Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    wat een leuke link zeg! die ga ik zeker in de gaten houden!

ik zie nu al dat Soraya met een aantal dingen wel voorloopt.. maar kan ook toeval zijn..

qua omdraaien van buik naar rug.. en met lachen, kraaien en draait met hoofd en ogen naar stem..

beetje vroeg ofniet..

2. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ferry rolde ook al heel vroeg, maar daar had Bbelly al een verklaring voor gegeven. En kijken en volgen van de stem doet hij ook. En zo zijn er wel meer dingetjes. Maar hij loopt met andere dingen ook weer 'achter'.

3. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    naja tis in ieder geval leuk om door te nemen.. ;)

4. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Kuona, wat vervelend dat het dus toch een abces is.
    Dat kan best pijnlijk gaan worden, heeft Morris er veel last van?

Married, de Anita Bh zit echt super. Had er 2 besteld, ook die witte met roze motiefje, maar die gaat terug. Heb liever toch een effen zoals de zwarte.
    Maat is ook perfect!

Esther, 10 uur nodig voor het ontdooien, maar is dat dan in de koelkast?

Eh wie vroeg het ook alweer... maar gekolfde melk kan 5 uur buiten de koelkast bewaard blijven. Dus wat vanmorgen gekolfd is voor de avond toch even in de koelkast zetten.

Uk, fijn dat alles met Ferry weer goed is hoor!
    Die link ga ik op mijn gemak eens bekijken, zet 'm in mijn favorieten.

5. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Meiden heb net en pb van Tirtelisko terug gekregen.
    Ze zijn helaas nog steeds in het zh. Slangentjes zuurstof en zonde zijn gelukkig weg. Hij heeft nog wel ongeveer 7 dalingen per dag. Ze moeten afwachten de artsen weten het eigenlijk niet.

Heb het echt met haar te doen. Hij ligt er alweer een aardig tijdje en nog weten ze niet wat er nu precies aan de hand is. Ze vond het wel fijn dat ik haar regelmatig een pb stuur. Maarja dat is het minste wat je kan doen toch. Je bouwt toch wat op als je regelmatig contact met elkaar hebt. Hebben jullie dat ook of is dat raar.

6. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Maatje: heb ik ook hoor. Spreek haar bijna elke dag even op MSN. Kan ze even haar ei kwijt ;)
    Artsen weten niet wat het is, en zien ook geen verbetering als hij aan zuurstof ligt. Dat vind ik een beetje vreemd maar ja...
    Af en toe geef ik 'tips' wat ze zou kunnen vragen, ik weet natuurlijk als geen ander wat ze allemaal met die kleintjes uitspoken. ;)
    Ze hebben kweken afgenomen van de neus, keel en anus om te kijken of hij een bacterie heeft.
    Ik blijf duimen voor Batuhan!

7. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Maatje, dank voor de update.
    Wat is het toch ontzettend sneu voor hun als ouders dat Batuhan zo ziekjes is en dat ze nog steeds niet weten waar het door komt.
    Wens je haar sterkte wanneer je haar weer spreekt.

Ik heb net traantjes van geluk in mijn ogen gekregen hoor.
    Zat wat met Boaz te knuffelen en spelen en dan steeds die glimlach die je dan krijgt, daar wordt je zo gelukkig van.

8. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Mieke Wat is het mooi he moeder zijn he.

Uk Fijn dat jij ook contact met haar hebt. Ze gaf net aan dat ze het fijn vind dat wij met hun meeleven.

9. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Mieke: Ja, ik heb dat ook wel eens als hij helemaal tevreden is! Prachtig!

Maatje: Ik vond het ook fijn dat er mensen met ons meeleven. Dus kan dat in ieder geval ook naar anderen doen ;) Fijn dat jullie ook zo goed contact hebben.

10. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ferry ligt trouwens nog steeds te slapen in de kinderwagen sinds het bezoek aan het ziekenhuis. En dat terwijl hij om 16:00 uur eigenlijk zou eten :D
    Hij ligt nog wel in zijn jasje, die heb ik wel open geritst, maar wil hem niet helemaal uittrekken, want dan wordt hij zeker wakker.
    Zijn flesje staat al klaar, hoeft alleen nog opgewarmd te worden.

11. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    hahaha wij hebben drie trekkende grote labradors hahahah

12. seyla

seyla Actief lid

29 aug 2008
    173
    0
    0
    Uk: bedankt voor de link. Tot nu toe loopt Bénine met eigenlijk alles goed op schema :D Ben ik wel erg blij mee. Alles wat gewoon goed gaat is toch maar weer mooi meegenomen denk ik dan. En de toekomst die blijft toch voor iedereen een vraagteken.

En fantastiscxh dat Ferry ook vandaag nog zo happy is en lekker slaapt. Die arts had echt gouden handen!

Sex: hier nog niet hoor. Nog hélemaal geen zin in en gelukkig doet mijn vriend daar totaal niet moeilijk over.

