Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Is zeker besmettelijk,miireii :)
    Het onweert nu bij Ferry...

2. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    uk: hoe is het vannacht gegaan met Ferry? Is hij nog steeds zo vrolijk? :D

3. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    hahahahahaha! succes :)

4. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

vannacht ging goed,kwam wel elke 4 uur.
    Maar vanmorgen was het drama, want het poepen lukte niet. Maar dan heeft het huilen een oorzaak en dan vind ik het niet erg. Maar het is er nu uit dus we zullen zien of dat het was ;)

Zodirect met Ferry naar het zh voor een foto van zijn heupjes en dan zijn we weer even klaar met het zh.

Volgende week ga ik naar de gyn in de VU voor een vooronderzoek voor de Mirena. Ze gaan dan kijken of er geen infecties e.d. zijn. Ben benieuwd...

5. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    oke, hopen dat het poepen de oorzaak was en dat hij nu lekker vrolijk blijft.. ;)

zijn ze er nog niet achter waarom Ferry zo vroeg geboren is dan? of heb ik dat gedeelte gemist?

6. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hoi allemaal!

@ ritme, gisteravond om 2300 uur de laatste voeding. Om half 1 sliep hij en kwam vanochtend om 0600 uur. Gaat dus nog steeds super!

@ sex, hier nog niet hoor. Moet er echt nog ff niet aan denken. Heb begin april afspraak voor nacontrole bij de vk, daarna komt het er misschien wel weer van.
    Manlief vind het maar lang duren, haha...

@ Angela, kan me goed voorstellen dat je erg bent geschrokken en verdrietig bent over het advies van de arts. Knuff!

@ Esther, fijn dat je weer lekker geknipt bent!

@ Dayenne, vervelend dat de sex niet lukte omdat het zo'n pijn deed.
    Lastig dat Naomi zoveel huilt, misschien ook eens naar een osteopaat.
    Succes!

@ Mobiel, een boete voor roken op het station van 3 jaar geleden? Toen mocht dat toch nog gewoon?
    Ben het wel met Iggy eens dat het raar is dat die boete niet gewoon betaald is.
    Wel erg vervelend voor jou, houden je kids je niet wakker, zijn het je schoonouders! Pff.. sterkte ermee!

Dan even ego.
    Ben weer erg onzeker momenteel. Thije drinkt vaak nog maar 1 borst en heeft dan 'geen zin' meer om opnieuw aan te happen of de andere borst te pakken. Hij doet dan heel raar, net alsof ie de tepel niet meer kan vinden?! Toch tepel/speenverwarring? Maar dit lijkt me eigenlijk niet omdat ie in eerste instantie de tepel wel pakt en dan een minuut of 10 drinkt.
    Meestal valt ie wel tevreden in slaap. Maar zou ie nou niet te weinig binnen krijgen?
    Sinds gister heeft ie ook maar 1 keer gepoept, terwijl hij normaal meerdere poepluiers op een dag had. Ik weet dat dit kan bij BV, maar normaal had ie dat nooit dus...

Pfff... ik weet het allemaal even niet meer hoor. :rolleyes:

7. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Married: kan me voorstellen dat je onzeker wordt. maar wat jij zegt, tepel/speenverwarring lijkt me stug als hij eerst wel 10 minuten wil drinken.. misschien nog even aankijken en anders even CB bellen? je kan em altijd even laten wegen, dan weet je gelijk of hij te weinig binnen krijgt. komt vast wel goed!

8. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    ik wou eigenlijk net zeggen dat Soraya voor het eerst in haar leven in het ledikantje ligt te slapen..

nu begint ze een beetje te jammeren haha!

9. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Waarschijnlijk een infectie. Ik mijn bloed was een verhoogde concentratie witte bloedcellen, dat wijst op een infectie. Alleen de infectie zelf is nooit gevonden.
    Maar ze willen dus niet zomaar de Mirena plaatsen, daar doen ze eerst een onderzoekje voor. Wel eng hoor, is niets voor mij zoiets! Maar ik wil echt NIET zwanger raken dus....

10. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    kan me voorstellen dat je het echt niet meer wilt. maar zo'n onderzoekje zal toch niet zo heel veel voorstellen ofwel?

heel eerlijk gezegd probeer ik alleen maar positief te praten, ik hou er zelf ook niet van :)

11. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Married: Zou eerst kijken of hij geen spruw heeft. Als zijn tongetje wit is kan het van de melk zijn, maar ook spruw. Als je het met een gaasje weg kunt vegen is het melk, als het niet weggaat is het spruw. Misschien hapt hij daardoor minder goed.
    MAAR, ik zou me geen zorgen maken hoor, hij drinkt toch al 10 minuten aan 1 borst. Misschien heeft hij er wel genoeg aan. Je weet natuurlijk niet hoeveel er uit komt.
    Je zou als je heel onzeker bent ook voor een paar dagen een weegschaal kunnen huren en dan elke keer wegen voordat je gaat voeden en daarna. Dan kun je zien hoeveel Thije daadwerkelijk gedronken heeft ;)

12. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

hahaha!
    Bij mijn bevalling was de eerste keer dat een vreemde in mijn kier heeft gekeken... Dus dat is 28 jaar niet gebeurd, zeg maar... Ben zo preuts :oops: Bij de bevalling maakte het me ook niet uit, maar nu....

13. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    hihi ja daar kan ik over meepraten... dat getoucheer vond ik maar niets! alhoewel het bij mij geen 28 jaar niet gebeurd is hahaha!

14. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    man mijn noemt gynaecologen 'kuttekijkers' whahaha! :)

15. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

:) Tja, dat is nu eenmaal zo :)

16. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    ja inderdaad! maar hij was er zeer zeker niet blij mee dat het een man was hahahha!

17. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Moet je eens aan vruchtbaarheidsbehandelingen beginnen...kijken ze om de haverklap in je doos :( :) :) :)
    Fijn is het niet, maar ben het ondertussen al gewend helaas :(
    Nu voorlopig geen gespiek meer hier van onderen. Als we aan een 2e gaan denken, zal het wel weer moeten, maar dat zien we dan wel weer!

18. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    hey meiden,
    ff snel een egoberichtje, lees zo de rest wel terug.

Ff over kolven: heb vanmorgen het voor het eerst geprobeerd met de handkolf van Avent. Kreeg er al 60 cc uit! Kon nog wel meer, maar toen ging het zeer doen en toen ik de kolf eraf haalde, hing er een velletje op mijn tepelhof. AU ... hebben jullie dat ook? Of wat doe ik verkeerd? Kolven ging voor de rest goed (al vond ik het niet zo lekker eigenlijk ...)?
    En bewaren jullie de afgekolfde melk in de koelkast? Wil het vanavond gaan geven.

19. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Maka: ja, na het voeden is ze meestal wel een tijdje stil, tenzij ze krampjes heeft.

@ Uk: als het huilen na 6-7 weken niet minder wordt gaan we misschien ook weleens naar zo'n ostheopaat. Maar ik denk eigenlijk dat er toch gewoon bij hoort.....

@ Waxientje: hier ook nog best veel onrust, vooral overdag moet ik zeggen. Sterkte! Hopelijk heb je wat aan het bezoek aan de kinderarts. Enne, dat hadden wij gister ook. Heb Ebbie om 19.15 gevoed, daarna ging ze toch nog huilen en binnen 10 minuten: lag ze toch in diepe slaap tot 03.00 vannacht. Soms dus toch ook huilen van vermoeidheid misschien? Ik vind het ook nog erg moeilijk om haar te laten huilen. Als ze echt gaat krijsen haal ik haar er ook weer uit hoor. Zoals nu, ligt ze dus in de draagzak bij mij. Maar soms valt ze dus wel in slaap...

