al zo'n toestand. Ik moet vrijdag naar de VU, nacontrole voor mezelf. Dus ik ben al aan het overwegen of ik alleen ga of dat ik Boaz mee neem. Uiteindelijk als je niet lang hoeft te wachten ben je natuurlijk zo klaar. En ik heb mijn schoonmoeder al even ingelicht of ze dan even kan oppassen, dan breng ik Boaz naar haar toe. Married, goh die Thije doet het maar goed in z'n paccootje zeg! Ik denk dat ik mijn pakketje morgen zal krijgen, ik ben ook benieuwd. Vind een goede bh toch wel belangrijk, heb toch al het idee dat mijn boops mega zwaar zijn en ik wil geen hangtieten er aan overhouden. EN heerlijk verwend bij de schoonh.sp. dus. Ik wil in april weer naar de kapper. Een opknapbeurtje met een kleurtje of zo, krijg ik cadeau van mijn vriendje nog voor mijn verjaardag. Mause, ik hoor zoveel negatieve dingen over de baby bjorn, jammer hoor. Ik weet nu niet of het nou wel of niet goed is. Waarom verkopen ze ze dan als het niet goed zou zijn. Nou ik schaam me doord. Ik was net met de kinderwagen hier naar het buurtpleintje gelopen voor boodschappen. Dus ik denk... ik kan het mandje wel op de kinderwagenbak zetten. Maar ja die werd op een gegeven moment toch zwaarder dan ik dacht en zakte een beetje door. Op een gegeven moment kijk ik in de wagen naar Boaz die ligt te trappelen en rood aanloopt, is dat mandje doorgezakt en tja Boaz die er onder geplet wordt. Voel me nu wel een heel slechte moeder hoor, dat ik dat dan weer zo doe!
@ Uk: hihihihi, jij blij zeg! Okay: kom maar op met de gegevens van jouw wonderdokter, als Ebbie dan over n tijdje nog zoveel huilt gaan wij er misschien ook wel heen! @ Hummel Ik zet de eierwekker op 15 minuten. Soms slaapt ze dan of is ze dan weer een paar minuten rustig. Als ze dan na zo'n adempauze opnieuw begint te huilen zet ik de wekker opnieuw. Als ik het na 1 of meerdere kwartieren zelf niet meer 'red' ga ik kijken. Er is meestal niks, behalve dan dat ze nog harder gaat huilen als ik kom kijken, want dan voelt ze dat ik er ben. Ik probeer haar soms wel te troosten door over haar hoofdje te aaien en mijn handjes op haar buik te leggen. Ook pak ik haar weleens op na zo'n kwartier huilen om te proberen haar te troosten. Meestal werkt het averechts moet ik zeggen. Als er dan minimaal 2 uur tussen dat moment en de laatste voeding zit ga ik maar weer opnieuw voeden. Hmmm, ik hoor haar weer, nou ja, is ze toch een half uurtje stil geweest.... @ Angela: zohee, Dani groeit goed dus zullen we maar zeggen! @ Maatje: kan me voorstellen dat je weer ongerust bent over Zoey. Wat zeiden ze in het ziekenhuis? @ Iggy: hier komt regelmatig melk door de neus van onze Ebbie. Daar is weinig aan te doen. Op n gegeven moment zal het maagklepje beter afsluiten waardoor ze minder zullen spugen. @ Mieke: hihihi een ijsbeertje! Hihihihi, sorry, even lachen om je winkelavontuur met het mandje en die arme Boaz. Had mij vandaag of morgen ook kunnen gebeuren. Wat ik had al zitten denken van: 'hmm zet ik dat mandje mooi ff overdwars op de wandelwagen'. Hmm, toch geen goed idee geloof ik. @ Kelly: wat n lieverd die Isa zeg! @ famveenstra: och, die arme Martijn en zijn prikjes. Vervelend dat gedoe met die bult op zijn hoofdje. @ Bbelly: mooi dat Robin goed is gegroeid. Doet het kolven ook pijn bij jou? @ Daffie: onze Ebbie is 52 cm en slechts 3460 (waar we al heel trots op zijn), maar ze is dus lang en dun... @ Married: mooi dat het kolven beter gaat! @ Uk; heb hier gisteravond met vriendlief staan oefenen met de Quinny, in en uit elkaar halen, maxicosi erop en dan de wandelwagenbak erop en eraf. Wat een gedoe, en dan zat Ebbie nog geeneens in de maxicosi. Brak er natuurlijk ook nog een nagel af... auw! Balen van je afspraak bij de neurochirurg zeg! @ Maka: hihihihi, ja, ik wou ook dat ik zoals Iggy was, maar hier de grootste slons van Utrecht: 1x per week stofzuigen, hooguit wat mascara en n oud joggingvestje aan... Als mijn vriend nou maar bij me blijft! @ Iggy: wou dat ik jouw doorzettingsvermogen had qua voor mijn uiterlijk en huishouden zorgen... Gisteravond Ebbie om 22.30 wakker gemaakt voor laatste voeding. Toen kwam ze weer om 02.50 en om 07.00. Daarna had ze echt last van krampjes en moest ze veel huilen. Rond een uur of 09.40 weer gevoed. Dan echt de wieg in en heeft ze links en rechts een hazenslaapje afgewisseld met huilen gedaan. Toen kwam mijn schoonmaoeder met een vriendin van haar op kraamvisite. Zij hebben Ebbie nog weer een uur vermaakt en ze vond het heerlijk bij hun op schoot. Om 13.00 weer gevoed en toen weer naar bed. Af en toe huilen maar toch zeker 40 minuten was het stil. Nu is ze met de wandelwagen buiten met mijn schoonmoeder. Ik heb net alvast gekookt en de was opgehangen. Tot later!