Ik heb trouwens sinds eergisteren elke dag een keer een mini hoeveelheid bloederige afscheiding. Snap er niks van: voor een menstruatie is dit echt veel en veel te weinig lijkt me(en ook maar 1x per dag? raar toch).
    Zou ik de vk hier over moeten bellen?
    :(:

13. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    de man van het consultatie bureau is net geweest en de opmerking werd genoteerd: Levi is een relaxte baby met ontspannen en relaxte ouders !
    ben best wel een beetje erg trots

14. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Deesje: hier ook pijn aan tepel als ik kolf. De lactatiedeskundige zei: 'goed kijken hoe je de schelp plaatst, zodat er zo min mogelijk tepel tegen dat plactis aankomt + niet de schelp hard tegen je borst aanduwen'. Tis een precisiewerkje. Verder begreep ik dat als je de gekolfde melk binnen 5 uur wil geven je de melk gewoon op kamertemperatuur kan bewaren, dan hoef je hem ook niet meer te verwarmen.
    Nee, ik heb een verouderde Medela, maar de borstschelpen zijn wel nieuw.

@ famveenstra: hoe kan je dat laten testen dan? Of er genoeg voedingsstoffen in de bv zit? Interessant wel.

@ Married: ow ja, ik had niet in de gaten dat het 10 minuten aan de eerste borst was ja. Nou ja, inderdaad, kijk goed naar het overige gedrag van Thije denk ik. Zit vast wel snor hoor. Ah, jij ook de Swing. Ga zo eens op de site kijken. Hihihi, nou, Ebbie heeft nog meerdere poepluiers per dag helaas. Zou mooi zijn, 1 per week!

@ Mieke: ja handig lijkt me zo;n EHBO-boek. Toch ben ik blij dat ik al die dozen niet heb besteld. Moet ik niets van hebben dat verkoop-gedoe aan huis. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk hoor. Ben echt allergisch voor gepush over dingen kopen. Komt omdat ik vroeger nooit nee durfde te zeggen en dan van mijn kleedgeld met kleding thuiskwam die ik niet leuk vond of niet lekker zat. Inmiddels ben ik wel een stuk assertiever gelukkig.

Die bolle van jullie slaapt misschien nog niet zo lang achter elkaar, maar hij huilt wel minder dan die van ons! Heb trouwens net ook die drupjes van Cinababy gekocht, die heb jij ook toch? Zal eens ff kijken bij de prenatal info inderdaad!
    Mooi dat de BH's fijn zijn. Ik heb ook die van Anita, een witte, een zwarte en die witte met roze/rode bloemetjes. Ben alleen een tussenstukje van 5 euro alweer kwijt in de was, grrr....

@ Maatje: inderdaad heel erg sneu voor Tir allemaal. Zij heeft werkelijk heel veel pech al heel wat maanden lang. Heb ook weleens dat Mieke en ik elkaar sms-ten hoor, of een kaartje stuurden ofzo. Leuk toch?

@ Iggy: wat leuk die complimenten over dat jullie zo relaxed zijn. Ik zat trouwens vanmorgen nog aan je te denken. Hoe gaat het inmiddels met jouw ouders en jou? Hebben ze Levi al gezien, of heb je het helemaal stilgelegd? Ik hoor je er namelijk niet meer over. Hopelijk in dit geval ook 'geen bericht is goed bericht'? Hoop niet dat je door deze vraag trouwens je relaxde gemoedstoestand kwijtraakt.

Net na de voeding en knuffeltime met Ebbie naar buiten gegaan. Ff Cinababy gekocht en mijn vriend zijn broek bij de stomerij opgehaald. Onderweg huilde Ebbie nog 1x, maar ging gauw over. Thuisgekomen ook een paar huiltjes, maar daarna toch 1 uur in de kinderwagen geslapen. Yes! Maar nu meldt ze zich weer, maar tis ook alweer meer dan 3 uur geleden dat ze gevoed werd. Ik ga ff naar d'r toe dus.

Eet ze allemaal straks!

@ Martientje: veel plezier bij je ouders in Winschoten!

@ gekolfde melk invriezen: goed punt. Ik had van die zakjes waar je ook ijsblokjes in kan maken van de AH. Maar gister zei de lactatiedeskundige dat ik daarmee moest oppassen, want daar zou een chemische reactie ontstaan, waardoor er 'deeltjes' in de melk komen ofzo. Ze zei: vries maar eens gewoon water in en ontdooi dan de ijsblokjes maar eens, dan zie je het. Zij raadde mij aan die zakjes speciaal voor bv te kopen van Medela, maar die zijn 11/12 euro voor 24 stuks. Bizarre prijs. Bovendien heb ik inmiddels wel in de gaten dat zij geld verdient aan de verkoop van Medela-producten, dus ze is niet helemaal obejectief natuurlijk. Enne, ik ben dus allergisch voor dat verkoop-gepush zoals ik hierboven al beschreef.
    Ow, lees net dat Mieke schrijft dat je die speciale zakjes direct aan de kolf kan hangen. Dat is dan wel weer super natuurlijk... Hmmm....

@ Uk: wat mooi dat Ferry's heupjes voorlopig APK-gekeurd zijn. Hier vanmiddag tussen de buien door ook ff op stap. Had de regenhoes van de kinderwagen onderin gegooid. Op een paar spetters na hebben we het gelukkig droog gehouden. Maar wat een maartse buien he?