@ Mireii: ik heb Ebbie 2 avonden rond 22.30 wakker gemaakt voor een voeding, daarna kwam ze weer om 03.00. Gister heb ik haar eens laten doorslapen, dus geen voeding om 22.30. Toen kwam ze dus ook weer om 03.00. Ik ga haar dus lekker laten slapen heb ik bedacht! En verder heb ik begrepen dat beebjes sowieso minder cc borstvoeding drinken dan flesvoeding, omdat borstvoeding geconcentreerder/voedzamer is ofzo. Dus als Soraya verzadigd lijkt zou ik niet die fles er nog proberen 'in te proppen'. Ow hihihi, ze was dus toch nog niet verzadigd.
    Neem je toch die ene pil die wel met bv kan? Moet je wel elke dag op exact hetzelfde tijdstip innemen geloof ik...
    Hihihihihihi, onweer in Soraya's broek, hihihihihihi.

@ Eppie: als je haar maar goed zit! Ik ga in april denk ik weer eens naar de kapper.

@ Daffie: he getver, heb je de rode duiveltjes weer gezien? Zit ik ook niet op te wachten nee...

@ Maatje: erg vervelend dat Zoey nu zo kwetsbaar voor al die verkoudheden is.

@ Dinkie: ik kan ook niet al mijn ringen om. Mijn vader is arts en zei dat het heel goed nog steeds wat vocht zou kunnen zijn.

@ Angela: goh, wat erg, dat de gynaecoloog zei dat een derde zwangerschap misschien niet haalbaar is voor je of dat het tot blijvende invaliditeit zou kunnen leiden... Zou het een idee zijn om dan speciaal al te gaan trainen voordat je zwanger wordt ofzo? Ik zou links en rechts nog eens een second opinion vragen?

@ Noralien: overdag voedt ik Ebbie soms nog om de 2 of 2 1/2 uur. Snachts zit er vaak eerst ruim 6 uur en dan 3 tot 4 uur tussen.

@ Mobiel: alvast veel plezier op jullie weekendje weg. Ow, lees net van die toestand van je schoonvader. Verbeeld ik het me of hebben zij wel heel erg veel geldproblemen de hele tijd? Ik hoop dat ze dat ooit eens structureel gaan oplossen. Betalen ze wel aan dat weekendje weg mee dan? Of moet dat ook uit jullie portemonnee komen?

@ Dayenne: goed dat je even met de ha overlegt over Naomi! Vervelend dat ze zoveel huilt, hier ook van die sessies, maar vooral overdag. Pas goed op jezelf, je MOET echt ook voor jezelf blijven zorgen, al was het alleen maar om je productie op peil te houden meid, maar ook uit respect voor jezelf hoor.

@ libido man: hier wil vriendlief ook graag weer een wipje doen. Sinds de bevalling hebben wel al wel 3x sex gehad zonder te wippen. Maar voor hem mag het altijd meer zijn, maar hij pushed me niet ofzo. Ik wacht sowieso 6 weken na de bevalling af, voordat ik het weer echt ga proberen. Wil eerst dat de bm-mond dicht zit namelijk. Ik heb geen scheuren en hechtingen, dus het zal hopelijk dan wel goed gaan...

@ mamvanstef: wat goed dat Tijs al minder last van de huiduitslah heeft. Hij zal vast snel aan de smaak wennen.

@ Bbelly; ja, kolven doet wel pijn bij mij. Gister gevraagd aan lactatiedeskundige: komt deels doordat ik waarschijnlijk te hard tegen mijn borsten duw en dus randen op mijn tepels creeer. Ook heb ik volgens haar geen goede kolf, die enkel-fase werkt. Ik ga denk ik een nieuwe kolf kopen. Want degene die ik heb is tweedehands van mijn schoonzusje. Het is er 1 van Medela die niet meer verkocht wordt, omdat hij de borst niet goed leegkolft en dus veel vrouwen er ook een borstontsteking door opliepen. Had ik laatst ook al bijna: echt n keiharde pijnlijke plek op mijn borst de dag nadat ik 50 cc gekolfd had...