ja 2x ook toen ik nog niet zwanger was hoor, tis een vast patroon geworden.... de dag na de bevalling liep ik al te stofzuigen het moet wel met drie van die bakbeesten ik haat als alles onder de haren zit bah
Noppie: Ik kan het je echt aanraden hoor, de osteopaat! Ga anders eens ervaringen lezen van mama's. Een afspraak is zo gemaakt (kun je gewoon zelf doen, zonder verwijzing) en als je aanvullend verzekerd bent, wordt het ook nog vergoed. Je hoeft er ook niet tig keer heen, het duurt eigenlijk meestal 3-6 keer erheen en dan zijn de klachten verholpen. Misschien heeft Ebbie wel een verschoven werveltje of net als Ferry dat de schedel niet helemaal goed staat. Echt waar, al zou het bij deze 24 uur blijven dan vind ik het het geld al waard! Hij is zo vrolijk en lief! Hij lacht de halve dag Als iemand een osteopaat bezoekt moet je opletten dat het een osteopaat M.R.O. is. Dan is ie zeker goed opgeleid (geloof 5 jaar + 1,5 jaar) en aangesloten bij de vereniging van osteopaten.
Mieke, ik zet t mandje ook altijd op t voeteneind van de kinderwagen. Hoe moet je t anders doen? De eerste paar keer heb ik wel steeds goed gecontroleerd of t niet op haar beentjes drukt, maar dat doe ik nu eigenlijk niet meer. Ik heb wel een best grote kinderwagenbak (MC mura), dat scheelt misschien...? Noppie, jeetje wat vermoeiend lijkt me dat zeg, dat vele huilen. Heel erg vervelend.... En als je dan gaat voeden, is ze daarna wel stil dan? Net weer zoiets schattigs. Ik legde Vera in haar wiegje, dat is meer een mini-ledikantje. Grijpt ze opeens een spijltje vast! Zoiets simpels, maar ze had t nog nooit eerder gedaan eigenlijk . De laatste tijd begint ze wel steeds meer dingen vast te pakken: mijn tiet bijvoorbeeld tijdens t drinken (auw), en een keer zat ze aan dr eigen haar te trekken... (handig dus zo'n bos haar ) Wat ik me eigenlijk ook afvraag, is of t wiegje niet te klein wordt. Qua lengte past ze er nog prima in, maar als ze dr armpjes wijd doet (en dat doet ze nogal vaak), dan slaat ze wel eens tegen de zijkanten aan...
Mieke: Ik durfde het mandje niet op de wagen te zetten (bang dat hij om zou klappen), dus ik winkel zonder mandje. Doe alles onderop de wagen. Is ook wel weer een gedoe, maar ja... Ik denk dat Ferry ook niet heel lang meer in de kinderwagenbak past hoor. Hij past er nu precies goed in, maar als hij zo hard doorgroeit zal het niet lang meer duren. Maka: wat knap van Vera! Dat is toch alweer een stukje vooruit he?
Ben alweer een tijdje niet geweest, ik heb gewoon niet de puf en de energie. Fianne is onrustig van 4 uur in de middag tot 9 uur in de avond en dat elke dag...(alleen toevallig nu slaapt ze nog, ben benieuwd!) ik heb nu een draagdoek besteld maar die is helaas nog niet binnen. Ik hoop dat dat een beetje gaat helpen. We hebben al van alles geprobeerd en modderen nu nog maar even door tot morgen: morgenmiddag moeten we op controle bij de kinderarts. Ik hoop dat even flink wat vragen te kunnen stellen en bruikbare adviezen te krijgen. Ik weet het gewoon even niet meer! Het enige dat een beetje helpt is haar elke avond in het badje doen, maar dat is weer niet goed voor haar huidje! De nachten gaan op dit moment trouwens wel heel goed en dat is wel fijn! Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat, ik zou graag alles willen blijven lezen, heb het idee dat ik daar ook best tips en herkenning uit zou kunnen halen. Ik doe straks nog wel even een poging, maar het is ondertussen wel erg veel geworden dat ik achterloop. Ook even een foto van mijn schatje hoor! Ze groeit zo hard!
Net de kinderarts gesproken. Het kan wel maanden duren voordat het helemaal over is. Het is ook normaal dat ze soms meer hoest dan anders. Volgens de arts is ze 2x sneller ziek/verkouden dan een ander kind. Moeten het 1ejaar oppassen met mensen die ziek of verkouden zijn. Stofzuigen elke dag en ook dweilen. Zijn het gewent, kan echt niet tegen haren. bah. Moet nu paar x per dag dweilen. Lucky is loops geworden en houdt haar broek nooit goed aan. Mieke Ik heb met Justin wel een gehad met de buggy teveel tassen ja en dan kantelt hij om. Zal iedereen wel eens gebeuren hoor. Waxientje Mooi meisje hoor. Kinderwagenbak Denk als Zoey 6 maanden is dat het ook niet meer past. Iggy Geen ervaring met melk uit de neus. Maka Dus nog geen voer?
ahhh Waxientje! Wat een leuke foto! Even in het kort: Ferry huilde ook elke dag van 4-9 uur en ben gisteren naar een osteopaat geweest. (je kunt het nog teruglezen) Conclusie: Hij heeft niet meer gehuild en heel veel gelachen! Maatje: Pff lijkt me toch wel spannend.. Hoop dat het toch weer snel over gaat.