@ Eppie: hihihihi, lekker he, die honden. Wij hadden vroeger een blonde labrador met een veel te lange staart. Die vond het altijd lekker om in de koeienvlaaien in het weiland te rollen. Tot groot verdriet van mijn moeder....
    Mooi dat de vk trots op je was. Wat is de verklaring voor het feit dat verpleegkundigen niet zo snel bevallen? Omdat ze teveel weten ofzo en daardoor meer gespannen zijn? Ik gok maar wat hoor. Fijn dat Yannick zo goed groeit zeg. Ik heb ook gauw de nacontrole van de vk, dadelijk even in mijn mail kijken wanneer nou precies.

@ Kuona: wij hebben ook een bruine labrador thuis gehad vroeger. Die trok mijn moeder ook omver, maakt niet uit hoeveel cursussen ze volgde. Vraag me soms af of die bruine misschien een onstuimiger karakter hebben? Hoe oud is die van jullie? Mijn zusje heeft nu een zwarte van nog geen jaar oud. Die trekt ook nog erg. Maar ze heeft alleen nog maar een puppen-cursus gedaan.
    Wat sneu dat Morris een abces heeft en dat ie nou misschien geopereerd moet worden. Ik hoop dat het toch geen fistel is, want ik heb weleens gehoord dat die lastig genezen, maar of dat bij babys zo is weet ik eigenlijk niet hoor. Hihihi, wel mooi, dat Morris de arts 'stank voor dank' gaf en nog wel in haar haar.

@ Mireii: ik heb Ebbie ook al 3x van haar buik naar haar rug zien rollen. Andersom nog niet. Mevrouw ligt niet graag op haar buik geloof ik.

15. martientje

martientje Actief lid

8 mrt 2009
    298
    0
    0
    Angela en Mieke: ik heb hoteldebotel gekocht, vind het voor Jamsin echt heel leuk, mijn ouders passen altijd 1 dag op die krijgen hier oppas vergoeding voor straks met 2 kids zo'n 190 per maand dus ze vonden het leuk om dit dan voor de kinderen te kopen, :D :D :D :D :D kost mij weer minder centjes

Uk: fijn dat de echo goed was

16. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nee hoor noppie ik ben gelukkiger dan ooit sinds levi zijn geboorte..heb geen contact en het gaat zo goed met me... (moet ik me nu schamen?)
    krijg veel mailtjes van mn ma, ze heeft hulp en is ziek enz.... maar ik heb voor mezelf een datum in mijn hoofd 1 april en tot die tijd laat ik me niet chanteren of wat dan ook...
    ik hoef hun niet te zien, ze willen mij graag zien dus gaat het na al die jaren eindelijk een keer op mijn manier.
    ook kunnen ze eerst een tijd normaal doen daarna mogen ze levi zien, ik ga levi niet aan dat touwgetrek bloot stellen....
    levi is voor mij het allerbelangrijkste en ik wil niet dat iemand of het nou mn familie is of wie dan ook hem ongelukkig of verdrietig maken

17. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    hoe lang hebben jullie de geboorte slingers en versiersels laten hangen?

18. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

geboorte slingers hebben wij 3 weken laten hangen, vond het wel genoeg, ook de kaartjes heb ik er toen afgehaald, maar sommigen laten eht wel 2 maanden hangen, als neit langer.

is er niemand met spuugende baby's.

anita

19. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hahaha hier hangen nog steeds een paar slingers en alle kaarten. :D Gezellig toch? :D

Sorry famveenstra, hier geen spugende baby. Gelukkig niet, want dan zouden we weer naar de VU moeten voor controle.

20. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Iggy, hier zijn de slingers weg, maar de kaarten hangen/staan nog wel.
    Die ga ik binnenkort opruimen!

Noppie, jij ook al aan de Anita bh's. Moet zeggen het zit lekker en geen rare ronde dingen rondje borst (hoe noem je dat om het model zo te laten zitten).
    Gewoon een beetje zoals de 'gewone' bh's ook zijn.
    Heb ook maar een witte nog besteld.
    Tja hou er ook niet zo van hoor, dat zo'n vrouw bij me thuis komt.
    Maar ze belde zo onverwachts dat ik gewoon geen smoesje kon bedenken en ach ze is 20 min. binnen geweest dus het viel mee.
    Maar dat boek vond ik wel de moeite waard.

Cinababy, ik vind het een wondermiddel, geen idee of Boaz nu gewoon al minder last had van krampjes of dat het daadwerkelijk door de druppels komt.
    Ik geef het dus 3x per dag en drup zo rechtstreeks in het mondje en hij vindt het niet vies.

Martine, oh leuk dat je dat gekregen hebt van je ouders of nou ja de kids dan.
    Tja je kunt ook af en toe een los boekje ergens kopen dan zo'n heel pakket.
    Maar goed. Ik denk er nog even over na.

Nou ga even koken, eoa kapucijnerschotelpak van de c1000 en daarna nog even kolven en daarna krijgen we kraamvisite.

Fijne avond.

Deel Deze Pagina