@ Iggy: whahahahaha, zit de hond de poepluier van je beebje op te vreten! Whahahahahaha!

@ Married: Maar 10 minuten drinken aan de tweede borst is toch mooi? En hij groeit toch erg goed? Hij heeft met bv zelfs niet eens elke dag een poepluier te hebben hoor. Gister had ik advies van de lactatiedeskundige. Soms heb ik met Ebbie ook dat ze steeds opnieuw gaat happen en lijkt weg te glijden van de tepel. Vooral savonds als mijn borsten wat slapper zijn. Ik dacht ook 'ik heb dus niet genoeg voeding ofzo'. Maar dat was niet zo volgens de lactatiedeskundige. Ze zei dit: door steeds los-te-laten-en-weer-te-happen probeert Ebbie opnieuw een toeschietrefllex te creeren. Gewoon laten gebeuren dus. Maar als Thije voldaan is na die 10 minuten zou ik het gewoon zo laten hoor. Ik laat Ebbie altijd 2x een kwartier aan elke borst, zo leert ze efficient te drinken. Soms is ze ook eerder klaar met de tweede borst, dan laat ik het maar zo.

Gisteravond advies gehad van de lactatiedeskundige. Ze zei dat mijn kolfproductie niet ligt aan te weinig voeding, de 1 kolft nu eenmaal meer dan de ander. Moet wel proberen in 1 kolfsessie 2x aan te leggen en dan tussendoor borst nog even goed masseren. Verder adviseert ze me een nieuwe kolf met 2-fasen motortje aan te schaffen en minder hard de schelpen op mijn borst te duwen. Ik denk dat ik de Medela Swing ga kopen. Want ik wil niet structureel langdurig gaan kolven en die andere zijn me dus te duur. Iemand ervaring met de Swing hier?
    Ebbie deed het vannacht weer erg goed: om 19.15 laatste voeding, dan weer om 03.00 en dan weer om 07.20. Toen heeft ze nog bij mij in bed uitgeslapen tot 09.20 en toen weer gevoed. Dan lag ze lekker een tijdje (lees kwartiertje ofzo) in de box te spelen. Toen begon ze te huilen en heb ik haar een badje gegeven. Daarna wilde het slapen niet erg lukken. Heb haar een kwartiertje laten huilen. Ik ging haar daarna troosten, maar toen werd het echt krijsen. Nu ligt al een tijdje tevreden in de draagdoek bij mij. Ik ga haar zo maar weer eens voeden want er zit al bijna 4 uur tussen. Dat in de wieg slapen overdag lukt nog niet erg hier, zoals jullie wel merken....

20. martientje

martientje Actief lid

8 mrt 2009
    298
    0
    0
    Nou de mevrouw van de baby doos is weer weg, wat een gedoe, vind het boekenpakket, met van alles er bij dvd vingerpoppetjes erg leuk Jasmin was er heel enthousiast over, heb het nu proef in huis mag het vrij blijvend terug sturen, denk dat ik het wel neem is wel heel erg leerzaam.

Mobiel: wat een rot situatie, sterkte meid.

HJ: midas is nu net zo zwaar als Fuad bij zijn geboorte , kan me voorstellen dat je het moeilijk vind om in te schatten wat je van ze mag verwachten, wel fin dat je het allemaal goed doet.

Uk: succes met de echo.

Mijn man moet straks even naar Winschoten daar wonen mijn ouders heb besloten even mee te gaan we blijven daar dan gezellig een nachtje logeren, heb net snel alles even ingepakt, zo ongeveer mijn halve huishouden :D :D :D :D

Deel Deze Pagina